Şimdi Ara

3D Printer Projesi ( Sigma3d ) ( Open Source ) (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.620
Cevap
121
Favori
211.768
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cnc de genel mantık şudur:

    eğer talaş kaldıracaksa vidalı mil kullanılır, çünkü bu da bir redüksiyon (tork kazanımı ) anlamına gelir,

    eğer iş kafası talaş kaldırmadan sadece geziyorsa ( lazer kesim, 3d yazıcı kafası gibi) triger kayış tercih edilir. Boşta gezme hızları çok yüksektir.

    Aynı cihaz hem hızlı olsun hem de talaş kaldıracak kadar torklu olsun derseniz bunun bir sınırı olur.

    Sigma3d den önce yaptığım 3d yazıcıda pcb kazıma denemiştim, talaş kaldıracakken kafaya yük biniyor ve eksenler esnemeye başlıyor, yuvarlaklar portakal kabuğu gibi pütürlü çıkıyor.

    Çok az pasolar verilerek denenebilir ancak çok fazla umut bağlamamak gerek diye düşünüyorum.

    zaten 3D yazıcınız varsa biraz da tasarım biliyorsanız krom mil+metrik vida kombinasyonu ile 3 eksen bir cihazı ucuza yapabilirsiniz.
  • @ozgurtheking ve @serkanc cevaplarınız için teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurtheking

    cnc de genel mantık şudur:

    eğer talaş kaldıracaksa vidalı mil kullanılır, çünkü bu da bir redüksiyon (tork kazanımı ) anlamına gelir,

    eğer iş kafası talaş kaldırmadan sadece geziyorsa ( lazer kesim, 3d yazıcı kafası gibi) triger kayış tercih edilir. Boşta gezme hızları çok yüksektir.

    Aynı cihaz hem hızlı olsun hem de talaş kaldıracak kadar torklu olsun derseniz bunun bir sınırı olur.

    Sigma3d den önce yaptığım 3d yazıcıda pcb kazıma denemiştim, talaş kaldıracakken kafaya yük biniyor ve eksenler esnemeye başlıyor, yuvarlaklar portakal kabuğu gibi pütürlü çıkıyor.

    Çok az pasolar verilerek denenebilir ancak çok fazla umut bağlamamak gerek diye düşünüyorum.

    zaten 3D yazıcınız varsa biraz da tasarım biliyorsanız krom mil+metrik vida kombinasyonu ile 3 eksen bir cihazı ucuza yapabilirsiniz.

    PCB factory modelini incelediniz mi ? Sizind egerli yorumlarinizi dinlemek isterim. Bu arada elektronik felan herseyi birlestirdim. Kalibrasyon yapip ilk deneme baskimi alacagim.




  • razor9119 kullanıcısına yanıt
    PCB factory'i inceledim, bed probing çok hoşuma gitti kesinlikle gerekli,
    ancak dikkatimi çeken bir detay motorlar millere gereksiz yere dişlilerle akuple edilmiş bu backlash anlamına gelir, zaten işlenen pcbdeki kalite zayıf.
    halbuki motorlar bir flanşla gövdeye bağlayıp kaplin ile saplamalara bağlanabilirdi,

    şu linkteki gibi bir alette hassasiyet endişesi hiç olmaz :
    http://www.youtube.com/watch?v=VWi9GUzY1fY
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurtheking

    PCB factory'i inceledim, bed probing çok hoşuma gitti kesinlikle gerekli,
    ancak dikkatimi çeken bir detay motorlar millere gereksiz yere dişlilerle akuple edilmiş bu backlash anlamına gelir, zaten işlenen pcbdeki kalite zayıf.
    halbuki motorlar bir flanşla gövdeye bağlayıp kaplin ile saplamalara bağlanabilirdi,

    şu linkteki gibi bir alette hassasiyet endişesi hiç olmaz :
    http://www.youtube.com/watch?v=VWi9GUzY1fY

    Bizim makinaya bed probe eklemek kolay, sonucta bir servoya bakar, kafa sogutma faninin oraya takilabilir. Ancak kalkan talas makinaya zarar verirz...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • tatilden dolayı konuya bakan yok sanırım uzun zamandır. şunu görünce hoşuma gitti gerçekten.

    http://www.itec-3d.com/

    a4 kağıtla 3 boyutlu baskı =)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bermanX

    tatilden dolayı konuya bakan yok sanırım uzun zamandır. şunu görünce hoşuma gitti gerçekten.

    http://www.itec-3d.com/

    a4 kağıtla 3 boyutlu baskı =)



    Çok ilginç ve yaratıcı bir çalışma olmuş. Kağıttan yapıldıkları için ham haliyle bir yapı elemanı olarak kullanılabileceklerini sanmıyorum ama prototip veya model tasarımı için faydalı olabilir (özellikle renkli baskı yapması çok güzel). Gerçi her model için yüzlerce sayfa A4 kağıt kullanımı biraz israf gibi geldi (geri dönüştürülebilir kağıt kullanır hale gelirse güzel olur).




  • Arkadaslar PLA cama bir turlu yapismiyor. Ilk katmanda hep sorun yasiyorum. Durdurup elimle duzeltmek zorunda kaliyorum. Eger duzeltmezsem zaten ilk katmandaki bozukluk yuzunden hersey bozuluyor. Birde niyeyse min z endstop nozzle ile arasinda kagit gececek sekilde ayarlamama ragmen yazmaya baslayinca aradaki mesafeyi arttiriyor cok fazla bir sekilde. Bence yapismamaya bunun da etkisi var.

    Ekleme: Bu arada herkes slic3r config (ini) dosyalarini paylasirsa sanirim daha farkli seyler deneyerek farkli ciktilar alabiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi razor9119 -- 1 Ağustos 2014; 22:26:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: razor9119

    Arkadaslar PLA cama bir turlu yapismiyor. Ilk katmanda hep sorun yasiyorum. Durdurup elimle duzeltmek zorunda kaliyorum. Eger duzeltmezsem zaten ilk katmandaki bozukluk yuzunden hersey bozuluyor. Birde niyeyse min z endstop nozzle ile arasinda kagit gececek sekilde ayarlamama ragmen yazmaya baslayinca aradaki mesafeyi arttiriyor cok fazla bir sekilde. Bence yapismamaya bunun da etkisi var.

    Ekleme: Bu arada herkes slic3r config (ini) dosyalarini paylasirsa sanirim daha farkli seyler deneyerek farkli ciktilar alabiliriz.

    PLA kalitesi çok önemli,
    çinden gelenlerde sorun oluyor,

    çin malı filament ile biz de aynı sorunu yaşadık, içine hurda murda birşeyler karıştırdıkları kesin.

    saf malzemeden kendi yaptığımız pla filamenti asetonla temizlenmiş cam yüzeye 60 derecede çok rahat yapıştırıyoruz,
    hatta yapışma değil ayırma sorunu yaşıyoruz, ancak buzlukta 30 dk bekleyince ayrılabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: razor9119

    Arkadaslar PLA cama bir turlu yapismiyor. Ilk katmanda hep sorun yasiyorum. Durdurup elimle duzeltmek zorunda kaliyorum. Eger duzeltmezsem zaten ilk katmandaki bozukluk yuzunden hersey bozuluyor. Birde niyeyse min z endstop nozzle ile arasinda kagit gececek sekilde ayarlamama ragmen yazmaya baslayinca aradaki mesafeyi arttiriyor cok fazla bir sekilde. Bence yapismamaya bunun da etkisi var.

    Ekleme: Bu arada herkes slic3r config (ini) dosyalarini paylasirsa sanirim daha farkli seyler deneyerek farkli ciktilar alabiliriz.

    Slicer'da benzer bir problemi ben de yaşadım. Yani, ilk tabakayı end-stop'un konumuna göre daha yukarı bir seviyeye atmaya çalışması benim de başıma geldi, bu sebeple Cura'yı kullanmayı tercih ediyorum. Ayrıca, Cura'da ayarları değiştirmek çok daha pratik diye düşünüyorum. Cura ilk tabakayı atmadan önce yazma kafasını yükseltip yavaş bir şekilde aşağı indiriyor, bu sayede heated bed'e ne kadar mesafede olduğu daha rahat görülebiliyor.

    İlk tabakanın başarılı olma ihtimalini arttırmak için Cura'nın ayarlarında iki değişiklik yaptım ve bu sayede başarısız başlangıçlar çok azalma gösterdi. Bunlardan ilki, yazmaya başlamadan önce, İngilizce "priming" adı verilen işlemde, yani extruderden belli miktrada plastiğin boşluğa basılarak yazma kafasının temizlendiği/yazmaya hazırlandığı aşamada, basılan plastik miktarını 4-5 katına çıkarmak (başlangıç GCode'da bununla ilgili satırı değiştirerek). Bu sayede, bazen yazma başlangıç aşamasında kafada yeterli plastik olmadığı için veya kafa hafif tıkalı olduğu için başarısız bir şekilde sonuçlanan baskı miktarı azaldı. İkinci ve bence daha etkili olan değişiklik ise, baskı başlarken ana objeye geçmeden önce objenin belirli mesafe dışına, objenin konturuna uygun şekilde bir tur plastik bastığı seçeneği ben üç tur olarak değiştirdim (bu fonksiyonun adı "skirt" yanlış hatırlamıyorsam ve Cura'da advanced bölümünde kaç tur ve kaç cm öteye atılabileceği seçilebiliyor). Bu sayede hem baskı kafasından plastik geç gelmeye başlasa bile ana objeyi etkilemiyor, hem de kafa bed'e çok yakın veya çok uzak duruyorsa elle Z yüksekliğine müdahale edecek zaman kazanılmış oluyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurtheking

    quote:

    Orijinalden alıntı: razor9119

    Arkadaslar PLA cama bir turlu yapismiyor. Ilk katmanda hep sorun yasiyorum. Durdurup elimle duzeltmek zorunda kaliyorum. Eger duzeltmezsem zaten ilk katmandaki bozukluk yuzunden hersey bozuluyor. Birde niyeyse min z endstop nozzle ile arasinda kagit gececek sekilde ayarlamama ragmen yazmaya baslayinca aradaki mesafeyi arttiriyor cok fazla bir sekilde. Bence yapismamaya bunun da etkisi var.

    Ekleme: Bu arada herkes slic3r config (ini) dosyalarini paylasirsa sanirim daha farkli seyler deneyerek farkli ciktilar alabiliriz.

    PLA kalitesi çok önemli,
    çinden gelenlerde sorun oluyor,

    çin malı filament ile biz de aynı sorunu yaşadık, içine hurda murda birşeyler karıştırdıkları kesin.

    saf malzemeden kendi yaptığımız pla filamenti asetonla temizlenmiş cam yüzeye 60 derecede çok rahat yapıştırıyoruz,
    hatta yapışma değil ayırma sorunu yaşıyoruz, ancak buzlukta 30 dk bekleyince ayrılabiliyor.

    @ozgurtheking
    Elimdeki PLA'yi siz gonderdiniz hocam :D Ayrica cok kolay da ayriliyor. Bilmiyorum ama uzun ugras sonucunda 20mm kup basabildim sadece :D Birde PLA duzgun degil. Mesela bazi yerleri sismis. Hotendin icindeki plastik borularda takiliyor. O yuzden extrude edemiyor. Hotendi parcalayip cikartmak temizlemek zorunda kaliyorum her 10dk'da bir vs. vs. Gercekten hic begenmedim gonderdiginiz PLA'yi. 3dortgen'den abs alip deneyecegim musait olunca. Cunku bu PLA ile ugrasirken bu isten soguyacagim :D Yapissin diye 110 derece hotbed isisinda da denedim yemedi.

    @DrMaestro
    Cura'yi hemen deneyecegim... Cok tesekkur ederim.

    Bu arada firmware olarak sprinter'i sevdim. Marlin biraz sorunlu ve yavas gibi geldi. Sprinter cok stabil calisiyor.




  • Ben PLA olarak 3dortgen mağazasından almış olduğum esun adlı markayı kullanıyorum. Özgürün dediği gibi 60 derecede çalıştırdım ve yapışma sorunu çekmedim. Dilimleyici program olarak Sli3r kullanıyorum. Baskı işlemi başlamadan kafa 5 mm havada iken nozzle daki eriyik akımaya başlıyor. Tam baskıya geçmeden önce mutlaka akan eriyik maddeyi diş hekimlerinin kullandığı presel denilen cımbız benzeri birşey ile hassas bir şekilde temizliyorum. Ayrıca sli3r da skirt denen parametrede loop sayısını iki yada üç yaparsanız objeyi basmadan önce nozzle ağzının yeterince dolu olduğundan emin olabilirsiniz.
    Özgür' ün dediği temizlik kurallarına uyduğunuz sürece gerçekten yapışma değil ayrılmama problemi yaşıyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: razor9119

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurtheking

    quote:

    Orijinalden alıntı: razor9119

    Arkadaslar PLA cama bir turlu yapismiyor. Ilk katmanda hep sorun yasiyorum. Durdurup elimle duzeltmek zorunda kaliyorum. Eger duzeltmezsem zaten ilk katmandaki bozukluk yuzunden hersey bozuluyor. Birde niyeyse min z endstop nozzle ile arasinda kagit gececek sekilde ayarlamama ragmen yazmaya baslayinca aradaki mesafeyi arttiriyor cok fazla bir sekilde. Bence yapismamaya bunun da etkisi var.

    Ekleme: Bu arada herkes slic3r config (ini) dosyalarini paylasirsa sanirim daha farkli seyler deneyerek farkli ciktilar alabiliriz.

    PLA kalitesi çok önemli,
    çinden gelenlerde sorun oluyor,

    çin malı filament ile biz de aynı sorunu yaşadık, içine hurda murda birşeyler karıştırdıkları kesin.

    saf malzemeden kendi yaptığımız pla filamenti asetonla temizlenmiş cam yüzeye 60 derecede çok rahat yapıştırıyoruz,
    hatta yapışma değil ayırma sorunu yaşıyoruz, ancak buzlukta 30 dk bekleyince ayrılabiliyor.

    @ozgurtheking
    Elimdeki PLA'yi siz gonderdiniz hocam :D Ayrica cok kolay da ayriliyor. Bilmiyorum ama uzun ugras sonucunda 20mm kup basabildim sadece :D Birde PLA duzgun degil. Mesela bazi yerleri sismis. Hotendin icindeki plastik borularda takiliyor. O yuzden extrude edemiyor. Hotendi parcalayip cikartmak temizlemek zorunda kaliyorum her 10dk'da bir vs. vs. Gercekten hic begenmedim gonderdiginiz PLA'yi. 3dortgen'den abs alip deneyecegim musait olunca. Cunku bu PLA ile ugrasirken bu isten soguyacagim :D Yapissin diye 110 derece hotbed isisinda da denedim yemedi.

    @DrMaestro
    Cura'yi hemen deneyecegim... Cok tesekkur ederim.

    Bu arada firmware olarak sprinter'i sevdim. Marlin biraz sorunlu ve yavas gibi geldi. Sprinter cok stabil calisiyor.

    @razor9119:
    sanırım karıştırıyorsunuz ben kimseye pla göndermedim,
    elimizde şu an olmadığı için Serkan bey elde kalan parçalardan test amaçlı göndermiş olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DrMaestro


    quote:

    Orijinalden alıntı: razor9119

    Arkadaslar PLA cama bir turlu yapismiyor. Ilk katmanda hep sorun yasiyorum. Durdurup elimle duzeltmek zorunda kaliyorum. Eger duzeltmezsem zaten ilk katmandaki bozukluk yuzunden hersey bozuluyor. Birde niyeyse min z endstop nozzle ile arasinda kagit gececek sekilde ayarlamama ragmen yazmaya baslayinca aradaki mesafeyi arttiriyor cok fazla bir sekilde. Bence yapismamaya bunun da etkisi var.

    Ekleme: Bu arada herkes slic3r config (ini) dosyalarini paylasirsa sanirim daha farkli seyler deneyerek farkli ciktilar alabiliriz.

    Slicer'da benzer bir problemi ben de yaşadım. Yani, ilk tabakayı end-stop'un konumuna göre daha yukarı bir seviyeye atmaya çalışması benim de başıma geldi, bu sebeple Cura'yı kullanmayı tercih ediyorum. Ayrıca, Cura'da ayarları değiştirmek çok daha pratik diye düşünüyorum. Cura ilk tabakayı atmadan önce yazma kafasını yükseltip yavaş bir şekilde aşağı indiriyor, bu sayede heated bed'e ne kadar mesafede olduğu daha rahat görülebiliyor.

    İlk tabakanın başarılı olma ihtimalini arttırmak için Cura'nın ayarlarında iki değişiklik yaptım ve bu sayede başarısız başlangıçlar çok azalma gösterdi. Bunlardan ilki, yazmaya başlamadan önce, İngilizce "priming" adı verilen işlemde, yani extruderden belli miktrada plastiğin boşluğa basılarak yazma kafasının temizlendiği/yazmaya hazırlandığı aşamada, basılan plastik miktarını 4-5 katına çıkarmak (başlangıç GCode'da bununla ilgili satırı değiştirerek). Bu sayede, bazen yazma başlangıç aşamasında kafada yeterli plastik olmadığı için veya kafa hafif tıkalı olduğu için başarısız bir şekilde sonuçlanan baskı miktarı azaldı. İkinci ve bence daha etkili olan değişiklik ise, baskı başlarken ana objeye geçmeden önce objenin belirli mesafe dışına, objenin konturuna uygun şekilde bir tur plastik bastığı seçeneği ben üç tur olarak değiştirdim (bu fonksiyonun adı "skirt" yanlış hatırlamıyorsam ve Cura'da advanced bölümünde kaç tur ve kaç cm öteye atılabileceği seçilebiliyor). Bu sayede hem baskı kafasından plastik geç gelmeye başlasa bile ana objeyi etkilemiyor, hem de kafa bed'e çok yakın veya çok uzak duruyorsa elle Z yüksekliğine müdahale edecek zaman kazanılmış oluyor.

    Hocam son cumlenizde bahsettiginiz Z eksenine mudahale etmeyi nasil yaptiginizi biraz daha acar misiniz?

    Arkadasin reprap mendel90'sinde yatak ayarlamayi yaptik fakat z eksenini sifirlamayi nasil yapacagimizi cozemedik. Cihazin yaziliminda degismesi gereken parametreyi bulduk ama compile edip cihaza gonderince eksenler garip davranmaya basladi bu sefer.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • herdem09 kullanıcısına yanıt
    Z eksenine elle müdahaleden kast ettiğim, Z motorlarını gijonlara bağlayan kaplin denilen parçaları elle çevirerek Z ekseninin yükselme veya alçalmasını sağlamak. Yazma kafası çok yukarda duruyorsa iki elle Z motorlarının hemen üstünden kaplinleri ters yönde çok küçük bir miktarda ama mutlaka simetrik olacak şekilde çeviriyorum. Bu sayede kafa biraz alçalıyor. Bunun baskıya etkisini o esnada gözlemlemek gerek. Eğer kafa çok yukarıda ise, çıkan plastik bed'e hiç yapışmıyor, hatta kafaya yapışıp bir plastik yumağı oluşturuyor. Eğer kafa hafif yukarıda ise bed'de ince bir ip şeklinde plastik madde yazılıyor ama dönüş hareketleri esnasında bu plastik yeterince sağlam bağlanmadığından yerinden sökülüyor. Bu iki durum ile karşılaşıyorsam kafayı az miktarda aşağı indiriyorum. Tabii burada önemli olan, skirt sayısını arttırmış olmak, yoksa objenin en önemli tabakası olan ilk tabakada düzensizlik olacağından baskının başarı şansı düşer. Skirt'ün önemi o açıdan çok önemli. Yalnız bazen skirtteki baskı hataları ana objenin yoluna çıkabiliyor (mesela plastik yerinden kalkıp ortaya kaydıysa objenin basılacağı yere taşabiliyor). Bu durumda mutlaka ince burunlu bir pense ile o kısmı yerinden koparıyorum.

    Eğer kafa bed'e çok yakınsa iki durum ortaya çıkabiliyor. Birincisi bence en tehlikelisi çünkü hotend tıkanabiliyor bazen. Bahsettiğim durum, hotend bed'e tamamen değecek kadar yakınsa , hatta bed'i aşağı itiyorsa karşımıza çıkıyor. Bu durumda nozzle'dan plastik çıkamıyor, içeride birikip basıncı arttırıyor ve tıkanabiliyor. Genellikle baskı kafası bed'e değdikten sonra 3-4 saniye geçmesine rağmen hala plastik çıkmadı ise büyük ihtimalle bu durum söz konusu demektir. Hemen kaplinlere müdahale edip bedi yükseltiyorum. İkinci olasılık, nozzle'ın bed'e temas etmediği, ancak gereğinden fazla yakın olduğu durum. Bu durumda kafadan plastik çıkabiliyor ama ileri derecede yassılaşmış bir şerit şeklinde yazmaya başlıyor. Bu durumu her zaman skirt aşamasında fark etmek mümkün olmayabiliyor göz alışkanlığı yoksa. Skirt bitip objeye geçildiğinde, ilk tabakanın içi doldurulurken nozzle'ın hemen yanındaki plastik tabakayı sıyırmaya başladığını görüyoruz. Bunun sonucunda dümdüz bir tabaka yerine kabartılara sahip bir tabaka oluşuyor. Bu noktada Z yükeskliğine elle müdahale edilebilir ama her zaman başarılı sonuç vermeyebiliyor. O sebeple skirt aşamasında fark etmek gerekli.

    Bu arada bir not: İyi kalibre edilmiş bir cihazda yukarıda bahsettiğim manuel müdahalelere gerek yoktur. Bed iyi bir şekilde hizalanmış ise ve Z end-stop ayarı da doğruysa kendiliğinden ve her seferinde doğru seviyeden başlayacaktır. Ben ara ara Z wobble için çeşitli çözümler denediğimden gijonların seviyeleri sürekli değişiyor, o sebeple çok ince ayar yapmadım ve elle müdahale etmem gerekiyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tesekkurler hizli ve detayli cevap icin.

    @DrMaestro
  • Daha fazla üretim olmayacak olması böyle bir proje için cidden üzücü olmuş. Elinizde kit kaldı ise fiyatını özel mesaj ile alabilir miyim acaba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: razor9119

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurtheking

    quote:

    Orijinalden alıntı: razor9119

    Arkadaslar PLA cama bir turlu yapismiyor. Ilk katmanda hep sorun yasiyorum. Durdurup elimle duzeltmek zorunda kaliyorum. Eger duzeltmezsem zaten ilk katmandaki bozukluk yuzunden hersey bozuluyor. Birde niyeyse min z endstop nozzle ile arasinda kagit gececek sekilde ayarlamama ragmen yazmaya baslayinca aradaki mesafeyi arttiriyor cok fazla bir sekilde. Bence yapismamaya bunun da etkisi var.

    Ekleme: Bu arada herkes slic3r config (ini) dosyalarini paylasirsa sanirim daha farkli seyler deneyerek farkli ciktilar alabiliriz.

    PLA kalitesi çok önemli,
    çinden gelenlerde sorun oluyor,

    çin malı filament ile biz de aynı sorunu yaşadık, içine hurda murda birşeyler karıştırdıkları kesin.

    saf malzemeden kendi yaptığımız pla filamenti asetonla temizlenmiş cam yüzeye 60 derecede çok rahat yapıştırıyoruz,
    hatta yapışma değil ayırma sorunu yaşıyoruz, ancak buzlukta 30 dk bekleyince ayrılabiliyor.

    @ozgurtheking
    Elimdeki PLA'yi siz gonderdiniz hocam :D Ayrica cok kolay da ayriliyor. Bilmiyorum ama uzun ugras sonucunda 20mm kup basabildim sadece :D Birde PLA duzgun degil. Mesela bazi yerleri sismis. Hotendin icindeki plastik borularda takiliyor. O yuzden extrude edemiyor. Hotendi parcalayip cikartmak temizlemek zorunda kaliyorum her 10dk'da bir vs. vs. Gercekten hic begenmedim gonderdiginiz PLA'yi. 3dortgen'den abs alip deneyecegim musait olunca. Cunku bu PLA ile ugrasirken bu isten soguyacagim :D Yapissin diye 110 derece hotbed isisinda da denedim yemedi.

    @DrMaestro
    Cura'yi hemen deneyecegim... Cok tesekkur ederim.

    Bu arada firmware olarak sprinter'i sevdim. Marlin biraz sorunlu ve yavas gibi geldi. Sprinter cok stabil calisiyor.

    PLA'yi ben size gonderdim.. O Playla ben 1 KG kadar direk cam yuzeye baski aldim... Sorun nozzle cok havadan gidiyor olmasi... Zaten bunu anlamaniz da kolaydir.. Ilk katman iplik gibi yuvarlak olur.. Kagitla ayar yaparsaniz zaten kafa 0.2mm havada olur, bir de slic3r kendisi ilk katman icin 0.25mm kalkarsa havada kalacak... Ilk katmanin aksine biraz daha yapisik olmasi lazim.... Slic3r'de Printer Settingsde Z Offset degerini -0.25 yaparsaniz, kafa daha asagidan gider...
    ELinizdeki PLAhttp://www.3d2print.net/shop/3d-printer-filament/ burdaki firmaya ait... Ben 1 kg baskida sorun yasamadim...
    Marlin yazilimi Sprinter uzerine yazilmis.. Bir stabilite sorunuyla biz hic karsilasmadik...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkanc -- 4 Ağustos 2014; 9:35:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DrMaestro

    Z eksenine elle müdahaleden kast ettiğim, Z motorlarını gijonlara bağlayan kaplin denilen parçaları elle çevirerek Z ekseninin yükselme veya alçalmasını sağlamak. Yazma kafası çok yukarda duruyorsa iki elle Z motorlarının hemen üstünden kaplinleri ters yönde çok küçük bir miktarda ama mutlaka simetrik olacak şekilde çeviriyorum. Bu sayede kafa biraz alçalıyor. Bunun baskıya etkisini o esnada gözlemlemek gerek. Eğer kafa çok yukarıda ise, çıkan plastik bed'e hiç yapışmıyor, hatta kafaya yapışıp bir plastik yumağı oluşturuyor. Eğer kafa hafif yukarıda ise bed'de ince bir ip şeklinde plastik madde yazılıyor ama dönüş hareketleri esnasında bu plastik yeterince sağlam bağlanmadığından yerinden sökülüyor. Bu iki durum ile karşılaşıyorsam kafayı az miktarda aşağı indiriyorum. Tabii burada önemli olan, skirt sayısını arttırmış olmak, yoksa objenin en önemli tabakası olan ilk tabakada düzensizlik olacağından baskının başarı şansı düşer. Skirt'ün önemi o açıdan çok önemli. Yalnız bazen skirtteki baskı hataları ana objenin yoluna çıkabiliyor (mesela plastik yerinden kalkıp ortaya kaydıysa objenin basılacağı yere taşabiliyor). Bu durumda mutlaka ince burunlu bir pense ile o kısmı yerinden koparıyorum.

    Eğer kafa bed'e çok yakınsa iki durum ortaya çıkabiliyor. Birincisi bence en tehlikelisi çünkü hotend tıkanabiliyor bazen. Bahsettiğim durum, hotend bed'e tamamen değecek kadar yakınsa , hatta bed'i aşağı itiyorsa karşımıza çıkıyor. Bu durumda nozzle'dan plastik çıkamıyor, içeride birikip basıncı arttırıyor ve tıkanabiliyor. Genellikle baskı kafası bed'e değdikten sonra 3-4 saniye geçmesine rağmen hala plastik çıkmadı ise büyük ihtimalle bu durum söz konusu demektir. Hemen kaplinlere müdahale edip bedi yükseltiyorum. İkinci olasılık, nozzle'ın bed'e temas etmediği, ancak gereğinden fazla yakın olduğu durum. Bu durumda kafadan plastik çıkabiliyor ama ileri derecede yassılaşmış bir şerit şeklinde yazmaya başlıyor. Bu durumu her zaman skirt aşamasında fark etmek mümkün olmayabiliyor göz alışkanlığı yoksa. Skirt bitip objeye geçildiğinde, ilk tabakanın içi doldurulurken nozzle'ın hemen yanındaki plastik tabakayı sıyırmaya başladığını görüyoruz. Bunun sonucunda dümdüz bir tabaka yerine kabartılara sahip bir tabaka oluşuyor. Bu noktada Z yükeskliğine elle müdahale edilebilir ama her zaman başarılı sonuç vermeyebiliyor. O sebeple skirt aşamasında fark etmek gerekli.

    Bu arada bir not: İyi kalibre edilmiş bir cihazda yukarıda bahsettiğim manuel müdahalelere gerek yoktur. Bed iyi bir şekilde hizalanmış ise ve Z end-stop ayarı da doğruysa kendiliğinden ve her seferinde doğru seviyeden başlayacaktır. Ben ara ara Z wobble için çeşitli çözümler denediğimden gijonların seviyeleri sürekli değişiyor, o sebeple çok ince ayar yapmadım ve elle müdahale etmem gerekiyor.

    Valla super aciklamissiniz... Iste sadece bilmek degil, bunu anlatabilmek de cok onemli sanirim :)
    Yalniz bu elle mudahele iyi bir bedde gerekmez demissiniz ama aslidna gerekiyor. Soyle ki, bazen PLA basarken bed sicakligi 60 derece oldugu zaman, 90 dereceye gore bed farkliliklar gosteriyor. 0.1mm olsa da buna hafiften elle mudahele etmek iyidir... Zaten ilk katman sirasinda makina basinda beklenmesi gerekir..
    Mesela olur da bir bulldog klipsi takmayi unutursunuz, o kisim havada olur, nozzle oraya sifir gecer ve kafa tikanir..
    Tikandigi zaman 20 dakika temizlik islemi oluyor. Onun yerine ilk baski esnasinda iyi gozlemleyip bence ilk katman ayarlanmasi gerekiyor....
    Ilk basta biz anlatirken size de zor geliyordu belki ama simdi ister istemez o eli sokuyorsunuzdur :)

    Bir de bana layer hakkinda sorular geliyor ozelden...
    Katman kalinligi cihazin nozzle deligine baglidir...
    0.5 nozzle ile 0.4 - 0.25 katman
    0.4 nozzle ile 0.3 - 0.2 katman
    0.3 nozzle ile 0.25 - 0.1 katman baski alabilirsiniz.. Ancak nozzle delik capi azaldikca kesit alani yaricapin karesi oraninda azaldigi icin %25 nozzle yaricap azalmasi, kesidin %62.5 azalmasina, dolayisiyla da hizin %62.5 azalmasini gerektirirr

    0.3 nozzle ile ince detaylar aliniyor ama hizin cok dusuk olmasi lazim, 0.5 nozzle ile hizli baski aliyorsunuz ama detaylar cok bozuluyor.. Bu nedenle biz 0.4 nozzle hem hiz hem de baski kalitesi acisindan uygun bulduk ve onu sectik...
    0.4 nozzle ile ben 0.15 katman denedim... Ama 0.2 katman kalinglina gore daha kotu detay bilgisi cikardi... O yuzden 0.15 katman icin 0.3mm nozzle ideal...




  • Bazi gelen özel mesajlardan anladığım kadarıyla forumda yazılanlarda bir yanlış anlaşılma olmuş...
    Biz kit satmaya devam ediyoruz. Ancak Printerı bu versiyon dışında geliştirmeyi düşünmüyoruz. Bunun hem ekonomik hem de zamansal nedenleri var. Zaten halihazırdaki makina bize göre fdm konusunda gayet iyi iş çıkarıypr. Yoksa İstenilen ufak tefek parçaları tabiki eklerız.
    Şu an elimizde makina kitleri mevcut...
  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.