< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
4 mevsim lastikler kullanışlı midir? (2. sayfa)
-
-
Youtubeda vs o kadar video varken hâlâ "dört mevsim lastik yok" diyen varsa birşey demiyorum.
Simdiye kadar deneyimledigim gerçek dört mevsim (3PMSF logosu olan) lastiklerin hiçbiri karda üzmedi.
Yazın çok sıcak asfaltta tutunma kaybı yaşatan lastiklerim oldu ama Falken AS210ları 2019 yazından bu yana kullanıyorum, çok memnunum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ne diyelim ki!
"Önyargıyı parçalamak Atomu parçalamaktan zordur!"
Kullanıp tercih etmeyenleri / eleştirenlere bir şey demiyorum ama hiç kullanmadan sadece okuyup üfleme ile yorum yapanlar bence doğru yapmıyor. (bu arada michelin crossclimate nin ilk jenerasyonun hamuru sorunluydu ancak her geçen gün ve çıkan yeni lastik modelinde iyileşiyor)
Nokian, falken ve şimdi de laufenn olmak üzere son 3 takım 4 mevsim kullanıyorum. Yazın Antalya ya da gittim kışın mezitler ve Eskişehirde de kullandım.
Bursa da zaten bol Uludag eteklerinde ve dağ köylerinde kullanmak zorunda kalıyorum.
Tamamen tercih meselesi...
Tüm ihtiyaçlarıma optimum çözümü sunuyor ve bir aksilik olmaz ise bundan sonra da 4 mevsim devam ederim...
-
Sizden once cikamayan araclarin lastiklerine baktiniz mi peki ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kar yağınca sizi çağırıyım gelin çıkamayan araçların lastiklerini iyice inceleyin olur mu
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 15 Ekim 2021; 19:18:2 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
-
Olur, bakarsiniz 4 mevsim cikar :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu salak 4 mevsim lastikler yuk altinda Yazin 40 derece sıcakta 180 - 200 giderken yolu tutacaksa herseye tamamim.
İhtiyar amca gibi araba kullananlar rahatlikla alsin taksin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 15 Ekim 2021; 19:36:56 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
benim gibi standart kullanıcılara yeter de artar bile. 2 çift lastik masrafı, yılda iki kere sök tak, lastikleri muhafaza etme gibi dertleriniz olmadan her işinizi görürsünüz. ha ben kar yağdı mı hiç durmam dağ tepe tırmanmayı severim veya otobanları pist niyetine kullanıp milletin canına kast etmek en büyük hobim diyorsanız size gitmez, bildiğiniz gibi devam edin.
-
Aracı limitlerde kullanan biriyseniz dört mevsim olmaz zaten.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben genelde ihtiyar amca modunda sürüşüm olur uzun yolda 100ü gecmeden eko modunda. Lakin virajlarda aracım ne kadar dönelirse o kadar dönerii üst limitin hemen altlarında dır dönüşlerim 65-70 le trafik dönüyorsa mesela ben araç izin verirse75-80 le döneri . O yüzden ani manevralar sorun olabili
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
hamuru itibariyle kış lastiğine daha yakın lastikler bunlar, yazın bozuk yolda vs kullanılacaksa hem sıcak hem bozuk zeminde yıpranma iyice artıyor.
yinde de en kötü seneryoda bile 3 yıl kullanılır. 2 takım lastiği 5 yıl kullanacaksan hemen hemen kafa kafaya gelir maliyeti.
yılda 2 defa lastik değiştir, otel parası vs senede 200-300 lira tasarrufu var, ayrıca zamandan-enerjiden ciddi bir tasarruf sağlıyor, sürekli sök tak jantın-bijonun yıpranmıyor, lastiklerin yattığı yerde bayatlama sorunu olmuyor vs...
-
bu arada ben herhalde türkiyede hemen hemen kimse kullanmazdan evvel, lastikçiler 4 mevsim lastik yok dedikleri zamandan beri 4 mevsim kullanıyorum, 9 yıl oldu. çevremde aldırdıklarım , forumda kullananlar vs daha 4 mevsim lastik kullanıp da ömrü haricinde kötüleyene rastlamadım.
nerde kötüleyen var hayatında kullanmayanlar, bu da enteresan bir psikolojik durum.
ilk bahar-son bahar sabah ciğ varken bu lastikler yazlıklardan çok daha güvenli hissettiriyor, toz toprak olan yolda yazlıklardan daha güvenli, ıslakta daha güvenli, karda da kış lastiğine denk performansta, tek zayıf noktası kuru zemin, orada da zaten her lastik yeterince tutuş sağlıyor.
ha sürekli otobanda 150-160 ile seyahat ediyorsun o zaman hakikaten kullanmak yanlış olur, ona saygı duyuyorum, onun haricinde tamamen ön yargı...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 16 Ekim 2021; 13:24:40 > -
Çarpıtmayı sevmişsiniz hocam Yazdıklarımdan bunu anladıysanız baya güzel, daha diyecek bir şey yok.
Devlet halen vatandaşlarına kışlık lastik zorunluluğunu getirmedi, ticari araçlar için zorunluluk ;) Ayrıca M+S ve dağ sembolü olan lastikleri kabul ediyor "kış lastiği" diye. 4 mevsimler de bu sertifikaya halihazırda sahip.
Diğer arkadaşlar da yazmış. Zaten performanslı, yüksek süratli kullanım vesaire sergileniyorsa, kışın da ikinci takım lastiği alıp ben problemsiz şekilde dağlara çıkmak istiyorum diyene zaten laf yok. Gidip 250 beygir arabaya bu lastiği takıp, zorlayıp, sonra "efendim virajlarda kendini salıyor" derseniz zaten olmaz. Bu lastik elbette ki takılmaz.
Burada sıkıntı zaten fiyatlar. İki takım lastiği ben 4 mevsim lastik yerine karşılayamıyorum. Ha şu da olur, yazlık güzel 4 performans lastiği alırsınız, önden çeker araç varsa önlere 2 adet kış lastiği de alınabilir.
4 mevsim lastik bu noktada optimumları karşılıyor, bunların üzerine çıkmıyor, çıkamıyor. Zaten fizik kurallarına aykırı iş yapıyor da demedik, ancak 4 mevsim lastik karda iş yapamaz diye bir şey yok. Ha bakın Michelin CC'ler karda çok iyi değiller mesela diğer lastiklere göre, ancak standart bir referans lastiğe göre karda iş yapıyor mu, yapıyor. Bitmiştir. Kaldı ki diğer lastikler CC'lere göre karda daha "kar lastiği" karakteri sergiliyorlar desenleri sayesinde.
Bu lastikleri de alıp otoyolda yazın 200'le gitmek zaten enayilik olur.
Bunun yanında, örneğin Nokian Weatherproof'lar yazlık kullanımda dayanıksızken, yeni serisi Seasonproof'ta hamur değişikliğine gidildi, ve tanıtımlarında "yazın 40 dereceye bile dayanıklı", "öncekine göre %25 daha dayanıklı hamur" diye sıkıntıları çözdüklerini belirttiler.
Bu anlamda örneğin Conti Sport Contact gibi bir lastiği alamıyorsam, kışlık bir takım da ayrı alamıyorsam, veya Conti Eco Contact ile birlikte kıytırık bir takım kışlık lastik alabiliyorsam, bunun yerine 4 mevsim düzgün bir lastiği alıp koymayı daha çok tercih ederim.
Umarım anlatabilmişimdir.
-
Bu arada ezilmemiş karda ilerlemek daha kolaydır, ön tampon seviyesine gelmediği sürece.
Aksine başkasının daha önce geçtiği yerden geçmek daha zordur, buzlaşabilir çünkü zemin.
Karda araç kullandıysanız bunların hatırınızda olması gerekiyordu ama neyse...
-
crossclimate çıkar çıkmaz aldım. Kışı mükemmel geçirdim Ankara’da çiğ ve ıslak zeminde güvenli karda hiç fena değildi. Yaz tatilinde Adana Mersin’e gittim Yollar 40-50 derece olabilir ilk yazı çok iyiydi ama 2. Yazda sıcakta yıprandığını hissettim ama 3 yıl işimi gördü aracı sattım. Şimdi yeni çıkan 2 serisini alacağım testleri inceleyin önyargı kalmıyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Eğer arabayı çok zorlamıyorsanız, normal bir kullanıcı iseniz 4 mevsim iş görür.
-
Ya iste bana da bu mantıklı geliyor
Karda kışta kullandığım toplasan 5 defayı geçmez senede .Ciddi bir yağış 3-4 yılda 1 kere oluyor onda da yolu açıyorlar.Yagmurlu havalarda ise yaz lastiginden daha güvenli olur diye düşünüyorum.
Sorun şu mevcuttaki yaz lastiklerim yeni
Ya onlari lastikciye takasa vericez Ya da 4 mevsimlikleri kışlık gibi kullanıp yazlıklar bitene dek bekliycez
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X