Biraz mantıklı düşün alacağın araba senin ihtiyaçlarını karşılasın daha ilerisi ısraftan başka bişey olmaz. Elinde 50 Milyar var diyelim gidipte bunu bir anlık heves için arabaya yatırma arabanında hevesi taş çatlasa 1 ay sürer sonra yine değiştirmek isteyeceksin. Mesela senin iktiyaçlarını 30 milyarlık bir araba görüyor, 20 milyarda cebine kalsın ilerisini düşün, çocuklarını düşün, biraz mantıklı düşün...
SuperB
segmentiyle donanımıyla kaliteyisle üretildiği platformla aradığın özellikler arasında
'Dizel mi benzinli mi otomobil alayım?". Bu soru son günlerde çok sık sorulmaya başlandı. Hem okuyucular hem de çevremdeki insanlar merak ediyor. Akaryakıt fiyatlarındaki artışa bağlı olarak 'dizel' son yılların gözdesi oldu. Rakamlar bunu ortaya koyuyor. 2004 yılında Türkiye'de satılan her 100 otomobilden 22'si dizelken, 2005 yılında bu oran 40'a çıktı. Bu yılda bu oranın 45 seviyelerine çıkması gerekiyor. Sebebi açık, dizel araçlar benzinlilere göre ortalama yüzde 30 tasarruf sağlıyor. Bununla birlikte dizel yakıt, kurşunsuz benzine göre yüzde 25 daha ucuz.
Ancak çok yol kat etmeyen sürücüler için hem yüksek bakım masrafları hem de alırken benzinliye göre ödedikleri daha yüksek fiyat nedeniyle dizel araçların, benzinli araçlara göre maliyetlerinin yükseldiği de ortada. Bir çok uzman dizel araçların belirtildiği gibi yakıtta fazla bir tasarruf sağlamadığını, yılda 30-35 bin kilometre yapanlara dizel araç almalarını öneriyor. Aksi taktirde bu araçlar bakım maliyetleri nedeniyle daha pahalıya mal olabiliyor. Bu yüzden aynı silindir ve motor hacminde olup da yılda 10-15 bin kilometre yapan vatandaşlar için benzinli araçların daha avantajlı olduğu kaydediliyor.
Bugün benzinli araca göre dizel araçlarda yağ değişimi daha fazla. Dizel araçlarda 7 bin 500 veya 10 bin kilometrelerde yağ değişiminin mutlaka yapılması gerekiyor. Benzinli araçlarda ise yağ değişimi 15 bin ve 20 bin kilometrelerde yapılıyor. Benzinli araç bir kez yağ ve filtre değişimi için servise giderken dizel araçlar iki kez gitmek durumunda kalıyor. Dizel araç sahiplerinin euro dizel yerine kükürt oranı yüksek olan motorini kullanmaları halinde pompa ve enjektörlerinin kısa sürede kullanılmaz hale geldiği de ortada.
Diğer taraftan garanti kapsamı dışında olan pompa ve enjektör arızaları normal dizel araçlarda 1000 YTL, lüks olanlarda ise 5-6 bin YTL’ye kadar çıkabiliyor. Benzinli araçlarda ise bu rakam 200-300 YTL civarında. Sonuçta ilk başta ’biraz fazla para verip yakıtta bunu telafi ederim’ diyenler, aracın garantisi bittikten sonra olası arızalarda yapacakları masrafları düşünürlerse zararlı çıkabilirler. Bu nedenle dizel araç satın almadan önce reel maliyet hesaplamasının çok iyi yapılması gerekiyor.
bir tavisyede benden C5 miiiii Allah (cc) sana yardım etmiş kardeş..Kırmızı ışıkta kaçla geçersen geç bir araba bu hale gelirmi.crash testi mi yapılmış ki araba mahvolmuş. bir daha c3.4.5 düşünme.. bir arabada arayacağın en önemli özellik GÜVENLİK olsun. Fiat_Renault_Pegeut_Hyundai_Toyota_Kia _ vs gibi araçları düşünme.. Eğer ki 4o binlira vereceksen önce güvenlik de.. masraftan,vergiden korkmuyorsan ki (bu araçlarda masraf olmaz)...Mercedes,BMW,yada SAAB al.. hatta 2. elini al.. ve hayatını yaşa..
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme