Şimdi Ara

406 hdi motor arıza lambası

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
9.923
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    Uzun zamandan beri sahip olmak istediğim 406 hdi aracıma iki hafta önce sahip oldum.
    Ama iki haftadır bir sorun iyice canımı sıktı.
    Araç bir tanıdığım arkadaşımındı ve galeriyle takas yaptı üç ay sonra ben galeriden aldım aracı.

    Aracımda ki sorun şu; 90-100 km hızda sabit giderken araç motor arıza lambası yakıyor ve araç 3000 deviri geçmiyor, kendini korumaya alıyor. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda normale dönüyor ancak, motor arıza lambası yanmaya devam ediyor. 24 saat sonra motor arıza lambası sönüyor ama tekrar 90-100 km sabit hızda gidersem tekrar aynı problem oluyor. Arkadaş bu problemden dolayı enjektörleri değiştirmiş, turboya komple bakım yaptırmış, pompaya bakım yaptırmış ama sorun hala devam ediyor. Serviste bilgisayara bağladığımızda turbo basıncı düşük uyarısı veriyor.

    Bu problemin çözümü konusunda Servis net bir cevap veremiyor. Ama ben katalizörden şüphe ediyorum. Arkadaşım katalizör iptali yapmış. Ama katalizörde de sensör falan yokmuş. acaba sorun katalizörden kaynaklanabilirmi. Malum katalizör çok para. Değiştirsem sorun kalkarmı acaba. Yada başına böyle bir durum gelmiş olupta çözümünü bulabilmiş bir arkadaş var mı? Çok canımı sıkıyor bu durum. Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ediyorum.







  • turbo borularına fln bakılsaydı çatlak olabilir...hava kaçırıyor ve motor kendini korumaya alıyor odan 3000 bn devri gçmiyrdur.
  • Öncelikle hayırlı osun bence çok güzel bir tercih yapmışsın. 406 HDI kullanımı çok keyifli bir araç. Umarım sıkıntıların da kısa sürede çözülür.

    Aracın 3000 deviri geçmemesi ve tabiri caizse gitmemesi, problem oluştuğundan dolayı aracı sıkıştırmanızı engellemektir. Yani sizin de dediğiniz gibi aracın kendini korumaya almasıdır. Diagnostik de turbo basıncının düşük çıkması beni turbo konusunda düşündürdü. Arkadaşım turbo bakımı yaptırmış demişsin ama turboya neler yaptırmış. Bu sorun turbo hortumundan bile kaynaklanabilir. 3-5 hp için hem çevreye zarar vermek hemde fabrikanın taktığı parçayı sökmeyi anlayamıyorum. Katalizör de Sensör yoksa sorun olmamalı diye düşünüyorum. Sensör olmadığına eminmisiniz? Genelde Katalizör sökülen araçlarda uyarı çıkar.
  • İlginize teşekkürler.

    Aracın turbosu komple elden geçti, turbo bakımından hiç bir sorunun olmadığını söylüyor servis. Fakat sorunun çözümü noktasında da birşey söyleyemiyor.
    Ben ise katalizörden şüphe ediyorum. Ancak tekrar bugün egzoscuya gittim fakat katalizör yerine takılan susturucuda fala herhangi bir sensör yeri göremedik. Egzoscuda yok bunların dizellerinde diyor. Ama daha ileride falan(manifoldun oralarda) olabir diyor. Serviz ise hala tek tek değiştireceğiz parçaları diyor. Önce katalizör taktır, sonra başka parçalarada bakarız sorun geçmezse diyor ama malum çok pahalı parçalar. Nasıl yapcam anlamadım. Ancak ve ancak Daha önce böyle bir sorunla karşılaşmış dizel 406 hdi si olan biri banayardımcı olabilecek sanırım. Ama herhalde sadece ben varım......
  • güncel
  • merhabalar aracınız hayırlı olsun öncelikle. yukarıda son cümlede yazdığınız üzre 406 hdi sahibi değilim ancak aynı sorunu birebir 2004 model 206 hdi ile yaşayan biri olarak tecrübemi paylaşmak istedim. benzer sorun 2006 yılında benim de başıma geldi. servis aradı taradı hatta aracım 3 gün serviste kaldı almanyada genel bir merkez varmış çözemedikleri problemi mail yolu ile ileterek oradan mı şuradanmı diye yönlendirme yapıyorlar. neyse 3. günün sonunda aracımın sorunun giderildiğini bildirdiler bana... sorun önce turbo arızası demişlerdi değişmesi gerekebilir vs.. ancak sorununturbonun kendisinden değil turboya giden kablolardan olduğunu ve değiştirildiğini dolayısıyla hallolduğunu falan anlattılar ki Allaha şükür o gün bugün sorun o anlamda yok. ayrıca bunun kalitesiz yakıttan kaynaklanmış olmasının da güçlü ihtimal olabileceğini anlatmışlardı. tabii sorunlu parçayı bulmadan önce birkaç defa hava debimetresi dedikleri turboya hava girişini ayarlayan parçanın yağlandığını sorunun ondan olabileceğini söyleyerek debimetreyi değiştirmişler ancak sorun tekrarlayınca yukarıda bahsettiğim şekilde sorunu çözme yoluna gitmişlerdi.. bu arada not hava debimetresinin yağlanması turboya girmesi gereken hava miktarını ayarlamayı engelliyor dolayısıyla aracınız kasıyor vs......

    diğer taraftan servisin çok basit bir problem için 3 gün beni oyalaması ve önceleri sizde olduğu gibi bulamıyoruz demesi canımı fena halde sıkmıştı ve servisin bana olan yakınlığını km olarak 250km ve saat olarak 3 saat olduğunu düşünürseniz bana hak verirsiniz. tüm bunlara karşın ilgisizlik diğer başka birçok vs gibi (ki randevu almama rağmen beni onca yol geri göndermek istediler) servisten(samsun ses oto) memnun olmayışıma rağmen sorunumu 3 gün gibi sürede! halledebildikleri için de mutluyum ayrıca.. servis ismi vermeyecektim ama isminizde karadeniz görünce belki birşey ifade edebilir dedim...

    buraya gelişmeyi yazarsanız memnun olurum ayrıca..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi I_tech -- 29 Aralık 2008; 21:24:30 >




  • 2001 model 140.000 406 hdi sahibiyim, aynı senin yasadıgın sorunu yasadım ve artık sorun yok:).. ıspartada üçler otomotiv Mustafa SALAR tarafından halledildi vede 50 ytlye, 3 saat içinde hmde. tmm sorunu bilemiyorum ama bi hortum tamamen tıkanmış, kurum yapmış ve hava gitmediginden turbonun valfimi nesi tmm hatrlamıyorum devreye girmiyormuş dolayısı ile turbo iptal bn sana servisin numarasını vereym ona danış 0246 223 23 45-0542 415 24 08 --0536 295 15 00.......... bnm sorunum cok onceden çıktı devamlı kullandıgım için aracın durumunu biliyordum ama kimse inanmadı yok iyi daha canavar gibi falan filan ama son 2-3 aydr deli oldum gitmiyodu ansızın dedigin gibi arıza lambası yanıyor ve 3000 deviri geçmiyordu, 5 dkka motoru durdurunca geciyr ve bi gun sonrada arıza ışıgı yanıyordu inanırmısın 1.2 arabalar benden daha iyi gidiyordu ve arık çok memnunum 0-100 hızlanmasını 12.6 saniyede yaptı 2 gun once anlatamam artık 0 250 nm ve 109 hp yi hissede biliyorum. eger ararsan ve biri beni yonlendirdi dersen tarfi edersin Serdar GUZEL ve 406 tım bordo renkli.. bn o sorundan dolayı arabayı değiştirmeyi bile dusundum antalya yetkili servise goturdum yok burda 2-3 yere goturdum yok bana denilen turbon bitmişti artık 600 dolara ebaydan turbo bile almaya kalktım, mustafa usta yok dedi turbo canavar ama var bi gariplik bilgisayarda ise dedigin gibi turbo basıncı duşuk olçuldu diyordu.. neyse pek uzatmayayım ama cok basit bi arıza merak etme ve peugeotun kralı 406 dan vazgeçme bn 1.8t passattan 406 ya geçtim tek uzen performansı olmuştu ama gerisi :D yakıt konfor donanım ve ufak modifiye ile aracım suanda Ispartada ss406 diye tanınıyor. yardımcı olduysam ne mutlu . birşey olursa yazarsın gene haberleşiriz




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Marea Motor arıza lambası
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Arkadaşlar verdiğiniz bilgilere gerçekten teşekkürler ediyorum. Allah razı olsun. Şu anlar moralim bozulmasın diye uğraşmıyor idim birde havalar kötü olunca çıkarmadım aracımı. Ama yaşadığınız tecrübeler benimki ile aynı %90 bulduk sorunun çözümünü. Söylediğiniz deneyimleri birebir deneyeceğim inşaalllah. Sonucunuda buradan paylaşacağım hepinize çok teşekkür.
  • yardımcı olduysak ne mutlu, iyi haberlerini bekliyoz
  • ya bu seferde aracda başka sorun çıktı.. seyir halindeyken uyarı sesi ile birlikde stop yazısı yanıp sonuyor bi kaç defa tekrarlıyor bi bilginiz varsa paylaşırsanız çok sevinirim...
  • 2000 model 406 HDİ kullanıyorum aynı arıza geçen bayramda başıma geldi pis yakıttan kaynaklandığını düşünerek 40 ytl ye 2 tane ( enjektör ve yakıt katkısı ) alarak 35 litre yakıta ilave ettim yaklaşık olarak 50 - 100 kilometre sonra sorundan eser kalmadı ve arızadan sonra yaklaşık olarak 2000 km yol yaptım hala tık yok katkının markasını hatırlamıyorum ama her benzincide olan metal kutulu bir katkı idi
  • çok teşekkur ederm yrn ilk işim dediğin işlemi yapmak. aracı aldıgımdan beri opet euro dizel harice hiçbir akaryakıt koymadım ve hatta her imkanda aynı istasyon ve aynı pompodan almaya calışıyorum
  • TOTAL Excellium Eurodiesel den şaşma. Fransız araba firmaları da TOTAL tavsiye ediyo zaten 2008 407 1.6 HDI var. Ben sürekli TOTAL kullanıyorum ve çok memnunum. Fransa Peugeot da çalışan bi tanıdığım sakın Shell koyma arabaya üst kapağı eline alır gelirsin benim yanıma demişti. (O zaman 307 1.6 benzinli vardı.) OPET iyi ama mümkünse TOTAL en iyisi demişti. Ben memnunum kullanan diğer arkadaşlar da yorumlarını yaparlarsa ortaya çıkar zaten.
    Kolay gelsin.
  • arkadaşlar az önce 206 hdi aracımda sarı motor lambası yandı ve 3000 deviri geçmiyo,şimdi p.tesi ilk olarak hangi parçayı değişsinler,sorun nedir sizce..çok moralim bozuldu,iki kez de stop etti aracım...uzun yıllardır da hdi motora biniyorum çok canım sıkıldı...lütfen yardım???yakt konusunda ise hep aynı güvenilir yerden ve total euro dizel...ama stop etti,geç çalışıyo sabahtan beri,az önce de lamba yaktı
  • arabam artık hiç çalışmıyo,kapının önünde mal gibi bekliyo
  • arkadaslar bnım 2000 model 406 hdi aracım var aracla ılgılı o kadar cok masraf ettimki artık gına geldi motorunu yaptırdım enjektorler deıstı
    basınc musur degıstı pompa elementler değişti fakat arac yuke bınerken stop edıyoo artık masraf etmek ıstemıyorum basın rampa musur dedıler onuda cıkma taktım ve bugunde turbonun orada bılmem ne ensoru ane valfı dedıler o arızalıdır dedıler onuda devre dısı bıraktım
    sabah kullandım akşam gene 3.000 devırı gecmıyoo ben bu aracı yakmayı dusunuyorum lutfen bılgı verın servısler cozemıyooo ıspartadakı abıyı aradım goztepede bır yere yonlendırdıler oda cozemedı varmı bilgisi olan arkadaslar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koraycan677

    arkadaşlar az önce 206 hdi aracımda sarı motor lambası yandı ve 3000 deviri geçmiyo,şimdi p.tesi ilk olarak hangi parçayı değişsinler,sorun nedir sizce..çok moralim bozuldu,iki kez de stop etti aracım...uzun yıllardır da hdi motora biniyorum çok canım sıkıldı...lütfen yardım???yakt konusunda ise hep aynı güvenilir yerden ve total euro dizel...ama stop etti,geç çalışıyo sabahtan beri,az önce de lamba yaktı



    aynı sorun bendede vardı.3-4 kere bağladılar bilgisayara alakasız hatalar söylemişlerdi, sonunda yolda kalınca motorun üstündeki mazot el pompasısında hava kaçağı oldugunu anladık yani pompaya giden borulardan birisi çatlamış,o sistemi kople değiştirilmesi gerekiyormuş öyle yaptık, şimdi ışıklar yanmıyor umarım sorun değiştirdiğimiz parçadandır. mazot el pompasında kaçak varmı onu kontrol ettir. yani arabanın kontağını çevirdiğimizde marşa basmadan önce 3-4 saniye bekliyoruz ya o sırada elektrik gücü ile motora mazot pompalanıyormuş hava kaçağı olduğu için mazot motora gitmiyormuş bu yuzden ışıklar yanıyor.




  • öncelikle herkeze merhaba arkadaşlar benim arabamdada aynı sorun var marea 97 1.9TDI araç gazı sabit tuttuğunda güç kaybı yaşıyor ama benimkinde turbo kapanıyo vede canı istediğinde çılıyo açıldığı zaman arabayı tutamıyorum bile ama bu turbo neden kapanıyo hala anlamış değilim acba borularda tıkanıklık mı var hala anlamış değilim
  • aracın km si nedir
  • 180.000
    quote:

    Orjinalden alıntı: koraycan677

    aracın km si nedir
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.