Şimdi Ara

5 40 yerine 5 30 yağ koydum motor sesi arttı sanki (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
14.572
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sünnetçi34

    quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461

    Bildiğim kadarı ile 1.6 hdi için doğru olan yağı kullandınız. Ses durumunun yağ numarasından ziyade marka değişikliğine bağlı olduğunu kanaatindeyim. Motul ün 5w30 unu koysanız şuanki sesin azalacağını gözlemleyebilirsiniz. Oysaki numaraları aynı. Yağın yapısına katkılarına bağlı olarak markadan markaya seste değişiklikler gözlemlenebilir 👍👍

    Bende motul fe 5-30 ile mobil 1 5-30 arasında kaldım , hangisi daha iyidir acaba ? Araç astra k dizel otomatik

    Ben de bir öneri sunayım, liqui moly nin testleri motul dan daha iyi olduğunu gösteriyor bence.
  • capo di capi kullanıcısına yanıt
    Eğer psikolojik olmadığını düşünüyorsanız yakit filtrenizi değişebilirsiniz. Yakit filtresi yakıttaki suyu tutan bir hazneye sahiptir yakıtta normalse kabulaedilebilir bir.miktar yoğuşma nedeniyle su bulunur. Bazen istasyonlar bu suyu tahliye edemeyebilir.

    Yakit filtresi dolarsa zaten arıza ışığı yakar.ama.bazi durumlarda haber vermeyebilir. Yine de bir ihtimal.



    Diğer bir ihtimal de sahte yag ama kim kendi dükkanında sahte yag ile uygulama yapip risk almak ister o da ayrı konu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motul 5w30 X-Clean FE C2/C3 ile.M1 cok cok yakin ancak m1 de parlama değeri cok yuksek ve kül bırakması daha dusuk bu da Kurumun neden az bıraktığını belirtiyor.



    PROPERTIES

    Viscosity grade SAE J 300 5W-30

    Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.853

    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 72.9 mm²/s

    Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.1 mm²/s

    Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5 mPa.s

    Viscosity index ASTM D2270 163

    Pour point ASTM D97 -33°C / -27°F

    Flash point ASTM D92 226°C / 439°F

    Sulfated ash ASTM D874 0.77% weight

    TBN ASTM D2896 7.1 mg KOH/g











    Mobil 1 ESP Formula 5W-30 aşağıdaki imalatçı onaylarına sahiptir:

    ACEA C2, C3

    API (Motor Test Gereksinimlerini Karşılar) SM / SN

    JASO DL-1



    Tipik Özellikler

    Mobil 1 ESP Formula 5W-30

    SAE Sınıfı 5W-30

    Viskozite, cSt, (ASTM D445)

    @ 40°C 72.8

    @ 100°C 12.1

    Viskozite İndeksi 164

    Sülfatlanmış Kül, % Ağırlık, (ASTM D874) 0.6

    HTHS Viskozite, mPa•s @ 150°C, (ASTM D4683) 3.58

    Akma Noktası, °C, (ASTM D97) -45

    Parlama Noktası, °C, (ASTM D92) 254

    Yoğunluk @ 15,6°C, g/ml, (ASTM D4052) 0.850



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 14 Ekim 2017; 14:29:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • M1 ile Motul ayni değerlere sahip ancak Kurum yapma olarak 27C fazla parlama sicakligi ile M1 daha az kurum bırakarak görevini yapiyor.



    Kısacası DPF filtresine M1 daha az is bırakıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461


    quote:

    Orijinalden alıntı: sünnetçi34

    quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461

    Bildiğim kadarı ile 1.6 hdi için doğru olan yağı kullandınız. Ses durumunun yağ numarasından ziyade marka değişikliğine bağlı olduğunu kanaatindeyim. Motul ün 5w30 unu koysanız şuanki sesin azalacağını gözlemleyebilirsiniz. Oysaki numaraları aynı. Yağın yapısına katkılarına bağlı olarak markadan markaya seste değişiklikler gözlemlenebilir 👍👍

    Bende motul fe 5-30 ile mobil 1 5-30 arasında kaldım , hangisi daha iyidir acaba ? Araç astra k dizel otomatik

    Motulü öneririm. Motulün en sevdiğim özelliği kartere inmeyen mokeküller sayeseinde uzun süreli bekleme veya sabah ilk marşlarda pistonların direk yağlı çalışmaya başlamalarını sağlaması. Dolayısı ile minimum yağlanma süresi maksimum motor ömrü olarak değerlendiriyorum ben ...

    Öyle bi teknik anlatmışsınızki o yağda yemek pişiresim geldi çok güzel valla. 2. Yağ bakımımda kesinlikle motul koyduruyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: McGhoosT

    Ses azaltmak için liqui-moly Ceratec yağ katkısı kullanabilirsiniz. Ben benzinli aracımda 5/30 mobil yağ ile beraber kullanıyorum. Rolantide duyulmuyor araç, dizel yine biraz daha sesli olur ama etkisi olacaktır.

    Peki bu katkıyı bir daha ki yağ değişiminde mi uygulamak lazım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüm filtreler ve yağ birlikte değişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    hangisi iyi peki.n11 de eco nerji-x clain diye çeşitleri var.çokta pahalı değil.elf 80 lira,motul 90_100 lira.

    Yağ kutularını incelersen üzerinde önerilen markaları göreceksin. Senin dacia için reno marka için önerilen motulü alabilirsin. Benzinli veya dizel için olan yağı seçin, aracın km durumu , motorun yıpranma durumuna göre yağ seçimini ustana danışmada fayda var. Ama ustan abi bişey olmaz koy 10w40 cılardansa usta değiştirmeni öneririm.

    Aynı kriterlerdeki yağın bir satıcıda 90 tl diğerinde 130 tl olduğunu fark edeceksin. Burda kâr marjından ziyade raf ömrü devreye giriyor. Yeni yağı ucuza alamazsın , fiyatı düşük olan muhakkak uzun raf ömürlü elde kalan yağlardır.

    Edit : Araç üreticisinin motor için önerdiği yağ kalınlığı ve standartlarına göre yağ tercihini belirmeyi gerek görmedim. Bu kural standart tabiiki. Kutular arasındaki karmaşayı azaltmak adına yukardakileri yazdım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhan1461 -- 14 Ekim 2017; 19:28:5 >




  • capo di capi kullanıcısına yanıt
    Yakit filtresi standart bakımda değişmez ama değişti deniyorsa değişmiştir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 LPG' li motora 10-40 yağ yerine Mobil 5-30 yağ koydum, 1500 km sonra motor yatak sardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motor yağının kalitesi sadece belli rakamlara bakarak anlaşılmaz ki.biri -33e kadar akma noktası var demiş biri -45.ama eksi 45de mobil1 nasıl akar akmasının faydası olur mu o ayrı.aynı şekilde parlama noktası yüksek olabilir ama o noktaya gelene kadar nasıl davranıyor yağ o başka mesele.mobil1'in motul x-serisinden den daha iyi olması mümkün değil.mobil1 standart düz yağdır ne iyi ne kötü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: capo di capi


    quote:

    Orijinalden alıntı: McGhoosT

    Ses azaltmak için liqui-moly Ceratec yağ katkısı kullanabilirsiniz. Ben benzinli aracımda 5/30 mobil yağ ile beraber kullanıyorum. Rolantide duyulmuyor araç, dizel yine biraz daha sesli olur ama etkisi olacaktır.

    Peki bu katkıyı bir daha ki yağ değişiminde mi uygulamak lazım?

    Ürünün üstünde yeni yağ ile ekleyin diyor. Ayrıca ürünün kendisi 300ml o yüzden yağı 300ml az koyup bu katkı ile tamamlıyorsunuz. Ben 400km yapmış yağda kullandım. Yağ çubuğu tamı göstermiyorsa direkt üstten dökebilirsiniz.
  • BekiRoRo B kullanıcısına yanıt
    Araç üreticisi 10-40 mı koyun diyordu. Yoksa 5-30 niye koydunuz?
  • Bi dahaki sefere total ineo ecs 5w30 koyun. Aracın kitapciginda tavsiye edilen yağ bu oluyor genelde citroen ve pejo grubunda. Bizim nemoya bu yağı koyuyorum memnunum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo

    1.6 LPG' li motora 10-40 yağ yerine Mobil 5-30 yağ koydum, 1500 km sonra motor yatak sardı.

    Yağ ince gelince motor yağ eksiltti , sizde kontrol etmeyince bu sonuç doğmuştur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461


    quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo

    1.6 LPG' li motora 10-40 yağ yerine Mobil 5-30 yağ koydum, 1500 km sonra motor yatak sardı.

    Yağ ince gelince motor yağ eksiltti , sizde kontrol etmeyince bu sonuç doğmuştur.

    Gram eksilmemişti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo


    quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461


    quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo

    1.6 LPG' li motora 10-40 yağ yerine Mobil 5-30 yağ koydum, 1500 km sonra motor yatak sardı.

    Yağ ince gelince motor yağ eksiltti , sizde kontrol etmeyince bu sonuç doğmuştur.

    Gram eksilmemişti

    Bu yorumlarla nereye varmaya çalıştığınızıda yazarsanız ona göre daha sağlıklı yorumlayabiliriz. 10w 40 standart yağınızsa neden 5w30 a geçtiniz ki ?..



    Benim yorumuma istinaden yazmışsanız bunları , ben 10w40 kullanılacak motora 5w30 koydurun tarzı birşey demedim. Öyle ustalar varki eline geçene 10w40 koyuyor cevapta bu yağı koyuyoruz abi. Neye göre diye soramıyorsun , biz bu yağı kullanıyoruz cu ustalara bulaşmayın dedim. Bunu anlayabildiğinizi düşünüyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhan1461 -- 15 Ekim 2017; 9:57:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yağ değişiminden sonra yağ ikaz ışığı göz kırpmaya başladı. Sürekli yanmıyorsa birşey olmaz deyip bu şekilde 1.500 km kullandım.

    Yatak sardıktan sonra motora bakan ustalar "Yanık yağ kokusu var aslında yağda eksilme yok ama motor çalışırken bile yağ kartere birikmiş yanık yağ kokusu bu yüzden" demişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar hadi eski arabalar neyse de neden siz Katalog harici markaların yağlarını deşiyorsunuz firma önerisinden başka marka yağ kesinlikle önermem.

    Emin olun bütün yağları motul dahil deneyip ona göre marka seçiyorlar firmalar, ya da sponsorluk alıp yağ firması o markaya özel üretiyor bu yağları.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hort.

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.