Şimdi Ara

5. viteste 2500 dvr mi , 4. viteste 2500 dvr mi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
2.482
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:


    Orjinalden alıntı: extremeenvy
    4. viteste, 2500 devirdeki tork, 5. viteste 2500 devirdeki torktan (tekerleklerdeki) fazla ise;


    teknik bilgim olmadan kendi fikrim; torkun kaynağı yakıt olduğuna göre 4.vitesdeki tüketim daha yüksek olmazmı_?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Hocam konuya uzunca ve teknik açıdan değinmek için bir döküman hazırlıyorum.

    En kısa zamanda bitirip (yetiştirebilirsem bu akşam) bu başlıkta veya yeni bir başlıkta paylaşacağım.

    Kolay gelsin...


    teşekkürler O.B.K elimde motorlu taşıtların yakıt tüketimi ve buna etkiyen faktörlerle ilgili yığınla döküman var.ama açıp da doğru düzgün okumuşluğum yok.zamanında dersi verdim sonra notları da öyle sakladım kenara.içinde boğulmaktansa burada işi bilenlerden teknik yardım almak daha kolay geldi

    gerçi işin kolayına kaçtım, araştırmadım üzücü tarafı bu ama ben buradan ustaların açıklayacağı bilginin de beni doyuracağından eminim :)
  • quote:

    eğer 5. viteste 1500devir çevirerek 90km/h te ulaşıyorsak böyle gitmek hiç de ekonomik olmayacaktır.silindir başına 4 valf düşen motorlarda 2000-2500 devir altında gitmek hele bir de araç yükte ise yüksek devirde yaktığından daha çok yakar.


    zaten araç üreticileri motoru tasarlarken bunu optimize ediyorlar senin yanlış teoriler üretip şartları zorlamana gerek yok
    çunki bunların hepsi düşünülerek motorlar tasarlanıyor
    silindir başına 4 subaplı motorlarda zaten son viteste 90ile giderken 1500 devir çeviren atmosferik motor görmedim 2000 ila 2500 devir aralığında çalışır motor en azından 1.6 litreliklerde böyle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oktayszgn -- 30 Mayıs 2008; 23:11:26 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lervolerto

    quote:


    Orjinalden alıntı: extremeenvy
    4. viteste, 2500 devirdeki tork, 5. viteste 2500 devirdeki torktan (tekerleklerdeki) fazla ise;


    teknik bilgim olmadan kendi fikrim; torkun kaynağı yakıt olduğuna göre 4.vitesdeki tüketim daha yüksek olmazmı_?


    Vitesler arasındaki tork farkı harcanan yakıtla değil, dişli oranlarıyla ilgilidir.
  • bende
    quote:

    Orjinalden alıntı: oktayszgn

    quote:

    eğer 5. viteste 1500devir çevirerek 90km/h te ulaşıyorsak böyle gitmek hiç de ekonomik olmayacaktır.silindir başına 4 valf düşen motorlarda 2000-2500 devir altında gitmek hele bir de araç yükte ise yüksek devirde yaktığından daha çok yakar.


    zaten araç üreticileri motoru tasarlarken bunu optimize ediyorlar senin yanlış teoriler üretip şartları zorlamana gerek yok
    çunki bunların hepsi düşünülerek motorlar tasarlanıyor
    silindir başına 4 subaplı motorlarda zaten son viteste 90ile giderken 1500 devir çeviren atmosferik motor görmedim 2000 ila 2500 devir aralığında çalışır motor en azından 1.6 litreliklerde böyle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lervolerto -- 31 Ağustos 2008; 16:55:00 >




  • @ yuci aynı devir farklı vites işin içine girerse durum farklı.söylediklerine katılıyorum ama :)

    @lervolerto, aracının patlayan lastiğini bijon anahtarı ile değiştiriceksin, uygulaman gereken tork belli olsa, uzun saplı anahtar mı seçersin kısa saplı anahtar mı?

    torkun kaynağı elbet yakıt ama işin içinde redüksiyon var (vites kutusu işi senin mantığı bozuyor )
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oktayszgn

    quote:

    eğer 5. viteste 1500devir çevirerek 90km/h te ulaşıyorsak böyle gitmek hiç de ekonomik olmayacaktır.silindir başına 4 valf düşen motorlarda 2000-2500 devir altında gitmek hele bir de araç yükte ise yüksek devirde yaktığından daha çok yakar.


    zaten araç üreticileri motoru tasarlarken bunu optimize ediyorlar senin yanlış teoriler üretip şartları zorlamana gerek yok
    çunki bunların hepsi düşünülerek motorlar tasarlanıyor
    silindir başına 4 subaplı motorlarda zaten son viteste 90ile giderken 1500 devir çeviren atmosferik motor görmedim 2000 ila 2500 devir aralığında çalışır motor en azından 1.6 litreliklerde böyle



    işte araç dünyası senin bildiğin 1600 lerden ibaret değil.yanıldığın nokta bu




  • quote:

    işte araç dünyası senin bildiğin 1600 lerden ibaret değil.yanıldığın nokta bu


    senin yanıldığın noktada şuki motor ne olursa olsun
    düz yolda son viteste 90 ile giderken motor sağlıklı bir şekilde çalışır
    şimdiye kadar bu hep böyle oldu
    ister benzinli olsun ister dizel
    ister turbolu olsun ister atmosferik motor
    devrinin hiç onemi yok
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oktayszgn

    quote:

    işte araç dünyası senin bildiğin 1600 lerden ibaret değil.yanıldığın nokta bu


    senin yanıldığın noktada şuki motor ne olursa olsun
    düz yolda son viteste 90 ile giderken motor sağlıklı bir şekilde çalışır
    şimdiye kadar bu hep böyle oldu
    ister benzinli olsun ister dizel
    ister turbolu olsun ister atmosferik motor
    devrinin hiç onemi yok



    yakıt tüketimi açısından devrin hiç önemi yok demek. 2 fakülte okudum gene de yannış biliyomuşum .sağolasın aydınlattığın için




  • İngiliz yakıt rekortmeni Taylor çifti ve Peugeot uzmanlarının ekonomik sürüş için önerileri vardı

    şöyle diyorlar:
    Araç ne kadar hızlı giderse o kadar fazla rüzgar direnciyle karşılaşır. Hız limitinden yalnızca 8 km/saat daha hızlı gitmek, yakıt tüketimini yüzde 23 artırır. Bazı araçlarda 130 km/s hızdaki yakıt tüketimi 80 km/s'ye göre neredeyse iki kat fazladır.

    o zaman şunu diyebilirmiyiz,
    5.vites 2500 devirde araç 4.vites 2500 devire göre daha fazla hızlı olacağından zaten daha çok yakıt harcaması muhtemel gibi görünüyor

    bence 2.sorunun cevabı daha önemli aynı hızlarda farklı viteslerde durum nasıl,
    benim tercihim 110 çıkaracaksam aracı 4.viteste bağırtmanın bir anlamı yok derim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yuci -- 30 Mayıs 2008; 23:35:44 >
  • Arkadaşlar merhaba;Ben bu tork olayını bir türlü anlayamadım gitti.Şimdi sorum şu olacak: arabalarda tork düşük olsa mı süratlıdır yoksa yüksek olsamı.Mesela 2006 1.6 115 Focusun max torku 6000 dd. 2.0 140 hp Lagunanın ise 5500 dd... Şimdi burda hangisi süratlıdır.Bi türlü anlayamadım gitti.Tam olarak özellikleri ise şöyle;;;;;
    FOCUS: LAGUNA:
    Maksimum güç 115 HP-6000 d/d Maksimum Güç 140 HP-5500 d/d
    Maksimum tork 155 Nm-4150 d/d Maksimum Tork 188 N.m -3750 d/d
  • ben yakıt tuketimi ile ilgili bişi dedimi hatırlamıyorum
    motorun sağlıklı bir şekilde çalışabileceğinden bahsettim
    günlük kullanımda son viteste 90 ile gitmek uzun yolda en mantıklıdır
    bunun çok uydurma olduğunu söylemişsiniz
    bunun neresi uydurma ben onu anlayamıyorum
  • @yuci ilk çıkarımın mantıklı.benim de düşündüğüm o.çünkü hızın karesi ile rüzgar direnci artıyor.artış parabolik yani :)

    ama teknik detayları ile ustalardan istiyorum.elimde döküman var ama bakmayla olacak iş değil.bi omuz dosya arasından bulmam saatlerimi alır :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oktayszgn

    ben yakıt tuketimi ile ilgili bişi dedimi hatırlamıyorum



    quote:

    Orjinalden alıntı: oktayszgn

    en ekonomik son viteste 90 ile gitmektir
  • ben orayı kastetmemiştim ama peki 90 la gitmek için bana son vitesten daha ekonomik giden araçlar için bilgi verirmisin?neden nasıl niçin daha ekonomik?
  • Arkadaşlar bu msj ı dün yazmıuştım ama cvp alamadım....merhaba;Ben bu tork olayını bir türlü anlayamadım gitti.Şimdi sorum şu olacak: arabalarda tork düşük olsa mı süratlıdır yoksa yüksek olsamı.Mesela 2006 1.6 115 Focusun max torku 6000 dd. 2.0 140 hp Lagunanın ise 5500 dd... Şimdi burda hangisi süratlıdır.Bi türlü anlayamadım gitti.Tam olarak özellikleri ise şöyle;;;;;
    FOCUS: _______________________________LAGUNA:
    Maksimum güç 115 HP-6000 d/d ___________Maksimum Güç 140 HP-5500 d/d
    Maksimum tork 155 Nm-4150 d/d __________Maksimum Tork 188 N.m -3750 d/d
  • arkadaşlar elinize sağlık ben ibirincisinde de 4. vites olduğunu düşünüyorum.
    5. viteslerde daha verimli gidiyor olsun önemli değil. sonuçta 4. viteste daha yavaş gidecek.daha az yakacaktır.

    ikinci durumda ise ; 110km/h te 5. viteste 4. vitesten daha az devir yapacağı için daha az yakacaktır.

    Bir de bu konuyu bir mühendis forumuna açıyorum bugün size linkini yazarım.
  • Peki duz yolda 60 km/sa 5. vistes 1500 d/d giderken mi yoksa ayni hizla 4 temi daha az yaktirir araca.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ansin

    Peki duz yolda 60 km/sa 5. vistes 1500 d/d giderken mi yoksa ayni hizla 4 temi daha az yaktirir araca.


    sen 5.vites 1500 devirde araç kullandınmı hiç,
    acaba bir silkeleme durumu olmuyormu,
    tabiki o devire düşünce vitesi 4 e almalısın
  • 5. Vites Overdrive dır her iki durumdada 5. viteste gitmek daha ekonomiktir. Araba 6 vites ise 6 gitmek 5'te gitmekten daha ekonomiktir.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.