Şimdi Ara

5. viteste 2500 dvr mi , 4. viteste 2500 dvr mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
2.482
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar sorularım uzmanlara ,

    1- 5. viteste 2500 dvr mi yoksa 4. viteste 2500 dvr gitmek mi yakıt/verim açısından faydalıdır?


    2- 5.viteste 110 km/h mi yoksa 4.viteste 110 km/h gitmek mi yakıt/verim açısından faydalıdır?


    bu iki durum birbirinin aynısı değildir diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mobiuska -- 6 Mart 2012; 23:47:25 >



  • en ekonomik son viteste 90 ile gitmektir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oktayszgn

    en ekonomik son viteste 90 ile gitmektir
    1'in cevabı ikisinde de aynı miktar tüketirsin.
    2'nin cevabı 5. vitesde daha az tüketirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oktayszgn

    en ekonomik son viteste 90 ile gitmektir
    Her zaman en üst viteste gitmek daha ekonomiktir. Yani verdiğiniz örnekte 5. viteste gitmek daha ekonomiktir. Hatta olsa da 6. viteste gitseniz...

    Ancak bu ivmelenme amaçlanmayan, düz yol seyirleri için geçerlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oktayszgn

    en ekonomik son viteste 90 ile gitmektir
    YÜKSEK VİTES DÜŞÜK DEVİR.
    2500 DEVİR O KADAR DA DÜŞÜK Bİ DEVİR DEĞİL.MOTOR ZORLANMADAN ÇEVİREBİLİR.AMA ÇEKİŞ DÜŞMEYE BAŞLARSA O ZAMAN 4 E ÇEK.

    Büyük harf için özür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pspcü

    1'in cevabı ikisinde de aynı miktar tüketirsin.
    2'nin cevabı 5. vitesde daha az tüketirsin.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: pspcü

    1'in cevabı ikisinde de aynı miktar tüketirsin.



    Fakat aldığın yol 5. viteste daha fazladır.
    Sonuçta km/lt ye bakarsak 5 te daha az yakarsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeLiM_50

    quote:

    Orjinalden alıntı: pspcü

    1'in cevabı ikisinde de aynı miktar tüketirsin.



    Fakat aldığın yol 5. viteste daha fazladır.
    Sonuçta km/lt ye bakarsak 5 te daha az yakarsın.

    Alıntıları Göster
    1. sorunun cevabı 5. vites 2500 devir

    2. sorunun cevabı 5. vites 110km/h
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeLiM_50

    quote:

    Orjinalden alıntı: pspcü

    1'in cevabı ikisinde de aynı miktar tüketirsin.



    Fakat aldığın yol 5. viteste daha fazladır.
    Sonuçta km/lt ye bakarsak 5 te daha az yakarsın.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50


    quote:

    Orjinalden alıntı: pspcü

    1'in cevabı ikisinde de aynı miktar tüketirsin.



    Fakat aldığın yol 5. viteste daha fazladır.
    Sonuçta km/lt ye bakarsak 5 te daha az yakarsın.


    ben anlık olarak kastettim. mesafe bazında 5. vites tabi daha az dediğin sebepten ötürü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pspcü

    quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50


    quote:

    Orjinalden alıntı: pspcü

    1'in cevabı ikisinde de aynı miktar tüketirsin.



    Fakat aldığın yol 5. viteste daha fazladır.
    Sonuçta km/lt ye bakarsak 5 te daha az yakarsın.


    ben anlık olarak kastettim. mesafe bazında 5. vites tabi daha az dediğin sebepten ötürü.

    Alıntıları Göster
    1.5 vites 2500 devirde gitmek yakıt/verim açısından daha faydalıdır
    2.5 viteste 110 ile gitmek daha faydalıdır hatta 90 ile gidersen daha ekonomik olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oktayszgn

    en ekonomik son viteste 90 ile gitmektir
    quote:

    Orjinalden alıntı: oktayszgn

    en ekonomik son viteste 90 ile gitmektir



    çok uydurma bi cevap olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orjinalden alıntı: oktayszgn

    en ekonomik son viteste 90 ile gitmektir



    çok uydurma bi cevap olmuş

    Alıntıları Göster
    benim dizel getz
    1-- 5.vites 2500 devirde 120 km 4.vites 2500 devirde 90 km yapıyor , sizi bilmem ama benim araç bu durumu yaptığımda daha 4.viteste daha az yakıyor
    2-- 110 km yi 5.viteste 2400 devirlerde bulurken 4.viteste 3000 devir civarı motor biraz bağırmaya başlıyor 4 te bu şıkkı pek mantıklı değil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pspcü

    quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50


    quote:

    Orjinalden alıntı: pspcü

    1'in cevabı ikisinde de aynı miktar tüketirsin.



    Fakat aldığın yol 5. viteste daha fazladır.
    Sonuçta km/lt ye bakarsak 5 te daha az yakarsın.


    ben anlık olarak kastettim. mesafe bazında 5. vites tabi daha az dediğin sebepten ötürü.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: pspcü


    quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50


    quote:

    Orjinalden alıntı: pspcü

    1'in cevabı ikisinde de aynı miktar tüketirsin.



    Fakat aldığın yol 5. viteste daha fazladır.
    Sonuçta km/lt ye bakarsak 5 te daha az yakarsın.


    ben anlık olarak kastettim. mesafe bazında 5. vites tabi daha az dediğin sebepten ötürü.


    Anlık olarak da 5. viteste daha çok tüketirsin. Neticede motorun o devri yapabilmesi yüksek hızlarda daha zor. Bunun önemli nedenlerinden biri rüzgar sürtünmesi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orjinalden alıntı: oktayszgn

    en ekonomik son viteste 90 ile gitmektir



    çok uydurma bi cevap olmuş

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orjinalden alıntı: oktayszgn

    en ekonomik son viteste 90 ile gitmektir



    çok uydurma bi cevap olmuş


    bencede, 5. vites te arabanın silkeleme yapmayacağı daha düşük bir hızla giderseniz tüketim 90 a göre daha düşük olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orjinalden alıntı: oktayszgn

    en ekonomik son viteste 90 ile gitmektir



    çok uydurma bi cevap olmuş


    bencede, 5. vites te arabanın silkeleme yapmayacağı daha düşük bir hızla giderseniz tüketim 90 a göre daha düşük olur.

    Alıntıları Göster
    burada düz yol koşullarından bahsettiğimizin farkındasınızdır heralde
    kalkıpta bu soruyu dağ yollarında giderkene göre cevap vermek ne kadar mantıklıdır senin açından orasını bilemem
    uydurma olan ne ben anlayamadım araban 4 vitesliyse 4. de 90 ile gitmek
    5vitesliyse 5. de 90 ile gitmek
    6 vitesliyse 6.da 90 ile gitmek bence en mantıklıdır
    gunluk hayatta kullandığımız binek araçların motor dizaynları duz yolda son viteste 90 la sorunsuz ilerlemek için tasarlanmıştır bunuda unutmamak gerekir
    ben en yuksek viteste 70le gidip daha az yakmak istiyorum dersen ona bişi diyemem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orjinalden alıntı: oktayszgn

    en ekonomik son viteste 90 ile gitmektir



    çok uydurma bi cevap olmuş

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orjinalden alıntı: oktayszgn

    en ekonomik son viteste 90 ile gitmektir



    çok uydurma bi cevap olmuş

    ben katılıyorum arkadaşa uydurma değil benim araç 5. vites de 90 km hızla 2500-3000 devir arası oluyor tam hatırlamıyorum ama 3000 geçmiyor peki sorarım 3000 devir azmı ya da aracın silkeleme yapacağı bir devirmi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi night_33 -- 30 Mayıs 2008; 22:24:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orjinalden alıntı: oktayszgn

    en ekonomik son viteste 90 ile gitmektir



    çok uydurma bi cevap olmuş


    bencede, 5. vites te arabanın silkeleme yapmayacağı daha düşük bir hızla giderseniz tüketim 90 a göre daha düşük olur.

    Alıntıları Göster
    1. soru için cevap veren arkadaşlar rüzgar direncinin hız arttıkça parabolik arttığını ya da aynı devir sayılarında 4. ve 5. vitesler arasındaki hız farkını ve buna bağlı etkiyen hava direncinin yakıt sarfiyatına etkisinin ne kadar olduğunu biliyorlar mı?

    ayrıca bir aracın 1. viteste tekerleklere ilettiği torkla (moment) 5. viteste tekerleklere ilettiği tork bir değildir.yani sonuçta momentin azaldığı ancak buna bağlı olarak hızın arttığı söz konusu...öyle olmasa yokuş çıkarken vites küçültmek zorunda kalmazdınız...

    (ukalanın biri gelip de benim arabam 200 beygir ben küçültmüyorum derse yazdıklarımı anlayamamış olduğuna kanaat getiririm)

    maksimum tork 1. viteste, minumum tork ise 5. vitestedir bilirsiniz bunu.(araçlarda vites sayısı değişiklik gösterebilir)

    tam olarak anlamayan arkadaşlar için viteslere göre moment/motor devir sayısı (Nm / d/d) hakkında bir grafik koyabilirim.




    şimdi; (elimde formüller var ama inanın uğraşamam, yoksa her hız için yakıt tüketimi aracın vites oranlarını bildiğiniz sürece hesaplanıyor)

    4. viteste, 2500 devirdeki tork, 5. viteste 2500 devirdeki torktan (tekerleklerdeki) fazla ise;

    aracın 4. viteste, 2500 devirdeki hızı, 5. vites 2500 devirdeki hızından düşük ise, (hava direncinin taşıt hızının karesiyle orantılı olarak arttığı biliniyor)

    bana 4. vites 2500 d/d yerine 5. vites 2500 d/d ile gitmenin daha az yakıt sarfiyatı sunmasını teknik bi dille açıklar mısınız...

    ben yol bilgisayarında öyle okuyorum tarzı cevaplar vericekseniz dükkanı kapatıp ayvalığa yerleşeyim

    vezir, O.B.K., türbülans sizin cevaplarınızı zevkle okumak istiyorum :)

    bi de tralles diyeceğim ama nerdeee




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oktayszgn

    burada düz yol koşullarından bahsettiğimizin farkındasınızdır heralde
    kalkıpta bu soruyu dağ yollarında giderkene göre cevap vermek ne kadar mantıklıdır senin açından orasını bilemem
    uydurma olan ne ben anlayamadım araban 4 vitesliyse 4. de 90 ile gitmek
    5vitesliyse 5. de 90 ile gitmek
    6 vitesliyse 6.da 90 ile gitmek bence en mantıklıdır
    gunluk hayatta kullandığımız binek araçların motor dizaynları duz yolda son viteste 90 la sorunsuz ilerlemek için tasarlanmıştır bunuda unutmamak gerekir
    ben en yuksek viteste 70le gidip daha az yakmak istiyorum dersen ona bişi diyemem

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: oktayszgn


    burada düz yol koşullarından bahsettiğimizin farkındasınızdır heralde
    kalkıpta bu soruyu dağ yollarında giderkene göre cevap vermek ne kadar mantıklıdır senin açından orasını bilemem
    uydurma olan ne ben anlayamadım araban 4 vitesliyse 4. de 90 ile gitmek
    5vitesliyse 5. de 90 ile gitmek
    6 vitesliyse 6.da 90 ile gitmek bence en mantıklıdır
    gunluk hayatta kullandığımız binek araçların motor dizaynları duz yolda son viteste 90 la sorunsuz ilerlemek için tasarlanmıştır bunuda unutmamak gerekir
    ben en yuksek viteste 70le gidip daha az yakmak istiyorum dersen ona bişi diyemem



    eğer 5. viteste 1500devir çevirerek 90km/h te ulaşıyorsak böyle gitmek hiç de ekonomik olmayacaktır.silindir başına 4 valf düşen motorlarda 2000-2500 devir altında gitmek hele bir de araç yükte ise yüksek devirde yaktığından daha çok yakar.

    dizeller ve silindir başına 2 valfli benzin motorlarında torku düşük devirde verdiklerinden motor karakteristikleri bu devire göre tasarlanmıştır.egzoz valfini geç açan kamlara sahip olmaları ve düşük devirde emmeyi türbülanslı egzozu katmanlı akışla yollamaları mesela.

    bi kere motorun ne cins olduğunu bilmeden son viteste 90 km ile gitmek en ekonomiktir demek pek mantıklı değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    1. soru için cevap veren arkadaşlar rüzgar direncinin hız arttıkça parabolik arttığını ya da aynı devir sayılarında 4. ve 5. vitesler arasındaki hız farkını ve buna bağlı etkiyen hava direncinin yakıt sarfiyatına etkisinin ne kadar olduğunu biliyorlar mı?

    ayrıca bir aracın 1. viteste tekerleklere ilettiği torkla (moment) 5. viteste tekerleklere ilettiği tork bir değildir.yani sonuçta momentin azaldığı ancak buna bağlı olarak hızın arttığı söz konusu...öyle olmasa yokuş çıkarken vites küçültmek zorunda kalmazdınız...

    (ukalanın biri gelip de benim arabam 200 beygir ben küçültmüyorum derse yazdıklarımı anlayamamış olduğuna kanaat getiririm)

    maksimum tork 1. viteste, minumum tork ise 5. vitestedir bilirsiniz bunu.(araçlarda vites sayısı değişiklik gösterebilir)

    tam olarak anlamayan arkadaşlar için viteslere göre moment/motor devir sayısı (Nm / d/d) hakkında bir grafik koyabilirim.




    şimdi; (elimde formüller var ama inanın uğraşamam, yoksa her hız için yakıt tüketimi aracın vites oranlarını bildiğiniz sürece hesaplanıyor)

    4. viteste, 2500 devirdeki tork, 5. viteste 2500 devirdeki torktan (tekerleklerdeki) fazla ise;

    aracın 4. viteste, 2500 devirdeki hızı, 5. vites 2500 devirdeki hızından düşük ise, (hava direncinin taşıt hızının karesiyle orantılı olarak arttığı biliniyor)

    bana 4. vites 2500 d/d yerine 5. vites 2500 d/d ile gitmenin daha az yakıt sarfiyatı sunmasını teknik bi dille açıklar mısınız...

    ben yol bilgisayarında öyle okuyorum tarzı cevaplar vericekseniz dükkanı kapatıp ayvalığa yerleşeyim

    vezir, O.B.K., türbülans sizin cevaplarınızı zevkle okumak istiyorum :)

    bi de tralles diyeceğim ama nerdeee

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    1. soru için cevap veren arkadaşlar rüzgar direncinin hız arttıkça parabolik arttığını ya da aynı devir sayılarında 4. ve 5. vitesler arasındaki hız farkını ve buna bağlı etkiyen hava direncinin yakıt sarfiyatına etkisinin ne kadar olduğunu biliyorlar mı?

    ayrıca bir aracın 1. viteste tekerleklere ilettiği torkla (moment) 5. viteste tekerleklere ilettiği tork bir değildir.yani sonuçta momentin azaldığı ancak buna bağlı olarak hızın arttığı söz konusu...öyle olmasa yokuş çıkarken vites küçültmek zorunda kalmazdınız...

    (ukalanın biri gelip de benim arabam 200 beygir ben küçültmüyorum derse yazdıklarımı anlayamamış olduğuna kanaat getiririm)

    maksimum tork 1. viteste, minumum tork ise 5. vitestedir bilirsiniz bunu.(araçlarda vites sayısı değişiklik gösterebilir)

    tam olarak anlamayan arkadaşlar için viteslere göre moment/motor devir sayısı (Nm / d/d) hakkında bir grafik koyabilirim.




    şimdi; (elimde formüller var ama inanın uğraşamam, yoksa her hız için yakıt tüketimi aracın vites oranlarını bildiğiniz sürece hesaplanıyor)

    4. viteste, 2500 devirdeki tork, 5. viteste 2500 devirdeki torktan (tekerleklerdeki) fazla ise;

    aracın 4. viteste, 2500 devirdeki hızı, 5. vites 2500 devirdeki hızından düşük ise, (hava direncinin taşıt hızının karesiyle orantılı olarak arttığı biliniyor)

    bana 4. vites 2500 d/d yerine 5. vites 2500 d/d ile gitmenin daha az yakıt sarfiyatı sunmasını teknik bi dille açıklar mısınız...

    ben yol bilgisayarında öyle okuyorum tarzı cevaplar vericekseniz dükkanı kapatıp ayvalığa yerleşeyim

    vezir, O.B.K., türbülans sizin cevaplarınızı zevkle okumak istiyorum :)

    bi de tralles diyeceğim ama nerdeee


    Hocam konuya uzunca ve teknik açıdan değinmek için bir döküman hazırlıyorum.

    En kısa zamanda bitirip (yetiştirebilirsem bu akşam) bu başlıkta veya yeni bir başlıkta paylaşacağım.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    1. soru için cevap veren arkadaşlar rüzgar direncinin hız arttıkça parabolik arttığını ya da aynı devir sayılarında 4. ve 5. vitesler arasındaki hız farkını ve buna bağlı etkiyen hava direncinin yakıt sarfiyatına etkisinin ne kadar olduğunu biliyorlar mı?

    ayrıca bir aracın 1. viteste tekerleklere ilettiği torkla (moment) 5. viteste tekerleklere ilettiği tork bir değildir.yani sonuçta momentin azaldığı ancak buna bağlı olarak hızın arttığı söz konusu...öyle olmasa yokuş çıkarken vites küçültmek zorunda kalmazdınız...

    (ukalanın biri gelip de benim arabam 200 beygir ben küçültmüyorum derse yazdıklarımı anlayamamış olduğuna kanaat getiririm)

    maksimum tork 1. viteste, minumum tork ise 5. vitestedir bilirsiniz bunu.(araçlarda vites sayısı değişiklik gösterebilir)

    tam olarak anlamayan arkadaşlar için viteslere göre moment/motor devir sayısı (Nm / d/d) hakkında bir grafik koyabilirim.




    şimdi; (elimde formüller var ama inanın uğraşamam, yoksa her hız için yakıt tüketimi aracın vites oranlarını bildiğiniz sürece hesaplanıyor)

    4. viteste, 2500 devirdeki tork, 5. viteste 2500 devirdeki torktan (tekerleklerdeki) fazla ise;

    aracın 4. viteste, 2500 devirdeki hızı, 5. vites 2500 devirdeki hızından düşük ise, (hava direncinin taşıt hızının karesiyle orantılı olarak arttığı biliniyor)

    bana 4. vites 2500 d/d yerine 5. vites 2500 d/d ile gitmenin daha az yakıt sarfiyatı sunmasını teknik bi dille açıklar mısınız...

    ben yol bilgisayarında öyle okuyorum tarzı cevaplar vericekseniz dükkanı kapatıp ayvalığa yerleşeyim

    vezir, O.B.K., türbülans sizin cevaplarınızı zevkle okumak istiyorum :)

    bi de tralles diyeceğim ama nerdeee

    Alıntıları Göster
    zor bir soru
    ama cevabı içinde araç 5. viteste daha düşük tork uretiyor
    ama bununla birlikte hız artığından sürtünmeden dolayı yenmemiz gereken dirençte artıyo
    fakat bunu formulde hesapladığımızda
    sürtunmeyi yenmemiz için üretmemiz gereken tork
    4. vitesteki 2500d/d uretilen tork - 5. vitesteki 2500d/d üretilen tork farkı surtunmede yenmeye çalıştığımız tork farkından daha az olduğu için 5. viteste daha az yakıt tuketiriz
    olabilirmi acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    1. soru için cevap veren arkadaşlar rüzgar direncinin hız arttıkça parabolik arttığını ya da aynı devir sayılarında 4. ve 5. vitesler arasındaki hız farkını ve buna bağlı etkiyen hava direncinin yakıt sarfiyatına etkisinin ne kadar olduğunu biliyorlar mı?

    ayrıca bir aracın 1. viteste tekerleklere ilettiği torkla (moment) 5. viteste tekerleklere ilettiği tork bir değildir.yani sonuçta momentin azaldığı ancak buna bağlı olarak hızın arttığı söz konusu...öyle olmasa yokuş çıkarken vites küçültmek zorunda kalmazdınız...

    (ukalanın biri gelip de benim arabam 200 beygir ben küçültmüyorum derse yazdıklarımı anlayamamış olduğuna kanaat getiririm)

    maksimum tork 1. viteste, minumum tork ise 5. vitestedir bilirsiniz bunu.(araçlarda vites sayısı değişiklik gösterebilir)

    tam olarak anlamayan arkadaşlar için viteslere göre moment/motor devir sayısı (Nm / d/d) hakkında bir grafik koyabilirim.




    şimdi; (elimde formüller var ama inanın uğraşamam, yoksa her hız için yakıt tüketimi aracın vites oranlarını bildiğiniz sürece hesaplanıyor)

    4. viteste, 2500 devirdeki tork, 5. viteste 2500 devirdeki torktan (tekerleklerdeki) fazla ise;

    aracın 4. viteste, 2500 devirdeki hızı, 5. vites 2500 devirdeki hızından düşük ise, (hava direncinin taşıt hızının karesiyle orantılı olarak arttığı biliniyor)

    bana 4. vites 2500 d/d yerine 5. vites 2500 d/d ile gitmenin daha az yakıt sarfiyatı sunmasını teknik bi dille açıklar mısınız...

    ben yol bilgisayarında öyle okuyorum tarzı cevaplar vericekseniz dükkanı kapatıp ayvalığa yerleşeyim

    vezir, O.B.K., türbülans sizin cevaplarınızı zevkle okumak istiyorum :)

    bi de tralles diyeceğim ama nerdeee

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    bana 4. vites 2500 d/d yerine 5. vites 2500 d/d ile gitmenin daha az yakıt sarfiyatı sunmasını teknik bi dille açıklar mısınız...




    benim araçta yukarıda yazdığım gibi 4.vites 2500 devirde 90 yaparken 5.vites 2500 devirde 120 yapıyor,
    doğal olarak yakıt sarfiyatı 120 ile giderken artıyor,
    aynı devirlerde ama farklı viteslerde düşük olanla daha az hız yapılabildiği için daha az yakıyor,
    yalnız şu var ben 90 la gitmeyi kafaya koydum diyorsanız
    5.vites 2000 devirde 90 yapmak varken,
    4.viteste 2500 devirde 90 yapıp arabayı daha yüksek devirde kullanmanın anlamı yok bence(dizel için söyledim bu devirleri)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yuci -- 30 Mayıs 2008; 23:02:44 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.