Şimdi Ara

50.000 civarı bütçeyle ne alınmalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
787
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2011 ford fiestamız vardı. araç kazayla perte çıktı çok şükür sadece mala geldi. biz de kaskodan gelen paranın üzerine biraz ekleme yaparak uzun yıllar ailece binebilecek sıfır birşey alalım diyoruz. Ancak fiyatlar neredeyse 55.000 den başlıyor. üstelik bu fiyata satılan arabada utanmasalar hız sabitleyiciyi standart donanıma koymayacaklar.

    şimdiye kadar benzin+lpg ve dizel araçlar kullandık. yani bizim için az yakması can alıcı bir nokta. ancak dizelin bir esprisi kalmadı bence. Dizel motor için 5000 tl fazla para verip km de 0.1 kuruş kar etmek pek mantıklı gelmiyor. bu yüzden benzinli alıp lpg taktıralım diyorum ancak içim pek rahat etmiyor.
    ayrıca içimden bir his otomatik vites al diyor ancak otomatik + dizel ilişkili arabalarda çok sıkıntılar olduğunu öğrendim.

    uzun yıllar inşallah kullanmayı düşündüğümüz için sıfır alalım diyoruz.
    iç hacmi mümkün mertebe büyük, az yakan-çok kaçan , renault olmaması temel şartları.

    neyse bu serzenişlerden sonra sorulara geleyim ;


    1. sıfır dizel almak mı yoksa sıfır benzinli alıp tüp taktırmak mı ?
    2. opel astra ( yeni ) , hyundai i30 , ford focus , honda civic (bu biraz daha tuzlu )
    tarzları farklı olsa da 50.000 civarı bu araçlarda ne dersiniz ? siz olsanız ne alırdınız ?

    açıkcası bu araba piyasası hakkında pek bir fikrim yok . bu yüzden görüşleriniz benim için önemli.







  • Focus 1.6i 125 BG Powershift + LPG. Titanium olursa, tadından yenmez. Ek olarak, LED gündüz farlı xenon alınmış araçlara ise, bakmaya bile kıyılamaz.
  • öncelikle geçmiş olsun... anladığım kadarıyla çok büyük hacim ihtiyacınız yok ama hb de küçük gelecek gibi duruyor ailecek kullanacaksınız diye düşünüyorum. her ne kadar sıfır araçlar şuan piyasa fiyatları üzerinde olsa da uzun yıllar kullanacağınızı ve sorunsuzluk istediğinizi düşünerek size honca civic öneririm. dizel seçeneği malesef sedan da yok fakat honda orijinal olarak lpg dönüşümü yapıyor ve 7 yıl honda garantisi devam ediyor. performans konusu göreceli test sürüşü yapmanız hem performansı hem de aracı daha yakından incelemeniz için iyi olur kesinlikle test sürüşü yapın. ekonomi konusu artık mazide kaldı benzin pahalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercandrsn

    öncelikle geçmiş olsun... anladığım kadarıyla çok büyük hacim ihtiyacınız yok ama hb de küçük gelecek gibi duruyor ailecek kullanacaksınız diye düşünüyorum. her ne kadar sıfır araçlar şuan piyasa fiyatları üzerinde olsa da uzun yıllar kullanacağınızı ve sorunsuzluk istediğinizi düşünerek size honca civic öneririm. dizel seçeneği malesef sedan da yok fakat honda orijinal olarak lpg dönüşümü yapıyor ve 7 yıl honda garantisi devam ediyor. performans konusu göreceli test sürüşü yapmanız hem performansı hem de aracı daha yakından incelemeniz için iyi olur kesinlikle test sürüşü yapın. ekonomi konusu artık mazide kaldı benzin pahalı
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-sahibinden-yeni-mondeo-1.6-titanium-garanti-kapsaminda-full-67562880/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-13.000km-de-hata,boya-yok-160-bg-titanium-140040333/detay/


    Üst sınıf mükemmel bir araç




  • Dostum astra oneririm benzinli alacaksaniz sport modeli 49bin civari. Dizeli 55bin duzeynde (hb) ben sizin yerinizde olsam sorunsuzluk +genis aile arabasi + lpg kombinasyonunda alacağım arac civic olurdu. Yaklasik iki hafta once arkadasim sifir olarak aldi elegance modelini 52bin lira. Lpg'siz. Aklinizda alternatif olarak kalsin derim eski bir honda kullanicis olarak cok memnundum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp

    Dostum astra oneririm benzinli alacaksaniz sport modeli 49bin civari. Dizeli 55bin duzeynde (hb) ben sizin yerinizde olsam sorunsuzluk +genis aile arabasi + lpg kombinasyonunda alacağım arac civic olurdu. Yaklasik iki hafta once arkadasim sifir olarak aldi elegance modelini 52bin lira. Lpg'siz. Aklinizda alternatif olarak kalsin derim eski bir honda kullanicis olarak cok memnundum
    Uzun yıllar kullanılacağına göre alışılmışın dışına çıkabilirisin Mazda ya da Subaru ile...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-sahibinden-yeni-mondeo-1.6-titanium-garanti-kapsaminda-full-67562880/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-13.000km-de-hata,boya-yok-160-bg-titanium-140040333/detay/


    Üst sınıf mükemmel bir araç

    Bu arabanın arkası neden böyle :) Fluence çakması gibi duruyor, yani çirkin Fluence resmen.

    Önerime gelince Honda Civic + LPG candır

    52.000'e Civic Elegance nerdeymiş ayrıca? Bayi arkadaşın kayınpederinin falan herhalde

    Diğer yandan Honda Civic'lerde fabrika çıkışlı LPG garantiyi bozmuyor ve 6 yıl / 150.000 km garantili aynı şekilde devam ediyor. 7 yıl değildir. Eğer aracı LPG taktırmadan alır da sonradan LPG taktıtırsanız garanti 3 yıla düşüyor ki o bile süper.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: motherannorthe

    quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-sahibinden-yeni-mondeo-1.6-titanium-garanti-kapsaminda-full-67562880/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-13.000km-de-hata,boya-yok-160-bg-titanium-140040333/detay/


    Üst sınıf mükemmel bir araç

    Bu arabanın arkası neden böyle :) Fluence çakması gibi duruyor, yani çirkin Fluence resmen.

    Önerime gelince Honda Civic + LPG candır

    52.000'e Civic Elegance nerdeymiş ayrıca? Bayi arkadaşın kayınpederinin falan herhalde

    Diğer yandan Honda Civic'lerde fabrika çıkışlı LPG garantiyi bozmuyor ve 6 yıl / 150.000 km garantili aynı şekilde devam ediyor. 7 yıl değildir. Eğer aracı LPG taktırmadan alır da sonradan LPG taktıtırsanız garanti 3 yıla düşüyor ki o bile süper.

    Alıntıları Göster
    Nedense herkes imzasındaki ya da profilinin altında logosu olan araçlardan öneriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp

    Dostum astra oneririm benzinli alacaksaniz sport modeli 49bin civari. Dizeli 55bin duzeynde (hb) ben sizin yerinizde olsam sorunsuzluk +genis aile arabasi + lpg kombinasyonunda alacağım arac civic olurdu. Yaklasik iki hafta once arkadasim sifir olarak aldi elegance modelini 52bin lira. Lpg'siz. Aklinizda alternatif olarak kalsin derim eski bir honda kullanicis olarak cok memnundum

    hangi bayii ?
  • 1.6 atmosferik yani lpg uyumlu powershift şanzıman bi focus öneririm.Ford bayiileri pazarlıkta yaparlar.Gayet geniş.Hondanında kasası yeni hem de daha sorunsuz.ikisinden biri tercih edilebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master

    Nedense herkes imzasındaki ya da profilinin altında logosu olan araçlardan öneriyor.

    Ne güzel işte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burockank

    2011 ford fiestamız vardı. araç kazayla perte çıktı çok şükür sadece mala geldi. biz de kaskodan gelen paranın üzerine biraz ekleme yaparak uzun yıllar ailece binebilecek sıfır birşey alalım diyoruz. Ancak fiyatlar neredeyse 55.000 den başlıyor. üstelik bu fiyata satılan arabada utanmasalar hız sabitleyiciyi standart donanıma koymayacaklar.

    şimdiye kadar benzin+lpg ve dizel araçlar kullandık. yani bizim için az yakması can alıcı bir nokta. ancak dizelin bir esprisi kalmadı bence. Dizel motor için 5000 tl fazla para verip km de 0.1 kuruş kar etmek pek mantıklı gelmiyor. bu yüzden benzinli alıp lpg taktıralım diyorum ancak içim pek rahat etmiyor.
    ayrıca içimden bir his otomatik vites al diyor ancak otomatik + dizel ilişkili arabalarda çok sıkıntılar olduğunu öğrendim.

    uzun yıllar inşallah kullanmayı düşündüğümüz için sıfır alalım diyoruz.
    iç hacmi mümkün mertebe büyük, az yakan-çok kaçan , renault olmaması temel şartları.

    neyse bu serzenişlerden sonra sorulara geleyim ;


    1. sıfır dizel almak mı yoksa sıfır benzinli alıp tüp taktırmak mı ?
    2. opel astra ( yeni ) , hyundai i30 , ford focus , honda civic (bu biraz daha tuzlu )
    tarzları farklı olsa da 50.000 civarı bu araçlarda ne dersiniz ? siz olsanız ne alırdınız ?

    açıkcası bu araba piyasası hakkında pek bir fikrim yok . bu yüzden görüşleriniz benim için önemli.

    CRUZE SEDAN
    1.6 Sport Plus 44,720 TL
    1.6 Sport Plus AT 46,940 TL

     50.000 civarı bütçeyle ne alınmalı

    CRUZE HB
    1.6 Sport Plus 43,350 TL
    1.6 Sport Plus AT 45,570 TL
    1.4 (140HP) Sport 45,100 TL
    1.4 (140HP) LTZ 46,950 TL
    1.4 (140HP) LTZ AT 49,170 TL
     50.000 civarı bütçeyle ne alınmalı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xCixLandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: burockank

    2011 ford fiestamız vardı. araç kazayla perte çıktı çok şükür sadece mala geldi. biz de kaskodan gelen paranın üzerine biraz ekleme yaparak uzun yıllar ailece binebilecek sıfır birşey alalım diyoruz. Ancak fiyatlar neredeyse 55.000 den başlıyor. üstelik bu fiyata satılan arabada utanmasalar hız sabitleyiciyi standart donanıma koymayacaklar.

    şimdiye kadar benzin+lpg ve dizel araçlar kullandık. yani bizim için az yakması can alıcı bir nokta. ancak dizelin bir esprisi kalmadı bence. Dizel motor için 5000 tl fazla para verip km de 0.1 kuruş kar etmek pek mantıklı gelmiyor. bu yüzden benzinli alıp lpg taktıralım diyorum ancak içim pek rahat etmiyor.
    ayrıca içimden bir his otomatik vites al diyor ancak otomatik + dizel ilişkili arabalarda çok sıkıntılar olduğunu öğrendim.

    uzun yıllar inşallah kullanmayı düşündüğümüz için sıfır alalım diyoruz.
    iç hacmi mümkün mertebe büyük, az yakan-çok kaçan , renault olmaması temel şartları.

    neyse bu serzenişlerden sonra sorulara geleyim ;


    1. sıfır dizel almak mı yoksa sıfır benzinli alıp tüp taktırmak mı ?
    2. opel astra ( yeni ) , hyundai i30 , ford focus , honda civic (bu biraz daha tuzlu )
    tarzları farklı olsa da 50.000 civarı bu araçlarda ne dersiniz ? siz olsanız ne alırdınız ?

    açıkcası bu araba piyasası hakkında pek bir fikrim yok . bu yüzden görüşleriniz benim için önemli.

    CRUZE SEDAN
    1.6 Sport Plus 44,720 TL
    1.6 Sport Plus AT 46,940 TL

     50.000 civarı bütçeyle ne alınmalı

    CRUZE HB
    1.6 Sport Plus 43,350 TL
    1.6 Sport Plus AT 45,570 TL
    1.4 (140HP) Sport 45,100 TL
    1.4 (140HP) LTZ 46,950 TL
    1.4 (140HP) LTZ AT 49,170 TL
     50.000 civarı bütçeyle ne alınmalı
    Dizel skoda yeti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliengin

    quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp

    Dostum astra oneririm benzinli alacaksaniz sport modeli 49bin civari. Dizeli 55bin duzeynde (hb) ben sizin yerinizde olsam sorunsuzluk +genis aile arabasi + lpg kombinasyonunda alacağım arac civic olurdu. Yaklasik iki hafta once arkadasim sifir olarak aldi elegance modelini 52bin lira. Lpg'siz. Aklinizda alternatif olarak kalsin derim eski bir honda kullanicis olarak cok memnundum

    hangi bayii ?

    Unuttum valla ismini altunizadede miydi neydi
  • 1-dizel kazigi yemeyin.
    2-Lpg den vazgecmeyin.
    3-0 mi 2. El mi dusunuyorsunuz?
    4-verdiginiz araclar ikinci eli guclu otomobiller(i30 haric)deger kaybi kriteriniz var mi?
    5-Aractan beklentileriniz neler?
    6-arabayi kim aliyor,sahsiniz mi veliniz mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    1-dizel kazigi yemeyin.
    2-Lpg den vazgecmeyin.
    3-0 mi 2. El mi dusunuyorsunuz?
    4-verdiginiz araclar ikinci eli guclu otomobiller(i30 haric)deger kaybi kriteriniz var mi?
    5-Aractan beklentileriniz neler?
    6-arabayi kim aliyor,sahsiniz mi veliniz mi?

    1- dizel kazığı yememeyi ben de istiyorum ancak lpg ile uzun yıllar içerisinde motorda sorun çıkmasından korkuyorum.
    3- 0 tercihimiz. açıkcası 50.000 küsür fiyata 2. el araba almak biraz ayıp olur diyorum.
    4- en az 3-4 yıl sorunsuz binilecek bir araba olsun , az yaksın çok kaçsın, 2.eli sağlam olsun, 4 yıl sonra satarken 2.elde fazla değer kaybetmemesini herkes ister tabiki.
    5- araba genç aile arabası tarzında olmalı. yani mondeolar çok klas araba ancak çok da olgun bana göre.
    hatchback tarzı da aileye biraz küçük kalıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burockank

    quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    1-dizel kazigi yemeyin.
    2-Lpg den vazgecmeyin.
    3-0 mi 2. El mi dusunuyorsunuz?
    4-verdiginiz araclar ikinci eli guclu otomobiller(i30 haric)deger kaybi kriteriniz var mi?
    5-Aractan beklentileriniz neler?
    6-arabayi kim aliyor,sahsiniz mi veliniz mi?

    1- dizel kazığı yememeyi ben de istiyorum ancak lpg ile uzun yıllar içerisinde motorda sorun çıkmasından korkuyorum.
    3- 0 tercihimiz. açıkcası 50.000 küsür fiyata 2. el araba almak biraz ayıp olur diyorum.
    4- en az 3-4 yıl sorunsuz binilecek bir araba olsun , az yaksın çok kaçsın, 2.eli sağlam olsun, 4 yıl sonra satarken 2.elde fazla değer kaybetmemesini herkes ister tabiki.
    5- araba genç aile arabası tarzında olmalı. yani mondeolar çok klas araba ancak çok da olgun bana göre.
    hatchback tarzı da aileye biraz küçük kalıyor.

    Alıntıları Göster
    Anlaşıldı.
    Bir kere esnaf arabalarına bakılacak,hyundai öldü.
    Devam edelim.
    50 binlik esnaf arabası.
    ford opel vw toyota honda.
    vw de jetta var,araba inanılmaz kalitesiz üstüne de pahalı geçtik.
    opelde astra var,fakat o da pahalı.
    civic belki en iyi seçenek lpg garantisiyle,fakat pahalı.
    Corollaya o para kesinlikle verilmez.
    Geriye focus kalıyor.
    2. eli sağlam,motoru lpg ye uyumlu,donanım fiyat olarak rakiplerinden daha başarılı,ayriyeten şık bir tasarıma sahip.
    50 bine pazarlıkla şunu alırsınız:
    focus Titanium 1.6i 125Ps 51.335 TL
    2 bin de lpg si 52 k civarına gelir,ki titanium çok dolu bir donanımı focusun.
    Yani 0km de en uygun seçenek bu.
    Bana sorsanız ne yaparım?
    0km alana kadar 2. elde zaten kaybedeceği değeri kaybetmiş,garantisi devam eden, 1 yaşında full focus bakarım.
    Mesela:
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-garantili-darbesiz-boyasiz-otomatik-en-dolusu-x-paket-141402016/detay
    48e indirseniz,lpg ile beraber 60 bine satılan otomobili 50ye mal edersiniz.




  • @shadowgeist yorumunuz için teşekkür ederim. benim düşüncelerim de şu şekilde ;

    vw fiyat performans olarak piyasanın çok altında . kalitesi dayanıklılığı tabiki tartışılmaz ancak sırf markaya da 10.000 den fazla para vermek anlamsız geliyor.

    hyundai i30 un ismi opel olsa direk alırım . aklıma en çok yatan bu araba ancak hyundai isminden ötürü hep bir "acaba" şüphesine düşüyorum.

    2. el garantisi dolmamış 1 yaşındaki bir arabayı ben de istiyorum ancak arabanın yarı hissedarı ablam bu işe yanaşmıyor. bayan titizliği yani.

    kaza yapılan araç ford fiesta olduğu için ford focus a bir antipati var. bunu aşabilirsek focus un hb seçeneğini ciddi anlamda düşünüyorum. sedan kasaları 40 lı yaşlara hitap ettiği için zevkime fazla uymuyor.

    opel in yeni astrasını istiyorum aslında da fiyatları gerçekten fazla ve donanımı boş. donanımı eklerseniz de fiyatları vw e yaklaşıyor. opel astra yılsonu kampanyasında 3-5 bin indirim yapsa direk alırım.

    sizden 2 konu hakkında daha yorumlarınızı rica edeyim ;

    1- aslında dizel mi yoksa benzinli alıp lpg mi taktıralım düşüncesini aşamadık henüz. kaza bela olmadıkça 4-5 yıl sorunsuz , yılda ortalama 15-17000 km yapacağınız bir araçta neyi tavsiye edersiniz ? seçenekler içindeki lpg ile en sorunsuz marka-model hangisi olur ?

    2- yılsonu kampanyalarını bekleyelim diyoruz. aralık 25 e kadar beklediğimizi varsayarsak ciddi indirimler olur mu ? nasıl bir avantajımız olur ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Anlaşıldı.
    Bir kere esnaf arabalarına bakılacak,hyundai öldü.
    Devam edelim.
    50 binlik esnaf arabası.
    ford opel vw toyota honda.
    vw de jetta var,araba inanılmaz kalitesiz üstüne de pahalı geçtik.
    opelde astra var,fakat o da pahalı.
    civic belki en iyi seçenek lpg garantisiyle,fakat pahalı.
    Corollaya o para kesinlikle verilmez.
    Geriye focus kalıyor.
    2. eli sağlam,motoru lpg ye uyumlu,donanım fiyat olarak rakiplerinden daha başarılı,ayriyeten şık bir tasarıma sahip.
    50 bine pazarlıkla şunu alırsınız:
    focus Titanium 1.6i 125Ps 51.335 TL
    2 bin de lpg si 52 k civarına gelir,ki titanium çok dolu bir donanımı focusun.
    Yani 0km de en uygun seçenek bu.
    Bana sorsanız ne yaparım?
    0km alana kadar 2. elde zaten kaybedeceği değeri kaybetmiş,garantisi devam eden, 1 yaşında full focus bakarım.
    Mesela:
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-garantili-darbesiz-boyasiz-otomatik-en-dolusu-x-paket-141402016/detay
    48e indirseniz,lpg ile beraber 60 bine satılan otomobili 50ye mal edersiniz.

    Hocam 40 bin km'deki bir Focusa bu parayı vereceğime benzer paraya daha düşük kilometrede ve hatta lpg'si de takılmış Civic almak daha mantıklı değil mi?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-hatasiz-1.6-civic-elegance-brc-lpg-6-yil-garantili-141518116/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-2012-model-civic-elegance-hatasiz-benzin-pluslpg-141690855/detay


    Powershift DSG'ye göre daha az sıkıntılı gibi olsa da sonuçta çift kavrama ve bir süre sonra külfetli bir kavrama değişimi isteyecek doğası gereği.


    Bu arada test verilerinde dinozor şanzımanlı Civic teknolojinin gözbebeği çift kavramalı Focustan cüz'i de olsa daha az yakıp daha performanslı olabilmiş:

    http://forum.donanimhaber.com/m_58259699/f_//tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burockank

    2011 ford fiestamız vardı. araç kazayla perte çıktı çok şükür sadece mala geldi. biz de kaskodan gelen paranın üzerine biraz ekleme yaparak uzun yıllar ailece binebilecek sıfır birşey alalım diyoruz. Ancak fiyatlar neredeyse 55.000 den başlıyor. üstelik bu fiyata satılan arabada utanmasalar hız sabitleyiciyi standart donanıma koymayacaklar.

    şimdiye kadar benzin+lpg ve dizel araçlar kullandık. yani bizim için az yakması can alıcı bir nokta. ancak dizelin bir esprisi kalmadı bence. Dizel motor için 5000 tl fazla para verip km de 0.1 kuruş kar etmek pek mantıklı gelmiyor. bu yüzden benzinli alıp lpg taktıralım diyorum ancak içim pek rahat etmiyor.
    ayrıca içimden bir his otomatik vites al diyor ancak otomatik + dizel ilişkili arabalarda çok sıkıntılar olduğunu öğrendim.

    uzun yıllar inşallah kullanmayı düşündüğümüz için sıfır alalım diyoruz.
    iç hacmi mümkün mertebe büyük, az yakan-çok kaçan , renault olmaması temel şartları.

    neyse bu serzenişlerden sonra sorulara geleyim ;


    1. sıfır dizel almak mı yoksa sıfır benzinli alıp tüp taktırmak mı ?
    2. opel astra ( yeni ) , hyundai i30 , ford focus , honda civic (bu biraz daha tuzlu )
    tarzları farklı olsa da 50.000 civarı bu araçlarda ne dersiniz ? siz olsanız ne alırdınız ?

    açıkcası bu araba piyasası hakkında pek bir fikrim yok . bu yüzden görüşleriniz benim için önemli.

    lpg olayınızı bilmem fakat şu araç çok iyi


    seat toledo 1.2 tsi 105 hp full 41.200

    ben accemtimi satarsam bu aracı düşünüyorum. şehir içi 700km şehir dışı 1000 yapıyor diyorlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaplan261 -- 25 Ekim 2013; 3:07:26 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.