< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 1 Mayıs 2023; 12:57:6 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
6 yaşında lastik kullanılır mı? (2. sayfa)
-
-
Değerli forumdaşım.
Arabanızda ABS, ESP, EBD ve bilimum 3 harfli güvenlik donanımlarının alayı olsa da el netice yola avuç içi kadar dört noktadan temas ediyorsunuz.
Arabanızda kendinizi geçtim, hiç mi sevdiklerinizi taşımıyorsunuz. Canınızdan çok sevdiğiniz anneniz, eşiniz, çocuklarınız vb.
Bir lastiğin performansını göstermesi hamuru ile olur. Diş derinliği hamur performansından sonra gelir.
Sertleşmiş bu lastiklerin 10 metre uzun fren mesafesi bir kamyon kasasını arkasına bindirdiğinizde ölümle yaşam arasındaki mesafe kadardır.
Veya sizin önünüzde giden ben isem. Önümdeki kamyona çarpmadan durabildiysem ve siz özelliğini kaybetmiş lastiklerinizle duramayıp bana çarparak beni o kasanın altına ittirdiyseniz bu kader midir?
Bu gün bir kafede, bir çay bahçesinde bir bardak çayın fiyatı 10 TL. Sigara içiyorsanız günlük 40-50 TL. Bir gün içinde ıvır zıvıra verdiğiniz paraları hesaplayın, kendinizin ve başkalarının hayatını ne karşılığında tehlikeye attığınızı bulursunuz.
Ortalama bir kullanıcının bir lastiği kullanma süresi 4 yıl olmalıdır. 4x365 = 1460 gün. Ortalama lastik fiyatı 1750 TL desek 7000 TL yapar. Yani can güvenliğinizi günde yaklaşık 5 TL karşılığı tehlikeye atıyorsunuz.
Yukarıda tarihi eser lastik yorumları okudum. Tüylerim diken diken oldu. Kendilerine iki çift lafım var ;
Arabanızın yürüyen aksamının bakımı için para bulamıyorsanız lütfen o arabaları satın.
Umuyorum ki bu vurdumduymaz ve sorumsuz davranışınız ile başkalarının canını yakmadan, kendi başınızı yersiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mehmet Serdar K. -- 1 Mayıs 2023; 19:1:20 >
-
Siz yinede boş yolda durmaya yakın biraz freni zorlayarak basın abs hemen kolayca devreye giriyormu yoksa araba yolu tutup kapanıyormu, daha net belli olur. Eski aracımı aldığımda üzerinde 6-7 yaşında bridgestone turanza vardı, resmen dişleri taş gibiydi her frende abs eşlik ediyordu
-
Bende de 2016 4 mevsim lastik vardı, bayramdan önce değiştirdim, yaz lastiği aldım. Balatalar da yan sanayiydi orijinal taktırdım.
Dostum, tek söyleyeceğim, araba frene basınca durmuyormuş. Şimdi zank diye duruyor. Bilecikte eski balata ve lastiklerimle kesin kırmızıda duramayıp EDS'den kallavi bir ceza yerdim.
Lastikler kesinlikle fark ediyor, risk almaya değmez.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi | OMG! | -- 1 Mayıs 2023; 22:8:4 > -
Geçen kışı Ankara’da 2014 yılı üretimi kışlık Petlas ile geçirdim. Her gün yollardaydım. Kar yağınca bile çıktım. Lastiğin hiç tutmadığını, ani bir frende kızaklayacağı bilerek kullandım.
Sizin lastiğin kondisyonu benimkinden çok daha iyidir. Değiştirebiliyorsanız değiştirin. Yoksa bir şekilde idare edersiniz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam uzun yol yapmıyorsanız bence değiştirmeyin kullanabildiğiniz kadar kullanın.
Zaten şehir içinde hız yapılmıyor lastiklerle ilgili bir sorun olursada en yakın lastikçiye gidebilirsiniz ama uzun yolda lastikle ilgili sorun çıktı mı yolculuk zehir oluyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben kullanıyorum sorun yok.2017 üretimi.Araç 2018 model.Turanza.Ama ön arka değişim yapın.
-
Araba 42 binde. Lastiklerde çatlak patlak henüz yok
-
Babam 2010 model lastikleri geçen sene attı. Bana da "her arabaya lastik alıp sonra da eskitmeden satıyorsun" diye kızıyor. Bu lastik işi cidden sıkıntılı iş.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ben de dikkat ediyorum lastik olayına. Hatta 0 aldığım Corollanın lastiklerini satıp gidip daha kaliteli lastik aldım. Biz bu kadar dikkat ederiz, dikkat etmeyen bir geri zekalı gelir vurur orası belli olmaz. 8-10 senelik lastikleri kullanmayı marifet sanan vatandaşlar var yukarıda.
Çok yakın bir arkadaşım var. Yukarıdaki modeller gibiydi, lastiklere ve kaskoya önem vermezdi. Eşi geçen ay kaza yaptı araba perte çıktı, yağmur yeni başlayınca araba ani frende yoldan çıkmış. E kasko da yok hasarlı haliyle 150 bin lira zararla sattı arabayı. Yeni aldığı arabaya hemen 4 tane lastik alıp kaskolattı. Ders oluyor insana, yukarıdakilere de bir kere lazım olur ama iş işten geçmiş olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Lastikler hem km hem de zaman açısından belirli ömüre sahip parçalardır. Hiçbir lastik hayatınızdan ve sevdiklerinizin canından pahalı değildir.
-
Lastiğe güvenip hız yapacağınıza ekstra temkinli kullansanız başınıza daha az bela gelir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2015 yılında 1965 model vosvos almıştım.Üstünde 80 yılına ait yani 35 yıllık lastik vardı :) 100km yol geldim daha sonra aracı satmıştım. Ne varsa eskilerde var :)
Şu an 10 yıllık lastik kullanıyorum, çatlaklar oluştu tabi ama şimdilik değiştirmeyi düşünmüyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tornedo -- 4 Mayıs 2023; 17:22:7 > -
Sık sık uzun yola çıkılmıyorsa kullanılabilir biraz daha.
-
Yarık yok biser yok 10 yıl en az ömrü var zaten, senin lastikçi şu birikintilerine yavaş gir dek istemiş biraz asindigi için
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Falken z310 lastik kullanan var mı ?tavsiye eder misiniz?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Lastiklerin güvenliğine karar vermek için ne kadar senelik olduklarından çok daha isabetli göstergeler var. Asıl tehlikleli olan, tutunmaya zarar verecek konu lastiklerin kullanılmadan beklemiş olmasıdır. Lastikler dört senede değil, altı ayda bozulurlar ve tutunamaz hale gelirler. Aşındıkları için, alttan sürekli olarak çıkan yeni materyal sayesinde tutnabilirler. Üretim tarihleri bu sebeple üzerlerinde yazıyor. İlk kullanmda ne kadar mesafe boyunca dikkat edileceği konsunda fikir vermesi için.
Sadece ailemizin değil tabiatta sevebileceğimiz bütün canlıların hayatını tabiata savurduğumuz mikro plastikler de tehliye atıyorlar. Kanser yapıyorlar, bilmediğimiz yeni hastalıklar çıkarıyorlar. Bütün gıda zincirinde, denizdeki balıktan yeni doğan bebeklerin vücutlarına kadar plastiklere rastlanıyor. kayıplar bakımından en büyük endüstri kazasının nedeni, polimerlerin üretiminde kullanılan siyanatlardır. Burada bilinçli kullancılara düşen, rastgele, hiç bir ispatı olmayan, endsütride kabul görmemiş, kafadan atma yeni kalite standartları çıkarmamak. Kalite standartları ciddi konular ve hepsinin hayati önemi var.
TÜV muayenesinde 160 dolayında kontrol, hata listesi var. Lastiklerin kaç senelik oldukları 161. bile değil.
-
Peki siz sıfır alıp bir süre/km’dir aktif kullandığınız lastikleri ne zaman değiştirmeniz gerektiğine nasıl karar veriyorsunuz? Fren performansı, yol tutuş, patinaja düşme gibi göstergeleri mi değerlendiriyorsunuz?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X