Arkadaşlar merhaba, Aracı değiştireceğim umuduyla 5 yaz dönemi boyunca (yaklaşık 23-25 bin km) kullandığım yazlık lastikleri yenilemeden bu hafta tekrar taktırdım. Lastikler nexen nblue hd plus, 2017 37. Hafta üretimi. Lastikçi, bitik değil ama uzun yol yapıyorsanız dikkatli olun, lastikler 2017 üretimi, riskli olabilir, yüksek hızlara çıkmayın dedi. Bu konularda da çok pimpirikliyimdir, içime kurt düştü, şehir içinde sürerken bile içim rahat değil, virajlara girerken iyice yavaşlıyorum artık. Lastikler üzerinde çok fazla kılcal çatlak oluşmuş, görüntüden artık eskidiğini belli ediyor. Diş derinlikleri iyi durumda ama lastikler 3 sene önce durduğu gibi görünmüyor artık. Siz ne dersiniz 23-25 bin km ve 5 yaz kullanılmış lastikleri bu yaz da kullansam sorun olurmu? Lastikler an itibariyle şu durumda; < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 4 Mayıs 2023; 10:22:14 > |
6 yaşında lastik kullanılır mı?
-
-
Olmaz desem butce, olur desem gonul razi degil -
Valla bu iş biraz psikolojiyi etkiler. En ufak bir şeyde huzursuz olacak gibisiniz. İnsan mesela çok düşününce normalde olacak bir şeye bile acaba ondan mı oldu diyor.
Lastik fiyatları malum ben olsam bu lastiği kullanırım 1 sene daha ama içiniz rahat etmeyecekse değişin.
-
Önceden yazlık lastiklere geçtiğimde yol ve lastik sesi iyice azalırdı, bu sefer taktırdıktan sonra sanki lastik sesi daha çok geliyor gibi hissediyorum. Araçtan her indiğimde lastikleri kontrol ediyorum.
Ocak ayına kadar aracı kullanmaya devam edeceğim kesine yakın gibi bir şey. Ocak ayında kuvvetle muhtemel aracı yenilerim. Kasım ayı başında kışlıkları takana kadar temkinli kullanmaya devam edeceğim gibi görünüyor.
-
Bakım, muayene, kasko, sigorta, lastik değişimi için Nisan ayında toplam 18 bin tl harcadım zaten.
-
Aracı değiştirmeye kararlıysanız, gidin 3-4 yaşında çıkma lastik takın. Hem daha az maliyetli olur, hem de içiniz rahat olur. -
Piyasadaki cogu aracin lastigi ya 5 yaşından büyük ya da 50 bin km.den fazla kullanılmış sekildedir. Herkes kafasi rahat biniyor.
Cok takmaya gerek yok eğer uzun yola çıkılmiyorsa. -
Araç bulabilsem değiştirecektim ama maalesef 0 araç bulmak mümkün değil.
2. El lastik olayını (sıfırına göre ciddi avantajlı olmak kaydı şartıyla) düşünebilirim dediğiniz gibi, huzurumu bozacak kadar kafaya takarsam bu durumu 2. Ele bakarım.
-
2. ele asla bulaşmayın. Özel bir durum söz konusu olmadıkça çıkma lastik alınmaz.
Benim 2021 6. ay üretimi sıfır aldığım lastikler ile 50 bin km’den fazla yol yaptım. Diş derinliği hala iyi, kılcal çatlak falan fazla değil. Yani görüntüsünden bir şey anlayamazsınız. Lastiğin fren performansında 45 bin km’den beri ciddi bir düşüş söz konusu, ki normaldir. Şimdi düşünün bu lastiği size iki yıllık az kullanılmış temiz lastik diye satacaklar. Halbuki sizin kafaya taktığınız lastiğiniz daha iyi bir kondisyonda. -
Bizim kapicinin clio da 8 yillik lastik var kullaniyor sorun yok petlas marka -
9 yaşında 40.000 km lastikle direniyorum. -
kışlıklarım 2012 10 yıl . 15 000 km kumho. bu yıl değiştircem :)
-
Geçen bir arkadaşın lastiği inmişti tamir ederken 2015 yılı üretimi olduğunu gördüm.Arkadaşım ciddi zengin denecek bir kişi.Burdan anlayın trafikteki araçların durumunu.Sen değişsen ne olacak, olacağı varsa o gelir sana çarpar.Salla bin gez.
-
Türkiye tozlu ve çamurlu bir coğrafya, en tehlikelisi de yaz yağmurları. Her zaman M+S sınıflı lastik kullanmak gerekir.
Radyal lastikler sürekli sökülüp takılımazlar, kendi jantları yoksa ve hepsi de 5 defa presle sökülüp takıldılarsa değiştirilmeleri gerekir.
Çatlaklar derinse hamurları sertleşmştir, değiştirilse iyi olur.
6 senelik olmaları önemli değil.
-
7 yaşında 100 bin km lastikleri geçen yaz değiştirdim ustayada gosterdim kışın kullanmazsan pek sakin gidersen daha önce yamanmadiysa 10 yılda gider 5. Yıldan sonra yıpranma durumu oluyur fren mesafesi uzuyor her konuda risk artıyor
İkinci el almada sıfır en ucuzu nu almani tavsiye ederim
Falken aldım geçtim 4 adet 1400 tl -
Biz 11 senelik tekerleği daha geçen sene değiştirdik. En azından bu yaz kullanın sonra değiştirirsiniz. Kılcal çizik hepsinde illa oluyor. -
Kışlıklarım 2017 continental 15 bin km falan yapmıştır en fazla. 2022 üretimi tigar marka yaz lastiğimden 3 kat daha performanslı. Dişleri çok iyi ama artık çok sertleşmiş değişse iyi olur dedi lastikçi. 15 inç lastiğin tanesi 1600 olunca yapacak bi şey yok kullanmaya devam dedim -
Yolda patlamaz ama yeterli güveni vermez. -
Teşekkür ederim arkadaşlar, bu yazı temkinli şekilde çıkarmaya karar verdim yazılanlardan sonra.
Aracı değiştiremezsem seneye yenilerim, çok sağolun. Şimdi içim nispeten daha rahat.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Değerli forumdaşım. Arabanızda ABS, ESP, EBD ve bilimum 3 harfli güvenlik donanımlarının alayı olsa da el netice yola avuç içi kadar dört noktadan temas ediyorsunuz. Arabanızda kendinizi geçtim, hiç mi sevdiklerinizi taşımıyorsunuz. Canınızdan çok sevdiğiniz anneniz, eşiniz, çocuklarınız vb. Bir lastiğin performansını göstermesi hamuru ile olur. Diş derinliği hamur performansından sonra gelir. Sertleşmiş bu lastiklerin 10 metre uzun fren mesafesi bir kamyon kasasını arkasına bindirdiğinizde ölümle yaşam arasındaki mesafe kadardır. Veya sizin önünüzde giden ben isem. Önümdeki kamyona çarpmadan durabildiysem ve siz özelliğini kaybetmiş lastiklerinizle duramayıp bana çarparak beni o kasanın altına ittirdiyseniz bu kader midir? Bu gün bir kafede, bir çay bahçesinde bir bardak çayın fiyatı 10 TL. Sigara içiyorsanız günlük 40-50 TL. Bir gün içinde ıvır zıvıra verdiğiniz paraları hesaplayın, kendinizin ve başkalarının hayatını ne karşılığında tehlikeye attığınızı bulursunuz. Ortalama bir kullanıcının bir lastiği kullanma süresi 4 yıl olmalıdır. 4x365 = 1460 gün. Ortalama lastik fiyatı 1750 TL desek 7000 TL yapar. Yani can güvenliğinizi günde yaklaşık 5 TL karşılığı tehlikeye atıyorsunuz. Yukarıda tarihi eser lastik yorumları okudum. Tüylerim diken diken oldu. Kendilerine iki çift lafım var ; Arabanızın yürüyen aksamının bakımı için para bulamıyorsanız lütfen o arabaları satın. Umuyorum ki bu vurdumduymaz ve sorumsuz davranışınız ile başkalarının canını yakmadan, kendi başınızı yersiniz. |
Olmaz desem butce, olur desem gonul razi degil
|
Türkiye tozlu ve çamurlu bir coğrafya, en tehlikelisi de yaz yağmurları. Her zaman M+S sınıflı lastik kullanmak gerekir. Radyal lastikler sürekli sökülüp takılımazlar, kendi jantları yoksa ve hepsi de 5 defa presle sökülüp takıldılarsa değiştirilmeleri gerekir. Çatlaklar derinse hamurları sertleşmştir, değiştirilse iyi olur. 6 senelik olmaları önemli değil. |
Benzer içerikler
- iveco daily 100 km yakıt tüketimi
- michelin lastik yorumları
- kia sportage mi nissan qashqai mi 2024
- dsg şanzıman fiyatı 2024
- eski plakayı yeni araca aktarma 2024
- togg şarj ücreti
- togg yeni rengi
- toyota hilux 2025
- audi q4 e-tron türkiye fiyatı
- byd 2025
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X