Şimdi Ara

6 yaşında lastik kullanılır mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
1
Favori
2.893
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Benim şuanki 8 senelik hankook lastikler ani frende, ıslakta felaket kayıyor. Geçenlerde sabah yağmurda acele ederken 80-90 giderken ışık sarıya döndü, kökledim freni abs ile kaya kaya çizgi mizgi kalmadı geçtim, solda kırmızıda bekleyenler de gördü, sonra geri geldim, sinir oldum kendime, cezayı da yedik dedim. Lastiğin durumunu anlamak için uzman olmaya gerek yok, ara sıra boş yolda ani fren yapıp kaydırın aracı, ABS'yi devreye sokun, ne oluyor durumu gözlemleyin. Lastikler özelliğini yitirdiginde geceyle gündüz gibi aradaki farkı hissetmiştim ben, aracı fazla kullanmadığımdan değiştiremedim. Artık sık ve seri kullanmaya başladım ve en kısa zamanda değiştireceğim. İmkan varsa değiştirin lastiklerinizi sonra kat kat fazlası çıkar. Bir gün benim gibi acele edersiniz ihtiyacınız olduğunda artık çok geç olur, duramazsiniz. Ben şanslıydım önümde birşey yoktu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 7 Mayıs 2023; 0:21:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik yaşlanması ve nasıl gerçekleştiği ile ilgili güzel bir video..

    https://m.youtube.com/watch?v=6jm18mTwQ0Q&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.McRae -- 7 Mayıs 2023; 8:6:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konstrüksiyona çok dikkat ediyorum. Radyal lastiklerde kordların dirençleri farklılaşıyor. Kullandıklarımın çoğu konstrüksiyon hataları yüzünden bozuldu. Bu bazen düzensiz aşınma olarak da kendini belli eder. Diğerleri de yanak hamurundaki çatlaklardan değiştiler. Ama hiç bir lastiğin dişlerini bitiremedim. Çoğu kişinin 30-40bin km en çok ömrü var dediği bazı lastikleri yarı diş derinliğine bile indirmeden

    80bin km kullandığım oldu. Şimdi onlara da 80bin km kullandım desek belki trafik canavarı oldğumu düşünecekler. Değil işte, süspansiyon geometrisine göre değişiyor demek ki.


    6 yaşında lastikleri Japon üretimi yeni lastiklerle değiştirip daha kötü tutunma tecrübe ettiğim de oldu. Ama şunu da eklemem lazım, 90'lardan beri M+S olmayan lastik kullanmıyorum, bence yeni lastikler çevre kuralları, kauçuk kayanaklarının azalması gibi nedenlerle iyice bozuldu, şimdiki M+S lastikler eski sıradan lastikler gibi geliyor bana. Son aldığım arabada Continental Premium Contact vardı.. oradan biliyorum, yoksa böyle bir lastiği Türkiye yollarında tercih etmem. İstikrarlı ve iyi bir lastik, belki bazılarına düşük hızlarda güven de verebilir ama M+S lastiklere göre ıslakta da, kuruda da iyi diyemezdim mesela.


    Yukardaki yoruma katılıyorum. Yol tutuşunu zaten sürekli kontrol etmek gerekiyor. Tutunma, zeminle ve ısıyla sürekli değişen bir şey. Bazı yorumlarda biraz 'placebo' etkisi olabileceğini düşünüyorum. Çünkü, lastikler yeniyken aslında iyi tutunmuyorlar. Eğer lastik bozmadan kullanıldıysa, tersine kuruda en iyi tutunma dişler alçakken oluyor. Dişerin en derin olduğu an en iyi tutunma zamanı değil. Yepyeni lastiklerde zaten hem rafta beklemekten, hem de kalıp yağlarından dolayı tutunma daha zayıf. Ek olarak, ilk alışma sürecinde sert frenden de kaçınıyoruz, ama yine de alıştığınız bir arabada dikkatliyseniz direksiyon tepkilerinden de iyi tutunmadıkları okunabilir.





  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Yanıtınız için teşekkür ederim.

    Merak ediyorum, önden çekişli binek araçlarda belirli aralıklarla arkadaki lastikleri öne, öndekileri arkaya çaprazlama yapacak şekilde değiştirme pratiğini nasıl değerlendiriyorsunuz? Siz yapıyor musunuz? Bunu yapan ve öneren çok kişi var. Doğru mu, ciddi ölçüde faydalı mı, merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 8 Mayıs 2023; 20:46:56 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Buradaki "hala o lastikte iş var" diyenlerden anladığım demek ki bu lastiklere hala talep olabilir. Madem öyle satın bu takımı üzerine biraz daha ekleyin ve sıfır takım alın. Bunları çöpe atıp 2. el alacağınız parayla aynıya gelecektir muhtemelen. Hem aracınızı satarken de bunun artısını görürsünüz.

  • Eskiden mesafenin hemen hepsi çift yönlü yollarda geçiyorken sağ lastikler belirgin şekilde daha çok aşınıyordu. Çekiş aksı da daha çok aşındığından ön-arka rotasyona ek olunca çapraz değişim öneriliyor. Stepneyle rotasyon yapılacaksa stepne sağ takımla rotasyonda oluyor.


    80'lerde radyal lastiklerin yaygınlaşması çapraz değişimi standart uygulama haline getiren şey olmuş. O dönemin kullanım kitapçıklarına bakılırsa hemen hemen bütün üreticilerin tavsiyesi çapraz. Bunun sebebi, eski çapraz katlı lastiklerde kordlar kuvvetleri X-Y akslarına dağıtabiliyorlar ve her zaman çapraz olarak iki yönde de kordlar var. Yine kontrüksiyona geliyoruz yani... Radyallerde kordlar her zaman yola dik. (Radyallerin temas yüzeyinde, yoldaki düzensizliklerin formunu hızlı bir şekilde almak, sekme hareketlerine daah az girmek gibi avantajları var, ama fren-hızlanma yönündeki kuvvetler için görece dayanıksızlar.) Çapraz değişimde fren kuvvetlerinden dolayı kordların tek bir yöndeki kuvvetlere alışmadan, asimetrik deformasyona uğramadan farklı yönlerde alışması hedeflenir. Halının tüylerinin yatmaması gibi düşünülebilir. Bir de dişleri farklı yönlerden aşındırmak var. Radyallerde dişlerin ön tarafta yola yaklaşan kenarları daha çabuk aşınır. Burada kritik nokta ilk değişim. İlk değişim daha kısadır, yarı yarıya veya 1/3 mesafedir. Yani ilk rotasyon 8.000 km ve sonraki her rotasyon 24.000 km gibi (artık burada kılavuza bakmak gerekir, taşıtın ağırlığı ve seçilen ebatların yük indeksine göre bir tavsiyesi vardır). İlk rotasyonu kaçırdıysanız, üzerinden çok mesafe geçtiyse radyal lastiklerde çapraz değişimi tavsiye etmem.


    Yönlü lastiklerde zaten çapraz değişim imkanı yok ve bugünkü yollarda da sağ-sol arasında çoğumuzun kullandığı yollar bakımından büyük farklar olmayacaktır. Soruya tam cevap bakımından, rotasyonu tabii ki kendim uyguluyorum, yönsüz lastiklerde çapraz olarak.


    Yönlü lastikleri çapraz rotasyon yapabilmek için ış-dış söküp takmak doğru değil. İmkan verdiğince, mümkün olduğu kadar az sökülüp takılmalı. Yaz-kış farklı lastikler varsa mutlaka kendi jantları olmalı.





  • mikro çatlaklar yatan lastikte başta olur, kullanıldıkça azalır.


    lastik kullanıldıkça alt katmandan taze yüzeyi çıksın mantığı ile üretimiş bir şey, zaten o yüzden de lastik ömründe esas alınan şey diş derinliğidir.


    diş kalınlığı iyi ise, yanağında balon yarık vs yoksa, janttan kaçırma vs yapmıyor yani topuk kısmı sağlamsa (yaz-kış lastiği değişimi itibariyle sürekli bu kısım zarar görüyor dolayısı ile en büyük risk burada), çok belirgin çatlak yoksa ve sıcak havada yavaş dönüşlerde vs lastikler ötmüyorsa-kalkışta olur olma patinaja düşmüyorsa yani karışımı bozulmamışsa 10 yıl bitene kadar kullanmaya devam edilebilir hatta bence edilmelidir de.


    michelin bile 5 yıldan sonra her yıl kontrol edilmeli 10 yıl bitince değiştirilmeli diyor.


    https://www.michelinman.com/auto/auto-tips-and-advice/tire-buying-guide/when-do-i-need-new-tires#:~:text=Ten%20years%20is%20a%20maximum,to%20the%20tread%20wear%20indicator.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 9 Mayıs 2023; 14:30:58 >




  • Hayatta bir kere lazım olacak şeyler için asla paradan kaçılmamalıdır(Lastik,sigorta,kasko,bakım)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Anladım, teşekkürler.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.