Şimdi Ara

8 yıllık lastik değişmeli mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
6.267
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • annemin kullandığı otomobil 2004 model ve üzerindeki michelin lastikler hiç değişmedi çünkü az kullanılıyor ve 42500 km'de.
    Lastiklerin diş derinliği oldukça iyi ama yakından bakıldığında hafif çatlamalar var. Çok fazla yıpranmamış olsa da değiştirilmeli mi yoksa sorun çıkmaz mı ?



  • Sormak bile hata

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • durduğu yerde yıpranmıştır.bence değiştirmenız kendi menfaatınıze..

    sonuçta can taşıyor
  • Allah göstermesin patlar matlar hemen değiştirim bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: t8nx81tn

    annemin kullandığı otomobil 2004 model ve üzerindeki michelin lastikler hiç değişmedi çünkü az kullanılıyor ve 42500 km'de.
    Lastiklerin diş derinliği oldukça iyi ama yakından bakıldığında hafif çatlamalar var. Çok fazla yıpranmamış olsa da değiştirilmeli mi yoksa sorun çıkmaz mı ?

    Kardeşim anneniz canını önemsiyorsan ki eminim öyledir aracı 40 km hızı geçirmeden en yakın lastikçiye götürmen ve lastikleri değiştirmen. Normalde bir lastiğin ömrü 40000 km veya 5 yıldır.Hiç kullanmazsanız dahi 5 yılda ömrünü tamamlar ve çatlamaya başlar.
  • peki durduğu yerde yıpranma söz konusu ise sıfır alacağımız lastik de bayisinde yıllarca beklemişse aynı yıpranmaya uğramış olabilir mi ? Yani taze lastik mi alacağız
  • lastik ömrü 4 yıl-50bin km dir en fazla sizin kı resmen kamıkazelık .
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: t8nx81tn

    peki durduğu yerde yıpranma söz konusu ise sıfır alacağımız lastik de bayisinde yıllarca beklemişse aynı yıpranmaya uğramış olabilir mi ? Yani taze lastik mi alacağız

    lastıklerın ustun de hangı ayda ve yılda uretıldıgı oldukca buyuk sayılarla belırtılmıstır bılınclı tuketıcı zaten kazıklanmaz .
    bir lastıgın sağlıklı raf ömrü de en iyi şartlar da 2 yıldır .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: t8nx81tn

    peki durduğu yerde yıpranma söz konusu ise sıfır alacağımız lastik de bayisinde yıllarca beklemişse aynı yıpranmaya uğramış olabilir mi ? Yani taze lastik mi alacağız

    Lastiğin raf ömrü 2-3 yıl arası diye biliyorum.Lastikçiye üstüne basa basa taze lastik takmasını söyleyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lastikte diş olsa dahi, Kılcal çatlaklar oluşmuştur, sertleşmiştir. Yani ömrünü doldurmuştur.
    fren mesafesi ve yol tutuşu azalmıştır.
  • tşk. ediyorum arkadaşlar.
    bu cmt. ilk işim 4 lastiği yenilemek olacak.
    bu otomobili bizzat kendim geçen yıl muayeneye götürmüştüm. far ayarı, kaput tutacağının yamulmuş olması gibi hafif kusurların dışında hiç bir sorun çıkmadı. lastiklere de baktıkları ve sorun olmadığı için içim rahattı.
  • Hemen degismeli hemen ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence değiştirmeyin 1 mm düşene kadar kullanabilirsiniz. iyi bakılmış bir lastik 24 sene kullanılabilir arabada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemalnalga30 -- 31 Ekim 2012; 21:21:55 >
  • Lastiğin diş derinliği değil hamur yumuşaklığı önemlidir.

    Olduğu yerde duran lastiğin illaki hamuru bozulur.
  • Focus aracın değişmeyen ve 60.000 deki lastikleri 10.senesinde yolda parçalanmıştı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: t8nx81tn

    tşk. ediyorum arkadaşlar.
    bu cmt. ilk işim 4 lastiği yenilemek olacak.
    bu otomobili bizzat kendim geçen yıl muayeneye götürmüştüm. far ayarı, kaput tutacağının yamulmuş olması gibi hafif kusurların dışında hiç bir sorun çıkmadı. lastiklere de baktıkları ve sorun olmadığı için içim rahattı.

    Benim aracımda da 5 yıl sonunda Goodyear NCT5 lastiklerimde 3.9 mm diş olmasına rağmen ABS sık sık devreye giriyordu,1. viteste hafif gaza basmamda bile patinaja düşebiliyordu ayrıca lastikler sertleşmişti ve en ufak bir taştan geçsem hissettiriyordu.
    Yani diş derinliği tek etmen değildir,muaynede sadece diş derinliği kontrol ediliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Lastiğin diş derinliği değil hamur yumuşaklığı önemlidir.

    Olduğu yerde duran lastiğin illaki hamuru bozulur.

    Kaplama kamyon lastiği mi hocam bu nasıl parçalandı?
  • Cevap sorunun içinde gizli
  • aracımın lastikleri 3 yaş ve 35000 km yaptı...

    muayeneden sorunsuz geçer AMA rampada kalkışta ve ani frende ömrünü tamamladığını belli ediyor...

    yıllanan lastikte en büyük sorun sertleşme bence, zamanla dişler aşınmasa bile yol tutuştan eser kalmıyor

    uzun süre kısa mesafelerde sürekli tek aracı kullanan birinin bunu anlamaması doğal olabilir ama aile içinde farklı araçların direksiyonuna geçen biri varsa aradaki farkı hemen fark edecektir.
  • 2009 Temmuz ayında 41 bininci km. de aldığım Bridgestone B330 EVO lastiklerimi, 2012 yılı Ağustos ayında 116 bininci km. de değiştirmiş olup 75 bin km. yol yapmış oldum ve tekrar Bridgestone B330 EVO aldım. Arabayı ilk aldığımda ise üzerinde Goodyear GT2 vardı ve zaten 2004 Ekim - 2009 Temmuz arası 41 bin km. yol yapmışım GT2'ler ile ancak hiçde memnun değildim GT2'lerden. B330 EVO benim için ideal bir lastik.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.