Şimdi Ara

600 CC YARDIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
3.261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Beyler motor konusunda aklım müthiş karışmış durumda bu sezon yeni bir motor alıcam eğer gelirse yamaha yzf250 alacağım (tabi çıkarsa)
    çıkmassa eğer 600 cc almak istiyorum 4 yıldır motor sürüyorum scooter 125lik mondial mz 301 hiç 600 cc deneyimim yok o yüzden 600rr veya r1 yerine eski model suzukileri alsam hata etmiş olurmuyum?
    GSX-R 600 dün bi tane gördüm oldukçada iyiydi üstelik fiyatlarıda iyi durumlarda ama servis parça durumu nasıldır bilen kullanan varmı?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: pr0gedys

    Beyler motor konusunda aklım müthiş karışmış durumda bu sezon yeni bir motor alıcam eğer gelirse yamaha yzf250 alacağım (tabi çıkarsa)
    çıkmassa eğer 600 cc almak istiyorum 4 yıldır motor sürüyorum scooter 125lik mondial mz 301 hiç 600 cc deneyimim yok o yüzden 600rr veya r1 yerine eski model suzukileri alsam hata etmiş olurmuyum?
    GSX-R 600 dün bi tane gördüm oldukçada iyiydi üstelik fiyatlarıda iyi durumlarda ama servis parça durumu nasıldır bilen kullanan varmı?

    yarış mı yapacaksın ki rr bir motor istiyorsun anlamadım? ha yapacaksan amenna al hemen o ama motorları sırf hava olsun die bakmayın herşeyin bi amacı var yavaş yavaş gitmek için yarış atına binen bi köylü gördünüz mü ? rr motorlar yarış içindir bizim insanımız bi anlamayamadı gitti herkes bi rr peşinde. sana özel söyleymiyorum herkes böyle rr modeli bi motorla üzerinde 10 dk dan fazla durdunmu belinin boynunun ağrısından duramazsın yorar ve atiktir şehir içinde binilmez binenlerde bıçak sırtında gidiyo ben yavaş giderim denilmez o motorla yavaş gidersen hararet yapar durur hızlı gidersen ani durşular yapamazsın şehir içi yarış yapacaksan bakın o tür motorlara ama binmek istiyosan gezmek istiyorsan turing tarzı bi motor düşün şehir içi veya 200-250 km mesafe gidecek bişey arıyorsan 250 cc al yok daha da uzun dersen 500-600 yada 650 cc turing endro tarzı motorlara bak ne motor seni yorsun ne de devamlı bıçak sırtında götürsün bence r modeli motorları at kafandan bi de diğer motorlara bak rahat motorlara örneğin 250 cc istiyorsan suzuki inazuma 250, chopper istiyorsan kymco venox 250, illa racing diyorsan cbr250r yada yüksek cc istiorsan kawasaki er-5 bmw f650, suzuki v-storm gibi pişman olmayacağın şeyler düşün derim




  • Bu forumda anlayamadığım bi ss düşmanlığı var. 4senedir motosiklet kullanıyorsunuz peki vitesli motor ile aranız iyi mi ? scooter sürmüşsünüz sadece scooter ise eğer bence 250cc alın vitesi öğrenin, yok ben biliyorum herşeyini cc yükselteceğim derseniz suzuki candır. Ama dokunursanız altınızdan kaçar ona göre iyi ayarlamalısınız kendinizi.
  • Herkese iyi geceler. Arkadaş motorunu büyütmek istiyor anlaşılan. Zaten motor virüsü girdimi bir daha çıkmaz. sürekli motoru büyütmek ister insan. Öncelikle arkadaşın kendisine şunu sorması lazım. Tecrübem nedir ?, şehir içi trafik tecrübem nedir ? fren tecrübem nedir?, viraj tecrübem nedir ?, eğer bu cevapları kendisi evet bu konularda tecrübe kazandım diyorsa büyütmesinde bir mahsur yok. Ancak bence olması gereken 100-150 cc, 250 cc, 600 ve üstü cc şeklinde olması lazım. Eğer profesyonel eğitim alınmışsa ve 150 cc de belli kilometre ve süre tecrübe kazanılmışsa 600 cc geçişi olabilir. Şahsen ben o şekilde uyguladım. Ayrıca motoru kullanım amacınızı net belirlemeniz lazım. Yani ben işe gidip gelmek, hafta sonları gezi yapmak istiyorum diyorsanız alacağınız motor ss olmayacaktır. ss sadece keyif için binilecek bir motor bence. bir ss ile işe gelinip gidilmez, hafta sonları 100 km.den fazla geziye gidilmez. Tabi şartları zorlayarak bu km.geçilebilir ancak fiziksel sıkıntılara hazır olmanız lazım.
    Benim kullandığım motor 650 cc. abs li suzuki bandit marka motor. naked olarak geçmekte sınıfı. Ben bu motorla gerektiğinde işe de gidiyorum, uzun yola da gidiyorum, geziye de gidiyorum. Ancak toprak yola benim motorla girilmez, girilirse de ilk frenlemede kendinizi yerde bulursunuz. Zaten benim gibi titiz bir insansanız zaten üzerine para da verseler toprak yola girmezsiniz :)))) bu anlamda arazide çamurda, karda, kışta, yağmurda motor kullanan arkadaşları saygıyla anıyorum.
    Arkadaşın öncelikle hangi tip motor istediğine net karar vermesi lazım. ss mi alacak, naked mi, enduro mu. o kararı verdikten sonra marka ve model arayışına girmesi lazım. Yoksa direk 600 cc istiyorum. hangisini alayım demek pek uygun değil bence.
    Servis olaylarına gelirsek; her motorun parçası ülkemizde mevcut, ancak hemen erişebilirliği konusunda sıkıntılar yaşanmakta zaman zaman. Ayrıca; 600 ve üstü cc lerin parçaları anlam veremediğimiz bir şekilde pahalıdır. ybr, cbf, mondial vb.başka markalarda alacağınız bir parçanın fiyatı 30-40 tl ise, motor markası ve cc değiştimi neredeyse işlevi aynı olan parça 200-300 tl ye çıkıyor. örnek zincirleri küçük cc de 50 tl, ise diğerlerinde dıd markada 300-600 ve üstü fiyatlara hazırlıklı olmak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metink64 -- 15 Şubat 2014; 0:31:11 >




  • bence cbr 250 ninja 300 gibi bişey alın şöyle 20-30.000 km yapın sonra 4 silindire geçin bu makineler oldukça agresifler oldukça tecrübe istiyorlar.
  • aynen hocam vitesli ile vitessiz tecrübesi çok farklı 600 de ne biçim güç vardır benim 150 lik tvs de bile bazen iyi denk geliyor bir ara çok şaşırmıştım 2 den 3 e mi 1 den 2 ye mi ne geçerken geriye savrulduydum, allah korusun 600 de gidondan bile kaçar elin arkadan izlersin motoru :D
    öneriye gelirsek bende çok seviyorum 600 racing sınıfını ama üstte arkadaş bişeyler yazmış bilmiyorum almadan önce bir tur yapmak gerek tabi
    hondanın yeni 600rr ı çok güzel gözüküyor, aea nın inceledigi motorlara bak
  • Noktalama işaretinin önemini tekrar kavradım.
    Scooter 1 yıl
    125 cc mondial 1 yıl
    mz 301 (250-600cc aralığında 51-75hp motor gücü vardır) 2 yıl kullanma sürem şimdi ben tabiki süperim demiyorum ama şu anda ortalama bir sürücüyüm.
    250 cc almak istemiyorum çünkü şu an piyasada bulunan hiçbir 250 cc motorsiklet bana mz in verdiği ivmelenme ve süratı veremez.
    600 cc alma isteğim ise hep içimde kaldı bu yüzden öncelikle böyle ucuz modellere bakıyorumki duruma göre eğer vazgeçersem 600 ccden en az zararla kapatabileyim bu işi.
    Yapmadığım kaza zaten kalmadı taklada attım arabalara çarptım veya onlar bana çarptı düştüm çizdim kırdım tekerleri kilitledim ama 600 cc içimde yara gibi bişey o yüzden alıcam sanırım.
  • Kaç yıl sürdüğünün önemi yok kaç km yaptın ondan haber ver ona göre yorum yapalım
  • sevilesi adam kullanıcısına yanıt
    Her gün işe gidip geldim (toplam 30 km) + gezdim tozdum kafadan 30.000 den fazla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pr0gedys

    Her gün işe gidip geldim (toplam 30 km) + gezdim tozdum kafadan 30.000 den fazla.

    Bence aldığınızda sıkıntı yaşamazsınız şehir içinde 600cc en uygun olanıdır bana göre.
    600cc var 600cc var mesela r6 şehir içinde çok zorlar ama honda rahat sürüş sağlar buna görede marka model belirlerseniz dahada yardımcı olabiliriz.
    Bende 1000cc motor vardı hep şehir içi kullandığım için yoruyordu çok yakıyordu sattım 250cc aldım mutluyum Yani 600cc alıpta motorun hakkını veremeyecekseniz ben mi kötü kullanıyorum oram ağırıyor buram ağrıyor diyerek motordan soğursunuz.
  • sevilesi adam kullanıcısına yanıt
    Bende o yüzden soruyorum r6 veya 600rr yerine 1995-2000 model arası bir suzuki gsx-r 600 alsam denemek amaçlı olurmu diye soruyorum yedek parça servis durumları için 1 sene kullanırım eğer rahat edersem değiştirir 600rr veya r6 r1 vs. alırım.
  • pr0gedys kullanıcısına yanıt
    motor konusunda sert kayaya çarptın beygir işini tam sallamışsın etz 301 mz in 51 beygir olmasına imkan yok...orijinali 23 beygir hadi meme büyütsen dişli oynasan vs. bişeyler yapsan taş çatlasın 25 30 hp bile olur oda zor ama taş çatlasın benim önerilerimin içinde kawasaki ninja 300 de vardı hem race tadında hemde senin mz dediğin motor gibi 23 beygir değil. benim dediğim ninja 300 ise 39 beygir yani mz i aratmaz aksine mz den çok daha iyi gider.

    tecrübe konusunda 2 yıl kullandım diyorsun 2 yılda kaç km ?
    ne kadarı şehir içi ne kadarı şehir dışı bunlar önemli yoksa adam 20 yıllık motorcuyum diyor ee 20 yılda kaç km yapmış diye araştırıyorsun 5.000 10.000 böyle tecrübe olmaz yıl tecrübe demek değildir tecrübe yılla değil yapılan km ile ölçülür.

    yazdıklarımı yanlış anlama istersen 1000 lik beni ilgilendirmez sadece doğruları söyledim gerisi sana kalmış niye uyarıyorsun dersen motorcu arkadaşlarımız bi hışımla bu işlere kalkışıp bir yerlerde patlayıp anasına babasını kardeşine kısaca ailesine acı haber yollamasın diye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pr0gedys

    Bende o yüzden soruyorum r6 veya 600rr yerine 1995-2000 model arası bir suzuki gsx-r 600 alsam denemek amaçlı olurmu diye soruyorum yedek parça servis durumları için 1 sene kullanırım eğer rahat edersem değiştirir 600rr veya r6 r1 vs. alırım.

    Hocam o model gsx-r seni çok üzer. Sahibinden yazan yok 50 binde garaj motoru yok 40 binde sadece hafta sonları binildi gibi yazılara sakın bakma 200.000 üstü motosikleti göze alıyorsan o model motosiklet al. Ayrıca 95 model bi motoru kolay kolay elden çıkaramazsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sevilesi adam -- 15 Şubat 2014; 19:18:15 >
  • gulum yaris yapmaya giderken piste motoru kim goturcek.yine risk var.almayalim ozaman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sen mz 301 le 600 cc racing i bir tutuyorsan bişey diyemem artık ben şöyle söyleyim suzuki inazuma ile 2 kişi 155 i gördük rzgarlı havada 14 bin devrie kadar yolu vardı 12 bin devirde yaptı tek kişi düşün gerisini o hızı çift silindir sen cc ile hesaba vurursan inazuma daha düşük cc ama daha hızlı gideceğine garanti veririm ayrıca herşey cc ile bitmiyo tork diye bişeyde var 301 mz i 600 lük racingle kıyaslaman hata onda öyle bi tork varki hele de rr modelinde gazı biraz sert açtınmı göt atar yada ön diker benim tavsiyem motora rahat bineceksen racingden uzak dur racing sadece yarış için tasarlanmıştır belini ağrıttğına kendini yorduğuna değmez rahat edeceğin bişey al mesala illa racingse cbr 250 al hiç yoktan o kadar güçlü değil düşme şansın azalır ama bencede git bi er5 al,bmw f650 al turing bişey al senin için söylüyorum artık geriside sana kalmış
  • kim demiş motorda yavaş gidersen hararet yapar diye? ben hiç öyle bişey duymamıştım günlük işler içinde kullanılabilir
    tek bir problem var ufak tefek yerlere giderken kask haricindeki ekipmanları giyip çıkarmak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: makavel1

    kim demiş motorda yavaş gidersen hararet yapar diye? ben hiç öyle bişey duymamıştım günlük işler içinde kullanılabilir
    tek bir problem var ufak tefek yerlere giderken kask haricindeki ekipmanları giyip çıkarmak

    sen duymadın diye onun öyle olma şansı yokmu ? hiç 600rr veya üstü rr kullandınmı helede yazın.bu motorlar yüksek sevirli motorlar herhangi bir 600 rr modeli 17 bin devre kadar çıkıyo sen buna tutup 5-6 bin devirde binersen en fazla 20-30 km gidersin hararet yapmaya başlar düşük devirde gerekli devir daymı sağlayamadığı için en az 8-9 bin devirde binmen gerekir ki bu da 1. viteste ortalama 70 km hız demek.arkdşlar tekrar söylüyom motor size binmesin siz motora binin rahat yumşak atik az yakan yormayan şeyler varken racingleri en son tercih olarak bırakın diyorum başkada demiyorum nasılsa kimse dinlemeyip yine alacak ama birileri hiç yoktan hiç böyle bişey duymamıştım demesinler




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.