Şimdi Ara

66 milyar ve Polo (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
0
Favori
3.089
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hug

    Yaşımı ve mesleğimi paylaşmak istemiyorum. Belki bir sokak temizlikçisi, belki bir işsiz, belki bir öğretmen, belki bir tüccar, belki bir çete üyesi, belki bir mühendis, eczacı, doktor, kamu personeli olabilirim. Bu benim zihin yapımı göstermez. Görüşler çıplak ele alınır. Kişinin ne olduğu, yaşının kaç olduğu önemli değildir.

    Akademisyenim diyorsun, "bir üst sınıf her anlamda her zaman daha avantajlıdır" diye şok şok şok bir cümle yazıyorsun. Pes.. Yuh.. Bilale anlatır gibi anlat lütfende aydınlığa erelim. Hakikaten sabah kahvemi içiyordum kahkaha attım. Üstüm başım masam kahve oldu senin yüzünden. "Leon ya da 308 almak varken polo almak absürddür" demişsin ki şu cümleyi yazarken bile gülüyorum. Kişisel yorumundur, eyvallah. Ancak burası forum, insanlar dikkate alıp senin düşüncelerini uygularsa hataya düşebilir.

    Lütfen birbirimize kızmadan konuşalım. Yazım anındaki sinirle hareket etmemeye çalışalım.

    Yakın zamanda aile fertlerinden birine sıfır km polo aldık. Bu aracı alırken çevremiz bize "o paraya ikinci el bmw al, focus al, leon al, düdük al, flüt al" diye diye başımızın etini yediler. Ancak biz poloyu alırken bir çok faktörü göz önünde bulundurduk, aynı paraya dsg+tdi çok küçük bi hasar kayıdı olan gıcır gıcır leon vardı tanıdıkta, tercih etmedik. Düz kafa düşününce leon polodan iyidir. Ancak dediğim gibi bu düz kafa mantığıdır. İnsanlar eşya alırken çeşitli kriterler belirlerler. Öncelik hangisindeyse ona göre karar verirler. Bizim poloyu tercih etme sebebimiz ilk olarak küçük olması. Çünkü şehir içi yoğun olarak kullanılacak (ayda en az 4000 km) . Aklınıza gelen tüm c sınıfı hb araçları kullandığımızı da belirtelim. İşim gereği D-E sınıfı araçların çoğunu "uzun süreli" kullanma şansım oldu. Herşeyi göz önüne aldık ve bizim için en avantajlı arabanın polo olduğuna karar verdik.

    Küçük olduğu için her yere parkediliyor. Her deliğe giriyor. Çabucak manevra alıyor. 1.4 olduğu için vergisi düşük. Yakıtı zaten söylemeye gerek yok tamamen bedavaya götürüyor. Utanmasa üste para verecek. Performansı gayet akıcı. Bastın mı gidiyor. Bayılma vs yok. İç mekan kalitesi gayet iyi. "Tok kapı hissi" gayet ileri derecede. Start-stop, esp vs vs hepsi var. Yol tutuşu gayet başarılı, süspansiyon gayet konforlu. E ne yapalım şimdi biz? Tam istediğimiz araç. Leon bize büyük, vergisi yüksek, yakıtı yüksek, yıl sonu genel gider olarak baktığında aradan bi iphone bi ps4 parası fark çıkıyor, isteyen alır harcar. Aynı paraya iki yaşında gıcır gıcır bir superb almayı bizde biliyoruz halbuki.

    Ayda 5 bin km yol yapıyorum. Benzinli aracımda oldu, dizel aracım da, lpg' li de. Neyin ne yaktığını, ne kadar gideri olduğunu otomobil merakımdan dolayı iyice hesapladım, tecrübe ettim. Dizel farkını hesapladın mı diye sorduğun için cevap veriyorum. İste, çarşaf çarşaf hesap dökeyim.

    Ayrıca otomobil piyasası çok yüksek. İnanın 66 bin polo için bedava bi para. İnsanlar 200 bin km' de 2005 corollaya 35 bin TL para istiyor. 2010 model civiclere 40 lira çekiyorlar. 2012 model bi focus bile 50-60 bin TL bandında oynuyor. Aşağısı boş paket şirket çıkması galerici paçozu olanlar ki onlara bakan da yok zaten. 2014 bir civic alayım desen 65-70 bin TL arası para istiyorlar. İsteyen tercih eder, ama kimine göre de B sınıfı araçlar daha iyi işte. Totalde en verimlisi B sınıfı olabiliyor bazen. Ha yok, ben sürüş keyfinin dibini vurmak istiyorum, yayla gibi geniş araba istiyorum dersen de kimse birşey diyemez. Gidersin 2001 model bi 7.40 alırsın, bir üst boyutta yaşamaya başlarsın. Tercihin ucu bucağı yok.



    okurken kahkadan katılıp kahveni dökmediğinden eminim. en azından kahveni dökmemişsindir. gerçekten döktüysen de bir problem var ortada demektir. en az diğer arkadaş kadar ukalaca konuşmuşsun.

    sözlerinde tek katılabileceğim taraf polo'yu ufak olduğu için tercih etme kısmı. kimisi ufak tercih eder çeşitli sebeplerle. ancak vergi konusunda haklı değilsin mesela. 1.4 leon da 1.4 polo da aynı vergi oranına tabiidir. yine büyüklük faktörünü gözardı edersek 66.000'e alınacak sıfır bir golf çok daha fazla konfor sağlar. ben şahsen full bir alt sınıf araç yerine boş bir üst sınıf aracı tercih ederim. kaldı ki 66.000'e midline değil comfortline golf bile alınabiliyor.

    ek not: fiyatla ilgili sözümü geri alıyorum araç hem dizel hem otomatikmiş. bu durumda fiyatı uygun kalıyor. ancak vergi olayında halen dediğim gibi haksızsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 18 Mart 2016; 11:05:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hug

    Yaşımı ve mesleğimi paylaşmak istemiyorum. Belki bir sokak temizlikçisi, belki bir işsiz, belki bir öğretmen, belki bir tüccar, belki bir çete üyesi, belki bir mühendis, eczacı, doktor, kamu personeli olabilirim. Bu benim zihin yapımı göstermez. Görüşler çıplak ele alınır. Kişinin ne olduğu, yaşının kaç olduğu önemli değildir.

    Akademisyenim diyorsun, "bir üst sınıf her anlamda her zaman daha avantajlıdır" diye şok şok şok bir cümle yazıyorsun. Pes.. Yuh.. Bilale anlatır gibi anlat lütfende aydınlığa erelim. Hakikaten sabah kahvemi içiyordum kahkaha attım. Üstüm başım masam kahve oldu senin yüzünden. "Leon ya da 308 almak varken polo almak absürddür" demişsin ki şu cümleyi yazarken bile gülüyorum. Kişisel yorumundur, eyvallah. Ancak burası forum, insanlar dikkate alıp senin düşüncelerini uygularsa hataya düşebilir.

    Lütfen birbirimize kızmadan konuşalım. Yazım anındaki sinirle hareket etmemeye çalışalım.

    Yakın zamanda aile fertlerinden birine sıfır km polo aldık. Bu aracı alırken çevremiz bize "o paraya ikinci el bmw al, focus al, leon al, düdük al, flüt al" diye diye başımızın etini yediler. Ancak biz poloyu alırken bir çok faktörü göz önünde bulundurduk, aynı paraya dsg+tdi çok küçük bi hasar kayıdı olan gıcır gıcır leon vardı tanıdıkta, tercih etmedik. Düz kafa düşününce leon polodan iyidir. Ancak dediğim gibi bu düz kafa mantığıdır. İnsanlar eşya alırken çeşitli kriterler belirlerler. Öncelik hangisindeyse ona göre karar verirler. Bizim poloyu tercih etme sebebimiz ilk olarak küçük olması. Çünkü şehir içi yoğun olarak kullanılacak (ayda en az 4000 km) . Aklınıza gelen tüm c sınıfı hb araçları kullandığımızı da belirtelim. İşim gereği D-E sınıfı araçların çoğunu "uzun süreli" kullanma şansım oldu. Herşeyi göz önüne aldık ve bizim için en avantajlı arabanın polo olduğuna karar verdik.

    Küçük olduğu için her yere parkediliyor. Her deliğe giriyor. Çabucak manevra alıyor. 1.4 olduğu için vergisi düşük. Yakıtı zaten söylemeye gerek yok tamamen bedavaya götürüyor. Utanmasa üste para verecek. Performansı gayet akıcı. Bastın mı gidiyor. Bayılma vs yok. İç mekan kalitesi gayet iyi. "Tok kapı hissi" gayet ileri derecede. Start-stop, esp vs vs hepsi var. Yol tutuşu gayet başarılı, süspansiyon gayet konforlu. E ne yapalım şimdi biz? Tam istediğimiz araç. Leon bize büyük, vergisi yüksek, yakıtı yüksek, yıl sonu genel gider olarak baktığında aradan bi iphone bi ps4 parası fark çıkıyor, isteyen alır harcar. Aynı paraya iki yaşında gıcır gıcır bir superb almayı bizde biliyoruz halbuki.

    Ayda 5 bin km yol yapıyorum. Benzinli aracımda oldu, dizel aracım da, lpg' li de. Neyin ne yaktığını, ne kadar gideri olduğunu otomobil merakımdan dolayı iyice hesapladım, tecrübe ettim. Dizel farkını hesapladın mı diye sorduğun için cevap veriyorum. İste, çarşaf çarşaf hesap dökeyim.

    Ayrıca otomobil piyasası çok yüksek. İnanın 66 bin polo için bedava bi para. İnsanlar 200 bin km' de 2005 corollaya 35 bin TL para istiyor. 2010 model civiclere 40 lira çekiyorlar. 2012 model bi focus bile 50-60 bin TL bandında oynuyor. Aşağısı boş paket şirket çıkması galerici paçozu olanlar ki onlara bakan da yok zaten. 2014 bir civic alayım desen 65-70 bin TL arası para istiyorlar. İsteyen tercih eder, ama kimine göre de B sınıfı araçlar daha iyi işte. Totalde en verimlisi B sınıfı olabiliyor bazen. Ha yok, ben sürüş keyfinin dibini vurmak istiyorum, yayla gibi geniş araba istiyorum dersen de kimse birşey diyemez. Gidersin 2001 model bi 7.40 alırsın, bir üst boyutta yaşamaya başlarsın. Tercihin ucu bucağı yok.



    Bircok noktaya deginmis okunmasi keyifli bir yorumdu. Tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoctorEconomy

    Polo 66
    66 polo
    66 bin polo
    66 bin 4 teker bir direksiyon
    66 bin polo
    Polo polo 66 bin
    Polo das polo
    Polo sunroof yok 66 bin ama polo

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Bazı yazılan yorumların ucu bana da dokunduğundan cevap verme gereği duydum, bazı akıllılar hoşuna gitmeyen yorumları "çoluğun çocuğun yorumu" şeklinde ifade etmiş. Bu bilirkişi arkadaşlar yaşlarını ve mesleklerleri ile otomobil bilgilerini de paylaşırlarsa seviniriz.

    Ben kendi adıma akademisyenim ve 31 yaşındayım, zamanında sağolsun babamın konumundan ötürü elimden d sınıfından aşağı araçlar geçmedi, pek çok farklı araçlar gördüm, kullandım. Kendim vw kullanıcısıyım, 4 ayrı iş arkadaşımda da vw araçları var. Polosundan, jettasına, passatından, golfüne dizelinden, 1.2sine, 125likten 160lığına bu araçları biliyorum, kullandım. Ben bu halimle 66bin lira polo gibi b sınıfı araca yazık günah dedim diye çoluk çocuk oluyorsam öyle olsun.

    Yineleyeyim 66-70bin arasına c sınıfı araçlar alınabiliyorken o paraya b sınıfı araç alınmaz. Bir üst sınıf her zaman her anlamda daha avantajlıdır. Burada açıklamaya gerek yok bilen biliyor zaten. Ha yok yine aksini iddia eden bilirkişi bir arkadaş gelirse ona da bilale anlatır gibi anlatırım sorun değil. Şimdi leon ya da 308 alabilmek varken tutup polo almak absürd bir davranıştır. Bakın tercihtir demiyorum absürddür. Aslında daha başka kelime yazarımda saçma sapan yere ceza puanı yazılır. Adam tutup en ful golf fiyatı verip "c sınıflarını bu kadar olmuşken b sınıfına bu kadar verilebilir" diyor, mantığa bak hele. Sanki herkes her modelin en full en pahalı versiyonunu almak zorunda. 70bine de otm golf var 100bine de mesela. ille 100binliği almak zorunda mısınız? Bir yeriniz mi düşer alt donanım alırsanız? Veya dizeller çok az yakıyor da benzinliler aile mi dağıtıyor? Bu nasıl bir algıdır? Dizele ödediğin farkı yaptığın km ile kaç senede anca amorti edebiliyorsun hiç hesapladın mı? Yok. "Hocam benzin çok yakar." Yakmaz, senin beyin çok yakıyor. Az otur düşün, hesap yap..

    70bin limit deniyor 3 daha çıkabilirsen civic var diyoruz poloyu 2 katlar üstüne de iki pantol diker. Ya da sanki 1.4dizel polo havayla gidiyor da leondaki 1.2, kmde 15litre yakıyor..Ha herkesin kendi parası bize ne, ben adam harcayacağı paraya alabileceği en iyi aracı alsın diye öneriler yapıyorum, aklına koyan zaten gider yine istediğini alır dai burada adam gibi yorum öneri yapanlara işine gelmeyenlerin "çocuk yorumu, şöyle yorum" vs gibisinden beyanları beyinde bir ışık çaktırıyor sinirden.

    arkadaşım akademisyen olman sana saçmalama özgürlüğü vermez. bunlar tercihtir. tercihler olmasa zaten bu kadar model olmaz. kimisi full b sınıfı kimisi de aynı fiyata boş c sınıfı tercih eder. ben de senin gibi boş c sınıfını tercih ediyorum ama bu bir tercihtir.
    ha mantık açısından gidersek te dizel alma benzinli al mevzusunda ettiklerin fazla saçma olmuş. arkadaşın senede kaç km yaptığını bilmiyorsun konuşuyorsun. herkes hesap kitap yapmayı biliyor o kadar.
    bunun dışında arkadaş otomatik vites tercih etmiş. donanım tercihlerini gözardı etsen bile onun aldığı fiyata otomatik vites + dizel boş golf bile alamazsın.
    bir de akademisyenim diyorsun. sinirleniyorsun, şimşekler çakıyor filan. ceza almasam şöyle derim böyle derim. valla iyi ki 20li yaşlarında senin okulda öğrenci filan değilmişim. yazık senin öğrencilerine. böyle asabi hocalar düşman başına.
    son olarak bu yazdığın mesaj zaten sana ceza aldırıcı bir mesaj. çok da dikkatli bir akademisyen değilmişsin anlaşılan.




  • oyuncu11790 kullanıcısına yanıt
    Sunroofla yakışıklı duruyor baya araç o basit havası gidiyor, uzun yolda tepeyi izlemek falan hoş şeyler geliyor bana. Almışken olsun sigara içerken de çok işe yarıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam milletin saçmasapan yorunlarına bakmayın o sınıfta en doğru tercih polo almayacaksanız ne alacaksınız km fazla yapmasaydınız 1.2 puretech 308 önerirdim 30bin km diyorsunuz mutlaka dizel alın
    Bende kullandım polo i20den bir süre sonra sağdan soldan çok ses geliyor bizdeki polo 50bindeydi herşeyiyle çok iyiydi
    66bin çok para ama malesef bütün araçların fiyatları öyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Görüşlerine saygı duyuyorum. Senin fikrin sana, benim fikrim bana. Böyle yuvarlanıp gideceğiz. En güzeli kalp kırmadan yorum yapmak. Kırdıysam kusura bakmayın.
  • Konuyu açmamdaki amaç gözümden kaçmış olabilecek alternatifleri görmek. Hatchback fazla büyük olmayan bütçeyi aşmıcak araçlara baktığımda polonun alternatifi yok.

    Bunu kabullenmek lazım. Düz vitesde var, benzinlide var ama bana dizel otomatik sıfır lazım. İkinci elin eksperiyle abidik gubidik satıcılarıyla uğraşmak istemiyorum artık.

    Hakkımızda hayırlısı hali hazırda kullandığım arabayı satacağım temiz çökmemiş bir leon bulursak bağlarız. Olmadı polo.

    Hakkımızda hayırlısı olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Boşverin poloya 66bin verilir mi ya, bir de sanki muharebe tankı yapıyor 2 ay sonra teslimat, alt tarafı sunrooflu model olacak.

    Plus paketli 1.2tsi dsg leon düşünebilirsiniz. Hem az yakar, hem şekil. Yine active donanım 1.2 eat6 308 alabilirsiniz, liste fiyatına bakmayın 70binin altına bile verirler. Peugeot'daki 1.2 motor 1.4tsi ayarında giden bir motor, şanzıman da zaten tork konvertörlü sorunsuz. Ama donanım olarak leon daha dolu olur plus paket ile.

    Son olarak 73bin civarına bazı bayi ve galerilerde 2015 ve belki 2016 model 0 km honda civic elegance alabilirsiniz park sensörü ve navigasyonu takılmış olarak. Atmosferik motor olması dezavantaj ama lpgye hazır ve takılmış olarak çıkıyor fabrikadan. Direk aracı bayiden alıyorsunuz hop benzinlikte lpgyi dolduruyorsunuz mis. Donanım ağzına kadar dolu. Şanzıman sorunsuz. Şehir içinde sürüşü çok rahat yumuşak bir araba. istediğiniz sunroof falan standart hep, bence bir değerlendirin. Performans beklentisi olmayanlara dolu bir sedan olarak civic elegance çok mantıklı bana göre. Isıtmalı koltukları, sunroof, açık renk döşeme, geniş rahat koltukları, şaft tüneli olmaması, yumuşak ama hisli direksiyonu, yumuşak süspansiyonları, anlık ilk gaz tepkisi ile şehir içinde turbolu muadil araçlardan keyif olarak geri kalmıyor.

    Yumusak direksiyon, yumusak suspansiyon falan FB7 Civic'e bindiniz mi siz hic? Biner binmez "kutuk" diye tanimlamistim. 10 metrelik alanda park manevrasi yaparken dediginiz gibi sadece.

    ES7 Civic'ten bahsediyorsaniz dogrudur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hug

    Yaşımı ve mesleğimi paylaşmak istemiyorum. Belki bir sokak temizlikçisi, belki bir işsiz, belki bir öğretmen, belki bir tüccar, belki bir çete üyesi, belki bir mühendis, eczacı, doktor, kamu personeli olabilirim. Bu benim zihin yapımı göstermez. Görüşler çıplak ele alınır. Kişinin ne olduğu, yaşının kaç olduğu önemli değildir.

    Akademisyenim diyorsun, "bir üst sınıf her anlamda her zaman daha avantajlıdır" diye şok şok şok bir cümle yazıyorsun. Pes.. Yuh.. Bilale anlatır gibi anlat lütfende aydınlığa erelim. Hakikaten sabah kahvemi içiyordum kahkaha attım. Üstüm başım masam kahve oldu senin yüzünden. "Leon ya da 308 almak varken polo almak absürddür" demişsin ki şu cümleyi yazarken bile gülüyorum. Kişisel yorumundur, eyvallah. Ancak burası forum, insanlar dikkate alıp senin düşüncelerini uygularsa hataya düşebilir.

    Lütfen birbirimize kızmadan konuşalım. Yazım anındaki sinirle hareket etmemeye çalışalım.

    Yakın zamanda aile fertlerinden birine sıfır km polo aldık. Bu aracı alırken çevremiz bize "o paraya ikinci el bmw al, focus al, leon al, düdük al, flüt al" diye diye başımızın etini yediler. Ancak biz poloyu alırken bir çok faktörü göz önünde bulundurduk, aynı paraya dsg+tdi çok küçük bi hasar kayıdı olan gıcır gıcır leon vardı tanıdıkta, tercih etmedik. Düz kafa düşününce leon polodan iyidir. Ancak dediğim gibi bu düz kafa mantığıdır. İnsanlar eşya alırken çeşitli kriterler belirlerler. Öncelik hangisindeyse ona göre karar verirler. Bizim poloyu tercih etme sebebimiz ilk olarak küçük olması. Çünkü şehir içi yoğun olarak kullanılacak (ayda en az 4000 km) . Aklınıza gelen tüm c sınıfı hb araçları kullandığımızı da belirtelim. İşim gereği D-E sınıfı araçların çoğunu "uzun süreli" kullanma şansım oldu. Herşeyi göz önüne aldık ve bizim için en avantajlı arabanın polo olduğuna karar verdik.

    Küçük olduğu için her yere parkediliyor. Her deliğe giriyor. Çabucak manevra alıyor. 1.4 olduğu için vergisi düşük. Yakıtı zaten söylemeye gerek yok tamamen bedavaya götürüyor. Utanmasa üste para verecek. Performansı gayet akıcı. Bastın mı gidiyor. Bayılma vs yok. İç mekan kalitesi gayet iyi. "Tok kapı hissi" gayet ileri derecede. Start-stop, esp vs vs hepsi var. Yol tutuşu gayet başarılı, süspansiyon gayet konforlu. E ne yapalım şimdi biz? Tam istediğimiz araç. Leon bize büyük, vergisi yüksek, yakıtı yüksek, yıl sonu genel gider olarak baktığında aradan bi iphone bi ps4 parası fark çıkıyor, isteyen alır harcar. Aynı paraya iki yaşında gıcır gıcır bir superb almayı bizde biliyoruz halbuki.

    Ayda 5 bin km yol yapıyorum. Benzinli aracımda oldu, dizel aracım da, lpg' li de. Neyin ne yaktığını, ne kadar gideri olduğunu otomobil merakımdan dolayı iyice hesapladım, tecrübe ettim. Dizel farkını hesapladın mı diye sorduğun için cevap veriyorum. İste, çarşaf çarşaf hesap dökeyim.

    Ayrıca otomobil piyasası çok yüksek. İnanın 66 bin polo için bedava bi para. İnsanlar 200 bin km' de 2005 corollaya 35 bin TL para istiyor. 2010 model civiclere 40 lira çekiyorlar. 2012 model bi focus bile 50-60 bin TL bandında oynuyor. Aşağısı boş paket şirket çıkması galerici paçozu olanlar ki onlara bakan da yok zaten. 2014 bir civic alayım desen 65-70 bin TL arası para istiyorlar. İsteyen tercih eder, ama kimine göre de B sınıfı araçlar daha iyi işte. Totalde en verimlisi B sınıfı olabiliyor bazen. Ha yok, ben sürüş keyfinin dibini vurmak istiyorum, yayla gibi geniş araba istiyorum dersen de kimse birşey diyemez. Gidersin 2001 model bi 7.40 alırsın, bir üst boyutta yaşamaya başlarsın. Tercihin ucu bucağı yok.



    Gel bakalım kahkahacı arkadaş anlatayım sana. Poloda iç mekan kalitesi gayet iyi vs yorumunla zaten otomobiller hakkındaki genel kültürün ortaya çıkıyor. Poloda iç mekan iyi falan değil bunu geçelim. Bilmeyenler inanır ben inanmam. Golf ne kadar c sınıfıysa, polo da o kadar b sınıfı, belli bir sınırı var abartmaya gerek yok. Polo kötü bir araba mı? hayır, ama öyle matah kaliteli bir araba mı? Hayır. 66bin para verilir mi verilmez. Ya da 10 kişiden 1-2si gider 66bin poloya verir. İkinci elde de daha 10bin olmadan ciddi fiyat kırmak zorunda kalır. Çünkü genel görüş olarak fiyatını hak etmediği düşünülen araç ikinci elde hızlı değer kaybederken, baz bile olsa f/p oranı iyi olduğu düşünülen araç değer kazanır, ayrıyeten sıfırda yediği zamları da ikinci ele de yansıtabilir. Atıyorum leon 63bin olan modelini 70bine çıkardığında, ikinci eldede uyarlarlar çünkü araç f/p aracıdır ve zama razı olunabilir ama zaten 66-68binle isanlara öehh dedirten pahalı aracı, zam yese bile istediğiniz rakamlara kolay veremezsiniz, çünkü ikinci elde koz alıcıdadır, adam ona o parayı verene kadar gider x araç alırım düşüncesinde olacaktır.

    Otomobilde sınıflar arttıkça değişen durumlara şöyle bir bakalım:

    -üst sınıflara çıkıldıkça malzeme kalitesi, işçilik, kullanılan malzeme hatta üretim yeri değişebilir. Verdiğiniz paraya göre kalite alırsınız. Niye boş donanımlı d sınıfı araç dolu c sınıfıyla aynı paralara geliyor? Sadece kullanılan metal farkı mı sizce? Ne kadar ekmek o kadar köfte.

    -önemli bir kıstas olan konfor meselesini açalım konforu veren şeyler nelerdir? İzolasyon, yol konforu, iç mekan konforu. Üreticiler daha üst sınıf araçlarda daha etkili izolasyon kullanırlar. B sınıfı araçlar cooper gibi birkaç istisna model dışında şehir içi ekonomi arabalarıdır. C sınıfı araçlar ise şehir içi aile arabalarıdır. Ekonomi sınıfı araçlar değildir. Bu araçlarda kullanılan malzeme kalitesi nasıl farklıysa, izolasyon oranı ve kalitesi de daha fazladır. Davlumbaz ve motor izolasyonundan, cam fitiline kadar üst sınıfa geçildikçe üretici aracına daha özenir. Özenmek zorundadır çünkü hedef kitlenin beklentileri bu yöndedir ve rakiplerine ayak uydurmalıdır. Sadece izolasyonla bitmiyor ön takım elemanlarından, amortisörüne, koltuklarının genişliğinden, oturuş pozisyonuna, koltuk kumaşının kalitesinden, kol dayamasının ölçüsü ve pozisyonuna kadar iç mekandaki herşeyin ergonomisi, kalitesi ve ölçüsü daha özenli ve büyüktür. Dolayısıyla daha rahattır.

    Bugün poloda daracık ön koltuklar bulunmakta, oturuyorsunuz sırtınız iki taraftan taşacak, ufacık bir kol dayama var, oturuş pozisyonu sandalyede gibi, pedallar avuç içi kadar ayağınız taşıyor üstünden. Poloya özel durumlar değil bu bütün a ve b sınıfı araçlarda böyle, aynı şekilde c sınıf araçlarda d ve e sınıfı araçlara göre böyle. Bunlar benim ezberimden salladığım değil kullandığım araçlarımla olan deneyimlerim, herkes kendisi gidip gözlem yapabilir. Yine üst sınıflara gidikdikçe çok önemli bir mevzuya daha önem verilir; arka yaşam konforu. Bu hem havalandırma kanalı olup olmaması hem de arka koltukların ölçüsü ve formuyla alakalıdır. B sınıfı araçların genelinde arka koltukların oturduğunuz kısmı son derece kısadır. Bacağınızın yarısı boşta kalır. O kadar küçük ama önemli bir detay ki, b sınıfı aracın kapıları da daha kısadır, haliyle pandizottaki kol dayamaları da. Ve oturduğunuz zaman kolunuzu şöyle rahat dayayamazsınız c veya d sınıfında olacağı kadar. Küçük ama ince detaylardan. Ayrıca asla üst sınıflarda olduğu gibi arka koltukların ergonomik olmasına, kaliteli olmasına özen gösterilmez. B sınıfının en kalitelilerinden diye anılan polodaki arka koltuk sırtlığı dümdüz tahta gibi bir minder mesela. Son derece rahatsız, sert ve anotomiye aykırı. Ama git bir i30'a bak mesela. Hem geniş, hem boylu hem de ön koltuklar kadar anotamik koltuklara sahip.

    Bu yukarıda yazdığım pedal, koltuk genişliği vs mevzuları böyle okunca bazı arkadaşlar sanki aracı kötülemek için ortaya çıkarılmış gereksiz detaylar gibi gelebilir ama bütün hepsi bir araya geldiğinde sürüş deneyimini ciddi şekilde etkileyen şeylerdir. Yoksa millet aptal mı herkes şehir içinde b sınıfı alıp geçsindi, üst sınıf araba almayanlar işi bilmiyor çünkü boş model alarak, efendim uzun araba alarak vs. Başta adam yeni almanın hevesiyle güler yüzle sürer, kötü eleştirileri kabul etmez. Sonra hbaşlar mırın kırın etmeye ya işte bagajı biraz ufak geliyor da, içi biraz daha geniş olabilirdi de diye sonra ilerler ve küçücük araba yetmiyor, satacağım daha büyük ferah araç alacağım, ne bagaj yetiyor, ne arkaya rahat oturabiliyorsun bilmemne diye.

    İç mekan konforunu diğer etkileyen önemli bir mekan haliyle iç hacim. Bazı istisnalar haricinde üst sınıfın iç hacmi alt sınıftan fazla olur. Bu özellikle yanal genişlikte ve arka diz mesafesinde hissedilir ki bunlar aracın içinde daralmadan rahat yolculuk etme anlamında önemlidir. Bir diğer asla değiştirilemez konuya gelelim. iz genişliği ve dingil aralığı. Fizik kuralları gereği tekerlekli bir cisimin tekerlekleri arası iz mesafesi ve dingil aralığı ne kadar küçükse, bir engelin üzerinden o kadar büyük açıyla geçer. Aynı ölçüdeki çukurlar, tümsekler, yol bozukluklarında iz genişliği ve dingil mesafesi uzun olan araç kabinini daha az sarsarak, daha az eğerek ilerler. Bu da içeridekilere büyük bir konfor sağlar. Siz bunu ne lastikle, ne yanak çapıyla, ne amortisörle, ne yay tipiyle değiştiremezsiniz. Sadece koşulları hafifletirsiniz ama geniş ve uzun olan araç her zaman avantajlı kalır. Üstüne daha üst sınıflarda daha kaliteli amortisörler kullandığını da eklediğimizde bu konfor katlanır. Dolayısıyla polo gibi b sınıfı araçta çukur ve tümseklerde bir 308'e göre daha fazla sarsılırsınız ve bu ufak bir fark değil bariz bir fark olacaktır. Bayilere gidip test sürüşü yapmak bedava.

    -Bir diğer madde versatillik. Daha büyük araçlarda haliyle iç hacimle birlikte daha büyük bagaj hacmi de bulunur. Yine koltukları da yatırdığınızda yükleme alanı yine daha büyük olur. b sınıfı araçta koltukları yatırıp yükleme yapmanız gereken durumlarda, c sınfı araçta koltukları yatırmadan da bagaj yeterli gelebilir. Aynı ilişki c-d arasında da var. Ayrıca yine aracın sınıfı artıkça yani araç da büyüdükçe bagaj yükleme alanı da haliyle artar. Ha büyük bagajlı b sedan yok mu? Var ama kaç tane, kaç kişi alır sırf bagajı için? Kaçı tutan modeller? Misal polonun bagajına bebek arabası koyun bakalım giriyor mu, giriyorsa ne kadar yer kalıyor. Bir de jettanın bagajına koyun kalan yere bakın.

    Yani daha üst sınıfı bir araç aldığınızda aldığınız şey en basitinden "özen". Açtığımızda daha iyi kalite, daha iyi işçilik ve malzemeler, daha kaliteli ve sağlam aktarma organları, daha iyi izolasyon, daha geniş yaşam alanı, daha iyi konfor, daha iyi güvenlik. Bugün küçük sınıf araçlar güvenlik anlamında aynı dolulukta olabilmesine rağmen hala kazalarda hele ki önden çarpışmalı kazalarda büyük araçlarda sağ kalma oranları daha yüksek. Bunda da şaşılacak bir şey yok, mühendisler kaza anında esneme konusuna ne kadar çalışırlarsa çalışsınlar küçük aracın da boyuttan dolayı bu konuda bir sınırlaması var. Aynı parayı verip daha üst sınıf araç aldığınızda kaybettiğiniz şey donanım oluyor. Donanım da aracın kendisi, motoru ve şanzımanından sonra gelen daha az öneme sahip bir şey. Golfün hiç bir donanımı mondeonun dingil aralığından gelen yol konforunu veremez mesela. i20deki hiç bir donanım civicteki geniş rahat koltukların uzun yol konforunu veremez.

    Bir diğer veryansın ne? "Biri benzinli biri dizel, o çok yakıyor." İyi de sen kaç km yapıyorsun yılda? Kaç kişi konuyu açan arkadaş kadar km yapmakta? Dizeli alırken fahiş fiyat farkı ödüyorsun, yetmiyor iki katına yakın bakım ücreti veriyorsun. Yetmiyor dizelin km'si artınca arızalanan parçaları benzinliye göre çok daha pahalı oluyor. Yetmiyor 100bini geçtikten sonra insanların ikinci elde dizel alma isteği kalmıyor ve haliyle değeri hızla düşmeye başlıyor. E hem çok km yapmak için dizel alıyorsun hem de kısa sürede çok km yaptıktan sonra aracın hem masrafı hem ikinci eldeki avantajı azalmış oluyor. Öbür türlü ben o kadar fazla km yapmayacağım sürerken ekonomik olsun desen baştan arabaya o kadar fark vermemek yapabileceğin en iyi ekonomi olur. Çünkü yılda 20bin kmden fazla yapmıyorsan az yakan bir dizelle az yakan bir benzinli arasındaki tüketim farkını yıla vurduğunda, ilk başta dizele verdiğin parayı çıkarmak için en az 5 sene 120bin üzeri km yapmış olman gerekiyor. Hatta daha fazla e hal böyle olunca yine üstteki duruma düşüyorsun. 100k'yi geçmiş dizel, bakım ücreti artmış dizel. Dolayısıyla dizel alayım ekonomi yapayım düşünceli realiteye yansımamış ve pahalı alıyorum ama pahalı satıyorum zararım yok düşüncesi de uygulanamamış oluyor. 150bine gelmiş dizelle benzinli araçta insnaların tercihi benzinli oluyor. Dizel alacaksa daha düşük kmlisini almak istiyor haliyle. E şimdi sen dizel diye +10-20bin fazla verdin, arada bakıma iki kata yakın para ödedin, 100bini geçtin partikül filtren vs derken cebinden ciddi paralar çıktı, sonra sahibindene koydun arabanın kmsi çok diye bakıyorsun aklındaki rakamları isteyebileceğin ortam yok. Sonuç ne? Araban dizel diye sürerken alınan bir psikolojik rahatlık. Dünyadaki gibi dizel benzinli farkı çok az olsa anlarım da bizdeki gibi fazladan 10-20bin ödenen durumlarda ben psikolojik olarak rahatlayamam açıkcaıs aynı araya sırf dizel diye o kadar para verdim diye. Ha ben dizelin torkunu seviyorum, devir çevirmeden gitmesini seviyorum diyen vardır o ayrı bir tercihtir. Ben de seviyorum o tarzı. Ama sorun aradaki fiyat farkının fahiş olması ve sırf dizel diye, sırf dolu diye alt sınıf arabalara ederinden fazla para ödemek. Bindiğin zaman verdiğin paraya bakıp aldığın şeye bakmak. Dolu küçük araçla, boş büyük araç arasındaki sürüş deneyimini anca süren bilir. Yoksa para herkesin herkes istediğini alsın, burada forum olarak insanlar soru sorup parasını en hak eden aracı almaya çalışıyor. Benin burada birisi önerdiğim aracı aldı ya da almadı diye cebime giren yok.




  • 55 bine en temizinden 2. el dizel&otomatik R.Fluence alın, kalan 11bini de yakıt parası yapın.
  • bence verilir fulle 70k veririm ben
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    2014 ve sonrasında polonun iç mekan kalitesi gayet iyidir. Otomobil kültürüm şansımın çok olmasından dolayı yüksek seviyede. Audi grubu, Bmw grubu, Chrysler, Citroen, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Kia, Mitsubishi, Nissan, Opel, Renault, Saab, Seat, Tata, Tofaş, Vw ve Volvo gruplarının araçlarını bolca tecrübe ettim. Geçmiş dönemde yaptığım iş dalında olsun, şu an ki mesleğim olsun bir çok araca ulaşma imkanı tanıyor bana. Otomobil tecrübemi eleştirecek bi potansiyel sizde göremiyorum öncelikle.

    Bir konu tartışılırken hedef "karşımdakini mars edeyim" şeklinde olursa üslup bozulur, doğrular görülmez, sonuç olarak taraflar sinirlendiğiyle ve sonuca ulaşamadığıyla kalır.

    İyi algılamak gerekiyor. Polo kaliteli arabadır. Bu ifade poloyu en iyi otomobil ilan etmez. B sınıfı araçlar içinde benim kriterlerimin karşılığını tam puan veren bir araçtır polo. Genel olarakta polo iyi arabadır. İç mekan parçaları kalitelidir. Bu ifade polonun iç mekan kalitesinin mercedesten daha iyi olduğunu ifade etmiyor. Kolumdaki saatin fiyatı 200 TL. Eminönünde bir saatçiden aldım, metal kasa, şık bir duruşu var ve çok memnunum. Kaliteli bir saatim var. Ama bu ifade, 200 TL lik saatimin vacheron constantinden, hublottan, maurice lacroixten daha kaliteli olduğu anlamına gelmiyor. Kalkıpta ikisini kıyaslamak saçmalık olur. Ayağımda 100 TL lik ayakkabı var. Flodan aldım. Çok şık, çok rahat ve çok güzel bi ayakkabı. Şimdi kalkıp sen bana "Heh! 100 liralık ayakkabı rahat olmaz! En iyi ayakkabıları (zihninden Stefano Bemerler, Louis Vuittonlar geçirerek) bilmiyorsun! O ayakkabıya rahat diyerek halt ediyorsun! Bu da senin ayakkabılar hakkında ne kadar kör cahil olduğunu gösteriyor!" mu diyeceksin?

    Sapla samanı ayıralım. Forum kültürümüzün de çıtasını azıcık yükseltelim. Hep aynı vw tartışması olmasın.

    Piyasa fiyatları yüksek, fiyatlar el yakıyor. Tüm piyasayı göz önünde bulundurduğumuz zaman 66 bin TL polo için ideal bir rakam. Direksiyon simidi, tuşları, vites topuzu, kapı malzemeleri, kadran malzemeleri, fren dozu, yol tutuşu, dikiz aynasının arkasında bulunan plastiğin kalitesi, koltuk hareketi sağlayan demirlerin duruşu, bagaj açma-kapama merkezi, anahtar vs kıytırık virgülüne kadar polo kalitelidir. Elbette audi A4 daha kaliteli, elbette skoda superb daha güzel bir araç. Ama kriterlerime uymuyor, illa ki 2007 model bmw mi alacağız üzerine az daha ekleyip?

    Dizel-lpg-benzin muhabbetine artık girmek dahi istemiyorum. 18 yaşımdan beri aktif araç kullanmakla birlikte hesap yapıyorum. Ne yaptım, ne harcadım, ne yaktım.. Şirket araçları, arkadaşlarımın araçları, eş-dost-akraba araçları sohbetleri de işin cilası. Ben dizel daha iyi diyorsam o iş "benim için" bitmiştir. Üst komşumda 1.6 benzinli corolla var. LPG yok. "En iyisi benzinli araba, LPG yalan" diyor. Tamam işte, onun için o iş bitmiştir. Çünkü adam ayda 500 km bile yapmıyor! Emekli öğretmen! Üst caddedeki migrosa, arka caddedeki pazara gidiyor arabayla o kadar. Onun yorumuna göre dizel alan manyak. Biz aptalız ve boşuna dizele para döküyoruz. Ona göre öyle.

    Neyse, kafa gidik, işten güçten tükenmiş vaziyetteyim. Şimdilik bu kadar. Sevgiler.




  • Fiyatlar uçmuş gitmiş abi ya.
    Polo'nun 66.000 lira olmasını değil, tüm araç piyasasının inanılmaz yükselmesinden şikayet edin.
    Baz model araçlar 45-50 bin liraya satılıyor artık.

    Bir de tavsiyem, alabiliyorsanız 2.elden alın. İyice araştırıp, bulabildiğiniz en temiz aracı alın.
    Satarken büyük pişmanlık yaşarsınız 0 aldığınız için, ikinci elde kafadan %20 değer kaybediyor araçlar daha ilk yılında.
  • ustune bi 60 daha ekle gozunu seveyim 320 coupe al 2010 model
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuthlessRiu

    Fiyatlar uçmuş gitmiş abi ya.
    Polo'nun 66.000 lira olmasını değil, tüm araç piyasasının inanılmaz yükselmesinden şikayet edin.
    Baz model araçlar 45-50 bin liraya satılıyor artık.

    Bir de tavsiyem, alabiliyorsanız 2.elden alın. İyice araştırıp, bulabildiğiniz en temiz aracı alın.
    Satarken büyük pişmanlık yaşarsınız 0 aldığınız için, ikinci elde kafadan %20 değer kaybediyor araçlar daha ilk yılında.

    Bu ülkede piyasası olan araçlar sıfırda deger kaybetmiyor hocam bilginiz olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 18 Mart 2016; 19:13:17 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polo'ya 66 bin istenmesi problem değil de bunu ciddi ciddi verip almayı düşünüp kanıksamış insanlar düşündürücü cidden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Boşverin poloya 66bin verilir mi ya, bir de sanki muharebe tankı yapıyor 2 ay sonra teslimat, alt tarafı sunrooflu model olacak.

    Plus paketli 1.2tsi dsg leon düşünebilirsiniz. Hem az yakar, hem şekil. Yine active donanım 1.2 eat6 308 alabilirsiniz, liste fiyatına bakmayın 70binin altına bile verirler. Peugeot'daki 1.2 motor 1.4tsi ayarında giden bir motor, şanzıman da zaten tork konvertörlü sorunsuz. Ama donanım olarak leon daha dolu olur plus paket ile.

    Son olarak 73bin civarına bazı bayi ve galerilerde 2015 ve belki 2016 model 0 km honda civic elegance alabilirsiniz park sensörü ve navigasyonu takılmış olarak. Atmosferik motor olması dezavantaj ama lpgye hazır ve takılmış olarak çıkıyor fabrikadan. Direk aracı bayiden alıyorsunuz hop benzinlikte lpgyi dolduruyorsunuz mis. Donanım ağzına kadar dolu. Şanzıman sorunsuz. Şehir içinde sürüşü çok rahat yumuşak bir araba. istediğiniz sunroof falan standart hep, bence bir değerlendirin. Performans beklentisi olmayanlara dolu bir sedan olarak civic elegance çok mantıklı bana göre. Isıtmalı koltukları, sunroof, açık renk döşeme, geniş rahat koltukları, şaft tüneli olmaması, yumuşak ama hisli direksiyonu, yumuşak süspansiyonları, anlık ilk gaz tepkisi ile şehir içinde turbolu muadil araçlardan keyif olarak geri kalmıyor.

    polo sizin arka sokakta kişiye özel mi üretiliyor merak ettim? Sipariş alınacak üretim planlamasına alınacak üretilecek sevkiyat olacak gemiye yüklenecek vs. Vs. Büyük firmalara özel üretim mobilya siparişi verdik mi 1 aydan önce gelmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoksi

    Polo'ya 66 bin istenmesi problem değil de bunu ciddi ciddi verip almayı düşünüp kanıksamış insanlar düşündürücü cidden.

    B segment dizel otomatiklerde durum bu. C ye çıktık mi yirmi bin fazlası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yigit48

    İkinci elde seat leon dizel düşüyor filo çıkması bütçeme göre (led sunroof yok tuzsuz yemek gibi) takipdeyim temizini bulursak neden olmasın. Gidip baktığım ilanlarda var şahsen ama yorgunlar 10bin kmde olmasına rağmen..

    C d e segment takıntım yok evde zaten başka araçlar var. Benzinli araç almayacağım mesala sadece bu yaz 23bin km yapmışım seneye ne olur belli olmaz. Al satçı değilim. Araba kendini salana kadar kullanırım ekstra nakit ihtiyacı olmazsa. Mesala 2012 1.2 benzinli polom vardı. 29.900e almıştım. Geçen sene kmden dolayı dizele geçtim sattım. Takır tukur olmuştu satma vakti gelmişti. 4-5 yıl arası binerim gibi gibi. Comf donanım daha az plastikli. Otomatik şart kesinlikle

    Kişisel olarakta konuşursam turizmden ekmek yiyoruz. alanya antalya bodrum fethiye hattında bir patlama bizi bitirir.. Piyasa önemli az değer kaybeden olması önemli. Bir insan vw bakıyorsa büyük bir ihtimalle piyasa kaygısı da vardır.. Hele dizel otomatik Türkiye şartlarında cumhuriyet altını.

    Hocam bizde yeni araç aldık biz senede o kadar kilometre yapmadığımızdan dolayı tercihimiz 1.33 aurisden yana oldu lakin bu sırada bütün markaları gezdim b sınıfı araçlarıda kurcaladım ben sizin yerinizde olsam dizel otamatik start&stop lu full paket seat ibiza alırdım.Test sürüşü yapmadım ve motor hakkında araştırma yapmadım lakin tasarım olsun malzeme kalitesi olsun donanım olsun bana en çekici ibiza gelmişti b sınıfında gidip bakmanızı tavsiye ederim.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.