Şimdi Ara

6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ?? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (3 Mobil) - 3 Masaüstü3 Mobil
5 sn
41
Cevap
0
Favori
25.272
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atakan123123

    Bence yanlış anlaşılma olmasın.O soketlerin çıkması durumundaşase yapsa bile Kablolalar bir yerden eriyip Akımı keseceği için araç yolda giderken tutuşmaz Biraz fazla abartılı geldi Sadece şaltere kadar giden kablolar erirdi.O plastiğin eriyip tutuşma olasılığı nedir.Milyonda bir mi sadece düştüğü yeri yakar.
    Ekstra olacak birde Yeni akülerin çoğunda kısa devre koruması vardır.kısa devre durumunda gerilimi keser.Bu kadar düşük amperlerde var mı emin değilim.
    Kaldıki sıkıca yapıldıktan sonra şalteri iptal etmenin pek bir anlamı yok.
    Diğer kısım ise araba yeni aküler çok eski sayılmaz Arada çok fark olmadığı sürece değişik kapasiteler pratiktede çok sorun çıkarmıyor 100A lik akü le 7a aküyü Paralel bağlayacak halimiz yok.Biri sulu biri jel biri kuru olsa neyse ama hepsi birbirine yakın.
    Ve son olarakta arkadaş bu işe girişmeden yazsaydınız keşke şimdi arkadaşın sonuçta evladı var tedirgin olacak içten içe.
    Gayet sağlıklı çalışmış yazıktır.Sadece Şalterden çıkmasını engellemesi için sağlamlasa yeterli gibi geliyor bana.
    Kötü bir örnek olacak ama Türkiyede yaşıyoruz Yüksek gerilim hatlarında bile Doğru düzgün önlem alınmıyor ki daha geçen ay tranzondu sanırım mahallenin ortasında Direk kablosu yola düşerek çatır çatır yanmadı mı

    Son bir ricam su akünün üzerindeki kapağı çıkarıp resim ekleyebilirmisiniz acaba kabloların gerçekten nereye gittiğini hala anlamış değilim.Sadece cihazda gördüğünüzün aynısını klonlayarak gittiğinizi varsaydım.

    Alıntıları Göster
    üstad araba suan kilerde yarin cekerim resmini tekrar fakat kapagin altinda kalan zaten sadece akülerin birbirine bagli olan kablolari yani solda 2 akü + ie - sagdaki akü + ile - birbirine bagli .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atakan123123

    Bence yanlış anlaşılma olmasın.O soketlerin çıkması durumundaşase yapsa bile Kablolalar bir yerden eriyip Akımı keseceği için araç yolda giderken tutuşmaz Biraz fazla abartılı geldi Sadece şaltere kadar giden kablolar erirdi.O plastiğin eriyip tutuşma olasılığı nedir.Milyonda bir mi sadece düştüğü yeri yakar.
    Ekstra olacak birde Yeni akülerin çoğunda kısa devre koruması vardır.kısa devre durumunda gerilimi keser.Bu kadar düşük amperlerde var mı emin değilim.
    Kaldıki sıkıca yapıldıktan sonra şalteri iptal etmenin pek bir anlamı yok.
    Diğer kısım ise araba yeni aküler çok eski sayılmaz Arada çok fark olmadığı sürece değişik kapasiteler pratiktede çok sorun çıkarmıyor 100A lik akü le 7a aküyü Paralel bağlayacak halimiz yok.Biri sulu biri jel biri kuru olsa neyse ama hepsi birbirine yakın.
    Ve son olarakta arkadaş bu işe girişmeden yazsaydınız keşke şimdi arkadaşın sonuçta evladı var tedirgin olacak içten içe.
    Gayet sağlıklı çalışmış yazıktır.Sadece Şalterden çıkmasını engellemesi için sağlamlasa yeterli gibi geliyor bana.
    Kötü bir örnek olacak ama Türkiyede yaşıyoruz Yüksek gerilim hatlarında bile Doğru düzgün önlem alınmıyor ki daha geçen ay tranzondu sanırım mahallenin ortasında Direk kablosu yola düşerek çatır çatır yanmadı mı

    Son bir ricam su akünün üzerindeki kapağı çıkarıp resim ekleyebilirmisiniz acaba kabloların gerçekten nereye gittiğini hala anlamış değilim.Sadece cihazda gördüğünüzün aynısını klonlayarak gittiğinizi varsaydım.

    kapagi kapamadan önceleri resim cekmisim hocam buldum su sekilde baglantilar ;

    zaten salterde uclari bagladim yuvarlak halka olanlardan ve vidali onlarin ordan cikmasi biraz güc ve orjinal isole uclardan alip özel pense ile SIKTIM. fakat daha da güvenli olsun diye yarin olmadi salteri sökü ek bir isa band daha yapabilirim ya da özel borular varmis fönlenebilen.


     6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otoariyorum

    quote:

    Orijinalden alıntı: atakan123123

    Bence yanlış anlaşılma olmasın.O soketlerin çıkması durumundaşase yapsa bile Kablolalar bir yerden eriyip Akımı keseceği için araç yolda giderken tutuşmaz Biraz fazla abartılı geldi Sadece şaltere kadar giden kablolar erirdi.O plastiğin eriyip tutuşma olasılığı nedir.Milyonda bir mi sadece düştüğü yeri yakar.
    Ekstra olacak birde Yeni akülerin çoğunda kısa devre koruması vardır.kısa devre durumunda gerilimi keser.Bu kadar düşük amperlerde var mı emin değilim.
    Kaldıki sıkıca yapıldıktan sonra şalteri iptal etmenin pek bir anlamı yok.
    Diğer kısım ise araba yeni aküler çok eski sayılmaz Arada çok fark olmadığı sürece değişik kapasiteler pratiktede çok sorun çıkarmıyor 100A lik akü le 7a aküyü Paralel bağlayacak halimiz yok.Biri sulu biri jel biri kuru olsa neyse ama hepsi birbirine yakın.
    Ve son olarakta arkadaş bu işe girişmeden yazsaydınız keşke şimdi arkadaşın sonuçta evladı var tedirgin olacak içten içe.
    Gayet sağlıklı çalışmış yazıktır.Sadece Şalterden çıkmasını engellemesi için sağlamlasa yeterli gibi geliyor bana.
    Kötü bir örnek olacak ama Türkiyede yaşıyoruz Yüksek gerilim hatlarında bile Doğru düzgün önlem alınmıyor ki daha geçen ay tranzondu sanırım mahallenin ortasında Direk kablosu yola düşerek çatır çatır yanmadı mı

    Son bir ricam su akünün üzerindeki kapağı çıkarıp resim ekleyebilirmisiniz acaba kabloların gerçekten nereye gittiğini hala anlamış değilim.Sadece cihazda gördüğünüzün aynısını klonlayarak gittiğinizi varsaydım.

    kapagi kapamadan önceleri resim cekmisim hocam buldum su sekilde baglantilar ;

    zaten salterde uclari bagladim yuvarlak halka olanlardan ve vidali onlarin ordan cikmasi biraz güc ve orjinal isole uclardan alip özel pense ile SIKTIM. fakat daha da güvenli olsun diye yarin olmadi salteri sökü ek bir isa band daha yapabilirim ya da özel borular varmis fönlenebilen.


     6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??


    Alıntıları Göster
    "Yapmadan önce neden uyarmadınız" denmiş.

    20 Mart 2013; 17:02:12 tarihli mesajda ben ve öncesinde bir başkası uyarmış.

    Bu akülerde kısadevre koruması yoktur. Hangi kurşun asit bataryasında böyle bir koruma var merak ediyorum. Lion Lipo vs.. bataryalarda bulunur, uçak kargosu firmaları bile içerisinde batarya bulunan cihazların taşınmasındaki önlemlerini artırmışlardır, gümrüklerde bu tip ürünlerin daha sıkı tespit edilmesi için uğraşmışlardır.


    Büyük araçlarda 24 Volt olanlarda neden akünün birinden radyoya elektrik çekmezler de invertörle 24 Volttan 12 Volta düşürürler, Akünün biri deşarj olduğunda, diğeri onu şarj eder ve zaten ortalama 300 tam deşarj ömrü olan akü erken ölür diye. Burada invertör kullanmayan kamyonların aküleri gerçekten çabuk ölür. Öyleki akü almaktan sıkılıp invertör'e verdikleri paraya üzülmezler.

    Aynı şekilde her ne kadar aynı cins, aynı kapasitede aküler paralel bağlanması pratikte problem yaratmıyor gibi görünse de, gerçekte az da olsa birbirlerini şarj-deşarj ederler. Bu nedenle uygun görülmez.
    Hiç yapmadan önce, aküler satın alınmadan önce sorulduğunda bunu söylemek durumundayız, elimde 4 tane akü var ne yapayım denirse, o zaman ayrı değerlendirilir. Fayda-zarar mukayesesi yapılır.




    Sn otoariyorum, gerçekten kaliteli temiz iş yapmışsınız. Soketlere kılıf veya bant yaparsanız gayet güvenli olur. Elinize sağlık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boşyok

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    ben bu akuleri nasıl bağlarım 6 volt 12 amper 2 adet aku 6v ve 12v çalışan akulu araba için 1 adet iler geri vites 1 adet de turbo-normal vites var 6 bacaklı
    resimlerdeki kabloları nerelere sigortaları nerelere bağlamam gerekiyor....
     6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ?? 6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ?? 6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ?? 6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??




  • Konudan hafif uzaklasilmis olacak galiba ama akuleri sarj eden adaptorun cikis degerlerini ve mumkunse resmini koymaniz mumkunmu 14.4v oldugunu tahmin ediyorum ama bu bilgiye ihtiyacim var yardim ederseniz sevinirim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • slm arkadaslar 6v 7 ah olan akülü arabaya 12v 7 ah veya7v 12 ah akü taksam çalıştırırmı ve hızlandırırmı acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otoariyorum

    Akülerin hepsi ayni marka ve ayni degerlerde 6v7ah. Söyle bisey mümkün mü ?

    Bir adet 1 0 2 salter alsam diyorum 6 ayakli olandan , resimdeki gibi

     6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??


    1' in iki ayagina bu orjinal akulerden cikan ( suan arabaya giden) + -, 2'nin iki ayagina diger akülerin son cikisi +- ve 0 olanda arabaya giden 2 kabloyu baglasam ? bu sekilde 1' secersem birde ki cift akkü 2'yi secince diger iki akü calissa ? MANTIK olarak olmasi lazimda elektronikten pek anlamiyorum acaba düsündügüm gibi basit mi ? yani 1 adet salter isimi görür mü, böylece aküleride devamli sök tak isi ile ugrasmam salteride arabinin altina koyarim olur biter mi ?

    çok mantıklı o kısım bidince diğer kısma




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-CFF28C7FD

    quote:

    Orijinalden alıntı: otoariyorum

    Akülerin hepsi ayni marka ve ayni degerlerde 6v7ah. Söyle bisey mümkün mü ?

    Bir adet 1 0 2 salter alsam diyorum 6 ayakli olandan , resimdeki gibi

     6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??


    1' in iki ayagina bu orjinal akulerden cikan ( suan arabaya giden) + -, 2'nin iki ayagina diger akülerin son cikisi +- ve 0 olanda arabaya giden 2 kabloyu baglasam ? bu sekilde 1' secersem birde ki cift akkü 2'yi secince diger iki akü calissa ? MANTIK olarak olmasi lazimda elektronikten pek anlamiyorum acaba düsündügüm gibi basit mi ? yani 1 adet salter isimi görür mü, böylece aküleride devamli sök tak isi ile ugrasmam salteride arabinin altina koyarim olur biter mi ?

    çok mantıklı o kısım bidince diğer kısma

    Alıntıları Göster
    Kardeş eğer akü hakkında bilgi sahibi değilsen yada akü lazımsa vereceğim siteleri bi incele.Ben oğluma akülü araba alırken çok yardımcı oldu bu siteler sanada yardımcı olur.
    1)www.akuluarabasatis.blogspot.com
    2)pilsan-akuluaraba.blogspot.com
    3)http://hepsiakuluaraba.blogspot.com/
    4)http://ucuz-akuluaraba.blogspot.com/
    5)denvercarsakuluarabalar.blogspot.com
    6)http://uygunakuluaraba.blogspot.com/
    7)http://akuluarabafirsatlari.blogspot.com/
    8)http://babyhopeakuluaraba.blogspot.com/
    9)http://akuluarabakampanyalari.blogspot.com/
    10)www.hepsiakuluaraba.com
    Bi incelersin kardeşim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avcajans

    Kardeş eğer akü hakkında bilgi sahibi değilsen yada akü lazımsa vereceğim siteleri bi incele.Ben oğluma akülü araba alırken çok yardımcı oldu bu siteler sanada yardımcı olur.
    1)www.akuluarabasatis.blogspot.com
    2)pilsan-akuluaraba.blogspot.com
    3)http://hepsiakuluaraba.blogspot.com/
    4)http://ucuz-akuluaraba.blogspot.com/
    5)denvercarsakuluarabalar.blogspot.com
    6)http://uygunakuluaraba.blogspot.com/
    7)http://akuluarabafirsatlari.blogspot.com/
    8)http://babyhopeakuluaraba.blogspot.com/
    9)http://akuluarabakampanyalari.blogspot.com/
    10)www.hepsiakuluaraba.com
    Bi incelersin kardeşim

    Alıntıları Göster
    pilsan markamı o arac traktör olanı var hediye gelmiştir evde duruyor 80 kilo bir insanı bile taşıyordu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sessizlerin_umudu

    pilsan markamı o arac traktör olanı var hediye gelmiştir evde duruyor 80 kilo bir insanı bile taşıyordu

    Alıntıları Göster
    şimdi biz bu araca 12 volt 60 amper araba aküsü taksak,tedbir olarak akünün hemen çıkışına 25-30 amperlik sigorta taksak ne olur?(ağırlığı yoktan sayınız)

    not=şarj aletinide saymayın kolay onlar :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boşyok

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    merhaba arkadaşlar,

    oğlumun 6v 12 ah atv motoruna iki adet 6v 12ah akü yü artı artıya,eksi eksiye olacak şekilde bağladım.Şarj aletinin değerleri 6v DC 1,1 amper . . daha önce akü tek iken şarj aletinin üzerinde kırmızı yeşile dönüyordu,ve doldu diyorduk.şimdi bir türlü yeşile dönmüyor.Elimde 12 v 800mah 9,6va ve 9 volt 1,6 amp değerlerinde başka adaptörler var.Yada sizilerin önerebileceği değerlerde şarj aleti almalımıyım ?




  • MURAT4108 M kullanıcısına yanıt
    2 akü birbirine bağladığınız için amperi yükselmiş o yüzden sarj olmuyordur daha yüksek amperli bir sarj cihazıalın yada 2 sini ayrı ayrı sarj edin .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sessizlerin_umudu

    2 akü birbirine bağladığınız için amperi yükselmiş o yüzden sarj olmuyordur daha yüksek amperli bir sarj cihazıalın yada 2 sini ayrı ayrı sarj edin .
    Arkadaşlar herkese merhaba

    Benimde oğlumda tek motorlu akülü bir araba var, araba o kadar yavaş gidiyor ki kendisi üzerindeyken itmek istiyor bir süre sonra sıkılıyor yavaş gittiği için. Birde çok ufak bir yokuş bile olsa mümkün değil çıkmıyor, ben kendi imkanlarımla diğer arka tekere de bir motor bağlasam mevcut akü yeter mi, yada akü sayısını ve gücünü artırsam tek motorda olsa biraz olsun performans artışı olur mu. Araç Rastar'ın Volvo C30 görünüşe aldanıp aldık :) Yani sonuç olarak bu arabayı biraz hızlandırmak mümkün mü, Şimdiden teşekkürler..




  • oğlumun 6v 4.5 Amperlik akülü arabasının aküsü çok çabuk bitiyor. Ben 6V 12 amp lik bir akü taksam daha uzun çalışırmı, şarj da sorun olurmu acaba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbak

    oğlumun 6v 4.5 Amperlik akülü arabasının aküsü çok çabuk bitiyor. Ben 6V 12 amp lik bir akü taksam daha uzun çalışırmı, şarj da sorun olurmu acaba.

    miss gibi olur fakat akünün sarj süresi 3 katına cıkar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dfk24 -- 5 Temmuz 2014; 3:36:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oonel

    ben bu akuleri nasıl bağlarım 6 volt 12 amper 2 adet aku 6v ve 12v çalışan akulu araba için 1 adet iler geri vites 1 adet de turbo-normal vites var 6 bacaklı
    resimlerdeki kabloları nerelere sigortaları nerelere bağlamam gerekiyor....
     6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ?? 6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ?? 6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ?? 6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??

    buna bir cevap yok mu
    birde kontakta alttaki sigorta var sorun ondan olabilir mi
     6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oonel -- 12 Mart 2015; 21:52:38 >




  • niye olmasin yuva buyuk.
    ama bence ayri bir hat ver.
    bir de anahtar koy bir tarafa. tek aku bitince oburune gecsin, bu sayede paralel baglantida birbirlerini sarj etmeye calismaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • senın dedıgını ben yaptım kardeşım çok ta guzel oldu bır aku bıtınce dıgerını devreye soktum
    ama şoyle bırşey oldu kart yandı hata bendenmı başkabırşeydenmı bılmıyorum
    ve benım araba tek motordu ben bır motor daha taktım
    ama servıse sordum ıkıncı aku olayını onaylamadı neden onaylamdı
    mantık şu o motor ancak bır akunun bıtecegı zaman kadar ısıya dayanıyor peşıne ıkıncı akuyu sokunca ısınır
    motoru yorarsın dedı bende servısı dınlemedım yaptım
    ama hata benım yaptıgımdanmı yoksa başka bırşeymı bılmem
    şuan kartı servıse gonderdım ben bırde uzaktan kumanda bağladım kendım
    çocuk kucuk dıye uzaktan kumandayla kullanıyorum
  • Arkadaşlar bencede pilsanin eski model jeepi var. 2 kademeli turbolu. 2 adet 6v 12 amper pille çalışıyor. Ben bunun yerine 12 v 12 amper akü alsam olurmu. Birde bağlantıyı nasıl yapmalıyım. Sonuçta 2 akuden 4 kablo çıkarken tek akuden çıkacak. Şimdiden tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • chees007 kullanıcısına yanıt
    Sistemin bağlantı resmini çekerseniz, yardımcı olurum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.