Şimdi Ara

6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
41
Cevap
0
Favori
25.272
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaslar,


    Ufak kizima elektronik bir Jeep aldim , Jeepte 2 Adet 6v 7 Ah Akkü bulunuyor orjinal olarak (Motorlarda 12v 30W), ben buna 1 adet daha extra 6v 7AH baglasam ise yarar mi yarar saglar mi olursa nasil baglamam gerekir sema olarak elektronikten anlayan arkadaslar varsa yardimci olabilirse cok sevinirim .

    Suanki orjinal resmini paylasiyorum 2 adet olan sekilde !

     6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otoariyorum -- 15 Mart 2013; 16:21:32 >







  • Ureticinin seri bakayacaksa neden 12v 7A tek akü yerine 6v iki akü kullandığını anlamadım resimlerde seri mı bağlı paralel mı anlamadım.
    Motorun 12v ile çalıştığına emin mısınız.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atakan123123

    Ureticinin seri bakayacaksa neden 12v 7A tek akü yerine 6v iki akü kullandığını anlamadım resimlerde seri mı bağlı paralel mı anlamadım.
    Motorun 12v ile çalıştığına emin mısınız.
    walla hocam ben hic anlamadim . ama belki 6v 7 ah x 2 14 AH ediyor daha uygun fiyata konu bu degil zaten 2 yedek ya da ek 1 tane daha baglasak nasil olur olur miu ?
  • 2kademe hız ayarı mı var demek istiyorsunuz mu bosyok dogrumu anladım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atakan123123 -- 15 Mart 2013; 20:09:05 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boşyok

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Evet bosyok arkadasin tespiti dogru 2 kademesi var, hizli ve yavas demek ondan kaynaklaniyormus parallel baglanti bunuda ögrenmis olduk.

    Satici bana 2 tane daha akkü hediye gönderdi , bunlari da degerlendirebilir miyim diye aslinda konuyu acmistim , ama ayn anda baglama olmaz diyorsunuz herhalde peki digerleri bosaldiginda diger 2 akküye gecmesi gibi pratik bisey yapmak mümkün mü ? bu diger extra akküyü de degerlendirmek isiyorum fakat yolda digerleri bitince ikide bir kapagi sök tak diglerini tak vs zor is , diger 2 akkü icinde yer var aslinda ..

    Bi sistem yapabilsemde söyle misal tusa basinca diger cift akküden calissa tusu diger pozisoyna getirincede diger ikisinden calissa ve ayni zamanda doldurmasi da o sekilde olsa gibi ? Böyle bisey nasil yapablirim , ne gibi materyaller lazim resimli ve linki örnek verebilecek olan varmi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otoariyorum -- 15 Mart 2013; 23:02:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boşyok

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Akülerin hepsi ayni marka ve ayni degerlerde 6v7ah. Söyle bisey mümkün mü ?

    Bir adet 1 0 2 salter alsam diyorum 6 ayakli olandan , resimdeki gibi

     6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??


    1' in iki ayagina bu orjinal akulerden cikan ( suan arabaya giden) + -, 2'nin iki ayagina diger akülerin son cikisi +- ve 0 olanda arabaya giden 2 kabloyu baglasam ? bu sekilde 1' secersem birde ki cift akkü 2'yi secince diger iki akü calissa ? MANTIK olarak olmasi lazimda elektronikten pek anlamiyorum acaba düsündügüm gibi basit mi ? yani 1 adet salter isimi görür mü, böylece aküleride devamli sök tak isi ile ugrasmam salteride arabinin altina koyarim olur biter mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otoariyorum -- 16 Mart 2013; 2:58:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boşyok

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    2 kademeli hız seeneği olsa bile yukarıdaki resimde akünün alt kısmında (+) dan (-) bağlamışlar. Yani aküleri seri bağlamış oluyorlar. Onun haricinde ordan çıkan başka kablo yok. Eğer o tek kablodan başka bir kablo daha çıksa dediğiniz gibi 6 volt olrak da kullanılabilirdi.

    Muhtemelen motor sürücü devresi üzerinden yapılıyor bu kademe ayarı.

    Ve fazladan akü demek fazladan volt demek (seri bağlarsak), şarj adaptörü yetmicek. Motor sürücü devresi belki kaldırmaz ve yanabilir. Yani demek istediğim bence tamemen söküp motor sürücü devresine akmak lazım. Ona göre akü artışına göre modifikasyon yapılır ve yine ona göre bir şarj adaptörü ayarlanır.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1 senede A2'den C1 olur mu?
    5 yıl önce açıldı
    12 den 14 e mi 15 e mi gecmeli?
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otoariyorum

    Merhaba arkadaslar,


    Ufak kizima elektronik bir Jeep aldim , Jeepte 2 Adet 6v 7 Ah Akkü bulunuyor orjinal olarak (Motorlarda 12v 30W), ben buna 1 adet daha extra 6v 7AH baglasam ise yarar mi yarar saglar mi olursa nasil baglamam gerekir sema olarak elektronikten anlayan arkadaslar varsa yardimci olabilirse cok sevinirim .

    Suanki orjinal resmini paylasiyorum 2 adet olan sekilde !

     6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??


    Arkadaşların söylediği gibi oyuncak 12V ile çalışıyor. Bataryalar seri bağlı.

    2 adet 6V 7Ah batarya, 12V 7Ah tek bataryaya eşittir.

    Eğer bataryaların daha uzun süre dayanmasını istiyorsanız, 7 Ah'den büyük kapasitede bir tane 12V batarya almalısınız, burada seçim yaparken yeni bataryanın o hazneye sığması ve kapasiteye göre artan fiyatları önem kazanıyor.

    Bu bataryaların boyutları 100*150*35 mm
    Yani ikisi yanyana 100*150*70 mm

    12V 9Ah akü boyutları 100*150*65 mm dir. Bu oraya doğrudan olur. (35 TL)
    12V 12Ah akü boyutları 100*150*95 mm dir. Bu oraya muhtemelen olur. Sarı akü tutucunun vidalar arasındaki boyunu ölçün. 95mm den fazla ise olur.Fotoğrafta fazla gibi görünüyor. (55 TL)
    6V 7Ah akü de (25 TL)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: otoariyorum

    Merhaba arkadaslar,


    Ufak kizima elektronik bir Jeep aldim , Jeepte 2 Adet 6v 7 Ah Akkü bulunuyor orjinal olarak (Motorlarda 12v 30W), ben buna 1 adet daha extra 6v 7AH baglasam ise yarar mi yarar saglar mi olursa nasil baglamam gerekir sema olarak elektronikten anlayan arkadaslar varsa yardimci olabilirse cok sevinirim .

    Suanki orjinal resmini paylasiyorum 2 adet olan sekilde !

     6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??


    Arkadaşların söylediği gibi oyuncak 12V ile çalışıyor. Bataryalar seri bağlı.

    2 adet 6V 7Ah batarya, 12V 7Ah tek bataryaya eşittir.

    Eğer bataryaların daha uzun süre dayanmasını istiyorsanız, 7 Ah'den büyük kapasitede bir tane 12V batarya almalısınız, burada seçim yaparken yeni bataryanın o hazneye sığması ve kapasiteye göre artan fiyatları önem kazanıyor.

    Bu bataryaların boyutları 100*150*35 mm
    Yani ikisi yanyana 100*150*70 mm

    12V 9Ah akü boyutları 100*150*65 mm dir. Bu oraya doğrudan olur. (35 TL)
    12V 12Ah akü boyutları 100*150*95 mm dir. Bu oraya muhtemelen olur. Sarı akü tutucunun vidalar arasındaki boyunu ölçün. 95mm den fazla ise olur.Fotoğrafta fazla gibi görünüyor. (55 TL)
    6V 7Ah akü de (25 TL)
    Arkadaslar o resimde gördügünüz 2 akkü yerine toplan 4 tane tam tamina sigiyor (6v7ah lardan) fakat tabi dib d**** ve SIKISIK birbirine degiyorlar, bu tehlike yaratir mi isinma vs? yani birbirlerine bitisik olmasi , eger sorun yaratir diyorsaniz 3 tane aralarinda bosluk birakarak monte edicem . Bir schalter aldim ve bagladim 2 si bitince diger 1 tanesinden ya da 2 sinden devam etmek istiyorum bitince resimlerini paylasirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otoariyorum

    Arkadaslar o resimde gördügünüz 2 akkü yerine toplan 4 tane tam tamina sigiyor (6v7ah lardan) fakat tabi dib d**** ve SIKISIK birbirine degiyorlar, bu tehlike yaratir mi isinma vs? yani birbirlerine bitisik olmasi , eger sorun yaratir diyorsaniz 3 tane aralarinda bosluk birakarak monte edicem . Bir schalter aldim ve bagladim 2 si bitince diger 1 tanesinden ya da 2 sinden devam etmek istiyorum bitince resimlerini paylasirim.

    Benim anlamadiigim niye tek 12v 12 ah diyorsunuz ??? iki adet 6v7ah = 14AH yani 12 ah dan daha uzun ömürlü !!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otoariyorum

    quote:

    Orijinalden alıntı: otoariyorum

    Arkadaslar o resimde gördügünüz 2 akkü yerine toplan 4 tane tam tamina sigiyor (6v7ah lardan) fakat tabi dib d**** ve SIKISIK birbirine degiyorlar, bu tehlike yaratir mi isinma vs? yani birbirlerine bitisik olmasi , eger sorun yaratir diyorsaniz 3 tane aralarinda bosluk birakarak monte edicem . Bir schalter aldim ve bagladim 2 si bitince diger 1 tanesinden ya da 2 sinden devam etmek istiyorum bitince resimlerini paylasirim.

    Benim anlamadiigim niye tek 12v 12 ah diyorsunuz ??? iki adet 6v7ah = 14AH yani 12 ah dan daha uzun ömürlü !!

    sn otoariyorum, 2 tane 6V 7Ah akü seri bağlandığında, bir tane 12V 7Ah akü ye denk olurlar. Paralel bağlandıklarında bir tane 6V 14Ah aküye denk olurlar.

    Sizin oyuncağınızda seri bağlandığı için, 12V 7Ah aküye denktir.


    Aküleri paralel bağlamak genellikle tavsiye edilmez. Her akünün aynı hatta peşpeşe üretilseler bile iç dirençleri farklı olur. Paralel bağlandıklarında birbirlerini durduk yere bitirirler. Erken ölürler.

    Dediğim gibi siz gidip 2 tane 6V 7 Ah aküye 50TL vereceğinize, 1 tane 12V 12 Ah akü alın, 55 TL verin. Kapasiteyi iki katına çıkarın.

    Sn. boşyok'un dediğine de aynen katılıyorum, aküler küçük piller gibi değildirler, depoladıkları enerji ve anlık verebildikleri enerji fazladır, elinizdeki bir kabloyu anında eritebilirler, kolaylıkla yangın çıkarabilirler, kıvılcımla patlayabilirler, çevreye gözlerinize zarar verebilirler. O nedenle de şalter, kablo gibi şeylerle uğraşmamanızı, mümkün mertebe tek bir akü alıp oyuncağın orijinal kablolarını bozmadan bağlamanızı öneriyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 20 Mart 2013; 17:03:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boşyok

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    DC gerilimde yani akü ve pillerde gerilimi arttırmak istiyorsanız seri, akımı arttırmak istiyorsanız paralel bağlarsınız

    Söz konusu şarjın daha uzun gitmesi olduğu için paralel bağlayarak akımı yükseltmiş olursunuz.

    12 voltluk bir akü alarak paralel bağlayabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi my_sweet_shadow -- 21 Mart 2013; 4:46:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boşyok

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Evet arkadaslar sonunda bitirdim.

    4 Adet 6V7 AH Akkü ve bir adet salter ekledim. Salter iki yönlü yaptim. Saga cekince 2 adet 6v7ah yi , sola cekince diger 2 adet 6Vah yi devreye sokuyor. Suanda 2 adedinide jarj ediyorum bir sorun yok gibi.

    Kirmizi renkteki kablolari + siyahlari da - olarak 2 serli saltere bagladim.



     6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??


     6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otoariyorum

    Evet arkadaslar sonunda bitirdim.

    4 Adet 6V7 AH Akkü ve bir adet salter ekledim. Salter iki yönlü yaptim. Saga cekince 2 adet 6v7ah yi , sola cekince diger 2 adet 6Vah yi devreye sokuyor. Suanda 2 adedinide jarj ediyorum bir sorun yok gibi.

    Kirmizi renkteki kablolari + siyahlari da - olarak 2 serli saltere bagladim.



     6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??


     6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??


    Alıntıları Göster
    Aslında şaltere gerek yoktu.Doğrudan sisteme paralel entege etmeniz yeterliydi.Boş yokun öncedende yazdığı gibi sadece şarj süresi uzayacaktı.Ama eklediyseniz Çıkartmaya gerek yok. umarım şalter yüksek akıma dayanıklıdır.Sonuçta motor çalışacak ama gördüğüm kadarı ile işçiliğiniz gerçekten güzel ciddi anlamda bir uğraş vermişssiniz.
    Elinize sağlık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atakan123123

    Aslında şaltere gerek yoktu.Doğrudan sisteme paralel entege etmeniz yeterliydi.Boş yokun öncedende yazdığı gibi sadece şarj süresi uzayacaktı.Ama eklediyseniz Çıkartmaya gerek yok. umarım şalter yüksek akıma dayanıklıdır.Sonuçta motor çalışacak ama gördüğüm kadarı ile işçiliğiniz gerçekten güzel ciddi anlamda bir uğraş vermişssiniz.
    Elinize sağlık.

    Tesekkürler üstad. Aslinda meslegim elektronik degil fakat bilgisayarciyim, yinede en temiz sekilde yapmaya calistim isolasyonlar vs. . Salter ile yapmak istememin yani hepsini bi arada baglamamak istememenin sebebi su , otomobilde akku bitince ya da doldururken doldu diye uyari veren bir voltimetre yok bu yüzden enazindan 2 si bitince digerine geceriz yolda kalmadan eve devam ederiz yoksa disarda aküler yolda biterse oyuncak cok agir asagi yukari 30 kila eve yürüyerek tasimak cok güc. tabi bi dijital voltemetrede koyulabilirdi fakat onuda otomobile yerlestirmesi güc kesmesi vs.. monte icin yani . tam manasi ile bastan sona neler kullandim daha detayli ilerde anlatip kendi blogumda yazacagim dilerseniz baskalari da yararlanmak isterse burayada koyabilirim.

    Not salterde sakatlik olmasin diye Conrad elektronik var Almanyada oraya gidip sorark aldim yanilmiyorsam bunu vermisti.http://www.conrad.de/ce/de/product/701028/SCI-Kippschalter-250-VAC-10-A-R13-28E-06-2-x-EinAusEin-rastend0rastend



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otoariyorum -- 22 Mart 2013; 15:53:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boşyok

    Aküler paralel de bağlanır seri de. Aynı oldukları için herhangi bir sorun çıkarmaz. Paralel bağlandıklarında birbirini bitirmezler. İkiside eşit voltaja gelene kadar voltajı yüksek olandan düşük olana akım geçişi olur yani yüksek olan düşük olanı şarj eder. İki tane 6 volt yerine 1 tane 12 voltluk akü bu sisteme uygun değildir. Motoru 12 volttur 6 voltluk aküler paralel bağlanarak 6 voltta yaklaşık yarım hızda çalıştırır. İstenildiğinde seri bağlayarak motora 12 volt verip tam hızda gitmesini sağlarlar.

    ÜStteki resimde, akülerin (+) ve ( - ) uçları şönt edilmiş diğer (+) (-) terminallerden çıkış alınmamış mı ?

    Bunun ismi seri bağlama değil mi?

    Bu durumda bu araba 12V ile çalışmıyor mu?

    Sistem aracın hızını aküleri paralelden seriye çevirerek mi ayarlıyor? :)



    Bataryalar, yeni, aynı tip ve kapasitede olsalar bile paralel bağlanmaları tavsiye edilmez. Hele hele eski ve yeni bataryaların paralel bağlanması hiç uygun bulunmaz. Birşeyin tavsiye edilmemesi yapılamayacağı anlamına gelmez. Tavsiye edilmemesinde bir gerek vardır.

    Ben yaptım oldum kafasıyla gidildiği için bol bol elektrik kontağı yangın haberi izliyoruz.

    https://datapowermonitoring.com/pdfs/battery_asset_mgmt.pdf

    Series-parallel battery interactions

    Battery strings wired in series-parallel can develop unusual failure modes due to interactions between the multiple parallel strings. Defective batteries in one string can adversely affect the operation and lifespan of good/new batteries in other strings. These issues also apply to other situations where series-parallel strings are used, not just in UPS systems but also in electric vehicle applications.[24]

    Consider a series-parallel battery arrangement with all good cells, and one becomes shorted or dead:
    The failed cell will reduce the maximum developed voltage for the entire series string it is within.
    Other series strings wired in parallel with the degraded string will now discharge through the degraded string until their voltage matches the voltage of the degraded string, potentially overcharging and leading to electrolyte boiling and outgassing from the remaining good cells in the degraded string. These parallel strings can now never be fully recharged, as the increased voltage will bleed off through the string containing the failed battery.
    Charging systems may attempt to gauge battery string capacity by measuring overall voltage. Due to the overall string voltage depletion due to the dead cells, the charging system may detect this as a state of discharge, and will continuously attempt to charge the series-parallel strings, which leads to continuous overcharging and damage to all the cells in the degraded series string containing the damaged battery.
    If lead-acid batteries are used, all cells in the formerly good parallel strings will begin to sulfate due to the inability for them to be fully recharged, resulting in the storage capacity of these cells being permanently damaged, even if the damaged cell in the one degraded string is eventually discovered and replaced with a new one.

    The only way to prevent these subtle series-parallel string interactions is by not using parallel strings at all and using separate charge controllers and inverters for individual series strings.

    [edit] Series new/old battery interactions

    Even just a single string of batteries wired in series can have adverse interactions if new batteries are mixed with old batteries. Older batteries tend to have reduced storage capacity, and so will both discharge faster than new batteries and also charge to their maximum capacity more rapidly than new batteries.

    As a mixed string of new and old batteries is depleted, the string voltage will drop, and when the old batteries are exhausted the new batteries still have charge available. The newer cells may continue to discharge through the rest of the string, but due to the low voltage this energy flow may not be useful, and may be wasted in the old cells as resistance heating.

    For cells that are supposed to operate within a specific discharge window, new cells with more capacity may cause the old cells in the series string to continue to discharge beyond the safe bottom limit of the discharge window, damaging the old cells.

    When recharged, the old cells recharge more rapidly, leading to a rapid rise of voltage to near the fully charged state, but before the new cells with more capacity have fully recharged. The charge controller detects the high voltage of a nearly fully charged string and reduces current flow. The new cells with more capacity now charge very slowly, so slowly that the chemicals may begin to crystallize before reaching the fully charged state, reducing new cell capacity over several charge/discharge cycles until their capacity more closely matches the old cells in the series string.

    For such reasons, some industrial UPS management systems recommend periodic replacement of entire battery arrays potentially using hundreds of expensive batteries, due to these damaging interactions between new batteries and old batteries,within and across series and parallel strings.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: boşyok

    Aküler paralel de bağlanır seri de. Aynı oldukları için herhangi bir sorun çıkarmaz. Paralel bağlandıklarında birbirini bitirmezler. İkiside eşit voltaja gelene kadar voltajı yüksek olandan düşük olana akım geçişi olur yani yüksek olan düşük olanı şarj eder. İki tane 6 volt yerine 1 tane 12 voltluk akü bu sisteme uygun değildir. Motoru 12 volttur 6 voltluk aküler paralel bağlanarak 6 voltta yaklaşık yarım hızda çalıştırır. İstenildiğinde seri bağlayarak motora 12 volt verip tam hızda gitmesini sağlarlar.

    ÜStteki resimde, akülerin (+) ve ( - ) uçları şönt edilmiş diğer (+) (-) terminallerden çıkış alınmamış mı ?

    Bunun ismi seri bağlama değil mi?

    Bu durumda bu araba 12V ile çalışmıyor mu?

    Sistem aracın hızını aküleri paralelden seriye çevirerek mi ayarlıyor? :)



    Bataryalar, yeni, aynı tip ve kapasitede olsalar bile paralel bağlanmaları tavsiye edilmez. Hele hele eski ve yeni bataryaların paralel bağlanması hiç uygun bulunmaz. Birşeyin tavsiye edilmemesi yapılamayacağı anlamına gelmez. Tavsiye edilmemesinde bir gerek vardır.

    Ben yaptım oldum kafasıyla gidildiği için bol bol elektrik kontağı yangın haberi izliyoruz.

    https://datapowermonitoring.com/pdfs/battery_asset_mgmt.pdf

    Series-parallel battery interactions

    Battery strings wired in series-parallel can develop unusual failure modes due to interactions between the multiple parallel strings. Defective batteries in one string can adversely affect the operation and lifespan of good/new batteries in other strings. These issues also apply to other situations where series-parallel strings are used, not just in UPS systems but also in electric vehicle applications.[24]

    Consider a series-parallel battery arrangement with all good cells, and one becomes shorted or dead:
    The failed cell will reduce the maximum developed voltage for the entire series string it is within.
    Other series strings wired in parallel with the degraded string will now discharge through the degraded string until their voltage matches the voltage of the degraded string, potentially overcharging and leading to electrolyte boiling and outgassing from the remaining good cells in the degraded string. These parallel strings can now never be fully recharged, as the increased voltage will bleed off through the string containing the failed battery.
    Charging systems may attempt to gauge battery string capacity by measuring overall voltage. Due to the overall string voltage depletion due to the dead cells, the charging system may detect this as a state of discharge, and will continuously attempt to charge the series-parallel strings, which leads to continuous overcharging and damage to all the cells in the degraded series string containing the damaged battery.
    If lead-acid batteries are used, all cells in the formerly good parallel strings will begin to sulfate due to the inability for them to be fully recharged, resulting in the storage capacity of these cells being permanently damaged, even if the damaged cell in the one degraded string is eventually discovered and replaced with a new one.

    The only way to prevent these subtle series-parallel string interactions is by not using parallel strings at all and using separate charge controllers and inverters for individual series strings.

    [edit] Series new/old battery interactions

    Even just a single string of batteries wired in series can have adverse interactions if new batteries are mixed with old batteries. Older batteries tend to have reduced storage capacity, and so will both discharge faster than new batteries and also charge to their maximum capacity more rapidly than new batteries.

    As a mixed string of new and old batteries is depleted, the string voltage will drop, and when the old batteries are exhausted the new batteries still have charge available. The newer cells may continue to discharge through the rest of the string, but due to the low voltage this energy flow may not be useful, and may be wasted in the old cells as resistance heating.

    For cells that are supposed to operate within a specific discharge window, new cells with more capacity may cause the old cells in the series string to continue to discharge beyond the safe bottom limit of the discharge window, damaging the old cells.

    When recharged, the old cells recharge more rapidly, leading to a rapid rise of voltage to near the fully charged state, but before the new cells with more capacity have fully recharged. The charge controller detects the high voltage of a nearly fully charged string and reduces current flow. The new cells with more capacity now charge very slowly, so slowly that the chemicals may begin to crystallize before reaching the fully charged state, reducing new cell capacity over several charge/discharge cycles until their capacity more closely matches the old cells in the series string.

    For such reasons, some industrial UPS management systems recommend periodic replacement of entire battery arrays potentially using hundreds of expensive batteries, due to these damaging interactions between new batteries and old batteries,within and across series and parallel strings.


    Alıntıları Göster
    quote:

    ÜStteki resimde, akülerin (+) ve ( - ) uçları şönt edilmiş diğer (+) (-) terminallerden çıkış alınmamış mı ?



    üstad sönt nedir bilemiyorum fakat . 2 adet 6V7AH Akkü +- birbirine bagli diger +- de otomobile gidiyor... Otomobilin motolari 2x12v ve yavas, hizli sekilde iki kademeli orjinal kendi salteri var yavasta herhalde yari hizda hizlida full hizda calisiyor olsa gerek yani orjinal hali böyle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otoariyorum




    quote:

    ÜStteki resimde, akülerin (+) ve ( - ) uçları şönt edilmiş diğer (+) (-) terminallerden çıkış alınmamış mı ?



    üstad sönt nedir bilemiyorum fakat . 2 adet 6V7AH Akkü +- birbirine bagli diger +- de otomobile gidiyor... Otomobilin motolari 2x12v ve yavas, hizli sekilde iki kademeli orjinal kendi salteri var yavasta herhalde yari hizda hizlida full hizda calisiyor olsa gerek yani orjinal hali böyle.

    Yani 12V 9Ah veya 12V 12 Ah akü kullanabilirdiniz. Bu kadar kablo ekine ihtiyaç kalmazdı. Yaptığınız iş temiz görünüyor fakat, şaltere bağladığınız kablo kazara yerinden çıkar ve şase yaparsa kabloların eriyebileceğini, arabanın yanabileceğini de düşündünüz mü. Bu tip ürünlere avrupa TÜV setifikası şartı koşar ve TÜV o iki kablonun kazara bir araya gelmemesi için gerekli önlemlerin alınıp alınmadığını, riskin asgari düzeyde olduğunu kontrol eder, test eder ve onaylar. Eski halinde böyle bir risk yoktu fakat artık var.

    Dışarıda kullanılıyorsa dert değil, elinize sağlık güzel olmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: otoariyorum




    quote:

    ÜStteki resimde, akülerin (+) ve ( - ) uçları şönt edilmiş diğer (+) (-) terminallerden çıkış alınmamış mı ?



    üstad sönt nedir bilemiyorum fakat . 2 adet 6V7AH Akkü +- birbirine bagli diger +- de otomobile gidiyor... Otomobilin motolari 2x12v ve yavas, hizli sekilde iki kademeli orjinal kendi salteri var yavasta herhalde yari hizda hizlida full hizda calisiyor olsa gerek yani orjinal hali böyle.

    Yani 12V 9Ah veya 12V 12 Ah akü kullanabilirdiniz. Bu kadar kablo ekine ihtiyaç kalmazdı. Yaptığınız iş temiz görünüyor fakat, şaltere bağladığınız kablo kazara yerinden çıkar ve şase yaparsa kabloların eriyebileceğini, arabanın yanabileceğini de düşündünüz mü. Bu tip ürünlere avrupa TÜV setifikası şartı koşar ve TÜV o iki kablonun kazara bir araya gelmemesi için gerekli önlemlerin alınıp alınmadığını, riskin asgari düzeyde olduğunu kontrol eder, test eder ve onaylar. Eski halinde böyle bir risk yoktu fakat artık var.

    Dışarıda kullanılıyorsa dert değil, elinize sağlık güzel olmuş.




    Birincisi arac Cin mali zaten orjinal halininde TÜV sertifikasi yok :( . Fakat tabi ki bu sekilde tehlike daha buyüyorsa o zaman saltersiz 4 ünü baglasak ne sekilde baglama yapilabilinir ? Sonucta disarida da kullanilsa bunu cocugumuz kullaniyor, cocuga bisey olmasinda arabaya ne olursa olsun olsun o sorun degil degil !! Bu yüzden en güvenli sekilde olmasi sart !

    Orjnial belirttigim gibi 2adet 6V7AH -+ birbine diger +- de otomobile gidiyordu. 4 ünde nasil dogru bir baglama sekli yapilabilinir . yoksa buda mi sakatlik yaratma riski diger 12v12AH lara göre daha fazla ? Eger bu da risk yaratir derseniz en temizi orjinala döndürüp diger ikisini sadece icinde birakip el ile devami acip kablolarin yerini degistirerek jarj ederim ve kullanirim ?

    Birde eger benim anlamadigim 4 ünü ayni anda baglarsan 4*6V 24V edecek sorun teskil etmez mi bu da ? Resim olarak cizdim orjinalini ve 4 lü yaparsak bu sekilde dogru oluyor mu resimdeki gibi


     6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??




     6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otoariyorum -- 22 Mart 2013; 19:03:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otoariyorum

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: otoariyorum




    quote:

    ÜStteki resimde, akülerin (+) ve ( - ) uçları şönt edilmiş diğer (+) (-) terminallerden çıkış alınmamış mı ?



    üstad sönt nedir bilemiyorum fakat . 2 adet 6V7AH Akkü +- birbirine bagli diger +- de otomobile gidiyor... Otomobilin motolari 2x12v ve yavas, hizli sekilde iki kademeli orjinal kendi salteri var yavasta herhalde yari hizda hizlida full hizda calisiyor olsa gerek yani orjinal hali böyle.

    Yani 12V 9Ah veya 12V 12 Ah akü kullanabilirdiniz. Bu kadar kablo ekine ihtiyaç kalmazdı. Yaptığınız iş temiz görünüyor fakat, şaltere bağladığınız kablo kazara yerinden çıkar ve şase yaparsa kabloların eriyebileceğini, arabanın yanabileceğini de düşündünüz mü. Bu tip ürünlere avrupa TÜV setifikası şartı koşar ve TÜV o iki kablonun kazara bir araya gelmemesi için gerekli önlemlerin alınıp alınmadığını, riskin asgari düzeyde olduğunu kontrol eder, test eder ve onaylar. Eski halinde böyle bir risk yoktu fakat artık var.

    Dışarıda kullanılıyorsa dert değil, elinize sağlık güzel olmuş.




    Birincisi arac Cin mali zaten orjinal halininde TÜV sertifikasi yok :( . Fakat tabi ki bu sekilde tehlike daha buyüyorsa o zaman saltersiz 4 ünü baglasak ne sekilde baglama yapilabilinir ? Sonucta disarida da kullanilsa bunu cocugumuz kullaniyor, cocuga bisey olmasinda arabaya ne olursa olsun olsun o sorun degil degil !! Bu yüzden en güvenli sekilde olmasi sart !

    Orjnial belirttigim gibi 2adet 6V7AH -+ birbine diger +- de otomobile gidiyordu. 4 ünde nasil dogru bir baglama sekli yapilabilinir . yoksa buda mi sakatlik yaratma riski diger 12v12AH lara göre daha fazla ? Eger bu da risk yaratir derseniz en temizi orjinala döndürüp diger ikisini sadece icinde birakip el ile devami acip kablolarin yerini degistirerek jarj ederim ve kullanirim ?

    Birde eger benim anlamadigim 4 ünü ayni anda baglarsan 4*6V 24V edecek sorun teskil etmez mi bu da ? Resim olarak cizdim orjinalini ve 4 lü yaparsak bu sekilde dogru oluyor mu resimdeki gibi


     6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??




     6v 7AH Akküleri 2 den 4 e ya da 3 e cikarmak ??


    Alıntıları Göster
    Bence yanlış anlaşılma olmasın.O soketlerin çıkması durumundaşase yapsa bile Kablolalar bir yerden eriyip Akımı keseceği için araç yolda giderken tutuşmaz Biraz fazla abartılı geldi Sadece şaltere kadar giden kablolar erirdi.O plastiğin eriyip tutuşma olasılığı nedir.Milyonda bir mi sadece düştüğü yeri yakar.
    Ekstra olacak birde Yeni akülerin çoğunda kısa devre koruması vardır.kısa devre durumunda gerilimi keser.Bu kadar düşük amperlerde var mı emin değilim.
    Kaldıki sıkıca yapıldıktan sonra şalteri iptal etmenin pek bir anlamı yok.
    Diğer kısım ise araba yeni aküler çok eski sayılmaz Arada çok fark olmadığı sürece değişik kapasiteler pratiktede çok sorun çıkarmıyor 100A lik akü le 7a aküyü Paralel bağlayacak halimiz yok.Biri sulu biri jel biri kuru olsa neyse ama hepsi birbirine yakın.
    Ve son olarakta arkadaş bu işe girişmeden yazsaydınız keşke şimdi arkadaşın sonuçta evladı var tedirgin olacak içten içe.
    Gayet sağlıklı çalışmış yazıktır.Sadece Şalterden çıkmasını engellemesi için sağlamlasa yeterli gibi geliyor bana.
    Kötü bir örnek olacak ama Türkiyede yaşıyoruz Yüksek gerilim hatlarında bile Doğru düzgün önlem alınmıyor ki daha geçen ay tranzondu sanırım mahallenin ortasında Direk kablosu yola düşerek çatır çatır yanmadı mı

    Son bir ricam su akünün üzerindeki kapağı çıkarıp resim ekleyebilirmisiniz acaba kabloların gerçekten nereye gittiğini hala anlamış değilim.Sadece cihazda gördüğünüzün aynısını klonlayarak gittiğinizi varsaydım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atakan123123 -- 22 Mart 2013; 21:09:46 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.