Şimdi Ara

7 VİTESLİ DSG İLE KAÇ KM? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
229
Cevap
3
Favori
62.008
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vites geçişleri ve zamanlama . çok önemli çook . :(
  • vw dsg(golf) ve audi(a1) stronic test sürüşleri yaptım
    gerçekten eğlenceli ve konforlu şanzmnlar
    vites geçişlerini hissetmiyorsunuz ve 7 ileri olması yüksek hızlarda düşük yakıt anlamına geliyor
    kullandığım iki araçta benzinliydi golfun dizel dsg si mevcut
    şuan manuel kullanıyorum ama birdaha ki sefere golf 1.6tdi dsg düşünüyorum
  • Yardımcı olabildiğime sevindim.

    Aracı 2008 Temmuz ayında aldım 0 km.
    Sayın tgezer, vites geçişlerindeki zamanlamayı denemiş olduğum Toyota mmt ile karşılaştırarak yazdım.
    Aracı geçen yaz uzun süreli ve yüksek hızda kullanmıştım, yağ eksiltmişti onu da ekleyeyim.
    Edge ekle demişlerdi servisten.

    Aklıma gelenler bunlar araçla ilgili.
    Herkese selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    vites geçişleri ve zamanlama . çok önemli çook . :(

    abi, nerde dsg, edc, çift kavrama geçse ordayız bakalım jetta yolunda devam...
  • yok mu arttıran?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    birde her 10.000 20.000 de kavrama değişiyor gibi demişsiniz. yada ne demek istediniz? ciddi bir konu ve sorun demektir bu.



    Arkadaşlar, dsg de 7 ileride kavrama dediğim gibi başlı başına problem. Bu durumu nasıl aşıyoruz; aracı sıkışık trafikte manuelde kullanarak çözüyoruz. Çünkü araç sıkışık trafikte hemen kalkar kalkmaz 2. vitese attığı için yük kavramanın üzerine biniyor. Bu sebeple manuelle kullanıp devirlenince 2 ye atmak çözüm yolu. 2 den sonra tekrar D ye cekiyoruz. Benim 12000 de değiştirdiğim kavrama takımım şu anda 27000 olmasına rağmen sorun yaratmadı bu şekilde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rakkas79


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    birde her 10.000 20.000 de kavrama değişiyor gibi demişsiniz. yada ne demek istediniz? ciddi bir konu ve sorun demektir bu.



    Arkadaşlar, dsg de 7 ileride kavrama dediğim gibi başlı başına problem. Bu durumu nasıl aşıyoruz; aracı sıkışık trafikte manuelde kullanarak çözüyoruz. Çünkü araç sıkışık trafikte hemen kalkar kalkmaz 2. vitese attığı için yük kavramanın üzerine biniyor. Bu sebeple manuelle kullanıp devirlenince 2 ye atmak çözüm yolu. 2 den sonra tekrar D ye cekiyoruz. Benim 12000 de değiştirdiğim kavrama takımım şu anda 27000 olmasına rağmen sorun yaratmadı bu şekilde.

    manuel kullanmasak, veya siz 12000 de değiştikten sonra hep d modunda kullansaydınız, 27000 e kadar tekrar mı değişmesi gerekecekti demek istiyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: rakkas79


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    birde her 10.000 20.000 de kavrama değişiyor gibi demişsiniz. yada ne demek istediniz? ciddi bir konu ve sorun demektir bu.



    Arkadaşlar, dsg de 7 ileride kavrama dediğim gibi başlı başına problem. Bu durumu nasıl aşıyoruz; aracı sıkışık trafikte manuelde kullanarak çözüyoruz. Çünkü araç sıkışık trafikte hemen kalkar kalkmaz 2. vitese attığı için yük kavramanın üzerine biniyor. Bu sebeple manuelle kullanıp devirlenince 2 ye atmak çözüm yolu. 2 den sonra tekrar D ye cekiyoruz. Benim 12000 de değiştirdiğim kavrama takımım şu anda 27000 olmasına rağmen sorun yaratmadı bu şekilde.

    manuel kullanmasak, veya siz 12000 de değiştikten sonra hep d modunda kullansaydınız, 27000 e kadar tekrar mı değişmesi gerekecekti demek istiyorsunuz?



    evet, söylediğin ihtimal dahilinde ...




  • 7000 km deyim rocco dsg 2011 , ses duymadım , sorun yaşamadım . ama genel olarak forumlarda rakkas arkadaşımıızın dediği taktiği uyguluyorlar , ben yapmıyorum çünkü izmirdeyi ve sadece h sonları kullanıyorum sıkışık trafiğe hiç girmiyorum.

    kafanız rahat olsun bence , sonuçta eve tv aldığınızda da bozulma riski mevcut , aldığınız ürünün garantisi var , uzatılmış garantisi var , onlar biterse iyi niyet garantisi var , ki siz zaten bu kadar uzun sürede alacağınız arabayı eskitip başka araçlara bakmaya başlarsınız :) ,,

    onun için zaman kaybetmeden alın , dsg nin vites değişimleri , S modu şu an piyasadaki hiçbir arabada yok emin olabilirsiniz. ( üst sınıfları saymıyorum)
  • 7000 km çok az 70.000 80.000 km leri görmek istiyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 17 Mayıs 2011; 13:46:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    7000 km çok az 70.000 80.000 km leri görmek istiyoruz.


    Servisde bunu diyor..DSG ilerde sorun çıkarır mı bilemeyiz...Şans..
  • Selamlar,

    6 İleri DSG Kullanıyorum ve 57000 km deyim. Aracımın 28000 km de Mekatroniği değişti. Değişme sebebi vites küçültmelerinde bilhassa 3-2 düşüşlerde silkeleme yapması ve ayağınız frende olsa dahi aracın gitme isteğinde bulunmasıydı. 28000 km den sonra bu iki sorunu yaşamıyorum.

    Ancak şunu da belirteyim DSG nin bir kullanım tarzı var. Bu tarza alıştığınızda gerçekten en iyi performansı ve keyifi alıyorsunuz. Çünkü çift balata sistemi sürekli vitesi büyütmek istediğinden bahsi geçen bocalamaları yaşıyor bir çok kullanıcı. En sorunsuz hatta Sıfır km bir dsg yi bile saçmalatmak sizin elinizde.

    Araç manuel de iken siz gaza basarken vites küçültmeyi deneyin ne demek istediğimi anlayacaksınız. DSG size değil siz DSG ye göre sürüş sitili belirleyin, o zaman bahsi geçen bir çok sıkıntıdan kurtulmuş oluyorsunuz. Bu hem konforla hemde performansınızı artmasına sebebiyet verecektir. Aslında ilk bakışta bu bir negatif gibi gözüksede bence pozitif bir özellik. Çünkü çift tarafda zamanla birbirine ayak uyduracaktır.

    Tabiki bunlar hassas sürüşde ortaya çıkan tespitlerim, sıradan bir sürücü iseniz bu problemlerin çoğundan haberdar bile olmayacaksınız.

    İyi Sürüşler...




  • eski dsg(6) ya göre daha mı kötü bu şanzıman şimdi ?
  • dsg demek,her an mekatronik değişimi demek bunu anladık :)
  • dsg 6 aracım var şuan 85000 de..geçen yıl da dsg 6 bir acım daha vardı 122000 de iken satmıştım..şuan tahminim 135- 140.000 civarıdır.ikisinin de servis kayıtlarında dsg sorunu yok idi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    dsg demek,her an mekatronik değişimi demek bunu anladık :)



    2007 ve 2008 yılı üretimi çoğu DSG de mekatronik sıkıntısı vardı. Bunların çoğu (sürücünün rahatsız olduğu gerekçesiyle servise başvurmasıyla) değişti. 2009 sonrası üretilen çoğu DSG de ben sıkıntı yaşayan duymadım da, okumadım da. Ancak mekatronik in 1 kez değişmesi sürekli değişeceği anlamına gelmiyor. Aksine değişen mekatronik şanzımanın daha efektif çalışmasına sebebiyet veriyor. Dolayısıyla da bence mekatronik değişmiş ise bu bir pozitif yandır.

    DSG ile ilgili her türlü sorunlarınız ve sorularınız için yardımcı olabilirim arkadaşlar.

    İyi sürüşler diliyorum.
  • Bende Polo GTİ var.7 ileri Dsg yani..

    Rakkas79 arkadaşın dediği gibi D de hafif gaza basma ile araç 2. vitese geçiriyor.
    Fakat sıkışık trafikte sürekli manuelden D ye geçişlerin ilerde sıkıntı yaratacağını düşünüyorum.

    Şu an için kalkışlarda manuele alıp 2. vitesten sonra D ye geçiriyorum.10 saniyeden fazla bekleyişler için N ye alıyorum ve genellikle direksiyon arkasındaki pedallardan değiştiriyorum.Umarım en sağlıklı şekilde kullanıyorumdur..Doğrumudur acaba?

    Ayrıca yurtdışı forumlarında el freninin çekiliş zamanı ile ilgili farklı bilgiler var.Biri P ye geçirmeden önce çekilmesi daha sağlıklı olur diyor biri tam tersi.. Sizce?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DARTHNAZi

    Bende Polo GTİ var.7 ileri Dsg yani..

    Rakkas79 arkadaşın dediği gibi D de hafif gaza basma ile araç 2. vitese geçiriyor.
    Fakat sıkışık trafikte sürekli manuelden D ye geçişlerin ilerde sıkıntı yaratacağını düşünüyorum.

    Şu an için kalkışlarda manuele alıp 2. vitesten sonra D ye geçiriyorum.10 saniyeden fazla bekleyişler için N ye alıyorum ve genellikle direksiyon arkasındaki pedallardan değiştiriyorum.Umarım en sağlıklı şekilde kullanıyorumdur..Doğrumudur acaba?

    Ayrıca yurtdışı forumlarında el freninin çekiliş zamanı ile ilgili farklı bilgiler var.Biri P ye geçirmeden önce çekilmesi daha sağlıklı olur diyor biri tam tersi.. Sizce?



    Selam,

    Zaten D modu ekonomik olduğu için var gücüyle üst vitese çıkmaya çalışıyor DSG. İnan yabancı forumlardan da, kullanımdan da, servisteki arkadaşımdan da aldığım ve edindiğim bilgiye dayanarak söylüyorum. Mod değişikliklerinde (D,S,Manuel) gaza yüklenmeden yapılan her değişiklikte bir sıkıntı oluşmayacaktır. Çünkü dişliler üzerindeki yükü azalttığından bir sıkıntıya sebebiyet vermeyecektir. Yani sıkışık trafikte gaza yüklenmezseniz (basmazsanız demiyorum önemli olan yüklenmemek) istediğiniz moda geçebilirsiniz. Zaten Gaz pedalının hassasiyetinden de anlayacaksınızdır, 1-2 sn içerisinde mod değişeceğini..

    Pedallardan vites değiştirmenin de hiç bir sıkıntısı olacağını sanmıyorum.

    El freni konusu ise okuduğunuz gibidir. Yukarıda da bahsettiğim gibi yükü şanzımanın üstünden almanız gerekir aracı stop etmeden. Yani Önce N ye alıp el frenini çekiniz ve ayağınızı fren pedalından çekiniz. Araçtaki yük boşaldıktan sonra ise frene yeniden basınız ve P moduna geliniz. Bu şanzımanın yükü üstünden atacağı anlamına gelir.

    Aradaki farkı anlamak için hafif eğimli bir yerde aracı önce P ye alın ve frenden ayağınızı çekin. Yük şanzımana geçince de el frenini çekip aracı stop ediniz. Sonrasında aracı çalıştırdığınızda hem fren pedalının nasıl titrediğine, hemde aracın çalışma sesinde nasıl bir değişiklik geleceğinin farkına varacaksınız.

    İyi Sürüşler.




  • p konumu bence cok sıkıntılı, arabayı calısırken cok hafif egimli bir yerde bile P ye alsam bir hırıltı olusuyor birseyler surtuyor, n ye alınca geciyor.
  • dsg tam oturmuş gibi gözükmüyor, şehir içinde manuel kullan vitesle uğraş vs. vs. bunlar bana saçma geldi, vitesle uğraşılacaksa otomatik almanın anlamı ne? yeni teknolojileri hemen almamak gerekiyor,,, muhakkak eksiklikleri oluyor,,, bu her markada böyle.. araba aynı gözüküyor ama yıllar geçtikce fabrika bir çok düzeltme ve iyileştirme yapıyor..
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.