Şimdi Ara

7 yıl hiç çalıştırılmadan garajda yatan bir arabanın durumu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
31.811
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Düşün 7 sene uyumuşsun uyuyan güzel gibi

    Prens / Prenses öpüp kaldırmış seni

    Durumun ne olur?

    Arabada insan gibidir halden anlayın az
  • keşke görebilseydik

    bucaklı arkadaşımızın imzasında böyle bir araç var
    97 model vectra cd 7000 km de..
    meraklısına mükemmel araç...
  • Abi 7 yıl boyunca o arabanın vergisi muayenesi ne oldu ki?
  • Yedi yıldan sonra satılığa çıkarıldığına göre vergi borcu yoktur heralde.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    yapaılacak bir üsrü şey var .Ancak garajdan garaja da fark vardır.YAni nem olan bir şehri,n garajında 7 sene yatan arabada cidd ikorozyon oluşur. Gözle görmek zor olabilir kanser gibi içten içe yayılmış olabilir

    Ama görece kuru olan iç Anadolu şehirleri mesela Ankara 'da araç garajı işi biraz daha farklıdır. Yani her şey nem ile akalaı bir durum. Kaprtoda çürükler başlamış ise araç sıfır da olsa iş işten geçmiştir.Sonuçta motor o kadar pahalı değildir.bakımları belli ve tekrar direltemk bilen Usta için standart prosedürdür.

    Ama kaportadan eminseniz, motor için yapılacaklar tüm sıvıların değiştirilmesi hidrolik dahil.Fren caliperlerini kontrol ettirip bir tutukluk var mı elden geçirilmesi gereklidir.Motor yağ ı motoru korozyondan koruru ama ara sıra çalkıştırmak kaydıyla .Hiç çalışmamış ise içeride de kanser olmuş olabilir.Anlaması oldukça zordur.2-3 sene olsa birşey olmaz derdim ama 7 sene oldukça uzun bir süredir.Yani eğer satın alınacak ise sıfır olmasının çok büyük bir önemi yoktur , bakımlı olsa herşey farklı olurdu.

    Uzun süre yatan araçlar genelde gümrüğe terk edilmiş olanlar vardır bunlar açıkta yıllarca yatarlar , kensinlikle tavsiye etmem, 5 yıldan fazla hiç dokunulmadan yatmışsa ciddi masraf çıkarabilir.Neresinden çıkaracağınıda tahmin etmek çok zor birşeydir.Kahi,n olmak lazım .

    valla arkadaşımın babası yapıyor gümrükten filan çıkartıyor arabaları eski mercedeslerden filan 4000'e bütün masrafını yapıp 7000'e satıyor. ama gümrükteki araçlarda 3000 motordan aşağı olmuyor. mazda hariç




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sierra

    kullandıgımız mercedes 5 sene gümrükte kalmış. En basitinden fren sıvısı bile su gibi olmuştu. Ayaklarının açılması gerekli. Kullanılmaya kullanılmaya bazı şeyler oldugu yerde bitiyor. Aracı bakıma sokmak lazım. Ayrıca yukarıda bir arkadaşımızın dediği gibi, çükürler başladıysa kolay kolay hayır gelmez o araçtan. Yogun bir bakım gerekebilir. Minimum bile 1.5-2 bin ytl civarında bir masrafınız olur.



    hocam kusura bakmayın ama konu ile alakalı değil ama sormadan geçemiyecem.Bende aracımı aldığıumda fren hidroliği su gibi bir sıvıydı.Bi ara sanayide usta üzerine jelimsi bir fren hidroliği ekledi.Usta eklemeden önceki fren hidroliği o zaman özelliğini yitrmişmidir benim aracın?

    Fren hidroliği jelisimidir?
    Su gibi olursa ne zarar verir?

    teşekkürler...




  • 14 Sene yatmış 78 model bir Buick 'i motor yagını değiştirdik , Aküyü taktık marşa bastık ve uzadık gittik sanayiye ufak bir bakım yaptırıp 5 sene kullanıp sattık... İşte araba ve arabacıklar arasındaki fark.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bucak15


    quote:

    Orjinalden alıntı: sierra

    kullandıgımız mercedes 5 sene gümrükte kalmış. En basitinden fren sıvısı bile su gibi olmuştu. Ayaklarının açılması gerekli. Kullanılmaya kullanılmaya bazı şeyler oldugu yerde bitiyor. Aracı bakıma sokmak lazım. Ayrıca yukarıda bir arkadaşımızın dediği gibi, çükürler başladıysa kolay kolay hayır gelmez o araçtan. Yogun bir bakım gerekebilir. Minimum bile 1.5-2 bin ytl civarında bir masrafınız olur.



    hocam kusura bakmayın ama konu ile alakalı değil ama sormadan geçemiyecem.Bende aracımı aldığıumda fren hidroliği su gibi bir sıvıydı.Bi ara sanayide usta üzerine jelimsi bir fren hidroliği ekledi.Usta eklemeden önceki fren hidroliği o zaman özelliğini yitrmişmidir benim aracın?

    Fren hidroliği jelisimidir?
    Su gibi olursa ne zarar verir?

    teşekkürler...

    fren hidroliğinin çeşitleri var....aracın cinsi modeli yılı gibi özelliklere göre değişiyor...
    güncel araçların birçoğunda dot4 hidrolik kullanılıyor... bu sıvu renksiz ve jelimsi değil.... su gibi biraz

    fren hidrolikleri havadaki nemi absorve ettiğinden 2 senede bir değiştirilmesi öneriliyor....
    (bmw kitapçığında yazan bu)




  • işin ilginci Fren hidroliği ne zaman havayla temas ediyor?

    fren ssiteminde hava olan bir araç ne kadar sağlıklı fren yapabilir ve "fren havası" neden alınır? yani fren havalarının alınması bile hidroliğin havasız ortamda çalıştığını gösteriyor.

    Hidroliğin değişiminin gerekliliğinin teknik açıklaması yapılmıştı bende bizzat konuya katılmıştım. hidroliğin oksijenle temas edip okside olması söz konusydu. yalnız açıklamalar ingilizceydi bi kaç yerinde zorlandım. o yüzden bu soruma cevap verebilir misiniz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    işin ilginci Fren hidroliği ne zaman havayla temas ediyor?

    fren ssiteminde hava olan bir araç ne kadar sağlıklı fren yapabilir ve "fren havası" neden alınır? yani fren havalarının alınması bile hidroliğin havasız ortamda çalıştığını gösteriyor.

    Hidroliğin değişiminin gerekliliğinin teknik açıklaması yapılmıştı bende bizzat konuya katılmıştım. hidroliğin oksijenle temas edip okside olması söz konusydu. yalnız açıklamalar ingilizceydi bi kaç yerinde zorlandım. o yüzden bu soruma cevap verebilir misiniz?

    bende kapalı bir sistem olarak biliyorum..
    tek hava hidrolik kabının üstünde kalan boşluk..

    ama başka bir açıklaması vardır elbet vezir hocamız bizi aydınlatır bu konuda sağolsun




  • 96-99 yılları arasında mercedesimiz 3 sene yerinde yattı babamın yurtdısında olması ve benim de ehliyetimin daha o zamanlar olmaması nedeniyle.
    99 da babam marşa bastı araba tek marşla çalıstı sanayıye gitti yagını değiştirdi,1 ay kadar sonra da lastikleri değiştirdi bu kadar.

    ve o araç 2006 ya kadar bize hizmet etmeye devam etti.
    Araç (1987 model mercedes 190 e idi :) )
  • Arabanın yatmaya başladığı yıl doğan bir erkek çocuğu , bebeklik tüm hastalıklarını yaşadı , tüm dişleri değişti , okuma yazma öğrendi , sünnet oldu hatta yakında aleti eline alacak ,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ADAC

    Arabanın yatmaya başladığı yıl doğan bir erkek çocuğu , bebeklik tüm hastalıklarını yaşadı , tüm dişleri değişti , okuma yazma öğrendi , sünnet oldu hatta yakında aleti eline alacak ,

    Ne ettin yahu.
  • 7 yılmı
  • No SS No güven
  • sevgili arkadaşlar,
    Bu hidrolik yağı konusu bizde ihmal edildiği gibi ekteki yazıdan da görüleceği üzere tüm gelişmiş ülkeler, amerika avrupada bener sorunlar var. Burada kesinolan bir olgu var oda fabrikasyonteslim aldığınız racın frenhidroliği içinde bulunansu miktarının artması.
    yazıyı okuyunca çok beyeneceksiniz, çünkü gerçekten aklımızdaki soruları istatistiksel olarak da yanıt vermeye çalışmış.

    Özellikle hidrolikte su oranının artması ve hidrolik kaynama sıcaklığındaki baiz düşüş çok önemlidir.Çünk ühidrolik ne kadar yüksek cıcaklıkla kaynar ise bizim için iyidir.Bir kurtarma şansımız vardır.Ama yüzde 3-5 su oranından sonra kaynama sıcaklığı dramatik şekilde düşmekte ve bu bizim için bazı durumlarda hayati olabilmektedir.

    Hidrolik kaynamasının anlamı şudur ,
    Aracımızda kullnılan hidrolik bir sıvıdır ve biz bu sıvıların hidrolik kaldırma ve kuvveet dengeleri içinde sistemi tasarlamışızdır.Eğer sıvı diye koyduğumuz madde gaz haline geçerse hacmi anormal artar (kaynama sıcaklığı sonrası) ve fren görevini yapamaz. Bu asla istenmeyen bir durumdur ve bizim ayak kuvvetimiz ile hidrolik hortum patlar.Çünkü içeride sıvı artık bir yüzde ile gaz fazına geçmektedir.neyse sabaha kadar yazsak da durum değişmez, detay isterseniz nereyi kavrayamadığınız veya aklınıza yatmadığını yazın yeterli...

    yazı süper benim de birçok teoride bildiğim şeyin pratikte karşılaşılan değerlerini anlatması açısından iyi oldu.
    http://www.aa1car.com/library/bfluid.htm

    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    işin ilginci Fren hidroliği ne zaman havayla temas ediyor?

    fren ssiteminde hava olan bir araç ne kadar sağlıklı fren yapabilir ve "fren havası" neden alınır? yani fren havalarının alınması bile hidroliğin havasız ortamda çalıştığını gösteriyor.

    Hidroliğin değişiminin gerekliliğinin teknik açıklaması yapılmıştı bende bizzat konuya katılmıştım. hidroliğin oksijenle temas edip okside olması söz konusydu. yalnız açıklamalar ingilizceydi bi kaç yerinde zorlandım. o yüzden bu soruma cevap verebilir misiniz?

    bende kapalı bir sistem olarak biliyorum..
    tek hava hidrolik kabının üstünde kalan boşluk..

    ama başka bir açıklaması vardır elbet vezir hocamız bizi aydınlatır bu konuda sağolsun




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ADAC

    Arabanın yatmaya başladığı yıl doğan bir erkek çocuğu , bebeklik tüm hastalıklarını yaşadı , tüm dişleri değişti , okuma yazma öğrendi , sünnet oldu hatta yakında aleti eline alacak ,








  • Merhaba.. 12 yıldır garajda yatan 1953 model Jeep willys station wagon marka aracımın çalışması için yapmam gerekenler nelerdir. Garaja çalışarak park ettim..Şu an hiçbirşey yapmadan bir çekici ile fabrikaya getirdim.Bir usta bulup çalışmasını sağlayabilirim ama, ustanın neler yapacağını bilmiyorum.Bu konuda bilgi sahibi olursam ustayı da yönlendirebilirim,yanlış birşey yapmasına da engel olurum.Araç Kayseri de .. Akümülatör ve elektrik aksamı 6 volt..( 12 volta çevirmek istemiyorum, orijinal kalsın istiyorum ve 6 volt akümülatör buldum..2-3 gün içerisinde getirtebilirim..) Silindirlere WD40 mı sıkmalıyım..Defransiyel..Şanzıman..Motor yağlarını nasıl koydurmalıyım..İçerisinde ne hidrolik kalmış ne de radyatörde su..:)
    Yanıtlarınız için teşekkürler..Kolaylıklar dilerim..
  • Benim arkadasım aldı 2001 model focus ghia km 10 den dusuktu tam hatirlayamadim arabanın sahibi hostes aracı kullanacak vakit bulamamış otomatik araba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hortlamış resmen konu, üst kapakta ve motor suyunun temas ettiği bölgelerde korozyon olabilir. Motor üst kapak sökülüp piston blok vesaire gibi aksamlar kontrol etmekte fayda olur zarar olmaz .
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.