Arkadaşlar, sıfır km olarak alınıp beş bin km kullanıldıktan sonra yedi yıl boyunca hiç çalıştırılmadan garajda bekletilen arabada ne gibi sorunlar çıkabilir? Bilgilerinizi paylaşırsanız memnun olurum...
96-99 yılları arasında mercedesimiz 3 sene yerinde yattı babamın yurtdısında olması ve benim de ehliyetimin daha o zamanlar olmaması nedeniyle. 99 da babam marşa bastı araba tek marşla çalıstı sanayıye gitti yagını değiştirdi,1 ay kadar sonra da lastikleri değiştirdi bu kadar.
ve o araç 2006 ya kadar bize hizmet etmeye devam etti. Araç (1987 model mercedes 190 e idi :) )
Alıntıları Göster
Arabanın yatmaya başladığı yıl doğan bir erkek çocuğu , bebeklik tüm hastalıklarını yaşadı , tüm dişleri değişti , okuma yazma öğrendi , sünnet oldu hatta yakında aleti eline alacak ,
bütün yağ hidrolikler v.s. değişmesi gerekir çalışmadan önce.... hepsi ömrünü doldurmuş oluyor o süre içerisinde galiba...
kayışlar v.s. de sertleşmiş ömrünü doldurmuştur.....
araç nedir merak ettim de resim paylaşırmısınız birde mümkünse çok güzel bir durum aslında öyle bir aracı bulmak tekrar çalıştırmak v.s.
quote:
Orijinalden alıntı: Whisper911
bütün yağ hidrolikler v.s. değişmesi gerekir çalışmadan önce.... hepsi ömrünü doldurmuş oluyor o süre içerisinde galiba...
kayışlar v.s. de sertleşmiş ömrünü doldurmuştur.....
araç nedir merak ettim de resim paylaşırmısınız birde mümkünse çok güzel bir durum aslında öyle bir aracı bulmak tekrar çalıştırmak v.s.
Ayrıca 4 lastiğinde değişmesi gerekiyor. zaten lastiklerin yere yapışmış ve bazı lastik içi tellerinin nakavt olduğunu hemen anlarsınız.
quote:
Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee
Ayrıca 4 lastiğinde değişmesi gerekiyor. zaten lastiklerin yere yapışmış ve bazı lastik içi tellerinin nakavt olduğunu hemen anlarsınız.
Alıntıları Göster
Yazık ya araba 7 yıl yatar mı?
Neymiş hakkaten araç?
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-18F1A75FA
Yazık ya araba 7 yıl yatar mı?
Neymiş hakkaten araç?
Alıntıları Göster
Bizim yazlıktan bi tanıdık 2001 RTA clio sunu şöyle 6-7 ay yatırmış. 7 yıla göre çok az. 2 sene önce 750 lira masraf etti tekrar diriltmek için.
en çok hatırımda "4 yeni lastik almam gerekti" demesi kaldı.
geriside akü şu bu çok parça saydı. düşün nerdeyse yüzde onu bir süre bu ..
tabi sonradan öğrenmiş arabaa nasıl yatırılır. 4 teker tahta takoza çıakrılırmış mesela. yine bu aklımda kalmış
quote:
Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee
Bizim yazlıktan bi tanıdık 2001 RTA clio sunu şöyle 6-7 ay yatırmış. 7 yıla göre çok az. 2 sene önce 750 lira masraf etti tekrar diriltmek için.
en çok hatırımda "4 yeni lastik almam gerekti" demesi kaldı.
geriside akü şu bu çok parça saydı. düşün nerdeyse yüzde onu bir süre bu ..
tabi sonradan öğrenmiş arabaa nasıl yatırılır. 4 teker tahta takoza çıakrılırmış mesela. yine bu aklımda kalmış
Alıntıları Göster
Ciddi bir rakam 7 yıl..
Arkadaşın dediklerine ek olarak, amortisörler oturmuş olabilir..Yakıt deposunda ve egsozt da paslanma..Bujilerin değişmesi..
Tavsiyem aracı sanayiye götürüp, bahsedilen can alıcı değişimlerin yapılması..Çoksa bi kontak ile motoru kırmak çok kolay..
quote:
Orijinalden alıntı: Lazarotti
Ciddi bir rakam 7 yıl..
Arkadaşın dediklerine ek olarak, amortisörler oturmuş olabilir..Yakıt deposunda ve egsozt da paslanma..Bujilerin değişmesi..
Tavsiyem aracı sanayiye götürüp, bahsedilen can alıcı değişimlerin yapılması..Çoksa bi kontak ile motoru kırmak çok kolay..
Alıntıları Göster
hakkaten çok işi var. işleyen demir ışıldar derler ya. şimdi bu araç biraz masraflı olacak. Pandoranın Kutusu gibi. eğer hazırlıklı değilseniz Kutu da büyük olduğunu hissediyorum:)
quote:
Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee
hakkaten çok işi var. işleyen demir ışıldar derler ya. şimdi bu araç biraz masraflı olacak. Pandoranın Kutusu gibi. eğer hazırlıklı değilseniz Kutu da büyük olduğunu hissediyorum:)
Ben garajda 9 sene yatan bi araba almıştım, emekli subaya aitti araç, adama araç hediye edilmiş, adam kullanmayı bilmiyormuş, garaja atmış duruyordu.... Zaten adama araç tahsis edilmiş, özel şöförü ile gidip geliyormuş.
Aracın yağını bile değiştirmemiş adam... Lastiklerine kadar sıfırdı, lastikler bayatlamıştı, motor sıvıları ömrünü tamamlamıştı, kayışlar falan hep değişti...
Masraf çok çıktı ama kilometresi 7000 idi... Sıfır gibi yani...
< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
quote:
Orijinalden alıntı: Whisper911
bütün yağ hidrolikler v.s. değişmesi gerekir çalışmadan önce.... hepsi ömrünü doldurmuş oluyor o süre içerisinde galiba...
kayışlar v.s. de sertleşmiş ömrünü doldurmuştur.....
araç nedir merak ettim de resim paylaşırmısınız birde mümkünse çok güzel bir durum aslında öyle bir aracı bulmak tekrar çalıştırmak v.s.
quote:
Orjinalden alıntı: Whisper911
bütün yağ hidrolikler v.s. değişmesi gerekir çalışmadan önce.... hepsi ömrünü doldurmuş oluyor o süre içerisinde galiba...
kayışlar v.s. de sertleşmiş ömrünü doldurmuştur.....
araç nedir merak ettim de resim paylaşırmısınız birde mümkünse çok güzel bir durum aslında öyle bir aracı bulmak tekrar çalıştırmak v.s.
bende resim var diye girmiştim.böyle kuru kuru yazı olunca iyi olmuyor
quote:
Orijinalden alıntı: rocky_m5
quote:
Orjinalden alıntı: Whisper911
bütün yağ hidrolikler v.s. değişmesi gerekir çalışmadan önce.... hepsi ömrünü doldurmuş oluyor o süre içerisinde galiba...
kayışlar v.s. de sertleşmiş ömrünü doldurmuştur.....
araç nedir merak ettim de resim paylaşırmısınız birde mümkünse çok güzel bir durum aslında öyle bir aracı bulmak tekrar çalıştırmak v.s.
bende resim var diye girmiştim.böyle kuru kuru yazı olunca iyi olmuyor
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: rocky_m5
quote:
Orjinalden alıntı: Whisper911
bütün yağ hidrolikler v.s. değişmesi gerekir çalışmadan önce.... hepsi ömrünü doldurmuş oluyor o süre içerisinde galiba...
kayışlar v.s. de sertleşmiş ömrünü doldurmuştur.....
araç nedir merak ettim de resim paylaşırmısınız birde mümkünse çok güzel bir durum aslında öyle bir aracı bulmak tekrar çalıştırmak v.s.
bende resim var diye girmiştim.böyle kuru kuru yazı olunca iyi olmuyor
quote:
Orijinalden alıntı: conquista
quote:
Orjinalden alıntı: rocky_m5
quote:
Orjinalden alıntı: Whisper911
bütün yağ hidrolikler v.s. değişmesi gerekir çalışmadan önce.... hepsi ömrünü doldurmuş oluyor o süre içerisinde galiba...
kayışlar v.s. de sertleşmiş ömrünü doldurmuştur.....
araç nedir merak ettim de resim paylaşırmısınız birde mümkünse çok güzel bir durum aslında öyle bir aracı bulmak tekrar çalıştırmak v.s.
bende resim var diye girmiştim.böyle kuru kuru yazı olunca iyi olmuyor
Alıntıları Göster
yapaılacak bir üsrü şey var .Ancak garajdan garaja da fark vardır.YAni nem olan bir şehri,n garajında 7 sene yatan arabada cidd ikorozyon oluşur. Gözle görmek zor olabilir kanser gibi içten içe yayılmış olabilir
Ama görece kuru olan iç Anadolu şehirleri mesela Ankara 'da araç garajı işi biraz daha farklıdır. Yani her şey nem ile akalaı bir durum. Kaprtoda çürükler başlamış ise araç sıfır da olsa iş işten geçmiştir.Sonuçta motor o kadar pahalı değildir.bakımları belli ve tekrar direltemk bilen Usta için standart prosedürdür.
Ama kaportadan eminseniz, motor için yapılacaklar tüm sıvıların değiştirilmesi hidrolik dahil.Fren caliperlerini kontrol ettirip bir tutukluk var mı elden geçirilmesi gereklidir.Motor yağ ı motoru korozyondan koruru ama ara sıra çalkıştırmak kaydıyla .Hiç çalışmamış ise içeride de kanser olmuş olabilir.Anlaması oldukça zordur.2-3 sene olsa birşey olmaz derdim ama 7 sene oldukça uzun bir süredir.Yani eğer satın alınacak ise sıfır olmasının çok büyük bir önemi yoktur , bakımlı olsa herşey farklı olurdu.
Uzun süre yatan araçlar genelde gümrüğe terk edilmiş olanlar vardır bunlar açıkta yıllarca yatarlar , kensinlikle tavsiye etmem, 5 yıldan fazla hiç dokunulmadan yatmışsa ciddi masraf çıkarabilir.Neresinden çıkaracağınıda tahmin etmek çok zor birşeydir.Kahi,n olmak lazım .
quote:
Orijinalden alıntı: Lazarotti
Ciddi bir rakam 7 yıl..
Arkadaşın dediklerine ek olarak, amortisörler oturmuş olabilir..Yakıt deposunda ve egsozt da paslanma..Bujilerin değişmesi..
Tavsiyem aracı sanayiye götürüp, bahsedilen can alıcı değişimlerin yapılması..Çoksa bi kontak ile motoru kırmak çok kolay..
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: Lazarotti
Ciddi bir rakam 7 yıl..
Arkadaşın dediklerine ek olarak, amortisörler oturmuş olabilir..Yakıt deposunda ve egsozt da paslanma..Bujilerin değişmesi..
Tavsiyem aracı sanayiye götürüp, bahsedilen can alıcı değişimlerin yapılması..Çoksa bi kontak ile motoru kırmak çok kolay..
Sanırım çekici ile sanayiye gidecekAracın yürüyemeyeceğini farz edersek bi de çekici ücreti eklemek lazım. Ayrıca RESİM RESİM RESİM diyorum RESİMLER NERDE HERKES ÇATLADI YAVV
quote:
Orijinalden alıntı: Whisper911
bütün yağ hidrolikler v.s. değişmesi gerekir çalışmadan önce.... hepsi ömrünü doldurmuş oluyor o süre içerisinde galiba...
kayışlar v.s. de sertleşmiş ömrünü doldurmuştur.....
araç nedir merak ettim de resim paylaşırmısınız birde mümkünse çok güzel bir durum aslında öyle bir aracı bulmak tekrar çalıştırmak v.s.
quote:
Orjinalden alıntı: Whisper911
bütün yağ hidrolikler v.s. değişmesi gerekir çalışmadan önce.... hepsi ömrünü doldurmuş oluyor o süre içerisinde galiba...
kayışlar v.s. de sertleşmiş ömrünü doldurmuştur.....
araç nedir merak ettim de resim paylaşırmısınız birde mümkünse çok güzel bir durum aslında öyle bir aracı bulmak tekrar çalıştırmak v.s.
Araç 2001 model Renault Megane RXİ
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
yapaılacak bir üsrü şey var .Ancak garajdan garaja da fark vardır.YAni nem olan bir şehri,n garajında 7 sene yatan arabada cidd ikorozyon oluşur. Gözle görmek zor olabilir kanser gibi içten içe yayılmış olabilir
Ama görece kuru olan iç Anadolu şehirleri mesela Ankara 'da araç garajı işi biraz daha farklıdır. Yani her şey nem ile akalaı bir durum. Kaprtoda çürükler başlamış ise araç sıfır da olsa iş işten geçmiştir.Sonuçta motor o kadar pahalı değildir.bakımları belli ve tekrar direltemk bilen Usta için standart prosedürdür.
Ama kaportadan eminseniz, motor için yapılacaklar tüm sıvıların değiştirilmesi hidrolik dahil.Fren caliperlerini kontrol ettirip bir tutukluk var mı elden geçirilmesi gereklidir.Motor yağ ı motoru korozyondan koruru ama ara sıra çalkıştırmak kaydıyla .Hiç çalışmamış ise içeride de kanser olmuş olabilir.Anlaması oldukça zordur.2-3 sene olsa birşey olmaz derdim ama 7 sene oldukça uzun bir süredir.Yani eğer satın alınacak ise sıfır olmasının çok büyük bir önemi yoktur , bakımlı olsa herşey farklı olurdu.
Uzun süre yatan araçlar genelde gümrüğe terk edilmiş olanlar vardır bunlar açıkta yıllarca yatarlar , kensinlikle tavsiye etmem, 5 yıldan fazla hiç dokunulmadan yatmışsa ciddi masraf çıkarabilir.Neresinden çıkaracağınıda tahmin etmek çok zor birşeydir.Kahi,n olmak lazım .
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
yapaılacak bir üsrü şey var .Ancak garajdan garaja da fark vardır.YAni nem olan bir şehri,n garajında 7 sene yatan arabada cidd ikorozyon oluşur. Gözle görmek zor olabilir kanser gibi içten içe yayılmış olabilir
Ama görece kuru olan iç Anadolu şehirleri mesela Ankara 'da araç garajı işi biraz daha farklıdır. Yani her şey nem ile akalaı bir durum. Kaprtoda çürükler başlamış ise araç sıfır da olsa iş işten geçmiştir.Sonuçta motor o kadar pahalı değildir.bakımları belli ve tekrar direltemk bilen Usta için standart prosedürdür.
Ama kaportadan eminseniz, motor için yapılacaklar tüm sıvıların değiştirilmesi hidrolik dahil.Fren caliperlerini kontrol ettirip bir tutukluk var mı elden geçirilmesi gereklidir.Motor yağ ı motoru korozyondan koruru ama ara sıra çalkıştırmak kaydıyla .Hiç çalışmamış ise içeride de kanser olmuş olabilir.Anlaması oldukça zordur.2-3 sene olsa birşey olmaz derdim ama 7 sene oldukça uzun bir süredir.Yani eğer satın alınacak ise sıfır olmasının çok büyük bir önemi yoktur , bakımlı olsa herşey farklı olurdu.
Uzun süre yatan araçlar genelde gümrüğe terk edilmiş olanlar vardır bunlar açıkta yıllarca yatarlar , kensinlikle tavsiye etmem, 5 yıldan fazla hiç dokunulmadan yatmışsa ciddi masraf çıkarabilir.Neresinden çıkaracağınıda tahmin etmek çok zor birşeydir.Kahi,n olmak lazım .
tüm yazılarınız gibi aydınlatıcı bir yazı olmuş, teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: 19can84
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
yapaılacak bir üsrü şey var .Ancak garajdan garaja da fark vardır.YAni nem olan bir şehri,n garajında 7 sene yatan arabada cidd ikorozyon oluşur. Gözle görmek zor olabilir kanser gibi içten içe yayılmış olabilir
Ama görece kuru olan iç Anadolu şehirleri mesela Ankara 'da araç garajı işi biraz daha farklıdır. Yani her şey nem ile akalaı bir durum. Kaprtoda çürükler başlamış ise araç sıfır da olsa iş işten geçmiştir.Sonuçta motor o kadar pahalı değildir.bakımları belli ve tekrar direltemk bilen Usta için standart prosedürdür.
Ama kaportadan eminseniz, motor için yapılacaklar tüm sıvıların değiştirilmesi hidrolik dahil.Fren caliperlerini kontrol ettirip bir tutukluk var mı elden geçirilmesi gereklidir.Motor yağ ı motoru korozyondan koruru ama ara sıra çalkıştırmak kaydıyla .Hiç çalışmamış ise içeride de kanser olmuş olabilir.Anlaması oldukça zordur.2-3 sene olsa birşey olmaz derdim ama 7 sene oldukça uzun bir süredir.Yani eğer satın alınacak ise sıfır olmasının çok büyük bir önemi yoktur , bakımlı olsa herşey farklı olurdu.
Uzun süre yatan araçlar genelde gümrüğe terk edilmiş olanlar vardır bunlar açıkta yıllarca yatarlar , kensinlikle tavsiye etmem, 5 yıldan fazla hiç dokunulmadan yatmışsa ciddi masraf çıkarabilir.Neresinden çıkaracağınıda tahmin etmek çok zor birşeydir.Kahi,n olmak lazım .
tüm yazılarınız gibi aydınlatıcı bir yazı olmuş, teşekkürler.
Alıntıları Göster
kullandıgımız mercedes 5 sene gümrükte kalmış. En basitinden fren sıvısı bile su gibi olmuştu. Ayaklarının açılması gerekli. Kullanılmaya kullanılmaya bazı şeyler oldugu yerde bitiyor. Aracı bakıma sokmak lazım. Ayrıca yukarıda bir arkadaşımızın dediği gibi, çükürler başladıysa kolay kolay hayır gelmez o araçtan. Yogun bir bakım gerekebilir. Minimum bile 1.5-2 bin ytl civarında bir masrafınız olur.
bütün yağ hidrolikler v.s. değişmesi gerekir çalışmadan önce.... hepsi ömrünü doldurmuş oluyor o süre içerisinde galiba...
kayışlar v.s. de sertleşmiş ömrünü doldurmuştur.....
araç nedir merak ettim de resim paylaşırmısınız birde mümkünse çok güzel bir durum aslında öyle bir aracı bulmak tekrar çalıştırmak v.s.
Araç 2001 model Renault Megane RXİ
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: TURKCE
quote:
Orjinalden alıntı: Whisper911
bütün yağ hidrolikler v.s. değişmesi gerekir çalışmadan önce.... hepsi ömrünü doldurmuş oluyor o süre içerisinde galiba...
kayışlar v.s. de sertleşmiş ömrünü doldurmuştur.....
araç nedir merak ettim de resim paylaşırmısınız birde mümkünse çok güzel bir durum aslında öyle bir aracı bulmak tekrar çalıştırmak v.s.
Araç 2001 model Renault Megane RXİ
abi o güzelim araç neden yattı 7 sene yaa yazık olmuş ama söylenen dğişiklikler işin ehli birisi tarafından yapılırsa sorun olmaz galiba şimdi nerden baksanız 15.000 ytl eder hatta km de azdır onun
quote:
Orijinalden alıntı: Arif
quote:
Orjinalden alıntı: TURKCE
quote:
Orjinalden alıntı: Whisper911
bütün yağ hidrolikler v.s. değişmesi gerekir çalışmadan önce.... hepsi ömrünü doldurmuş oluyor o süre içerisinde galiba...
kayışlar v.s. de sertleşmiş ömrünü doldurmuştur.....
araç nedir merak ettim de resim paylaşırmısınız birde mümkünse çok güzel bir durum aslında öyle bir aracı bulmak tekrar çalıştırmak v.s.
Araç 2001 model Renault Megane RXİ
abi o güzelim araç neden yattı 7 sene yaa yazık olmuş ama söylenen dğişiklikler işin ehli birisi tarafından yapılırsa sorun olmaz galiba şimdi nerden baksanız 15.000 ytl eder hatta km de azdır onun
Alıntıları Göster
Yazık olmuş.
quote:
Orijinalden alıntı: Yataghan
Yazık olmuş.
Alıntıları Göster
Söz konusu arabayı geçen hafta araba.com'da görmüştüm. Araba bir galerideydi. İlk sahibi arabayı 5.000 km kullandıktan sonra Hollanda'ya gitmiş ve araba tam yedi yıl İzmir'de kapalı garajda yatmış. İnternetteki fiyatı 19.900 olarak belirtilmişti. Aradım son fiyatını sordum. 19.650'den bir kuruş aşağı olmaz dediler. Ben de vaz geçtim tabii. Az önce baktım ilan kalkmış. Satılmış demek ki...