Şimdi Ara

8 aydır geliştirdiğimiz oyunun Steam sayfasını açtık.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
326
Cevap
20
Favori
27.278
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
666 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba arkadaşlar.


    Büyük bir oyun tutkunu olarak güzel bir oyun yapmak en büyük hayallerimden biri olmuştur hep. 12 yaşında başladım bu işlere. 13-14 yaşlarında bir zamanın meşhur Oyunkuzusu vs tarzı sitelerinde yayınlanmış oyunlarım oldu. Yıllar geçtikçe Steam yayılmaya başladı ve aklımda kendimizi gösterebileceğimiz çok iyi bir platform olduğu fikri dönüp durdu uzun bir zaman.


    Neyse, günümüze gelelim. Şuan 21 yaşında üniversite öğrencisiyim ve okuldan kafa dengim, güvenebileceğim ve bu işi ciddiye alan 2 kişi ile kompakt bir ekip oluşturduk. Mart'tan beri uykusuz geceler ve binlerce kahve ile bugünlere geldik. Dün itibariyle oyunumuzun Steam sayfasını açtık ve büyük bir eşiği geride bıraktık. Oyunun hemen hemen %90 civarı kısmı bitmiş bulunmakta.



    8 aydır geliştirdiğimiz oyunun Steam sayfasını açtık.



    Mindmist için hikaye tabanlı bir macera oyunu diyebiliriz en temelinde. Direk baştan söyleyeyim korku oyunu değil :) Kendimize örnek olarak Firewatch, Gone Home, What Remains of Edith Finch gibi oyunları örnek aldık. Jahrein de oyunun videosunu izlerken daha ilk dakikasında What Remains of Edith Finch'i hatırlattı demesi yüzümüzde bir gülümseme bıraktı :) Burada çok uzun yazıp sizleri sıkmak istemiyorum, Steam sayfasında detaylar mevcut. Emeklerimizin boşa gitmesini istemiyoruz. Steam gibi on binlerce oyunun olduğu yerde oyunun ölü doğmasını istemiyoruz. İlgisini çekenler istek listelerine eklerlerse çok çok mutlu oluruz. Her türlü geri dönüşe de açığız. Steam algoritmasını alt etmemizde bize yardımcı olun DH halkı. Seviliyorsunuz.



    8 aydır geliştirdiğimiz oyunun Steam sayfasını açtık.



    https://store.steampowered.com/app/1455040/MINDMIST/


    Herkese iyi günler diliyorum.








  • Irina Spalko kullanıcısına yanıt
    Irina Spalko demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Irina Spalko

    Dikkatimi çeken husus İngilizce seslendirme var fakat neden Türkçe seslendirme yok

    Bizim de belki de tek üzüntü duyduğumuz konu bu. Kişisel meseleler yüzünden oyunu belli bir tarihten önce çıkarmak zorundayız. İlk çıkış tarihimiz Ekim sonuydu ama teknik meseleler yüzünden Aralık'a kadar kaydı. Bu durum şuan bizi inanılmaz olarak zorluyor. Seslendirme yapmak ve o sesi düzenleyip oyuna uyumlu hale getirip oyuna eklemek çok zaman alan şeyler. Ayrıca seslendirme de bedava olan bir şey değil. Oyunun odak noktası hikaye ve hikaye anlatımı olduğu için bol bol diyalog var. Bu yüzden kaliteli olmak zorunda. Yarım yamalak olmamalı. Bu yüzden bir seçim yapmak zorundaydık ve global pazar açısından İngilizce seçtik. Aksilik olmazsa ileriki planlarımız arasında bu sorunu çözmek var.

    Makine mühendisi böyle bir oyun çıkarabiliyor, endüstri mühendisi arkadaş hackathon kazanıyor, istatistikçisi matçısı buraya kayıyor
    Bu işin bölümünü okuma fikri iyice sönmeye başladı bende. Valla yatay geçiş yapacam
    Oyun güzel gözüküyor hocam başarılar bu arada

    Aahahhaahah daha iyisini yapabiliyorsanız buyrun hocam, ne yapacak adamlar, yeni oyun motoru mu yazacak ? Sürükleyerek yerleştirmek dışında var mı oyun yapımında başka bir yol ? Milyon dolarlık bütçeniz yoksa, enflasyon ve kur altında sürekli genç olarak eziliyor ve bütçeniz kısıtlıysa böyle harika bir iş dahi ortaya çıkarmak çok iyi bence. Yani yapıcı eleştiri çok iyi çok güzel ama hasetlenip, kıskanıp böyle yorumlar yapmanız çok üzücü.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Einar Solberg

    Makine mühendisi böyle bir oyun çıkarabiliyor, endüstri mühendisi arkadaş hackathon kazanıyor, istatistikçisi matçısı buraya kayıyor
    Bu işin bölümünü okuma fikri iyice sönmeye başladı bende. Valla yatay geçiş yapacam
    Oyun güzel gözüküyor hocam başarılar bu arada

    Hocam açıkçası bu iş bir tutku işi diye düşünüyorum. İşin içine girince ne kadar zor ve karışık bir olay olduğunu daha iyi anlıyorsunuz. Saatlerinizi, günlerinizi problem çözerek geçiriyorsunuz. Ufak prototipler her zaman yapılır ama oyunu bir bütün yapan tüm detayları eklemek inanılmaz bir iş gücü ve adanmışlık gerektiriyor. Bunun yanında dışarıda mükemmel bir piyasa var, tek ihtiyaç ise azcık da olsa göze çarpabilecek duruma gelmek için gereken imkanlar. Zor ama imkansız değil. Teşekkür ederiz hocam.

  • İTÜ Aktüel'de görüp wishlist'e eklemiştim, burada da bir up yapayım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bligzer

    İTÜ Aktüel'de görüp wishlist'e eklemiştim, burada da bir up yapayım.

    Çok teşekkürler hocam. Sağolun.

  • Dikkatimi çeken husus İngilizce seslendirme var fakat neden Türkçe seslendirme yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Irina Spalko

    Dikkatimi çeken husus İngilizce seslendirme var fakat neden Türkçe seslendirme yok

    Bizim de belki de tek üzüntü duyduğumuz konu bu. Kişisel meseleler yüzünden oyunu belli bir tarihten önce çıkarmak zorundayız. İlk çıkış tarihimiz Ekim sonuydu ama teknik meseleler yüzünden Aralık'a kadar kaydı. Bu durum şuan bizi inanılmaz olarak zorluyor. Seslendirme yapmak ve o sesi düzenleyip oyuna uyumlu hale getirip oyuna eklemek çok zaman alan şeyler. Ayrıca seslendirme de bedava olan bir şey değil. Oyunun odak noktası hikaye ve hikaye anlatımı olduğu için bol bol diyalog var. Bu yüzden kaliteli olmak zorunda. Yarım yamalak olmamalı. Bu yüzden bir seçim yapmak zorundaydık ve global pazar açısından İngilizce seçtik. Aksilik olmazsa ileriki planlarımız arasında bu sorunu çözmek var.





  • Makine mühendisi böyle bir oyun çıkarabiliyor, endüstri mühendisi arkadaş hackathon kazanıyor, istatistikçisi matçısı buraya kayıyor
    Bu işin bölümünü okuma fikri iyice sönmeye başladı bende. Valla yatay geçiş yapacam
    Oyun güzel gözüküyor hocam başarılar bu arada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bashare

    Bizim de belki de tek üzüntü duyduğumuz konu bu. Kişisel meseleler yüzünden oyunu belli bir tarihten önce çıkarmak zorundayız. İlk çıkış tarihimiz Ekim sonuydu ama teknik meseleler yüzünden Aralık'a kadar kaydı. Bu durum şuan bizi inanılmaz olarak zorluyor. Seslendirme yapmak ve o sesi düzenleyip oyuna uyumlu hale getirip oyuna eklemek çok zaman alan şeyler. Ayrıca seslendirme de bedava olan bir şey değil. Oyunun odak noktası hikaye ve hikaye anlatımı olduğu için bol bol diyalog var. Bu yüzden kaliteli olmak zorunda. Yarım yamalak olmamalı. Bu yüzden bir seçim yapmak zorundaydık ve global pazar açısından İngilizce seçtik. Aksilik olmazsa ileriki planlarımız arasında bu sorunu çözmek var.



    Alıntıları Göster

    Evrensel bir dil falan tamam buna birşey demiyorum ama bana absürt bir olay geldi kalite kısmında ise Türkçe ve İngilizce olsaydı insanlar daha iyi bakardı diye düşünüyorum ikinci bir husus oyunu erken çıkartmak için bu şekilde bir yola başvurmayın bence çünkü oyun ciddi bir platformdur sizler daha iyi bilirsiniz bunun için ne kadar kusursuz olursa o kadar iyi olur ama erken sunmak sıkıntılı bir olaydır dışarıdan bakıldığında gözüme çarpan detaylar bunlar





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Einar Solberg

    Makine mühendisi böyle bir oyun çıkarabiliyor, endüstri mühendisi arkadaş hackathon kazanıyor, istatistikçisi matçısı buraya kayıyor
    Bu işin bölümünü okuma fikri iyice sönmeye başladı bende. Valla yatay geçiş yapacam
    Oyun güzel gözüküyor hocam başarılar bu arada

    Hocam açıkçası bu iş bir tutku işi diye düşünüyorum. İşin içine girince ne kadar zor ve karışık bir olay olduğunu daha iyi anlıyorsunuz. Saatlerinizi, günlerinizi problem çözerek geçiriyorsunuz. Ufak prototipler her zaman yapılır ama oyunu bir bütün yapan tüm detayları eklemek inanılmaz bir iş gücü ve adanmışlık gerektiriyor. Bunun yanında dışarıda mükemmel bir piyasa var, tek ihtiyaç ise azcık da olsa göze çarpabilecek duruma gelmek için gereken imkanlar. Zor ama imkansız değil. Teşekkür ederiz hocam.





  • Hocam bu işin içinde olarak mimari kullanımınız sketchup'daki yapılan modellemelere benzemiş. O ikinci fotoğraftaki bina ve içerdeki mekan.


    Takdir ediyorum ama atmosferde kullanılan iç mekan ve bina modellemelerini daha oyun platformuna göre dizayn etmek lazım bu benim görüşüm tabi. Mesela Steam'deki dördüncü fotoğraftaki iç mekandaki scifi olayı güzel tamamen scifi yapın demiyorum ama yapılar daha stilistik olsun. Yani o binayı mimariyi daha süsleyebilirsiniz.


    Yani inşaat firmalarına ve mimarlara gönderilen modelleme gibi olmuş.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Irina Spalko

    Evrensel bir dil falan tamam buna birşey demiyorum ama bana absürt bir olay geldi kalite kısmında ise Türkçe ve İngilizce olsaydı insanlar daha iyi bakardı diye düşünüyorum ikinci bir husus oyunu erken çıkartmak için bu şekilde bir yola başvurmayın bence çünkü oyun ciddi bir platformdur sizler daha iyi bilirsiniz bunun için ne kadar kusursuz olursa o kadar iyi olur ama erken sunmak sıkıntılı bir olaydır dışarıdan bakıldığında gözüme çarpan detaylar bunlar



    Alıntıları Göster

    İki dil olsaydı insanlar daha iyi bakardı, kesinlikle katılıyorum. Zaman ne gösterecek bilinmez. Biz de istiyoruz Türkçe seslendirme eklemek. Oyuna zarar verecek bir erken çıkartma söz konusu değil. Oyunun kalitesi 1 numaralı önceliğimiz. Steam'deki 1-2 ayda asset flipleyen oyunlar gibi yarım yamalak bir şey olmayacak. Çok teşekkür ederiz geri dönüş için hocam.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bashare -- 6 Kasım 2020; 14:27:5 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unraveling

    Hocam bu işin içinde olarak mimari kullanımınız sketchup'daki yapılan modellemelere benzemiş. O ikinci fotoğraftaki bina ve içerdeki mekan.


    Takdir ediyorum ama atmosferde kullanılan iç mekan ve bina modellemelerini daha oyun platformuna göre dizayn etmek lazım bu benim görüşüm tabi. Mesela Steam'deki dördüncü fotoğraftaki iç mekandaki scifi olayı güzel tamamen scifi yapın demiyorum ama yapılar daha stilistik olsun. Yani o binayı mimariyi daha süsleyebilirsiniz.


    Yani inşaat firmalarına ve mimarlara gönderilen modelleme gibi olmuş.

    Modellemelerin hepsi Blender'da yapıldı hocam. Ama demek istediğinizi çok iyi anlıyorum. Siz işin içinde olduğunuz için o şekilde görmeniz çok normal. Mesela ben de artık oyun oynarken oyunlara çok farklı şekilde bakıyorum işin içinde olduğum için. Neyin nasıl ne şekilde yapıldığını bildiğim için bazen 3A oyunlara bile gülüyorum. Oyunu oynayan oyuncular büyük ihtimalle bunu fark etmeyecektir bile.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bashare

    İki dil olsaydı insanlar daha iyi bakardı, kesinlikle katılıyorum. Zaman ne gösterecek bilinmez. Biz de istiyoruz Türkçe seslendirme eklemek. Oyuna zarar verecek bir erken çıkartma söz konusu değil. Oyunun kalitesi 1 numaralı önceliğimiz. Steam'deki 1-2 ayda asset flipleyen oyunlar gibi yarım yamalak bir şey olmayacak. Çok teşekkür ederiz geri dönüş için hocam.



    Alıntıları Göster

    Rica ederim ben steamı yaklaşık 9 yıldır kullanan biriyim ve oyun konusunda Türk platformlarınıda desteklerim sizler içinde istek listeme ekledim umarım daha iyi yerlere gelirsiniz





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Irina Spalko

    Rica ederim ben steamı yaklaşık 9 yıldır kullanan biriyim ve oyun konusunda Türk platformlarınıda desteklerim sizler içinde istek listeme ekledim umarım daha iyi yerlere gelirsiniz



    Alıntıları Göster

    Çok teşekkürler.

  • Bashare kullanıcısına yanıt

    Tabi zaten 3dsmax maya blender cinema4d ve houdini varken sketchup'da yapılması alakasız olur yapılır da kulağı tersten tutmakla aynı. Sadece hani orda da böyle çok modelledim uzakdoğu mimarisi gibi ondan yazdım


    Yanlış anlaşılmasın her zaman destekliyorum sadece yapıcı şekilde küçük fikirlerimi sunuyorum. Tabi benim için her böyle atılan adım takdire şayan. Evet çoğunluklukla insanlar oynarken onu görmeyecek hatta müthiş gelecek:) ama bu işte ben anlıyorum diye değil haddime de değil ama daha süslemeler çarpıcı yapılar olursa biraz daha klasik mimarinin dışına çıkılması gibi küçük ayrıntılarla oyun firmalarının ve anlayan insanların da dikkatini çekersiniz. Bu yolda daha sağlam adımlar atmış olursunuz tabi kolay değil.


    Bu adım için bile ne emekler neler harcanıyor her şeyiyle süper başarılar ve 21 yaşında yapman harikulade. Tebrikler başarılarınızın devamını dilerim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: unraveling

    Tabi zaten 3dsmax maya blender cinema4d ve houdini varken sketchup'da yapılması alakasız olur yapılır da kulağı tersten tutmakla aynı. Sadece hani orda da böyle çok modelledim uzakdoğu mimarisi gibi ondan yazdım


    Yanlış anlaşılmasın her zaman destekliyorum sadece yapıcı şekilde küçük fikirlerimi sunuyorum. Tabi benim için her böyle atılan adım takdire şayan. Evet çoğunluklukla insanlar oynarken onu görmeyecek hatta müthiş gelecek:) ama bu işte ben anlıyorum diye değil haddime de değil ama daha süslemeler çarpıcı yapılar olursa biraz daha klasik mimarinin dışına çıkılması gibi küçük ayrıntılarla oyun firmalarının ve anlayan insanların da dikkatini çekersiniz. Bu yolda daha sağlam adımlar atmış olursunuz tabi kolay değil.


    Bu adım için bile ne emekler neler harcanıyor her şeyiyle süper başarılar ve 21 yaşında yapman harikulade. Tebrikler başarılarınızın devamını dilerim.

    Kesinlikle yanlış anlaşılma yok hocam, çok güzel yerlere değindiniz. Pasta neredeyse bitti, sıra süslemeye, üzerindeki çilekleri koymaya gelecek. O zaman tüm dediklerinizi değerlendireceğiz. Küçük dokunuşlar ve ayrıntılar oyunun seviyesini bir tık artırır. İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim hocam. Umarım her şey yolunda gider.





  • Tebrik ederim ülkemizde böyle şeyler artar umarım. İnceleyeceğim uygun bir zamanda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4233D93C7

    Tebrik ederim ülkemizde böyle şeyler artar umarım. İnceleyeceğim uygun bir zamanda.

    Bizim de en büyük dileğimiz bu. Son yıllarda çok güzel işler çıkıyor Türkiye'den. Devamı da gelecektir.

  • Elinize emeğinize sağlık bende lise öğrencisi olduğum için belki bu oyunu alamayabilirim ama destek olsun diye konuyu öne çıkardım ve oyunu istek listesi gibi bir şey varmış ona eklemek için Steam hesabı oluşturuyorum şu anda gerçekten böyle projeleri en içten dileklerimle destekliyorum
  • Başarılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AklımaNickGelmedi.

    Elinize emeğinize sağlık bende lise öğrencisi olduğum için belki bu oyunu alamayabilirim ama destek olsun diye konuyu öne çıkardım ve oyunu istek listesi gibi bir şey varmış ona eklemek için Steam hesabı oluşturuyorum şu anda gerçekten böyle projeleri en içten dileklerimle destekliyorum

    Düşünmen yeter. Sırf istek listene eklemek için Steam hesabı açman bile bizim için çok şey ifade ediyor. Oyunu alma konusunda ise sıkıntı yok, oyun çıkınca bildirim gelecek zaten sana, benimle iletişime geç yeter.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.