Şimdi Ara

8valf-16valf polemikleri üzerine

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
644
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • herkese selamlar..

    bildiğiniz üzere bilen bilmeyen ağzı olan herkes "yok 8 valf araba alınmaz, gıtmez, cok yakar, yok satılmaz, şöyle olur boyle olur" dıye bol keseden sallıyor..

    ama işin pratik kısmına gelince, insan yanlış bilinen bır cok şeyin oldugunu görebiliyor..

    aramızda aynı marka (yada birbirine yakın araçlar ) hem 8v, hemde 16 v araç kullanıp, gozlemleyıp tecrube eden arkadaşlar varsa, 8v ve 16 v hakkında bildiklerimizi paylaşalım istiyorum.

    öncelikle ben başlayayım:

    8v gözlemlerim:

    -düşük devirde daha fazla güç
    -şehir içi daha düşük tüketim
    -yuksek hızlarda daha fazla tüketim ve cansız motor.

    16v araç

    -8v e göre düşük devirde daha cansız motor
    -8v e gore şehir içinde daha yuksek tüketim
    -yüksek hızlarda daha düşük tüketim, yüksek devirde daha canlı motor.



    şimdi diyeceksınız, arkadaşım sen zaten kullanmışsın gozlemlemişsin ne demeye bize soruyosun?

    yahu ben anlam veremiyorum insanlar bu 8 valfe nıye öcü gibi bakıyor.. bizim bilmediğimiz bişi mi biliyorlar?

    birçok araçta gözlemlediğim 8v bırak kötü olmayı, 16v ten cok daha kullanışlı oldugu.. (istanbulda yaşıyorum)

    özellikle somut tecrubelere dayanarak, bu konuda degerlı yorumlarınızı cok merak edıyorum. saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olcaytor -- 23 Şubat 2013; 17:10:52 >







  • 1,2 8v albea ile 1,2 16 v albea arasında çok fark var ama 1,6 motorda iş değişir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    1,2 8v albea ile 1,2 16 v albea arasında çok fark var ama 1,6 motorda iş değişir


    ne gibi farklar var mesela? bende 1.2 8v albea kullanıcısıyım. tecrube ettıgınız kullanım acısından farkları cidden merak edıorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,

    1,2 8v albea ile 1,2 16 v albea arasında çok fark var ama 1,6 motorda iş değişir

    kullandım desem yalan olur ama kullananın yanındaydım 16v gaza erken tepki veriyor daha iyi ivme yapıyor yokuşdada fark var ayrıca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peugeot 306 nın 1.6 8v motorunu kullanıyorum 16v ini de kısa bi süre arkadaşımın aracıydı kullandım.

    Gözlemleriniz doğru 8v düşük devirlerde daha canlı daha atak bunuda egzoz çıkışının az olmasına ve daha fazla sıkıştırma sebebiyle olmasına bağlıyorum. Ancak uzun yolda daha düşük tüketim için 16v daha mantıklı. Ben İstanbul da yaşıyorum ve şehir içinde düşük devirlerde dahi yüksek tork ile daha keyifli sürüş yakalayabiliyorum. Biraz sıkışık trafikte de aynı şekilde daha düşük tüketim sağlayabiliyorum.

    16v daha kötüdür hiçbir şekilde denemez tabiki daha iyidir fakat çıkarlar doğrultusunda biraz hareket etmek lazım. Ben 8v in kendi açımdan hiçbir eksisini görmedim aksine artısını gördüm. 16v li motorlu araçları kullanırken daha yüksek devirlerde kullandığımı farkettim ayrıca.

    Konu hakkında derin bilgisi olan aydınlatırsa daha iyi olur diye düşünüyorum.




  • Atmosferikleri bilmem ama turbolu araclarda valf sayisinin pek onemli olmadigini dusunuyorum.

    Ornegin ford-psa ortak yapimi 1.6 dizel motor 1. Neslinde 16v den 109beygir guc uretirken 2. Nesil 8 val olmasina ragmen 115 beygir guc uretiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Peugeot 306 nın 1.6 8v motorunu kullanıyorum 16v ini de kısa bi süre arkadaşımın aracıydı kullandım.

    Gözlemleriniz doğru 8v düşük devirlerde daha canlı daha atak bunuda egzoz çıkışının az olmasına ve daha fazla sıkıştırma sebebiyle olmasına bağlıyorum. Ancak uzun yolda daha düşük tüketim için 16v daha mantıklı. Ben İstanbul da yaşıyorum ve şehir içinde düşük devirlerde dahi yüksek tork ile daha keyifli sürüş yakalayabiliyorum. Biraz sıkışık trafikte de aynı şekilde daha düşük tüketim sağlayabiliyorum.

    16v daha kötüdür hiçbir şekilde denemez tabiki daha iyidir fakat çıkarlar doğrultusunda biraz hareket etmek lazım. Ben 8v in kendi açımdan hiçbir eksisini görmedim aksine artısını gördüm. 16v li motorlu araçları kullanırken daha yüksek devirlerde kullandığımı farkettim ayrıca.

    Konu hakkında derin bilgisi olan aydınlatırsa daha iyi olur diye düşünüyorum.



    kesinlikle size katılıyorum..

    yaşadıgım en ılgınc tecrubelerden bırısıde şudur:

    önceki aracım megane 2 1.4 16v 98hp idi. lpg vardı. araç 5. viteste 3500 devirden itibaren gücünü hissttirrdi ve ıyı gıderdı..

    ancak beşitaşta ıhlamur yokuşunda 2. viteste çıkmayıp 1 düşünce arkamda kuyruk oluşur ve boncuk boncuk terlerdım

    1.2 8v albeam bile o yokuşu 2. viteste çıkabiliyor ve artık terlemıyorum




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    DOHC veya SOHC motor hakkında
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.