Şimdi Ara

90 km/h ya da 100 km/h (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
3.497
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MAX GÜCÜ 110 BG/4000 D. OLAN 307 BU DEVİRDE 188 KM HIZ YAPAR. EĞER 2000 DEVİRDE 110 YAPTIĞINI SÖYLÜYORSAN, 4000 DEVİRDE 220 KM YAPMASI LAZIM...
    BENCE YANLIŞIN VAR...
    SENİN ARAÇ 2000 DEVİRDE 94-95 KM YAPAR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Shorin

    Bende yeni 307 HDI 110 hp olandan var 1 aylık araba 2000 devirde 110 filan oluyor 5. viteste dolayısı ile 5. vitesi görmek pek mümkün olmuyor :))) 90 ile giden birisi olarak... Buna nasıl bir çare bulabiliriz.
  • Arabanızın markası modeli ne olursa olsun 5.viteste kadranın en ortasındaki rakam (ibrenin dimdik durduğu yer) en ekonomik sürüş hızıdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Sevgili jackdaniels, senin aracın getz 1.5 110 bg mi ? Karşılaştırma yapmak açısından aracımın hangi devirde hangi hızları yapabildiğini belirtmek isterim.

    5. viteste
    2000 devirde - 90 km
    2500 devirde - 110 km
    3000 devirde - 130 km
    3500 devirde - 150 km
    4000 devirde - 170 km (Buraya kadar hızlanma mükemmel)
    4500 devirde - 190 km (170 km.den 190 km hıza çıkabilmek için uzun bir mesafe aldım) (3. km.de bu hıza ulaşabildim ancak)
    4800 devirde - 203 km (Bu benim gördüğüm en son sürat. Daha fazlasını yapması bence mümkün değil.)

    Not : Aracım tuninglidir (100 bg / 240 nm tork)

    Araca tuning uygulandığında aynı devirde yaptığı sürat değişmiyor. Değişen o devire ve hıza çok daha çabuk çıkabilmesi. Örneğin 0.dan hızlanarak tuning uygulanmamış 80 bg / 185 nm torkluk bir megane 3 km sonunda 190 km.ye ulaşması mümkün olmadı. Ancak 176 km yapabildim.

    Herkese bol paylaşımlar dilerim. Bilgi paylaştıkça çoğalır.



    yok değil eski kasa 82 bg lik getz dizel

    5.vites değerlerim

    2000-92
    2500-118
    3000-145
    3500-170
    4000-190 gördüğüm en son değer

    ama hafif aşağı rampada düz yolda 180 gördüm en fazla ama oda unun süre gidersem normal hızlanmada 172 de kalıyor araba

    buna göre 4500 de 210 görür diye düşünüyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    YENİ YA DA ESKİ FARK ETMEZ.
    90 KM DE DAHA AZ YAKAR HEPSİ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: dalyaci

    Arkadaşlar
    Sizce yeni nesil araçlar 90 km sabit hızdamı yok sa 100 km sabit hızda mı daha az yakar?



  • aşağıda kia rio nun bir litre benzinle yapabildiği km değerleri var. görüldüğü gibi hız arttıkça km başına tüketim artıyor özellikle dizellerde...("http://www.kia-rio.com/main.htm" sitesinden "specifications" kısmına bakın)


    RİO 1.4 DOHC benzinli 60 kph (km/L): 21.2

    100 kph(Km/L): 15.9


    RİO 1.5 VGT Diesel 60 kph (km/L): 28

    100 kph(Km/L): 19.6



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi weber -- 2 Nisan 2006; 10:47:13 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    Arabanızın markası modeli ne olursa olsun 5.viteste kadranın en ortasındaki rakam (ibrenin dimdik durduğu yer) en ekonomik sürüş hızıdır.



    Kadranın tam ortası 130 napalım devir ekonomi devri bascaz artık biraz


    bence burda yanlışın var




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    Arabanızın markası modeli ne olursa olsun 5.viteste kadranın en ortasındaki rakam (ibrenin dimdik durduğu yer) en ekonomik sürüş hızıdır.


  • nasıl yani...kadranın ortası ile ne alakası var...
    bu standart bir verimidir...
    benim bildiğim yaklaşık 90 km/saat dir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    Arabanızın markası modeli ne olursa olsun 5.viteste kadranın en ortasındaki rakam (ibrenin dimdik durduğu yer) en ekonomik sürüş hızıdır.
  • İbrenin tam ortası gerçekten çok göreceli bir kavramdır ve kadrandan kadrana çok farkeder.

    Örneğin Tüm Megane 2.ler (1.5 dci.lerde 1.6 16v benzinlilerde ve megane sport ta dahil) aynı kadranı kullanıyorlar. Mesela dizel için 5. viteste tam orta kadran (dimdik durduğu yer) 130 km/h.yi gösteriyor ve bu da 3000 devir/dk. demektir. Bu hiçte ekonomik olmayan bir sürüş stili olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    MAX GÜCÜ 110 BG/4000 D. OLAN 307 BU DEVİRDE 188 KM HIZ YAPAR. EĞER 2000 DEVİRDE 110 YAPTIĞINI SÖYLÜYORSAN, 4000 DEVİRDE 220 KM YAPMASI LAZIM...
    BENCE YANLIŞIN VAR...
    SENİN ARAÇ 2000 DEVİRDE 94-95 KM YAPAR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Shorin

    Bende yeni 307 HDI 110 hp olandan var 1 aylık araba 2000 devirde 110 filan oluyor 5. viteste dolayısı ile 5. vitesi görmek pek mümkün olmuyor :))) 90 ile giden birisi olarak... Buna nasıl bir çare bulabiliriz.




    Bu değer benim gördüğüm değer. Ben 200 yaptım 220 için bişey diyemeyeceğim.
  • Dizeller için şöyle diyebiliriz belki. 5.vitesde arabanın maximum torku verdiği devirde( yada maximum torku verdigi en düşük devirde) kullanmak en ekonomik olacaktır zannedersem.
    Buda zaten 5.vitesde 90km/h hıza denk geliyor genelde. Mesela benim kullandıgım dizel getz max torku 2000 devirde veriyor. 5.vites 2000 devirde hız tam 90km civarına geliyor ibrede.

    Başka X bir araç mesela max torku 1800 devirde veriyorsa 5.vites 90km/h hızda devir 1800 olabilir, normaldir bence. Motorun teknik verilerine göre son dişli oranını(5.vites) 90km/h de max torku verecek şekilde ayarlıyorlar zannedersem.

    Benzinlilerde ise iş biraz degişik. 5.vitesde motoru aşırı baymadan gidilebilecek en düşük hızda araç en az yakar heralde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Se®k@n -- 2 Nisan 2006; 20:16:45 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Shorin

    Bende yeni 307 HDI 110 hp olandan var 1 aylık araba 2000 devirde 110 filan oluyor 5. viteste dolayısı ile 5. vitesi görmek pek mümkün olmuyor :))) 90 ile giden birisi olarak... Buna nasıl bir çare bulabiliriz.

    Arkadaşım bence de bir yanlışın olmalı. yani 5.viteste 2000 devirde 110 km hız çok zor 90-95 arası bişey olması lazım. 6.vites olsa dediğin doğru olabilirdi.

    Benim bora TDI(110hp) 5.viteste 2000 dde 93 km ile gidiyor. ve buaralarda kullandığımda yakıt en düşük seviyeye iniyor. 90km hız daha cazıp yakıt tasarrufu açısından.
  • 90-95 olmuyor zira 5. vitesi kullanamıyorum zaten uzun yolda 90 ile giden birisi olarak 5. vites kullanamıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    nasıl yani...kadranın ortası ile ne alakası var...
    bu standart bir verimidir...
    benim bildiğim yaklaşık 90 km/saat dir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    Arabanızın markası modeli ne olursa olsun 5.viteste kadranın en ortasındaki rakam (ibrenin dimdik durduğu yer) en ekonomik sürüş hızıdır.




    yav tabiki kadranın tam ortası en ekonomik değildir
    ironik-esprili bir yaklaşım şey etmek istemiştim. Herkeste ciddiye almış. Tam vurgulayamadık herhal.

    Genelde 90 civarı, 90-100 arası süratler (5. vites olduğunu eklememe gerek yok herhalde) en ekonomik sürüş süratleridir. Bunda herkes hemfikir .

    Zaten bu soruyu soran arkadaş genç ve fazla yol tecrübesi yok herhalde. En azından (hiç yoksa) 2-3 yıl araba kullanmış biri, en az yakıt nasıl sürülürse harcanır konusunda bir fikre sahiptir. Tecrübesi bilgisi vardır.

    Ben sürekli 50-60'la giden veya 120-130 dan aşağıya düşmeyip de ekonomi yapan biri görmedim şimdiye kadar şahsen..




  • 2000 devirde 110 km/h yapan aracın 4000 devirde 220 km/h yapması gerektiği mantığı yanlış. Çünkü devir ve hız simetrik eğim göstermez.

    Ancak doğru olduğunuz bir konu var o da 307.nin 5. vites ve 2000 devir/dk.da 93 km. hız yapıyor olması. Dün Peugeot bayisinde 307 deneme sürüşü yaparak buna bizzat şahit oldum. Ancak tabiki 4000 devire çıkıpta o süratte hangi hızı yaptığını görmek mümkün olmadı. Zaten abes olurdu.
  • Merhaba Arkadaşlar,
    bir süre Oyak Renault Fabrikasında(Bursa) bir iki proje üzerinde çalıştım.
    Bu konuyu renault da çalışanlarla da konuşmuştum. Sonuç olarak şunları söyleyebilirim.

    1.Öncelikle aracınızın yakıt tüketimi gaz pedalına yaptığınız basınçla doğru orantılıdır.

    2.Sabit hızda (genellikle şehirlerarası yolculuklarda ve çevre yollarında) giderken düşük devirde gidiniz.
    Örnek: 100km/h ile gidiyorsanız 4.vites yerine 5. vitesi tercih edin.

    Ancak araç sollama vb. nedenlerden dolayı hızlanmak isterseniz vites düşürün, çünkü düşük devirde gaz pedalına yaptığınız basınç sonucunda yeterli performans alamaz aynı zamanda fazla yakıt tüketirsiniz.

    3.Şehir içi kullanımda (süratinizin çok sık artıp azaldığı durumlarda); aracınızın size max. tork sağladığı devirlerde aracı kullanmaya özen gösterin..
    benzinli araçlarda 2500-3500 gibi dizellerde 1800-2500 gibi. bu seviyede aracınızın gaz pedalına hafifçe dokunduğunuzda aracınız gereken performansı size verecektir. Fakat tekrar söylemekte fayda var eğer çevre yolunda gidiyor ve genelde 60-80 km/h gibi aracınızı kullanıyorsanız 2.madde sizin için daha uygun olur.

    4.Klimalı araç kullanlar; klima çalıştığı zaman ortalama %5-10 civarına tüketimi artırır. Bu sebeble yaz aylarında tüketimi artırmamak için klima kullanmak yerine aracınızın camlarını açıyorsanız ve de bunu şehirler arası yollarda (50+km/h hızlarda) yapıyorsanız bilin ki rüzgardan dolayı benzer yakıt tüketimiyle karşı karşıyasınız. Çünkü aracın içine hızla giren hava aracın aerodinamik yapısının kazandırdığı avantajı kaybetmesine sebep olur.
    Camları kapalı araç açık olana göre daha az yakıt tüketir.

    iyi günler...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    2000 devirde 110 km/h yapan aracın 4000 devirde 220 km/h yapması gerektiği mantığı yanlış. Çünkü devir ve hız simetrik eğim göstermez.


    buna katılmıyorum
    çünkü dişli oranı devir arttıkça değişmezki
    yani aynı viteste 1 devirde 5 km yol alan araç 2 devirde 10 km yol almak zorundadır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    2000 devirde 110 km/h yapan aracın 4000 devirde 220 km/h yapması gerektiği mantığı yanlış. Çünkü devir ve hız simetrik eğim göstermez.

    Ancak doğru olduğunuz bir konu var o da 307.nin 5. vites ve 2000 devir/dk.da 93 km. hız yapıyor olması. Dün Peugeot bayisinde 307 deneme sürüşü yaparak buna bizzat şahit oldum. Ancak tabiki 4000 devire çıkıpta o süratte hangi hızı yaptığını görmek mümkün olmadı. Zaten abes olurdu.


    Hocam benim arabada bişey var ozaman anlamadım. Ben neden 90-95 arası bişey göremiyorum bu arada senin yazdıgın veri 93 km olan benzinli versiyonunda mı? Benimki 110 hp dizel bide iki model arasında lastik farkı var bendeki lastikler büyük 205lik...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    2000 devirde 110 km/h yapan aracın 4000 devirde 220 km/h yapması gerektiği mantığı yanlış. Çünkü devir ve hız simetrik eğim göstermez.


    buna katılmıyorum
    çünkü dişli oranı devir arttıkça değişmezki
    yani aynı viteste 1 devirde 5 km yol alan araç 2 devirde 10 km yol almak zorundadır

    1000 devirde 55km/h
    800 devirde (rölanti) 44km/h
    daha altında stop

    Doğru anlamış mıyım?

    .oO°Oo.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mesudum


    quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    2000 devirde 110 km/h yapan aracın 4000 devirde 220 km/h yapması gerektiği mantığı yanlış. Çünkü devir ve hız simetrik eğim göstermez.


    buna katılmıyorum
    çünkü dişli oranı devir arttıkça değişmezki
    yani aynı viteste 1 devirde 5 km yol alan araç 2 devirde 10 km yol almak zorundadır

    1000 devirde 55km/h
    800 devirde (rölanti) 44km/h
    daha altında stop

    Doğru anlamış mıyım?

    .oO°Oo.





  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.