Şimdi Ara

90 km/h ya da 100 km/h

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
3.496
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar
    Sizce yeni nesil araçlar 90 km sabit hızdamı yok sa 100 km sabit hızda mı daha az yakar?



  • Hangi araç? dizel mi kaç motor? spesifik özellikler önemli...
  • CADDY le 2500 devir üstü daha az yakıyo turbodan olsa gerek yani aman basmıym devirlenmesin diyince daha fazla yakıyo
  • benim dizel getz

    4. vites 2500 devir 90 km de 6.2

    5.vites 2500 devir 120 km de 7 lt yakıyo

    devir aynı devir ama anlıyamıyom bi türlü
  • YENİ YA DA ESKİ FARK ETMEZ.
    90 KM DE DAHA AZ YAKAR HEPSİ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: dalyaci

    Arkadaşlar
    Sizce yeni nesil araçlar 90 km sabit hızdamı yok sa 100 km sabit hızda mı daha az yakar?
  • 90 km fabrika standardı diye biliyorum her araba daha az yakar.

    Ama kullandığın vitesede bağlı sen 3 vitesde de 90'a çıkarsın ama ozaman su gibi içer motor yakıtı.

    Arabayı gerektiği devirde ve o devirin gerektirdiği hızda kullanmak en iyisidir diye düşünüyorum.

    HIZ YOLU KISALTMAZ
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    benim dizel getz

    4. vites 2500 devir 90 km de 6.2

    5.vites 2500 devir 120 km de 7 lt yakıyo

    devir aynı devir ama anlıyamıyom bi türlü

    Abi sen birde 5.vites 2000 devir 90km de kullanabilsen birde, bak ozaman kaç yakacak

    Aradaki fark hava sürtünmesinden ve şanzıman oranlarının farklı olmasından falan kaynaklanıyordur heralde.

    Bu arada 120ile giderkende baya yakıyormuş (7litre) ; bende yol bilgisayarı olmadıgından 120-140 gibi hızlara cok çıkıyorum bu aralar, ve devir düşük oldugu için daha az yakar diye düşünüyordum. Demekki 5.vitesde 100-110gibi hızların üstüne çıkmamalı ekonomi için dizel getz'de de.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    500 km/sa kaç m/s ?
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • yaw o 7 lt 140 da olacaktı 120 değil


    120 de 6.6 felan yakıyor

    5.vites ve 90 km nerdeeeee



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JackDaniels -- 30 Mart 2006; 12:50:26 >
  • Son viteste kadranın ortasındaki hızda devir göstergesinin ortasını aşmayacak bir rejim genellemesi yapabiliriz herhalde.

    Bende (Corsa CDTi) ortalarda 2500 devir ve 100 km var mesela.

    Ama kullanma kılavuzunda motor düzensiz çalışmadıkça mümkün olduğunca yüksek viteste ve düşük devirde kullanın diyor.

    .oO°Oo.
  • Bende yeni 307 HDI 110 hp olandan var 1 aylık araba 2000 devirde 110 filan oluyor 5. viteste dolayısı ile 5. vitesi görmek pek mümkün olmuyor :))) 90 ile giden birisi olarak... Buna nasıl bir çare bulabiliriz.
  • benim gibi 4. viteste kullanıcan artık 90 da
  • Nesil farketmez rölantiye ne kadar yaklaşırsan o kadar az yakar. 70de ya da 60da en az yakar.
  • quote:

    Bende yeni 307 HDI 110 hp olandan var 1 aylık araba 2000 devirde 110 filan oluyor 5. viteste dolayısı ile 5. vitesi görmek pek mümkün olmuyor :)))


    5.vites ve 2000 devirde 110 km yaptığına emin misiniz ?
  • ben anlamadım arkadaşlar tek cümleyle nedir? 4. vites 3000 devir 90 km mi? yoksa 5. vites 2500 devir 90 km mi? hangisi daha az yakıyor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: selo078

    ben anlamadım arkadaşlar tek cümleyle nedir? 4. vites 3000 devir 90 km mi? yoksa 5. vites 2500 devir 90 km mi? hangisi daha az yakıyor?




    ortada şöyle bir karışıklık oldu galiba

    benim araba dizel

    dizel olduğundan düşük devirle daha yüksek hız yapabiliyorum benzinli araçlara göre

    şöyleki

    ben 5. vites 3000 devirde 145 görüyorum ama aynı devirde benzinli araç en fazla 110 felan görür

    o yüzden ben 2500 devirde 5. viteste 120 çıkıyor arabam
  • Yeni arkadaşların ya da konuya yabancı arkadaşların kafasının karışmaması açısından öncelikle şunu belitmeliyiz.

    1. Genel olarak dizel araçlar daha düşük devirlerde daha yüksek sürat yaparlar. Ancak dizel araçlar benzinli araçlar kadar yüksek devir göremezler. Yani bir dizel araç genel olarak max. 5000 devir çevirebilirken benzinli araçlar 7000 devir yapabilirler.

    2. Aracın hangi viteste kaç km sürat yapacağı sadece dizel ya da benzinli olmasıyla ilgili değil aynı zamanda aracın short shift (kısa oranlı şanzıman) ya da long shift (uzun oranlı şanzıman) olmasıyla da çok yakından ilgilidir.

    Örneğin jackdeniels arkadaşın aracı 2500 devirde 120 km/h görüyor. Ancak benim Megane 1.5 dci 5.vites ve 2500 devirde 110 km.yi görüyor. Bu kısa oranlı ve uzun oranlı şanzıman için iyi bir referans örnek mesela.

    3. Genelde şunu söylemekte de sakınca yoktur. Aynı motor hacmi, beygir ve tork gücüne sahip iki araçtan :
    Uzun oranlı şanzımana sahip olan aracın hızlanması ve ara hızlanma değerleri daha kötü ancak son hızı daha yüksektir. Aynı devirde daha yüksek sürate ulaşabilir. Yukarıdaki örneğe bakınız.
    Kısa oranlı şanzımana sahip olan aracın hızlanması ve ara hızlanma değerleri daha iyi ancak son hızı daha düşüktür. Aynı devirde daha düşük sürate ulaşabilir.



    Sizin sorunuza gelince:
    quote:

    ben anlamadım arkadaşlar tek cümleyle nedir? 4. vites 3000 devir 90 km mi? yoksa 5. vites 2500 devir 90 km mi? hangisi daha az yakıyor?


    Tek cümleyle 5. vites 2500 devir 90 km/h.




  • quote:

    CADDY le 2500 devir üstü daha az yakıyo turbodan olsa gerek yani aman basmıym devirlenmesin diyince daha fazla yakıyo


    Bence birde 2000 devirde ve sürekli giderek yakıt tüketimini ölçün. Emin olun daha az yakacaktır. 1700 devrin altına düşmedikçe dizel araçlar hantallaşmaz. Bu devirlerin altına sık düşmek aracın toparlamak için daha fazla güç harcamasına neden olacağından fazla yakıt tüketimine sebep olur ancak 2000 devir/dk. uzun yol kullanımlarında gayet ekonomik bir sürüş karakteristiğidir emin olun.

    Ayrıca tork ne kadar yüksek olursa uzun yol kullanımlarında araç o kadar daha rahat olacağından daha düşük devirlerde bile (örneğin 1800 devir/dk. ve hatta 6 vitesli opel astra 1.3 cdti için 1600 devir/dk) yakıt ekonomisi mümkün olmaktadır. Ancak en az 200 tork bu devirlerde aracın rahat gidebilmesine olanak sağlar. İşte yüksek torkun uzun yoldaki en önemli kazanımı budur.

    Yüksek torkun en önemli kazanımlarından biri de tırmanma ve inişlerde kendini göstermesidir. Yüksek torklu araç daha yüksek viteste daha rahat tırmanır ve inişlerde daha az güç harcar. Aynı vites ve devirde tırmanan ya da inen iki araçtan torku yüksek olan her zaman daha az yakar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz -- 31 Mart 2006; 18:35:49 >




  • teorik olarak 90 km daha az yakar çünkü devir daha az olur ve pistonlar alt ölü nokta ile üst ölü nokta arasında daha az benzin harcar. ama tabi bu yol sartlarına göre degişir , zaten bildigim kadarıyla 90 yakıt tüketiminin ortalamanmasını belirleyen hızdır .
  • benim gördüğüm en fazla hız 4000 devirde 190 km

    redline 4500 de başlıyor
  • Sevgili jackdaniels, senin aracın getz 1.5 110 bg mi ? Karşılaştırma yapmak açısından aracımın hangi devirde hangi hızları yapabildiğini belirtmek isterim.

    5. viteste
    2000 devirde - 90 km
    2500 devirde - 110 km
    3000 devirde - 130 km
    3500 devirde - 150 km
    4000 devirde - 170 km (Buraya kadar hızlanma mükemmel)
    4500 devirde - 190 km (170 km.den 190 km hıza çıkabilmek için uzun bir mesafe aldım) (3. km.de bu hıza ulaşabildim ancak)
    4800 devirde - 203 km (Bu benim gördüğüm en son sürat. Daha fazlasını yapması bence mümkün değil.)

    Not : Aracım tuninglidir (100 bg / 240 nm tork)

    Araca tuning uygulandığında aynı devirde yaptığı sürat değişmiyor. Değişen o devire ve hıza çok daha çabuk çıkabilmesi. Örneğin 0.dan hızlanarak tuning uygulanmamış 80 bg / 185 nm torkluk bir megane 3 km sonunda 190 km.ye ulaşması mümkün olmadı. Ancak 176 km yapabildim.

    Herkese bol paylaşımlar dilerim. Bilgi paylaştıkça çoğalır.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.