Şimdi Ara

90 km/h ya da 100 km/h (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
3.497
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Peki arkadaşlar

    Benim Megane 1.5 dci 1000 devirde 32 km/h yapıyor.

    Öyleyse

    2000 devirde 64
    4000 devirde 128 km yapıyor olması lazım öyle mi? Sizin yürüttüğünüz mantık bence yanlış.

    Ayrıca 2000 devirde 90 km/h yapan aracım 4000 devirde 170 km/h yapıyor.


    Umarım anlatabilmişimdir. Hızlanma eğrisi beygir ve tork eğrisi gibi 45 derecelik bir eğim göstermez. 100 km/h sürate kadar daha dik bir eğim gösterirken 100 km/h.den sonra eğim azalır.


    Sürdüğüm 307 hdi 110 bg premium modeliydi.

    Ayrıca 2000 devirde 90 km/h yapan aracım 4000 devirde 170 km/h yapıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz -- 5 Nisan 2006; 10:50:38 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Peki arkadaşlar

    Benim Megane 1.5 dci 1000 devirde 32 km/h yapıyor.

    Öyleyse

    2000 devirde 64
    4000 devirde 128 km yapıyor olması lazım öyle mi? Sizin yürüttüğünüz mantık bence yanlış.

    Ayrıca 2000 devirde 90 km/h yapan aracım 4000 devirde 170 km/h yapıyor.


    Umarım anlatabilmişimdir. Hızlanma eğrisi beygir ve tork eğrisi gibi 45 derecelik bir eğim göstermez. 100 km/h sürate kadar daha dik bir eğim gösterirken 100 km/h.den sonra eğim azalır.


    Sürdüğüm 307 hdi 110 bg premium modeliydi.

    Ayrıca 2000 devirde 90 km/h yapan aracım 4000 devirde 170 km/h yapıyor.



    iyi ama bunun eğimle nasıl ilgisi oluyor
    bu tamamen mekanik bir olay
    2000 devirde ki 5.vites dişlisi ile 4 bin devirdeki dişli farklı değilki

    diyelim bir teker 10 tur dönünce 100m giderse 20 tur dönünce 200m gider buda aynı şey eğimlşe falan bi alakası yoktur
    bence aracın göstergelrinde bir arıza vardır başkada açıklaması olamaz


    şuda bir gerçek km hızı arttıkça km de hata payıda artıyormuş bu 170km göstermesinin sebebi bu olabilir
    2000 devirde 90 yapıyorsa 4000 devirde 180 olmak zorunda
    saygılar




  • araba ne olursa olsun. 2000 devirin altına düsmemek kaydıyla . en düsük devirde 5. ( yada varsa 6. vitesde) vitesde 90 km/h hızla daha az benzin yakar.
  • Sevgili lökosit arkadaşım,

    Senden ricam eğer bir arabam varsa dikkatlice 5. vitesteki devir ve o devirdeki hızları kaydetmen. Düşük devirlerdeki hızı anlayabilmek için 5. vites ve 90 km. süratte rolantiye bırakıp devir düştükçe aracın süratini kaydedin. Benim anlatmak istediğimi o zaman daha iyi anlayacağınıza eminim.
  • Az önceki hesabı doğru anladım belki ama, tabi eğer sistemler derslerin temel aşamalarında anlatıldığı gibi ideal ve kayıpsız olsa.

    Bir defa baskı balata kavramada sürtünme kayıpları olacak. Hatta, hızlanma anındaki devirde elde edilen hızla yavaşlamadaki, veya gaza hiç basmıyorkenki hızlar farklı olacak.

    Hem, dişlilerle iş bitecek olsa, yokuşta kimsenin bayılmaması lazım. Halbuki yokuşlarda, özellikle kalkışlarda yüksek devirde patinaja girdiği halde hız olmayabiliyor, viteslerdeki dişli oranlarını hesaba katsak bile.

    .oO°Oo.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Sevgili lökosit arkadaşım,

    Senden ricam eğer bir arabam varsa dikkatlice 5. vitesteki devir ve o devirdeki hızları kaydetmen. Düşük devirlerdeki hızı anlayabilmek için 5. vites ve 90 km. süratte rolantiye bırakıp devir düştükçe aracın süratini kaydedin. Benim anlatmak istediğimi o zaman daha iyi anlayacağınıza eminim.


    zaten bakmıştım araçlarıma ufak tefek farklılıklar oluyor ama seninki kadar değil

    aslında sen esas bilgiyi vermişsin

    ''100 km/h sürate kadar daha dik bir eğim gösterirken 100 km/h.den sonra eğim azalır'' bu söylediğin km sayacının hata yapabileceğini gösterir ama devir saatinde, deviri tek tek saydığı için böyle bir hata olmaz

    aracında ki devir km oranları değişiyor olabilir bu km saatindeki hatadan ileri gelir
    2000 devirde 90km/st yapan aracın 4000 devirde 180 yapması lazım sendeki 10 km hız farkı km hatasındandır




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mesudum

    Az önceki hesabı doğru anladım belki ama, tabi eğer sistemler derslerin temel aşamalarında anlatıldığı gibi ideal ve kayıpsız olsa.

    Bir defa baskı balata kavramada sürtünme kayıpları olacak. Hatta, hızlanma anındaki devirde elde edilen hızla yavaşlamadaki, veya gaza hiç basmıyorkenki hızlar farklı olacak.


    .oO°Oo.

    katılıyorum
    az önceki yazımda km hatası dedim ama dediğin gibi baskı balata kayıplarıda etkiler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mesudum



    Hem, dişlilerle iş bitecek olsa, yokuşta kimsenin bayılmaması lazım. Halbuki yokuşlarda, özellikle kalkışlarda yüksek devirde patinaja girdiği halde hız olmayabiliyor, viteslerdeki dişli oranlarını hesaba katsak bile.

    .oO°Oo.

    buna katılmıyorum
    yokuşta bayılma ayrı bişey ; rampada motor gücü yetmez ve devirde km ile orantılı düşer
    ama patinaj olayına bişey diyemem zaten patinajı hesaba katmadan tartışıyoruz sanırım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mkutlu

    Merhaba Arkadaşlar,
    bir süre Oyak Renault Fabrikasında(Bursa) bir iki proje üzerinde çalıştım.
    Bu konuyu renault da çalışanlarla da konuşmuştum. Sonuç olarak şunları söyleyebilirim.

    1.Öncelikle aracınızın yakıt tüketimi gaz pedalına yaptığınız basınçla doğru orantılıdır.

    2.Sabit hızda (genellikle şehirlerarası yolculuklarda ve çevre yollarında) giderken düşük devirde gidiniz.
    Örnek: 100km/h ile gidiyorsanız 4.vites yerine 5. vitesi tercih edin.

    Ancak araç sollama vb. nedenlerden dolayı hızlanmak isterseniz vites düşürün, çünkü düşük devirde gaz pedalına yaptığınız basınç sonucunda yeterli performans alamaz aynı zamanda fazla yakıt tüketirsiniz.

    3.Şehir içi kullanımda (süratinizin çok sık artıp azaldığı durumlarda); aracınızın size max. tork sağladığı devirlerde aracı kullanmaya özen gösterin..
    benzinli araçlarda 2500-3500 gibi dizellerde 1800-2500 gibi. bu seviyede aracınızın gaz pedalına hafifçe dokunduğunuzda aracınız gereken performansı size verecektir. Fakat tekrar söylemekte fayda var eğer çevre yolunda gidiyor ve genelde 60-80 km/h gibi aracınızı kullanıyorsanız 2.madde sizin için daha uygun olur.

    4.Klimalı araç kullanlar; klima çalıştığı zaman ortalama %5-10 civarına tüketimi artırır. Bu sebeble yaz aylarında tüketimi artırmamak için klima kullanmak yerine aracınızın camlarını açıyorsanız ve de bunu şehirler arası yollarda (50+km/h hızlarda) yapıyorsanız bilin ki rüzgardan dolayı benzer yakıt tüketimiyle karşı karşıyasınız. Çünkü aracın içine hızla giren hava aracın aerodinamik yapısının kazandırdığı avantajı kaybetmesine sebep olur.
    Camları kapalı araç açık olana göre daha az yakıt tüketir.

    iyi günler...




    abi her sey iyi guzel de,

    benim aracim clio dizel, bir muhendislik harikasi olan bu araca elemanlar devir saati takmamis,

    gecen gun bursa`da fabrikadaydik, yemekte yandaki masada oturuyordu oyak-renault`nun baskani mösyö gabile (Alain Gabillet).

    Soracaktim: `bu kadar pinti olmak zorundamiydiniz diye?`.

    Alirken bakmamistim, acaba devir saati var midir diye? hiz ibresi var mi diye bakilir mi ki devir ibresine bakayim. benimki 2004, 2006 modellerini bile hala boyle yapiyorlar.

    neyse, devir saati olan dizel clio 65bg sahibi olan arkadas varsa, hangi devirde hangi viteste kac yaptigini yazabilir mi acaba?




  • arabanın hızlanmasındaki tek etken arabanın motorunun ürettigi güç degildirki
    arabanın motoru güç üretirken birsürde kayıp olur.........
    en önemli kayıp hava sürtünmesidir.
    yüksek hızlarda dogrusal olmayan bir artış olur hava sürtünmesinde
    umarım sen haklısımdırda ben yanılıyorumdur ama kimse deviri ikiye katlayınca hızda ikiye katlanmaz
    isteyen fotoyu çeksin getirsin atsın buraya
    hem herkesin arabasını kendine has bi yakış şekli vardır sürüşten kaynaklanan bunun için kendiniz deneyn ve görün
  • YAVUZ,
    DEVİR SAATİ İLE KM SAATİ TAM OLARAK SİMETRİKRİK DEĞERLER GÖSTERİR. YANİ ARALARINDA DOĞRU ORANTI VARDIR...

    BUNU DENEYEBİLİRSİN. ÖZELLİKLE RENO ARAÇLARDA BU ORANTI ÇOK SAĞLIKLIDIR.
    SENİN MEGANE SON VİTESTE 4000 DEVİRDE 171 KM YAPAR MI? YAPAR. 2000 DEVİRDE 85.5 KM YAPMALIDIR.
    4500 DEVİRDE 192 KM, 4700 DEVİRDE 200 KM YAPMAN LAZIM...

    YA DA ŞÖYLE SÖYLEYELİM.
    BİR ARAÇ, 3.VİTESTE 2000 DEVİRDE 60 KM YAPARSA, 3. VİTES 4000 DEVİRDE 120 KM YAPMALIDIR...

    BEN HİÇ PEJO 307 KULLANMADAIM. SADECE FAB VERİSİ DEĞERLERDEN HAREKETLE HESAP YAPARAK,
    5. VİTESTE 2000 DEVİRDE YAKLAŞIK 94-95 YAPMALIDIR DEDİM... SEN DE BİZZAT BUNUN DOĞRULUĞUNU KULLANARAK TEST ETMİŞ OLDUN....

    BİR KAÇ KM LİK FARKLAR OLUŞMASI NORMALDİR.. BUNU OKUMA HATASI OLARAK KABUL ETMELİYİZ....

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    2000 devirde 110 km/h yapan aracın 4000 devirde 220 km/h yapması gerektiği mantığı yanlış. Çünkü devir ve hız simetrik eğim göstermez.

    Ancak doğru olduğunuz bir konu var o da 307.nin 5. vites ve 2000 devir/dk.da 93 km. hız yapıyor olması. Dün Peugeot bayisinde 307 deneme sürüşü yaparak buna bizzat şahit oldum. Ancak tabiki 4000 devire çıkıpta o süratte hangi hızı yaptığını görmek mümkün olmadı. Zaten abes olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 9 Nisan 2006; 20:49:53 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Se®k@n

    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    benim dizel getz

    4. vites 2500 devir 90 km de 6.2

    5.vites 2500 devir 120 km de 7 lt yakıyo

    devir aynı devir ama anlıyamıyom bi türlü

    Abi sen birde 5.vites 2000 devir 90km de kullanabilsen birde, bak ozaman kaç yakacak

    Aradaki fark hava sürtünmesinden ve şanzıman oranlarının farklı olmasından falan kaynaklanıyordur heralde.

    Bu arada 120ile giderkende baya yakıyormuş (7litre) ; bende yol bilgisayarı olmadıgından 120-140 gibi hızlara cok çıkıyorum bu aralar, ve devir düşük oldugu için daha az yakar diye düşünüyordum. Demekki 5.vitesde 100-110gibi hızların üstüne çıkmamalı ekonomi için dizel getz'de de.


    bu konu daha çok artan hızda rüzgarın direncinden kaynaklanıyor arkadaşlar.devrin aynı olması için daha fazla yakıt tüketmesi normal..

    benim aracımda 140 ile giderken de yakıt sapıtmıyor pek..ekonomi göstergesine dikkat ederek kullanıyorum biraz da ondan belki de paylaşmak istedim




  • Arkadaşlar ben de devir ile hız arasında doğru orantı olamdığını düşünüyorum. benim aracım bora TDI(110hp) 1000devirdeki değerle 2000 ve üstü değerler hiç örtüşmüyor. tam hızı hatırlamıyorum ama 1000 devirde 5.viteste benim araç 50km nin üstünde hıza sahip(hatırlayamadım tam hızı). orantıyla 2000 devirde 100 ve üstü hıza sahip olamsı gerekir ama 2000 devirde 93 km hızla gidiyor. ayrıca 3000 devirde 140(yaklaşık tam hatırlayamadım çünkü), 4000 devirde de 182km hız yapıyor. tam hatırlayamadığım değerleri yarın ölçerim ve yazarım.

    Biliosunuz ki son dişli oranı denen bişey var bence ondan kaynaklanıyor bu orantısızlık ama tam açıklamasını yapamıyorum. siz ne düşünüyosunuz son dişli oranı hakkında?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alper83

    arabanın hızlanmasındaki tek etken arabanın motorunun ürettigi güç degildirki
    arabanın motoru güç üretirken birsürde kayıp olur.........
    en önemli kayıp hava sürtünmesidir.
    yüksek hızlarda dogrusal olmayan bir artış olur hava sürtünmesinde
    umarım sen haklısımdırda ben yanılıyorumdur ama kimse deviri ikiye katlayınca hızda ikiye katlanmaz
    isteyen fotoyu çeksin getirsin atsın buraya
    hem herkesin arabasını kendine has bi yakış şekli vardır sürüşten kaynaklanan bunun için kendiniz deneyn ve görün


    Arkadasım kullandığımız FİAT SCUDO 2.0JTD aracımız 5.vites te 2000 d/dk da 80 km/h yapıo tam olarak.4000 d/dk da ise 157 km/s yapıo yani 3 km lik bir fark var.Arastırın görün.isterseniz foto da koyarım.Ayrıca Kulandığımız bir diğer aracta 206 1,4 benzinli 3000 d/dk da 90 km/h yapıo. 6000 d/dk da 180 yapıo.Tam olarak...




  • Peki düz yolda 5.viteste 90la giderken yokuşta hız 5.vites 60km'ye düştü araba bayıldı diyelim vites düşürmeden gaza yüklenip hızı arttırmaya çalışırsak araba normale göre fazla mı yakar?
  • quote:

    Peki düz yolda 5.viteste 90la giderken yokuşta hız 5.vites 60km'ye düştü araba bayıldı diyelim vites düşürmeden gaza yüklenip hızı arttırmaya çalışırsak araba normale göre fazla mı yakar?


    Yokuşun eğimine bağlı olarak oldukça fazla yakacağını söylemek zor olmasa gerek. Ancak yokuşta 5. vites ve 60 km/h süratte zaten toparlayıp gidecek araba sayısı çok fazla değildir. Bunu ancak nispeten daha kısa oranlı şanzuman kullanan ve torku yüksek olan araçlar başarabilir diye düşünüyorum. Başarsa bile normalin çok üstünde bir güç harcayacağı için çok fazla yakar üstelik sübapların eğilmesine neden olabilir.
  • VERDİĞİN RAKAMLAR, BU ORANTIYI ZATEN GÖSTERİYOR...
    AYRICA, SON DİŞLİ OLAYI DENEN ŞEYDEN KAYNAKLANMAZ. ÇÜNKÜ VİTES DEĞİŞTİRMEDEN BU ORANLARDAN BAHSEDİYORUZ. YANİ 5. VİTESTE 4000 DEVİRDE AYNI DİŞLİLER VAR. 1000 DEVİRDE DE AYNI DİŞLİLER....

    quote:

    Orjinalden alıntı: kapadokyalı

    Arkadaşlar ben de devir ile hız arasında doğru orantı olamdığını düşünüyorum. benim aracım bora TDI(110hp) 1000devirdeki değerle 2000 ve üstü değerler hiç örtüşmüyor. tam hızı hatırlamıyorum ama 1000 devirde 5.viteste benim araç 50km nin üstünde hıza sahip(hatırlayamadım tam hızı). orantıyla 2000 devirde 100 ve üstü hıza sahip olamsı gerekir ama 2000 devirde 93 km hızla gidiyor. ayrıca 3000 devirde 140(yaklaşık tam hatırlayamadım çünkü), 4000 devirde de 182km hız yapıyor. tam hatırlayamadığım değerleri yarın ölçerim ve yazarım.

    Biliosunuz ki son dişli oranı denen bişey var bence ondan kaynaklanıyor bu orantısızlık ama tam açıklamasını yapamıyorum. siz ne düşünüyosunuz son dişli oranı hakkında?




  • Bora TDI.nın 5.vites 1000 devirdeki hızının 50 ya da civarı olduğunu zannetmiyorum.

    Sevgili roverci Renault Megane 4000 devirde 170 km. hız yapıyor doğru, 2000 devirdeki hızı da tam olarak 89 km. 1000 devirdeki hızı da 32 okuma hatasını da katarak 35 diyelim.

    Az çok Matematik ve geometri bilirim. Lütfen bu değerleri alıp grafiğe koyun. 45 derecelik bir doğru elde edebilir misiniz ? Edemezsiniz. Siz sadece 2000 devirden sonrasını hesaba katıyorsunuz ama o da simetrik değil. Evet yakın ama tam olarak doğru orantı yok. Doğru orantı olması için 1000 devirden itibaren devir ve hızın orantılı artması gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz -- 10 Nisan 2006; 11:00:07 >
  • benim getzin yukarda verdiğim değerlerine bakarsak yavuz un dediği gibi değerler yakın kama kesin değil

    5.vites 2000de 92 yaparken 4000 de 190 yapıyorum yani biraz sapma var
  • Ben değerleri tam yazayım. bora TDI(110 hp). 5.viteste iken 1000d.de 49km, 2000d.de 93km, 3000d.de 141km, 4000d.de 182km hız yapıyor. Aralarında tam bir orantı olduğu söylenemez. 1000 deviri baz alırsak hiçbiriyle arasında orantı yok. 2000 deviri baz alırsak 3000devirle örtüşüyor gibi. başka yok. yani tam bir doğru orantı yok malesef.

    Ayrıca yavuz bugün defalarca ölçtüm 1000 devirde 49km hız yapıyo benim bora.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.