Şimdi Ara

40.000 km de 1.2 TSI DSG ve yaşadıklarım...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
156
Cevap
2
Favori
3.938
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar sevgili arkadaşlar;

    Bir süre kafamı dinlemek ve bu forum ,kendi sitem ve otomobil dünyasına ne kadar zaman ayırdığımı irdelemek için kendimce bir süre uzaklaşmayı ,ailemin ve işimin önüne hiçbir şeyin geçemeyeceğini test edip garanti altına almayı böyle bir uzaklaşma ile uygun gördüm.

    Her ne kadar burada tatsız ve istenmeyen olaylar yaşansa da bir şekilde burası insanı kendine bağlıyor ve olay içinden çıkılmaz bir hal alıyor.Eğer böyle sorun yaşayan arkadaşlar var ise bir süre uzaklaşsınlar ve kafalarını dinleyip doğrusu ne ise ona karar versinler.

    Konumuza gelirsek

    Engelli yeğenimin okula gidişi ve hafta sonları gezmesinde ona rahat ettirebilmem için akülü sandalyesini yanında taşımam gerekiyordu ve akülü sandalyesinin bagajına rahatlıkla sığabildiği bir araç arıyordum ve alacağım araç 1.6 litre motor ve altı hacminde olmalı ve otomatik vites seçeneği bulunmalıydı.Tüm bu arayışlardan sonra sıra beklemeden en uygun olarak alabileceğim araç Skoda Yeti 1.2 seçeneği idi..Bundan yaklaşık 15 ay önce liste fiyatı yaklaşık 60.500 TL olan(bin lira daha fazla olabilir tam hatırlamıyorum) ÖTV indirimi ile 40.500 TL ye 2012 model cam tavan ve Bolero ekran opsiyonlu Skoda Yeti 1.2 TSI DSG Ambition aldım.


    İlk etap ta yeni arabanın da verdiği hevesle her şey güzel başladı ilk olarak servisle tanışmam yaklaşık 4000 km de 3 . stop lambasından içeriye su kaçması ile başladı.Fabrika çıkışı yerine tam oturtulmayan sünger ve yapıştırıcı yüzünden yıkama esnasında içeriye su alıyordu.Hiç bir sorun çıkarılmadan tamir edildi.

    Servisteki arkadaşları ikinci rahatsız etmem 6000 km civarlarında idi,ön konsoldan yada torpidonun herhangi bir yerinden gelen çıt çıt ses yüzünden oldu.Sesin tam olarak nereden geldiği kestirilemiyor ve ön konsolun(torpido) tamamen söküleceği bilgisi tarafıma iletiliyordu ve böyle bir şeye müsaade edemeyeceğimi söyleyip oradan uzaklaşıyordum.


    Üçüncü olarak 10 bin km civarında geri vitese aldıktan ve harekete başladıktan sonra sağ önden ‘’TIK’’ diye çıkan bir ses yüzünden servise gittim.Yaptığımız testler sonucunda geri manevra esnasında hareket ettikten sonra birkaç milimlik oynama payı bulunan balatanın bu sesi yaptığına karar verildi.

    Dördüncü servis ile görüşmem 13.500 km de dur kalk esnasındaki hafif hafif titreme yüzünden oldu ve servisten tarafıma iletilen cevap bunun normal olduğu idi.
    Sonrasında beşinci buluşmamız sunroofun takılarak ve titreşimle kapanması ve açılması yüzünden oldu.Sevgili @algebraic kardeşimde arızaya canlı tanıklık edenlerdendir. Kilometrem 25 bin civarlarını gösterirken sunroofun ayağının kırıldığı tespit edildi ve hiç bir ücret ödemeden ve bir zorluk çıkarılmadan arızam giderildi.

    30 bin bakımına 590 TL bayıldıktan sonra mutlu ve mesut bir şekilde hayatımıza devam ederken bir şey dikkatimi çekti.35 bin km civarlarında ilk marş esnasında ‘’gırrrrrrrrr’’ diye aşırı ve yoğun titreşimli bir çalışma canımı sıkmaya başladı ve bunu sürekli değil ara ara yapması beni iyice düşündürüyordu.
    Bu arızayı servisle paylaşmanın planlarını yaparken kalkış esnasında vuruntu ile titreme 2. Viteste düşü devirde hareket etme esnasında aşırı bir vuruntu beni ‘’yok artık ali sami’’ moduna yavaş yavaş sokmaya başlamıştı.


    Kilometrem 40 bindeyken aşırı vuruntu ,ilk marşta anormal titreşim ve ses şikayetleri ile yetkili servisle muhtemel arıza yüzünden 6. buluşmamızı gerçekleştiriyorduk.İlk etapta test sürüşümüzde arac hiçbir olası arıza göstermedi.Ne bir titreme ne bir arıza göstergesi.Bunun üzerine aracı alıp servisten ayrıldım ki 8 km gittikten sonra sıkışık (Trabzon’u bilenler için)Değirmendere trafiğine girdim ve vuruntunun bariz bir şekilde belli olduğunu fark ettim.Hemen servise dönerek 7 buluşmamızı diyeceğim ama kısa oldu ayrılığımız bu sayılmaz diyelim.Ustayı yanıma aldıktan sonra peşi sıra vuruntu ve titremeler ustanın kafasında sayısız soru işareti yakıyordu.1 gün aracım serviste kaldıktan sonra tarafıma verilen bilgi aynen şu şekildedir;

    Araca en son yazılım yüklendiği,vuruntu ve titremelerin 1. Vites ile 2. Vites arasında olabilecek yağ basıncı düşmesinden kaynaklanabileceği ,yazılımla düzeltildiği ve ilk marş esnasındaki titreşimin zincir uzamasından kaynaklandığı söylendi.Bu arızayı sürekli yapmadığı test ler esnasında bir kere yaptığı için ve garantimin 9 ay daha olduğunu göz önüne alarak her hangi bir talepte bulunmadım.
    Servis her şeyi kontrol ettikten ve test sürüşünden sonra aracı tarafıma teslim etti.Dün itibari ile aynı vuruntunun ve titremenin aşırı bir şekilde yine devam ettiğini fark ettim.Servisten randevu günü bekliyorum bakalım neler çıkar.

    Bugun yaptığım küçük bir araştırma neticesinde 1.2 TSI ler de bu problemin yaşandığı ve triger zinciri uzamasından kaynaklandığını netleştirmiş oldum.

    Araçtan tamamen soğumuş olmamla birlikte yeğenimin hayatını kolaylaştırdığı için yinede kopamadığım bir ulaşım aracı benim için. İyi yönleri ve bize sağladığı kolaylık kesinlikle göz ardı edilemez.ma kardeşim bu 80 model araba değil ki silecek çalışma esnasında A sutununu şamarlasın.Eve giderken dikkatimi çekti seilecek en düşük ayarda olmasına rağmen A sütununu karpuz seçer gibi şamarlıyor ve anormal bir ses çıkarıyordu.Arka koltuklar birbirinden bağımsız bilindiği üzere mükemmel bir özellik ama gel gör ki parke yollarda titremesinden dolayı ses yapıyor ve ben teybin sesini açmama teşvik ediyordu.

    Cam tavan düşünen arkadaşlar cam tavandan gelebilecek sesleri göz önüne alarak seçimlerini yapsınlar. Bagaj kısmından gelebilecek trim sesleri ve fitillerdeki gıcırdamaları asla unutmasınlar.
    Tüm bunlara rağmen yukarıda söylediğim gibi işimizi gördüğü için yine de kızamıyorum.Belki de benim yerimde olan ve 5 yıl sınırlaması bulunmayan normal bir kullanıcı aracını çoktan elden çıkarmıştı.
    Servis ile önümüzdeki buluşma umarım benim CONTA yakmam ile son bulmaz.Gelişmelerden haberdar ederim.Başınız ağırtmışsam da özür dilerim.

    Bu arada 4. nesil kavrama servisler de gözümüz aydın...

    Herkese keyifli forumlar….



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..NeyzeN.. -- 5 Şubat 2014; 14:53:53 >







  • Yok yok dediler. 2012 deki yeni nesillerde sorun yok dediler...

    Hatta söylenti gibi öyle yayıldı ki tüm uyarılarıma rağmen kuzenim gitti 1.2 dsg leon aldı. Ben demistim demeyi sevmiyorum.

    Aracınız geniş ve ferah bir araç. İşinizi görüyorsa muhtemelen garantiden de şanzıman vs problemlerinizi giderirlerse kullanirsiniz uzun süre ( umarım ) ayrıca ekstra garanti alinabiliyorsa almanizi öneririm çünkü yanlış bilmiyorsam 5 yıl satamiyorsunuz o aracı.

    Yakıt Tüketimi degerlerinizi de ayrıca belirtirseniz sevinirim.

    Geçmiş olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Yok yok dediler. 2012 deki yeni nesillerde sorun yok dediler...

    Hatta söylenti gibi öyle yayıldı ki tüm uyarılarıma rağmen kuzenim gitti 1.2 dsg leon aldı. Ben demistim demeyi sevmiyorum.

    Aracınız geniş ve ferah bir araç. İşinizi görüyorsa muhtemelen garantiden de şanzıman vs problemlerinizi giderirlerse kullanirsiniz uzun süre ( umarım ) ayrıca ekstra garanti alinabiliyorsa almanizi öneririm çünkü yanlış bilmiyorsam 5 yıl satamiyorsunuz o aracı.

    Yakıt Tüketimi degerlerinizi de ayrıca belirtirseniz sevinirim.

    Geçmiş olsun

    Teşekkür ederim.

    Hemen paylaşayım;

    Yakıt değerlerim karma 8 litre civarlarında.Uzun yol ve 90-95 km sabit hızla Ankara -Trabzon arası 5.4 litre.

    Bu araca eğer basarsanız adeta benzini içiyor ve ben bir V6 yım havalarına giriyor ama şehir içi sıkışık trafikte de atmosferik benzinlileri aratmıyor.Uzun yolda ayağınıza hakim olursanız az yakıyor fakat dediğim gibi acımaz basarsanız 12 civarı yada çok değil orta halli gideyim derseniz kendi aracımdan söz ediyorum uzun yolda olsa 7 litreyi aşarsınız hemde çok rahat.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..NeyzeN.. -- 4 Şubat 2014; 19:14:51 >




  • Bu arada aracım 3. NESİL KAVRAMA...
  • Gecmis olsun abi. Uzatılmış garanti var miydi acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Extra Terrestrial

    Gecmis olsun abi. Uzatılmış garanti var miydi acaba?

    Yok kardeşim.Uzatmayı da düşünmüyorum açıkçası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Extra Terrestrial

    Gecmis olsun abi. Uzatılmış garanti var miydi acaba?

    Yok kardeşim.Uzatmayı da düşünmüyorum açıkçası.

    Ozel bir sebebi yoksa neden düşünmediğinizi söyleyebilir misiniz? Arac daha uzun süre sizde ne olur ne olmaz DSG sorun çıkarmasın sonra?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Extra Terrestrial


    quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Extra Terrestrial

    Gecmis olsun abi. Uzatılmış garanti var miydi acaba?

    Yok kardeşim.Uzatmayı da düşünmüyorum açıkçası.

    Ozel bir sebebi yoksa neden düşünmediğinizi söyleyebilir misiniz? Arac daha uzun süre sizde ne olur ne olmaz DSG sorun çıkarmasın sonra?

    Öncelikle kendimi 2 yıl daha servise bağlamış olacağım ve verilen para benden alınmış haraç gibi hissettirecek bu yüzden almayı düşünmüyorum.Ve yanılmıyorsam 1800 TL gibi bir rakam söz konusu.

    Ayrıca 5 yılımı tamamlarmıyım bilmiyorum kafamda bir çok soru işareti söz konusu ve cevaplar tabi




  • Ellerinize sağlık değerli bir paylaşım
  • İlk araç çalıştırmasında (soğuk) ses yapması tüm TSI motorlarda var diye biliyorum. Bir süre motorun kendine gelmesi gerekiyor. Zaten yakıt tüketimi 4.5-5 litreyi gösterecektir ancak 30-35sn bekledikten sonra kendine tamamen geliyor ve sessizleşiyor. Bu bir arıza değil.

    DSG'li araçta ayağınızı frenden çektiğinizde azıcık bile eğim varsa titreyerek kalkması normal. Sonuçta aynı şey manuelde de oluyor. Araç yeterli gaz almazsa titreme yapar.

    Yanlışım varsa düzeltin ancak söz konusu arızalar öyle araçtan soğutacak tipte büyük arızalar değil bence biraz abartmışsınız. Her markada oluşabilecek sorunlar bunlar. Ha olmaması gerekirdi ama olmuş yapacak bir şey yok ne yazıkki.
  • ..NeyzeN.. kullanıcısına yanıt
    İnşallah sorunların kalıcı çözülür.
    vw golf7 ile birlikte vag tsı motorlarıda yeniledi. zincir yerine kayış kullanılıyor artık. turbo yerleşimi değişti. Ayrıca intercooler yerine aftercooler diye bir sisteme geçti.
    dsg de ise 4. nesil kavrama nasıldır ne değişiklikler olmuştur belli değil :)
    vw hep yenilik peşinde. şimdi eski nesil dediğide 2 yıl önce yeniydi. motor ve şanzımanda bu kadar sert değişiklikler iyi değil. Ancak,
    tsi dsg ikilisinin zevki güncel araçların çoğunda yok. ALfa hariç...
    bir çok aracı tes edip düşündükten sonra yine tdi dsg den yana kararımı verdim. bakalım bunu ne kadar kullanacağım Allah sağlık ve imkan verir ise bu aracımı bir daha satmamayı düşünüyorum. Tam uzun dönem testi yapmış olurum...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • FirstClass F kullanıcısına yanıt
    Hemen cevaplayayım;

    İlk çalıştırmada gelen ses öyle 25 30 saniye süren birşey değil ilk marşa vurunca 1 saniyelik bir ses ki bunla alakalı bir çok şikayet konusu açılmış ve zincir değişimi sorunu çözmüş.Bakabilirisniz

    Titreme vuruntu şeklinde gaz verdiğimde ve biraz yüklendiğim de bu vuruntu ve titremeyi peşi sıra yapıyor.

    Abartma olayına girmeyelim görüşünüz saygı duyarım ama ben yaşadıklarımı anlattım sizin başınıza da gelirse sizde paylaşın lütfen o zaman abartı mı değil mi anlarız.
    Hoşçakalın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Ellerinize sağlık değerli bir paylaşım

    Eyvallah hocam
  • Yeni aracın hayırlı olsun tekrar.

    Eski nesil ile yeni nesil arasında farklar var buna hiç şüphem yok.Ama dediğin gibi bu kadar sık değişiklik iyi değil.Kapsamlı bir sürüş ve çeşitli bilgiler bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..NeyzeN.. -- 4 Şubat 2014; 20:00:21 >
  • Geçmiş olsun insanın tadını kaçıran sorunlar yaşamışsınız.

    Size sadece şunu söyleyebilirim Trim, lastik vs seslerine çok takılmayın çünkü nerdeyse b,c ve d sınıfı araçların hepsinde oluşabilen sesler.

    Ben daha henüz trim sesi olmayan bir araca sahip olmadım bu konuda ciddi takıntım vardı fakat artık sadece muzigin sesini açıp yoluma devam ediyorum çünkü servisler o sesi ya duymazlar yada bunlar böyle üretilmiş diyip geçerler.
  • Hocam aracınızda zincir değişimi ve kavrama+yağ+yazılım değişimi yapıldı mı?
    Bunları talep etseydiniz servisten,sorununuz çözülürdü büyük ihtimalle.

    Fakat insanın başına böyle şeyler gelmesi gerçekten üzücü.
  • Kardeşim çok geçmiş olsun benim 3008 de ve 508 de yaşadıklarımın tipatip aynilarini yasamissin kendim bildigim için çok üzüldüm inan ben forda geçtim mutluyum Şirvan toyota ya geçti seninde 5 yıl bitince bu iki markadan birine geç ha bu arada beni unutmussun tesadüfen denk geldim konuya :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ensnksr -- 4 Şubat 2014; 20:29:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba Özer arkadaşım ve dostum,

    Forumda hoş olmayan şeyler olmuyor değil, ağırlıklı olarak Otomobil Genel bölümünde bulunmamız ve buradaki birçok konuya yorum yazmamız, farkında olmadan "sahiplenme" durumunun yaşanmasına sebep oluyor, bazen ben de bu durumun içine girebiliyorum. Bu forumun bağımlılık yapan bir yapısı da var, inkâr etsek bile bunu değiştiremiyoruz. Ben sadece Otomobil Genel ile kendimi sınırlandırmıyorum, Sıcak Fırsatlar bölümündeki avantajları takip etmeyi (iPhone 5S 16 GB'nin 1.600 TL'ye satılması), teknoloji alanındaki gelişmeleri takip etmeyi ya da Konu Dışı bölümündeki eğlenceli konuları takip etmenin zevkini de yaşıyorum ama itiraf edeyim, Otomobil Genel'de kendimi evimde gibi hissediyorum, 3 yıldan fazla süredir aktif olarak bu bölümdeyim ve birçok kişi/konu hakkında da fikir sahibi olabildim. Burada bulunan herkesin amacı aynı olmuyor, ahâk ve tutum seviyesi de bu duruma örnektir.

    Yaşadığın problemlerin açıklanabilir bir yanı yok, daha 5 yaşına bile girmemiş bir otomobilde bu kadar sorun yaşanmasını anlayamıyorum. Türkiye'deki genel zihniyette kendini korur vaziyette, malı sattıktan sonra kimse müşteri ile iletişim sürdürmeye çalışmıyorlar, tam tersine konuşmamayı ve uzaklaşmayı tercih ediyorlar.

    Sorunlarının en kısa sürede çözülmesini diler, yakınına da şifa dilerim.

    Sevgi ve saygılarımla.




  • İnşallah! 5 yılın sonuna ulaşabilirsin, yoksa bu katlanarak giden ufak tefek arızalar insan da sıkıntı yaratmaya başlar.
    Gerçi, 7-8 kere servis yolu aşındırmak bile sıkıntıların başlangıcı olmuş. Ufak tefek de olsa kullanıcısını soğutan durumlar.

    Okudukça ve bu konular gerçek kullanıcıları tarafından açıldıkça, dsg kullanıcılarının ancak 2+2+1 ile 5 yılı "zor zar" bulabileceği kanaatine vardım.
    O kadar dsg farkı ver, 1800tl ye +2yıl garanti al, bunun neticesinde 2 yıl servise girip fark öde, sonra 1 yıl iyi niyet(!) hakkı kazan...

    Bana göre değil. Bu kadar parayı ektra olarak verdikten sonra bu kadar çile çekme ihtimali; Bana göre değil.

    Bu kullanmak zorunda olduğun 5 yıl içinde 2 yıl garantiden sonra büyük bir arıza çıkmamasını temenni etmekten başka birşey yok...



    *Bakalım sorunsuz diye yazılan 3. nesil kavramadan sonra çıkartılan 4. nesil kavrama ardından daha kaç tane sorunsuz kavrama(lar) çıkacak?
    5-7-8-10!!!




  • Özer kardeşim bu araba seni mutlu etmedi, 5 yıl sınırı olmasa iş kolay da..
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.