Şimdi Ara

40.000 km de 1.2 TSI DSG ve yaşadıklarım... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
156
Cevap
2
Favori
3.950
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ..NeyzeN.. kullanıcısına yanıt
    Merak ettim şimdi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    Merak ettim şimdi.

    Yanlış ustaların eline düşerek 3 tane özel servis değiştirme ve sonrası olanlar yarın detaylı anlatırım hocam
  • Abi çok geçmiş olsun, en son konuştuğumuzda sorunlar daha mütevazi boyutlardaydı.

    Hatta ben Yeti'nin hem yolcu koltuğunu hem de sürücü koltuğunu oldukça beğendim, nazarım mı değdi noldu

    Gerçi o cam tavanın açılırken çıkardığı sesten irkilmedim değil ne yalan söyleyeyim.Belliydi bi sıkıntı olduğu.


    Bu arabayla işin bittiği zaman doğruca en yakın Citroen bayisine gidip C4 Picasso için müzakerelere başla abi en temizi
  • Geçmiş olsun. Ben de dizel otm c4 ve Auris arasında gidip geliyorum. İnşallah bu tür sıkıntılar yaşamam.
  • Öncelikle geçmiş olsun.

    Kendi aracım 2011 model octavia 1.6 tdi dsg + sunroof. Bu nedenle skoda servisleriyle 3 yıldır haşır neşirim. Kendi aracımında dsg olması nedeniyle çekinerek aldım ama şimdiye kadar hiç bir sorun yaşamadım. 63.000 km de aracım.

    Servislerden öğrendiğim kadarıyla dik yokuşlarda manuel modda vites değiştirme önerisi dışında sadece serviste şanzıman güncellemelerini yaptırdım.

    Sizin Yeti konusunda ise biraz bilgiler duydum müsadenizle paylaşayım. Eşim için 1 yıldır otomatik araç bakıyorum ve son 3-4 hafta yeti ile ilgilenmiştim. Servisteki arkadaşa sorduğumda 1.2 tsi dsg ikinci elleri pek tavsiye etmedi. Yokuşlarda kasa ağırlığı nedeniyle fazla yaktığını, peformans konusunda çok tatmin etmeyeceğini söylemişti. Ama yeni çıkan 1.4 tsi dsg yi hiç çekinmeden al tavsiye ederim demişti.

    Konfor konusunda sıkıntı yaratacağını düşünerek yetiden vazgeçmiştim. Sizin yaşadıklarınızı okuyunca konfor problemleri nedeniyle vazgeçmekle haklıymışım diye düşündüm.

    Bu hafta 2010 golf 1.6 benzinli dsg aldım...




  • Hocam araçtan bir soğudun mu 3 Lt bile yaksa insanın ici ısınmıyor tekrar.

    Bilinen veya sanılan bir durum vardır. Skoda seattan kaliteli derler. Ben 78 bin km kullandım trin sesleri veya baska türlü ses veya bozuklukla hatta aşınma ile karşılaşmadım. Tek sorunum kavrama kronik rahatsızlığı idi. Ha birde ufaktan yağ eksiltiyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özer kardeşim önemli degil şaka yaptım :) bundan sonra subaru xv senin aracın cvt şanzımanı biliyorsun ha bu arada benden sana abi tavsiyesi sakın fransız a bulaşma yetiden beter benim de cam tavan açıldı döşeme sarkti müzik sistemi değişti 4 amortisor değişti şanzıman defalarca yazılım güncellemesi gerektirdi esp li araçla savrulup tarlaya girdim senin kadar var :) sen imkanın olursa engelliden engelliye şeklinde bir ilanla sat aracını sonra al bir japon



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ensnksr -- 5 Şubat 2014; 0:51:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun.
    Benim de sizin gibi ÖTV indirimli araç alma durumum var ancak ev işimi halledemediğim için yaz aylarını bulacak gibi görünüyor. Yeti benim de aklımı çelen bir araçtı sadece DSG problemi korkutuyordu, yazınızı okuduktan sonra artık kesinlikle Yeti'den vazgeçip beğendiğim ama fiyatı düşündüren XV'ye yöneleceğim. 5 yıl şartı varken yarın ne olacağı belli olmayan DSG'nin riski alınmaz.
  • Neyzen abş geçmiş olsun, bu kadar servisle haşır neşir olmak zorunda kalmak gerçekten can sıkıcı bir durum.

    İnşallah daha fazla başın ağrımaz .
  • Başınıza gelenlere üzüldüm ama yazım üslubunuz beni güldürdü... Özellikle sileceğin A sütunu ile olan ilişkisi...



    Piyasada rekabet oluştukça, kaliteli araba üretme hedefi ortadan kalkıyor galiba.
  • quote:

    Yakıt değerlerim karma 8 litre civarlarında.Uzun yol ve 90-95 km sabit hızla Ankara -Trabzon arası 5.4 litre.


    Ben bu tüketim değerlerine takıldım çünkü ben 1.2TSI'nin 1.6 atmosferik bir motordan daha az yakmasını beklerim. Teknik verilere bakınca da 1.2TSI'nin verilere 1.6 atmosferiğe göre çok düşük görünüyor.

    90-95 hızla gidince 1.6 atmosferikler de 5.4 civarı yakıyorlar. Bunu çevremden ve kendimden biliyorum.

    Benim LPG'li Focus1 aracım 90 ile gidince 6.3 - 6.5 tüketim sergiliyor. LPG'nin benzine göre %15-20 oranında fazla yaktığını düşünürsek benzin ile 5.5 gibi bir tüketime tekabül eder. Abimde benzinli otomatik vites Focus1 var. 90 ile gidince 5.5lt civarı yaktığını söylüyor.

    Bu rakamlara bakınca 1.2TSI'nin tüketimi 1.6 atmosferiklerden çok da farklı değil gibi.




  • yeti çok güzel bir araç..

    ama malesef servisleri çok kötü skodanın..

    sizin araçtakı problemlere gelirsek egzantrik set dedikleri parça değişecek muhtemelen.. triger zincirinden kaynaklı bir problem ve 1.2 tsi motorlarda ara ara görülüyor..

    1 den 2 ye geçişlerde olan titreme eğer geri vitestede varsa buradaki sorunda kavrama.. garantiniz bitmeden değişdirtin..

    servisler garanti bitince bu parçalar değişince uçuk işçilik fiyatları istiyor.. distribütör çok iyi niyetli.. tüm parçaları ücretsiz tedarik ediyor ama servisler işçilikte 1 kuruş indirim yapmıyor..

    ilave garantiyi ise mutlaka alın fırsatınız varken.. çünkü 2 bakımda servise vereceğiniz birkaç yüz lira için binlerce lira işçilik ödeyebilirsiniz..

    sizin yakıt verileriniz biraz yüksek.. arkadaşlarımdan ve kendimden biliyorum 6-6.5 lt/100km civarı tüketimi var yetinin..

    kavrama problemi 80-100 bin km de olsa bir sorun olarak görmezdim ben.. çünkü 100 bin km'de yaklaşık 10-15 bin tl civarı tasarruf yaptığınız bir araca 2bin tl masraf ödemek normal birşey.. ama 40-50 bin de kavrama değişimi ve pahalı işçilik tasarrufu alıp gidiyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TriNeO -- 5 Şubat 2014; 10:50:17 >




  • Geçmiş olsun şair arkadaşım

    bence vosvos bu dsg işini artık kökten çözmeli

    bu kadar sorunlu bir şanzıman başka bir firmada olsaydı fabrikayı basardı millet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    quote:

    Yakıt değerlerim karma 8 litre civarlarında.Uzun yol ve 90-95 km sabit hızla Ankara -Trabzon arası 5.4 litre.


    Ben bu tüketim değerlerine takıldım çünkü ben 1.2TSI'nin 1.6 atmosferik bir motordan daha az yakmasını beklerim. Teknik verilere bakınca da 1.2TSI'nin verilere 1.6 atmosferiğe göre çok düşük görünüyor.

    90-95 hızla gidince 1.6 atmosferikler de 5.4 civarı yakıyorlar. Bunu çevremden ve kendimden biliyorum.

    Benim LPG'li Focus1 aracım 90 ile gidince 6.3 - 6.5 tüketim sergiliyor. LPG'nin benzine göre %15-20 oranında fazla yaktığını düşünürsek benzin ile 5.5 gibi bir tüketime tekabül eder. Abimde benzinli otomatik vites Focus1 var. 90 ile gidince 5.5lt civarı yaktığını söylüyor.

    Bu rakamlara bakınca 1.2TSI'nin tüketimi 1.6 atmosferiklerden çok da farklı değil gibi.

    Aşağıdaki resimlerde Ankara'da depoyu doldurduktan sonra Ankara -Trabzon arası yaptığım yolculuğun verileri bulunmakta

    Hız 90 ve 95 km/s arasında korunmuş ve şanzıman manuel modda kullanılmıştır...

    Edit; aracın fabrika verisi uzun yol için 5.9 litredir


     40.000 km de 1.2 TSI DSG ve yaşadıklarım...
     40.000 km de 1.2 TSI DSG ve yaşadıklarım...
     40.000 km de 1.2 TSI DSG ve yaşadıklarım...
     40.000 km de 1.2 TSI DSG ve yaşadıklarım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..NeyzeN.. -- 5 Şubat 2014; 12:14:47 >




  • @algebraic Kardeşim teşekkür ederim.Nazar mı ettin acaba

    @galaxy-s teşekkür ederim C4 ün yüzü eskidi Auris bakmanızı öneririm yada yeni C4 ü bekleyin tabi ''0'' km düşünüyorsanız.

    @trabzon61_66 selamlar hocam.Ne yazık ki bu araçların yalıtım problemi de var aslında kötü sayılmazlar ama beklentiyi de yüksek tutmamak gerek.1.2 DSG nin avantajıyla bir nebze kendini affettiriyor ama manuel de çekilmez heralde

    @umutsirvan Hocam sana bahsettiğim gibi küçük ve klasik olmak üzere 2 araçla devam edebilirim yaşantıma.Daha da iyi olur diye düşünüyorum.Ama bagaj sorunu yaşayabilirim.

    @ensnksr Abi senin başına gelmeyen de kalmamış

    @Giannizzero Selamlar XV gerçekten güzel bir seçenek LPG uyumu var mı aracın bilginiz var mı?


    @Doğan. kardeşim teşekkür ederim.Çay içmeye gidiyoruz işte

    @e-rose teşekkür ederim.Son cümleniz aslında her şeyi özetliyor...

    @zeytinkoy bir üst mesajda cevapladım hocam

    @akifsari eyvallah dostum.Kökten çözüm işine bende katılıyorum da kökten çözerse piyasadakiler ne olacak?

    @TriNeO selamlar önerilerinizi dikkate alacağım.Aslında tam bir fiyat almam gerekiyor garanti uzatma ne kadar diye




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    İnşallah sorunların kalıcı çözülür.
    vw golf7 ile birlikte vag tsı motorlarıda yeniledi. zincir yerine kayış kullanılıyor artık. turbo yerleşimi değişti. Ayrıca intercooler yerine aftercooler diye bir sisteme geçti.
    dsg de ise 4. nesil kavrama nasıldır ne değişiklikler olmuştur belli değil :)
    vw hep yenilik peşinde. şimdi eski nesil dediğide 2 yıl önce yeniydi. motor ve şanzımanda bu kadar sert değişiklikler iyi değil. Ancak,
    tsi dsg ikilisinin zevki güncel araçların çoğunda yok. ALfa hariç...
    bir çok aracı tes edip düşündükten sonra yine tdi dsg den yana kararımı verdim. bakalım bunu ne kadar kullanacağım Allah sağlık ve imkan verir ise bu aracımı bir daha satmamayı düşünüyorum. Tam uzun dönem testi yapmış olurum...



    Tamam da vw insanlara daha iyisini sunmak icin guncelleme yapmiyor.Ilk nesilleri basarisizliklarla dolu oldugu icin bunlari duzeltmeye calisiyor.Ben de 1.2 tsi kullanicisiyim ama vw nin elestirilecek tarafi cok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Geçen sene çinde yapılan geri çağırmada bildiğim kadarıyla sadece yağ değişimi ve yazılım atılmadı.

    http://www.just-auto.com/news/volkswagen-recalls-more-cars-with-dsg-gearboxes_id135940.aspx

    VolksWagen Group Import and FAW-VolksWagen will replace the defective units and update related softwares free of charge,

    arızalı parçalar değiştirilecek ibaresi geçiyor çindeki ilk geri çağırmada .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Neyzen hocam merhaba, yarı otomatiklerde ne yazık ki bu tarz sıkıntılar olabiliyor, biliyorsun Haluk da EDC ile sorun yaşadı. Tek ya da çift kavrama fark etmez, benim tercih etmeyeceğim bir şanzıman oluyor kendileri.
    Bagajı Yeti'ye göre küçük müdür bilemiyorum ama 1.6 CVT XV öneirim sana, selamlar.

    Abi selamlar.

    Beğendiğim ve sevdiğim bir araç ama belli bir zamanım olduğu için öncelikle bunu elden çıkarmam gerekiyor ve 3.5 yıl sonra muhtemelen XV kasa değiştirir...

    Özer Hocam öncelikle geçmiş olsun ben de geçen sene bu araç alma işine yeti ile başlamıştım, hatta başka hiçbir araç düşünmüyordum, forumlar sağolsun zamanla evrildik Subaru gerçekten kullanıcısına keyif veren bir marka ki forester almasaydım benim de ilk tercihim XV olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gralcan -- 5 Şubat 2014; 12:00:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    İnşallah sorunların kalıcı çözülür.
    vw golf7 ile birlikte vag tsı motorlarıda yeniledi. zincir yerine kayış kullanılıyor artık. turbo yerleşimi değişti. Ayrıca intercooler yerine aftercooler diye bir sisteme geçti.
    dsg de ise 4. nesil kavrama nasıldır ne değişiklikler olmuştur belli değil :)
    vw hep yenilik peşinde. şimdi eski nesil dediğide 2 yıl önce yeniydi. motor ve şanzımanda bu kadar sert değişiklikler iyi değil. Ancak,
    tsi dsg ikilisinin zevki güncel araçların çoğunda yok. ALfa hariç...
    bir çok aracı tes edip düşündükten sonra yine tdi dsg den yana kararımı verdim. bakalım bunu ne kadar kullanacağım Allah sağlık ve imkan verir ise bu aracımı bir daha satmamayı düşünüyorum. Tam uzun dönem testi yapmış olurum...



    Güncel bütün TSI lerde mi kayışa geçildi. Zincir değiştirmek gerekmiyordu, yeni nesiller için yine belirli bir km sonrası kayış değiştirmek gerekecek o zaman?

    Bir de arkadaşın Yetisindeki 1.2 TSI Jettalardaki 8V mı? Fazla tüketiminden şikayetçiydi kullanıcılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    Geçen sene çinde yapılan geri çağırmada bildiğim kadarıyla sadece yağ değişimi ve yazılım atılmadı.

    http://www.just-auto.com/news/volkswagen-recalls-more-cars-with-dsg-gearboxes_id135940.aspx

    VolksWagen Group Import and FAW-VolksWagen will replace the defective units and update related softwares free of charge,

    arızalı parçalar değiştirilecek ibaresi geçiyor çindeki ilk geri çağırmada .

    Ülkemiz içinde yağ değişimi söz konusu idi ne oldu sonra haberin var mı?




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.