Şimdi Ara

90 ve 140 ile gitmek arasındaki + ve- nedir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
12.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Zaman kavramı biraz kafa karıştırıyor gibi görünüyor.Somut bir örnekle ; 31 lt yakıt ile 420 km yol gittim.Hızım ortalama 85 km idi.Fakat yine aynı yolu yine 31lt yakıt ile 105 km hzda gittim.Bu sefer 360 kmde bitti.Yani mesafeyi bitirmeye daha 60 km vardı.Hızlı gittiğim için fazla yakıt yaktı.Buradanda anlaşılacağı üzere fazlladan bir saat yol gitmenin pek olayla alakası yok.
  • 90 la gidersen saniyede 25 metre 140 la gidersen saniyede 38.8 metre yol alırsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli

    Değerli arkadaşlar olaya hepiniz aynı açıdan bakmışsınız sorduğum soru farklı elbette hayatımız önemli ama ben başka açıdan soruyorum rakamları misal olarak verdim,hem bu bilimsel bir tesbittir hatta forumda kaynakları var.neyse sorum şuydu yakıt açısından değenlendirin lütfen 90 ile gitmek normal yakıt tüketmektir 90 üzerinde gittiğinde her 100 km 2 lire fazla yakar denilir diyorum ki hızlı giden önce varacak ben hala gidicem o zmana avantajım nerede kaldı yani hala yakıt tüketmekteyim ama öbürküsü vardı.


    Şöyle düşün. Sen araban ile 90 km hız yaptın ve 100 km'de 5 litre yaktın. 400 km de 20 litre yakarsın. Öbür vatandaş 400 km de 28 litre yakacak. Sen 4 saat 25 dk. gibi bir zamanda varacaksın. Fakat o adam 2 saat 50 küsür dakikada varacak.

    Artık bundan sonra neyin avantaj olduğuna sen karar vereceksin. Ağır gidip az benzin tüketip uzun zamanda varmak mı avantaj. Yoksa hızlı gidip 8 litre fazla tüketip 1 saat 35 dk erken varmak mı avantaj.

    Benim görüşüm şu: Sen 1 saat 35 dk daha yol alacaksın ve 7 buçuk litre daha yakacaksın. Ama gittiğin zaman içinde de 2 saat 50 dk da yaklaşık 15 litre yakmış olacaksın.

    Yavaş giden karda.

    Evet olaya zamanı katmış olamam mantıksız olmuş.çözememiştim iyi örnek anladım tşkler.peki siz ne diyorsunuz valla ben 1,5 saat geç gidip 8 litre az yakacağıma erken varıp fazla yakmayı radara girmryi ceza yemeyi göze alıyorum diyenlerden misiniz?


    Kendi adıma söyliyim. Seyahatin uzun olanını severim. Ayağımı 100 km ye sabitlerim. 10 saatlik yolu dinlenmelerle birlikte 14 saate çıkarırım. Bunu yakıt kaygısından dolayı yapmam. Seyahat etmeyi çok sevdiğim için ve uzun sürmesi için yaparım. Benim durumum farklı.


    yine çok yaktın.ama bir rivayete göre 100 geçersen her 100 km de 2 litre artar.birde size şunu sorayım ayak sürekli gaz pedalında ya benim ayağım ağrıma yapıyor sizde yapmıyor mu?çaresi var mı?




  • Aslında zaman kavramı da biraz durum ile alakalı. Çok ince bir ayrıntı var.

    Kolay hesap edilsin diye 2700 km yi baz alıyorum. 90 km hızla gittiğinizi düşünün. 100 km de 5 litre tüketin. 2700 km yol 30 saat sürecek ve siz 135 litre tüketeceksiniz.

    120 ile giden bir araba 100 km de 7 litre yakıyor olsun. bu kişi menzile 22 buçuk saatte varacak. 189 litre tüketecek. 7 buçuk saat önce varacak ama yukardaki vatandaştan 54 litre fazla yakacak.

    Hızlı giden araba menzile ulaştığı anda yavaş giden kişi 112,5 litre yakmış olacak aynı sürede. Kalan sürede de 22,5 litre yakacağı için yavaş giden benzin yönünden epey avantajlı.

    Yani hızlı giden çabuk vardığı zaman yüksek benzin yakarken, geç varanın geç kaldığı zamanda yaktığı benzin yine de hızlı gidene yetişemez.

    Aslında yazdığımın yukarıda yazdığmdan hiç farkı yok. Ben sadece kolay anlaşılsın diye kolay rakamlar seçtim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli

    Değerli arkadaşlar olaya hepiniz aynı açıdan bakmışsınız sorduğum soru farklı elbette hayatımız önemli ama ben başka açıdan soruyorum rakamları misal olarak verdim,hem bu bilimsel bir tesbittir hatta forumda kaynakları var.neyse sorum şuydu yakıt açısından değenlendirin lütfen 90 ile gitmek normal yakıt tüketmektir 90 üzerinde gittiğinde her 100 km 2 lire fazla yakar denilir diyorum ki hızlı giden önce varacak ben hala gidicem o zmana avantajım nerede kaldı yani hala yakıt tüketmekteyim ama öbürküsü vardı.


    Şöyle düşün. Sen araban ile 90 km hız yaptın ve 100 km'de 5 litre yaktın. 400 km de 20 litre yakarsın. Öbür vatandaş 400 km de 28 litre yakacak. Sen 4 saat 25 dk. gibi bir zamanda varacaksın. Fakat o adam 2 saat 50 küsür dakikada varacak.

    Artık bundan sonra neyin avantaj olduğuna sen karar vereceksin. Ağır gidip az benzin tüketip uzun zamanda varmak mı avantaj. Yoksa hızlı gidip 8 litre fazla tüketip 1 saat 35 dk erken varmak mı avantaj.

    Benim görüşüm şu: Sen 1 saat 35 dk daha yol alacaksın ve 7 buçuk litre daha yakacaksın. Ama gittiğin zaman içinde de 2 saat 50 dk da yaklaşık 15 litre yakmış olacaksın.

    Yavaş giden karda.

    Evet olaya zamanı katmış olamam mantıksız olmuş.çözememiştim iyi örnek anladım tşkler.peki siz ne diyorsunuz valla ben 1,5 saat geç gidip 8 litre az yakacağıma erken varıp fazla yakmayı radara girmryi ceza yemeyi göze alıyorum diyenlerden misiniz?


    Kendi adıma söyliyim. Seyahatin uzun olanını severim. Ayağımı 100 km ye sabitlerim. 10 saatlik yolu dinlenmelerle birlikte 14 saate çıkarırım. Bunu yakıt kaygısından dolayı yapmam. Seyahat etmeyi çok sevdiğim için ve uzun sürmesi için yaparım. Benim durumum farklı.


    yine çok yaktın.ama bir rivayete göre 100 geçersen her 100 km de 2 litre artar.birde size şunu sorayım ayak sürekli gaz pedalında ya benim ayağım ağrıma yapıyor sizde yapmıyor mu?çaresi var mı?



    Şöyle söyliyim. benim arabam diesel. 3000 devirde 125 km hıza çıkıyor. Ben zaten bu hıza hiç çıkmadığım için 2700 devirlerde geziyor araba. Ayağım da ağrımıyor. Çünkü neredeyse her 150 km ye varmadan mutlaka dururum. Dura dura gitmeyi severim ben.




  • Cevap veriyorum... Adana - İst peugeot 307 hdi 1 depo gidiş yaptım... Dönüş yolunda azdım ankaraya 1 depoyla anca girdim....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yukselsedat88

    arkadaşım arabanın 1 saatte yaktığı yakıt nedir diye bi soru duydunmu hiç ?
    yakıt konusunda zaman faktörünün hiç bi değeri yoktur.
    90 ile giden 100 km de 7 lt yakıyorsa 400 km de 28 lt yakar.
    140 la giden 100 km de 8.5 lt yakıyorsa 400 km de 34 lt yakar.

  • Çok güçlü arabalarda durum tersine dönebilir belki.

    Yani 140'la gittiğinizde 90'la gittiğinizden az bile yakabilirsiniz.

    Ama normal arabalar için 90-100 ideal sınır.

    Birde 90'la giderken 30 metrede duruyorsanız 140'la giderken 85 metrede duruyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli

    Arkadaşlar,cevabını bulamadım bir soru sorayım.hani diyoruz ya 90 ile gidersen yakıtın normal yakar 90 üzerinde gidersen her 100 km de 2 litre fazla yakar bu bilimsel bir tespit.sorum şu.aynı mesafeyi biri 140 ile gitti mesafede 400 km olsun.4 saatte vardı şimdi dezavantajı her 100 km de 2 litre 2x4=8 litre kaybı var.
    diğeri 90 ile gitti 5 saatte vardı normal yaktı kaybı yok.peki aradaki 1 saat nolucak yani diğeri vardı ben hala 1 saat daha yol yapıcam bu süre içinde hala yakıtım devam edicek daha fazla yakmıyacak mı?çözemedim.
    birde bunun dışındaki artı ve eksilerini paylaşaırmısınız.
    ve siz kaçla gidiyorsunuz?


    "90 üzerinde gidersen her 100 km de 2 litre fazla yakar "diye bilimsel bir tespit var mı?ha ortalama denirse daha doğru olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adigehalil

    işin içine zamanı katmışsınız ve yanlış bir mantık yürütmüşsünüz. yakıt/saat diye bir oran yok; yakıt/km var.


    budur... 2 aracın 1 saatte yaktığı yakıtın farkını ancak rölantide çalıştırıp ölçebilirsiniz, tüketim birimi lt/km 'dir, lt/h değil

    hiç benim araba saatte şu kadar yakıyor diyen duydunuz mu?
  • Ben hesaplamalardan pek anlamam ama bursadan çeşmeye giderken 90-100 le izmire kadar gittim izmire geldikten sonra çeşme otobanında 160 dan düşmeden gittim nerdeyse ,,, 330 km yani bursa -izmir arası yaktığım benzinle 86 km izmir- çeşme arası yaktığım benzin aynıdır bu bir fikir verebilir sanırım
  • Bir duble ile iki yetmişlik içmek arasındaki fark gibi bir fark var
  • hızlı giden atın boku seyrek düşer
  • 140 tercihimdir anormal bir hız değil yavaşta sayılmaz tam ideal
  • Sadece yakıt tüketimine bakarsak 90 ile giden daha az yakar ama işin içine süre girerse doğru olmaz. Acele gitmek isteyen mecbur 140 ile gitmesi gerekir, o zamanda daha fazla yakar. Motor hacmi ne kadar düşükse yüksek hızlarda araç daha fazla yakar. Her 100 kmde 2 lt fazla yakar olayı arabadan arabaya değişir ama illaki daha fazla yakar. Hem yakıt tasarrufu hemde sürüş güvenliği için 90 ile 110 arası idealdir. Araç dizel ise 1-2 lt ama benzinliyse 5-6 lt fark olur. Zaman olaraktan hızlı giden, yakıt olaraktan yavaş giden karda olur. 90-110 arası benim tercihimdir.
  • 90km/h hız ile 140km/h hız arasındaki aracın yakıtının ne şekilde etkileneceği birçok parametreye bağlıdır. En önemlileri

    1- Aracın benzinli / dizel olması
    2- Motor hacmi (yüksek hızlarda düşük motor hacmi dezavantaj, büyük motor avantajdır)
    3- Yol koşulları (düz, rampa aşağı, rampa yukarı..vs)
    4- Aracın yüklü ağırlığı (tek kişi, dört kişi, iki kişi+full bagaj...vs)
    5- Sürücünün yeteneği

    şehirlerarası yolda kendi arabamdaki yol bilgisiyarı verilerine baktığım zaman rampa aşağı giderken 160km/h hızla seyir halinde iken 5lt gibi anlık yakıt tüketimini görüyorum, düz yolda aynı hizda 8LT, rampa yukarı çıktığım zaman 17-18LT demekki asıl olan motorun çevirdiği devir yada aracın hızı değil yol koşulları

    Hemen hepimiz bisiklet kullanmışızdır. Rampa aşağı bisikletle giderken yüksek süratte çok az bir enerjiye ihtiyaç duyarız hatta pedal çevirmeye gerek dahi duymayız, ancak rampa yukarı daha düşük hızlarda giderken maksimum seviyede enerji sarf ederiz. Demek ki araçların motorlarıda böyle salt motor devri yada aracın hızı belirleyici etken değil yol koşulları daha öne çıkıyor. Rampa aşağı yol buldum mu yardırır giderim Allah ne verdiyse iş yokuş yukarı geldim mi gaza basmam çünkü bastım mı benzin oluk gibi gidiyor




  • araö avensis 1.6 lpgli

    45 litrelik lpg tankı var. ben kullanınca 90-120 arası 520 km giderken abim kullanınca 140-160-arası 420 km gidiyor.
  • Buyuk tirlarda 12 vites var. yeni model araclarda 8 ileri otomatik gormekteyiz...

    Yakit tuketimi, surus tarziniza aracinizin ayro dinamik yapisina, aractaki vites kutusuna bagli husulardir.

    Mesela eger sabriniz varsa, otobusun tekini yakin mesafeden takip edin ve yakitinizin ne kadar dustugunu gorun...

    ve veya google da aero civic diye aratin. amca 2.9 litre benzinle nasil 100 km yapiyormus gorun. Bu arkadasin optimum hizi 105 km idi sanirim.

    Yuksek suratli kullanimlarda, yakiti en cok tuketen sey, devamli olarak hizlanip yavaslamaktir.

    Yinede genellersek, guncel araclarda, 120 km/s ustundeki suratlerde yakit tuketiminiz katlanarak artmaya baslar. Ortalama araclar icin (yakita baz alindiginda) ideal hiz 80 km civarindadir.

    Basit aero dynamic modifiye ile aracinizin yakit tuketimini dusurebilir, son hizini arttirabilirsiniz...
  • peki 90 km/h olarak aracın kadranını mı baz alıyorsunuz yoksa %10 fazlasını mı? Şundan dolayı soruyorum ben hız sabitleyiciyi 105 km/h ayarlayınca radardan geçiyorum.Normalde aracın kadranına göre radara girmem lazım.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.