Şimdi Ara

90 ve 140 ile gitmek arasındaki + ve- nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
12.707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,cevabını bulamadım bir soru sorayım.hani diyoruz ya 90 ile gidersen yakıtın normal yakar 90 üzerinde gidersen her 100 km de 2 litre fazla yakar bu bilimsel bir tespit.sorum şu.aynı mesafeyi biri 140 ile gitti mesafede 400 km olsun.4 saatte vardı şimdi dezavantajı her 100 km de 2 litre 2x4=8 litre kaybı var.
    diğeri 90 ile gitti 5 saatte vardı normal yaktı kaybı yok.peki aradaki 1 saat nolucak yani diğeri vardı ben hala 1 saat daha yol yapıcam bu süre içinde hala yakıtım devam edicek daha fazla yakmıyacak mı?çözemedim.
    birde bunun dışındaki artı ve eksilerini paylaşaırmısınız.
    ve siz kaçla gidiyorsunuz?



  • Öncelikle 400'ü 140'a bölünce 4 çıkmaz, yani 400 km'yi 140'la 3 saatten daha kısa zamanda gider. 90 ile giden de 5 saatte gitmez, 4,5 saat civarında gider.
    İkincisi 90'ın üzerinde gidersen her 100 km'de 2 litre fazla yakar diye bir şey yok. Senin hesabına göre 91'le giden de 191'le giden de aynı yakıtı yakıyor. Öyle bilimsel tespit olmaz. Eğer varsa kaynak, paylaş hepimiz öğrenelim.
    Ayrıca 90'la 140 arasında güvenlik farkı vardır. Arabana güveniyorsan, yolları biliyorsan ve şoförlüğüne güveniyorsan sorun olmaz ama diğer türlü sonuçları ölümcül olabilir.
  • Yakıt hesabı ayrı bir şey ama en önemli fark hayata olan bağın gevşemesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deimos

    Öncelikle 400'ü 140'a bölünce 4 çıkmaz, yani 400 km'yi 140'la 3 saatten daha kısa zamanda gider. 90 ile giden de 5 saatte gitmez, 4,5 saat civarında gider.
    İkincisi 90'ın üzerinde gidersen her 100 km'de 2 litre fazla yakar diye bir şey yok. Senin hesabına göre 91'le giden de 191'le giden de aynı yakıtı yakıyor. Öyle bilimsel tespit olmaz. Eğer varsa kaynak, paylaş hepimiz öğrenelim.
    Ayrıca 90'la 140 arasında güvenlik farkı vardır. Arabana güveniyorsan, yolları biliyorsan ve şoförlüğüne güveniyorsan sorun olmaz ama diğer türlü sonuçları ölümcül olabilir.
    Hız arttıkça Rüzgarın araç üzerindeki direnci katlanarak artar. Bu yüzdendir ki 120 hp lik bir araç 200 km hıza çıkabilirken, 240 BG bir araç teorik olarak 400 km hıza çıkması gerekir. Ama Elbette pratikte değil 400 km saatte 270 km hıza bile çıkamaz.

    Hız arttıkça yakıt tüketiminin daha çok artmasının en önemli sebebi işte bu. Hıza bağlı yaktı tüketiminin artması ise aracın motor hacmi, motor teknolojisi, aracın ağırlığı, aracın aoerodinamik yapısı gibi bir çok etmene bağlıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Hız arttıkça Rüzgarın araç üzerindeki direnci katlanarak artar. Bu yüzdendir ki 120 hp lik bir araç 200 km hıza çıkabilirken, 240 BG bir araç teorik olarak 400 km hıza çıkması gerekir. Ama Elbette pratikte değil 400 km saatte 270 km hıza bile çıkamaz.

    Hız arttıkça yakıt tüketiminin daha çok artmasının en önemli sebebi işte bu. Hıza bağlı yaktı tüketiminin artması ise aracın motor hacmi, motor teknolojisi, aracın ağırlığı, aracın aoerodinamik yapısı gibi bir çok etmene bağlıdır.

    Alıntıları Göster
    90 la giderken frenleme ile hasarı asgariye indirgeme sansın var ama 140 la gidersen fren mesafesi artacagından hayatla arandaki baglar zayıflamaya başlar.

    Yakıttan ziyade en önemlisi budur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Hız arttıkça Rüzgarın araç üzerindeki direnci katlanarak artar. Bu yüzdendir ki 120 hp lik bir araç 200 km hıza çıkabilirken, 240 BG bir araç teorik olarak 400 km hıza çıkması gerekir. Ama Elbette pratikte değil 400 km saatte 270 km hıza bile çıkamaz.

    Hız arttıkça yakıt tüketiminin daha çok artmasının en önemli sebebi işte bu. Hıza bağlı yaktı tüketiminin artması ise aracın motor hacmi, motor teknolojisi, aracın ağırlığı, aracın aoerodinamik yapısı gibi bir çok etmene bağlıdır.

    Alıntıları Göster
    sorudaki mana yakıt üzerine kurgulu sanırım fakat

    90 ila giderken vites değiştirmeden kazıklama fren yaparsanız durursunuz belirli bir mesafede..

    100 km ve üzeri çarparsınız durulmaz en aklıma geleni bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engişdene

    Yakıt hesabı ayrı bir şey ama en önemli fark hayata olan bağın gevşemesi.
    Bana şunu dediler. Arabanı 3000 devirden yukarı çıkarma. Yakıt tüketimin artar. Broadway arabalar 3000 devirde tam 90 km hıza çıkıyor. Ben de uzun yolda hep 90 km hızla gidip geldim sürekli. Ama şu andaki diesel arabam 3000 devirde 120 km den fazla hız yapıyor. Ben de 2700 devir civarında kullanıyorum. yakıt tüketimleri düşük oluyor.

    Sadece bir kere son seyahatimde epey zaman 140 bastım. Tüketim yine düşük oldu diesel arabada. Hiç bir şey anlamadım bu işten.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    sorudaki mana yakıt üzerine kurgulu sanırım fakat

    90 ila giderken vites değiştirmeden kazıklama fren yaparsanız durursunuz belirli bir mesafede..

    100 km ve üzeri çarparsınız durulmaz en aklıma geleni bu.

    Alıntıları Göster
    Değerli arkadaşlar olaya hepiniz aynı açıdan bakmışsınız sorduğum soru farklı elbette hayatımız önemli ama ben başka açıdan soruyorum rakamları misal olarak verdim,hem bu bilimsel bir tesbittir hatta forumda kaynakları var.neyse sorum şuydu yakıt açısından değenlendirin lütfen 90 ile gitmek normal yakıt tüketmektir 90 üzerinde gittiğinde her 100 km 2 lire fazla yakar denilir diyorum ki hızlı giden önce varacak ben hala gidicem o zmana avantajım nerede kaldı yani hala yakıt tüketmekteyim ama öbürküsü vardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bana şunu dediler. Arabanı 3000 devirden yukarı çıkarma. Yakıt tüketimin artar. Broadway arabalar 3000 devirde tam 90 km hıza çıkıyor. Ben de uzun yolda hep 90 km hızla gidip geldim sürekli. Ama şu andaki diesel arabam 3000 devirde 120 km den fazla hız yapıyor. Ben de 2700 devir civarında kullanıyorum. yakıt tüketimleri düşük oluyor.

    Sadece bir kere son seyahatimde epey zaman 140 bastım. Tüketim yine düşük oldu diesel arabada. Hiç bir şey anlamadım bu işten.

    Alıntıları Göster
    90 la gidersem 100km de 4.5-5.5lt arası yakar
    140 la gidersem 100km de7-8lt yakar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli

    Değerli arkadaşlar olaya hepiniz aynı açıdan bakmışsınız sorduğum soru farklı elbette hayatımız önemli ama ben başka açıdan soruyorum rakamları misal olarak verdim,hem bu bilimsel bir tesbittir hatta forumda kaynakları var.neyse sorum şuydu yakıt açısından değenlendirin lütfen 90 ile gitmek normal yakıt tüketmektir 90 üzerinde gittiğinde her 100 km 2 lire fazla yakar denilir diyorum ki hızlı giden önce varacak ben hala gidicem o zmana avantajım nerede kaldı yani hala yakıt tüketmekteyim ama öbürküsü vardı.

    Alıntıları Göster
    işin içine zamanı katmışsınız ve yanlış bir mantık yürütmüşsünüz. yakıt/saat diye bir oran yok; yakıt/km var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli

    Değerli arkadaşlar olaya hepiniz aynı açıdan bakmışsınız sorduğum soru farklı elbette hayatımız önemli ama ben başka açıdan soruyorum rakamları misal olarak verdim,hem bu bilimsel bir tesbittir hatta forumda kaynakları var.neyse sorum şuydu yakıt açısından değenlendirin lütfen 90 ile gitmek normal yakıt tüketmektir 90 üzerinde gittiğinde her 100 km 2 lire fazla yakar denilir diyorum ki hızlı giden önce varacak ben hala gidicem o zmana avantajım nerede kaldı yani hala yakıt tüketmekteyim ama öbürküsü vardı.


    Şöyle düşün. Sen araban ile 90 km hız yaptın ve 100 km'de 5 litre yaktın. 400 km de 20 litre yakarsın. Öbür vatandaş 400 km de 28 litre yakacak. Sen 4 saat 25 dk. gibi bir zamanda varacaksın. Fakat o adam 2 saat 50 küsür dakikada varacak.

    Artık bundan sonra neyin avantaj olduğuna sen karar vereceksin. Ağır gidip az benzin tüketip uzun zamanda varmak mı avantaj. Yoksa hızlı gidip 8 litre fazla tüketip 1 saat 35 dk erken varmak mı avantaj.

    Benim görüşüm şu: Sen 1 saat 35 dk daha yol alacaksın ve 7 buçuk litre daha yakacaksın. Ama gittiğin zaman içinde de 2 saat 50 dk da yaklaşık 15 litre yakmış olacaksın.

    Yavaş giden karda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adigehalil

    işin içine zamanı katmışsınız ve yanlış bir mantık yürütmüşsünüz. yakıt/saat diye bir oran yok; yakıt/km var.

    Alıntıları Göster
    arkadaşım arabanın 1 saatte yaktığı yakıt nedir diye bi soru duydunmu hiç ?
    yakıt konusunda zaman faktörünün hiç bi değeri yoktur.
    90 ile giden 100 km de 7 lt yakıyorsa 400 km de 28 lt yakar.
    140 la giden 100 km de 8.5 lt yakıyorsa 400 km de 34 lt yakar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adigehalil

    işin içine zamanı katmışsınız ve yanlış bir mantık yürütmüşsünüz. yakıt/saat diye bir oran yok; yakıt/km var.

    Alıntıları Göster
    90 ile gidersen motor belirli bir gucte gidiyor demektir ve o kadar benzin enjekte ediyor ki okadar hizlaniyor.
    dolayisiyla hizlanmanin asil nedeni benzin yakiminin artmasi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli

    Değerli arkadaşlar olaya hepiniz aynı açıdan bakmışsınız sorduğum soru farklı elbette hayatımız önemli ama ben başka açıdan soruyorum rakamları misal olarak verdim,hem bu bilimsel bir tesbittir hatta forumda kaynakları var.neyse sorum şuydu yakıt açısından değenlendirin lütfen 90 ile gitmek normal yakıt tüketmektir 90 üzerinde gittiğinde her 100 km 2 lire fazla yakar denilir diyorum ki hızlı giden önce varacak ben hala gidicem o zmana avantajım nerede kaldı yani hala yakıt tüketmekteyim ama öbürküsü vardı.


    Şöyle düşün. Sen araban ile 90 km hız yaptın ve 100 km'de 5 litre yaktın. 400 km de 20 litre yakarsın. Öbür vatandaş 400 km de 28 litre yakacak. Sen 4 saat 25 dk. gibi bir zamanda varacaksın. Fakat o adam 2 saat 50 küsür dakikada varacak.

    Artık bundan sonra neyin avantaj olduğuna sen karar vereceksin. Ağır gidip az benzin tüketip uzun zamanda varmak mı avantaj. Yoksa hızlı gidip 8 litre fazla tüketip 1 saat 35 dk erken varmak mı avantaj.

    Benim görüşüm şu: Sen 1 saat 35 dk daha yol alacaksın ve 7 buçuk litre daha yakacaksın. Ama gittiğin zaman içinde de 2 saat 50 dk da yaklaşık 15 litre yakmış olacaksın.

    Yavaş giden karda.

    Alıntıları Göster
    edit



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cottonmurat -- 4 Ocak 2016; 3:18:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cottonmurat

    edit

    Alıntıları Göster
    Yakıtta zaman faktörü yoktur. Aldığı yolu düşünmelisin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli

    Değerli arkadaşlar olaya hepiniz aynı açıdan bakmışsınız sorduğum soru farklı elbette hayatımız önemli ama ben başka açıdan soruyorum rakamları misal olarak verdim,hem bu bilimsel bir tesbittir hatta forumda kaynakları var.neyse sorum şuydu yakıt açısından değenlendirin lütfen 90 ile gitmek normal yakıt tüketmektir 90 üzerinde gittiğinde her 100 km 2 lire fazla yakar denilir diyorum ki hızlı giden önce varacak ben hala gidicem o zmana avantajım nerede kaldı yani hala yakıt tüketmekteyim ama öbürküsü vardı.


    Şöyle düşün. Sen araban ile 90 km hız yaptın ve 100 km'de 5 litre yaktın. 400 km de 20 litre yakarsın. Öbür vatandaş 400 km de 28 litre yakacak. Sen 4 saat 25 dk. gibi bir zamanda varacaksın. Fakat o adam 2 saat 50 küsür dakikada varacak.

    Artık bundan sonra neyin avantaj olduğuna sen karar vereceksin. Ağır gidip az benzin tüketip uzun zamanda varmak mı avantaj. Yoksa hızlı gidip 8 litre fazla tüketip 1 saat 35 dk erken varmak mı avantaj.

    Benim görüşüm şu: Sen 1 saat 35 dk daha yol alacaksın ve 7 buçuk litre daha yakacaksın. Ama gittiğin zaman içinde de 2 saat 50 dk da yaklaşık 15 litre yakmış olacaksın.

    Yavaş giden karda.

    Evet olaya zamanı katmış olamam mantıksız olmuş.çözememiştim iyi örnek anladım tşkler.peki siz ne diyorsunuz valla ben 1,5 saat geç gidip 8 litre az yakacağıma erken varıp fazla yakmayı radara girmryi ceza yemeyi göze alıyorum diyenlerden misiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sedat.y

    arkadaşım arabanın 1 saatte yaktığı yakıt nedir diye bi soru duydunmu hiç ?
    yakıt konusunda zaman faktörünün hiç bi değeri yoktur.
    90 ile giden 100 km de 7 lt yakıyorsa 400 km de 28 lt yakar.
    140 la giden 100 km de 8.5 lt yakıyorsa 400 km de 34 lt yakar.

    Alıntıları Göster
    yakıt hesabı o kadar keskin rakamlardan ibaret değil.
    mesela çok hızlı giden, yani 140 basan, gerçekten hız rotalaması 140 ın çok altında olur.
    mesafeyi 140 değil, 140 ın çok daha altına bölmeniz icab eder.
    o yüzden sanılandan daha uzun sürede yol alır.
    yol koşulları gereği, frene çok basar, hızı çok kısa sürede çok değişken olur.
    yani 90 la giden birine göre, kağıt üzerindeki rakam kadar kısa sürmez yolculuğu.
    motor teknolojisinde, gaz pedalına ne kadar değişken basarsan o kadar çok yakıt hasrcarsın.
    yani hızlı giden, zamandan, tahmin edilenden çok daha az kazanır, ama yakıttan, tahmin edilenden çok daha yakıt harcar.
    bu sadece yakıt açısından böyle.
    bi de güvenliği göz önüne alırsak, hızlı gitmek çok masraflı ve çok tehlikeli bir sürüştür.
    türkiyedeki şöförlerin büyük bir oranı basar.
    yıllardırda basıyorlardır.
    yıllardır bir şey olmamıştır.
    halbuki bi an gelir, kurtaramayacaklardır,
    bunu kurtarmış olanlardan duyamazsınız, kurtaramamış olanlardanda duyamazsınız, çünkü onlar burda değillerdir.
    bakın bu sabah 05,00 sularında bir arkadaşımız daha kurtaramamış ve metrobüs yoluna girip can vermiştir.
    siz ona sağ iken sorsanız, hızlı gitmenin dikkatli olunduğu ve yol uygun olunduğu müddet bir sakıncası olmayacağını iddia edecektir.
    aramızda hala böyle iddia edenler vardır.
    hız olayı yakıt ve güvenlik açısından böyledir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli

    Değerli arkadaşlar olaya hepiniz aynı açıdan bakmışsınız sorduğum soru farklı elbette hayatımız önemli ama ben başka açıdan soruyorum rakamları misal olarak verdim,hem bu bilimsel bir tesbittir hatta forumda kaynakları var.neyse sorum şuydu yakıt açısından değenlendirin lütfen 90 ile gitmek normal yakıt tüketmektir 90 üzerinde gittiğinde her 100 km 2 lire fazla yakar denilir diyorum ki hızlı giden önce varacak ben hala gidicem o zmana avantajım nerede kaldı yani hala yakıt tüketmekteyim ama öbürküsü vardı.


    Şöyle düşün. Sen araban ile 90 km hız yaptın ve 100 km'de 5 litre yaktın. 400 km de 20 litre yakarsın. Öbür vatandaş 400 km de 28 litre yakacak. Sen 4 saat 25 dk. gibi bir zamanda varacaksın. Fakat o adam 2 saat 50 küsür dakikada varacak.

    Artık bundan sonra neyin avantaj olduğuna sen karar vereceksin. Ağır gidip az benzin tüketip uzun zamanda varmak mı avantaj. Yoksa hızlı gidip 8 litre fazla tüketip 1 saat 35 dk erken varmak mı avantaj.

    Benim görüşüm şu: Sen 1 saat 35 dk daha yol alacaksın ve 7 buçuk litre daha yakacaksın. Ama gittiğin zaman içinde de 2 saat 50 dk da yaklaşık 15 litre yakmış olacaksın.

    Yavaş giden karda.

    Evet olaya zamanı katmış olamam mantıksız olmuş.çözememiştim iyi örnek anladım tşkler.peki siz ne diyorsunuz valla ben 1,5 saat geç gidip 8 litre az yakacağıma erken varıp fazla yakmayı radara girmryi ceza yemeyi göze alıyorum diyenlerden misiniz?

    Alıntıları Göster
    peki hızlı gidenin motora ve diğer aksamlara zararı var mı?yada 90 ile gideninkine göre fazlasıyla var mı yoksa ikisindede yıpranma aynımı olur?
    bir soru daha karbüratörlü bir samarayla 5 kişi ve yüklü bir araba uzun normal yada gitgide artan bir rampada kaçla ve hangi viteste gitmeli.bizim arabalrda devir saati yok!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    yakıt hesabı o kadar keskin rakamlardan ibaret değil.
    mesela çok hızlı giden, yani 140 basan, gerçekten hız rotalaması 140 ın çok altında olur.
    mesafeyi 140 değil, 140 ın çok daha altına bölmeniz icab eder.
    o yüzden sanılandan daha uzun sürede yol alır.
    yol koşulları gereği, frene çok basar, hızı çok kısa sürede çok değişken olur.
    yani 90 la giden birine göre, kağıt üzerindeki rakam kadar kısa sürmez yolculuğu.
    motor teknolojisinde, gaz pedalına ne kadar değişken basarsan o kadar çok yakıt hasrcarsın.
    yani hızlı giden, zamandan, tahmin edilenden çok daha az kazanır, ama yakıttan, tahmin edilenden çok daha yakıt harcar.
    bu sadece yakıt açısından böyle.
    bi de güvenliği göz önüne alırsak, hızlı gitmek çok masraflı ve çok tehlikeli bir sürüştür.
    türkiyedeki şöförlerin büyük bir oranı basar.
    yıllardırda basıyorlardır.
    yıllardır bir şey olmamıştır.
    halbuki bi an gelir, kurtaramayacaklardır,
    bunu kurtarmış olanlardan duyamazsınız, kurtaramamış olanlardanda duyamazsınız, çünkü onlar burda değillerdir.
    bakın bu sabah 05,00 sularında bir arkadaşımız daha kurtaramamış ve metrobüs yoluna girip can vermiştir.
    siz ona sağ iken sorsanız, hızlı gitmenin dikkatli olunduğu ve yol uygun olunduğu müddet bir sakıncası olmayacağını iddia edecektir.
    aramızda hala böyle iddia edenler vardır.
    hız olayı yakıt ve güvenlik açısından böyledir.

    Muheşem bir paylaşım.teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli

    Değerli arkadaşlar olaya hepiniz aynı açıdan bakmışsınız sorduğum soru farklı elbette hayatımız önemli ama ben başka açıdan soruyorum rakamları misal olarak verdim,hem bu bilimsel bir tesbittir hatta forumda kaynakları var.neyse sorum şuydu yakıt açısından değenlendirin lütfen 90 ile gitmek normal yakıt tüketmektir 90 üzerinde gittiğinde her 100 km 2 lire fazla yakar denilir diyorum ki hızlı giden önce varacak ben hala gidicem o zmana avantajım nerede kaldı yani hala yakıt tüketmekteyim ama öbürküsü vardı.


    Şöyle düşün. Sen araban ile 90 km hız yaptın ve 100 km'de 5 litre yaktın. 400 km de 20 litre yakarsın. Öbür vatandaş 400 km de 28 litre yakacak. Sen 4 saat 25 dk. gibi bir zamanda varacaksın. Fakat o adam 2 saat 50 küsür dakikada varacak.

    Artık bundan sonra neyin avantaj olduğuna sen karar vereceksin. Ağır gidip az benzin tüketip uzun zamanda varmak mı avantaj. Yoksa hızlı gidip 8 litre fazla tüketip 1 saat 35 dk erken varmak mı avantaj.

    Benim görüşüm şu: Sen 1 saat 35 dk daha yol alacaksın ve 7 buçuk litre daha yakacaksın. Ama gittiğin zaman içinde de 2 saat 50 dk da yaklaşık 15 litre yakmış olacaksın.

    Yavaş giden karda.

    Evet olaya zamanı katmış olamam mantıksız olmuş.çözememiştim iyi örnek anladım tşkler.peki siz ne diyorsunuz valla ben 1,5 saat geç gidip 8 litre az yakacağıma erken varıp fazla yakmayı radara girmryi ceza yemeyi göze alıyorum diyenlerden misiniz?


    Kendi adıma söyliyim. Seyahatin uzun olanını severim. Ayağımı 100 km ye sabitlerim. 10 saatlik yolu dinlenmelerle birlikte 14 saate çıkarırım. Bunu yakıt kaygısından dolayı yapmam. Seyahat etmeyi çok sevdiğim için ve uzun sürmesi için yaparım. Benim durumum farklı.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.