Şimdi Ara

lpg de aracı patlatma yapan okusun(çözüldü)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
15.407
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar belki faydası dokunur diye buraya yazma gereği duydum kendim çok çektim bu patlatma olayından dolayı. Öncelikle araba 3 yıldan beri bende. enjeksiyonlu bir motor ve düz sistem takılı lpg bulunmakta. 3 yıldır ilk seferlerde ufak patlamalar oluyordu ben patladığını bilmiyordum yani tampona taş çarpıyor sanıyordum neyse patlamaymış sonraları anladım daha da kuvvetli patlamaya başladı. gaz ayarı vs kaç kere yaptırdım gazcı da bişey bilmiyor bi çözüm yolu söylemedi düz sistem patlar vs aynı şeyi motorcu da dedi. elektrikçide dedi sıralı tak kurtul vs. neyse ateşlemede sorun olabilir düşüncesiyle bujilerden başladım değiştirmeye. olmadı yine sıkışıp patlıyor hatta filtre kutu parçalandı bantladık şimdilik. sonra buji kablosu aldım orjinal. taktım şuan kaç yere araba ile gezdim patlatma yok. ayrıca arabanın çalışması değişti. güzel gaz yemeye başladı. patlatmadan eser kalmadı şükür. daha önce düşünememek bize baya masrafa neden oldu. bir gaz ayarı yaptırsam ve az rölantiyi dengelesem çok süper olacak. eski kablolar çalıştırmasına rağmen patlatır lpgde, benzinde hiç bişey fark ettirmez diyeceklerim bunlar.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    LPG'li Araçlarda Patlama Nedenleri

    LPG'li araçlarda, belirli koşullar altında patlamalar meydana gelebilir. Bu patlamalar, ciddi yaralanmalara ve araç hasarına neden olabilir.

    LPG'de Patlama Nedenleri

    LPG'li araçlarda patlama, genellikle aşağıdakilerden kaynaklanır:

    • Yakıt Sistemindeki Sızıntılar: LPG yakıt sisteminde sızıntılar meydana gelirse, sıkıştırılmış gaz yolcu kabinine sızabilir ve bir kıvılcımla temas ettiğinde patlamaya neden olabilir.
    • Arızalı Regülatör: LPG regülatörü, yakıtın motora doğru basınçta verilmesini sağlar. Arızalı bir regülatör, aşırı yakıt verilmesine neden olabilir ve bu da patlama riskini artırır.
    • Arızalı Enjektörler: LPG enjektörleri, yakıtın motora püskürtülmesinden sorumludur. Arızalı enjektörler, aşırı veya yetersiz yakıt püskürtülmesine neden olabilir ve bu da patlama riskini artırır.
    • Yanlış Ayarlanmış Motor: Bir LPG'li aracın motoru, özellikle LPG ile çalışacak şekilde ayarlanmış olmalıdır. Yanlış ayarlanmış bir motor, yakıt karışımını bozabilir ve patlama riskini artırabilir.
    • Elektrik Sorunları: LPG'li araçlarda, kıvılcım bujileri veya diğer elektrik aksamları arızalanırsa, yakıt-hava karışımını tutuşturabilir ve patlamaya neden olabilir.

    Patlama Belirtileri

    LPG'li araçlarda bir patlama meydana gelmeden önce aşağıdaki belirtiler görülebilir:

    • Egzozdan aşırı patlama sesleri
    • Motorun rölantide dengesiz çalışması
    • Motorun güç kaybetmesi
    • LPG kokusu

    Bu belirtilerden herhangi birini fark ederseniz, derhal aracı park edin ve güvenli bir şekilde yardım çağırın.

    Önleme Tedbirleri

    LPG'li araçlarda patlamaları önlemek için aşağıdaki önlemleri alabilirsin:

    • LPG yakıt sistemini düzenli olarak kontrol et ve sızıntıları tespit etmek için test yaptır.
    • LPG regülatörünü ve enjektörleri düzenli olarak kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Motoru, özellikle LPG ile çalışacak şekilde ayarlanmış olduğundan emin ol.
    • Elektrik aksamlarının düzenli olarak bakımını yaptır.
    • Ani hızlanmalardan ve agresif sürüşten kaçın.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Enjeksiyonlu bir araca düz sistem dediğiniz sistem takılabiliyor mu ki? Hiç bilmiyordum.
  • Önceki aracım da tek nokta enjeksiyonluydu. performans problemi yüzünden ve lpg'de çok yakmasından şikayetçiydim. Buji, buji kablosu filan biraz ben de uğraşmıştım. Sonunda iyi bir usta hava girişindeki bir parçayı çıkararak bana gösterdi. "Bu aracın boğazını sıkıyor, nefes alamıyor" demişti. O parçayı çıkardı ve araba canlandı. Lpg işini ve aracı iyi tanıyan bir ustaya iş yaptırmak çok önemli. Yoksa tasarruf edeyim derken başınıza bela olabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadri61

    Önceki aracım da tek nokta enjeksiyonluydu. performans problemi yüzünden ve lpg'de çok yakmasından şikayetçiydim. Buji, buji kablosu filan biraz ben de uğraşmıştım. Sonunda iyi bir usta hava girişindeki bir parçayı çıkararak bana gösterdi. "Bu aracın boğazını sıkıyor, nefes alamıyor" demişti. O parçayı çıkardı ve araba canlandı. Lpg işini ve aracı iyi tanıyan bir ustaya iş yaptırmak çok önemli. Yoksa tasarruf edeyim derken başınıza bela olabiliyor.

    manifolddan sıcak hava almasını sağlayan kapakçık büyük ihtimalle. benim araçta da açıktı ve ordan sıcak hava almaya çalıştığında kapak körüğü sertleştiği için patlama yapıyordu. herkes bujiler ve buji kablosu değişecek derken ben orayı kapattım ve sorun düzeldi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Enjeksiyonlu bir araca düz sistem dediğiniz sistem takılabiliyor mu ki? Hiç bilmiyordum.

    Patlamanın sebebi de bu zaten hocam.

    Arkadaş çözümü bulduğunu sanıyor ama bu geçici bir çözüm olacak onun için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Enjeksiyonlu bir araca düz sistem dediğiniz sistem takılabiliyor mu ki? Hiç bilmiyordum.

    düz sistem dediğim yarı sıralı denenden hocam tuş ortada durur her zaman. mutlaka benzin olmak zorunda depoda. ilk marşlarda benzinle çalışır ve ısıtır 3bin devir yaptırırsanız çıt diye geçer gaza bu sistem takılı.
  • nk061 kullanıcısına yanıt
    geçici çözüm diyorsun ama eski kabloyu takayım yine bombayı patlatır. peki problemin ana kaynağı nedir o zaman? vede buji kablo değiştirince nasıl düzeliyor?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.