Şimdi Ara

Toyota Avensis neden tutulmuyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
46
Cevap
0
Favori
13.255
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Toyota Avensis neden tutulmuyor ?

    Toyota Avensis neden tutulmuyor ?

    Toyota Avensis neden tutulmuyor ?

    Herkesin aklına D sınıfı araç dendiğinde Talisman , Passat yada Mondeo geliyor ama kimse Avensis demiyor.Bu araç neden bu kadar sönük kaldı,tutulmadı sizce ?







  • quote:

    Orijinalden alıntı: t821926

    Bence benzinli ve dizel motorlar iyice ölüp yerine elektrik/hidrojen her neyse gelene kadar Japon araçları Türkiye'de ve Avrupa'da pek varlık gösteremezler. 80'ler ve 90'lar altın yıllarıydı. 1998-99 Avensisi hatırlıyorum. Tvde reklamını zevkle izlerdim. Tasarımı harikaydı. Bence şu an bile 1998 Avensis aynı dış görünüm ile çıksa 2017'den daha çok beğenilir. 2000'li yıllarda tüm Japonlar Avrupa-Türkiye piyasasında gerilediler. Sorunsuz olduğu söyleniyor fakat her şey sorunsuzluk değil. Kaldı ki Vw, Skoda,Ford,Opel,Renault vb. araçlarını sorun çıkartsın diye üretip satmıyor. Satılmamasının nedenleri sıralanmış: :Tipi d sınıfı gibi değil. Ön taraf facia. Motor seçenekleri çağın gerisinde. Hem tasarımını düzeltmeli hem de 1.6 veya altında turbo benzinli motorlarla gelmeli. Otomatik vites konusu da ayrı tabi. Çift kavramalı veya yeni Peugeot/Opel'deki gibi otomatik vites olmalı. Sorunsuzluk da bir yere kadar. Sorun çıkmasın diye hiçbir yenilik yapılmazsa teknoloji hiç ilerlemez. Sorun çıkmasın diye karbüratörlü, abs/esp/airbagsiz araçalara mı binlsin?

    Ama Lexus modellerine ve Kuzey Amerika'daki pek çok Toyota modeline bir şey diyemem.

    Valla normalde pek takılmam buralarda ama Japon araçlar için motorları çağ dışı demek, sanki biraz abes =)

    Arkadaşın benzinli 2012 Fiesta'sına bindim geçenlerde, sonra merak edip kaputu açtık.

    Araçta ateşleme bobinli değil, distribütör kutusu var. Çift egzantrik değil, değişken supap zamanlaması yok.

    Aynı durum VW'nin TSI motorları için geçerli. Bana sorarsanız standart, ekstra bir teknolojisi olmayan (değişken supap zamanlaması yok), tek egzantrikli bir motora BorgWarner marka turboyu takıp geçiyor. Şimdi bu araçta turbo olduğu için çağa ayak uydurmuş mu oluyor? Geçen bizim usta Golf 1.2 TSI motoru topluyordu sıfırdan, araç 40.000 km. var yok. Sorun; aracın her 5000 km.'de 1 litre kadar yağ yakması. Araç sahibi de ayrı bir alem; yağ çubuğunu söküp kontrol etme zahmetine girmeyince sonuç bu tabi...

    İlk aracım 2006 Almera idi, Dohc motor ve saydığım diğer özellikleri mevcut, atmosferik.

    İkinci ve şu an kullandığım araç 2011 Colt Cleartec. Start/Stop ve saydığım diğer özellikler mevcut, Mivec motor. Şehir içi 5.7-6 lt. şehir dışı ise 4-5 lt. arası yakıt tüketiyor.

    Mazda'nın Skyactiv X konsepti geliyor ve 18/1'lik sıkıştırma oranına sahipler. 2.0 CC'nin altındaki motor, 200 NM'ye yakın veya üstü bir tork sunacak ve bu motor atmosferik olacak. Neresi çağ dışı? =)

    Tamamen bilgi alış verişi amaçlı yazıyorum, sakın yanlış anlamayın. Yanlışım varsa düzeltin lütfen.

    Ekleme: Çağ dışı dediğiniz atmosferik motorlardan biri olan 1.3 Mivec, 1.2 TSI'yı tokatlıyor. Üstün Alman teknolojisi ve çağa ayak uyduran bir motor sözde TSI, öyle değil mi? Fabrika verisine bakabilirsiniz =)

    Ekleme 2: Çağ dışı dediğimiz motorlardan biri olan Mivec, yakıt tüketimi konusunda da reelde 1.2 TSI'dan daha başarılı
    Herkese selam

    Aracımı 2016 nisanda sıfır olarak aldım şuan 66 binde kazasız olarak takasa verip bugün değiştirdim

    Sebebi ise arac çok hantal ve vites araları geniş oldugu için yolda ara hızlanmaları yavaş.

    Şehir içinde trafikte gercekten insanı yoruyor

    Ama uzun yolda aksine çok rahat 3bin devirde 186 hız gösteriyor en son 220 hızını rakamsal olarak gördüm birdaha da o hızlara hic çıkmadım.

    Tutmamasının bir diğer sebebi ise reklamın yapılmaması insanlara tanıtılmaması diye düşünüyorum
    t821926 t kullanıcısına yanıt
    T t821926 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: t821926

    Avrupa piyasasında güncel satışlar benim yorumumu destekliyor. Avrupalılar öncelikle kendi araçlarına biniyorlar. Toyota, Honda, Mazda satışları Avrupalıların gerisinde. Nissan Renault'un dizelleri sayesinde biraz satıyor. Yorumumdaki amaç Japonların motor seçeneklerinin Avrupalıların beklentilerine hitap etmediğini anlatmaktı. Hadi dizeller ölüyor. Peki 2 litre altındaki turbo benzinliler ne olacak. 3 silindirli turbo benzinlileri bir kenara bırakalım. Onlar yeni yeni geliştiriliyor. Vv fanı ve motor uzmanı değilim ama 1.4 TSI motorun her türlü atmosferik 1.6 Toyota ve Honda motorlarından iyi olduğunu düşünüyorum. Atmosferik motorların dezavantajları daha önce yazılmıştı forumda. Ayrıca şöyle bir mantık yürütüyorum: Düşük hacimli turbo motorlar dayanıksız ve riskliyse neden Avrupalı üreticiler ısrarla bu motorları üretiyorlar? sağlam ve garantili atmosferikler varken bu riske girmelerinin nedeni ne olabilir? Toyota Avensise Bmwden aldığı 1.6 turbo dizeli neden koyuyor? Belki çok güleceksiniz ama atmosferikleri tuşlu cep telefonlarına, turbo motorları ise dokunmatik ekranlı telefonlara benzetiyorum. Tuşlu telefonlar daha sağlam fakat ne kadar modern? Kaldı ki elektrikli, alternatif yakıtlı motorlar konusunda Japonların birikimlerini eleştirmiyorum.



    Üstat bir defa modernlik benzetmen yanlış olmuş. Yani atmoferik motor var, atmosferik motor var. Turbo tükaka demiyoruz ancak zaten çok kısıtlı bir alanda avantajlı olduğun bir motoru savunacaksak bence TSI yanlış bir seçenek. Peki niye?

    Ben TSI ile günümüzün değişken supap zamanlamalı Japon motorları arasındaki farkları yazdım.

    TSI için diyorum ki;

    SOCH tek kam milli ve standart zamanlamalı bir motora turboyu takınca ne oluyor? Çağa ayak uydurmak bu mu? Turbonun geçmişi 1885 yılına dayanır (Gottlieb Daimler). Üstelik bazı 1.2 TSI motorlar 8 valve Aynı motorun 16 valve olanı 1 lt. kadar yakıt tasarrufu sağlıyor halbuki. Başta niye 16V yapmadı VAG grubu, hala anlamam...

    Peki safkan Japon motorlarında neler var;

    1-Yüksek sıkıştırma oranı

    2-DOHC çift kam milli

    3-Her silindir başına bağımsız bobinli ateşleme

    4-Değişken supap zamanlaması

    5-Tüm bunlarla birlikte yüksek sıkıştırma oranının doğurduğu verimlilik ve dolaylı olarak daha iyi derecede yakıt tüketimi

    Tabi her şeyden önce sağlamlığı konusunda güven veriyor. Buradan "TSI güven vermiyor" gibi bir anlam çıkmasın ancak TSI'ın ilk nesilleri (keza 2. neslin bir kısmı) halen tüketiciye illallah dedirtiyor.

    Avrupa bilmiyor işte. Adamlar doğru dürüst benzinli motor yapamıyorlar ancak onların dizelde bu kadar başarılı olmalarının nedenleri dizel konusunda çok eski olmaları. Onun da yarısı hile hurda... Bu kadar çok dizel pompalamasından sonra da onkolog kliniklerini doldurdu adamlar. Son 20 yılda dizel araç satışlarını ve kanser vakalarındaki artışı bir incele istersen. Avrupa bu kadar vizyonsuz işte. O yüzden sen Avrupa'nın yaptığını pek kaale alma. Sence o elektrikli araçların biten bataryaları nerede saklanacak? Hangi çöplüğe atılacak? Ben sana söyleyeyim; onun anlaşmasını yaptılar bile. Afrika'ya tesis kuracak. Neden? Çünkü onların gözünde Afrika insanı daha değersiz, kirlenirse onların toprağı kirlensin, içtiği sudan zehirlenecekse Afrika zehirlensin...

    Zannediyorlar ki dizel araçları yasakladıklarında yeni yeni dizelde kendini gösteren Asya grubunu bitirecekler ama kendi topuğuna sıkıyor Avrupa. Dizel Japon'ların başından beridir umrunda değil. Kaldı ki zaten başardılar. Corsa'nın 1.7'lik dizel DTI motoru Isuzu motordur ve o motoru öldüremediler hala. Sağda solda chip mod falan yapıp 200'e yakın HP alıyorlarmış.

    Japon'lar hibrit ve elektrikli motorlar konusunda bu işin en iyileri. Kaldı ki Mazda çok başka bir felsefe izliyor. Mazda'ya göre atmosferik benzinli motorların işi henüz bitmedi.

    quote:

    Toyota Avensise Bmwden aldığı 1.6 turbo dizeli neden koyuyor?


    E talep var işte, adam bunun AR-GE'si ıvırıyla zıvırıyla uğraşmaktansa hazır alıp geçmiş. Bunda bir şey yok. Toyota salak mı? O kadar geçen geliştirme sürecinden sonra dizelin geleceği olmadığını çok önceden görmüştü Japon'lar. Daha sonra çöpe atacağı bir şeye niye girişsin? Honda niye yıllarca yapmadı bu işi?

    Avrupa'lı bir şey ne kadar karmaşıksa, o kadar iyi olduğuna inanır ve bununla gurur duyar. Japon ise pek öyle değil; Corolla ile Golf arasında üretimde kullanılan toplam parça kıyasına bir bakın isterseniz (Toyota kültürü). Arada neredeyse yarı yarıya bir fark var. Burada elbette matematik her zaman kazanır. Daha az parça ile üretilen, daha az arıza oranına sahiptir.

    Buna tezat olarak Golf'ün opsiyon olarak sunduğu bazı donanımlar Corolla'da standart. Böyle bakınca sence hangisi daha teknolojik?

    Yani ben hem daha fazla para vereceğim, hem de daha fazla parçadan oluştuğu halde daha az standart donanıma sahip olacak, üstelik de daha yüksek bir arıza oranına sahip bir araç almış olacağım. Neresinden bakarsanız bakın saçmalık...

    Düzeltme: İçerik ekeme.
  • Atmosferik ve lpg uyumlu.Bu fiyatlara daha iyisini bulamayız ama bizim millet lafla araba aldığı için tutulmuyor. Bırakın öyle kalsın :)
  • Talisman, mondeo, passat kalitesinde değilde o yüzden. Emekli arabası.
  • Otomatik vitesli versiyonu yok, D sınıfı otomobil tercih edenlerin ilk baktığı şeydir otomatik şanzıman.
  • Yeni kasada 1.6 Dizelleri düz vites Hatta burda satılan 1.6 benzinlilerde düz vites

    D sınıfı alıp düz vitese binmek hamallık sayılabilir.

    Birde sedan kasa artık gelmiyor diye aklımda kalmış ama buna çok emin değilim.
  • talismanda tutulmuyordu,şimdi her yer talisman
  • 1.6 otomatik Yok. Cam tavan-sunroof opsiyonu yok.



    Bu arada 2.0 ı listeden kaldırmışlar galiba. Avensis ı çekmeye mi çalışıyorlar piyasadan anlamadım. Avensis sahibi olarak hak ettiği değeri görmemesi uzuyor açıkcası.
  • önceki kasasında 2.0 dizel getirir donanım koymaz, 1.6 benzinli getirir donanım koymaz, 2.0 motor getirir tüp uymaz. bu denli güzel bir araba eskiden beri yanlış politikalarla sunuldu.

    ben şahsen düşünüyordum ama gerçekten vazgeçtim. xenon farlısına hiç denk gelmedim son kasada. 1.6 benzinli var, otomatik vites seçeneği yok. cam tavan yok. d sınıfına göre arka diz mesafesi dar görünüyor. opsiyonları çok az.

    corollanın premium donanımına yeni getirebildiler xenon farı. donanımlar çok kötü değil evet ama bazı başlıca istenilenleri sunmaları lazım.
  • Her şeyden önce sivrisinek görünümünden bir kurtulsun belki bir şeyler olabilir.
  • Passat veya Talisman daki o görece lüks hissi yok.Araç D sınıfı ama his olarak C ye daha yakın.Onun haricinde Sağlam uzun ömürlü araç.50 yaşında olsam alırdım.
  • Lanetlenmiş.bir model diyeceğimde şaka bir yana Avensis , Laguna , Mondeo ,Honda Accord bizim ülkede adı çıkmış modeller bir türlü isteneni vermedi tabi bu bizim milletin ilginç bir özelliği ,Dünyada bu modeller tam alsine tutuyor
  • Megan fanı olan birinin bu soruyu sorması ne kadar saçma.



    Çünkü avensis sorunsuz bir araç , bzm ülkede tutmaz , tutması için dökülmesi lazım. 2011 de sıfır aldığımız ve halen bizde olan avensis hala sorunsuz ki bunu kullanan bir bayan, acemi şoför arabası olarak kullanılıyor ...
  • Herkese selam

    Aracımı 2016 nisanda sıfır olarak aldım şuan 66 binde kazasız olarak takasa verip bugün değiştirdim

    Sebebi ise arac çok hantal ve vites araları geniş oldugu için yolda ara hızlanmaları yavaş.

    Şehir içinde trafikte gercekten insanı yoruyor

    Ama uzun yolda aksine çok rahat 3bin devirde 186 hız gösteriyor en son 220 hızını rakamsal olarak gördüm birdaha da o hızlara hic çıkmadım.

    Tutmamasının bir diğer sebebi ise reklamın yapılmaması insanlara tanıtılmaması diye düşünüyorum
  • Değerinin üstünde satıldığı için tutmuyor. Avensis fiyatına turbo motorlu passat var. Passat gibi sürekliliği yok. Çok uzun bir süredir passat 1.6 otm dizel var. Passat giriş seviye rakamları çok makul
  • quote:

    Orijinalden alıntı: özkonak50

    Herkese selam

    Aracımı 2016 nisanda sıfır olarak aldım şuan 66 binde kazasız olarak takasa verip bugün değiştirdim

    Sebebi ise arac çok hantal ve vites araları geniş oldugu için yolda ara hızlanmaları yavaş.

    Şehir içinde trafikte gercekten insanı yoruyor

    Ama uzun yolda aksine çok rahat 3bin devirde 186 hız gösteriyor en son 220 hızını rakamsal olarak gördüm birdaha da o hızlara hic çıkmadım.

    Tutmamasının bir diğer sebebi ise reklamın yapılmaması insanlara tanıtılmaması diye düşünüyorum



    Yerine ne alıyorsun?
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Auris hibrit aktive skywiew

    Cuma teslim alcaz inş
  • Ankara toyota bayisi toyan evime çok yakın çıkan her modeli incelerim muhakkak. Öncelikle benim gördüğüm diğer d sınıfı araçlara göre malzeme kalitesi c sınıfı gibi geliyor ve donanım rakiplerine göre zayıf. Ama 2 el de alınır uygun fiyata denk gelebiliyor



    Toyotalar sorunsuz mu evet genel olarak öyle ancak sanki diğer marka sahipleri hep sanayide serviste değil hani bir eöz var “ölüler de sanır ki diriler her gün helva yiyor” eşimde 2008 model fiesta var 110bin km de ilk sahibi de kadın sürücüydü (arkadaşımın arabası) maşallah yıllık bakım dışında bir sıkıntısı yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Talisman, mondeo, passat kalitesinde değilde o yüzden. Emekli arabası.

    Aslında hepsinden daha kaliteli ama çok gösterişsiz, sönük, sade tasarımı var. D sınıfında tasarım daha ön planda. Otomatik yok, donanım yok. Hâliyle satamıyor.
  • cemald kullanıcısına yanıt
    İlahi hocam akşam akşam güldürdünüz nerden buldunuz bu lafı "ölüler de sanır ki diriler her gün helva yiyor” iyi.akşamlar
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    İkisi aynı fiyat mı tekrar bir bakın isterseniz.



    Advanced Avensis comfortline passattan bile daha donanımlı. Toyota safety sense standart. Kaza önleme, şerit takip vs.



    Advanced avensis 99bin, comfort Passat 118bin.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.