Şimdi Ara

Toyota Avensis neden tutulmuyor ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
13.255
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: t821926

    Avrupa piyasasında güncel satışlar benim yorumumu destekliyor. Avrupalılar öncelikle kendi araçlarına biniyorlar. Toyota, Honda, Mazda satışları Avrupalıların gerisinde. Nissan Renault'un dizelleri sayesinde biraz satıyor. Yorumumdaki amaç Japonların motor seçeneklerinin Avrupalıların beklentilerine hitap etmediğini anlatmaktı. Hadi dizeller ölüyor. Peki 2 litre altındaki turbo benzinliler ne olacak. 3 silindirli turbo benzinlileri bir kenara bırakalım. Onlar yeni yeni geliştiriliyor. Vv fanı ve motor uzmanı değilim ama 1.4 TSI motorun her türlü atmosferik 1.6 Toyota ve Honda motorlarından iyi olduğunu düşünüyorum. Atmosferik motorların dezavantajları daha önce yazılmıştı forumda. Ayrıca şöyle bir mantık yürütüyorum: Düşük hacimli turbo motorlar dayanıksız ve riskliyse neden Avrupalı üreticiler ısrarla bu motorları üretiyorlar? sağlam ve garantili atmosferikler varken bu riske girmelerinin nedeni ne olabilir? Toyota Avensise Bmwden aldığı 1.6 turbo dizeli neden koyuyor? Belki çok güleceksiniz ama atmosferikleri tuşlu cep telefonlarına, turbo motorları ise dokunmatik ekranlı telefonlara benzetiyorum. Tuşlu telefonlar daha sağlam fakat ne kadar modern? Kaldı ki elektrikli, alternatif yakıtlı motorlar konusunda Japonların birikimlerini eleştirmiyorum.



    Üstat bir defa modernlik benzetmen yanlış olmuş. Yani atmoferik motor var, atmosferik motor var. Turbo tükaka demiyoruz ancak zaten çok kısıtlı bir alanda avantajlı olduğun bir motoru savunacaksak bence TSI yanlış bir seçenek. Peki niye?

    Ben TSI ile günümüzün değişken supap zamanlamalı Japon motorları arasındaki farkları yazdım.

    TSI için diyorum ki;

    SOCH tek kam milli ve standart zamanlamalı bir motora turboyu takınca ne oluyor? Çağa ayak uydurmak bu mu? Turbonun geçmişi 1885 yılına dayanır (Gottlieb Daimler). Üstelik bazı 1.2 TSI motorlar 8 valve Aynı motorun 16 valve olanı 1 lt. kadar yakıt tasarrufu sağlıyor halbuki. Başta niye 16V yapmadı VAG grubu, hala anlamam...

    Peki safkan Japon motorlarında neler var;

    1-Yüksek sıkıştırma oranı

    2-DOHC çift kam milli

    3-Her silindir başına bağımsız bobinli ateşleme

    4-Değişken supap zamanlaması

    5-Tüm bunlarla birlikte yüksek sıkıştırma oranının doğurduğu verimlilik ve dolaylı olarak daha iyi derecede yakıt tüketimi

    Tabi her şeyden önce sağlamlığı konusunda güven veriyor. Buradan "TSI güven vermiyor" gibi bir anlam çıkmasın ancak TSI'ın ilk nesilleri (keza 2. neslin bir kısmı) halen tüketiciye illallah dedirtiyor.

    Avrupa bilmiyor işte. Adamlar doğru dürüst benzinli motor yapamıyorlar ancak onların dizelde bu kadar başarılı olmalarının nedenleri dizel konusunda çok eski olmaları. Onun da yarısı hile hurda... Bu kadar çok dizel pompalamasından sonra da onkolog kliniklerini doldurdu adamlar. Son 20 yılda dizel araç satışlarını ve kanser vakalarındaki artışı bir incele istersen. Avrupa bu kadar vizyonsuz işte. O yüzden sen Avrupa'nın yaptığını pek kaale alma. Sence o elektrikli araçların biten bataryaları nerede saklanacak? Hangi çöplüğe atılacak? Ben sana söyleyeyim; onun anlaşmasını yaptılar bile. Afrika'ya tesis kuracak. Neden? Çünkü onların gözünde Afrika insanı daha değersiz, kirlenirse onların toprağı kirlensin, içtiği sudan zehirlenecekse Afrika zehirlensin...

    Zannediyorlar ki dizel araçları yasakladıklarında yeni yeni dizelde kendini gösteren Asya grubunu bitirecekler ama kendi topuğuna sıkıyor Avrupa. Dizel Japon'ların başından beridir umrunda değil. Kaldı ki zaten başardılar. Corsa'nın 1.7'lik dizel DTI motoru Isuzu motordur ve o motoru öldüremediler hala. Sağda solda chip mod falan yapıp 200'e yakın HP alıyorlarmış.

    Japon'lar hibrit ve elektrikli motorlar konusunda bu işin en iyileri. Kaldı ki Mazda çok başka bir felsefe izliyor. Mazda'ya göre atmosferik benzinli motorların işi henüz bitmedi.

    quote:

    Toyota Avensise Bmwden aldığı 1.6 turbo dizeli neden koyuyor?


    E talep var işte, adam bunun AR-GE'si ıvırıyla zıvırıyla uğraşmaktansa hazır alıp geçmiş. Bunda bir şey yok. Toyota salak mı? O kadar geçen geliştirme sürecinden sonra dizelin geleceği olmadığını çok önceden görmüştü Japon'lar. Daha sonra çöpe atacağı bir şeye niye girişsin? Honda niye yıllarca yapmadı bu işi?

    Avrupa'lı bir şey ne kadar karmaşıksa, o kadar iyi olduğuna inanır ve bununla gurur duyar. Japon ise pek öyle değil; Corolla ile Golf arasında üretimde kullanılan toplam parça kıyasına bir bakın isterseniz (Toyota kültürü). Arada neredeyse yarı yarıya bir fark var. Burada elbette matematik her zaman kazanır. Daha az parça ile üretilen, daha az arıza oranına sahiptir.

    Buna tezat olarak Golf'ün opsiyon olarak sunduğu bazı donanımlar Corolla'da standart. Böyle bakınca sence hangisi daha teknolojik?

    Yani ben hem daha fazla para vereceğim, hem de daha fazla parçadan oluştuğu halde daha az standart donanıma sahip olacak, üstelik de daha yüksek bir arıza oranına sahip bir araç almış olacağım. Neresinden bakarsanız bakın saçmalık...

    Düzeltme: İçerik ekeme.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Joya20 -- 6 Kasım 2017; 16:14:14 >




  • avensis in en iyi kasası 2003 2006 yılları arasındaki kasa idi en çokta o yıllar sattı ozaman passatta 1.6 dizel yoktu 1.6 otomatik yoktu 102 bg motora tüp takılabiliyordu avensis 110 bg motoruyla ve tasarımıyla passata denkti
  • Paşat varkene avensis ne alaka

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Joya20

    quote:

    Orijinalden alıntı: t821926

    Avrupa piyasasında güncel satışlar benim yorumumu destekliyor. Avrupalılar öncelikle kendi araçlarına biniyorlar. Toyota, Honda, Mazda satışları Avrupalıların gerisinde. Nissan Renault'un dizelleri sayesinde biraz satıyor. Yorumumdaki amaç Japonların motor seçeneklerinin Avrupalıların beklentilerine hitap etmediğini anlatmaktı. Hadi dizeller ölüyor. Peki 2 litre altındaki turbo benzinliler ne olacak. 3 silindirli turbo benzinlileri bir kenara bırakalım. Onlar yeni yeni geliştiriliyor. Vv fanı ve motor uzmanı değilim ama 1.4 TSI motorun her türlü atmosferik 1.6 Toyota ve Honda motorlarından iyi olduğunu düşünüyorum. Atmosferik motorların dezavantajları daha önce yazılmıştı forumda. Ayrıca şöyle bir mantık yürütüyorum: Düşük hacimli turbo motorlar dayanıksız ve riskliyse neden Avrupalı üreticiler ısrarla bu motorları üretiyorlar? sağlam ve garantili atmosferikler varken bu riske girmelerinin nedeni ne olabilir? Toyota Avensise Bmwden aldığı 1.6 turbo dizeli neden koyuyor? Belki çok güleceksiniz ama atmosferikleri tuşlu cep telefonlarına, turbo motorları ise dokunmatik ekranlı telefonlara benzetiyorum. Tuşlu telefonlar daha sağlam fakat ne kadar modern? Kaldı ki elektrikli, alternatif yakıtlı motorlar konusunda Japonların birikimlerini eleştirmiyorum.



    Üstat bir defa modernlik benzetmen yanlış olmuş. Yani atmoferik motor var, atmosferik motor var. Turbo tükaka demiyoruz ancak zaten çok kısıtlı bir alanda avantajlı olduğun bir motoru savunacaksak bence TSI yanlış bir seçenek. Peki niye?

    Ben TSI ile günümüzün değişken supap zamanlamalı Japon motorları arasındaki farkları yazdım.

    TSI için diyorum ki;

    SOCH tek kam milli ve standart zamanlamalı bir motora turboyu takınca ne oluyor? Çağa ayak uydurmak bu mu? Turbonun geçmişi 1885 yılına dayanır (Gottlieb Daimler). Üstelik bazı 1.2 TSI motorlar 8 valve Aynı motorun 16 valve olanı 1 lt. kadar yakıt tasarrufu sağlıyor halbuki. Başta niye 16V yapmadı VAG grubu, hala anlamam...

    Peki safkan Japon motorlarında neler var;

    1-Yüksek sıkıştırma oranı

    2-DOHC çift kam milli

    3-Her silindir başına bağımsız bobinli ateşleme

    4-Değişken supap zamanlaması

    5-Tüm bunlarla birlikte yüksek sıkıştırma oranının doğurduğu verimlilik ve dolaylı olarak daha iyi derecede yakıt tüketimi

    Tabi her şeyden önce sağlamlığı konusunda güven veriyor. Buradan "TSI güven vermiyor" gibi bir anlam çıkmasın ancak TSI'ın ilk nesilleri (keza 2. neslin bir kısmı) halen tüketiciye illallah dedirtiyor.

    Avrupa bilmiyor işte. Adamlar doğru dürüst benzinli motor yapamıyorlar ancak onların dizelde bu kadar başarılı olmalarının nedenleri dizel konusunda çok eski olmaları. Onun da yarısı hile hurda... Bu kadar çok dizel pompalamasından sonra da onkolog kliniklerini doldurdu adamlar. Son 20 yılda dizel araç satışlarını ve kanser vakalarındaki artışı bir incele istersen. Avrupa bu kadar vizyonsuz işte. O yüzden sen Avrupa'nın yaptığını pek kaale alma. Sence o elektrikli araçların biten bataryaları nerede saklanacak? Hangi çöplüğe atılacak? Ben sana söyleyeyim; onun anlaşmasını yaptılar bile. Afrika'ya tesis kuracak. Neden? Çünkü onların gözünde Afrika insanı daha değersiz, kirlenirse onların toprağı kirlensin, içtiği sudan zehirlenecekse Afrika zehirlensin...

    Zannediyorlar ki dizel araçları yasakladıklarında yeni yeni dizelde kendini gösteren Asya grubunu bitirecekler ama kendi topuğuna sıkıyor Avrupa. Dizel Japon'ların başından beridir umrunda değil. Kaldı ki zaten başardılar. Corsa'nın 1.7'lik dizel DTI motoru Isuzu motordur ve o motoru öldüremediler hala. Sağda solda chip mod falan yapıp 200'e yakın HP alıyorlarmış.

    Japon'lar hibrit ve elektrikli motorlar konusunda bu işin en iyileri. Kaldı ki Mazda çok başka bir felsefe izliyor. Mazda'ya göre atmosferik benzinli motorların işi henüz bitmedi.

    quote:

    Toyota Avensise Bmwden aldığı 1.6 turbo dizeli neden koyuyor?


    E talep var işte, adam bunun AR-GE'si ıvırıyla zıvırıyla uğraşmaktansa hazır alıp geçmiş. Bunda bir şey yok. Toyota salak mı? O kadar geçen geliştirme sürecinden sonra dizelin geleceği olmadığını çok önceden görmüştü Japon'lar. Daha sonra çöpe atacağı bir şeye niye girişsin? Honda niye yıllarca yapmadı bu işi?

    Avrupa'lı bir şey ne kadar karmaşıksa, o kadar iyi olduğuna inanır ve bununla gurur duyar. Japon ise pek öyle değil; Corolla ile Golf arasında üretimde kullanılan toplam parça kıyasına bir bakın isterseniz (Toyota kültürü). Arada neredeyse yarı yarıya bir fark var. Burada elbette matematik her zaman kazanır. Daha az parça ile üretilen, daha az arıza oranına sahiptir.

    Buna tezat olarak Golf'ün opsiyon olarak sunduğu bazı donanımlar Corolla'da standart. Böyle bakınca sence hangisi daha teknolojik?

    Yani ben hem daha fazla para vereceğim, hem de daha fazla parçadan oluştuğu halde daha az standart donanıma sahip olacak, üstelik de daha yüksek bir arıza oranına sahip bir araç almış olacağım. Neresinden bakarsanız bakın saçmalık...

    Düzeltme: İçerik ekeme.

    Alıntıları Göster
    Açıklamalarınız gerçekten taktire şayan hocam. Toyota'nın uzun bir süre yaptığı baba arabası algısı bende işe yaradı. Babama 2012 model üstü avensis bakıyorum. EVet araç şuan 70-90k civarında. Ama muadilleri çok daha pahalıya satılıyor.

    NOT: Hortlatmış olsamda avensis bakan birçok arkadaş olduğunu düşünüyorum.




  • Emre654 kullanıcısına yanıt
    2012 elegant extra sürüyorum 2 yıldır sorunuz varsa sorabilirsiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre654

    Açıklamalarınız gerçekten taktire şayan hocam. Toyota'nın uzun bir süre yaptığı baba arabası algısı bende işe yaradı. Babama 2012 model üstü avensis bakıyorum. EVet araç şuan 70-90k civarında. Ama muadilleri çok daha pahalıya satılıyor.

    NOT: Hortlatmış olsamda avensis bakan birçok arkadaş olduğunu düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    Avensis kral araçtır. Kolay kolay herhangi bir arıza yaşatmaz. Şiddetle tavsiye ediyorum. Pişman olmazsınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.