Şimdi Ara

LPG sistemli bir araçtan Lpg olayını kaldırmak ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
3
Favori
80.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bilindiği üzere ülkemizde neredeyse çoğu araç Lpg yakıt sistemine geçmiş durumda. Lpg takılı olan bir araçtan bu sistemi kaldırmak "yakıt tasarrufu haricinde" bize ne kaybettirir? Bu işi yapmak mantıklı mıdır? Araç tam olarak normal eski haline döner mi? Çıkaracağı bir takım sorunlar var mıdır? Yoksa basitçe takıldığı gibi çıkarılır mı? Bu konudaki bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim..




  • LPG sistemi uygulanmış ve ruhsatına işlenmiş araçtan LPG sistemini ancak bu sistemi başka bir araca uygulayacaksanız sökmenizde fayda var. Aracı benzinde kullanmaya devam etmek istiyorsanız LPG sistemini hiç sökmenize gerek yok. Bu durumda da sadece bağajdaki simit veya silindir tankın yükleme kapasitenizi sınırlandırdığını düşündüğünüz bir sebepten ötürü sökmeniz gerek. Zaten LPG sisteminin tümünde hacim tank % 85, geri kalan parçalar % 15 olarak ölçülür.

    LPG sistemi uygulanmış ve ruhsatına işlenmiş aracı % 100 benzinli kullanmaya karar verdiğinizde LPG sistemini kapatırsınız, bir daha da düşünmenize gerek kalmaz. Ya da LPG tankının yarısı kadar LPG alırsınız ve LPG sistemini yine kapatırsınız, benzinin bitmesine karşı bu size YEDEK TANK olarak gideceğiniz yere kadar gitme imkanı verir.

    LPG sistemini sökmek yapılan tüm masrafların bir nev'i boşa gitmesine sebep olur çünkü sökülen sistemi başka bir arabaya takmak için sadece parçalar yetmez, aradaklı borular, hortumlar, kablolar, tank, kapak vb. de değişmesi/yenilenmesi gerekir. Ayrıca tamponda LPG deliği, aracın bağaj kısmında tankın sabitlendiği yerdeki vida/civata delikleri, emme manifoldunda da LPG enjektörlerinin montajı için uygulanan delikler sadece yama ile kapatılabilir.

    Bu nedenle size tavsiyem LPG tankını yarım doldurun, sonra LPG sistemini kapatın ve unutun. Yolda kaldığınızda benzin azaldığında veya bittiğinde hemen LPG'ye geçebilirsiniz. Ayrıca aracınızı satmak isgtediğinizde de "tüplü ve işli" bir araç "tüplüydü ve işliydi ama artık tüpsüz ve işlisiz" bir araçtan her zaman çok daha fazla para eder. İkinci el oto parazında LPG için harcanan masraf satış fiyatına daima eklenir ve buna kimse itiraz etmez.

    Taner Göde
    lpg denen lanet sistemi, son kablosuna kadar sökmezseniz iptal etmis sayilmazsiniz. Tusa da bassaniz,sigortasini da sokseniz o lpgnin etkisini oyle yada boyle hissedersiniz. Ayrica lpg sistemini komple arabadan sokup atsaniz bile belirli bir sure sonra gerekli yerlere gerekli temizlikleri yaptiktan sonra anca araba kendine gelir. Son olarak bu yazdiklarim tecrube ile sabittir ve lpg pismanliktir
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabadan LPG Sisteminin İptali

    LPG'li bir aracı benzinli hale döndürmek için LPG sisteminin iptal edilmesi gerekir. Bu işlem, birkaç adımda gerçekleştirilebilir:

    • LPG Sistemini Çıkarın: LPG tankı, boru hatları, enjektörler ve diğer tüm LPG bileşenleri çıkarılmalıdır.
    • Benzin Enjeksiyon Sistemini Yeniden Takın: Aracınızda LPG sisteminden önce bir benzin enjeksiyon sistemi varsa, bu sistem yeniden takılmalıdır.
    • Motor Yönetim Sistemini Sıfırlayın: LPG sistemi motor yönetim sistemini değiştirmiş olabilir, bu nedenle sistem, benzinli çalışma için sıfırlanmalıdır.
    • Yakıt Seçici Anahtarını Değiştirin: Yakıt seçici anahtarını benzinli konuma getirin.

    Aracınızdaki LPG sisteminin iptal edilip edilmediğinden emin değilseniz, bir otogaz servisine başvurmanız önerilir. Uygunsuz bir şekilde iptal edilen bir LPG sistemi, aracınızda sorunlara neden olabilir.

    Önemli Hususlar:

    • LPG sisteminin iptali, aracın tesciline bağlı olarak zorunlu olabilir.
    • LPG sistemini kendiniz iptal etmek tehlikeli olabilir ve profesyonellere bırakılmalıdır.
    • LPG sisteminin iptal edilmesi, aracın değerini düşürebilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • LPG sistemi uygulanmış ve ruhsatına işlenmiş araçtan LPG sistemini ancak bu sistemi başka bir araca uygulayacaksanız sökmenizde fayda var. Aracı benzinde kullanmaya devam etmek istiyorsanız LPG sistemini hiç sökmenize gerek yok. Bu durumda da sadece bağajdaki simit veya silindir tankın yükleme kapasitenizi sınırlandırdığını düşündüğünüz bir sebepten ötürü sökmeniz gerek. Zaten LPG sisteminin tümünde hacim tank % 85, geri kalan parçalar % 15 olarak ölçülür.

    LPG sistemi uygulanmış ve ruhsatına işlenmiş aracı % 100 benzinli kullanmaya karar verdiğinizde LPG sistemini kapatırsınız, bir daha da düşünmenize gerek kalmaz. Ya da LPG tankının yarısı kadar LPG alırsınız ve LPG sistemini yine kapatırsınız, benzinin bitmesine karşı bu size YEDEK TANK olarak gideceğiniz yere kadar gitme imkanı verir.

    LPG sistemini sökmek yapılan tüm masrafların bir nev'i boşa gitmesine sebep olur çünkü sökülen sistemi başka bir arabaya takmak için sadece parçalar yetmez, aradaklı borular, hortumlar, kablolar, tank, kapak vb. de değişmesi/yenilenmesi gerekir. Ayrıca tamponda LPG deliği, aracın bağaj kısmında tankın sabitlendiği yerdeki vida/civata delikleri, emme manifoldunda da LPG enjektörlerinin montajı için uygulanan delikler sadece yama ile kapatılabilir.

    Bu nedenle size tavsiyem LPG tankını yarım doldurun, sonra LPG sistemini kapatın ve unutun. Yolda kaldığınızda benzin azaldığında veya bittiğinde hemen LPG'ye geçebilirsiniz. Ayrıca aracınızı satmak isgtediğinizde de "tüplü ve işli" bir araç "tüplüydü ve işliydi ama artık tüpsüz ve işlisiz" bir araçtan her zaman çok daha fazla para eder. İkinci el oto parazında LPG için harcanan masraf satış fiyatına daima eklenir ve buna kimse itiraz etmez.

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    LPG sistemi uygulanmış ve ruhsatına işlenmiş araçtan LPG sistemini ancak bu sistemi başka bir araca uygulayacaksanız sökmenizde fayda var. Aracı benzinde kullanmaya devam etmek istiyorsanız LPG sistemini hiç sökmenize gerek yok. Bu durumda da sadece bağajdaki simit veya silindir tankın yükleme kapasitenizi sınırlandırdığını düşündüğünüz bir sebepten ötürü sökmeniz gerek. Zaten LPG sisteminin tümünde hacim tank % 85, geri kalan parçalar % 15 olarak ölçülür.

    LPG sistemi uygulanmış ve ruhsatına işlenmiş aracı % 100 benzinli kullanmaya karar verdiğinizde LPG sistemini kapatırsınız, bir daha da düşünmenize gerek kalmaz. Ya da LPG tankının yarısı kadar LPG alırsınız ve LPG sistemini yine kapatırsınız, benzinin bitmesine karşı bu size YEDEK TANK olarak gideceğiniz yere kadar gitme imkanı verir.

    LPG sistemini sökmek yapılan tüm masrafların bir nev'i boşa gitmesine sebep olur çünkü sökülen sistemi başka bir arabaya takmak için sadece parçalar yetmez, aradaklı borular, hortumlar, kablolar, tank, kapak vb. de değişmesi/yenilenmesi gerekir. Ayrıca tamponda LPG deliği, aracın bağaj kısmında tankın sabitlendiği yerdeki vida/civata delikleri, emme manifoldunda da LPG enjektörlerinin montajı için uygulanan delikler sadece yama ile kapatılabilir.

    Bu nedenle size tavsiyem LPG tankını yarım doldurun, sonra LPG sistemini kapatın ve unutun. Yolda kaldığınızda benzin azaldığında veya bittiğinde hemen LPG'ye geçebilirsiniz. Ayrıca aracınızı satmak isgtediğinizde de "tüplü ve işli" bir araç "tüplüydü ve işliydi ama artık tüpsüz ve işlisiz" bir araçtan her zaman çok daha fazla para eder. İkinci el oto parazında LPG için harcanan masraf satış fiyatına daima eklenir ve buna kimse itiraz etmez.

    Taner Göde
    Eski aracımda işletmeden 2 yıl gezdim, daha sonra gözümün önünde bir lpg aracın yandığını görünce korkup hemen söktürdüm, LPG kitini de aynı yere düşük fiyata sattım, sökme işlemi takma işlemine göre daha kısa sürüyor ancak geride LPG anısı olarak kesilmiş bir bagaj halısı bırakıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anchorman

    Eski aracımda işletmeden 2 yıl gezdim, daha sonra gözümün önünde bir lpg aracın yandığını görünce korkup hemen söktürdüm, LPG kitini de aynı yere düşük fiyata sattım, sökme işlemi takma işlemine göre daha kısa sürüyor ancak geride LPG anısı olarak kesilmiş bir bagaj halısı bırakıyor.

    Alıntıları Göster
    Ayrıca eklemek istediğim;

    LPG sistemi uygulanmış ve ruhsatına işlenmiş araçtan LPG sistemini sökmek yetmez; işletirken gittiğiniz yolu ve yaptığınız masrafı bir defa daha yapmanız gerekecek. Buna dahil olanlar;

    1. Aracın muayene edilmesi
    2. Ruhsatın ilgili sayfasının yenilenmesi
    3. Trafik Şubesi, Şoförler Odası dosya
    4. LPG dönüşüm servisinden sökme faturası
    5. LPG sistemi sökme projesi ve evrakları

    Yani LPG sistemi için verdiğiniz 1.500 TL, işlettirmek için ödediğiniz 250 TL size toplam 1.750 TL'ye mal olduysa sökme ve LPG kaydını sildirme de size yine işçilik için en az 250 TL ve resmi işlemler için de 250 TL olmak üzere 500 TL'ye mal olacak ve 1.500 TL değerindeki LPG sistemini de bu fiyatın 1/3'üne belki satabileceksiniz çünkü 1.500 TL'nin sadece 500-600 TL'si LPG kitine, 250-300 TL'si KDV, 100 TL'si tanka ve kalan da işçilik olarak değerlendiriliyor.

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Ayrıca eklemek istediğim;

    LPG sistemi uygulanmış ve ruhsatına işlenmiş araçtan LPG sistemini sökmek yetmez; işletirken gittiğiniz yolu ve yaptığınız masrafı bir defa daha yapmanız gerekecek. Buna dahil olanlar;

    1. Aracın muayene edilmesi
    2. Ruhsatın ilgili sayfasının yenilenmesi
    3. Trafik Şubesi, Şoförler Odası dosya
    4. LPG dönüşüm servisinden sökme faturası
    5. LPG sistemi sökme projesi ve evrakları

    Yani LPG sistemi için verdiğiniz 1.500 TL, işlettirmek için ödediğiniz 250 TL size toplam 1.750 TL'ye mal olduysa sökme ve LPG kaydını sildirme de size yine işçilik için en az 250 TL ve resmi işlemler için de 250 TL olmak üzere 500 TL'ye mal olacak ve 1.500 TL değerindeki LPG sistemini de bu fiyatın 1/3'üne belki satabileceksiniz çünkü 1.500 TL'nin sadece 500-600 TL'si LPG kitine, 250-300 TL'si KDV, 100 TL'si tanka ve kalan da işçilik olarak değerlendiriliyor.

    Taner Göde

    Alıntıları Göster
    Taner Göde, değerli bilgiler için teşekkür ederim.

    Pm..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uguRnB

    Taner Göde, değerli bilgiler için teşekkür ederim.

    Pm..

    Alıntıları Göster
    Taner Göde
    Her zamanki gibi hazir ve net cevap icin tesekkurler. Olayi ticari boyuttan alip prosedurlerine kadar anlatmissiniz. Boyle bir durumum olmamasina ragmen zevkle okudum.

    Tesekkurler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemele

    Taner Göde
    Her zamanki gibi hazir ve net cevap icin tesekkurler. Olayi ticari boyuttan alip prosedurlerine kadar anlatmissiniz. Boyle bir durumum olmamasina ragmen zevkle okudum.

    Tesekkurler

    Alıntıları Göster
    LPG tanklarının ömrü imal tarihinden itibaren 10 yıldır. bide sürekli bakım ister bakımı yaptırmassan tank sızıntı yapar camlar açıksa bişey olmaz kapalıysa gümlersin. Güvenliğiniz için 10 bin kilometrede bir cihazın LPG bakımının yapılması şart. Araçlarda ısıtma amaçlı açık alevli ısıtıcılar kesinlikle kullanılmamalıdır çok büyük tehlikeleri vardır.LPG zehirsiz bir gazdır.Havadan ağır olduğu için dibe çöker.Sıvı LPG insan derisine temas ettiğinde ciltte donma yapar.Bu yüzden sıvı LPG "ye çıplak deri teması olmamalıdır.LPG dönüşüm sistemleri doğru malzeme ve doğru montaj ile kullanıldığında güvenli bir yakıttır.LPG deposunun %20 si muhtemel sıcaklık farklarından oluşan değişmelerden dolayı boş bırakılmalıdır.LPG tankı üzerinde bulunan multivalf, tankın %80 doldurulmasını sağlayacak şekilde ayar edilmiştir.Bir tankın +20 derece sıcaklıktaki depo iç basıncı yaklaşık 4,5 atmosferdir.Motorun ilk çalıştırılması veya stop edilmesi durumunda güçlü bir LPG kokusu duyabilir bu normaldir.Aracınızı herhangi bir ateşe yakın bölgeye sakın park etmeyin.LPG buharı havadan ağırdır, herhang bir kaçak olduğunda LPG en düşük seviyeye yönelir.Bu yüzden aracınızı; gaz sızıntısı ihtimalini düşünerek kanalizasyon, çukur yada buna benzer alanlara park etmeyin.LPG dönüşümünden sonra mutlaka sızdırmazlık testi yaptırmayı unutmayın.LPG"li araçlar yer altı otoparklarına park etmeyin.LPG düşük alev alma noktasına sahip olduğundan oluşacak sızıntılar şiddetli yangınlara ve/veya patlamaya sebep olabilir




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • benim araçta lpg var ancak lpg yi sökmeden iptal etmek istiyorum, yani tank dolu da kalabilir ancak sistemin işleyişini durdurmak istiyorum, lpg enjektörleri çalışmayacak, içeri gaz basılmayacak yani lpg sistemi araçta duracak ama atıl olmayacak, bunun için bir fiş mi çekmeli vana mı kapatılmalı ne yapılmalı?
  • Bunun için sadece lpg göstergesindeki butona basman yeterli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lpg denen lanet sistemi, son kablosuna kadar sökmezseniz iptal etmis sayilmazsiniz. Tusa da bassaniz,sigortasini da sokseniz o lpgnin etkisini oyle yada boyle hissedersiniz. Ayrica lpg sistemini komple arabadan sokup atsaniz bile belirli bir sure sonra gerekli yerlere gerekli temizlikleri yaptiktan sonra anca araba kendine gelir. Son olarak bu yazdiklarim tecrube ile sabittir ve lpg pismanliktir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frender

    benim araçta lpg var ancak lpg yi sökmeden iptal etmek istiyorum, yani tank dolu da kalabilir ancak sistemin işleyişini durdurmak istiyorum, lpg enjektörleri çalışmayacak, içeri gaz basılmayacak yani lpg sistemi araçta duracak ama atıl olmayacak, bunun için bir fiş mi çekmeli vana mı kapatılmalı ne yapılmalı?

    En basiti sigortasını sökmek veya tüpün deposunda bulunan vanayı kapatmak yeterlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvo'

    lpg denen lanet sistemi, son kablosuna kadar sökmezseniz iptal etmis sayilmazsiniz. Tusa da bassaniz,sigortasini da sokseniz o lpgnin etkisini oyle yada boyle hissedersiniz. Ayrica lpg sistemini komple arabadan sokup atsaniz bile belirli bir sure sonra gerekli yerlere gerekli temizlikleri yaptiktan sonra anca araba kendine gelir. Son olarak bu yazdiklarim tecrube ile sabittir ve lpg pismanliktir

    LPG neye göre pişmanlıktır??? Başınızdan geçen en ufak bir olayda genelleme yapmak ne kadar doğru? Benim 2005 model Opel Astra G kasa aracımda LPG burnumdan getirdi, arabaya 6 ay katlanabildim ki araç ilk sahibinden henüz 93.000 km de hiç kazasız bir araçtı ve tüm bakımları eksiksiz yetkili servisinde yapılmıştı, ama Opellerin LPG uyumsuzluğu nedeniyle bir türlü düzen tutmadı. Ondan sonraki Aracım Hyundai ile 6.5 yıldır LPG li kullanıyorum en ufak bir sorun çıkartmadı bakımları haricinde. Demek ki neymiş, pişmanlık olan LPG değil, LPG ye uyumsuz bir araç veya düzgün yapılmayan montajmış.




  • arkadaşlar, araç benzinde çalışıırken bile lpg enjektörlerinden ses geliyor, bu normal mi? araç lpg de rölanti titremesi filan yapıyor, geçici olarak tüm sistemi iptal etmeyi test için istiyorum, lpg sisgortasını söküp vanayı kapatırsak tamamen lpg yi iptal etmiş olurmuyuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi molella -- 28 Kasım 2016; 10:34:19 >
  • Tanktaki bütün lpg'yi bitirmek yeterli olmaz mı?



    Şehir içinde LPG kullanmak istemiyorum ama uzun yolda belki kararım değişir



    Otomobil bakıyorum istediğim otoların %90 LPG'li ayrıca LPG'li olanların km'si daha fazla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forumagir -- 30 Aralık 2018; 8:47:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevap yokmu?



    Lpg'yi tüketip sadece benzinle kullanmak istiyorum. Bu sadece gaz kaçağı oluşan yangını önlemiş olmaz mıyım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • forumagir F kullanıcısına yanıt
    Kendinize korkular yaratmayın sızıntıdan yangın falan. Güzelce sızdırmazlık testine sokun kullanın aracınızı. Şehir içi benzinle bindikten sonra şehirler arası lpg ile binenin ne mantığı olacak.



    Lpgnin sigortasını rica edin bir lpgciden söktürün olay tamamdır. Lpgde benzine geçtiğinde durur lpg enjektör aynı çalışmazlar. Direk benzine geçirip öyle kullanmaya devam edebilirsiniz bir farkı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvo'

    lpg denen lanet sistemi, son kablosuna kadar sökmezseniz iptal etmis sayilmazsiniz. Tusa da bassaniz,sigortasini da sokseniz o lpgnin etkisini oyle yada boyle hissedersiniz. Ayrica lpg sistemini komple arabadan sokup atsaniz bile belirli bir sure sonra gerekli yerlere gerekli temizlikleri yaptiktan sonra anca araba kendine gelir. Son olarak bu yazdiklarim tecrube ile sabittir ve lpg pismanliktir
    Aynen katılıyorum. Lpg denen lanet olası mecburi sistemin övülmesinden dahi rahatsızlık duyuyorum. Binde bir oranda yıllarca sorunsuz kullanan olması ama büyük oranda bir dünya sorun yaşanması nasıl lpg sisteminin yanlış montaj veya araç uyumsuzluğu ile açıklanmasına kafi gelebilir?
    İnsanlar lpg ile ortalama litre bazında yüzde 30 kadar fazla yakıt harcar. Bazı parçalar lpg ile asla uyumlu olamayacağı için daha erken ve sık arıza verir genellikle de tamir olmaz. En basitinden bujiler buji kabloları bobinler hepsi benzin odaklıdır. Silindir ateşleme bölmesi, supaplar hatta ekzantrik zamanlaması emme egzos aralıkları vs hep benzin için uygundur. Aynı hacimdeki benzin lpg ye nazaran totalde daha fazla enerji içermektedir. Benzinliye standart bakımın yanında bir de lpg ayarı buji tırnak sayısı ve aralıkları lpg filtre değişimi gibi saçmalıklar peydahlamış oluyor. Lpg regülatörü bozulur, maf bozulur, tank değişir, motor fazla ısınır, fazla aşınır, yağ ömrü erken tamamlanır, sallantılar titremeler başlar, sollama çekişten düşme sorunları olur, kalorifer saçma sapan ısıtma veya hiç ısıtmama falan yapar, motor kısmındaki elektrik kablolar ısıdan kurur dökülmeye soyulmaya başlar, otomatik araçlarda şanzıman sorunları ve dahası dahası. Arabam aldığımda lpg li idi, montajını yapan ustasından çırağına kadar sık sık yad ediyorum ama daha acı olanı tamir işlerini de beceremiyorlar. Lpg dönüşümü mühendislik işi olmasına rağmen dört işlem yapamayan ustayım diye geçinen zaatlar a dan z ye rezillik sergileyip para kazanıyorlar. Herhangi bir sanayide işin ehilleri varsa oranı yüzde 20 yi geçmez. Lpg sevenlere Allah başka dert vermesin diyorum.
    Tekrar söylüyorum mecburiyet kısmına lafım yok, keyifle binenlere de lafım yok, şansınıza denk gelmiş diyebilirim sadece. Ama sorun yaşayanların oransal olarak çok fazla olduğu gerçeğini atlamayın. Tek sebep montaj veya motor uyumsuzluk sorunları olarak lanse edilemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selamlar,


    kendi tecübemi anlatayım. LPG benim için pişmalık. Şuan başıma bela olarak duruyor. Ne mi oldu?


    2 kere yolda kaldım aracım sıfırdı yolda kalacak bir araç değildi ve düzenli yetkili servise soktum. aracım şuan 33 binde.


    -ankara istanbul arasında yolda kaldım araç hararet yaptı. sorun lpg sistemini besleyen borunun kelepçesinden soğutma suyu sızmış nerdese conta yakıyordum. dünya zahmet perişanlık içinde saatlerimi yedi.


    -istanbul içinde yine yolda kaldım nedeni 90 binde değişmesi gereken buji 30 binde ölmüş. neden lpg'den.


    -her 20 bin km de 250 TL filtre bakımı zırt pırt afr ayarı lpg benzing geçiş problemleri sürekli lpgcinin yolunu tuttum.


    Ne elde ettim hiçbirşey sürekli sorun çıkaran astarı yüzünden pahalı olan sistem.


    şimdi söktürmek de ayrı bir masraf eğer yine yolda kalırsam bu sefer şansın yok LPG SÖKÜLECEKSİN!


    şunu da belirteyim ben senede 10-12 bin yapıyorum belki çok kullanan arkadaşlar için napayım kardeşim benzin çok pahalı denebilir.


    zaten çok kullanıyorsan dizel almak lazım gibi.





  • Atmosferik motor hariç lpg pişmanlıktır. Hatta yeni atmosferikler bile tam tutmuyor. Gariban adam biner lpg ye tutup 250 300 e araç alıp lpg peşinde koşmak boşa. 300 lira verip 2-3 kere lpg den dolayı sanayiye düşsem kafayı yerim ama 50-60 liralık araba düşsem ne düşmesem ne.

  • @captain58 Captain58 yazalı 2 yıl olmuş fakat bahsettiklerinin azı var çoğu yok.

    Kullanıcısı olarak kendi görüşüm, araca LPG sökümü yapılacaksa tam teşekküllü bir rektifiye yapmadığınız sürece LPG li aracı benzinde kullanıyor gibi olursunuz.


    Şahsen youtube da dönüşüm yaptıktan 15dk sonra çekişte düşme yok, harika diye reklam yapan bayilere uyuz oluyorum.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.