Şimdi Ara

LPG sistemli bir araçtan Lpg olayını kaldırmak ?? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
3
Favori
80.714
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba. Malum sitede birçok LPG'li araba var. Benzinli LPG takılmamış araç sayısı epey az. Onların da çok azı mantıklı fiyat biçiyor. Çoğunluğu emsalsizlik, yaşına göre düşük kilometre bahanesi vb. fiyatları uçuruyor.


    Benim sorum şu olacak; resmi prosedürler (ruhsatlandırma, projelendirme vb.) ve kaporta ve motor üzerindeki yama işlemleri haricinde LPG sistemi söküldükten sonra performans ve güvenli sürüş için yapılması gerekenler nelerdir? Değiştirilmesi/işlem görmesi gereken parçalar nelerdir? Bazı araç ilanlarında LPG'li iken benzinle çalışan aksamın da bakımdan geçtiği yazıyor. Bu durumda da yeniden bir bakım şart mıdır?

  • mnedim1 M kullanıcısına yanıt

    Hocam sizin başınıza gelen olay biraz hatalı montaj biraz da bilinçsizlikten olmuş.


    Şimdi LPG'li araç birazcık daha ilgi istiyor. Mesela LPG uyumlu buji kullanmak gibi.

    Bir de araçların LPG uyumu da çok önemli. Misal ben 160 bin kilometrede 6 yıldır LPG ile çalışan bir araç aldım. Üstüne 6,5 yıl LPG ile bindim (Yer yer benzinde bindiğim de oldu ama mesele o değil), aracı 284 bin kilometreye kadar LPG ile kullandım. LPG kaynaklı yolda bırakacak sorun yaşamadım. Bir sefer LPG enjektörlerim bozuldu, benzine alıp devam ettim. Bir sefer de regülatör bozulup manifolda gaz sızdırıyordu, geç çalışma sorunu dışında bir sorun yapmıyordu. Bir kere de tank değiştirme maliyeti olmuştu. Hepi topu 1500 liralık maliyet diyelim (350 enjektör 350 regülatör 800 tank tutmuştu).


    LPG sistemi 2 kere de beni yolda kalmaktan kurtardı. Aracımın benzin pompası 2 kere yandı, birisi üstündekiydi bir de benim taktığım çakmaymış 1 sene sonra o yandı. Her ikisinde de LPG sisteminin varlığı çekiciye vereceğim bir kaç yüzlükten kurtardı. Üstelik iki olayda da şehirler arası yoldaydım hatta 2. olayda gelin almaya gidiyorduk büyük rezillikten kurtardı beni.  


    Şu anda o araç 310 binde ve hala ne motorunda ne LPG'sinde sorun yaşamıyor. Aracı satmadan önce motorun çalışması, performansı, yağ yakımı her şeyi normal hatta iyiydi. Tek sorun LPG bağlantılarından ince ince su eksiltiyordu. O da gerçekten ince ince, yani şimdi tam hatırlamıyorum ama 100 ml falan su ekliyordum aklıma geldikçe.


    Peki bu araç niye bu kadar sorunsuzdu? Zira bu araç vakti zamanında fabrikasından LPG ile çıkan bir araçtı. Gerçi bu motor seçeneği değil ama yine de bu araç LPG'ye uygundu. LPG tankının takılacağı yer, LPG dolum ağzının delineceği yerin kılavuz izleri, supapların stellit kaplama olması gibi pek çok detay vardı. Kısaca araç LPG ile çalışabilecek şekilde tasarlanmıştı. Bu yüzden de LPG'li kullanımda hiç bir sorun çıkarmamıştı.


    Sizinkisi münferit bir örnek, benimkisi münferit bir örnek. Ben şu anki aracıma LPG taktırmadım, LPG yarı fiyatına da olsa taktırmam. Sebebi LPG ile kötü tecrübelerim değil, sadece LPG taktırmakla, düzgün işçilik peşinde koşmakla falan ne bileyim uğraşmak istemiyorum hepsi bu.





  • ışıklılımühendis20 I kullanıcısına yanıt

    Aracın LPG ile kullanım geçmişini bilmek lazım. LPG sistemi eğer kötü bir ayarla kullanılmışsa motor içine zarar vermiş olabilir. Bu tür bir durumda ne yaparsanız yapın motora müdahale etmedikçe eski randımanı bulamazsınız. İşin kötü tarafı çoğu kişi LPG ayarı bozuk geziyor ve bunun farkında değil. Zira LPG ayarı bozulunca bu benzin ayarını da bozar. Aslında araç benzin ayarını kendi kendine düzeltebilir ama benzin ile 50 km kadar yol yapılması lazım. Çoğu kullanıcı gaz ayarı bozuk diye gidip bozuk benzin haritası referans alınarak gaz ayarı yaptırıyor. Bu da LPG ayarının hepten bozuk olmasına sebep oluyor.


    Ha araç LPG ile düzgün kullanılmıştır ya da ODB'li, oto ayar yapan bir sistem vardır o zaman neredeyse hiç bir sorun olmaz. Zira sıralı sistem LPG'li araçlar ilk çalışmayı benzinle yaptığı için, benzinle çalışan aksamın bakıma ihtiyacı olmaz. Tabii röle ile benzin pompası iptal etme gibi işlere girişilmemiş olması lazım.


    Tavsiyem, hiç LPG takılmamış olanını aramakta ısrarcı olmanız. Ben LPG'li Volvo'ya yıllarca sorunsuz bindim ama her araç LPG'ye bu kadar uyumlu olmayabiliyor.





  • iGroN İ kullanıcısına yanıt

    Söylediklerinize tamamen katılıyorum. LPG'li bir araç almak üzereyim ve sistemi söktürme üzerine araştırmalar yapıyorum. Yaşım 40, bir çok lpg'li aracım oldu. Benzine gücü yatabilecekler için akıl karı değil lpg. Piyasadaki lpg'li araçların çoğu ömrünü tamamlamış durumda. LPG arabanın her türlü sisteminin canına okuyan bir sistem. LPG oktan olarak düşük bir yakıt. Anlamanız için şöyle söyleyim. Bir insanın yıllar boyunca hep düşük değerli beslendiğini düşünün, hayatını bu şekilde geçirmiş. Normal beslenen insandan erken ölür bu adam. Arabalar için de durum böyle. Yukarıda yazılmış lpg'nin erken zarar verdiği sistemler. ben de alacağım arabayı uzun vadeli kullanmak istediğim için lpg söktürme üzerine araştırma yapıyorum. Ne yazık ki hiç doğru düzgün kaynak yok. Bir iki video var adamlar elektrik sistemindeki yapılacakları anlatmışlar. İki fiş söküp bir kabloyu düz bağlayınca oldu bitti. Bunun subap ayarı, hava akış-metre ayarı, buji değişimi, ateşleme zaman ayarı ne olacak? LPG takılırken ezbere arabaların resmen canına okuyorlar. Sizin de dediğiniz gibi kapsamlı bir rektefe bence ancak bir miktar işe yarayabilir - daha bir de rektefe yapan ustanın ehil olması ve doğru yapması konusu var :)





  • Lpg nin zararlı olduğunu düşünüyorum ama takılı ise sökülmesi verdiği zararları geri döndürmeyecek

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bana göre LPG söktürecek adamın LPG ile geçmişi kötü geçmiştir. Zaten baştan yakıtı düşünmeyen adam LPG'li aracı almaz. Direkt benzinli halini alır. Demek ki yakıt tasarrufu olsun diye ilk LPG'li alıyor, ardından LPG ile sorunlar yaşayınca, bezip benzine dönmek istiyor.


    Cebini düşünen adam için, bana kalırsa düzgün montaj ve lpgye uyumlu motorlar ile LPG on numara yakıttır.


    8 sene boyunca 1.4 fire motor Palio kullandım. Aldığımda Atiker Gold lpgyi kendim taktırdım. Montajını düzgün yapmışlar ve güzel bir sıralı sistem kitiydi. 8 sene boyunca 140bin km yaptım. Senede bir bakıma götürmek dışında çok şükür hiç arıza yaşamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • futuuu42 F kullanıcısına yanıt

    Ben LPG montajı öncesi sanayide sormuştum, herkes yağ yakar, bagajda bidonla gezersin demişti.

    Nitekim dönüşüm sonrası aynı şekilde oldu, fakat ben yavaş yavaş başlar diye düşünüyordum, bir anda başlamasını beklemiyordum.


    Bunun üzerine bir çok farklı yoruma rastladım vs.vs.

    En sonunda araştırdıkça bilimsel yönünü de öğrendim.


    Kullandığınız otomobilin motoru benzin ile çalışmak üzere tasarlanmış,

    Benzin içerisindeki katkılar yanma sırasında karbon film oluşumu sağlar.

    Oluşan karbon film silindir içerisindeki elemanların maruz kaldığı ani ısıl değişimlerine karşı koruma sağlıyor.

    LPG yakıtında bu karbon film ya hiç oluşmuyor ya da yeterli kalınlığın altında oluyor.

    Silindir içerisinde çevrim boyunca meydana gelen sıcaklık değişimleri film varlığında yüzeyde fazla salınıma yol açmamakta.

    Filmin yokluğunda ise yüzey sıcaklıkları büyük salınımlar yapmaktadır.

    Bu nedenle kuru yakıt ya da kurutuyor diye tabir edilen ani ısı değişimlerinden kaynaklı ısıl aşınım oluyor.


    Bir de ülkemizdeki yakıtların kirli olduğundan kaynaklı silindir duvarlarında oluşan çizilmelerin LPG 'de ortaya çıktığı belirtiliyor.

    LPG volumetrik verim ve adyabatik alev sıcaklıkları açısından daha avantajlı fakat benzinli araca uygulanınca yanma verimi artıyor.

    Avans haritası benzine göre olan LPG dönüşümlü taşıtta avans farklılığından dolayı farklılığa bağlı olarak daha büyük sıcaklıklar oluşuyor.


    Ayrıca daha bu işin kurum atma kısmı mevcut, kelebek, EGR, O2 sensörü gibi hatta bulunan bir çok parça etkileniyor.


    Bir de unutulmaması gerekir ki LPG evet araca zarar veriyor fakat benzinde kullanırken de bir takım aşınmalar oluyor.





  • iGroN İ kullanıcısına yanıt

    Bence olayı harika açıklamışsınız. Üzerine söyleyecek sözüm yok. Sadece şunu ekleyebilirim, sizin ve diğer arkadaşların verdiği bilgiler ışığında lpg'li bir arabanın tekrar eski haline dönmesinin imkanı yok gibi bir şey. Ancak ve ancak araba basit, karbüratörlü, ve iyi bir rektefeden geçerse - o da belki.


    Aslında çoğu insan da bunu biliyor. Ama bilmelerine rağmen fiyat avantajına kanarak (ki bence hiç bir zaman o kadar da avantajlı olmadı - hatırlatırım ki yıllarca kullandım, hem de her tip arabayı) arabaları resmen yakmak, ömrünü çok aza indirip arabalıktan çıkarmak pahasına kullanıyorlar. Taktıran adam ben nasılsa 3-5 sene kullanıp satacağım ömürlük kullanmayacağım diyor. Ondan sonraki kullanıcıları da arabalarını hep bir sonraki için basamak olarak kullandığı ve o gözle gördüğü için umursamıyor; alıyor biniyor ve satıyor. İnsanlar arabaların benzinli yani gerçek hallerini resmen unuttu. O arabalar bambaşka arabalardı. Şimdi biz sorun makinesi kağnılara biniyoruz - hem de bence hiç değmeyecek bir bedel için.


    Son olarak yukarıdaki mesajımda lpg'li bir araba almaya niyetlendiğimden bahsetmiştim. Ama almadım. Daha ucuz, daha eski, daha küçük ama lpg görmemiş ve temiz bir araba aldım. Konfor ve süratten feragat ettim yani. Seçimimden dolayı da çok mutluyum. Bakım için gösterdiğim ustaların hepsi arabayı satacağımda onlara haber vermemi istedi.





  • Yıl bitmeden iptal ettirdim burada yazılanlara göre biraz sistem değişmiş gibi..


    LPG iptal projesi çizdirdim

    TSE araç kontrol merkezinde muayene girdim

    sonra TÜVTÜRK araç tadilat muayenesine girdim ayrıca egzoz muayenesi de yaptırdı


    hepsi bittikten sonra notere gidip ruhsata işlettim


    toplam 7-8bin liraya lpg iptalini gerçekleştirdim


    yer ankara bu firma ile çalıştım

    araç proje
    ⛽ LPG Söküm Projesi - LPG İptal Ettirme
    https://www.aracprojecim.com/lpg-s%C3%B6k%C3%BCm-projesi%CC%87
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.