Şimdi Ara

*93-94* HONDA CİVİC Sİ (Hakkında Herşey) (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
190
Cevap
9
Favori
239.832
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ÖNCELİKLE SELAMÜN ALEYKÜM ,


    Arkadaşlar cümletten hayırlı sabahlar malum uyku tutmadı sabahladık bugünde :) Uzun zamandır araştırıyorum gerek performans yakıt konfor açısından 1.5 ex düşünüyordum ilk başlarda fakat sizde bilirsinizki gaza dokunduğunuzda o hızlanma hissini yaşamak bambaşka birşey. Bir çok seçenek vardı kafamda tek tek eledim belki konu hortlatıyorum ama üstadlarım olarak yardımcı olun :) bütçem 12-18 arası diye belirliyorum şuanlık. Kasası zaten ayrı bi yeri var bende. Hangı arabaya baksamda bu hep aklımda benim. Sizce değermi bu yıldada olsa almaya ? Çünki baya bi sene geçti yaşınıda aldı aracımız ergenlikten çıktı :) Tahmini şuanki piyasaya göre temiz bir 1.6 Sİ tahmini ederi ne kadardır ? Verebilceğiniz öneriler varsa yardımcı olabilirmisiniz :)
  • ozkanontemel1 O kullanıcısına yanıt
    Selam Özkan. Bizim arkadaş geçen almak için bir araba baktıracaktı o da arada sırada stop ediyormuş gitmeden ustaya soralım dedik.
    Usta, boğaz kelebek temizliği ile 10 TL'ye düzelebilir, bujiler buji kabloları değişimi ile 150 TL civarına düzelebilir, distribütörde Veya bobinde sorun varsa 500 TL civarına düzelebilir ama artık supaplar sıkıştığı için stop ediyorsa supap kapağı sökülür supaplar değişir 1000 TL civarı tutar demişti.
    Tabiki ucuzundan başlamak lazım baktırmaya, işinin ehli aynı zamanda dürüst bir de usta lazım
    Boğaz kelebek temizliği ve Supap Ayarı yaptırmış mıydın? Benzinde de stop ediyor mu?

    Benim arabaya gelince benimki hiç stop etmiyor etmedi. Ancak rölantide bazen dalgalanma yapıyor. Bu yüzden boğaz kelebek temizliği, buji kabloları değişimi ve supap ayarı yaptırdım. 4. Silindirin egzoz supap ayarları artık sona yaklaşmış olduğundan bu ayarı kurtardı ama 25-30 bin km sonra tekrar ayar yaptıramazmışım supaplar değişecekmiş, 1000 TL civarı masrafım var yani 25 bin km sonra.
    Rölantideki dalgalanma acil bir sorun teşkil etmiyor sonraki bakımlarda Buji değiştiririm belki...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: XIAO

    ÖNCELİKLE SELAMÜN ALEYKÜM ,


    Arkadaşlar cümletten hayırlı sabahlar malum uyku tutmadı sabahladık bugünde :) Uzun zamandır araştırıyorum gerek performans yakıt konfor açısından 1.5 ex düşünüyordum ilk başlarda fakat sizde bilirsinizki gaza dokunduğunuzda o hızlanma hissini yaşamak bambaşka birşey. Bir çok seçenek vardı kafamda tek tek eledim belki konu hortlatıyorum ama üstadlarım olarak yardımcı olun :) bütçem 12-18 arası diye belirliyorum şuanlık. Kasası zaten ayrı bi yeri var bende. Hangı arabaya baksamda bu hep aklımda benim. Sizce değermi bu yıldada olsa almaya ? Çünki baya bi sene geçti yaşınıda aldı aracımız ergenlikten çıktı :) Tahmini şuanki piyasaya göre temiz bir 1.6 Sİ tahmini ederi ne kadardır ? Verebilceğiniz öneriler varsa yardımcı olabilirmisiniz :)

    Bence alınır arkadaşım ben alalı 6 ay oldu zaten senin de gönlünde yeri var belli
    1997-1999 model üst kasa 1.4i alınacağına aynı fiyata 1.6 Si tercih edilebilir. Hepsi 90'lı yılların arabaları artık birkaç yılın önemi kalmıyor aracın durumu daha önemli.
    Manuel vites Si'ler Otomatik vites Si'lere göre biraz daha pahalı gibi Otomatikler 14-18 iken Manueller 16-21 civarı. Tabiki çok bitik durumda 13 istenen de var, biraz abartılarak 25 istenen de var.
    Bence manuel Si'ler 30 bin TL'ye VTİ alamayanların tercihi olduğundan fiyatı artıyor.
    "90 hp 1.5 EX=13 bin TL", "136 beygir 1.6 Sİ=17 bin TL" "160 beygir 1.6 VTİ=30 bin TL" civarı olunca 1.6 Si Fiyat/Performans olarak çok uygun hale geliyor.

    Bence bitik halde 13 bine alma, aldıktan sonra masrafı illaki olur araç eski sonuçta ayrıca Airbag yok, ABS yok, polen filtresi yok, içeriden far yükseklik ayarı yok o yüzden 20 bin üstü de etmemeli "Bence".
    Temiz ve bakımlı olsun 3 bin TL pahalı olsun ben Otomatik aldım 14'e masrafı şuan 17'yi geçti Titizlik de var.
    Özetlersek her yönden iyi durumdaki bir Si için şuanki piyasada otomatik vites 16-17 bin, manuel vites 17-19 bin gözden çıkartılabilir diye düşünüyorum.




  • 2.el alınca illaki olur masrafı
  • bende 1994 model honda cıvıc sedan 1,6v otomatik şanzman var. tavsiye ederim çok yaşlı olmasına ragmen çok iyi performans alıyorum. fıyatları manuel 8000 tl ila 12000tl arası değişiyor ful otomatik olanı 12000 ila 20000 e kadar da var. yakıtı az yakıyor cok yakıyor diye değerlendırmıyrum cunku aracın motoruna şanzımana ve kullanıcının suruşune gore değişiyor. otomatik şanzman manuele gore biraz fazla yakıyor ama performansta neredeyse 2katı
  • acemi sürücü
  • caucass kullanıcısına yanıt
    Bence de
  • Arkadaşlar herkese merhaba benim bi sorum olacak.Bu konuda bilgili arkadaşların olduğuna eminim.Bi arkadaşım için geçen Çarşamba bi Civic Sİ aldık. Eve geldiğimizde Aracın su akıttığını farkettim kaputu açtım bi baktım motor Bloğu ıslanmış bunun sebebi ne olabilir?
    şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmrullahSlx

    Arkadaşlar herkese merhaba benim bi sorum olacak.Bu konuda bilgili arkadaşların olduğuna eminim.Bi arkadaşım için geçen Çarşamba bi Civic Sİ aldık. Eve geldiğimizde Aracın su akıttığını farkettim kaputu açtım bi baktım motor Bloğu ıslanmış bunun sebebi ne olabilir?
    şimdiden teşekkürler.

    Hocam yardımcı olamadık kusura bakma ne yaptın bulabildin mi su kaçağını?
    Benimki genelde eskiyen hortumlar delinince su kaçırıyor. Bu şekilde 2 hortum kaçaktan değiştirildi. Hortumlar genellikle geçme noktalarına yakın yerlerden deliniyor.
    Benim tahminim üst tarafta yer alan hortum diplerinden birinde delik olabilir motor bloğuna yürüyordur su...
  • Araçta rölantide ve düşük devirde sakin kullanırken bir silkeleme vardı Ocak ayından beri bir sürü şey yaptırdım geçmemişti.
    Daha öncesinde hem bakım amaçlı hem tekleme sebebinden buji kablosu, buji değişimi ve boğaz kelebek temizliği, subap ayarı yapılmıştı.
    Sonunda adam gibi bir Usta sorunlu parçaları tespit etti ve araba şuan 2. viteste patinaj çekiyor Otomatik Vites olduğu halde. Teklemeden de eser yok maşallah.

    Tekleme/Silkeleme Problemi olanlar için kaynak olarak yazayım dedim aracın meğerse LPG Beyninde(ECU) arıza varmış kendi kendine ani geçişler yapıyormuş Benzine. Bu sırada hiç fark etmemiştim Benzin/LPG ışığı(LPG göstergesindeki tekli ışık) kısa süreli yanıp sönüyormuş. Fazladan Benzin tüketimini fark etmiştim ama ilk çalıştırmadaki tüketim sanıyordum.
    Ayrıca kontroller yapılırken Tevsi Makarası ve Ateşleme Kontrol Ünitesi de değiştirildi ikisi de Distribütör kapağı altında.
    Demem o ki tekleme/silkeleme problemi olanlar LPG beynine(ECU)'ya da baktırsınlar...




  • Eyvallah usta.Önemsizmiş zaten hallettik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selam arkadaşlar.
    15 bin bütçeyle astra f,vectra 2.0 , accent milenyum, escort 1.6 clx bakarken aklım civic 1.5 ex e takıldı.
    ekim ayı içerisinde severek bineceğim, abidik gubidik sorunlardan dolayı sanayi sanayi gezmeme sebep olmayacak bir araç bakıyorum.
    burda yorumlarınızı okuyunca 1.6 si da aklıma takıldı. ama ben performanstan ziyade uzun yol gidebilme ve sıkıntı çıkarmama yönünden bakıyorum.
    karbüratörlü olması bir aracın satın alınma değerlendirmesinde yüzde kaç paya sahip olmalıdır sizce?
    yardımınız gerekli. teşekkürler.
  • 15 bine alacağın araba her gün masraf çıkarır
  • honda için mi genel mi yorumun ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hadisonsoru

    selam arkadaşlar.
    15 bin bütçeyle astra f,vectra 2.0 , accent milenyum, escort 1.6 clx bakarken aklım civic 1.5 ex e takıldı.
    ekim ayı içerisinde severek bineceğim, abidik gubidik sorunlardan dolayı sanayi sanayi gezmeme sebep olmayacak bir araç bakıyorum.
    burda yorumlarınızı okuyunca 1.6 si da aklıma takıldı. ama ben performanstan ziyade uzun yol gidebilme ve sıkıntı çıkarmama yönünden bakıyorum.
    karbüratörlü olması bir aracın satın alınma değerlendirmesinde yüzde kaç paya sahip olmalıdır sizce?
    yardımınız gerekli. teşekkürler.

    Bence oldukça yüksek bir payı var enjeksiyonlu olmasının. Özellikle eski sistem LPG montaj şekli ve ayarıyla uğraşmamak için gerekli. Performans ve yakıt tüketimi de avantajlı.
    15'e masrafsız Si biraz zor, nispeten daha temiz astra f bulunabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperd82


    quote:

    Orijinalden alıntı: hadisonsoru

    selam arkadaşlar.
    15 bin bütçeyle astra f,vectra 2.0 , accent milenyum, escort 1.6 clx bakarken aklım civic 1.5 ex e takıldı.
    ekim ayı içerisinde severek bineceğim, abidik gubidik sorunlardan dolayı sanayi sanayi gezmeme sebep olmayacak bir araç bakıyorum.
    burda yorumlarınızı okuyunca 1.6 si da aklıma takıldı. ama ben performanstan ziyade uzun yol gidebilme ve sıkıntı çıkarmama yönünden bakıyorum.
    karbüratörlü olması bir aracın satın alınma değerlendirmesinde yüzde kaç paya sahip olmalıdır sizce?
    yardımınız gerekli. teşekkürler.

    Bence oldukça yüksek bir payı var enjeksiyonlu olmasının. Özellikle eski sistem LPG montaj şekli ve ayarıyla uğraşmamak için gerekli. Performans ve yakıt tüketimi de avantajlı.
    15'e masrafsız Si biraz zor, nispeten daha temiz astra f bulunabilir.

    aslında honda aklıma takılmadan önce astrada karar kılmaya yakındım.sonraları etrafımdaki kişilerden olmuşken honda olsun motoru ömürlük olur vs. yorumlar gelince honda baktım ve açıkçası çok hoşuma gitti.
    detayı bilmeden sadece görünüşle araba alınmıyor tabiki.
    bakalım nasıl bi sonuç çıkacak.yorumunuzdan karbüratörlü aracı elemek gerektiği sonucunu çıkarttım.
    ilginize teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    15 bine alacağın araba her gün masraf çıkarır


    Doğru 15'e eski ve KM yüksek araba oluyor haliyle.

    Honda bile masraflı oluyor.
    Masrafsız arabayı da kimse ucuza vermez yıllık vergi sigorta masrafı da çok düşük olduğu için satılmazsa dursun mantığı olur.

    Ben 9 ay içinde 5 bin TL masraf yaptım 14'e aldığım arabaya. Yine birkaç yıl içinde bel altı bakım boyası ihtiyacı var en az 2 bin TL daha masraf.
    Titiz biriysen 5 bin TL masraf mümkün yani.

    Diğer yandan otomatik Hyundai İ20 bile 55 bin TL olmuşken aradaki peşin 40 bin TL para cebinde kalıyor bunun aylık faizi bile 300 TL aylık. Üstüne de en az 250 TL ekle aylık Kasko Vergi Sigorta Bakım ücretleri farkı yüzünden.

    Yani bence 3-5 bin TL masraf hiç sorun değil 15'lik arabaya...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alperd82 -- 29 Eylül 2015; 21:51:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • araba almak zamanı mıdır bilmiyorum ama ihtiyaçlar zorunlu kılıyor malesef.
    dediğiniz gibi yeni modellerin fiyatının yüksek olması ikinci eli de etkiliyor.
    geçen sene 13 bin liraya alınıp satıldığına şahit olduğum polo lar şimdi 19 20 yazıyor ilanlarda.
    kimileri de kışı bekle fiyatlar iner diyor ancak pek mantıklı gerekçeler de yok ortada herhangi vergi düzenlemesi teşvik vs. söylentisi bile yokken fiyatlar yükselme eğiliminden durağan konuma geçebilir fakat ele avuca gelebilecek bir düşüş göstereceğini sanmıyorum.
    o yüzden en azından erkenden alıp hem elimdeki TL nin daha fazla değer kaybetmesine engel olur hem de çok önemli bir ihtiyacımı gidermiş olurum diye düşünüyorum.
    yorumlarınıza da katılıyorum masraf edilse bile uyguna gelmiş olabilecek arabalar var piyasada ancak bulmak mesele onları da.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hadisonsoru

    honda için mi genel mi yorumun ?

    honda için...diğer araçları tanımam pek , belkide o fiyata sıfır bile vardır
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.