Şimdi Ara

98-99-2000 Toyota Avensis 2.0 cc

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
6.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Cümleten Selamun Aleyküm arkadaşlar...

    Forumları bir süreden beridir takip etmekteyim. Dikkatimi çeken bir şey var. Toyota Avensis hakkında tatmin edici bir yorum göremiyorum. Bu arabayı beğenen çok ama, her nedense kullanıcıları yorum yapmaktan kaçınıyor gibi bir izlenim bıraktılar bende. Benim aklıma genel çerçevede takılan sorulara cevap aramaktayım. Çünki yeni arabam mutlak Toyota olacak ama, 92-95 model bir Corollaya 14-15 Bin vereceğime, bir üst segment'teki 99-2000 model Avensis'e bin lira fazla veririm daha iyi diye düşünmekteyim.
    İşte bu noktada kafamda soru işareti bırakan konuları madde madde sıralayacak olursak;

    1- Avensis'in avantajları nedir?
    2- Eğer varsa dezavantajları nelerdir?
    3- 100 km'de ortalama kaç litre yakar? (sonuçta 2.0 cc araç)
    4- 2.0 cc motor taşıt vergisi yıllık kaç liradır?
    5- En sıklıkla değiştirilmesi icap eden parçaların ortalama fiyatları ne kadardır? (D Segmenti olmasından dolayı parça fiyatları çok yüksek olurmu)
    6- Yedek parça ikmal durumu ve standart bakım masrafları ortalama nelerdir? (Rutin ve ağır bakımlar)

    Bu sorularımı yanıtlayabilecek olan 2.0 cc Avensis kullanıcılarının değerli yorumlarını bekliyorum...
    Saygılar...







  • Arkadaşlar bu konuya yorum yapacak kimsecikler yokmu?
  • Kullanmadım ama bildiklerimi yanıtlayayım:Yıllık 576Tl vergisi var.Dediğiniz modeldeki corollardan daha konforludur.2.0 olması biraz daha fazla yakıt yaktırır.Tüp kesinlikle bağlatmalısınız.Orijinal yedek parçalar hangi model olursa olsun pahalıdır.Ama yan sanayisini ve çıkmasını bulabilirsiniz.40 bin ve katları ağır bakımdır.Servis bakımları pahalıdır.Kronik sorun olarak bir sorununu duymadım.Sağlam arabadır.
  • Vermiş olduğun cevap ve göstermiş olduğun ilgi için teşekkür ederim kardeşim. Parçalarının pahalı olduğunu tahmin etmiştim ama, bol bulunduğuna ve fazla pahalı olmadığına dair yorumlar okudum. Tabii bu ne kadar doğru bilmiyorum. Zaten Avensis için genellikle en gerekli parçaların, ön takım ve baskı-balata takımı olduğunu düşünüyorum. İşte bütün mesele bunların tedarikinde ve fiyatlarında. Bu tür detayları öğrendikten sonra vergisi ve yakıtı çok önemli değil zaten. Günlük ortalama 15-20 km yol yapıyorum genellikle.
  • Konuya katkıda bulunmak isteyen değerli Avensis kullanıcılarının yorumlarını bekliyorum...
    En azından böylesine kaliteli bir araba almak isteyipte, araba hakkında kafasında halen soru işareti kalmış arkadaşlarımıza ışık tutmanızı rica ediyorum...
  • Konuya katkıda bulunmak isteyen avensis kullanıcısı arkadaş hiç yokmu :(
    Ortalama parça fiyatları ile parça tedariki hakkında 2 satır görüş yazması yeterli olacak...
  • 1- Avensis'in avantajları nedir?
    2- Eğer varsa dezavantajları nelerdir?
    3- 100 km'de ortalama kaç litre yakar? (sonuçta 2.0 cc araç)
    4- 2.0 cc motor taşıt vergisi yıllık kaç liradır?
    5- En sıklıkla değiştirilmesi icap eden parçaların ortalama fiyatları ne kadardır? (D Segmenti olmasından dolayı parça fiyatları çok yüksek olurmu)
    6- Yedek parça ikmal durumu ve standart bakım masrafları ortalama nelerdir? (Rutin ve ağır bakımlar)

    --- Kardeşim tek tek cevaplamaya çalışayım...
    1- Avensisin en büyük avantajı konfor... Yayıla yayıla binersin... Araç çalışırsa sen istemeden kolay kolay durmaz :) Bazen tek marşta almayabiliyor :D
    2-Dezavantajları... parçaları pahalı.. Ama öyle çok sorun çıkaracak parçalar değil... Örneğin, Orjinal Radyatör 750TL... , Ayna 250 TL ... Ancak yan sanayisi oldukça bol.. Radyatör 250 TL;) ustamın dediğine göre orjinal 8*10 yıl uan sanayi 4-5 yıl götürür demişti... Plastik kalitesinden dolayı ;) 98 ve 99 modellerinde direksiyon pompasında bir kronik arıza olduğu söyleniyordu... Forumlarda orta kasa avensislerdede bu sorunun olduğunu gördüm :/ Onunda çözümünü bilmiyorum birazdan bende bir soru soracağım :))
    3- otomatik vites için konuşuyorum... Şehir dışında 25. kuruş LPG de ... LPG 2.55... Benzinle binilmez... İçer ... şehir içinde ortalama 35-40 kuruş LPG de yakıtı var.
    4- Vergiye google amcadan mtv hesaplama yaz oradan hesaplayabilirsin... yaklsık 500 lira civarıydı sanırım...
    5-Sıklıkla bir parça değişiminde bulunmadım. Otomatik şanzuman ile motor yağını sanırım 200 TL ye halletmiştim. şanzuman yağı 60 binde bir değişiyor... Triger kayışı bakımında 400 TL ye hallettik.... Orjinal rulman değişimi yapıldı sanırım 80 lira idi... bu da 400 TL nin içinde...

    Araç 4 senedir bizde... Bir kere köy yollarında gitmekten bilye dağıtmadan 150 liraya ye onu yaptırdık... Diğer yapılan işlerin çoğu keyfi işler...




  • Greencher. Verdiğin bilgilerden dolayı teşekkür ediyorum kardeşim...
    Bizim buralarda LPG 2.90'ı buldu neredeyse. Manuel vites düşünüyordum zaten. Yakıt konusu elbet önemli bir sorun. Benimde 1 ay üzerinden günlük ortalama olarak hesaplarsak 20 km yi bulmaz katettiğim yol..
    Parça fiyatlarından ziyade, orjinal parçaların bulunma ihtimali ne kadar yüksek? Eğer bulmakta zorlanacağımız parçaları çok fazla ise bu otomobilden vazgeçeceğim. Çünki o zaman astarı yüzünden pahalı geliyor. Keyif yapmak güzel birşey ama, cebe fazla sarmaya başlarsa o keyiften eser kalmıyor:)
    Parça ömürleride çok önemli bu arada. Toyota'nın kolay kolay arıza vermemesinin en önemli sebebi parça kalitesi. Ama en sık değişmesi muhtemel parçalar olan ön takım, baskı balata ve fren tertibatı gibi elemanların parça ömürleri ve fiyatları konusunda halen Fransız kaldım. Bizim burada Toyota servisi olmadığı için gidip danışacak kimseler yok. Açıkçası Avensis'e binende yok. 50 binlik ilçede altı üstü 2 tane Avensis görüyorum.Sahiplerini tespit ettiğim anda sormayı düşünüyorum.
    Yakıt konusunda ise çokta dert etmiyorum. Çünki şu an benim arabam 1500 cc olduğu halde şehir içi LPG'yi bile içiyor. Bir depo gaz 10 gün dayanmıyor. Bu yakıt konusuna bir çare bulamadık maalesef. Bende arabayı azcık agresif kullananlardanım:)
    Parça ömürleri ortalamanın üzerinde olduktan sonra fiyatları benim için çok fazla mühim olmaz sanırım. Nede olsa şimdiki arabaya toplamda hesaplayacak olursak bir Avensis'ten çok daha fazla masraf yapıyorum. 2 ayda bir mutlak arıza veriyor. 50-100 derken birde bakmışsın 500-1000 Tl tutmuş masraflar.
    Ön takım, baskı-balata ve fren tertibatının ortalama fiyatlarını öğrenebilirsem kafamdaki şeyler netleşecek artık.

    Yinede konuya katkıda bulunmak isteyen arkadaşların yorumları başımız üstünde...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uc_Hilal

    Greencher. Verdiğin bilgilerden dolayı teşekkür ediyorum kardeşim...
    Bizim buralarda LPG 2.90'ı buldu neredeyse. Manuel vites düşünüyordum zaten. Yakıt konusu elbet önemli bir sorun. Benimde 1 ay üzerinden günlük ortalama olarak hesaplarsak 20 km yi bulmaz katettiğim yol..
    Parça fiyatlarından ziyade, orjinal parçaların bulunma ihtimali ne kadar yüksek? Eğer bulmakta zorlanacağımız parçaları çok fazla ise bu otomobilden vazgeçeceğim. Çünki o zaman astarı yüzünden pahalı geliyor. Keyif yapmak güzel birşey ama, cebe fazla sarmaya başlarsa o keyiften eser kalmıyor:)
    Parça ömürleride çok önemli bu arada. Toyota'nın kolay kolay arıza vermemesinin en önemli sebebi parça kalitesi. Ama en sık değişmesi muhtemel parçalar olan ön takım, baskı balata ve fren tertibatı gibi elemanların parça ömürleri ve fiyatları konusunda halen Fransız kaldım. Bizim burada Toyota servisi olmadığı için gidip danışacak kimseler yok. Açıkçası Avensis'e binende yok. 50 binlik ilçede altı üstü 2 tane Avensis görüyorum.Sahiplerini tespit ettiğim anda sormayı düşünüyorum.
    Yakıt konusunda ise çokta dert etmiyorum. Çünki şu an benim arabam 1500 cc olduğu halde şehir içi LPG'yi bile içiyor. Bir depo gaz 10 gün dayanmıyor. Bu yakıt konusuna bir çare bulamadık maalesef. Bende arabayı azcık agresif kullananlardanım:)
    Parça ömürleri ortalamanın üzerinde olduktan sonra fiyatları benim için çok fazla mühim olmaz sanırım. Nede olsa şimdiki arabaya toplamda hesaplayacak olursak bir Avensis'ten çok daha fazla masraf yapıyorum. 2 ayda bir mutlak arıza veriyor. 50-100 derken birde bakmışsın 500-1000 Tl tutmuş masraflar.
    Ön takım, baskı-balata ve fren tertibatının ortalama fiyatlarını öğrenebilirsem kafamdaki şeyler netleşecek artık.

    Yinede konuya katkıda bulunmak isteyen arkadaşların yorumları başımız üstünde...

    Orjinal parça genelde servislerin elinde olursa hemen alınabiliyor... Ancak geneli başka şehirlere bakmak zorunda oluyor... Ülke dışından getirtilme ihtimali de yüksek ;)

    Bundan yaklaşık 2 sene önce aracı servise götürdüğümüzde bindiğimiz aracın sadece sağ ön ve sol arkaydı sanırım yani çapraz şekilde frenlerinin tuttuğunu söylemişlerdi. Ve fren merkezini orjinaliyle değiştirmişlerdir. Fren merkezi değişimi ve o diğer tutmayan iki balatanın değişimi yanlış hatırlamıyorsam 400 TL gibi bir tutar tutmuştu .. Belki yardımcı olur bu fiyat olarak. - Tam hatırlamamakla birlikte-

    Geçende tüp 2.54 ten 90-100 km hızla çok nadir 60 ve 110 u gördüm ... Gidiş geliş aynı pompa dolum. Lpg, 20 kuruş değerini yakaladım :) Buda çok iyi... Ancak siz agresif kullanıyorsanız 25-30 kuruş arasını gözden çıkarın...;) Uzun yolda...




  • Teşekkür ediyorum kardeşim...
    Toyota hayalimdeki araba..
    Beni korkutan noktalar sırasıyla şunlar;
    Bakım masrafları ve yedek parça sıkıntısı...
    Fren merkezi ve balataların değişimi 2 sene önce 400 tl tutmuşsa, şimdi kaç lira tutar Allah bilir:)
    Birde bu parçaların ömürleri ne kadardır ortalama?
    Tabii illaki aracı kullanma şekliniz ile kullandığınız yolların, parça ömürlerine direk etki ettikleri muhakkaktır...
    Birde iş sadece fren tertibatıyla sınırlı kalmamakta. Yani baskı-balata, klima, abs sistemi, motor ve bağlı aksamlar ile iç dizayn ve döşeme gibi yerlerdeki olası çıkabilecek arızalarda tamirat ve parça değişimlerindeki tutarlarıda gözönünde bulundurmak gerekmektedir. Her ne kadar çok sık arıza vermese bile, çıkabilecek afaki rakamlarıda düşünmek zorundayım.
    Çünki sonuçta; servislerin malum fiyat politikaları ile Türkiye'de bulunamayan parçaların yurtdışından gelmesi montajı vs. epey yekün tutacağı kesindir.
    Ben genelde şehir içi kullanacağım için, şehir içi yakıt değerleri büyük önem arzetmekte. Uzun yola yılda 1-2 yada en fazla 3 kez çıkarım. O da en fazla 4-5 saatlik yollara giderim. Zaten uzun yolda fazla agresif kullanmam. Biraz sabırsız ve sinirli bir karaktere sahip olduğum için sanırım, şehiriçi trafiği beni çok kolay çileden çıkarabiliyor. Buda direk olarak agresif kullanmaya sebep oluyor:)
    Avensis'in 1.6 cc modelleri, piyasaya yeni çıktıkları için benim bütçemi çok aşmaktadır. Zaten 2.0 cc 2000 model Avensis için bile bütçemi hayli zorlayacağım.
    Sonuç olarak; bu gidişle Avensis sevdamdan vazgeçmek zorunda kalacağım gibi geliyor.
    Sağlık olsun diyerek, başka marka ve modeller üzerine yoğunlaşmak zorunda kalacağım artık...




  • Temiz bir avensis pişman etmez korkmayın..Parçaları öyle abartı pahalı değil..Rutin balata vs. degişimi hemen hemen her araç ile aynı..70 TL..Konfor ve kalite gayet iyi..Yakıt 2,0 motora göre iyi sayılır..Uzun yolda ortalama 140 km hız ile 0,22 kr yakıt tüketimim oldu geçen hafta..Şehir içi 0,28-0,30 kr. yakıyor..2000 model 220 binde ve otomatik..Bence bu degerler sundugu konfora göre gayet iyi rakamlar..Lpg ile fevkalade uyumlu..18 bine boş corollaya bineceğime bu fiyata çok temiz bir ave alınır, yıllarcada hizmet eder..Karar verirken zorlanırsınız belki ama inanın aldıktan sonra ayrılmak istemezsiniz emin olun..
  • arkadaşlar 2001 vvti corollamı yoksa 1999 avensis mi? dersem cevabınız ne olur? kararsız kaldım...
  • Kesinlikle avensis..Biri c segmenti, diğeri d segmenti..C segmenti bir araca 20000 TL vereceğime, d segmenti temiz bir araca 17000 TL verip avensis tercih ederim..Aralarında çok fark var..Binmeden ne demek istediğimi anlamakta zorlanabilirsiniz..Avensis her açıdan çok daha iyi bir seçim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bager_2004

    arkadaşlar 2001 vvti corollamı yoksa 1999 avensis mi? dersem cevabınız ne olur? kararsız kaldım...

    99 Avensis derim :) Kararsız kalmayın... Temizinden bulun paşa paşa binin. İnsanlar motor büyük diye yakıttan korktukları için fiyatı bu kadar uygun bu araçların.. Binin pişman olmazsınız... Temiz olsun :)
  • cevaplarınız için teşekkürler
  • Arkadaşlar göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı teşekkür ediyorum...
    Bizler niyet ederiz ama, sonuçta herşey kısmet...
    Bizde kısmetimizin peşinde koşmaktan başka birşey yapmıyoruz sonuçta...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.