Şimdi Ara

'99 Focus'ta RÖLANTİ SORUNU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
43.990
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar '99 focus sedan ambiante aracımda rölanti sorunu var. Yani araç ısınana kadar aracı vites değiştirirken bile boştayken devir 3000lere çıkıyor kendiliğinden. Ve aracımı durdurmadan da devir inmiyor. Ustama gösterdim bişey bulamadı ve araç ısındıktan sonra hiç bir problem kalmıyor bu arada...
    Ustam rölanti motoru(valfi) ya da katalizörden şüphelenip beni ford antep yetkili servisine yönlendirdi. Ford servisi de aracı bilgisayara bağlasakta araç LPG li olduğundan her yerden arıza verir dedi ve git lpg ni söktür gel bakalım diyerek hiç bir işlem yapmadı. Bu da ayrıca kafamı bozdu zaten ve beklemede sizlerden bir fikir beklemekteyim.



  • Araç sıralı sistem lpg ise ilk önce benzinde çalışması gerekir eğer gazda çalışıyorsa ya da motor soğukken benzinden gaza geçtiği için böyle bir sorun olabilir biraz daha açarsan aracın özelliklerini daha iyi olur..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp2828

    Araç sıralı sistem lpg ise ilk önce benzinde çalışması gerekir eğer gazda çalışıyorsa ya da motor soğukken benzinden gaza geçtiği için böyle bir sorun olabilir biraz daha açarsan aracın özelliklerini daha iyi olur..
    Atiker sıralı sistem lpg mevcut. Araba elbette benzinde çalışıyor ve sorun benzinde iken de var, gazda çalışırken de var. Her türlü denedim. Yani sorun benzinde iken olmasına rağmen gazda iken de devam ediyor.
    Aslında ısınınca bitiyordu bu durum ama az önce kullandım aracı ve araç ısındıktan sonrada devam ediyor. Yani yaklaşık 25km şehiriçi yol gittim ve her ışıklarda devir neredeyse 4000ü görüyordu. İnsanlar bu adam neden dururken gaza basıyor gibisinden bakıp anlamaya çalışıyorlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makifozcan

    Atiker sıralı sistem lpg mevcut. Araba elbette benzinde çalışıyor ve sorun benzinde iken de var, gazda çalışırken de var. Her türlü denedim. Yani sorun benzinde iken olmasına rağmen gazda iken de devam ediyor.
    Aslında ısınınca bitiyordu bu durum ama az önce kullandım aracı ve araç ısındıktan sonrada devam ediyor. Yani yaklaşık 25km şehiriçi yol gittim ve her ışıklarda devir neredeyse 4000ü görüyordu. İnsanlar bu adam neden dururken gaza basıyor gibisinden bakıp anlamaya çalışıyorlar

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar yardımcı olabilecek yok mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makifozcan

    Atiker sıralı sistem lpg mevcut. Araba elbette benzinde çalışıyor ve sorun benzinde iken de var, gazda çalışırken de var. Her türlü denedim. Yani sorun benzinde iken olmasına rağmen gazda iken de devam ediyor.
    Aslında ısınınca bitiyordu bu durum ama az önce kullandım aracı ve araç ısındıktan sonrada devam ediyor. Yani yaklaşık 25km şehiriçi yol gittim ve her ışıklarda devir neredeyse 4000ü görüyordu. İnsanlar bu adam neden dururken gaza basıyor gibisinden bakıp anlamaya çalışıyorlar

    Alıntıları Göster
    Yardımcı oldum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp2828

    Yardımcı oldum..

    Alıntıları Göster
    Şakamı yapıyorsun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: makifozcan

    Şakamı yapıyorsun...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: makifozcan

    Şakamı yapıyorsun...

    Pardon özür diliyorum ben yanlış yere mesaj yazmışım dalgınlık kusura bakmayın..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp2828

    quote:

    Orjinalden alıntı: makifozcan

    Şakamı yapıyorsun...

    Pardon özür diliyorum ben yanlış yere mesaj yazmışım dalgınlık kusura bakmayın..

    Alıntıları Göster
    En temizi rölanti moturunu değiştirin 170tl civarı birşey olması lazım sorun çözülecektir...Klimanın gazınıda kontrol ettirin buda etkiliyor şayet eksikse gaz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: A.E

    En temizi rölanti moturunu değiştirin 170tl civarı birşey olması lazım sorun çözülecektir...Klimanın gazınıda kontrol ettirin buda etkiliyor şayet eksikse gaz...

    Alıntıları Göster
    Rölanti motorunu değiştirmem konusunda ustam da aynı fikirde ama git servise değiştirt diyor. Gidince servise de hatanın nerden olduğunu bilgisayar, araç lpg li olduğu için hepsine hata verir diyor ve git lpg yi söktür de gel öyle bakarım diyor. Benimde lpg yi söktür taktır hem vaktim hem de gönlüm yok. Ama servise direkt gitsem ve rölanti motorunu değiştirin desem yaparlarmı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makifozcan

    Rölanti motorunu değiştirmem konusunda ustam da aynı fikirde ama git servise değiştirt diyor. Gidince servise de hatanın nerden olduğunu bilgisayar, araç lpg li olduğu için hepsine hata verir diyor ve git lpg yi söktür de gel öyle bakarım diyor. Benimde lpg yi söktür taktır hem vaktim hem de gönlüm yok. Ama servise direkt gitsem ve rölanti motorunu değiştirin desem yaparlarmı?

    Alıntıları Göster
    klimaya gazı daha yeni bastırdım. Gazı eksikti ama şu anda klima maşallah canavar gibi ama o rölanti sorunuda çözülmedi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makifozcan

    klimaya gazı daha yeni bastırdım. Gazı eksikti ama şu anda klima maşallah canavar gibi ama o rölanti sorunuda çözülmedi...

    Alıntıları Göster
    klima gazı ve rolanti enteresan bir ilişki gaz ile rolantinin ne ilgisi olur anlamış değilim.
    Arkadaşım sen önce kelebek boğazını ve rolanti valfini iyice bir temizlet bence büyük ölçüde düzelebilir.
    Emme manifoltunun alt tarafında t şeklinde bir hortum var onu kontrol ettir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umitaydin

    klima gazı ve rolanti enteresan bir ilişki gaz ile rolantinin ne ilgisi olur anlamış değilim.
    Arkadaşım sen önce kelebek boğazını ve rolanti valfini iyice bir temizlet bence büyük ölçüde düzelebilir.
    Emme manifoltunun alt tarafında t şeklinde bir hortum var onu kontrol ettir.

    Alıntıları Göster
    motorda hava akısını sağlayan T şeklinde cins bi hortum warr zamanla yartılıyo ve havayı dışarıya atıyo benim de başıma gelmişti wlf değişti bakım yapıldı düzelmedi en sonunda babam farketti hortumu değiştirdim sorun hallolldu ama sende bi bak derim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeRSeRiHaYaT

    motorda hava akısını sağlayan T şeklinde cins bi hortum warr zamanla yartılıyo ve havayı dışarıya atıyo benim de başıma gelmişti wlf değişti bakım yapıldı düzelmedi en sonunda babam farketti hortumu değiştirdim sorun hallolldu ama sende bi bak derim

    Alıntıları Göster
    rölanti motorunu değiştirdim fakat problem devam ediyor. Ama ustam bu defa da manifoldları değiştirmemiz icap eder deyince (700-800 ytl) civarıda külfeti olunca bekleyelim dedim bakalım. Bu t şeklinde dediğiniz hortum manifoldun neresinde ve de adı nedir acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makifozcan

    rölanti motorunu değiştirdim fakat problem devam ediyor. Ama ustam bu defa da manifoldları değiştirmemiz icap eder deyince (700-800 ytl) civarıda külfeti olunca bekleyelim dedim bakalım. Bu t şeklinde dediğiniz hortum manifoldun neresinde ve de adı nedir acaba?

    Alıntıları Göster
    manifoltun altına doğru :D

    usta sıkılmış motoru baştan yapıyo :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    manifoltun altına doğru :D

    usta sıkılmış motoru baştan yapıyo :D

    Alıntıları Göster
    gaz kelebeği, rölantimotoru, klima gazı hepsini tek tek hallettik ama bana olan oluyor işte...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: makifozcan

    gaz kelebeği, rölantimotoru, klima gazı hepsini tek tek hallettik ama bana olan oluyor işte...

    Alıntıları Göster
    Aynı sorun benım arkadaştada vardı..sorun hız sensörundeymış...hız sensörü bozuk olunca rölanti otomatikman yükseliyormuş değiştirdi düzeldi.. sen birde ona baktır bence sensör bozuk olduğu için rölanti yi yükseltiyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mert0648 -- 6 Ağustos 2009; 9:49:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert0648

    Aynı sorun benım arkadaştada vardı..sorun hız sensörundeymış...hız sensörü bozuk olunca rölanti otomatikman yükseliyormuş değiştirdi düzeldi.. sen birde ona baktır bence sensör bozuk olduğu için rölanti yi yükseltiyor..

    Alıntıları Göster
    Rolanti sorunun km hız sensöründen kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamak içinde ustan şunu yapabilir hız sensörunun kablosunu cıkarsın... sen arabayla bir tur at bak ...eger rolanti düzeldi ise hız sensöründen... onu değiştirmek gerekiyor 50-60 tl civarı.... herşeyi yaptıysan kesin bundandır kolay gelsin...bizide haberdar et durumdan...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mert0648 -- 6 Ağustos 2009; 10:03:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert0648

    Rolanti sorunun km hız sensöründen kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamak içinde ustan şunu yapabilir hız sensörunun kablosunu cıkarsın... sen arabayla bir tur at bak ...eger rolanti düzeldi ise hız sensöründen... onu değiştirmek gerekiyor 50-60 tl civarı.... herşeyi yaptıysan kesin bundandır kolay gelsin...bizide haberdar et durumdan...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar merhaba;
    Benim aracım Ford değil fakat bir arkadaşımın, Focus-1999-Ambiante-hatcback-LPG'siz aracında aşağıda yazacağım arızalar oluşmuş.Kendisi siteye üye olmadığı için soruları ben yazıyorum.Ford başlığı altındaki konuları taradım ve en uygun başlığın bu olduğunu düşündüğüm için buraya yazmaya karar verdim.Bu arızaları yaşayan veya çözümünü bilen ya da çözüm konusunda yol gösterebilecek arkadaşlar fikir beyan ederlerse çok sevinirim.
    1-Aracın kontağı çevrilip çalıştıktan 5 saniye sonra kendiliğinden stop etmesi,vites boştayken, gaz verilmesine rağmen yine stop etmesi,
    2-Araç hareket halindeyken, kendiliğinden stop etmesi,
    3-Araç hareket halindeyken sollamaya çıkıldığında, gaz pedalına basılmasına rağmen gaz yememesi.
    Yukarıda saydığım arızalar nedeni ile gidilen tamircide;
    Yakıt pompası, ateşleme bobini ve beyindeki flash değişmesine rağmen, bugün yine aynı arızayı oluşturmuş.
    Arkadaşım, çakmak gözüne MP3 takmasından arızanın kaynaklanabileceğini düşünüyor.
    Cevap verecek olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyor, saygılarımı sunuyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mombik

    Arkadaşlar merhaba;
    Benim aracım Ford değil fakat bir arkadaşımın, Focus-1999-Ambiante-hatcback-LPG'siz aracında aşağıda yazacağım arızalar oluşmuş.Kendisi siteye üye olmadığı için soruları ben yazıyorum.Ford başlığı altındaki konuları taradım ve en uygun başlığın bu olduğunu düşündüğüm için buraya yazmaya karar verdim.Bu arızaları yaşayan veya çözümünü bilen ya da çözüm konusunda yol gösterebilecek arkadaşlar fikir beyan ederlerse çok sevinirim.
    1-Aracın kontağı çevrilip çalıştıktan 5 saniye sonra kendiliğinden stop etmesi,vites boştayken, gaz verilmesine rağmen yine stop etmesi,
    2-Araç hareket halindeyken, kendiliğinden stop etmesi,
    3-Araç hareket halindeyken sollamaya çıkıldığında, gaz pedalına basılmasına rağmen gaz yememesi.
    Yukarıda saydığım arızalar nedeni ile gidilen tamircide;
    Yakıt pompası, ateşleme bobini ve beyindeki flash değişmesine rağmen, bugün yine aynı arızayı oluşturmuş.
    Arkadaşım, çakmak gözüne MP3 takmasından arızanın kaynaklanabileceğini düşünüyor.
    Cevap verecek olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyor, saygılarımı sunuyorum...




    1.Subaplardan biri veya birkaçı eğik olabilir(sakın subap'ı yamuk araba gitmez ki gibi bi açıklama yapmasın kimse benim arabadan çıkanları gösteririm bedavaya polemik yaşamayalım)
    2.Buda 1. cevabın aynısı
    3.Boğaz kelebeği+by pass ventili

    Konuyu açan arkadaşta bu söylediklerimi dikkate alsın bence kolay gelsin herkese




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihyc

    quote:

    Orijinalden alıntı: mombik

    Arkadaşlar merhaba;
    Benim aracım Ford değil fakat bir arkadaşımın, Focus-1999-Ambiante-hatcback-LPG'siz aracında aşağıda yazacağım arızalar oluşmuş.Kendisi siteye üye olmadığı için soruları ben yazıyorum.Ford başlığı altındaki konuları taradım ve en uygun başlığın bu olduğunu düşündüğüm için buraya yazmaya karar verdim.Bu arızaları yaşayan veya çözümünü bilen ya da çözüm konusunda yol gösterebilecek arkadaşlar fikir beyan ederlerse çok sevinirim.
    1-Aracın kontağı çevrilip çalıştıktan 5 saniye sonra kendiliğinden stop etmesi,vites boştayken, gaz verilmesine rağmen yine stop etmesi,
    2-Araç hareket halindeyken, kendiliğinden stop etmesi,
    3-Araç hareket halindeyken sollamaya çıkıldığında, gaz pedalına basılmasına rağmen gaz yememesi.
    Yukarıda saydığım arızalar nedeni ile gidilen tamircide;
    Yakıt pompası, ateşleme bobini ve beyindeki flash değişmesine rağmen, bugün yine aynı arızayı oluşturmuş.
    Arkadaşım, çakmak gözüne MP3 takmasından arızanın kaynaklanabileceğini düşünüyor.
    Cevap verecek olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyor, saygılarımı sunuyorum...




    1.Subaplardan biri veya birkaçı eğik olabilir(sakın subap'ı yamuk araba gitmez ki gibi bi açıklama yapmasın kimse benim arabadan çıkanları gösteririm bedavaya polemik yaşamayalım)
    2.Buda 1. cevabın aynısı
    3.Boğaz kelebeği+by pass ventili

    Konuyu açan arkadaşta bu söylediklerimi dikkate alsın bence kolay gelsin herkese

    Alıntıları Göster
    3. sorunu bende yaşıyorum. Yani sollamaya çıktığımda gaz yemiyor ya araba pusuyor ya da boğasamış gibi kelkiniyor
    Arkadaşlar kendi sorunuma gelirsek sizce sorun lpg den olabilir mi? Servis lpg dendir diyor daha bakmadan ama




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.