Şimdi Ara

A+ ile A Enerji Sınıfı Arasındaki Maliyet Farkı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
1
Favori
124.358
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Buzdolabı alırken baktığım en önemli konu enerji sınıfları. Enerji tüketimlerini incelediğimde ortalama değer olarak;

    A+ = 1.1 kWh/gün
    A = 1.5 kWh/gün

    değerleri çıkıyor. Ortalama olarak 1.5 katını tükettiğini düşünürsek bunun faturadaki artısı ne kadar olur?

    Neticede çamaşır makinesi yada klima gibi arada çalıştırılan bir cihaz değil 7/24 çalışıyor. Klimada Inverter özelliği çok farkettiriyor fakat buzdolabında sanırım böyle bir olay yok. A++ sınıfı da fiyat olarak yüksek.

    A+ ile A sınıfı arasındaki verdiğimiz fiyat farkına değer mi? Yoksa yüzü astarından pahalı bir durum mu ortaya çıkar?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    A+ ve A Enerji Sınıfı Arasındaki Maliyet Farkı

    ???? satın alırken enerji verimliliği önemli bir husustur. A+ ve A enerji sınıfları arasında seçim yapmak, enerji tasarrufu ve maliyetler açısından fark yaratabilir.

    A+ enerji sınıfı cihazlar, A sınıfına göre %10-20 daha az enerji tüketir. Bu da elektrik faturalarında tasarruf sağlayabileceğiniz anlamına gelir. Ancak A+ cihazlar genellikle A sınıfı cihazlara göre daha pahalıdır.

    A+ ve A++ arasındaki fark daha da belirgindir. A++ cihazlar, A+ cihazlara göre %20-30 daha az enerji tüketir. Ancak fiyat farkı da daha fazladır. A+++ cihazlar ise mevcut en yüksek enerji verimliliği sınıfıdır ve fiyatları da buna göre daha yüksektir.

    F enerji sınıfı ile A arasındaki fark ise çok daha büyüktür. F sınıfı cihazlar, A sınıfı cihazlara göre %70-80 daha fazla enerji tüketir. Bu da önemli elektrik faturası artışlarına yol açabilir.

    Genel olarak, en iyi enerji sınıfı seçimi, bütçenize ve enerji tasarrufu hedeflerinize bağlı olacaktır. Uzun vadeli tasarruf potansiyelini göz önünde bulundurarak daha yüksek enerji sınıfı bir cihaz satın almak faydalı olabilir, ancak bu, daha yüksek bir ilk yatırım maliyeti gerektirir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aman aman bir fark yok basit bir ip ucu ödeyeceğiniz fiyat farkı 3 yılda çıkıyorsa alın. Bir yılda ödeyeceğiz fazladan elektrik yaklaşık 150KW dır oda ortalama 50 TL eder varın gerisini siz hesaplayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hs37 -- 20 Haziran 2011; 20:09:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hs37
    Aman aman bir fark yok basit bir ip ucu ödeyeceğiniz fiyat farkı 3 yılda çıkıyorsa alın. Bir yılda ödeyeceğiz fazladan elektrik yaklaşık 150KW dır oda ortalama 50 TL eder varın gerisini siz hesaplayın.

    Benimde temas etmek istediğim nokta orası. çok uzun bir vade gerektirir gibi geliyor fakat şu anda uygulanan elektrik fiyatları ile aylık ne kadar farkeder ki? sonuçta yaptıracağı kâr aylık 15-20kw.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    quote:

    Orijinalden alıntı: hs37
    Aman aman bir fark yok basit bir ip ucu ödeyeceğiniz fiyat farkı 3 yılda çıkıyorsa alın. Bir yılda ödeyeceğiz fazladan elektrik yaklaşık 150KW dır oda ortalama 50 TL eder varın gerisini siz hesaplayın.

    Benimde temas etmek istediğim nokta orası. çok uzun bir vade gerektirir gibi geliyor fakat şu anda uygulanan elektrik fiyatları ile aylık ne kadar farkeder ki? sonuçta yaptıracağı kâr aylık 15-20kw.

    Alıntıları Göster
    sadece tüketim değil teknoloji olarakta aralarında fark olabilir

    yani birebir aynı özelliklerde iki cihazın sadece tüketim değeri farkı ile okadar fiyat farkı olmaz

    a sınıfı cihazlar daha az özellikli eski tekn cihazlar olabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Buzdolabı alırken baktığım en önemli konu enerji sınıfları. Enerji tüketimlerini incelediğimde ortalama değer olarak;

    A+ = 1.1 kWh/gün
    A = 1.5 kWh/gün

    değerleri çıkıyor. Ortalama olarak 1.5 katını tükettiğini düşünürsek bunun faturadaki artısı ne kadar olur?

    Neticede çamaşır makinesi yada klima gibi arada çalıştırılan bir cihaz değil 7/24 çalışıyor. Klimada Inverter özelliği çok farkettiriyor fakat buzdolabında sanırım böyle bir olay yok. A++ sınıfı da fiyat olarak yüksek.

    A+ ile A sınıfı arasındaki verdiğimiz fiyat farkına değer mi? Yoksa yüzü astarından pahalı bir durum mu ortaya çıkar?



    1-şimdi normalde evinde elektronik sayaç varsa 3 farklı diliminde farklı para ödersin ama buzdolabı bu onu geçelim
    2- sayaç elektrik ölçü birimi kilowatt saat, o 3 zamanlı sayaçları hesaba katmazsak ortalama 27 kuruştur
    3-arasında 0.4 kwh var 1 aylık harcama 12 kwh, yaklaşık 3.25 tl,
    yılda yaklaşık 40 tl eder,
    4-bir yatırımın karlı olması için 10 senelik ömürlü (teorik) dayanıklı tüketim malzemesinde ortalama 2 senede kendi parasını çıkarması, amortisman bedelini de hesaba katarsak mantıklıdır. yani arasında 80-100 tl oynuyorsa alınmalıdır.
    5- ben niye bu kadar ciddi yazıyorum lan üniversite dersi gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi natbolad -- 22 Haziran 2011; 1:57:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: natbolad
    quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Buzdolabı alırken baktığım en önemli konu enerji sınıfları. Enerji tüketimlerini incelediğimde ortalama değer olarak;

    A+ = 1.1 kWh/gün
    A = 1.5 kWh/gün

    değerleri çıkıyor. Ortalama olarak 1.5 katını tükettiğini düşünürsek bunun faturadaki artısı ne kadar olur?

    Neticede çamaşır makinesi yada klima gibi arada çalıştırılan bir cihaz değil 7/24 çalışıyor. Klimada Inverter özelliği çok farkettiriyor fakat buzdolabında sanırım böyle bir olay yok. A++ sınıfı da fiyat olarak yüksek.

    A+ ile A sınıfı arasındaki verdiğimiz fiyat farkına değer mi? Yoksa yüzü astarından pahalı bir durum mu ortaya çıkar?



    1-şimdi normalde evinde elektronik sayaç varsa 3 farklı diliminde farklı para ödersin ama buzdolabı bu onu geçelim
    2- sayaç elektrik ölçü birimi kilowatt saat, o 3 zamanlı sayaçları hesaba katmazsak ortalama 27 kuruştur
    3-arasında 0.4 kwh var 1 aylık harcama 12 kwh, yaklaşık 3.25 tl,
    yılda yaklaşık 40 tl eder,
    4-bir yatırımın karlı olması için 10 senelik ömürlü (teorik) dayanıklı tüketim malzemesinde ortalama 2 senede kendi parasını çıkarması, amortisman bedelini de hesaba katarsak mantıklıdır. yani arasında 80-100 tl oynuyorsa alınmalıdır.
    5- ben niye bu kadar ciddi yazıyorum lan üniversite dersi gibi


    Guzel cevap olmus ciddi bir konu zaten.27kr olayini bilmiyordum tam olarak.yillik 40TL aslinda cok buyuk bir rakam degil. ama fark 100tl den az degil. 3senede anca cikarir farkini.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: natbolad

    quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Buzdolabı alırken baktığım en önemli konu enerji sınıfları. Enerji tüketimlerini incelediğimde ortalama değer olarak;

    A+ = 1.1 kWh/gün
    A = 1.5 kWh/gün

    değerleri çıkıyor. Ortalama olarak 1.5 katını tükettiğini düşünürsek bunun faturadaki artısı ne kadar olur?

    Neticede çamaşır makinesi yada klima gibi arada çalıştırılan bir cihaz değil 7/24 çalışıyor. Klimada Inverter özelliği çok farkettiriyor fakat buzdolabında sanırım böyle bir olay yok. A++ sınıfı da fiyat olarak yüksek.

    A+ ile A sınıfı arasındaki verdiğimiz fiyat farkına değer mi? Yoksa yüzü astarından pahalı bir durum mu ortaya çıkar?



    1-şimdi normalde evinde elektronik sayaç varsa 3 farklı diliminde farklı para ödersin ama buzdolabı bu onu geçelim
    2- sayaç elektrik ölçü birimi kilowatt saat, o 3 zamanlı sayaçları hesaba katmazsak ortalama 27 kuruştur
    3-arasında 0.4 kwh var 1 aylık harcama 12 kwh, yaklaşık 3.25 tl,
    yılda yaklaşık 40 tl eder,
    4-bir yatırımın karlı olması için 10 senelik ömürlü (teorik) dayanıklı tüketim malzemesinde ortalama 2 senede kendi parasını çıkarması, amortisman bedelini de hesaba katarsak mantıklıdır. yani arasında 80-100 tl oynuyorsa alınmalıdır.
    5- ben niye bu kadar ciddi yazıyorum lan üniversite dersi gibi


    Böyleyse çok iyi teşekkürler bilgilendirme için...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HackAv

    quote:

    Orijinalden alıntı: natbolad

    quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Buzdolabı alırken baktığım en önemli konu enerji sınıfları. Enerji tüketimlerini incelediğimde ortalama değer olarak;

    A+ = 1.1 kWh/gün
    A = 1.5 kWh/gün

    değerleri çıkıyor. Ortalama olarak 1.5 katını tükettiğini düşünürsek bunun faturadaki artısı ne kadar olur?

    Neticede çamaşır makinesi yada klima gibi arada çalıştırılan bir cihaz değil 7/24 çalışıyor. Klimada Inverter özelliği çok farkettiriyor fakat buzdolabında sanırım böyle bir olay yok. A++ sınıfı da fiyat olarak yüksek.

    A+ ile A sınıfı arasındaki verdiğimiz fiyat farkına değer mi? Yoksa yüzü astarından pahalı bir durum mu ortaya çıkar?



    1-şimdi normalde evinde elektronik sayaç varsa 3 farklı diliminde farklı para ödersin ama buzdolabı bu onu geçelim
    2- sayaç elektrik ölçü birimi kilowatt saat, o 3 zamanlı sayaçları hesaba katmazsak ortalama 27 kuruştur
    3-arasında 0.4 kwh var 1 aylık harcama 12 kwh, yaklaşık 3.25 tl,
    yılda yaklaşık 40 tl eder,
    4-bir yatırımın karlı olması için 10 senelik ömürlü (teorik) dayanıklı tüketim malzemesinde ortalama 2 senede kendi parasını çıkarması, amortisman bedelini de hesaba katarsak mantıklıdır. yani arasında 80-100 tl oynuyorsa alınmalıdır.
    5- ben niye bu kadar ciddi yazıyorum lan üniversite dersi gibi


    Böyleyse çok iyi teşekkürler bilgilendirme için...

    Alıntıları Göster
    yaptığınız hesaplar yanlış beyler bayanlar..... enerji etiketi üzerinden yaptığını her hesaplama yanlışşş..!!!

    buzdolabının enerji performans testi sabit oda sıcaklığında kapıları hiç açılmadan içerisinde çok az miktarda soğutulacak eşya varken ( bikaç su şişesi) yapılan testlerdir. yönetmelik ve uluslar arası standart böyledir. enerji etiketlerinin üzerinde test standlartları yazar.

    siz dolabı içini tam doldurup günden "birkaç" defa kapısını açıp kapatırsanız bu değer değişir.

    hele birde sabah uyanıp dolabın kapısını açıp ya bugün ne yesem diyip göbeğinizi kaşıya kaşıya bakarsanız ortala kullanımda etiket değerinin iki katı kadar enerji harcar.

    aryırca no frost dolapların ayarlanan sıcaklığa göre iki veya 3 defa girdiği defrost olayı var. eğer çok yüksek ayarlarda tutuyorsanız dolap içerisinde oluşan buzu eritmek için daha fazla defrost yapacaktır. buda elektrik tüketimini arttıracaktır.

    tüm beyaz eşya kullanımı için detaylı bilgi almak isterseniz PM atın cevpalarım.

    o rejklamı yapılan şeylere çok inanmayın hiçbirimiz evimizde o şartnamelerdeki gibi kullanmıyoruz....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kokomoko

    yaptığınız hesaplar yanlış beyler bayanlar..... enerji etiketi üzerinden yaptığını her hesaplama yanlışşş..!!!

    buzdolabının enerji performans testi sabit oda sıcaklığında kapıları hiç açılmadan içerisinde çok az miktarda soğutulacak eşya varken ( bikaç su şişesi) yapılan testlerdir. yönetmelik ve uluslar arası standart böyledir. enerji etiketlerinin üzerinde test standlartları yazar.

    siz dolabı içini tam doldurup günden "birkaç" defa kapısını açıp kapatırsanız bu değer değişir.

    hele birde sabah uyanıp dolabın kapısını açıp ya bugün ne yesem diyip göbeğinizi kaşıya kaşıya bakarsanız ortala kullanımda etiket değerinin iki katı kadar enerji harcar.

    aryırca no frost dolapların ayarlanan sıcaklığa göre iki veya 3 defa girdiği defrost olayı var. eğer çok yüksek ayarlarda tutuyorsanız dolap içerisinde oluşan buzu eritmek için daha fazla defrost yapacaktır. buda elektrik tüketimini arttıracaktır.

    tüm beyaz eşya kullanımı için detaylı bilgi almak isterseniz PM atın cevpalarım.

    o rejklamı yapılan şeylere çok inanmayın hiçbirimiz evimizde o şartnamelerdeki gibi kullanmıyoruz....

    O zaman A+ daha avantajlı olmazmı.. Sonuçta ortalama bir kullanıcı A veya A+ buzdolabını aynı süre ve şekilde kullanacaktır ve her ikisinin de elektrik harcaması artacaktır.. A sınıflar daha fazla harcadıgından tüketim artacak aralarındaki makas artacaktır.. diye düşündüm şu an :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kokomoko

    yaptığınız hesaplar yanlış beyler bayanlar..... enerji etiketi üzerinden yaptığını her hesaplama yanlışşş..!!!

    buzdolabının enerji performans testi sabit oda sıcaklığında kapıları hiç açılmadan içerisinde çok az miktarda soğutulacak eşya varken ( bikaç su şişesi) yapılan testlerdir. yönetmelik ve uluslar arası standart böyledir. enerji etiketlerinin üzerinde test standlartları yazar.

    siz dolabı içini tam doldurup günden "birkaç" defa kapısını açıp kapatırsanız bu değer değişir.

    hele birde sabah uyanıp dolabın kapısını açıp ya bugün ne yesem diyip göbeğinizi kaşıya kaşıya bakarsanız ortala kullanımda etiket değerinin iki katı kadar enerji harcar.

    aryırca no frost dolapların ayarlanan sıcaklığa göre iki veya 3 defa girdiği defrost olayı var. eğer çok yüksek ayarlarda tutuyorsanız dolap içerisinde oluşan buzu eritmek için daha fazla defrost yapacaktır. buda elektrik tüketimini arttıracaktır.

    tüm beyaz eşya kullanımı için detaylı bilgi almak isterseniz PM atın cevpalarım.

    o rejklamı yapılan şeylere çok inanmayın hiçbirimiz evimizde o şartnamelerdeki gibi kullanmıyoruz....

    Dediklerinize katılıyorum. Enerji sınıfı aslında daha çok ürünler arasında karşılaştırma yapmaya yarıyor bence.

    Örneğin yeni aldığım buzdolabım A++ enerji sınıfı. Toplam gücü eski buzdolapları ile neredeyse aynı. Ancak yalıtımı (kasa ve kapı kalınlığı) alışılagelmiş buzdolaplarının 2 katı. Dolayısıyla 24 saatteki dondurma kapasitesi ve elektrik kesintilerinde dondurucudaki ürünleri saklama süresi muadil buzdolaplarına göre 2 kat daha fazla. Buradan buzdolabının yalıtım sayesinde bu düşük değerleri tutturabildiğinin kanıtı. Bana da tasarruf için buzdolabının kapağını hemen hemen hiç açmamak kalıyor :)

    Evdekileri zaten hep öğütlüyorum; ne alacağınıza karar verin, sonra buzdolabının kapağını açın diye.

    Çamaşır makinelerind yapılan kurnazlıklara zaten hiç girmek istemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: candogan62

    quote:

    Orijinalden alıntı: kokomoko

    yaptığınız hesaplar yanlış beyler bayanlar..... enerji etiketi üzerinden yaptığını her hesaplama yanlışşş..!!!

    buzdolabının enerji performans testi sabit oda sıcaklığında kapıları hiç açılmadan içerisinde çok az miktarda soğutulacak eşya varken ( bikaç su şişesi) yapılan testlerdir. yönetmelik ve uluslar arası standart böyledir. enerji etiketlerinin üzerinde test standlartları yazar.

    siz dolabı içini tam doldurup günden "birkaç" defa kapısını açıp kapatırsanız bu değer değişir.

    hele birde sabah uyanıp dolabın kapısını açıp ya bugün ne yesem diyip göbeğinizi kaşıya kaşıya bakarsanız ortala kullanımda etiket değerinin iki katı kadar enerji harcar.

    aryırca no frost dolapların ayarlanan sıcaklığa göre iki veya 3 defa girdiği defrost olayı var. eğer çok yüksek ayarlarda tutuyorsanız dolap içerisinde oluşan buzu eritmek için daha fazla defrost yapacaktır. buda elektrik tüketimini arttıracaktır.

    tüm beyaz eşya kullanımı için detaylı bilgi almak isterseniz PM atın cevpalarım.

    o rejklamı yapılan şeylere çok inanmayın hiçbirimiz evimizde o şartnamelerdeki gibi kullanmıyoruz....

    Dediklerinize katılıyorum. Enerji sınıfı aslında daha çok ürünler arasında karşılaştırma yapmaya yarıyor bence.

    Örneğin yeni aldığım buzdolabım A++ enerji sınıfı. Toplam gücü eski buzdolapları ile neredeyse aynı. Ancak yalıtımı (kasa ve kapı kalınlığı) alışılagelmiş buzdolaplarının 2 katı. Dolayısıyla 24 saatteki dondurma kapasitesi ve elektrik kesintilerinde dondurucudaki ürünleri saklama süresi muadil buzdolaplarına göre 2 kat daha fazla. Buradan buzdolabının yalıtım sayesinde bu düşük değerleri tutturabildiğinin kanıtı. Bana da tasarruf için buzdolabının kapağını hemen hemen hiç açmamak kalıyor :)

    Evdekileri zaten hep öğütlüyorum; ne alacağınıza karar verin, sonra buzdolabının kapağını açın diye.

    Çamaşır makinelerind yapılan kurnazlıklara zaten hiç girmek istemiyorum.

    Alıntıları Göster
    Buzdolabı hakkında benim de sormak istediğim bir konu var: Bizim dolabın dondurucu kısımdaki ayar düğmesi 7 kademeli ve 4'e ayarlı. Soğutucu kısım ise "min"e yakın bir konumda duruyor. Dondurucuyu termometre ile ölçtüğümde -21 derece olduğunu gördüm. Ayar düğmesini kaçta durmalı, 4. seviye normal mi yoksa fazla mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egenin_efesi

    Buzdolabı hakkında benim de sormak istediğim bir konu var: Bizim dolabın dondurucu kısımdaki ayar düğmesi 7 kademeli ve 4'e ayarlı. Soğutucu kısım ise "min"e yakın bir konumda duruyor. Dondurucuyu termometre ile ölçtüğümde -21 derece olduğunu gördüm. Ayar düğmesini kaçta durmalı, 4. seviye normal mi yoksa fazla mı?

    Alıntıları Göster
    -21'e gerek yok bence. -18 yeterlidir. 2-3 konumu ile yakalanır diye tahmin ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: candogan62

    -21'e gerek yok bence. -18 yeterlidir. 2-3 konumu ile yakalanır diye tahmin ediyorum.

    Alıntıları Göster
    Ayarı 2'ye getireyim, elektrik sarfiyatında gözle görülür değişim olacak mı merak ediyorum. Tek korkum uzun süre elektrik kesilirse besinlerin hızlı çözülmesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egenin_efesi

    Ayarı 2'ye getireyim, elektrik sarfiyatında gözle görülür değişim olacak mı merak ediyorum. Tek korkum uzun süre elektrik kesilirse besinlerin hızlı çözülmesi.

    Alıntıları Göster
    Elektrik sık kesiliyorsa dikkatli olmak lazım, haklısınız. En azından cihazı 5 saati geçen kesintilerden korumak gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: natbolad

    quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Buzdolabı alırken baktığım en önemli konu enerji sınıfları. Enerji tüketimlerini incelediğimde ortalama değer olarak;

    A+ = 1.1 kWh/gün
    A = 1.5 kWh/gün

    değerleri çıkıyor. Ortalama olarak 1.5 katını tükettiğini düşünürsek bunun faturadaki artısı ne kadar olur?

    Neticede çamaşır makinesi yada klima gibi arada çalıştırılan bir cihaz değil 7/24 çalışıyor. Klimada Inverter özelliği çok farkettiriyor fakat buzdolabında sanırım böyle bir olay yok. A++ sınıfı da fiyat olarak yüksek.

    A+ ile A sınıfı arasındaki verdiğimiz fiyat farkına değer mi? Yoksa yüzü astarından pahalı bir durum mu ortaya çıkar?



    1-şimdi normalde evinde elektronik sayaç varsa 3 farklı diliminde farklı para ödersin ama buzdolabı bu onu geçelim
    2- sayaç elektrik ölçü birimi kilowatt saat, o 3 zamanlı sayaçları hesaba katmazsak ortalama 27 kuruştur
    3-arasında 0.4 kwh var 1 aylık harcama 12 kwh, yaklaşık 3.25 tl,
    yılda yaklaşık 40 tl eder,
    4-bir yatırımın karlı olması için 10 senelik ömürlü (teorik) dayanıklı tüketim malzemesinde ortalama 2 senede kendi parasını çıkarması, amortisman bedelini de hesaba katarsak mantıklıdır. yani arasında 80-100 tl oynuyorsa alınmalıdır.
    5- ben niye bu kadar ciddi yazıyorum lan üniversite dersi gibi


    1-şimdi normalde evinde elektronik sayaç varsa 3 farklı diliminde farklı para ödersin
    bu yanlış her elektronik sayaç takılı olan evde indirim yok maalesef. gidip en yakınınızdaki tedaşa veya bu işlerden anlayan iyi bir yetkili elektrikçiye sorabilirsiniz.

    bunun olabilmesi için tedaşa abone olurken belirtmeniz gerekiyor aksi taktirde normal abonelik yapıyorlar ve tek fiyat üzerinden ödeniyor, zaten ucuz olan fiyat ise akşam 22,00 dan sonra oluyor en pahalı saat dilimi ise sabah 08,00-18,00 arası oluyor yani gece indirim gündüz bindirim yapıyorlar,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: raskolnikov77

    quote:

    Orijinalden alıntı: kokomoko

    yaptığınız hesaplar yanlış beyler bayanlar..... enerji etiketi üzerinden yaptığını her hesaplama yanlışşş..!!!

    buzdolabının enerji performans testi sabit oda sıcaklığında kapıları hiç açılmadan içerisinde çok az miktarda soğutulacak eşya varken ( bikaç su şişesi) yapılan testlerdir. yönetmelik ve uluslar arası standart böyledir. enerji etiketlerinin üzerinde test standlartları yazar.

    siz dolabı içini tam doldurup günden "birkaç" defa kapısını açıp kapatırsanız bu değer değişir.

    hele birde sabah uyanıp dolabın kapısını açıp ya bugün ne yesem diyip göbeğinizi kaşıya kaşıya bakarsanız ortala kullanımda etiket değerinin iki katı kadar enerji harcar.

    aryırca no frost dolapların ayarlanan sıcaklığa göre iki veya 3 defa girdiği defrost olayı var. eğer çok yüksek ayarlarda tutuyorsanız dolap içerisinde oluşan buzu eritmek için daha fazla defrost yapacaktır. buda elektrik tüketimini arttıracaktır.

    tüm beyaz eşya kullanımı için detaylı bilgi almak isterseniz PM atın cevpalarım.

    o rejklamı yapılan şeylere çok inanmayın hiçbirimiz evimizde o şartnamelerdeki gibi kullanmıyoruz....

    O zaman A+ daha avantajlı olmazmı.. Sonuçta ortalama bir kullanıcı A veya A+ buzdolabını aynı süre ve şekilde kullanacaktır ve her ikisinin de elektrik harcaması artacaktır.. A sınıflar daha fazla harcadıgından tüketim artacak aralarındaki makas artacaktır.. diye düşündüm şu an :)

    evet A+ daha avantajlı olur.. şimdi yeni yasa çıkıyor geçen yıl B sınıfı yasaklandı bu sene yaz aylarının sonuna doğru A sınıfı buzdolabı satışları yasaklanacak. A+ A++ A+++ dolaplara yönlendirilecek insanlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: candogan62

    quote:

    Orijinalden alıntı: kokomoko

    yaptığınız hesaplar yanlış beyler bayanlar..... enerji etiketi üzerinden yaptığını her hesaplama yanlışşş..!!!

    buzdolabının enerji performans testi sabit oda sıcaklığında kapıları hiç açılmadan içerisinde çok az miktarda soğutulacak eşya varken ( bikaç su şişesi) yapılan testlerdir. yönetmelik ve uluslar arası standart böyledir. enerji etiketlerinin üzerinde test standlartları yazar.

    siz dolabı içini tam doldurup günden "birkaç" defa kapısını açıp kapatırsanız bu değer değişir.

    hele birde sabah uyanıp dolabın kapısını açıp ya bugün ne yesem diyip göbeğinizi kaşıya kaşıya bakarsanız ortala kullanımda etiket değerinin iki katı kadar enerji harcar.

    aryırca no frost dolapların ayarlanan sıcaklığa göre iki veya 3 defa girdiği defrost olayı var. eğer çok yüksek ayarlarda tutuyorsanız dolap içerisinde oluşan buzu eritmek için daha fazla defrost yapacaktır. buda elektrik tüketimini arttıracaktır.

    tüm beyaz eşya kullanımı için detaylı bilgi almak isterseniz PM atın cevpalarım.

    o rejklamı yapılan şeylere çok inanmayın hiçbirimiz evimizde o şartnamelerdeki gibi kullanmıyoruz....

    Dediklerinize katılıyorum. Enerji sınıfı aslında daha çok ürünler arasında karşılaştırma yapmaya yarıyor bence.

    Örneğin yeni aldığım buzdolabım A++ enerji sınıfı. Toplam gücü eski buzdolapları ile neredeyse aynı. Ancak yalıtımı (kasa ve kapı kalınlığı) alışılagelmiş buzdolaplarının 2 katı. Dolayısıyla 24 saatteki dondurma kapasitesi ve elektrik kesintilerinde dondurucudaki ürünleri saklama süresi muadil buzdolaplarına göre 2 kat daha fazla. Buradan buzdolabının yalıtım sayesinde bu düşük değerleri tutturabildiğinin kanıtı. Bana da tasarruf için buzdolabının kapağını hemen hemen hiç açmamak kalıyor :)

    Evdekileri zaten hep öğütlüyorum; ne alacağınıza karar verin, sonra buzdolabının kapağını açın diye.

    Çamaşır makinelerind yapılan kurnazlıklara zaten hiç girmek istemiyorum.

    üstad hesabında yanlışlık var.

    enerji sınıfının birebir izolasyon ile alakası yok. motorun toplam gücü üzerinden hesaplamaya kalkarsan yanlış hesaplarsın. kompresörlerin içerisindeki elektrik motorunun gücü hemen hemen aynıdır. eğer motor tipi değişmiyor ise... ( aldığım duyuma göre BLDC motora geçecek üreticler var bu yeni bir boyut getircek dolaplara)

    dolayısı ile önemli olan kompresörün ne kadar devrede kaldığı ve defrost aşamasında dolabın içerisindeki rezistansların çektiği akıma bağlı olarak harcadığı enerji.

    Türkiye zaten tropikal iklim kuşağında ülkemizdeki tüm dolaplar bu standarta göre üretiliyor minimum izolasyon değerleri belli.

    yukarıda dediğin 24 saatteki dondurma kapasitesi tamamen kompresör performansı ile alakalı bişey. no frost derin dondurucular herzaman dondurucu bölmesine göre çalışır. soğutucu kısmının sıcaklığına göre çalışmaz.

    önemli olan dolaptaki termostat yazılımı ki günümüzde A++ olan cihazların nerdeyse hepsi elektronik kontrollü. dolapların içindeki yazılım da etkili oluyor.

    buzdolapların da da inanılmaz kurnazlıklar var 12 saatlik termostat ile 8 saatlik termostat kullanımı ile acayip oyunlar yapılıyor.

    çamaşırda ne kurnazlıklar yapılıyormuş merak ettim bak şimdi =)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kokomoko

    quote:

    Orijinalden alıntı: candogan62

    quote:

    Orijinalden alıntı: kokomoko

    yaptığınız hesaplar yanlış beyler bayanlar..... enerji etiketi üzerinden yaptığını her hesaplama yanlışşş..!!!

    buzdolabının enerji performans testi sabit oda sıcaklığında kapıları hiç açılmadan içerisinde çok az miktarda soğutulacak eşya varken ( bikaç su şişesi) yapılan testlerdir. yönetmelik ve uluslar arası standart böyledir. enerji etiketlerinin üzerinde test standlartları yazar.

    siz dolabı içini tam doldurup günden "birkaç" defa kapısını açıp kapatırsanız bu değer değişir.

    hele birde sabah uyanıp dolabın kapısını açıp ya bugün ne yesem diyip göbeğinizi kaşıya kaşıya bakarsanız ortala kullanımda etiket değerinin iki katı kadar enerji harcar.

    aryırca no frost dolapların ayarlanan sıcaklığa göre iki veya 3 defa girdiği defrost olayı var. eğer çok yüksek ayarlarda tutuyorsanız dolap içerisinde oluşan buzu eritmek için daha fazla defrost yapacaktır. buda elektrik tüketimini arttıracaktır.

    tüm beyaz eşya kullanımı için detaylı bilgi almak isterseniz PM atın cevpalarım.

    o rejklamı yapılan şeylere çok inanmayın hiçbirimiz evimizde o şartnamelerdeki gibi kullanmıyoruz....

    Dediklerinize katılıyorum. Enerji sınıfı aslında daha çok ürünler arasında karşılaştırma yapmaya yarıyor bence.

    Örneğin yeni aldığım buzdolabım A++ enerji sınıfı. Toplam gücü eski buzdolapları ile neredeyse aynı. Ancak yalıtımı (kasa ve kapı kalınlığı) alışılagelmiş buzdolaplarının 2 katı. Dolayısıyla 24 saatteki dondurma kapasitesi ve elektrik kesintilerinde dondurucudaki ürünleri saklama süresi muadil buzdolaplarına göre 2 kat daha fazla. Buradan buzdolabının yalıtım sayesinde bu düşük değerleri tutturabildiğinin kanıtı. Bana da tasarruf için buzdolabının kapağını hemen hemen hiç açmamak kalıyor :)

    Evdekileri zaten hep öğütlüyorum; ne alacağınıza karar verin, sonra buzdolabının kapağını açın diye.

    Çamaşır makinelerind yapılan kurnazlıklara zaten hiç girmek istemiyorum.

    üstad hesabında yanlışlık var.

    enerji sınıfının birebir izolasyon ile alakası yok. motorun toplam gücü üzerinden hesaplamaya kalkarsan yanlış hesaplarsın. kompresörlerin içerisindeki elektrik motorunun gücü hemen hemen aynıdır. eğer motor tipi değişmiyor ise... ( aldığım duyuma göre BLDC motora geçecek üreticler var bu yeni bir boyut getircek dolaplara)

    dolayısı ile önemli olan kompresörün ne kadar devrede kaldığı ve defrost aşamasında dolabın içerisindeki rezistansların çektiği akıma bağlı olarak harcadığı enerji.

    Türkiye zaten tropikal iklim kuşağında ülkemizdeki tüm dolaplar bu standarta göre üretiliyor minimum izolasyon değerleri belli.

    yukarıda dediğin 24 saatteki dondurma kapasitesi tamamen kompresör performansı ile alakalı bişey. no frost derin dondurucular herzaman dondurucu bölmesine göre çalışır. soğutucu kısmının sıcaklığına göre çalışmaz.

    önemli olan dolaptaki termostat yazılımı ki günümüzde A++ olan cihazların nerdeyse hepsi elektronik kontrollü. dolapların içindeki yazılım da etkili oluyor.

    buzdolapların da da inanılmaz kurnazlıklar var 12 saatlik termostat ile 8 saatlik termostat kullanımı ile acayip oyunlar yapılıyor.

    çamaşırda ne kurnazlıklar yapılıyormuş merak ettim bak şimdi =)

    Alıntıları Göster
    bence bu enerji sınıfları ile maliyet hesabı yapmak yerine karşılaştırma yapmak daha mantıklı. çünkü bu değerler burda da söylendiği gibi belirli standartlarda, belirli sürede çalışırsa belirli sıcaklıkta çalışırsa diye ortaya çıkıyor...ben bunu otomobillerin yakıt tüketimi değerlerine benzetiyorum. sonuçta otomobilleri de nerdeyse hiçbir zaman o katalog değerlerinde yazan tüketimlerle kullanamıyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kokomoko

    yaptığınız hesaplar yanlış beyler bayanlar..... enerji etiketi üzerinden yaptığını her hesaplama yanlışşş..!!!

    buzdolabının enerji performans testi sabit oda sıcaklığında kapıları hiç açılmadan içerisinde çok az miktarda soğutulacak eşya varken ( bikaç su şişesi) yapılan testlerdir. yönetmelik ve uluslar arası standart böyledir. enerji etiketlerinin üzerinde test standlartları yazar.

    siz dolabı içini tam doldurup günden "birkaç" defa kapısını açıp kapatırsanız bu değer değişir.

    hele birde sabah uyanıp dolabın kapısını açıp ya bugün ne yesem diyip göbeğinizi kaşıya kaşıya bakarsanız ortala kullanımda etiket değerinin iki katı kadar enerji harcar.

    aryırca no frost dolapların ayarlanan sıcaklığa göre iki veya 3 defa girdiği defrost olayı var. eğer çok yüksek ayarlarda tutuyorsanız dolap içerisinde oluşan buzu eritmek için daha fazla defrost yapacaktır. buda elektrik tüketimini arttıracaktır.

    tüm beyaz eşya kullanımı için detaylı bilgi almak isterseniz PM atın cevpalarım.

    o rejklamı yapılan şeylere çok inanmayın hiçbirimiz evimizde o şartnamelerdeki gibi kullanmıyoruz....

    15 yıllık buzdolabımı çok elektrik yaktığı için 1 ay önce değiştirdim .profilo bd4901 ,550 litre nofrost buz dolabı aldım.üzerindeki tüketim değeri 511kw yıllık,1 42kw günlük yazmasına rağmen şu an için günlük 3 kw yi geçiyor oda sıcaklığı 30 derecenin üzerinde gerektiği zaman dışında da açılmıyor. servisi çağırmak istiyorum fazla elektrik tüketimi var diye acaba buna gerek varmı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anto0707

    quote:

    Orijinalden alıntı: kokomoko

    yaptığınız hesaplar yanlış beyler bayanlar..... enerji etiketi üzerinden yaptığını her hesaplama yanlışşş..!!!

    buzdolabının enerji performans testi sabit oda sıcaklığında kapıları hiç açılmadan içerisinde çok az miktarda soğutulacak eşya varken ( bikaç su şişesi) yapılan testlerdir. yönetmelik ve uluslar arası standart böyledir. enerji etiketlerinin üzerinde test standlartları yazar.

    siz dolabı içini tam doldurup günden "birkaç" defa kapısını açıp kapatırsanız bu değer değişir.

    hele birde sabah uyanıp dolabın kapısını açıp ya bugün ne yesem diyip göbeğinizi kaşıya kaşıya bakarsanız ortala kullanımda etiket değerinin iki katı kadar enerji harcar.

    aryırca no frost dolapların ayarlanan sıcaklığa göre iki veya 3 defa girdiği defrost olayı var. eğer çok yüksek ayarlarda tutuyorsanız dolap içerisinde oluşan buzu eritmek için daha fazla defrost yapacaktır. buda elektrik tüketimini arttıracaktır.

    tüm beyaz eşya kullanımı için detaylı bilgi almak isterseniz PM atın cevpalarım.

    o rejklamı yapılan şeylere çok inanmayın hiçbirimiz evimizde o şartnamelerdeki gibi kullanmıyoruz....

    15 yıllık buzdolabımı çok elektrik yaktığı için 1 ay önce değiştirdim .profilo bd4901 ,550 litre nofrost buz dolabı aldım.üzerindeki tüketim değeri 511kw yıllık,1 42kw günlük yazmasına rağmen şu an için günlük 3 kw yi geçiyor oda sıcaklığı 30 derecenin üzerinde gerektiği zaman dışında da açılmıyor. servisi çağırmak istiyorum fazla elektrik tüketimi var diye acaba buna gerek varmı

    Alıntıları Göster
    30'C oda sıcaklığı üzerinde 3kw tüketim o cihaz için normaldir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.