merhaba. karbüratörlü tipo 1999 1,4 aracım var hesaplarıma göre kilometre başına gazda 290 kuruş yakıyor. bu normalmidir? araç gazda iken egzoz değerlerini ölçtürdüm normal olduğu söylendi. sorun nerede olabilir. gaz markası atikerdir...
iyi akşamlar CANDAN MÜH.. sizde aracıma lpg dönüşümü yaptırmıştım (hyundai accent era 1.4 manuel) aracımın yakıtı çok fazla km de 26 kuruş yakmakta uzun süredir yanmayan arıza ışığı tekrar yanmaya başladı bu arada hyundai servisinden lpg meme çapının 1,5mm olması gerektiği söylendi neyse servisinize geldim arkadaş ayar yaptı ama arıza ışığı sonra yeniden yandı . Arkadaşa meme çapının 1.5mm olması gerektiğini söyledim ama arkadaş yanlış bigi olduğunu söyledi bende doğrudur dedim ayrıldım.bu arada takılı memelerin çapı 1,8mm sizce 1400 cc 16v eranın meme çapı kaç olmalı aracımın yakıtı bu yüzdenmi fazla sormak istiyorum iyi akşamlar
2008 Model Renault Megane 2 Sedan 1.4i 16v aracima 16.11.2009 tarihinde Dönüsüm kiti 195915, LPG Tanki 308779 takildi. Meslegim icabi simdi Antalya'ya tayinim çikti. Sehir içi km'de 280-300 krs yakiyor. Farklı bayilerde, defalarca kalibrasyon ayarı yapıldı. 19.11.2010 itibariyle aracimi Renault Servisinde buji, hava filtresi, yag filtresi, yag degisimi yapildi, lastikler yenilendi. Atesleme sistemi kontrol edildi. Gaz kelebegi temizlendi. Arastirmalarimda 1.4 ve 1.6 motora sahip enjeksiyonlu araçlarin sehir içinde güncel lpg fiyatlariyla 190 krs ile 220 krs arasi yaktigi tespitinde bulunursak benim aracim sehir içinde sakin kullanimda 280 krstan asagi inmiyor. Enjektörleri değişti. Gaz filtresi değişti. Durum aynı sadece bakımdan sonra 5 krş gibi bir düşüş oldu. Sabahları çalışmasında lpgye geçişinde çekişinde hiçbir sıkıntı yok. Tekleme stop etme vs problemlerin hiçbirini yaşamıyorum. Ancak yakıt yüksek.
1.Bilgisayara bağlandığında enjeksiyon süreleri bezin ve lpg birbirinden tamamen uyumsuz çalışıyor, genellikle benzin 3,1 civarı iken lpg hep 4.5 , 5'in üzerinde oluyor. bu normal mi? 2.Benzinde çalışırken emisyon değerleri normal ancak lpg de çalışırken tabi tam nedir bilmiyorum gözlemlerimi söylüyorum cihazdaki yazılar kırmızı yazmaya başlıyor. Ustalar da bişey söylemiyorlar. Bir de son günlerde aracımın içinde çürük elma, çöp kokusu gibi koku alır oldum sabahları. Bunun yakıt problemiyle bir ilgisi oldugunu düşünüyorum. Lütfen beni bilgilendirin, yönlendirin, yardim edin. Teşekkür ederim. Bol müşteriler.
bıraz fazla gibi.kullanım tarzı veya kullanım mesafeniz (çok kısa aralıkta fazla yakar) olabilir.
quote:
Orijinalden alıntı: serkan__tr
merhaba. karbüratörlü tipo 1999 1,4 aracım var hesaplarıma göre kilometre başına gazda 290 kuruş yakıyor. bu normalmidir? araç gazda iken egzoz değerlerini ölçtürdüm normal olduğu söylendi. sorun nerede olabilir. gaz markası atikerdir...
meme çapı her araçta farklı olabiliyor.aynı marka araç bile olsa.servisimize geldiğinizde arkadaşımız bir küçük memeyi deneycektir.endişe etmeyin sorun çözülcektir.
quote:
Orijinalden alıntı: abrams
iyi akşamlar CANDAN MÜH.. sizde aracıma lpg dönüşümü yaptırmıştım (hyundai accent era 1.4 manuel) aracımın yakıtı çok fazla km de 26 kuruş yakmakta uzun süredir yanmayan arıza ışığı tekrar yanmaya başladı bu arada hyundai servisinden lpg meme çapının 1,5mm olması gerektiği söylendi neyse servisinize geldim arkadaş ayar yaptı ama arıza ışığı sonra yeniden yandı . Arkadaşa meme çapının 1.5mm olması gerektiğini söyledim ama arkadaş yanlış bigi olduğunu söyledi bende doğrudur dedim ayrıldım.bu arada takılı memelerin çapı 1,8mm sizce 1400 cc 16v eranın meme çapı kaç olmalı aracımın yakıtı bu yüzdenmi fazla sormak istiyorum iyi akşamlar
geçmiş olsun.araca bakmadan fikir üretmek zor.bence atiker müşteri hizmetrini arayarak sizi bu işi çözebilecek bayiiye yönlendirmesini rica edin.yardımcı olacaklardır.tel 0532 755 0 285.
quote:
Orijinalden alıntı: alisaridas
2008 Model Renault Megane 2 Sedan 1.4i 16v aracima 16.11.2009 tarihinde Dönüsüm kiti 195915, LPG Tanki 308779 takildi. Meslegim icabi simdi Antalya'ya tayinim çikti. Sehir içi km'de 280-300 krs yakiyor. Farklı bayilerde, defalarca kalibrasyon ayarı yapıldı. 19.11.2010 itibariyle aracimi Renault Servisinde buji, hava filtresi, yag filtresi, yag degisimi yapildi, lastikler yenilendi. Atesleme sistemi kontrol edildi. Gaz kelebegi temizlendi. Arastirmalarimda 1.4 ve 1.6 motora sahip enjeksiyonlu araçlarin sehir içinde güncel lpg fiyatlariyla 190 krs ile 220 krs arasi yaktigi tespitinde bulunursak benim aracim sehir içinde sakin kullanimda 280 krstan asagi inmiyor. Enjektörleri değişti. Gaz filtresi değişti. Durum aynı sadece bakımdan sonra 5 krş gibi bir düşüş oldu. Sabahları çalışmasında lpgye geçişinde çekişinde hiçbir sıkıntı yok. Tekleme stop etme vs problemlerin hiçbirini yaşamıyorum. Ancak yakıt yüksek.
1.Bilgisayara bağlandığında enjeksiyon süreleri bezin ve lpg birbirinden tamamen uyumsuz çalışıyor, genellikle benzin 3,1 civarı iken lpg hep 4.5 , 5'in üzerinde oluyor. bu normal mi? 2.Benzinde çalışırken emisyon değerleri normal ancak lpg de çalışırken tabi tam nedir bilmiyorum gözlemlerimi söylüyorum cihazdaki yazılar kırmızı yazmaya başlıyor. Ustalar da bişey söylemiyorlar. Bir de son günlerde aracımın içinde çürük elma, çöp kokusu gibi koku alır oldum sabahları. Bunun yakıt problemiyle bir ilgisi oldugunu düşünüyorum. Lütfen beni bilgilendirin, yönlendirin, yardim edin. Teşekkür ederim. Bol müşteriler.
Bilgisayara bağlandığında enjeksiyon süreleri bezin ve lpg birbirinden tamamen uyumsuz çalışıyor, genellikle benzin 3,1-3,1-3,1-3,1 civarı iken lpg hep 6,3,6,3-6,3-6,3 şeklinde oluyor. BU Normal mi? Değerlerin eşit olması gerekmiyor mu. Teşekkürler....
merhabalar benimde AliSarıdaş ın arabasıyla aynı model 2008 renault 1.4 16v 18000 km de aracım var ben de lpg taktırmayı düşünüyorum aynı sorunları yaşarmıyım 2. soru olarak olarak Atikerin hangi model kiti uygun belirtirseniz sevinirim tşk
Selamlar lada vega kullanıcısıyım,arabada atiker sıralı sistem var.Araç bazen kendini lpgden benzine geçiriyor.Ayar yaptırıyoruz sürekli ama ayar tutmuyor.Nerelerde benzine geçiyora örnek vereyim.Mesela rampa aşağı inerken gazdan ayağınızı çektiğinizde,frene bastığınızda,yüksek hızlarda yine gazdan ayağınızı çektiğinizde.
Bir kere beyin değişti ama değişen birşey olmadı.Bu kronik mi yoksa kalıcı çözümü var mı?
Merhabalar,
2000 model Volvo s40 t4 200 beygirlik aracımda daha evvelden takılmış atiker lpg sistemi mevcut. Simit tank var üzerinde fakat bir depoyla ancak 200 km civarı yol yapabiliyor ve sürekli benzinlikte olmak yoruyor. Araca koyulabilecek en büyük depo ne olabilir ve bunun maliyeti nedir?? Birde gaz azaldığı vakitlerde çekişte de zannediyorum basınca bağlı olarak çekiş düşüşü oluyor.. Bunu çözme yolu var mıdır? Hangi lpg beyni takılmış olduğunu bilemiyorum fakat zannediyorum turbolara göre uygun bir modeli vardır bu beyinlerin. Yardımınız için teşekkür ederim. Kolay gelsin.
güncel 04.12.2010. gazın litresi 2300 küsür. şehirler arası düz yolda 90km hızda 10 ytl lik gaz ile 60 km yol yapıyor (166.6 krş şehirler arası), ancak şehir içi durum çok farklı. özellikle ben aracı sabah 7.30'da havalar soğukken sadece 3-4 km kullanıyorum işe gitmek için. Bu şekilde kullanımda şehir içi 300 krş yakıyor ancak motor ısınıp uzun süre şehir içinde kullanıca yakıt düşüyor... Tecrübe ettiğim kadarıyla soğuk motorda, kısa mesafe gidecekseniz aracınızı hiç kullanmayın. Yürüyün. :)
Bilgisayara bağlandığında enjeksiyon süreleri bezin ve lpg birbirinden tamamen uyumsuz çalışıyor, genellikle benzin 3,1-3,1-3,1-3,1 civarı iken lpg hep 6,3,6,3-6,3-6,3 şeklinde oluyor. BU Normal mi? Değerlerin eşit olması gerekmiyor mu. Teşekkürler....
kesinlikle sorun yaşamassınız.atiker özellikle reno grubu araçlarda çok başarılı.biz atikerin safa modelini takıyoruz.şimdiden hayırlı kazançlar.
quote:
Orijinalden alıntı: batu0007
merhabalar benimde AliSarıdaş ın arabasıyla aynı model 2008 renault 1.4 16v 18000 km de aracım var ben de lpg taktırmayı düşünüyorum aynı sorunları yaşarmıyım 2. soru olarak olarak Atikerin hangi model kiti uygun belirtirseniz sevinirim tşk
ladalarda baglantıların düzgün oldugu kontrol edilmesi gerekli,genellikle buradan sorun çıkar.yakınsanız gelin halledelim. www.otogaztr.com
quote:
Orijinalden alıntı: febastan
Selamlar lada vega kullanıcısıyım,arabada atiker sıralı sistem var.Araç bazen kendini lpgden benzine geçiriyor.Ayar yaptırıyoruz sürekli ama ayar tutmuyor.Nerelerde benzine geçiyora örnek vereyim.Mesela rampa aşağı inerken gazdan ayağınızı çektiğinizde,frene bastığınızda,yüksek hızlarda yine gazdan ayağınızı çektiğinizde.
Bir kere beyin değişti ama değişen birşey olmadı.Bu kronik mi yoksa kalıcı çözümü var mı?
60 lt silindir tank aracınıza olur 200 tl cıvarı malıyeti.aracınıza daha uyumlu beyinler var.gelme şansımnız varsa buyrun bakalım. ayrıntıları www.otogaztr.com
quote:
Orijinalden alıntı: britony
Merhabalar,
2000 model Volvo s40 t4 200 beygirlik aracımda daha evvelden takılmış atiker lpg sistemi mevcut. Simit tank var üzerinde fakat bir depoyla ancak 200 km civarı yol yapabiliyor ve sürekli benzinlikte olmak yoruyor. Araca koyulabilecek en büyük depo ne olabilir ve bunun maliyeti nedir?? Birde gaz azaldığı vakitlerde çekişte de zannediyorum basınca bağlı olarak çekiş düşüşü oluyor.. Bunu çözme yolu var mıdır? Hangi lpg beyni takılmış olduğunu bilemiyorum fakat zannediyorum turbolara göre uygun bir modeli vardır bu beyinlerin. Yardımınız için teşekkür ederim. Kolay gelsin.
MERAHABA YILMAZ BEY BENİM ARACIMDA SİMİT TANK TAKILI VE GAZ GÖSTERGESİ KIRMIZI YANDIKTAN SONRA GİTTİĞİM KADAR DAHA GİDİYORUM MESELA 200 KM DE KIRIMIZI IŞIK YANIYOR SONRASINDA BEN HİÇ GAZ ALMADAN 200 KM DAHA GİDEBİLİYORUM YANİ DEPOM YARI İKEN KIRMIZI YANIP BİTTİ DİYOR BU NORMALMİ?
atikerde bahsettiğiniz sorun olabiliyor,çözümü için sensör ayarı yada degişimi gerekli.. www.otogaztr.com
quote:
Orijinalden alıntı: yldzyalcin
MERAHABA YILMAZ BEY BENİM ARACIMDA SİMİT TANK TAKILI VE GAZ GÖSTERGESİ KIRMIZI YANDIKTAN SONRA GİTTİĞİM KADAR DAHA GİDİYORUM MESELA 200 KM DE KIRIMIZI IŞIK YANIYOR SONRASINDA BEN HİÇ GAZ ALMADAN 200 KM DAHA GİDEBİLİYORUM YANİ DEPOM YARI İKEN KIRMIZI YANIP BİTTİ DİYOR BU NORMALMİ?
İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM
quote:
Orijinalden alıntı: candan mühendislik
atikerde bahsettiğiniz sorun olabiliyor,çözümü için sensör ayarı yada degişimi gerekli.. www.otogaztr.com
quote:
Orijinalden alıntı: yldzyalcin
MERAHABA YILMAZ BEY BENİM ARACIMDA SİMİT TANK TAKILI VE GAZ GÖSTERGESİ KIRMIZI YANDIKTAN SONRA GİTTİĞİM KADAR DAHA GİDİYORUM MESELA 200 KM DE KIRIMIZI IŞIK YANIYOR SONRASINDA BEN HİÇ GAZ ALMADAN 200 KM DAHA GİDEBİLİYORUM YANİ DEPOM YARI İKEN KIRMIZI YANIP BİTTİ DİYOR BU NORMALMİ?
Atikerle kazançlı sürüşler.
quote:
Orijinalden alıntı: yldzyalcin
İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM
quote:
Orijinalden alıntı: candan mühendislik
atikerde bahsettiğiniz sorun olabiliyor,çözümü için sensör ayarı yada degişimi gerekli.. www.otogaztr.com
quote:
Orijinalden alıntı: yldzyalcin
MERAHABA YILMAZ BEY BENİM ARACIMDA SİMİT TANK TAKILI VE GAZ GÖSTERGESİ KIRMIZI YANDIKTAN SONRA GİTTİĞİM KADAR DAHA GİDİYORUM MESELA 200 KM DE KIRIMIZI IŞIK YANIYOR SONRASINDA BEN HİÇ GAZ ALMADAN 200 KM DAHA GİDEBİLİYORUM YANİ DEPOM YARI İKEN KIRMIZI YANIP BİTTİ DİYOR BU NORMALMİ?
merhabalar.
atikerin 990 tl ile 1100 tl olan kitleri arasında ne fark var acaba.öneriniz hangisi olur.