Şimdi Ara

A3 vs. Leon vs. Golf vs. Octavia

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.549
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  A3 vs. Leon vs. Golf vs. Octavia



    2018'e kadar VAG Grubu'nda süper minik modellerden 5 metrelik SUV'lara kadar sadece MQB platformunun kullanılması hedefleniyor.

    Amaç tabiki de modülerlik ve yüksek kârlılık.

    Modeller arasındaki farklar da platformun modifiye edilmesiyle oluşturulacak, başta basit ve mantıklı görünse de aslında oldukça komplike bir durum.Yeterince özen gösterilmezse grup bazındaki modeller için taze problemler gündeme gelebilir.

    Bilmeyenler için; bu platform ilk kez 2012 yılında Golf7'nin resmi tanıtımından hemen önce tanıtılmıştı.Şu anda da Octavia, Golf, Leon ve A3'de kullanılıyor.


    Peki ortak platform kullanan bu 4 model birbirinden nasıl ayrılıyor?

    Audi A3;

    -Maliyet kaygısı güdülmüyor.
    -Oldukça fazla karoser seçeneği mevcut
    -1.6 TDI hariç tüm modellerde bağımsız arka süspansiyon bulunuyor.
    -Süspansiyon ve bazı gövde parçalarında alüminyum kullanımı mevcut.
    -Hemen hemen herşey opsiyon ve opsiyonlar oldukça pahalı.
    -İç mekan kalitesi üst düzey.

    Seat Leon;

    -Dörtlünün dışlanmış üyesi ve bunu her detayda hissettiriyor.
    -MQB platformu Leon'a uyarlanırken maliyet kaygısı adına bütün büyük riskler alındı ve belli başlı detaylar kırpıldı.
    -Bu dezavantajlara karşın aracın satması için opsiyonlar cazip hale getirildi.Mesela İngiltere'de full LED özelliği ücretsiz.Diğer pazarlarda da Golf ve A3'den daha ucuz.
    -150 HP ve üstü güçlere sahip versiyonlarda arka kısımda bağımsız süspansiyon bulunuyor.
    -İç mekanda da durum iç açıcı değil.Aracın en sağlam artısı Lamborghini tasarımcılarına emanet edilen dış tasarımı.

    Skoda Octavia;

    -MQB platformu uyarlanırken 1.2 TSI ve 1.6 TDI motorlar baz alındı.
    -Daha geniş bir iç hacim uğruna komplike bir süspansiyon sisteminden feragat edildi.
    -"Göz görmeyince gönül katlanır" bölgelerinde ucuza kaçıldı.
    -Octavia geliştirilirken bir üst sınıfta yer alan Mondeo'nun ucuz bir alternatifi olması hedeflendi.
    -vRS versiyonun Golf GTI ile eşdeğer olacağını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz.
    -Bu araçta sizi heyecanlandıracak detaylar; geniş iç mekan ve bazı metalik boyalarla sınırlı.

    Volkswagen Golf;

    -MQB platformu Golf ile hemen hemen eş anlamlı.Kaliteli ekipman konusunda aslan payı da Golf'e gidiyor.
    -Golf 7 ile birlikte algılanan kalite konusunda sınıf atlandı.
    -Platforma dahil olan hiç bir bileşende risk alınmadı.
    -Araçta detay konusunda iyi örnekler mevcut.Mesela koltukların sırt desteği AGR ödüllü.
    -Karoser seçenekleri arasındaki fiyat farkı yüksek.Bu konuda A3 kadar iyi değil.
    -122 HP altında bağımsız arka süspansiyon yer almıyor.Bi yerden kazanmak lazım sonuçta.

    http://www.autoevolution.com/news/volkswagen-group-s-mqb-platform-explained-78771.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 23 Mart 2014; 13:02:52 >







  • Kardeş birkaç yanlış bilgi var sanki

    A3 un tamamı bağımsız değil bildiğim.

    Leonun 122 bg değil 150 bg den itibaren bağımsız süspansiyon kullandığını biliyorum.

    Golf ise 122 bg dahil olmak üzere üstü bağımsız.

    Octi ise yavaş mondeoya rakip olsun bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanlış ve eksik bilgiler bir hayli fazla ;) ama paylaşım için yine de teşekkürler.
  • Linkini eklediğim kaynakta bu şekilde yazıyor abi.

    A3 için;

    quote:

    "What's special about the Audi is that unlike its sister models, all versions come with independent suspension"


    Leon ve Golf için;

    quote:

    "Any model with 122 hp (basically starting with the 1.4 TSI. This will switch to 125 hp soon) gets independent rear suspension. Golfs only get that from 150 hp upwards."


    denilmiş.Günahı vebali onların boynuna



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 23 Mart 2014; 12:50:26 >
  • umutsirvan kullanıcısına yanıt
    Şirvan Abi Superb,Mondeo ile rakip değil mi?

    Octavia C ile D sınıfı arası kalmış bir araç.

    Bence Fransız D sınıflarına rakip olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Linkini eklediğim kaynakta bu şekilde yazıyor abi.

    A3 için;

    quote:

    "What's special about the Audi is that unlike its sister models, all versions come with independent suspension"


    Leon ve Golf için;

    quote:

    "Any model with 122 hp (basically starting with the 1.4 TSI. This will switch to 125 hp soon) gets independent rear suspension. Golfs only get that from 150 hp upwards."


    denilmiş.Günahı vebali onların boynuna

    Linkteki bilgiler yanlış o zaman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yazilanlarin bircogu palavra. vw seat skoda gumbur gumbur piyasaui silip supuruyor.disarda biraz etrafiniza bakin golf octavia passat leon jetta kayniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Megane VS Leon
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    VAG grubunundan beklenen dediklerim doğru çıkıyor galiba.

    Adamlarla dalga geçiyordum haklı çıktım.

    Audi'den artan parçalarla VW'yi

    VW'den artanlarla da Seat'ı

    Seat'tan artanlarla da Skoda'yı yapıyorlar.

    Çoğu aracın ortak noktası var.Ve genelde Leon-Golf ortak noktası oluyor.Sonra onlardan artanlar octaviaya uyduruluyor.Böylece stokta parça kalmıyordu7

    O değilde bu hareketler VAG grubu sıradanlaştırır ve kalitesini düşürür gibime geliyor.

    Sonuçta Audi ile Skoda aynı platformu kullanmaya kalkarsa ya maliyet artacak ya da kalite düşecek.

    Bu da her türlü VAG grubun zararına.Aracın yapı itibari ile üst sınıfı olursa malzeme kalitesi kötü olur.İç mekan kaliteli olsa fiziki yapı kötü olsa bu Audi ve VW satışlarını düşürür.

    Kısaca VAG bana göre kendi kuyusunu kazıyor son 5 yıldır.

    Skoda,Audi,VW,Seat özgünlük yok arablarda sadece malzeme kalitesi ve yol tutuşu farkı ile sorunlar farklı.Tasarım hepsi keskin çizgilerle yapılmış.Platformun aynı kullanılması normal,motorlarında kullanılması normal hatta iyi bir şey sayılabilir ama şu var.Araçlara bunları uygun

    yerleştirip yerleştiremedikleri.O kadar araba satıyorlar ama DSG'yi düzeltemediler.

    VAG grup aslında araçlarında ortak parça kullanımını ne kadar azaltırsa o kadar iyi olucağı düşüncesindeyim.Platform vs. ortak kullanılması normal ama alt yapı elemanları farklı olması bunun uyumlulukları çok sıkıntılı.

    Tam Cihan Abilik konu olmuş.O da olsa tadından yenmez

    Yanlış düşünmüşsün ;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    Şirvan Abi Superb,Mondeo ile rakip değil mi?

    Octavia C ile D sınıfı arası kalmış bir araç.

    Bence Fransız D sınıflarına rakip olsun.

    Elbette superb kağıt üzerinde rakip ama gerçekte mondeo çok daha iyi bir araç.

    Octinin iç hacmi rakiplerinden büyük olduğu için bir nmiktar d sınıfı rakibi gibi görülüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 207m kullanıcısına yanıt
    Sildim gitti hocam bugün çok tepki almak istemiyorum
    Çünkü VAG grubu gelirse taşlar beni yazdıklarım doğru-yanlış fark etmez ama taşa tutarlar beni.
  • a3 : gereksiz pahalı

    golf : gereksiz pahalı

    leon : fiyat uygun , konsol tasarımı itici. fr donanım alınabilir

    Octavia : fiyatına göre kalite iyi , iç hacim geniş

    donanım tatminkar

    yalıtım ve yol tutuş dezavantajı var

    optimal donanım alınabilir


    bağımsız süspansiyon konusunda leon ile golf ün bilgileri karışmış
  • Golf'e 122, Leon'a 150 yazdım.A3 için durum nedir?Hepsinde var mı bağımsız arka süspansiyon?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: airarmada

    yazilanlarin bircogu palavra. vw seat skoda gumbur gumbur piyasaui silip supuruyor.disarda biraz etrafiniza bakin golf octavia passat leon jetta kayniyor.

    Satışları baz alarak teknik altyapı hakkında nasıl "palavra" sonucuna vardınız gerçekten merak ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Golf'e 122, Leon'a 150 yazdım.A3 için durum nedir?Hepsinde var mı bağımsız arka süspansiyon?

    a3 1.6 tdi de bağımsız arka süspansiyon yok
  • akifsari A kullanıcısına yanıt
    Düzelttim, şimdi tamam sanırım.
  • Bağımsız arka süspansiyonsuz yolculuk yapamıyorum yav.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1nvdr

    Bağımsız arka süspansiyonsuz yolculuk yapamıyorum yav.

    Aynen, ya bağımsız olacak ya da yaprak yay olacak kütür kütür.

    O ne öyle geçiş formu gibi torsiyon falan
  • Küçük hacim , çift kavrama , modüler platform...
    İyi veya kötü,yanlış veya doğru piyasaya vag yön veriyor.
    Modüler platform yeni moda , Japonlar da sistem oturunca bi 10 sene sonra geçer artık :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Kardeş birkaç yanlış bilgi var sanki

    A3 un tamamı bağımsız değil bildiğim.

    Leonun 122 bg değil 150 bg den itibaren bağımsız süspansiyon kullandığını biliyorum.

    Golf ise 122 bg dahil olmak üzere üstü bağımsız.

    Octi ise yavaş mondeoya rakip olsun bence.

    1.6 dizel bildiğim kadari ile torsiyon doğruluk payi yuksek ,A3 sedan içinde ayni durum söz konusu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..NeyzeN.. -- 24 Mart 2014; 10:39:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.