Şimdi Ara

AB ve Çin, elektrikli araçlar için minimum fiyat anlaşması yapabilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
412
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • AB ve Çin, elektrikli araçlar için minimum fiyat anlaşması yapabilir
    Avrupa Birliği, bir süre önce Çinli elektrikli araçlara yüzde 35 ek gümrük vergisi getiren düzenlemeyi onaylamış ve beş yıllığına yürürlüğe koymuştu. Blok, aynı zamanda Çin ile bu konuda görüşmelerin sürdürüleceğini ve daha uygun bir seçeneğin araştırılacağını da söylemişti. Şimdi ise AB ve Çin’in elektrikli araçlar için minimum fiyat anlaşması yapabileceği belirtiliyor.



    Çinli araçlara AB’de minimum fiyat şartı getirilebilir



    Avrupa Birliği (AB) ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli araçlar için Avrupa’da uygulanacak bir asgari fiyat konusunda anlaşmaya varmak üzere. Eğer taraflar mutabakata varırsa, Ekim ayı sonunda yürürlüğe giren AB’nin ek gümrük tarifeleri kaldırılabilir.



    Avrupa Parlamentosu Ticaret Komitesi Başkanı Bernd Lange, Alman televizyon kanalı n-tv’ye verdiği röportajda, Çin menşeli elektrikli araçlara yönelik özel tarifelerin son bulabileceğini söyledi. Lange'ye göre “AB ve Çin bir anlaşmaya yakın: Çin, elektrikli araçlarını Avrupa’da belirli bir asgari fiyattan sunmayı kabul edebilir.”



    AB ve Çin, elektrikli araçlar için minimum fiyat anlaşması yapabilir
    Lange konuyla ilgili daha fazla ayrıntı vermedi ancak şunları ekledi: “Bu, tarifelerin başlangıçta getirilmesinin nedeni olan haksız sübvansiyonlar yoluyla rekabetin bozulmasını ortadan kaldıracaktır.” dedi. Her ne kadar anlaşmanın yakın olduğu ifade edilse de tarifelerin tamamen kaldırılıp kaldırılmayacağı ve ne zaman yürürlükten kalkacağı henüz net değil.



    Ayrıca Bkz.Türkiye’de BYD fırtınası: Eleştiri ve yüksek talep bir arada



    Tarafların kapalı kapılar ardında devam eden müzakerelerinde, Çinli otomobil üreticilerinin elektrikli araçlarını Avrupa’da belirli bir fiyatın altında satmama teklifinin yeniden masaya geldiği öne sürülüyor. Daha önce 30.000 euro seviyesinde bir asgari fiyat konuşulmuştu, ancak bu teklif AB tarafından reddedilmişti.



    Çin ve Almanya’dan gelen baskı



    Çin, getirilen ek vergiler için Dünya Ticaret Örgütü’ne (DTÖ) özel tarifelerin iptali için dava açarken üreticiler de AB’de kendi yasal mücadelelerini başlatıyor. AB içindeki görüş ayrılıkları da dikkat çekiyor. Almanya Başbakanı Olaf Scholz, Çin’e uygulanan tarifelere en başından beri karşı çıkıyor. Scholz, Alman otomobil üreticilerinin Çin’de büyük bir pazar payına sahip olduğunu ve tarifelerin karşı önlemlerle Alman üreticilere zarar verebileceğini savunuyor.




    Kaynak:https://www.electrive.com/2024/11/25/eu-and-beijing-could-agree-on-a-minimum-price-for-china-made-evs/







  • saçma geliyor bu durum bana. senden ek vergi almayacağız ama sen en az yüzde 30-40 kar ederek sat ki bizim markalar çok pahalı kalmasın! AB ve Çin, elektrikli araçlar için minimum fiyat anlaşması yapabilir 


    vergi olarak alın bari onu AB ve Çin, elektrikli araçlar için minimum fiyat anlaşması yapabilir 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 25 Kasım 2024; 19:27:44 >
  • Arkadaşlar eleştiriyorsunuz ama Ab'nin yaptığı kendi açılarından bakarsanız doğru ve mantıklı. Ne yapsınlar çinlilerin pazarı ele geçirmesine göz mü yumsunlar ? Kendi markaları ve halkı için orta yolu bulmaları gerekiyor.

  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    Kendileri Dünyanın dört bir yanında bunu yaptılar ama. Yanlış anlaşılmasın, yerel üreticilerin korunması gerektiğini ben de düşünüyorum, ama bunu tek başına, sadece yüklü ek vergilerle yaparsan, ortaya yeni bir fikir veya inovasyon koymazsan, öyle ya da böyle bu pazarda yıkılırsın. AB de bunun farkında, ama bir taraftan da orta yol arıyor. Bugün önemii teknolojilerin arkasında Çinli şirketlerin ismini de duyuyoruz, bu gücü tamamen yok sayarsanız düşündüğünüzden daha hızlı erirsiniz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Haklısınız hocam ama çinli markaların ucuzluk dışında hangi teknolojik yenilik kullanıyorlar ? Yanlış anlaşılmasın bilmediğimden soruyorum. Benim bildiğim ucuz oldukları için fazla satılıyor.

  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    Ucuz ve aynı özelliklerde araç satıyor, hatta bazı noktalarda geçiyorlar da özellik konusunda (menzil vb. ) böyle olunca da AB vatandaşları, neden daha ucuza aynı özellikler var iken pahalı olanı alayım ki diyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yaparsa bizimkiler yapar, BYD TR'nin fiyatlarından etkilenmiş olmalılar.
    Bir ihtimal de bizim yetkililerden birisi EU muhabirlerinden birine konuşmuştur.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu da garip resmen diyor ki bizim ülkemizde biz değil 5 kazan, bu kadar yüksek karlarla satış yapan Çinli yaptığı karla çok daha iyi yatırımlar yapıp araçlarının çok daha iyi özelliklerle donatır o zaman da AB'nin hiç şansı kalmaz rekabette

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Vaybe demek ki serbest piyasa hikayeymiş. Adamlar ucuz satarsanda tepene biniyormuş pahalı da satarsan.
    Bizim de bu serbest piyasa işini bida düşünmek lazım.Devletin serbest piyasa ne yapabilirim ki dememesi lazım artık.

  • Halka diyorlar ki "biz belinizi kırana kadar şey edicez size. Yok öyle ucuza bişey almak" :) :)



    Şu 5-6 senedir liboşların ve liboş ekonomistlerin döne döne girdikleri şekilleri izlemek kadar zevkli bir şey yok

    Bakalım düne kadar "olur mu öyle şey, serbest piyasa, ölçek ekonomisi, karışamazsın" diye böğürüp durdukları her sözü daha nereye kadar yutacaklar

    Sonuçta bir mürit gibi efendilerinin hareketlerini savunmak için kıvranacaklar :) :)

  • Bu aradaki kazanç kimin cebine girecek onu da net şekilde belirtselerdi keşke.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.