Şimdi Ara

ABD, tekeli kırmak için Google'ı Chrome'u satmaya zorlayacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
382
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ABD, tekeli kırmak için Google'ı Chrome'u satmaya zorlayacak
    ABD Adalet Bakanlığı, teknoloji devi Google'a yönelik tarihi bir antitröst davasında, şirketin popüler web tarayıcısı Chrome’u satmaya zorlanmasını talep etmeye hazırlanıyor. Bu adım, hem çevrimiçi arama pazarını hem de hızla büyüyen yapay zeka sektörünü yeniden şekillendirebilecek potansiyele sahip.



    Tarihi bir an



    Google'ın ana şirketi Alphabet’e yönelik dava, ABD Başkanı Donald Trump döneminde başlamış ve Başkan Joe Biden yönetiminde devam etmişti. Adalet Bakanlığı’nın talepleri arasında, Google’ın arama motoru ve yapay zeka projelerine ilişkin veri lisanslama gereklilikleri de bulunuyor. Federal yargıç Amit Mehta’nın bu önerileri kabul etmesi durumunda, teknoloji sektöründe büyük bir dönüşüm yaşanabilir. Mehta, geçtiğimiz aylarda Google’ın bir tekel olduğuna karar vermişti.



    ABD, bundan yaklaşık 20 yıl önce Microsoft’u da benzer şekilde parçalamaya çalışmış ancak bu, başarısız bir girişim olarak sonuçlanmıştı. Google davası ise o dönemden bu yana bir teknoloji şirketini dizginlemeye yönelik en agresif çabaya işaret ediyor.



    ABD, tekeli kırmak için Google'ı Chrome'u satmaya zorlayacak
    Dünyanın en popüler web tarayıcısına sahip olmak Google'ın reklam işi için kilit öneme sahip. Şirket, oturum açmış kullanıcıların faaliyetlerini görebiliyor ve bu verileri, gelirinin büyük bir kısmını oluşturan reklamları daha etkili bir şekilde hedeflemek için kullanabiliyor. Google aynı zamanda Chrome’u yapay zeka ürünü Gemini'ye yönlendirmek için de kullanıyor. StatCounter’a göre Chrome, tarayıcı pazarının yüzde 66’sına hakim durumda.



    Chrome’un satılması isteniyor



    Google’ın düzenleyici ilişkilerden sorumlu başkan yardımcısı Lee-Anne Mulholland, Adalet Bakanlığı'nın “radikal bir gündem” peşinde olduğunu savunarak, Chrome'un satılması dahil önerilen çözümlerin tüketicilere, geliştiricilere ve ABD'nin teknolojik liderliğine zarar vereceğini belirtti.



    Adalet Bakanlığı ise konu hakkında yorum yapmaktan kaçındı. Ancak yetkililer çözümün diğer bazı yönlerinin daha rekabetçi bir pazar yaratması halinde hükümetin Chrome satışının gerekli olup olmadığına daha sonraki bir tarihte karar verme seçeneğine sahip olduğunu da sözlerine ekledi.



    Ayrıca Bkz.Google, Chromebook'ları Android'e geçirmeyi planlıyor



    Adalet Bakanlığı’nın önerileri arasında Google’ın Android işletim sistemini diğer ürünlerinden ayırması ve web sitelerine, içeriklerinin yapay zeka ürünlerinde kullanılmasını önleme imkanı tanınması da bulunuyor. Ayrıca, reklamverenlere daha fazla kontrol sağlanması ve Google’ın reklam yerleşimleri konusunda daha şeffaf olması isteniyor.



    Adalet Bakanlığı avukatları ve eyalet başsavcıları Ekim ayında yaptıkları ilk başvuruda tüm bu seçeneklerin yanı sıra Google'a karşı açılan davanın merkezinde yer alan münhasır sözleşmelerin yasaklanmasını da talep etmişlerdi. Bu, doğrudan Google ve Apple arasındaki 20 milyar dolarlık “varsayılan arama motoru”  anlaşmasına işaret ediyor.



    Chrome’un satışı ve olası alıcılar



    ABD, tekeli kırmak için Google'ı Chrome'u satmaya zorlayacak
    Chrome’un satışı gerçekleşirse, bunu kimin alabileceği büyük bir soru işareti. Amazon gibi güçlü alıcılar, kendileri de antitröst soruşturmalarına tabi oldukları için bu tür bir anlaşmaya yanaşamayabilir. Uzmanlar, OpenAI gibi bir yapay zeka şirketinin Chrome’u almasının, hem dağıtım hem de reklam alanında güçlü bir sinerji yaratabileceğini belirtiyor.



    Bu süreç, son yirmi yılın en büyük teknoloji düzenleme hamlelerinden biri olarak tarihe geçebilir. Google’ın olası itirazları ve dava sürecinin karmaşıklığı göz önüne alındığında, sonucun nasıl şekilleneceği ise merak konusu.



    Mehta'nın Ağustos ayında Google'ın hem çevrimiçi arama hem de arama metni reklamları pazarlarında antitröst yasalarını ihlal ettiği yönündeki kararını Google, temyize götüreceğini açıklamıştı. Yargıç, Google'ın yasadışı davranışını düzeltmek için ne gibi değişiklikler yapması gerektiği konusunda Nisan ayında iki haftalık bir duruşma ayarladı ve Ağustos 2025'e kadar nihai bir karar vermeyi planlıyor.



    Bu arada ABD Adalet Bakanlığı’nın antitröst yetkilileri, Google’ın veri lisanslama süreçlerine ilişkin çözümler üzerinde de çalışıyor. Bunlar arasında Google’ın, kullanıcıların arama ve tıklama verilerini diğer şirketlere lisanslaması ve Google’ın, arama sonuçlarını şu anda mevcut olan ancak kısıtlamalar içeren lisanslama modelinden çıkarıp, daha geniş bir şekilde diğer platformlara sunması bulunuyor.




    Kaynak:https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-11-18/doj-will-push-google-to-sell-off-chrome-to-break-search-monopoly







  • Yasadışı bir davranışı varsa elbet büyük cezalarla cezalandır ama "sen tekel oldun" diye geliştirdiğin, para kazandığın tarayıcıyı satacaksın ne demek?
    Zorbalığın iyice dibine vurdular.

  • Lomax. kullanıcısına yanıt
    Zorbalık değil rekabet. Tekelin önlenmesi rekabetin temelidir.

  • Lomax. kullanıcısına yanıt

    Tekelleşmeyi önleme konusunda sert görünümlü tedbirler alıyor gibi yapmayı seviyorlar. Sonuç ne oluyor? Windows'tan Internet Explorer çıkartılacaktı ama sonuç olarak Edge geldi hayat devam ediyor.

  • Mantık terk..ABD, tekeli kırmak için Google'ı Chrome'u satmaya zorlayacak 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lomax. kullanıcısına yanıt
    Zorbalık?

    Google, girdiği her ekosistemi yavaşça elegeçiren bir şirket.

    Chrome üzerindeki gücü yeni web standartlarının belirlenmesinde güçlü bir etken. Yani bunun anlamı, çıkarına uygun sistemler geliştirip tarayıcıya entegre ediyor. (FLoC gibi, FLoC Cookie gibi birşey anca silemiyorsun, sıfırlayamıyorsun. Bu sadece bir örneği.)

    Android ve youtubede google'ın elinden alınmalıdır. Şu web sitesine yaptığım yorumlar bile google amcanın youtube algoritmasında beni teknoloji meraklısı kategorisine sokuyor. Çünkü bu sitede diğer siteler gibi google tag eklemiş ve sayfadaki her veri kırıntısından google amcanın haberi oluyor.

    Bu hizmetleri bu siteler istemeselerde kullanmak zorunda, aksi taktirde arama motorundan silinir giderler. Al sana tekel.
    Eskisi gibi sadece sitemap okuyup indeksleyim devri bitti yok.

    Androidte durum daha kötü, internette bulduğun numarayı arayıp aramadığın, hangi saatte aradığın, kaç saniye konuştuğuna kadar alır, çünkü işletim sistemide onun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Seto-Kaiba -- 19 Kasım 2024; 13:46:42 >




  • Google’ın elinden Chrome yerine Android’i ve YouTube’u alsınlar yeter.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr. Jingles -- 19 Kasım 2024; 14:14:14 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Google yaptığı her hareketle şeytani bir şirket gibi davranıyor. Gizlilik 0 ve google servislerine mahkum gibiyiz eğer küçük bir servet verip apple ürünü almaz isek...

  • Seto-Kaiba kullanıcısına yanıt

    Evet zorbalık, neden mi?


    Alıntı

    metni:
    Google, girdiği her ekosistemi yavaşça elegeçiren bir şirket.

    Bu tüm şirketler için "altın gol" olarak belirlenen hedef değil mi?

    Alıntı

    metni:
    Chrome üzerindeki gücü yeni web standartlarının belirlenmesinde güçlü bir etken.

    Katılmakla beraber, Chrome web standartlarını belirleyebilecek kadar güçlenirken, Google arama motoru tek alternatif haline gelirken rakip firmalar ne yapıyordu?

    Alıntı

    metni:
    Şu web sitesine yaptığım yorumlar bile google amcanın youtube algoritmasında beni teknoloji meraklısı kategorisine sokuyor.

    İşte bu yüzden, eğer kanuna uygun olmayan herhangi bir davranış varsa en yüksek perdeden cezalandırılmalı diye yazdım ama satmaya zorlamak bambaşka bir yaptırım.

    Alıntı

    metni:
    Çünkü bu sitede diğer siteler gibi google tag eklemiş ve sayfadaki her veri kırıntısından google amcanın haberi oluyor.Bu hizmetleri bu siteler istemeselerde kullanmak zorunda, aksi taktirde arama motorundan silinir giderler. Al sana tekel.

    Dolayısıyla bu sitelerin sırf Google arama moturunda kalabilmek, üstte listelenebilmek, daha çok tık alabilmek için bilerek ve isteyerek kabullendikleri bir karşılıklı kabul durumu değil mi?


    Konu tekel haline gelmiş Google'ı ya da Chrome'u savunmak değil.

    Bu adamlar yıllar içinde bu noktaya gelene kadar rakipleri ne yapıyordu?

    Ve şimdi neden tek tek firmanın altyapısına geçmeye mecbur kalıyorlar?

    Demek ki alternatifini yapmadılar, yapamadılar ya da yapmak istemediler.


    Senin bir firman var, ürününü ya da yazılımını yıllar içinde piyasayı domine edebilecek kadar geliştiriyorsun ve yaygınlaştırıyorsun.

    Kaldı ki rakip firmalar kıllarını kıpırdatmıyor, kullanıcılar da çıkarlarına uygun gördüklerinden ürünlerini kullanmaya devam ediyorlar.

    Sonra birisi sana gelip, "senin ürünün piyasada tekel oldu" dolayısıyla ürününü, yazılımını satacaksın diye şart koşuyor.


    Buna zorbalıktan başka ne denebilir ki?





  • Benzerini Apple için Safari de de yapmalarını rica ederiz. O zaman tam olur.

  • Lomax. kullanıcısına yanıt

    Hep daha fazlasını vermek, eninde sonunda elindeki herşeyi vermeye çıkıyor, bir arama motoru kimsenin donunun markasını öğrenmeye ilgi duymamalı. Google veya diğerleri fark etmez. Bugün google fazlasını istediği için daha güçlü konumda. Ticari model olarak evet güzel, ama ihtiyaçlara cevap vermek konusunda yeterli mi değil.


    Bu pazarda bir arama motoru site haritasından içerikleri indeksleyip çıkmalıdır. Aksi taktirde saçma sapan sorunlarla boğuluruz. İnternette bugün çöp içeriklerin arasından gerçek bilgiyi bulmak çok daha zor, nedeni yine google'ın ta kendisi.

    Örneğin,

    Google'ın sayfa analizinde kod içerik oranı denilen saçmalık yüzünden tek kelimeli cevabı olan bir sorunun cevabı, içerik oranını arttırmaya çalışan site sahipleri yüzünden tarihcesine kadar anlatılıp cevap olan tek kelime paragraf içinde kaybediliyor. Bunu yapmazsa Kod içerik oranı 99/1% olacak çünkü ve arama motoru içeriğini önemsemeyecek.


    Sonucuna gelince, şimdi sen 1 kelime için uzun uzun bir yazı okumak zorunda kalıyorsun, nedeni bu ve benzeri saçmalıklar silsilesi.


    Sen olayı sadece site kazancı ve arama motoru ilişkisi açından değerlendiriyorsun, benim için önemli olan ise içeriğin kalitesi ve son kullanıcı tarafından erişilebilirliği.


    Bu arada bu vesile ile haber sitelerinin neden saçma sapan haber metinleri kullanmış olduğunu ve neden arama motorunda birinci sayfada kaldığınıda öğrenmiş oldunuz.


    Son ek: Eskiden google bunu(Kod/içerik oranını) sadece sitenin açılma hızını ölçmek ve yavaş bağlantıları filtrelemek için kullanıyordu, şuanda ise sadece ticari maksatlar için kullanıyor. Yani bu alandada tekel olana kadar bunu kullanıcı lehine birşeymiş gibi sunduğu şeylerden biriside bu.


    Google'ın kendi sayfalarında dayattığı bu kurala dolaylı yollarla(Ağır tek script yerine script scripti çağırır, yoksa %90 ı boş olan anasayfasında tonla takip scriptini nasıl çalıştıracak) uymadığını söylememe gerek yoktur sanırım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Seto-Kaiba -- 19 Kasım 2024; 16:9:12 >




  • Haahh şöyleee...

    Amazon da Google da tırmalasın biraz.

    Niyahet sopanın ucunda yazan göründü. Chrome ha? Ucuz yırtmışlar.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.