Şimdi Ara

Abs.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
2.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUFANER

    Evet arkadaşlar bencede ABS li bir araç çok daha iyi ve güvenlidir.
    "ABS kullanıldığı taşıtın kararlılığını manevra ve durma yeteneğini artırabilen bir fren sistemidir. Dört-tekerlek ABS tekerlek kilitlenmesini önleyerek sürücülere acil frenleme durumlarında kararlılık ve yön kontrolü sağlamaktadır. İlk kez 1936 yılında Almanya'da geliştirilen ve patenti alınan ABS Almanca "antiblockiersystem." teriminden kısaltılmıştır ve İngilizcesi de benzer anlamdaki Anti-lock Brake System dir. ABS her tekerleğin yakınında dönme hızını algılayarak tekerleklerin çekiş kaybettiği ve kilitlenmek üzere olduğunu algılayan sensörlere sahiptir. Elektronik kontrol ünitesi (ECU- Electronic Kontrol Unit) bu sinyalleri değerlendirerek fren basıncını değiştirmek yoluyla tekerlek kilitlenmesini önleyen hidrolik kontrol ünitesine (HCU- Hydraulic Kontrol Unit) komutlar gönderir"

    Benim de aklıma takılan bir soru var ABS li bir araçta yol koşulu müsait trafiğe kapalı bir alandasınız 60km/h hızla giderken birden el frenini sonuna kadar çekiyorsunuz bu durumda ABS devreye girerek arka tekerleklerin kilitlenmesini önler mi? böyle bir durumla karşılaşan oldu mu?


    Benzerini denemiştim, Araç 1.6 Jetta ComfortLine; arkada ABS sistemi var mı diye anlamak için 70le filan giderken asfalt yolda hafif frene bastım ve el frenini yavaş yavaş çektim, arka tekerlekler tam kilitlenmek üzereyken çatır çatır öttürdü arabayı... El frenini biraz daha çektiğimde ise ABS mekanik sesini çıkartmaya devam etmesine rağmen arkalar kazık sıktı yolda birbirine paralel iki tane siyah çizgi oluştu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: !!!Chinogolog!!!

    ABS devreye girmediği sürece iyidir

    Bu arada Megane ile 30m, Tofaş ile 50m diyen arkadaşımıza sesleniyorum.. O ABS ile alakalı değil hocam, o Tofaşın freninin kötü olmasıyla alakalı

    Şimdi kuş serisine laf atıyorum diye ceza almayalım, 1 Ay öncesine kadar bende doğan kullanıyordum hemde SLX

    Buraya koptum.Özellikle gif çok süper olmuş oraya

    @HaCKeRBoY64

    Hocam ABS'nin arkada önde olması diye bir durum yoktur.Abs pedala bağlı bir beyinle ayarlandığı için mekanik olan el freni için bir müdahele olmaz.Ama geri geri giderken freni köklerseniz Abs devreye girer




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Screamer


    @HaCKeRBoY64

    Hocam ABS'nin arkada önde olması diye bir durum yoktur.Abs pedala bağlı bir beyinle ayarlandığı için mekanik olan el freni için bir müdahele olmaz.Ama geri geri giderken freni köklerseniz Abs devreye girer


    Hocam, yazın müsait bir günde yolunuz Uşak'a düşerse size uygulamalı olarak gösterebilirim bir değil bir kaç defa denedim sonuç aynı, ön tekerler kilitlenmesin diye de asfalt yolu seçmiştim...

    Başka arkadaşlar da deneyip paylaşabilir...

    Bazı araçlarda ABS 2 tekerde vardır, bazı araçlarda 4 tekerde... Forumda yanlış hatırlamıyorsam O.B.K. hocam paylaşmıştı böyle bir konuyu... ESP olan araçların hepsinde 4 tekerinde de ABS vardır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: Screamer


    @HaCKeRBoY64

    Hocam ABS'nin arkada önde olması diye bir durum yoktur.Abs pedala bağlı bir beyinle ayarlandığı için mekanik olan el freni için bir müdahele olmaz.Ama geri geri giderken freni köklerseniz Abs devreye girer


    Hocam, yazın müsait bir günde yolunuz Uşak'a düşerse size uygulamalı olarak gösterebilirim bir değil bir kaç defa denedim sonuç aynı, ön tekerler kilitlenmesin diye de asfalt yolu seçmiştim...

    Başka arkadaşlar da deneyip paylaşabilir...

    Bazı araçlarda ABS 2 tekerde vardır, bazı araçlarda 4 tekerde... Forumda yanlış hatırlamıyorsam O.B.K. hocam paylaşmıştı böyle bir konuyu... ESP olan araçların hepsinde 4 tekerinde de ABS vardır...

    Valla ilk defa duydum.Çok ilginç geldi.Ben bir araştırayım en iyisi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Screamer

    Valla ilk defa duydum.Çok ilginç geldi.Ben bir araştırayım en iyisi


    Dört tekerlek ve iki arka tekerlek ABS'lerin farkı

    Dört-tekerlek ABS, acil durma koşullarında taşıt kararlılık ve geliştirilmiş manevra yeteneğini sürdürmek için tasarlanmıştır. Dört-tekerlek ABS donatılmış bir taşıtta frenleme sistemi, dört tekerleğin her birinde tekerlek kilitlenmesini önleyerek, sürücüye geliştirilmiş yönlendirme kontrolü sağlamak için frenleme basıncını düzenler.
    Arka-tekerlek ABS ise, daha çok kamyonet, minibüs ve spor taşıtlarda görülmekte ve sadece arka tekerleklerin tekerlek kilitlenmesini önlemek için kullanılmaktadır. Bu sistem sürücüye doğrultu kararlılığını sürdürmek ve taşıtın arkasının yanlara kaymasını önlemekte yardımcı olmaktadır. Arka-tekerlek ABS sistemlerinde ön tekerleklerin hâlâ tıpkı geleneksel frenlerdeki gibi kilitlenme eğilimi vardır. Eğer kilitlenme olursa, sürücü fren pedal basıncını ön tekerleklerin tekrar dönmeye başlamasına yetecek kadar azaltmalıdır. Böylece sürücü taşıtı yönlendirebilir.

    Kaynak:http://www.cybergrup.org/showthread.php?t=3476

    Alakasız biraz ama burada da ABS ile ilgili ayrıntılı bilgi mevcut...
    http://www.vwmekatronik.com/abs-nedir.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 24 Mart 2010; 20:39:49 >




  • Teşekkürler.Bir şey daha öğrenmiş olduk böylece.

    İmzaya baktım da öğretmen olarak da başarılısınızdır heralde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Screamer

    Teşekkürler.Bir şey daha öğrenmiş olduk böylece.

    İmzaya baktım da öğretmen olarak da başarılısınızdır heralde

    Estağfurullah hocam, yardımcı olabildiysem ne mutlu bana

    Öğretmenliğe gelince de, daha başlamak nasip olmadı 1. sınıfım ben Yüksek lisans filan derken 4-5 senem var daha öğretmenliğe




  • Okul öncesi öğretmenliği görünce staj gibi düşünmüştüm.Demek öyle bir bölüm de var vay be
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Screamer

    Okul öncesi öğretmenliği görünce staj gibi düşünmüştüm.Demek öyle bir bölüm de var vay be

    Yok hocam, staj 4. sınıfta filan

    Okul öncesi öğretmenliği bölümü son zamanlarda revaçta olan çok fazla açık bulunan bir bölüm Zorunlu eğitim pilot illerde 9 yıla çıkartılacağı için öğretmen alımları yapılıyor pilot olan 30 ilde uygulanmaya başladı. Memleketim Uşak da var :)

    http://www.memur.biz/haber/20090610/20-bin-okul-oncesi-ogretmeni-atanacak.php

    Okul öncesi öğretmenleri; devlete girebiliyor, özel sektörde çalışabiliyor, kendi kreşini açabiliyor, erkekler genelde müdürlük yapıyor, akademik kadroya geçip üniversitede Profesör olabiliyor




  • İyi frenler ve kötü frenler her zaman vardı. Gerçek her zaman kompleks oluyor, iyi bir sistem aslında pek çok parametre sayesindedir. ABS parametrelerden yalnızca birisidir, tek başına siyahı beyaz yapamaz. Son tahlilde sistem bir bütün olarak çalışır (zayıf bir ihtimaldir, çünkü fren sistemleri pek geriye gitmedi) ama iyi bir ABS'siz sistem, kötü bir ABS'li sistemden daha iyi olabilir.

     Abs..


    http://www.youtube.com/watch?v=QJnrTolCWlE (46 saniye)

    alternatif link:
    http://www.youtube.com/watch?v=5qCckGVxGo4 (52 saniye),
    http://smotri.com/video/view/?id=v991193c377

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    ayrıca bkz:
    http://forum.donanimhaber.com/m_46855422/mpage_1/f_/key_//tm.htm#46855422

    edit: link güncellemesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 23 Şubat 2011; 12:09:59 >




  • quote:

    Beyler abs siz bir polo 2006 trendline var...

    2006 model Polo'da ABS nasıl olmaz yaw. Bir yanlışlık olmasın bu işte .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    quote:

    Beyler abs siz bir polo 2006 trendline var...

    2006 model Polo'da ABS nasıl olmaz yaw. Bir yanlışlık olmasın bu işte .


    Bende onu diyecektim, 97 Corsamda bile var... Arka tekerlek abs konusunda da, arka tekerlekler naparsanız yapın zaten sert frende kitlenmez.. Kamyon falan ayrı tabi..
  • Onun nedeni ABS değil, 2 araç arasındaki fren sistemlerindeki kalite ve teknoloji farkıdır. Yaygın kanının aksine ABS kuru zeminde fren mesafesini bir miktar uzatır.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nike

    ABS şart güvenli bir sürüş için Megane ile 30 m durabiliyordum Tofaş ile 50 m. Yeni araç alıyorsanız ABS li tercih edin.
    />


  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    quote:

    Beyler abs siz bir polo 2006 trendline var...

    2006 model Polo'da ABS nasıl olmaz yaw. Bir yanlışlık olmasın bu işte .


    Yok maalesef. Bizimde 2006 yılında sfır aldığımız Polo aracımızda ABS yoktu. Opsiyonel alınıyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Onun nedeni ABS değil, 2 araç arasındaki fren sistemlerindeki kalite ve teknoloji farkıdır. Yaygın kanının aksine ABS kuru zeminde fren mesafesini bir miktar uzatır.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nike

    ABS şart güvenli bir sürüş için Megane ile 30 m durabiliyordum Tofaş ile 50 m. Yeni araç alıyorsanız ABS li tercih edin.
    />





    Evet hocam, onun için ABS sıkışık trafikte öndeki aracı arkadan "dıkalamak" için güzel bir donanım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eggys

    abs fren mesafesini uzatır


    abs nin çalışma prensibi bas abs yi aktif hale getir ve hedeften kaçtır


    abs olmayan bir araçta frene panik fren olarak bastığınızda tekerlekler kilitlenir ve manevra yapmanız imkansız hale gelir.

    aracınızda abs nin olması avantajdır sizin için

    şaka gibi cevaplar gelmiş başlığa, zaten mercedes bmw de kötü bişey olduğundan koyuyor,

    1. si ABS fren mesafesini uzatmaz kısaltır, sadece profesyonel sürücüler ABS'siz araçla ABS'li araçtan daha kısa mesafede durabilir, normal sürücünün önüne çocuk fırladığında, frene sonuna kadar basar, tekerlekler kaymaya başladığı andan itibaren, sürtünme katsayısı sıcaklığın da etkisiyle azalmaya başlar

    2.si ABS hayat kurtarır, 50 ile giderken 30 metre ilerinize çocuk çıktığında ABS'li araçla son anda manevra yaparak çarpmaktan kurtulabilirsiniz. (intikal mesafesi 11,2m fren mesafesine eklenmiştir, kalkıp da 90'la giden araç 38 metrede duruyor, 50'yle giden 30 metreden önce durur demeyin)

    Bu işin okulunu okuyorum, yollar buna göre tasarlanıyor, hız limitleri bunlaragöre belirleniyor, bugün sıfır araç alırken ABS'sizini bulmak zorsa, ABS'nin iyi bişey olduğunu gösterir, adamlar torpido gözüne lamba koymaktan arka camları otomatik yapmaktan, cd çalar koymaktan kaçarken, ABS'yi koyuyorlar, sizce neden?


    quote:

    Orijinalden alıntı: vestigo

    abs fren mesafesini kısaltmıyor aksine uzatıyor,normal yol şartlarında bazen biraz erken devreye giriyor araç geç duruyor (başıma çok gelmişti) özellikle kaygan yollarda işe yarayan bir sistem. birde satarken abs özelliği var demek alıcıyı cezbeden bir özellik

    tek diyeceğim, lastiklerinizin ömrü bitmiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 25 Mart 2010; 22:48:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUFANER

    Evet arkadaşlar bencede ABS li bir araç çok daha iyi ve güvenlidir.
    "ABS kullanıldığı taşıtın kararlılığını manevra ve durma yeteneğini artırabilen bir fren sistemidir. Dört-tekerlek ABS tekerlek kilitlenmesini önleyerek sürücülere acil frenleme durumlarında kararlılık ve yön kontrolü sağlamaktadır. İlk kez 1936 yılında Almanya'da geliştirilen ve patenti alınan ABS Almanca "antiblockiersystem." teriminden kısaltılmıştır ve İngilizcesi de benzer anlamdaki Anti-lock Brake System dir. ABS her tekerleğin yakınında dönme hızını algılayarak tekerleklerin çekiş kaybettiği ve kilitlenmek üzere olduğunu algılayan sensörlere sahiptir. Elektronik kontrol ünitesi (ECU- Electronic Kontrol Unit) bu sinyalleri değerlendirerek fren basıncını değiştirmek yoluyla tekerlek kilitlenmesini önleyen hidrolik kontrol ünitesine (HCU- Hydraulic Kontrol Unit) komutlar gönderir"

    Benim de aklıma takılan bir soru var ABS li bir araçta yol koşulu müsait trafiğe kapalı bir alandasınız 60km/h hızla giderken birden el frenini sonuna kadar çekiyorsunuz bu durumda ABS devreye girerek arka tekerleklerin kilitlenmesini önler mi? böyle bir durumla karşılaşan oldu mu?


    önlemiyor sayın TUFANER, önlemeye çalışıyor ama önleyemiyor, ABS siste muyarı lambasını yakıyor, ABS devreden çıkıyor, motoru kapatıp açınca düzeliyor




  • abs nin faydalarını arkadaslar yazmıs yalnız soruyu okuyunca benim aklıma (baska bir baslaıkta )bir arkadasın abs siz polonun abs li olan ancak polo olamayan diğer araclardan cok daha güvenli olduguna ilişkin yorumu geldi yani abs'siz arac polo ise sorun yoktur hatta daha bile güvenlidir denebilir :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:





    şaka gibi cevaplar gelmiş başlığa, zaten mercedes bmw de kötü bişey olduğundan koyuyor,

    1. si ABS fren mesafesini uzatmaz kısaltır




    Hocam yanlış anlaşılmak istemem.Art niyetli bir cevabta vermiyorum.ANcak geçen ay toyota yaris aracımı abs ışı yaktığı ve sağ ön kaliper takımı sıkışma yaptığı için servise götürmüştüm.Avc.Sonkar bayisi.ORda ki adam bana Abs nin fren mesafesini uzattığını ancak kızaklamayı önlediği ve manevra yapıp kazadan kurtarma şansı verdiğini söylemişlerdi.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.