Şimdi Ara

Abs.. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
70
Cevap
0
Favori
2.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macka_61

    abs nin faydalarını arkadaslar yazmıs yalnız soruyu okuyunca benim aklıma (baska bir baslaıkta )bir arkadasın abs siz polonun abs li olan ancak polo olamayan diğer araclardan cok daha güvenli olduguna ilişkin yorumu geldi yani abs'siz arac polo ise sorun yoktur hatta daha bile güvenlidir denebilir :))

    esp'li araçla esp'siz focus gibi sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    şaka gibi cevaplar gelmiş başlığa, zaten mercedes bmw de kötü bişey olduğundan koyuyor,

    1. si ABS fren mesafesini uzatmaz kısaltır, sadece profesyonel sürücüler ABS'siz araçla ABS'li araçtan daha kısa mesafede durabilir, normal sürücünün önüne çocuk fırladığında, frene sonuna kadar basar, tekerlekler kaymaya başladığı andan itibaren, sürtünme katsayısı sıcaklığın da etkisiyle azalmaya başlar




    Sizden de şaka gibi bir cevap gelmiş
    ABS fren mesafesini uzatır. Yol ile lastik arasındaki maximum sürtünme kuvveti kızaklama anında olur. ABS, kızaklamaya saniye de 20 defa izin vermediği için kızaklama için gerekli fren basıncından daha az basınç gönderir tekere... Teker döndüğü anda tekrar basıncı full yapar, baktı teker yine kazık sıkma eğiliminde; tekrar basıncı azaltır... Sürtünme kuvvetinden tam yararlanılmadığı için ABS'li araç; ABS'siz araçtan daha uzun mesafede durur... Hiç ABS devreye girdiğinde koltukta öne arkaya sarsıldığınızı hissetmediniz mi? Arabanın yavaşlama ivmesi sürekli değişiyor ABS devredeyken...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 25 Mart 2010; 23:32:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif
    Bu işin okulunu okuyorum, yollar buna göre tasarlanıyor, hız limitleri bunlaragöre belirleniyor,


    Buna göre derken... ABS'li araçlara göre mi? Eğer öyleyse bir referans verebilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    şaka gibi cevaplar gelmiş başlığa, zaten mercedes bmw de kötü bişey olduğundan koyuyor,

    1. si ABS fren mesafesini uzatmaz kısaltır, sadece profesyonel sürücüler ABS'siz araçla ABS'li araçtan daha kısa mesafede durabilir, normal sürücünün önüne çocuk fırladığında, frene sonuna kadar basar, tekerlekler kaymaya başladığı andan itibaren, sürtünme katsayısı sıcaklığın da etkisiyle azalmaya başlar




    Sizden de şaka gibi bir cevap gelmiş
    ABS fren mesafesini uzatır. Yol ile lastik arasındaki maximum sürtünme kuvveti kızaklama anında olur. ABS, kızaklamaya saniye de 20 defa izin vermediği için kızaklama için gerekli fren basıncından daha az basınç gönderir tekere... Teker döndüğü anda tekrar basıncı full yapar, baktı teker yine kazık sıkma eğiliminde; tekrar basıncı azaltır... Sürtünme kuvvetinden tam yararlanılmadığı için ABS'li araç; ABS'siz araçtan daha uzun mesafede durur... Hiç ABS devreye girdiğinde koltukta öne arkaya sarsıldığınızı hissetmediniz mi? Arabanın yavaşlama ivmesi sürekli değişiyor ABS devredeyken...

    şaka gibi cevaplardan kastım kimseyi aşağılamak değil ancak, eskiden abs'mi varmış, zaten fren mesafesini kısaltıyor gibi cümleler şaka gibi. günümüzde esp için konuşulan şeyler yıllardır var olan abs için deolması şaka gibi. benim arabamfocus esp'ye gerek yok diyen arkadaşları da gördük burada, ama sonunda gerçekler kabul edildi. yukarıdaki video herşeyi açıklıyor, profesyonel sürücüler dışında standart kullanıcılar için ABS daha kısa mesafede durmanızı sağlar, insanlarbenim abs'm var benim esp'm var diyerek daha fazla risk almasınlar diye abs'nin fren mesafesini uzattığı söylenir bu da gerçek değildir. çünkü ülkemizde genel psikoloji bu yöndedir

    bu sistemlerin etkili olarak çalışabilmesi için zaten ömrünü doldurmamış lastikler ve periyodik olarak bakımları ve değişimleri yapılan fren sistemi gerekli, abs'li araç alıp da sertleşmiş ya da diş derinliği çok az olan lastikle trafiğe çıkanlar için abs'de sonuç hüsran olur, frene dokunmayla abs devreye girer ve o araç çok zor durur. bunu da bizzat yaşadım.

    http://www.bosch-safebraking.com/com/language2/emergency_braking_and_steering.html

    sitede altta videolar da var bilgiler var konu hakkında tereddütü olan ingilizcesi olan arkadaşlar okusunlar bence

    http://www.bosch-safebraking.com/com/language2/important_questions_and_answers.html
    bu sayfadan alıntı yapıyorum:

    Does ABS shorten the braking distance?
    In most cases the braking distance is shorter with ABS
    than without ABS. One exception is in the case of roads
    with a loose surface such as sand or gravel. Here, without ABS, wheels which lock create a wedge of material under them. This wedge can lead to a reduction in the braking distance. But beware: in this situation, the vehicle without
    ABS can no longer be steered!

    özeti: çakıllı ve kumlu yollar dışında abs'li araç, abs'siz araçtan daha kısa durma mesafesine sahiptir


    http://dl3.interlake.net/shared/wm/M225693_20071211_153047/ABS/en/safe_braking_with_abs.wmv
    http://dl3.interlake.net/shared/wm/M225693_20071211_153047/ABS/en/drivers_experience_abs.wmv


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif
    Bu işin okulunu okuyorum, yollar buna göre tasarlanıyor, hız limitleri bunlaragöre belirleniyor,


    Buna göre derken... ABS'li araçlara göre mi? Eğer öyleyse bir referans verebilir misiniz?

    ABS'li areaçlara göre değil, durma mesafeleri için söyledim, mesela otoyolda hızlimiti yüksektir çünkü yaya trafiğine kapalıdır, yolun standartları yüksektir, geometrik standartları 2. sınıf ya da 1. sınıf devlet yolunda yüksektir

    hız limitleri hesaplarında esas faktör araçların durmamesafeleridir, karayolları yönetmeliğinegöre 1 sn reaksiyon süresi göz önüne alınır, saatte 50 km/h ile giden aracın 1 sn'de kaç metre yol gittiğini bulmak zor değildir, ancak bu da tablolaştırılmış olarak aynı yönetmelikte yer almaktadır. karayolları ne en iyi ne de en kötü araçlara göre tasarlanırlar, optimum şartlara göre yapılır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 26 Mart 2010; 2:45:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nike

    ABS şart güvenli bir sürüş için Megane ile 30 m durabiliyordum Tofaş ile 50 m. Yeni araç alıyorsanız ABS li tercih edin.
    />


    Tofaş kısmını bilemem ama Megane 30m de durmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nike

    ABS şart güvenli bir sürüş için Megane ile 30 m durabiliyordum Tofaş ile 50 m. Yeni araç alıyorsanız ABS li tercih edin.
    />


    Tofaş kısmını bilemem ama Megane 30m de durmaz

    sırf aracı kötülemek için mesaj yazmayalım lütfen arkadaş bir hız belirtmiş mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    şaka gibi cevaplar gelmiş başlığa, zaten mercedes bmw de kötü bişey olduğundan koyuyor,

    1. si ABS fren mesafesini uzatmaz kısaltır, sadece profesyonel sürücüler ABS'siz araçla ABS'li araçtan daha kısa mesafede durabilir, normal sürücünün önüne çocuk fırladığında, frene sonuna kadar basar, tekerlekler kaymaya başladığı andan itibaren, sürtünme katsayısı sıcaklığın da etkisiyle azalmaya başlar




    Sizden de şaka gibi bir cevap gelmiş
    ABS fren mesafesini uzatır. Yol ile lastik arasındaki maximum sürtünme kuvveti kızaklama anında olur. ABS, kızaklamaya saniye de 20 defa izin vermediği için kızaklama için gerekli fren basıncından daha az basınç gönderir tekere... Teker döndüğü anda tekrar basıncı full yapar, baktı teker yine kazık sıkma eğiliminde; tekrar basıncı azaltır... Sürtünme kuvvetinden tam yararlanılmadığı için ABS'li araç; ABS'siz araçtan daha uzun mesafede durur... Hiç ABS devreye girdiğinde koltukta öne arkaya sarsıldığınızı hissetmediniz mi? Arabanın yavaşlama ivmesi sürekli değişiyor ABS devredeyken...

    şaka gibi cevaplardan kastım kimseyi aşağılamak değil ancak, eskiden abs'mi varmış, zaten fren mesafesini kısaltıyor gibi cümleler şaka gibi. günümüzde esp için konuşulan şeyler yıllardır var olan abs için deolması şaka gibi. benim arabamfocus esp'ye gerek yok diyen arkadaşları da gördük burada, ama sonunda gerçekler kabul edildi. yukarıdaki video herşeyi açıklıyor, profesyonel sürücüler dışında standart kullanıcılar için ABS daha kısa mesafede durmanızı sağlar, insanlarbenim abs'm var benim esp'm var diyerek daha fazla risk almasınlar diye abs'nin fren mesafesini uzattığı söylenir bu da gerçek değildir. çünkü ülkemizde genel psikoloji bu yöndedir


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif
    Bu işin okulunu okuyorum, yollar buna göre tasarlanıyor, hız limitleri bunlaragöre belirleniyor,


    Buna göre derken... ABS'li araçlara göre mi? Eğer öyleyse bir referans verebilir misiniz?

    ABS'li areaçlara göre değil, durma mesafeleri için söyledim, mesela otoyolda hızlimiti yüksektir çünkü yaya trafiğine kapalıdır, yolun standartları yüksektir, geometrik standartları 2. sınıf ya da 1. sınıf devlet yolunda yüksektir

    hız limitleri hesaplarında esas faktör araçların durmamesafeleridir, karayolları yönetmeliğinegöre 1 sn reaksiyon süresi göz önüne alınır, saatte 50 km/h ile giden aracın 1 sn'de kaç metre yol gittiğini bulmak zor değildir, ancak bu da tablolaştırılmış olarak aynı yönetmelikte yer almaktadır. karayolları ne en iyi ne de en kötü araçlara göre tasarlanırlar, optimum şartlara göre yapılır



    sanırım inşaat mühendisliği okuyorsunuz...

    bende oyle ve ılgı alanım ulasım anlattıgın yol durum sartları sartnamelere gore dogru ama uygulamaya gore maalesef sınıfta kalan bır durum...

    dedıgınız yol sartları en kalıteli malzeme ve hesaplamayla ulkemızde kullanıldıgı kesın ama uygulama kısmı zayıf en basıtınden yenı yapılan yolun 10 gunluk dınlendırme perıyodu ve arkasında belırlı yuklemelerle ıslevsel hale getırılme ayrıca binek arac kullanımı ve agır yuklu tasıt kısmının ayrı olması gerekır bunlar ulkemız dahıl bı cok ulkede gelısmıs dahı olsa saglanamamaktadır....
    ayırıca ulkemızdekı yol yapımlarında durma gorüş mesafesi bıle dusunulmemektedır fren mesafesı hak getıre yanı kısa fren mesafesı erken farketme ıle olur bunun yanında en cok kullandıgımız kurp seklıde kaza olması ve fren yapamama ıcın bırebır olan gorus mesafesi olmayan bıcımde yapılıyor bunların hepsı maalesef malıyet hesabının oncelıkli olmasından kaynaklanıyor bu yuzden abs abs'sız arac esıt sartlarda savasıyor abs'sız arac genelde kontrolden cıkıyor ve dua okumaya bıraz erken baslıyosunuz cunku erken duruyosunuz yada allah korusun carpıyosunuz...

    bu yuzden yol karakterısıtık ozellıklerını kaybedıp sadece ulasım kısmını saglamaktadır...

    abs fren sıstemı abs'size gore fren mesafesını su sekılde uzatır dıyebılırız eger abs'siz arac cok fazla kızaklama yaprsa aradakı mesafe kısalır ama eger benım aracım gıbı abs cok erken devreye gırıyorsa kısa mesafelerde abs'lı araca gore daha da uzuyo hatta nasıl carptıgınızı anlamıyosunuz bıle hıc carpmadım ama ucundan dondum cok....

    sonuc olarak abs fren mesafesını uzatır ama guvenlı durma saglar ben cogunlukla abs'siz olan getz aracı kullanıyorum ve abs arasındakı farkı anlıyorum gercekten abs sart olması gerekır..

    ayrıca abs'lı arac daha az lastık erıtır buda ekonomık yonden ıyı bır durum....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bencn17


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    şaka gibi cevaplar gelmiş başlığa, zaten mercedes bmw de kötü bişey olduğundan koyuyor,

    1. si ABS fren mesafesini uzatmaz kısaltır, sadece profesyonel sürücüler ABS'siz araçla ABS'li araçtan daha kısa mesafede durabilir, normal sürücünün önüne çocuk fırladığında, frene sonuna kadar basar, tekerlekler kaymaya başladığı andan itibaren, sürtünme katsayısı sıcaklığın da etkisiyle azalmaya başlar




    Sizden de şaka gibi bir cevap gelmiş
    ABS fren mesafesini uzatır. Yol ile lastik arasındaki maximum sürtünme kuvveti kızaklama anında olur. ABS, kızaklamaya saniye de 20 defa izin vermediği için kızaklama için gerekli fren basıncından daha az basınç gönderir tekere... Teker döndüğü anda tekrar basıncı full yapar, baktı teker yine kazık sıkma eğiliminde; tekrar basıncı azaltır... Sürtünme kuvvetinden tam yararlanılmadığı için ABS'li araç; ABS'siz araçtan daha uzun mesafede durur... Hiç ABS devreye girdiğinde koltukta öne arkaya sarsıldığınızı hissetmediniz mi? Arabanın yavaşlama ivmesi sürekli değişiyor ABS devredeyken...

    şaka gibi cevaplardan kastım kimseyi aşağılamak değil ancak, eskiden abs'mi varmış, zaten fren mesafesini kısaltıyor gibi cümleler şaka gibi. günümüzde esp için konuşulan şeyler yıllardır var olan abs için deolması şaka gibi. benim arabamfocus esp'ye gerek yok diyen arkadaşları da gördük burada, ama sonunda gerçekler kabul edildi. yukarıdaki video herşeyi açıklıyor, profesyonel sürücüler dışında standart kullanıcılar için ABS daha kısa mesafede durmanızı sağlar, insanlarbenim abs'm var benim esp'm var diyerek daha fazla risk almasınlar diye abs'nin fren mesafesini uzattığı söylenir bu da gerçek değildir. çünkü ülkemizde genel psikoloji bu yöndedir


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif
    Bu işin okulunu okuyorum, yollar buna göre tasarlanıyor, hız limitleri bunlaragöre belirleniyor,


    Buna göre derken... ABS'li araçlara göre mi? Eğer öyleyse bir referans verebilir misiniz?

    ABS'li areaçlara göre değil, durma mesafeleri için söyledim, mesela otoyolda hızlimiti yüksektir çünkü yaya trafiğine kapalıdır, yolun standartları yüksektir, geometrik standartları 2. sınıf ya da 1. sınıf devlet yolunda yüksektir

    hız limitleri hesaplarında esas faktör araçların durmamesafeleridir, karayolları yönetmeliğinegöre 1 sn reaksiyon süresi göz önüne alınır, saatte 50 km/h ile giden aracın 1 sn'de kaç metre yol gittiğini bulmak zor değildir, ancak bu da tablolaştırılmış olarak aynı yönetmelikte yer almaktadır. karayolları ne en iyi ne de en kötü araçlara göre tasarlanırlar, optimum şartlara göre yapılır



    sanırım inşaat mühendisliği okuyorsunuz...

    bende oyle ve ılgı alanım ulasım anlattıgın yol durum sartları sartnamelere gore dogru ama uygulamaya gore maalesef sınıfta kalan bır durum...

    dedıgınız yol sartları en kalıteli malzeme ve hesaplamayla ulkemızde kullanıldıgı kesın ama uygulama kısmı zayıf en basıtınden yenı yapılan yolun 10 gunluk dınlendırme perıyodu ve arkasında belırlı yuklemelerle ıslevsel hale getırılme ayrıca binek arac kullanımı ve agır yuklu tasıt kısmının ayrı olması gerekır bunlar ulkemız dahıl bı cok ulkede gelısmıs dahı olsa saglanamamaktadır....
    ayırıca ulkemızdekı yol yapımlarında durma gorüş mesafesi bıle dusunulmemektedır fren mesafesı hak getıre yanı kısa fren mesafesı erken farketme ıle olur bunun yanında en cok kullandıgımız kurp seklıde kaza olması ve fren yapamama ıcın bırebır olan gorus mesafesi olmayan bıcımde yapılıyor bunların hepsı maalesef malıyet hesabının oncelıkli olmasından kaynaklanıyor bu yuzden abs abs'sız arac esıt sartlarda savasıyor abs'sız arac genelde kontrolden cıkıyor ve dua okumaya bıraz erken baslıyosunuz cunku erken duruyosunuz yada allah korusun carpıyosunuz...

    bu yuzden yol karakterısıtık ozellıklerını kaybedıp sadece ulasım kısmını saglamaktadır...

    abs fren sıstemı abs'size gore fren mesafesını su sekılde uzatır dıyebılırız eger abs'siz arac cok fazla kızaklama yaprsa aradakı mesafe kısalır ama eger benım aracım gıbı abs cok erken devreye gırıyorsa kısa mesafelerde abs'lı araca gore daha da uzuyo hatta nasıl carptıgınızı anlamıyosunuz bıle hıc carpmadım ama ucundan dondum cok....

    sonuc olarak abs fren mesafesını uzatır ama guvenlı durma saglar ben cogunlukla abs'siz olan getz aracı kullanıyorum ve abs arasındakı farkı anlıyorum gercekten abs sart olması gerekır..

    ayrıca abs'lı arac daha az lastık erıtır buda ekonomık yonden ıyı bır durum....


    kısa mesafede benim kullandığım aracın da abs'si çabuk devreye giriyordu, lastikler değiştikten sonra bir defa çok sert fren yaptım sadece onda girdi devreye onda da aniden şerit değiştiren motorun üstündeki iki çocuğu kucağıma almaktan kurtardı. onun dışında çok sık devreye girmiyor düşük hızlarda girmemeli de bence, o zaman abs'siz araçlarda da her frende kızaklamaları gerekirdi, biz abs'ye güveniğ frene daha güvenle daha emin basıyoruz bence bunun da etkisi var

    http://www.bosch-safebraking.com/com/language2/important_questions_and_answers.html

    Does ABS shorten the braking distance?
    In most cases the braking distance is shorter with ABS
    than without ABS. One exception is in the case of roads
    with a loose surface such as sand or gravel. Here, without ABS, wheels which lock create a wedge of material under them. This wedge can lead to a reduction in the braking distance. But beware: in this situation, the vehicle without
    ABS can no longer be steered!

    özeti: çakıllı ve kumlu yollar dışında abs'li araç, abs'siz araçtan daha kısa durma mesafesine sahiptir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 26 Mart 2010; 2:53:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nike

    ABS şart güvenli bir sürüş için Megane ile 30 m durabiliyordum Tofaş ile 50 m. Yeni araç alıyorsanız ABS li tercih edin.
    />


    Tofaş kısmını bilemem ama Megane 30m de durmaz

    sırf aracı kötülemek için mesaj yazmayalım lütfen arkadaş bir hız belirtmiş mi?

    Herhangi bir aracı kötülediğimden değil,C sınıfı hiç bir araç duramaz,Ferrariler anca duruyor 30 mt de ondan dolayı söyledim.Ne anlatmak istediği(100km yi kastettiği) ortada ama illa ben anlamam diyorsanız zaten hız belirtmesi önemli değil,hız 60-70 desen Tofaşın durması 50 mt yi bulmaz,hız 100 ün üstünde desen zaten 100-0 37mt olan araç 30 mt de durmaz.

    Arkadaş büyük ihtimalle "mübalağ" yapmıştır.Ama ben yanlış bilgi olarak algılanmasın diye belirttim.Çünkü 30mt gerçeğe uzak bir rakam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nike

    ABS şart güvenli bir sürüş için Megane ile 30 m durabiliyordum Tofaş ile 50 m. Yeni araç alıyorsanız ABS li tercih edin.
    />


    Tofaş kısmını bilemem ama Megane 30m de durmaz

    sırf aracı kötülemek için mesaj yazmayalım lütfen arkadaş bir hız belirtmiş mi?

    Herhangi bir aracı kötülediğimden değil,C sınıfı hiç bir araç duramaz,Ferrariler anca duruyor 30 mt de ondan dolayı söyledim.Ne anlatmak istediği(100km yi kastettiği) ortada ama illa ben anlamam diyorsanız zaten hız belirtmesi önemli değil,hız 60-70 desen Tofaşın durması 50 mt yi bulmaz,hız 100 ün üstünde desen zaten 100-0 37mt olan araç 30 mt de durmaz.

    Arkadaş büyük ihtimalle "mübalağ" yapmıştır.Ama ben yanlış bilgi olarak algılanmasın diye belirttim.Çünkü 30mt gerçeğe uzak bir rakam.

    100 km/h'yi kastetiiğini düşünmemiştim ben ama 50 ile giderken de lastikleri bitik bir şahin 15 metre sonunda frene basar 40 metre de kızaklar toplamda 50 metreyi bulabilir, neyse iyi geceler herkese




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: bencn17


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    şaka gibi cevaplar gelmiş başlığa, zaten mercedes bmw de kötü bişey olduğundan koyuyor,

    1. si ABS fren mesafesini uzatmaz kısaltır, sadece profesyonel sürücüler ABS'siz araçla ABS'li araçtan daha kısa mesafede durabilir, normal sürücünün önüne çocuk fırladığında, frene sonuna kadar basar, tekerlekler kaymaya başladığı andan itibaren, sürtünme katsayısı sıcaklığın da etkisiyle azalmaya başlar




    Sizden de şaka gibi bir cevap gelmiş
    ABS fren mesafesini uzatır. Yol ile lastik arasındaki maximum sürtünme kuvveti kızaklama anında olur. ABS, kızaklamaya saniye de 20 defa izin vermediği için kızaklama için gerekli fren basıncından daha az basınç gönderir tekere... Teker döndüğü anda tekrar basıncı full yapar, baktı teker yine kazık sıkma eğiliminde; tekrar basıncı azaltır... Sürtünme kuvvetinden tam yararlanılmadığı için ABS'li araç; ABS'siz araçtan daha uzun mesafede durur... Hiç ABS devreye girdiğinde koltukta öne arkaya sarsıldığınızı hissetmediniz mi? Arabanın yavaşlama ivmesi sürekli değişiyor ABS devredeyken...

    şaka gibi cevaplardan kastım kimseyi aşağılamak değil ancak, eskiden abs'mi varmış, zaten fren mesafesini kısaltıyor gibi cümleler şaka gibi. günümüzde esp için konuşulan şeyler yıllardır var olan abs için deolması şaka gibi. benim arabamfocus esp'ye gerek yok diyen arkadaşları da gördük burada, ama sonunda gerçekler kabul edildi. yukarıdaki video herşeyi açıklıyor, profesyonel sürücüler dışında standart kullanıcılar için ABS daha kısa mesafede durmanızı sağlar, insanlarbenim abs'm var benim esp'm var diyerek daha fazla risk almasınlar diye abs'nin fren mesafesini uzattığı söylenir bu da gerçek değildir. çünkü ülkemizde genel psikoloji bu yöndedir


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif
    Bu işin okulunu okuyorum, yollar buna göre tasarlanıyor, hız limitleri bunlaragöre belirleniyor,


    Buna göre derken... ABS'li araçlara göre mi? Eğer öyleyse bir referans verebilir misiniz?

    ABS'li areaçlara göre değil, durma mesafeleri için söyledim, mesela otoyolda hızlimiti yüksektir çünkü yaya trafiğine kapalıdır, yolun standartları yüksektir, geometrik standartları 2. sınıf ya da 1. sınıf devlet yolunda yüksektir

    hız limitleri hesaplarında esas faktör araçların durmamesafeleridir, karayolları yönetmeliğinegöre 1 sn reaksiyon süresi göz önüne alınır, saatte 50 km/h ile giden aracın 1 sn'de kaç metre yol gittiğini bulmak zor değildir, ancak bu da tablolaştırılmış olarak aynı yönetmelikte yer almaktadır. karayolları ne en iyi ne de en kötü araçlara göre tasarlanırlar, optimum şartlara göre yapılır



    sanırım inşaat mühendisliği okuyorsunuz...

    bende oyle ve ılgı alanım ulasım anlattıgın yol durum sartları sartnamelere gore dogru ama uygulamaya gore maalesef sınıfta kalan bır durum...

    dedıgınız yol sartları en kalıteli malzeme ve hesaplamayla ulkemızde kullanıldıgı kesın ama uygulama kısmı zayıf en basıtınden yenı yapılan yolun 10 gunluk dınlendırme perıyodu ve arkasında belırlı yuklemelerle ıslevsel hale getırılme ayrıca binek arac kullanımı ve agır yuklu tasıt kısmının ayrı olması gerekır bunlar ulkemız dahıl bı cok ulkede gelısmıs dahı olsa saglanamamaktadır....
    ayırıca ulkemızdekı yol yapımlarında durma gorüş mesafesi bıle dusunulmemektedır fren mesafesı hak getıre yanı kısa fren mesafesı erken farketme ıle olur bunun yanında en cok kullandıgımız kurp seklıde kaza olması ve fren yapamama ıcın bırebır olan gorus mesafesi olmayan bıcımde yapılıyor bunların hepsı maalesef malıyet hesabının oncelıkli olmasından kaynaklanıyor bu yuzden abs abs'sız arac esıt sartlarda savasıyor abs'sız arac genelde kontrolden cıkıyor ve dua okumaya bıraz erken baslıyosunuz cunku erken duruyosunuz yada allah korusun carpıyosunuz...

    bu yuzden yol karakterısıtık ozellıklerını kaybedıp sadece ulasım kısmını saglamaktadır...

    abs fren sıstemı abs'size gore fren mesafesını su sekılde uzatır dıyebılırız eger abs'siz arac cok fazla kızaklama yaprsa aradakı mesafe kısalır ama eger benım aracım gıbı abs cok erken devreye gırıyorsa kısa mesafelerde abs'lı araca gore daha da uzuyo hatta nasıl carptıgınızı anlamıyosunuz bıle hıc carpmadım ama ucundan dondum cok....

    sonuc olarak abs fren mesafesını uzatır ama guvenlı durma saglar ben cogunlukla abs'siz olan getz aracı kullanıyorum ve abs arasındakı farkı anlıyorum gercekten abs sart olması gerekır..

    ayrıca abs'lı arac daha az lastık erıtır buda ekonomık yonden ıyı bır durum....


    kısa mesafede benim kullandığım aracın da abs'si çabuk devreye giriyordu, lastikler değiştikten sonra bir defa çok sert fren yaptım sadece onda girdi devreye onda da aniden şerit değiştiren motorun üstündeki iki çocuğu kucağıma almaktan kurtardı. onun dışında çok sık devreye girmiyor düşük hızlarda girmemeli de bence, o zaman abs'siz araçlarda da her frende kızaklamaları gerekirdi, biz abs'ye güveniğ frene daha güvenle daha emin basıyoruz bence bunun da etkisi var

    http://www.bosch-safebraking.com/com/language2/important_questions_and_answers.html

    Does ABS shorten the braking distance?
    In most cases the braking distance is shorter with ABS
    than without ABS. One exception is in the case of roads
    with a loose surface such as sand or gravel. Here, without ABS, wheels which lock create a wedge of material under them. This wedge can lead to a reduction in the braking distance. But beware: in this situation, the vehicle without
    ABS can no longer be steered!

    özeti: çakıllı ve kumlu yollar dışında abs'li araç, abs'siz araçtan daha kısa durma mesafesine sahiptir



    kesınlıkle daha emın ve guvenle basıyoruz dedıgıne katılıyorum bu yuzdende bazen ucu ucuna kalabılıyoruz....

    benım lastıklerde daha yeni yaw(1.5 sene 10 bın km lastık eskımez dımı hemde ekstrem surus kaydırma yok...:D:D) benım abs nıe her b... gırıp duruyo o zaman....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif





    Fren duruş mesafesini kısaltmak, ABS fren sisteminin asıl geliştirme amaçları arasında değildir. Ancak kaygan zeminde kilitlenmeyi önlediği için ABS'siz bir otomobile göre daha kısa mesafede duruş sağlayabilmektedir. ABS fren sistemi, tekerlek poryolarına yerleştirilen sensörler sayesinde frenlemede tekerleklerin kilitlendiğini algılar. Kilitlenme başladığı anda fren basıncı azaltılarak tekerleğin yeniden dönmesi ve böylece otomobilin kontrollü bir şekilde yavaşlaması sağlanır. ABS'siz bir otomobilde ise kaygan zeminde frene basıldığında tekerlekler kilitlenerek araç sürüklenir ve böylece fren mesafesi uzar.
    Ancak kuru zeminde olaylar daha farklıdır. Eğer koşullar uygun ise (lastik ve süspansiyon yapısı, zemin ısısı, zeminin tozlu ve mıcırlı olmaması) ve optimum tutunma direnci sağlanabilirse, ABS'siz bir otomobille yapılan kazık frende tüm fren gücünü zemine aktarmak mümkün olacak ve ABS'siz aracın, ABS'li bir araçtan daha kısa sürede durabilme ihtimali ortaya çıkacaktır. Oysa ABS'li araçta tekerlek kilitlendiğinde fren basıncı bir miktar azaltıldığından, tekerleğin kısa bir süreyle dönmesine izin verilmekte ve fren duruş mesafesi uzamaktadır. Ama kuru fakat toz, mıcır gibi unsurlarla kirlenmiş zeminde ABS'li fren sistemi, ABS'siz otomobillere göre daha iyi performans gösterebilir ve duruş mesafesini kısaltır. Çünkü ABS'siz otomobilde fren anında, toz ve mıcır taneleri lastikle zeminin temasını keserek otomobilin sürüklenmesine ve fren mesafesinin uzamasına sebep olur.


    Islak zeminde ABS daha kısa mesafede durur. Buna katılırım. Ama kuru zeminde katiyen... ABS'li aracın fren mesafesi, ABS'siz aracın fren mesafesinden fazladır...
    ABS'de hiç bir zaman lastik-yol arası toplam sürtünme kuvvetinin %100ünden faydalanılamayacağı için mesafe uzar...


    E46 M3

    ABS'li: 35.7m
    ABS'siz: 34.3m

    (Hockenheim Ring/Kuru Zemin)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 26 Mart 2010; 4:38:58 >




  • Bırakın abs'yi Esp'siz bile araba almam yakınlarıma da aldırtmam
  • Gerçekten bazen dehşete kapılıyorum. Ben ABS gerekli ya da gereksiz tartışması yapmayacağım. Ama forumlarda "ABS öyle kurtardı, şöyle kurtardı" yazılarını o kadar çok görüyorum ki ister istemez trafiğe çıkmaya korkmaya başladım. Yıllarca Tempra SX-A kullandım. ABS yoktu. 193.000 km civarındaydı sattığımda. Tekerleklerin kilitlenme sayısı sanırım iki elin parmaklarını geçmez ya da anca o kadardır. Onlarda da gerekli kurallara uyarak gittiğim için bir yandan araca yön vermem gerekmedi, hedefe varmadan durabildim. Olay aslında basit. Kaliteli lastik kullanacaksınız, az daha idare eder demeyeceksiniz ve zamanında değiştireceksiniz, bir de özellikle hız ve takip mesafelerinde şartları çok zorlamayacaksınız. (Harfi harfine uyacaksınız demiyorum çünkü o gerçekten bizim yollarımızda ve kurallarımızda çok zor bir işlem ama 90 ile giderken de öndeki aracın 5 metre gerisinden gitmemek elimizde)

    Şuan kullandığım araçta hem ESP hem ABS var. Araç 30.000 km'de (0 km alındı). ABS'nin nasıl birşey olduğunu merak ettiğim için kasıtlı olarak 2 defa kendim devreye soktum müsait bir yolda. ESP ise bir defa anlık devreye girip çıktı. Muhtemelen girmese de değişen birşey olmazdı. Hemen 2 defa yandı söndü ışığı öyle araçta çok kopma olacak gibi bir his oluşmadı.

    Uzun lafın kısası sürekli bu güvenlik donanımlarını nasıl beceriyorsunuz devreye sokmayı? Bunu merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 26 Mart 2010; 11:03:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    Gerçekten bazen dehşete kapılıyorum. Ben ABS gerekli ya da gereksiz tartışması yapmayacağım. Ama forumlarda "ABS öyle kurtardı, şöyle kurtardı" yazılarını o kadar çok görüyorum ki ister istemez trafiğe çıkmaya korkmaya başladım. Yıllarca Tempra SX-A kullandım. ABS yoktu. 193.000 km civarındaydı sattığımda. Tekerleklerin kilitlenme sayısı sanırım iki elin parmaklarını geçmez ya da anca o kadardır. Onlarda da gerekli kurallara uyarak gittiğim için bir yandan araca yön vermem gerekmedi, hedefe varmadan durabildim. Olay aslında basit. Kaliteli lastik kullanacaksınız, az daha idare eder demeyeceksiniz ve zamanında değiştireceksiniz, bir de özellikle hız ve takip mesafelerinde şartları çok zorlamayacaksınız. (Harfi harfine uyacaksınız demiyorum çünkü o gerçekten bizim yollarımızda ve kurallarımızda çok zor bir işlem ama 90 ile giderken de öndeki aracın 5 metre gerisinden gitmemek elimizde)

    Şuan kullandığım araçta hem ESP hem ABS var. Araç 30.000 km'de (0 km alındı). ABS'nin nasıl birşey olduğunu merak ettiğim için kasıtlı olarak 2 defa kendim devreye soktum müsait bir yolda. ESP ise bir defa anlık devreye girip çıktı. Muhtemelen girmese de değişen birşey olmazdı. Hemen 2 defa yandı söndü ışığı öyle araçta çok kopma olacak gibi bir his oluşmadı.

    Uzun lafın kısası sürekli bu güvenlik donanımlarını nasıl beceriyorsunuz devreye sokmayı? Bunu merak ediyorum.




    Söz konusu olan hayatımız.Bu bilgisayarda bir araba yarışı ya da driving simulator değil ki "restart" deyince herşey düzelsin.Yani sen o güvenlik donanımını 1 kere devreye sokacak duruma düşsen ve Esp olmasa aracında zaten bu mesajı yazamıyor olurdun,bilmem anlatabildim mi Bütün bu donanımlar "klima" gibi hergün kullanasın diye değil,"o an" gelirse hayatını kurtarması için




  • ABS'nin gerek ıslak, gerekse kuru zeminde "ortalama" sürücünün fren mesafesini genellikle kısalttığı doğrudur çünkü ortalama sürücü panik fren yaparken pedala abanır ve tekerlerin kitlenmesine yol açar, kitlenmiş tekerlerin hem direksiyon hakimiyetine son verdiği hem de fren mesafesini uzattığı doğrudur ve bilinen bir durumdur.

    Ancak bu durum ABS'nin MUTLAK ANLAMDA fren mesafesini uzattığı gerçeğini değiştirmez. Fabrikaların kataloglarında yer alan fren mesafeleri deneyimli test pilotlarınca elde edilmiş değerlerdir, ortalama kullanıcının ulaştığı değerler değildirdler.

    Ve bu deneyimli pilotlar ABS'siz araçları daha çabuk durdurabilmektedirler. Aynı şekilde, yarış pilotları da ABS'siz araçları daha çabuk durdurmaktadırlar ve kısmen bu yüzden yarış araçlarının neredeyse tamamında ABS yoktur.

    Tekrarlayalım; fabrika araçlarının fren mesefaleri deneyimli test pilotlarınca ölçülmektedir ve bu pilotların elde ettiği değerler kataloglara yazılmaktadır. Aynı pilotlar ABS'siz araçları daha çabuk durdurabilmektedir (özellikle kuru zeminde).

    Dolayısıyla, ABS'siz aracın ABS'li araçtan daha çabuk durdurulduğu bir vakadır, averaj kullanıcının ABS'li araç performansı bu gerçeği değiştirmez.


    Öte yandan averaj kullanıcılar da deneyimli pilotların kullandığı fren tekniklerini öğrenip prAtik hayatta uygulayabilirler. Buna engel yok. Sonuçta bu bir fren modülasyonu tekniğidir ve hemen herkes bir dizi-deneme yanılma sonrasında aracının fren eşik pedal basıncını hisseder hale gelebilir ve fren pedal basıncını bu eşikte tutarak optimum (maksimum değil) fren kuvvetini elde edebilir. Burada sorun panik anında bu tekniğin uyguılanabilirliğidir. Panik anında uygulanabilirliği çok düşük olacağı için ABS'li araç her zaman ve her koşul altında averaj kullanıcı için ABS'siz araçtan iyidir.

    Ama tekrar ediyorum.

    ÖZELLİKLE KURU ZEMİNDE ABS'SİZ ARAÇLAR ABS'Lİ ARAÇLARDAN DAHA ÇABUK DURDURULABİLMEKTEDİR.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MedyaGaranti


    quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    Gerçekten bazen dehşete kapılıyorum. Ben ABS gerekli ya da gereksiz tartışması yapmayacağım. Ama forumlarda "ABS öyle kurtardı, şöyle kurtardı" yazılarını o kadar çok görüyorum ki ister istemez trafiğe çıkmaya korkmaya başladım. Yıllarca Tempra SX-A kullandım. ABS yoktu. 193.000 km civarındaydı sattığımda. Tekerleklerin kilitlenme sayısı sanırım iki elin parmaklarını geçmez ya da anca o kadardır. Onlarda da gerekli kurallara uyarak gittiğim için bir yandan araca yön vermem gerekmedi, hedefe varmadan durabildim. Olay aslında basit. Kaliteli lastik kullanacaksınız, az daha idare eder demeyeceksiniz ve zamanında değiştireceksiniz, bir de özellikle hız ve takip mesafelerinde şartları çok zorlamayacaksınız. (Harfi harfine uyacaksınız demiyorum çünkü o gerçekten bizim yollarımızda ve kurallarımızda çok zor bir işlem ama 90 ile giderken de öndeki aracın 5 metre gerisinden gitmemek elimizde)

    Şuan kullandığım araçta hem ESP hem ABS var. Araç 30.000 km'de (0 km alındı). ABS'nin nasıl birşey olduğunu merak ettiğim için kasıtlı olarak 2 defa kendim devreye soktum müsait bir yolda. ESP ise bir defa anlık devreye girip çıktı. Muhtemelen girmese de değişen birşey olmazdı. Hemen 2 defa yandı söndü ışığı öyle araçta çok kopma olacak gibi bir his oluşmadı.

    Uzun lafın kısası sürekli bu güvenlik donanımlarını nasıl beceriyorsunuz devreye sokmayı? Bunu merak ediyorum.




    Söz konusu olan hayatımız.Bu bilgisayarda bir araba yarışı ya da driving simulator değil ki "restart" deyince herşey düzelsin.Yani sen o güvenlik donanımını 1 kere devreye sokacak duruma düşsen ve Esp olmasa aracında zaten bu mesajı yazamıyor olurdun,bilmem anlatabildim mi Bütün bu donanımlar "klima" gibi hergün kullanasın diye değil,"o an" gelirse hayatını kurtarması için


    Benim yazdığım şey ile sizin cevabınız çok farklı şeylerden bahsediyor. Mesajımın en başında "ABS'nin gerekli olup olmadığını tartışmadığımı belirtmiştim zaten. Ben nasıl olup da aynı insanların kısa sürelerde onlarca defa bu donanımları devreye soktuklarını anlamadığımı belirttim. Böyle insanların trafikte gezinmesinden dehşete kapıldığımı söyledim. ABS'nin gerekli ya da gereksiz olmasıyla ilgili bir yorum yapmadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 26 Mart 2010; 11:54:11 >




  • konu uzadıkça uzuyor. ABS ve diğer güvenlik donanımlarının gerekliliği sanırım tartışma konusu değil. Paranız yetiyorsa alacaksınız, yetmiyorsa tartışacak bir şey de yok.

    ABS nin fren mesafesini uzatması ise bazı parametrelere bağlı. Kuru zeminde sürtünme kuvveti yüzünden ABS olmayınca daha kısa mesafelerde durulur denmiş. Şunu unutmamak lazım, yollar hiç bir zaman deney düzenekleri gibi tertemiz kupkuru olmaz. Islaklık olmasada incecik bir tabaka halindeki kum-toprak , lastik kanallarındaki küçük taşlar gibi etmenler sürtünme katsayısını bir anda düşürüyorlar. Bu da mesafeyi uzatır. Ayrıca lastik genişliğide karşılaştırmaya katılması gereken bir parametre.
  • Öncelikle CrazyArif nickli arkadaşıma denemesi için teşekkür ederim. Sorum Tralles nickli Otomobil Uzmanı arkdaşıma

    ABS güvenlik sistemi otomobil sınıfı araçlarda her bir tekerleğe konulan sensör, bu sensörden gelen bilgilerin ABS beyninde okunmasıyla kilitlenmek üzere olan tekerleğe giden fren basıncının azaltılarak kademeli olarak duruş sağlamak üzere tasarlanmış bir sistemdir benim bildiğim. ESP nin büyük ölçüde alt yapısını ABS hazırlamakta bu durumda ABS li bir araca ESP nin uygulanma olasılığı nedir? maliyet açısından veya sistem açısndan çok zor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUFANER

    Öncelikle CrazyArif nickli arkadaşıma denemesi için teşekkür ederim. Sorum Tralles nickli Otomobil Uzmanı arkdaşıma

    ABS güvenlik sistemi otomobil sınıfı araçlarda her bir tekerleğe konulan sensör, bu sensörden gelen bilgilerin ABS beyninde okunmasıyla kilitlenmek üzere olan tekerleğe giden fren basıncının azaltılarak kademeli olarak duruş sağlamak üzere tasarlanmış bir sistemdir benim bildiğim. ESP nin büyük ölçüde alt yapısını ABS hazırlamakta bu durumda ABS li bir araca ESP nin uygulanma olasılığı nedir? maliyet açısından veya sistem açısndan çok zor mu?

    rice ederim sayın Tufaner, düşük hızlarda olmuyor da yüksek hızda teker kayınca abs de müdahele edemeyince sistem hata veriyordu megané II'de böyleydi ama megané I'de denemedim çünkü kendi aracımız

    esp başlı başına ayrı bir dünya olduğundan çok zor sayın tufaner, daha önce de tartışılmıştı bu konu sonradan takılabilen bir opsiyon değil, abs gibi sokak aralarında yapan vardır belki ama ne derece verimli olur bilinmez, esp var demek için olur ancak,

    direksiyon açısını, tekerleklerin hızlarını ve de aracın dengesini kontrol eden 3 sensör sisteminden gelen verilerin beyinde işlenmesi ile çalışıyor bildiğim kadarıyla, çok ayrıntılı araştırmadım çünkü gerek duymadım esp güzel bişey




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.