Şimdi Ara

Abs.. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
2.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • pekala bu abs nin bir ömrü yokmu arkadaşlar (10 yılda bir beyni değişir gibi)ben de bir kaza yapmıştım 2000 model 60 km hızdaki arabayı uzun mesafede durduramadım yaz günü yağmur filanda yok el frenini çektim durmak için.araba kitlenip kalmıştı (freni çok pompaladım) ama banamısın dememişti?
  • ESP'nin alt yapısını ABS'nin oluşturduğu doğru ancak ABS kendi içinde tiplere ayrılıyor ve ESP uygulaması 4 kanal ABS ile verimli çalışıyor. Ancak ESP'nin başka sensörleri de var, direksiyon komut sensörü ve lateral G (yaw) sensörü gibi sensörler de kullanılıyor, ilaveten ESP'nin kendi CPU'su var. Teorik olarak 4 kanal ABS'li bir araca ESP uygulaması giydirmek mümkündür ancak astarı yüzünden pahalıya gelir. Onun yerine aynı aracın ESP'li olanını almak daha eknomik bir seçenek olacaktır. Ayrıca mevcut ABS CPU'sunun komunikasyon portunun olması gerekir, aksi halde ESP ile koordineli çalışması mümkün değildir. İlk bir kaç kuşak ABS sistemleri ile ESP bir arada çalışamaz. Bosch şu an ABS'de 8. kuşakta bildiğim kadarıyla. Kaçıncı kuşaktan itibaren ESP entegrasyonu sağlandı bilmiyorum açıkçası. Bu nedenle aracınızı yetkili servisine götürüp ESP uygulanabilirliğini öğrenmeniz gerekecektir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: TUFANER

    Öncelikle CrazyArif nickli arkadaşıma denemesi için teşekkür ederim. Sorum Tralles nickli Otomobil Uzmanı arkdaşıma

    ABS güvenlik sistemi otomobil sınıfı araçlarda her bir tekerleğe konulan sensör, bu sensörden gelen bilgilerin ABS beyninde okunmasıyla kilitlenmek üzere olan tekerleğe giden fren basıncının azaltılarak kademeli olarak duruş sağlamak üzere tasarlanmış bir sistemdir benim bildiğim. ESP nin büyük ölçüde alt yapısını ABS hazırlamakta bu durumda ABS li bir araca ESP nin uygulanma olasılığı nedir? maliyet açısından veya sistem açısndan çok zor mu?




  • ABS nasıl çalışır, panik fren anında ne olur, ideal fren modülasyonu ile maksimum fren etkisi nasıl sonuç verir görülsün diye ekte bir grafik veriyorum.

    Grafikte kırmızı hat, tekerleklerin kilitlenme eşiğini gösteriyor. Mavi çizgi panik fren yapıldığında yani kazık fren yapıldığında fren-teker kilitlenmesi ilişkisini gösteriyor. Yeşil hat ise ABS'nin nasıl çalıştığını göteriyor. Geriye kalan son çizgi de modülasyon ile fren eşiğinin hemen altında maksimum fren etkisini gösteriyor. ABS'nin iniş-çıkışlı çizgisinin ortalamasını almak gerek. Ortalamasını aldığınızda oluşan düz çizginin modülasyon freni çizgisinin altında kaldığını göreceksiniz. Bu da bize fren modülasyonu ile nasıl ABS'den daha kısa mesafelerde durulabildiğini açıklıyor.

    Fren modülasyonu tekerleklerin kilitlenme eşiğine yol açan pedal basıncının hemen altında pedal basıncı uygulama yöntemidir, test pilotları ve otomobil yarışçılarınca kullanılır. Denem yanılmayla öğrenilen bir yöntemdir. Bunun için boş bir piste bu eşik pedal basıncının yerini öğrenene kadar defalarca denem yapmanız gerekir. Öğrendikten sonra siz de ABS'siz bir aracı daha çabuk durdurabilirsiniz.

    Tabii şunu unutmamak gerek, tüm bunlar kuru zeminde geçerli, ıslak zeminde fren modülasyonu tekniği çok daha zor uygulanır hale geliyor...

     Abs..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    ESP'nin alt yapısını ABS'nin oluşturduğu doğru ancak ABS kendi içinde tiplere ayrılıyor ve ESP uygulaması 4 kanal ABS ile verimli çalışıyor. Ancak ESP'nin başka sensörleri de var, direksiyon komut sensörü ve lateral G (yaw) sensörü gibi sensörler de kullanılıyor, ilaveten ESP'nin kendi CPU'su var. Teorik olarak 4 kanal ABS'li bir araca ESP uygulaması giydirmek mümkündür ancak astarı yüzünden pahalıya gelir. Onun yerine aynı aracın ESP'li olanını almak daha eknomik bir seçenek olacaktır. Ayrıca mevcut ABS CPU'sunun komunikasyon portunun olması gerekir, aksi halde ESP ile koordineli çalışması mümkün değildir. İlk bir kaç kuşak ABS sistemleri ile ESP bir arada çalışamaz. Bosch şu an ABS'de 8. kuşakta bildiğim kadarıyla. Kaçıncı kuşaktan itibaren ESP entegrasyonu sağlandı bilmiyorum açıkçası. Bu nedenle aracınızı yetkili servisine götürüp ESP uygulanabilirliğini öğrenmeniz gerekecektir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: TUFANER

    Öncelikle CrazyArif nickli arkadaşıma denemesi için teşekkür ederim. Sorum Tralles nickli Otomobil Uzmanı arkdaşıma

    ABS güvenlik sistemi otomobil sınıfı araçlarda her bir tekerleğe konulan sensör, bu sensörden gelen bilgilerin ABS beyninde okunmasıyla kilitlenmek üzere olan tekerleğe giden fren basıncının azaltılarak kademeli olarak duruş sağlamak üzere tasarlanmış bir sistemdir benim bildiğim. ESP nin büyük ölçüde alt yapısını ABS hazırlamakta bu durumda ABS li bir araca ESP nin uygulanma olasılığı nedir? maliyet açısından veya sistem açısndan çok zor mu?





    Hocam şöyle detaylıca bir ESP konusu hazırlasanız sadece ESP üzerine eminim çok faydalı olur.Hem bilgilenmiş oluruz hem insanlar daha bilinçli donanım tercihi yapar.Yazdığınız bilgiler doğrultusunda bilgilenip trafik kazasından kurtulan insanların olacağına bile inanıyorum.Sen neden yapmıyorsun dersen işin ehli değilim.

    ESP'nin nasıl çalıştığı,hangi durumlarda devreye girdiği ve insan hayatını nasıl kurtardığı vesaire anlatmanızı şahsım adına çok isterim.




  • ABS'nin gerekliliğini tartışmak yersiz elbette. ABS son 30 yılda geliştirilmiş en önemli güvenlik donanımları arasındadır. Ama unutulmamalı ki ABS'nin temel felsefesi fren mesafesini kısaltmak değil, direksiyon hakimiyetinin kaybolmasını önleyerek sürücünün karşısına çıkan engelden kaçınma manevrası yapabilmesini sağlamaktır.

    ABS biz sıradan kullanıcıların gerek ıslak zeminde gerekse kuru zeminde fren mesafesini kısaltmaktadır ama bunun nedeni ABS'nin teknolojik olarak daha kısa fren mesafesi sunması değil, biz sıradan sürücülerin fren modülasyonu tekniklerini bilmeyişi, bilenlerimiz varsa bile panik anında gerçekten paniğe kapılıp uygulayamayışı yüzündendir.. Yoksa en kısa fren mesafesini onca teknolojik gelişmeye rağmen hala beşeri hislerimiz sunmaktadır: Kilitlenme eşiğini hisset/algıla, eşiğin hemen altında fren basıncı uygula ve bu basıncı araba durana kadar tedricen artır...
  • Bir ara elim değdiğinde yaparız inşallah, biraz etraflıca yazma alışkanlığım var, bu da hazırlık gerektiriyor, o da zaman gerektiriyor tabii..

    İş güç sahibi insanlar olduğumuz için pek vakit kalmıyor açıkçası ama bir gün elim değerse yapmak isterim...


    quote:

    Orijinalden alıntı: MedyaGaranti


    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    ESP'nin alt yapısını ABS'nin oluşturduğu doğru ancak ABS kendi içinde tiplere ayrılıyor ve ESP uygulaması 4 kanal ABS ile verimli çalışıyor. Ancak ESP'nin başka sensörleri de var, direksiyon komut sensörü ve lateral G (yaw) sensörü gibi sensörler de kullanılıyor, ilaveten ESP'nin kendi CPU'su var. Teorik olarak 4 kanal ABS'li bir araca ESP uygulaması giydirmek mümkündür ancak astarı yüzünden pahalıya gelir. Onun yerine aynı aracın ESP'li olanını almak daha eknomik bir seçenek olacaktır. Ayrıca mevcut ABS CPU'sunun komunikasyon portunun olması gerekir, aksi halde ESP ile koordineli çalışması mümkün değildir. İlk bir kaç kuşak ABS sistemleri ile ESP bir arada çalışamaz. Bosch şu an ABS'de 8. kuşakta bildiğim kadarıyla. Kaçıncı kuşaktan itibaren ESP entegrasyonu sağlandı bilmiyorum açıkçası. Bu nedenle aracınızı yetkili servisine götürüp ESP uygulanabilirliğini öğrenmeniz gerekecektir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: TUFANER

    Öncelikle CrazyArif nickli arkadaşıma denemesi için teşekkür ederim. Sorum Tralles nickli Otomobil Uzmanı arkdaşıma

    ABS güvenlik sistemi otomobil sınıfı araçlarda her bir tekerleğe konulan sensör, bu sensörden gelen bilgilerin ABS beyninde okunmasıyla kilitlenmek üzere olan tekerleğe giden fren basıncının azaltılarak kademeli olarak duruş sağlamak üzere tasarlanmış bir sistemdir benim bildiğim. ESP nin büyük ölçüde alt yapısını ABS hazırlamakta bu durumda ABS li bir araca ESP nin uygulanma olasılığı nedir? maliyet açısından veya sistem açısndan çok zor mu?





    Hocam şöyle detaylıca bir ESP konusu hazırlasanız sadece ESP üzerine eminim çok faydalı olur.Hem bilgilenmiş oluruz hem insanlar daha bilinçli donanım tercihi yapar.Yazdığınız bilgiler doğrultusunda bilgilenip trafik kazasından kurtulan insanların olacağına bile inanıyorum.Sen neden yapmıyorsun dersen işin ehli değilim.

    ESP'nin nasıl çalıştığı,hangi durumlarda devreye girdiği ve insan hayatını nasıl kurtardığı vesaire anlatmanızı şahsım adına çok isterim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Bir ara elim değdiğinde yaparız inşallah, biraz etraflıca yazma alışkanlığım var, bu da hazırlık gerektiriyor, o da zaman gerektiriyor tabii..

    İş güç sahibi insanlar olduğumuz için pek vakit kalmıyor açıkçası ama bir gün elim değerse yapmak isterim...


    quote:

    Orijinalden alıntı: MedyaGaranti


    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    ESP'nin alt yapısını ABS'nin oluşturduğu doğru ancak ABS kendi içinde tiplere ayrılıyor ve ESP uygulaması 4 kanal ABS ile verimli çalışıyor. Ancak ESP'nin başka sensörleri de var, direksiyon komut sensörü ve lateral G (yaw) sensörü gibi sensörler de kullanılıyor, ilaveten ESP'nin kendi CPU'su var. Teorik olarak 4 kanal ABS'li bir araca ESP uygulaması giydirmek mümkündür ancak astarı yüzünden pahalıya gelir. Onun yerine aynı aracın ESP'li olanını almak daha eknomik bir seçenek olacaktır. Ayrıca mevcut ABS CPU'sunun komunikasyon portunun olması gerekir, aksi halde ESP ile koordineli çalışması mümkün değildir. İlk bir kaç kuşak ABS sistemleri ile ESP bir arada çalışamaz. Bosch şu an ABS'de 8. kuşakta bildiğim kadarıyla. Kaçıncı kuşaktan itibaren ESP entegrasyonu sağlandı bilmiyorum açıkçası. Bu nedenle aracınızı yetkili servisine götürüp ESP uygulanabilirliğini öğrenmeniz gerekecektir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: TUFANER

    Öncelikle CrazyArif nickli arkadaşıma denemesi için teşekkür ederim. Sorum Tralles nickli Otomobil Uzmanı arkdaşıma

    ABS güvenlik sistemi otomobil sınıfı araçlarda her bir tekerleğe konulan sensör, bu sensörden gelen bilgilerin ABS beyninde okunmasıyla kilitlenmek üzere olan tekerleğe giden fren basıncının azaltılarak kademeli olarak duruş sağlamak üzere tasarlanmış bir sistemdir benim bildiğim. ESP nin büyük ölçüde alt yapısını ABS hazırlamakta bu durumda ABS li bir araca ESP nin uygulanma olasılığı nedir? maliyet açısından veya sistem açısndan çok zor mu?





    Hocam şöyle detaylıca bir ESP konusu hazırlasanız sadece ESP üzerine eminim çok faydalı olur.Hem bilgilenmiş oluruz hem insanlar daha bilinçli donanım tercihi yapar.Yazdığınız bilgiler doğrultusunda bilgilenip trafik kazasından kurtulan insanların olacağına bile inanıyorum.Sen neden yapmıyorsun dersen işin ehli değilim.

    ESP'nin nasıl çalıştığı,hangi durumlarda devreye girdiği ve insan hayatını nasıl kurtardığı vesaire anlatmanızı şahsım adına çok isterim.





    Etraflıca yazacağınız için sizden talep ettim zaten .İşe yarar isem ben yardım etmeye çalışırım ayak işlerini yapmak üzere İngilizceden türkçeye çeviririm en azından.Kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MedyaGaranti


    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Bir ara elim değdiğinde yaparız inşallah, biraz etraflıca yazma alışkanlığım var, bu da hazırlık gerektiriyor, o da zaman gerektiriyor tabii..

    İş güç sahibi insanlar olduğumuz için pek vakit kalmıyor açıkçası ama bir gün elim değerse yapmak isterim...


    quote:

    Orijinalden alıntı: MedyaGaranti


    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    ESP'nin alt yapısını ABS'nin oluşturduğu doğru ancak ABS kendi içinde tiplere ayrılıyor ve ESP uygulaması 4 kanal ABS ile verimli çalışıyor. Ancak ESP'nin başka sensörleri de var, direksiyon komut sensörü ve lateral G (yaw) sensörü gibi sensörler de kullanılıyor, ilaveten ESP'nin kendi CPU'su var. Teorik olarak 4 kanal ABS'li bir araca ESP uygulaması giydirmek mümkündür ancak astarı yüzünden pahalıya gelir. Onun yerine aynı aracın ESP'li olanını almak daha eknomik bir seçenek olacaktır. Ayrıca mevcut ABS CPU'sunun komunikasyon portunun olması gerekir, aksi halde ESP ile koordineli çalışması mümkün değildir. İlk bir kaç kuşak ABS sistemleri ile ESP bir arada çalışamaz. Bosch şu an ABS'de 8. kuşakta bildiğim kadarıyla. Kaçıncı kuşaktan itibaren ESP entegrasyonu sağlandı bilmiyorum açıkçası. Bu nedenle aracınızı yetkili servisine götürüp ESP uygulanabilirliğini öğrenmeniz gerekecektir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: TUFANER

    Öncelikle CrazyArif nickli arkadaşıma denemesi için teşekkür ederim. Sorum Tralles nickli Otomobil Uzmanı arkdaşıma

    ABS güvenlik sistemi otomobil sınıfı araçlarda her bir tekerleğe konulan sensör, bu sensörden gelen bilgilerin ABS beyninde okunmasıyla kilitlenmek üzere olan tekerleğe giden fren basıncının azaltılarak kademeli olarak duruş sağlamak üzere tasarlanmış bir sistemdir benim bildiğim. ESP nin büyük ölçüde alt yapısını ABS hazırlamakta bu durumda ABS li bir araca ESP nin uygulanma olasılığı nedir? maliyet açısından veya sistem açısndan çok zor mu?





    Hocam şöyle detaylıca bir ESP konusu hazırlasanız sadece ESP üzerine eminim çok faydalı olur.Hem bilgilenmiş oluruz hem insanlar daha bilinçli donanım tercihi yapar.Yazdığınız bilgiler doğrultusunda bilgilenip trafik kazasından kurtulan insanların olacağına bile inanıyorum.Sen neden yapmıyorsun dersen işin ehli değilim.

    ESP'nin nasıl çalıştığı,hangi durumlarda devreye girdiği ve insan hayatını nasıl kurtardığı vesaire anlatmanızı şahsım adına çok isterim.





    Etraflıca yazacağınız için sizden talep ettim zaten .İşe yarar isem ben yardım etmeye çalışırım ayak işlerini yapmak üzere İngilizceden türkçeye çeviririm en azından.Kolay gelsin

    çeviri yapmak isterseniz direkt mucidini adres olarak gösterebilirim

    http://www.bosch-esperience.co.uk/uk/language1/index.html

    ama türkçe sayfası da varmış buldum şimdi

    http://www.bosch-esperience.gen.tr/tr/language1/index.html

    burada söyledikleri esas olay, esp'nin abs'den doğduğudur. önce abs sonra tcs, (traction control system, çekiş kontrol sistemi, asr), sonra da esp (electronic stability program)

    ESP'nin farklı isimleri, bunlar markadan markaya değişiyor, mesela volvo'da dstc

    ESP®'nin farklı isimleri var mı?
    Evet. ESP® farklı isimler alır: Örneğin DSC (Dinamik Stabilite Kontrol), VSA (Araç Stabilite Desteği) veya VSC (Araç Stabilite Kontrol) kullanılır

    ESP®'i daha sonrada aracıma taktırabilir miyim?
    Hayır. ESP® daha sonradan araca monte edilemez. Bu nedenle bir sonraki aracınızı alırken doğru karar veriniz ve ESP® donanımlı bir araç alınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 27 Mart 2010; 12:12:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: keroo

    Beyler abs siz bir polo 2006 trendline var...

    Merak ettiğim bu ABS tam olarak ne işe yarar..ve bunun olmamasının ne gibi sıkıntılarını,ne gibi dezavantajlarını yaşarım..."ABS siz araba alnmaz" denilecek kadar önemli midir..??

    ABS olmayışının sürüşte ne gibi farklılıklarını yaşarım...?

    yorumlarınız için teşekkürler...


    Merhaba. ABS'yi özetlemek gerekirse; Ani frenlerde lastiğin kitlemesini engelleyerek fren mesafesini kısalmasını sağlar. Diğer en büyük avantajı ise, ani frenlemelerde aracınıza yön verebilemenizdir. Kısacası, abs'siz bir araç ile ani fren yaptığınızda lastikleriniz kilitlenir ve aracınız kayarak durmaya devam eder. Öte yandan kaydığı sırada araca yön veremezsiniz. Yani önündeki araç ani fren yaptığında ve takip mesafe kurallarına uymuyorsanız, kaza olasılığı çok büyütkür. Günümüzün olmazsa olmasıdır ABS. İleriki senelerde daha yeni teknolojilerin çıkacağı ise kaçınılmazdır. Sonuçta hiç birşey insan canından daha muhim ve önemli olamaz. Aracınız gider gelir fakat can birkez gittimi gelmez! O yüzden güvenlik paketleri yüksek araçları tercih etmemiz, birinci öncelik olmalıdır...




  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Integrale -- 7 Nisan 2010; 9:16:32 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.