Şimdi Ara

Accord Kullanıcılarından Yorum Alabilir Miyim? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
3
Favori
35.511
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: panisher

    Hayirli olsun, guzel gunlerde kullanin.

    Tesekkurler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alonewolf004

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Hocam sen bilrsin ama 2.4 accord iyi bir secim olur bence. Bazi durumlarda 2000e gore az yaktigi bile soyleniyor.

    2 gün önce 3,5yıldır bende olan 2003 model accordumla zigana dağını bilenler için araçta 5kişiyiz lpg de arkadamda şakalaşmak isteyen 2013 kasa audi 2.0tdi quatro sadece dikiz aynamdan bakakaldı. öncesinde atışarak rampaya vurmuştuk araçları bu arada quatroları 177hp imiş.
    sözün özü rampalara geldiğinizde vites düşürerek çoğu arabayı üzersiniz kalkışta turbo olmadığı için hantal kalabilir ama konfor donanım yakıt masraf bakımından asla sizi üzmez. Dünya kadar passat mondeo merso olan yerde 1-2 tane accord herzaman yakışıklı durur.
    Atmosferik araç sağlamlık yönünden herzaman turbodan üstündür.
    Nitekim Formula 1 in yeni motorları turbolu ve geçenlerde monoca pistinde motor iflas edenleri vardı.

    2013 kasa audi 2.0tdi quatro sadece dikiz aynamdan bakakaldı.

    Yavaş gelin hocam :D Adam resmen dalga geçmiş sizinle :D Bir de gelip buraya yazmışsınız :D

    2011 model 2.0 tdi 170 hp A6 ile ister dağ yolu ister düz yol olsun, 2litre ve altı hiç bir araca geçilmiyorum.

    A6 ya göre Daha hafif kasası , 4 çeker sistemi ve fazladan 7 beygirlik gücü olan A4 ü o izin vermezse geçmenize imkan yok altınızdaki araçla.




  • panisher P kullanıcısına yanıt
    Aynı aracı 1 yıl kadar kullandım. Passat TDi manuel. Focus 1.6 ya göre daha iyi gidiyor. 6. vitesi uzun yolda yormuyor hocam. Yalnız yol tutuşu pek iyi değil gibi geldi bana. İstediğiniz performansı da vermeyecektir. Keşke 2.0 bi A4 alsaydınız. Hayırlı olsun güle güle binin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisatlas

    quote:

    Orijinalden alıntı: alonewolf004

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Hocam sen bilrsin ama 2.4 accord iyi bir secim olur bence. Bazi durumlarda 2000e gore az yaktigi bile soyleniyor.

    2 gün önce 3,5yıldır bende olan 2003 model accordumla zigana dağını bilenler için araçta 5kişiyiz lpg de arkadamda şakalaşmak isteyen 2013 kasa audi 2.0tdi quatro sadece dikiz aynamdan bakakaldı. öncesinde atışarak rampaya vurmuştuk araçları bu arada quatroları 177hp imiş.
    sözün özü rampalara geldiğinizde vites düşürerek çoğu arabayı üzersiniz kalkışta turbo olmadığı için hantal kalabilir ama konfor donanım yakıt masraf bakımından asla sizi üzmez. Dünya kadar passat mondeo merso olan yerde 1-2 tane accord herzaman yakışıklı durur.
    Atmosferik araç sağlamlık yönünden herzaman turbodan üstündür.
    Nitekim Formula 1 in yeni motorları turbolu ve geçenlerde monoca pistinde motor iflas edenleri vardı.

    2013 kasa audi 2.0tdi quatro sadece dikiz aynamdan bakakaldı.

    Yavaş gelin hocam :D Adam resmen dalga geçmiş sizinle :D Bir de gelip buraya yazmışsınız :D

    2011 model 2.0 tdi 170 hp A6 ile ister dağ yolu ister düz yol olsun, 2litre ve altı hiç bir araca geçilmiyorum.

    A6 ya göre Daha hafif kasası , 4 çeker sistemi ve fazladan 7 beygirlik gücü olan A4 ü o izin vermezse geçmenize imkan yok altınızdaki araçla.

    Hocam geçince ne oluyor? geçilince ne oluyor, geçince gideceğiniz yere ne kadar erken gitmiş oluyorsunuz? veya geçilince ekstra vergi mi çıkıyor? geçilince, araç firması aracı altınızdan geri mi alıyor? geçince bedava yakıt mı veriyorlar? Geçince aynı aracın sıfırını mı veriyorlar?




  • Benim araba hepinizinkini geçer gençler. Babamın aracı da...

    Yani neyi tartışıyorsunuz ki .... Teknik veriler ortada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • volvole V kullanıcısına yanıt
    Sırayla cevap vereyim. Öncelikle sollama eylemlerimin yüzde 90 ı diğer kişilerin benden daha yavaş seyir etmesinden kaynaklanıyor. Yani dur ben şunu da bi geçeyim demiyorum. Ben 130 160 arası giderken adam daha yavaş gidiyorsa onu geçmiş oluyorum. Dur şunu bi geçeyim de sonra yavaşlarım diye bir şey yok yani. Öyle bir kompleksim de yok zaten.

    Gideceğim yere ulaşma sürem , gidilen yolun uzunluğuna göre değişiyor. Normalde 8 saatte gidilecek yolu 5 saate indirdiğim de oluyor. Erken gitme ihtiyacınıza göre bu süre kısaltılabilir de uzatılabilir de. 5 saate gidip 8 saatte döndüğüm yerler de oldu.

    Vergi çıkmıyor. Firma aracı geri almıyor. Bedava yakıt da yok. hatta şehirler arası 50 60 kuruş yaktırdığım için boşa harcanmış da sayabilirsiniz siz. Keşke sıfırını verseler.

    Henüz kaza yapmadım. Ama kaza yapmam diye bir şey yok. Hatta kaza yapacağımı da biliyorum , umarım cana değil mala gelir o vakit.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisatlas

    Sırayla cevap vereyim. Öncelikle sollama eylemlerimin yüzde 90 ı diğer kişilerin benden daha yavaş seyir etmesinden kaynaklanıyor. Yani dur ben şunu da bi geçeyim demiyorum. Ben 130 160 arası giderken adam daha yavaş gidiyorsa onu geçmiş oluyorum. Dur şunu bi geçeyim de sonra yavaşlarım diye bir şey yok yani. Öyle bir kompleksim de yok zaten.

    Gideceğim yere ulaşma sürem , gidilen yolun uzunluğuna göre değişiyor. Normalde 8 saatte gidilecek yolu 5 saate indirdiğim de oluyor. Erken gitme ihtiyacınıza göre bu süre kısaltılabilir de uzatılabilir de. 5 saate gidip 8 saatte döndüğüm yerler de oldu.

    Vergi çıkmıyor. Firma aracı geri almıyor. Bedava yakıt da yok. hatta şehirler arası 50 60 kuruş yaktırdığım için boşa harcanmış da sayabilirsiniz siz. Keşke sıfırını verseler.

    Henüz kaza yapmadım. Ama kaza yapmam diye bir şey yok. Hatta kaza yapacağımı da biliyorum , umarım cana değil mala gelir o vakit.

    "Normalde 8 saatte gidilecek yolu 5 saate indirdiğim de oluyor"

    İnsanların canına kast etmiş katil ruhlu bir psikolojiye sahip olduğun için, kimsenin evine ocağına ateş düşürmeden önce, ciddi bir tıbbi destek alman gerekiyor. Allah insanları senin gibi ruhsuz cani mahluklardan korusun.




  • volvole V kullanıcısına yanıt
    hahaha :D

    Şöyle bir durum var: Nasıl şartlarda ve nasıl kullandığımı ben biliyorum . Siz bilmiyorsunuz. Onun için bu denli ciddi ithamlarda bulunmadan önce düşünmenizi tavsiye ederim.

    Bomboş, oldukça ileriyi görmeme müsaade eden ve düzgün asfaltlı bir yolda salak gibi 110 veya 120 ile gitmem. Vakit telafisi olmayan bir kavramdır. Ne kadar kazanırsam o kadar iyidir benim için. Onun için dediğim koşullarda yol bitene kadar araç hangi hızı görüyorsa ben de o hızı görürüm. Bazen 160 170 bazen 220 230.

    ha yol kalabalıktır , virajlıdır, girişini çıkışını göremiyorumdur ona göre kullanırım, ona göre pozisyon alırım. Siz bu kavramları analiz edemeyip her yolda aynı süratle seyir ediyorsanız bunun suçlusu ben değilim. Ki sizin hız yapmanız demek , başı boş bir kurşun misali oradan oraya savrulup ne yapacağınızı bilmeden gitmeniz demek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisatlas

    hahaha :D

    Şöyle bir durum var: Nasıl şartlarda ve nasıl kullandığımı ben biliyorum . Siz bilmiyorsunuz. Onun için bu denli ciddi ithamlarda bulunmadan önce düşünmenizi tavsiye ederim.

    Bomboş, oldukça ileriyi görmeme müsaade eden ve düzgün asfaltlı bir yolda salak gibi 110 veya 120 ile gitmem. Vakit telafisi olmayan bir kavramdır. Ne kadar kazanırsam o kadar iyidir benim için. Onun için dediğim koşullarda yol bitene kadar araç hangi hızı görüyorsa ben de o hızı görürüm. Bazen 160 170 bazen 220 230.

    ha yol kalabalıktır , virajlıdır, girişini çıkışını göremiyorumdur ona göre kullanırım, ona göre pozisyon alırım. Siz bu kavramları analiz edemeyip her yolda aynı süratle seyir ediyorsanız bunun suçlusu ben değilim. Ki sizin hız yapmanız demek , başı boş bir kurşun misali oradan oraya savrulup ne yapacağınızı bilmeden gitmeniz demek.

    Mezarlıklar ve trafik kazası istatistikleri, sizin gibi kendine çok güvenip, en doğrusunu ben yaparım mantığı ile aşağıdaki cümlenizi kuranlar ve "bana bişey olmaz çok dikkatli ve kontrollüyüm diyenler ile dolduuu taştı ne yazıkki.

    "Nasıl şartlarda ve nasıl kullandığımı ben biliyorum . Siz bilmiyorsunuz"




  • volvole V kullanıcısına yanıt
    Kendime güvenmemem için bir sebep yok. Ne yapıp ne yapamayacağımı biliyorum. Kullandığım aracın da ne yapıp ne yapamayacağını da biliyorum. Bilmediğim tek şey , trafikteki diğer araçların nasıl davranacağı. Onların da nasıl davranması gerektiğini biliyorum ve o şekilde davranacaklarmış gibi hareket ediyorum. Şu ana kadar beni yanıltan bir kaç kişi çıktı onda da kurtardım durumu. Durdurup bayıltana kadar dövsem yeriydi , hiç arkama bile bakmadan bastım geçtim her seferinde.

    Ben demiyorum ki hız çok güzel bişey bulduğunuz yerde dipleyin gazı. Şartlar bu durum için müsaitse neden basmayayım ki?

    Şimdi size desem ki Eskişehir-İstanbul arasını 2 buçuk saatte gidiyorum. Bana söveceksiniz yine ama mesafe 300 320 km arası. Eskişehir-Üsküdar sahil 310 km. otobüs 5 saatte gidiyor. Saatte 120 km hızla gitseniz tam 2 buçuk saatte varabiliyorsunuz. Yol ya 2 şerit tek yönlü ya da 3 şerit tek yönlü sürekli olarak. Neden 90 veya 100 le gideyim ki? Ha 150 160 yapıyorum yol müsait olunca 2 saate iniyor zaman.

    En doğru şeyi ben yaparım demiyorum. Yapabileceğim en doğru şeyi yapıyorum , şu ana kadar patlamadım.

    Bir de şöyle bir durum var. 2 şerit tek yönlü yolda sol şeritten 150 km hızla giderken , sağ şeritten aynaya bakmaksızın önünüze atlayan araç yüzünden kaza yapsanız( ben kullanmıyordum ama bu şekilde bir kaza yaptık sayılır. Arabanın arkasından fren yüzünden öne uçan yavrucak kafasını konsola çarptı) kime suçlu diyeceksiniz? 120 ile de gitseniz 110 ile de gitseniz adam o mesafeden önünüze atlayınca yapacak bir şey yok.

    Bir başka tanık olduğum olay. Antalya-fethiye arası. Dağ yolu. 500 metrelik bir kısım düz ve 3 şeritli 2 yönlü olarak yapılmış. Yolda biz , arkamızdaki araç(beraber yolculuk ettiğimiz akrabalarımız) , sağ şeritte şerit boyasını yenileyen kamyonet ve yolun sonunda aksi yönde gelen ford araç vardı. Her şey çok güzel , manzara falan harika. Müziği açmışız ailecek eşlik ediyoruz falan. Orta şerite çıktık kamyoneti sollamak amaçlı. Arkamızdan akrabalarımız da orta şerite çıktı. Karşıdan gelen ford bizim yanımızdan geçip , arkadan gelen akrabalarımızla kafa kafaya çarpıştı. Uyumuş beyfendi. uyanınca sağ tarafı uçurum zannedip sola kırmış direksiyonu mal herif. bi taraf 110 ibre takılı kalmış bi taraf 130 ve kafa kafaya. Kemer takılı olduğundan kimseye bir şey olmadı allahtan.

    Yani siz beni boş verin hocam. Hız yapanlardan çok dikkatsiz araç kullanıcıları cana mal oluyor bu ülkede. Bırakın ben de önümü açık gördüğümde basayım.




  • barisatlas B kullanıcısına yanıt
    Yanlız bu arkadaşımız 2.4 Accord kullanıyor. Yavaş geç biraz da hasta olmayalım...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • spectaküler S kullanıcısına yanıt
    Durum daha da vahim o zaman :D 2.4 litre 190 beygirlik 220 Nm tork üreten bir araçla , 2.0 litre motor hacmine sahip ve muhtemelen 150(177 lik olanları da var,fark etmez her halükarda 190 beygirle daha güçlü bir araçtan bahsediyoruz.) beygirlik bir aracı geçtiği için sevinmiş :D

    Aslın da 150 beygirlik bir A4 olsa bile geçmesi zor, 320 Nm tork üretiyor çünkü o modeli. Yokuşta her türlü accordu ağlatacaktır.

    Ve yine aynı sonuca geliyoruz. 2.0 veya 2.4lik herhangi bir accordun 4 çeker 2 litrelik bir a4 ü yokuşta geçmesi olanaksız. Veriler ortada. Düz yolda geçer , çünkü düz yolda beygir, yokuşta tork konuşur.
  • barisatlas B kullanıcısına yanıt
    Arkadaş ağlayanın kim olduğunu belirtmiş zaten. Sen niye sevindin ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • spectaküler S kullanıcısına yanıt
    Ya ben niye sevineyim :D Ayrıca adamın avukatlığını neden sen yapıyorsun?

    2.0 veya 2.4 bir accordun 4 çeker bir a4 ü yokuşta geçmesi olanaksız. A4 lü arkadaş izin vermiş bu da geçmiş olay bu. Accordlu arkadaşa diyorum fazla sevinme adam sana yol vermiş diye.
  • barisatlas B kullanıcısına yanıt
    Tabi canım izin vermiştir! Hep öyle olur zaten. Biz de Ferrari'ye izin veriyoruz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisatlas

    Ya ben niye sevineyim :D Ayrıca adamın avukatlığını neden sen yapıyorsun?

    2.0 veya 2.4 bir accordun 4 çeker bir a4 ü yokuşta geçmesi olanaksız. A4 lü arkadaş izin vermiş bu da geçmiş olay bu. Accordlu arkadaşa diyorum fazla sevinme adam sana yol vermiş diye.



    Yahu bu forumda daha neler göreceğiz bakalım...

    4 ÇEKER olunca daha güçlü mü oluyor araç?

    (İpucu: 4 çeker olunca aktarmadan mütevellit daha fazla güç kaybı oluşuyor olmasın.)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    quote:

    Orijinalden alıntı: panisher

    Oncelikle zaman ayirdiginiz icin tesekkur ederim.Tam yukluyken sollamalarda, ara hizlanmalarda nasil bir karakteri var aracin? Sollarken manuel kullansam daha seri olur mu arac?

    Gözlem olarak Accord'un genelde Civic kullanıcılarının sınıf atlatma aracı olarak görmelerinden dolayı övgüde gereksiz aşırıya kapılan bir model olduğunu düşünüyorum.
    Bir dönem ciddi olarak almayı düşünen biri olarak uzunca test ettim ve kullandım.
    o zaman aracım Mercedes C 180 Elegance idi 2006 Model 50000 Km de bir araç idi.
    hem Km'sinin düşüklüğü hem de Kompressörlü bir araca LPG taktrmak istemediğim için Accord atmosferik ve mekanik araçısından sorunsuz ve kaliteli bir araç olduğu için ilk tercihimdi.
    Hem 2.4 ve 2.0 yeni kasaları inceledim, test ettim.
    bir kere 2.4 eski kasa kesinlikle bana yönelik bir araç değildi.
    Aracın sahibine bu motor sesi ne dediğimde abi Honda kullanıyorsun dedi.
    devirli kullandığını göstermek için resmen bağırıyor araç ve w203 mercedesin rafineliğinden sonra motor bana kucağımda gibi geldi.
    ayrıca mercedes'de kapıyı kapattıktan sonra dış dünya ile irtibatınız kesilir , araç içindeki yaşam alanına odaklanır ve daha konforlu hissedersiniz, fitilinden keçesine kadar eayrıntılarda çok daha kaliteli olduğunu düşünüyorum.
    Arkadaşlar süspansiyon olarak konforlu dese de, bu kaliteli demek değil kesinlikle.
    bir kere Honda'nın süspansiyonu premium araçlara göre daha sesli çalışıyor ve o sarsıntıyı titreşim olarak vermese de gürültü olarak size hissettiriyor.
    bir mercedes' te bunu kesinlikle yaşamazsınız.
    ayrıca Honda tipik bir Japon karakteristiği olarak yol sesi alan bu baskıyı hissettiren bir araçtır.
    yeni A ve B serisi gibi ticari amaçlı dandik araçlardan bahsetmiyorum, 2000 yıllara ait mercedesler kalitenin Hit yaptığı araçlardır. ses ölçümlerinde Adac'ta 63db idi Elegance Mercedes ben o rafineliğe aşık olmuştum ve o hissi hiçbir arabada da bulamadım desem yeridir konfor olarak.
    ayrıca Mercedes W203 alacaksanız piyasasını beni yakinen biliyorum 65 filan ne yaptınız.
    2007 model 50-100 Km arası bir Avantgarde'yi rahatlıkla 55-60 arası alırsınız.
    ben aracımı 60 km 'de sadece bagaj kapağı boyalı 57,5'a vermiştim.
    şuanda da alınabilir bu fiyatlarla.
    eğer bütçe 60'a kadar ise w203 öneririm.
    yalnız Elegance filan alırsanız uzun yolda ve yüksek hızlarda yüksek yapısı ve aşırı yumuşak süspansiyonu nedeniyle salınım yapar ve sıkıntı çekersiniz.
    hem görünüm hem performans için offset jantlı 2007 Model C180 Sport öneririm.

    Accord atmosferik bir araç olduğu için düşük devirlerde ölüdür, performans için ise devir çevirmek ve sese gürültüye, yakıt tüketimine maruz kalmak demektir.
    Honda hayranı arkadaş bu şartlar altında verdiği performansı her zaman veriyormuş gibi konuşup,
    düşük devirde 1.6 Manuel bir araçtan hiç bir farkı olmadığını söylemezler.

    Bmw'ye gelince Bmw E90 3 serisi ile bitip F30 ile yeni başlayan bir anlayış içerisine girdi.
    Bmw F30 un uygun lastik ile kullanıldığında süspansiyonun kazık olduğunu söyleyen, yol gürültüsü yapan bir araç olduğunu söyleyenler kesinlikle araçla hiç bir alakası olmayıp 5 dk filan binip inen insanlar.
    gerçi F30 sizin konunuza girmiyor ama 1.6 olmasına rağmen bir Bmw 3.20i , Honda Accord ile bir çok konuda dalga geçe ür teknoloji olarak iki aracı yanyana koymak cinayet olur açık söyliyeyim.
    performans devri 6000 yapıp ralliyi gibi motor kucağında gitmek ise evet belki daha performanlı olabilir ama şehir içinde 1000 defa yaptığımız dur kalk ve 250 Nm tork'un etkisini hissesinde atmosferik şurada dursun dersiniz, ayrıca benzin olarak yaklaşık yüzde 30-40 daha az tüketerek ve devirsin sessiz ve rafine.
    ayrıca ben iddia ediyorum 130 km sonrası aynalardan gelen rüzgar sesi hariç Accorddan yol seyri esnasından kesinlikle daha sessiz ve daha Olgun süspansiyona sahip. yeri geldiğinde şehir içinde yumuşacık yeri geldiğinde yüksek hızlarda gayet kararlı ve salınımsız, rijit.

    E90 Bmw ile karşılaştıracaksa E90 başka bir araç performans odaklı sert yapısı ile sadece o tarzı sevenleri mutlu edebilecek bir araç. benim kesinlikle tercihim olamaz örneğin, sabredip kullanamam en fazla 2 ay.

    sonuç olarak siz gaz ile hareket etmeyin bence gidin temiz olanlardan aracı iyice tanıyabilecek kadar ters edin.
    Honda bu araçlardan en sorunsuzu, servisi unutturabilecek bir araç ama pahalı bir parça ve servis yapısına sahip.
    Mercedes parça temini en kolay ve ucuz olan marka, honda kadar sorunsuz olmasa da genel manada sağlam ve kolay tamir edilebilir bir araçtır. 65'lere kadar çıktıktan sonra ben size w204 temiz 100 km altında bir C öneririm o paraya her konuda sizi tatmin eder.
    C200 olursa süperşarj'ı turboyu aratmaz, tek sorunu yakıt olur siz de LPG kullanacağınız için sorun olmaz, 15 Lt civarı da LPG yakar, Honda da hemen hemen bu kadar yakar.
    yok 60 altında alayım derseniz sizi c200 sport bir araç rahatlıkla tatmin eder.

    e90 Bmw'den iniyorsunuz zaten benim bu klansmanda en son tercihim olurdu, parça, arıza , konfor vs açılardan.

    biraz uzun ve karışık olabilir ancak tamamı sizin dönemlerinizden geçmiş bir kullanıcı yorumudur.
    müstakbel aracınızla mutluluklar dilerim.


    2005 accord sahibi biri olarak bu arkadaşın accordla ilgil söylediklerine tamamı ile katılıyorum
    boşuna burada milleti eksileyip fanatiklik yapmayın
    eksileri
    yol sesi motor sesi sert süspansiyona rağmen sınıfınde sonuncu yol tutuşunda performans istersenizde evet dip gaz motor sesi ve yakıt demektir
    birde boyası çok hassas derlerki honda fanatikleri honda çevreci! olduğundan su bazlı boya kullanmıştır e kardeşim yıkarken kalkarsa arabanın boyası
    ben ne yapayım çevreciliğini sanki ilk baktığınız otomobilin çevreciliğiymiş gibi maval okumayın
    artıları ise
    sorun çıkarmayan bir araç yağ su filtre değiştirin binin (ki ben bundan çok memnunum)
    ekonomi odaklı başarılı arıza vermeyen şanzıman sağ ayağınızla vites değiştirebiliyorsunuz
    görünüm 2014 yılında olmamıza rağmen oldukça çekici
    ve bence en önemli ikinci özelliği de iç malzeme kalitesi ön konsol sert malzeme olan kısımlar bile
    yepyeni duruyor çok extreme bir kalite değil ancak bu yaşta bu durumda olması çok etkileyici.




  • spectaküler S kullanıcısına yanıt
    Ben rakamlarla verilerle konuşuyorum. Siz isterseniz adamı savunmaya devam edebilirsiniz lakin kendisi bile henüz cevap vermedi. Sükunet ikrardan gelir diye bir söz vardır bilmem bilir misiniz.
  • barisatlas B kullanıcısına yanıt
    Arkadaş Zigana dağından inince cevap verir. Tork mu?, Hp + Motor hacmi mi? Arkadaşlar söylesin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • spectaküler S kullanıcısına yanıt
    Zaten şu söylediğinizle ne kadar bu konulardan uzak olduğunuzu ispat ettiniz.

    Motor hacmi bir veri değildir. 3 litrelik motor 6 litrelik motordan daha güçsüzdür gibi bir yargı yoktur. Motordan 2 farklı veri alınır. Biri tork(taşıma ve harekete geçirme gücü) diğeri beygir (koşma gücü).

    Araçların hızlanması Torklarına , ne kadar hızlanacakları ise beygirlerine bağlıdır. 3 litrelik motordan tork elde etmek isterseniz ona göre strok yolu uzunluğu seçersiniz(uzun) , beygir elde etmek isterseniz ona göre yaparsınız.Sonuçta hacim aynıdır ama motorun biri yük taşır(Ford transit mesela 2 litreliktir geneli) , diğeri hızlı gider.(s2000 en güzel örneği) Hacim aynıdır ama motordan elde edilmek istenen güç ve yapması gereken iş farklı olduğu için geri kalan her şey değişiktir hacim dışında.

    Hp+Motor hacmi gibi bir olay yok yani. Arabalarının motor hacimleri bilinmesi gereksizdir.(yakıt değeri haricinde) Öenmli olan Tork,hp ve maksimum torkun hangi devirde olduğudur. Genellikle maksimum tork devrine yaklaşırken en iyi beygir gücünü elde ederiz. maksimum tork a ulaştığımız zaman ise beygir gücünden kaybetmiş oluruz. Çünkü motor tork ve Hp yi birbirine çevirebilen mekanik bir alettir. Yani maksimum beygirde torktan, maksimum tork ta ise beygirden almış oluruz. Bunu ise devir sayesinde yapar. Yani aracımızın kaç devir çevirebildiği(devir bandı genişliği yani, dizellerde 6 bine kadar benzinlilerde ise 89 10 bine kadar değişir) hacminin ne kadar olduğundan daha önemlidir. v6 motora sahip bir motor devir çeviremiyorsa bir b.k a yaramaz.

    Yine bunu da şöyle destekliyim teknik verilerle çok kafanızı karıştırmayayım. 1000 cclik bir motorsiklet 200 beygire kadar güç üretir ancak tork 60 seviyelerindedir. Hafifliğinden dolayı o Tork ona yeter zaten. Sonuçta taşımaya çalışılan kütle maksimum 400 kilo. Ve de beygir gücünden dolayı ( ki bunu çevirdiği devir sayesinde yapıyor 13000 devirdeyken.) koşma hızı yüksektir 300 km+ ya çıkabilir.

    Umarım açıklayıcı olmuşumdur. Dediğim gibi ben verilerle ve teknik bilgiyle konuşurken siz işkembeden konuşuyorsunuz. Arkadaş da ziganadan ineli çok olmuştur bence.

    Edit: imla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barisatlas -- 24 Aralık 2014; 17:33:16 >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.