Şimdi Ara

acemi şöföre yardım- çok teknik (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
2.251
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hangi kutup başını sökeceğiniz önemli değil..burada amaç işletim sisteminin enerjisini bir süreliğine kesmek..yanlız + kutubu sökerseniz yerine takarken kıvılcım çıkarabilir..endişe etmeyin...

    en iyisi siz kutup başının metal kısmına hiç dokunmayıp plastik kablosundan tutarak yerine oturtun ve üstünden çekiçle vurun..yerine oturuncada plastik saplı bir anahtarla vidasını sıkarsınız..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 4 Kasım 2006; 21:06:29 >
  • illa hayatın her anında aşık olunacak bir şeyler bulur bu kızlar bazen tarkan bazen kerem cem bazen kırmızı papuçlar bazen baba bazen birisi bazen çok sevdiği kolyesi bezende böyle arabası
  • Benim Twingomda buna benzer şeyler olduğunda serviste bilgisarla bakıp ısı sonda ve müşürünü değiştirmişlerdi. Sebep olarakta soğutma sıvısı ısısını yanlış ölçüp ilettiğini böylece ecüye yanlış bilgi gelmesi sonucu motorun sağlıksız çalıştığını söylemişlerdi. Kolay gelsin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bailaora

    Ka' m da LPG yok, benzinli.

    Kutup başlığını sökmeyi denicem hemen yarın.. peki (+) yada (-) kutup hangisini sökdüğümün bir önemi var mı? Uyardınız oto elektrikçisiyle yap diye ama:( sabredemicem pazartesiye kadar, hem öğrenmiş olurum.

    dün akşam ve bugün yaşamadım bu problemi.. kendi kendine düzelmiş olsa keşke..

    servisler konusunda da çok haklısınız.. benim bayan olmam ve şuan için acemi olmam hep böyle olacağı anlamına gelmiyor. Ki çok meraklı ve çok yatkınımdır teknik konulara en kısa zamanda hakim olup arabamın bütün özelliklerini öğrenip ben yönlendirmeliyim onları. çünkü nasılsa bişi anlamıyo mantığıyla hareket ediyolar. bu çok ayıp.




    Oto elektrikçisine ne gerek var. Madem elektrik-elektronik mühendisiymişsiniz, kendiniz çok rahat soküp takabilirsiniz. Önce eksiyi sonra artıyı söküp, önce artıyı sonra eksiyi takacaksınız. Ünide de biraj projeyle fln uğraşdıysanız bi şeyle söküp takmaya eliniz yatkın olduğundan akü kablosunun civatalarını da rahatlıkla gevşetip sıkabilirsiniz. Kendinize güvenin yeter.
    Ben henüz Elektrik mühendisliği 2. sınıftayım ve arabanın çoğu elektrik aksam olaylarını gözüm kapalı yapabilirim.
    Ama tavsiyem akü kutup başlarını sökünce arıza kodları silineceği için önce arabaınızı kaliteli bi servise götürmenizdir. Sanırım siz yetkili servise değil özel servise gitmişsiniz yoksa ne demek elimizde beyin ölçme cihazı yok. Sizde olmayacak da kimde olacak?




  • bahsettiginiz durum şarj dinmosu ile ilgili bir durum olabilir.
    ilk önce bir oto elektirikçisine danışın
    eger ki dinamo problemi yoksa;oto elektrikçisi
    sizi yönlendirecek.servisin beyin olayına gelince
    onlar olaya hep tradejik noktadan yaklaşır.
    yormayın kafanızı çözülür.
  • Yakit pis kirli olmasin?
  • Bu problemi bende yaşamıştım eski corsamda ve degişmeyen yeri kalmadı nerdeyse, en sonunda sorunu bulduk ve 25 milyonluk bi parcayla düzeldi...Tabi diger parcalara harcanan paralarda cabası.

    Aynı sorunsa eger ucuza halledersin. Motor yazın ve kışın ilk çalışmada farklı hava benzin karışımları kullanır bunuda saglayan parçaya bişey müşürü diyorlar ama tam adını hatırlayamadım bu parça ortamın ısısını ölçüp bu ölçüme göre karışımı motora gönderiyor. Bu parcada yanlış ısı ölçümü yaptıgı zaman motora daha fazla benzin gönderip motoru boguyor ve çalışmıyor. 10 dakika bakleyince sorun gidiyor genelde.

    Umarım sorunda bundan kaynaklanırda beyini, benzin pompasını vs diger parçalara dünya parayı akıtmazsın




  • Allahtan arabam beyinsiz de böyle abuk sabuk arızalarla uğraşmıyorum...


  • quote:

    Orjinalden alıntı: bailaora

    herhangi bir ikaz ışığı da yok. ateşleme ok ama gaz alamıyo araba sıcakken. servisin yorumu: "beyinde bi devre çok ısınıyodur ve o soğuyana kadar bekliyodur araba"




    hayatımda bu kadar saçma bi şey duymadım. sakın bi daha o servise götürmeyin arabayı. bi devre ısınıyormuş, soğuyunca düzeliyormuş. aman Allah'ım. böyle bi şey söyleyen ustanın elektronikle uzaktan yakından alakası olamaz. ısınan o devre sallantı durumlarında niye problem çıkarmıyormuş peki?

    soruna gelince naçizane tahminim beyinle alakalı olmadığı. daha doğrusu direkt bağlantılı değil, dolaylı yoldan bağlantılı. problem daha çok sensör arızası gibi görünüyor. eğer sıcakta çalışmama, soğukta çalışma gibi bir problemse, ısı ile alakalı sensörlerin gözden geçirilmesinde fayda var. bence de yapılması gereken en mantıklı şey, elektronik donanımlı bir serviste arıza log'larına bakıp, ordaki arıza koduna göre çözüm üretmek. umarım en kısa zamanda çözülür...




  • Bir servis sorununuzu çözemediğine göre uzaktan çözüm bulmak zor tavsiyem iyi başka servisler araştırmanız aklınaıza yatmayacak bir şey söylerlerse yaptırmazsınız.Mutlaka çözülür Belkide çok kolay biçimde .Bence ford kullanıcılarına sorun ford parçacılarına sorun iyi bir usta araştırın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozgurkso

    Bir servis sorununuzu çözemediğine göre uzaktan çözüm bulmak zor tavsiyem iyi başka servisler araştırmanız aklınaıza yatmayacak bir şey söylerlerse yaptırmazsınız.Mutlaka çözülür Belkide çok kolay biçimde .Bence ford kullanıcılarına sorun ford parçacılarına sorun iyi bir usta araştırın.


    ford servisleri genelde sorunludur..zaten bu yüzden biz ford kullanıcıları çözümleri kendi aramızda bulmaya çalışırız..sorunlar bazen çözülür bazen çözülmez..tüm üreticiler için servis politikası "arıza varsa değiştir arızalı parçayı kaldır at" şeklinde kökten çözüm olsada bu tükecinin cebine yansır..konuyu açan arkadaşımıza zaten bazı tavsiyelerde bulunduk ama henüz bize geri dönüşü olmadı..problem çözüldü mü çözülmedi mi bilmiyoruz..saygılar..




  • servisin soyledigi gercekten mantıksızmıs benim size tavsiyem araç sıcakken stop ettiginde ve tekrar çalışmadıgı anda beyinin çokış soketlerini (kablolarla beyinin ek yerleri) kontrol etmeniz bu soketlerde bazen bu tur problemler cıkarta biliyor ve eger boyleyse maliyeti en fazla 50ytl olur.ama bahsedildigi gibi beyindende olabilir ama bence dusun bi ihtimal...çünkü problem beyinde olsaydı ya moto sabah soguk çalıstırmalardada aynı seyi yapardı yada eger sıcaklıga duyarlı bi olay olarak geliştiyse motor ısındıktan sonra motorun çalışmasında düzensizleşme beklenirdi.çok küçük bi ihtimal olarak beyin aracınız stop etrtikten sonra uzun bir sure aracınstop ettigini algılayamıyo ve marş moduna gecemiyo olabilir ama dediğim gibi çok küçük bi ihtimal. eger araç bilgisayara baglandıgında hata kodu vermiyorsa beyinden olma olasılıgı 0 dır bunuda belirtmekte fayda var sanırım. marş dinamosunda olsaydı sıcak soguk farketmez her zaman aynı sorunu yapardı en azından soguk çalıstırmadada normal olamayan bir takımgozlemleriniz olurdu garip ses zorlanma hissi vs. gibi ama yok bole birşey diyorsunuz. ve aklıma gelen bir diger seyde benzin otomatiği kimi araçlarda(bilmiyorum sizin araçınızda varmı) kaza anında koruma amaçlı bir sistem olarak kaza anında yakıtı kesmek için benzin otomatiginde ek bir özellik bulunur.burdada bir sorun olusmus ve araç olur olmaz anlarda sanki kaza yapmışsınız gibi benzini kesiyor olabilir buda yuksek bi ihtimal bence. aklıma gelenle şimdilik bunlar hade geçmiş olsun.ama şiddetle beyin çıkış soketlerini ve benzin otomatigini kontrol etmenizi yada ettirmenizi tavsiye ederim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bitdaemon

    servisin soyledigi gercekten mantıksızmıs benim size tavsiyem araç sıcakken stop ettiginde ve tekrar çalışmadıgı anda beyinin çokış soketlerini (kablolarla beyinin ek yerleri) kontrol etmeniz bu soketlerde bazen bu tur problemler cıkarta biliyor ve eger boyleyse maliyeti en fazla 50ytl olur.ama bahsedildigi gibi beyindende olabilir ama bence dusun bi ihtimal...çünkü problem beyinde olsaydı ya moto sabah soguk çalıstırmalardada aynı seyi yapardı yada eger sıcaklıga duyarlı bi olay olarak geliştiyse motor ısındıktan sonra motorun çalışmasında düzensizleşme beklenirdi.çok küçük bi ihtimal olarak beyin aracınız stop etrtikten sonra uzun bir sure aracınstop ettigini algılayamıyo ve marş moduna gecemiyo olabilir ama dediğim gibi çok küçük bi ihtimal. eger araç bilgisayara baglandıgında hata kodu vermiyorsa beyinden olma olasılıgı 0 dır bunuda belirtmekte fayda var sanırım. marş dinamosunda olsaydı sıcak soguk farketmez her zaman aynı sorunu yapardı en azından soguk çalıstırmadada normal olamayan bir takımgozlemleriniz olurdu garip ses zorlanma hissi vs. gibi ama yok bole birşey diyorsunuz. ve aklıma gelen bir diger seyde benzin otomatiği kimi araçlarda(bilmiyorum sizin araçınızda varmı) kaza anında koruma amaçlı bir sistem olarak kaza anında yakıtı kesmek için benzin otomatiginde ek bir özellik bulunur.burdada bir sorun olusmus ve araç olur olmaz anlarda sanki kaza yapmışsınız gibi benzini kesiyor olabilir buda yuksek bi ihtimal bence. aklıma gelenle şimdilik bunlar hade geçmiş olsun.ama şiddetle beyin çıkış soketlerini ve benzin otomatigini kontrol etmenizi yada ettirmenizi tavsiye ederim


    arkadaşımızın aracı serviste ECU test cihazına hiç bağlanmadığından hata kodu verip vermediğini bilmiyoruz ve bu yüzden test cihazına bağlanmasını öneriyoruz..ilk mesajı dikkatle okursanız arkadaşımıza "servisimizde beyin yok" diye anlamsız bir ifadede bulunulmuş..zaten biz de ford servislerinde beyin olmadığını biliyoruz...eğer konuyu açan arkadaş bize bir şekilde geri dönmüş olsaydı garanti kapsamı dışında olan aracı için özel servis yolları gösterebilirdik ama arkadaş ortalıkta yok..konuyu takip ediyoruz...




  • teşekkürler ben hepsini okudum merak etme
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: bitdaemon

    servisin soyledigi gercekten mantıksızmıs benim size tavsiyem araç sıcakken stop ettiginde ve tekrar çalışmadıgı anda beyinin çokış soketlerini (kablolarla beyinin ek yerleri) kontrol etmeniz bu soketlerde bazen bu tur problemler cıkarta biliyor ve eger boyleyse maliyeti en fazla 50ytl olur.ama bahsedildigi gibi beyindende olabilir ama bence dusun bi ihtimal...çünkü problem beyinde olsaydı ya moto sabah soguk çalıstırmalardada aynı seyi yapardı yada eger sıcaklıga duyarlı bi olay olarak geliştiyse motor ısındıktan sonra motorun çalışmasında düzensizleşme beklenirdi.çok küçük bi ihtimal olarak beyin aracınız stop etrtikten sonra uzun bir sure aracınstop ettigini algılayamıyo ve marş moduna gecemiyo olabilir ama dediğim gibi çok küçük bi ihtimal. eger araç bilgisayara baglandıgında hata kodu vermiyorsa beyinden olma olasılıgı 0 dır bunuda belirtmekte fayda var sanırım. marş dinamosunda olsaydı sıcak soguk farketmez her zaman aynı sorunu yapardı en azından soguk çalıstırmadada normal olamayan bir takımgozlemleriniz olurdu garip ses zorlanma hissi vs. gibi ama yok bole birşey diyorsunuz. ve aklıma gelen bir diger seyde benzin otomatiği kimi araçlarda(bilmiyorum sizin araçınızda varmı) kaza anında koruma amaçlı bir sistem olarak kaza anında yakıtı kesmek için benzin otomatiginde ek bir özellik bulunur.burdada bir sorun olusmus ve araç olur olmaz anlarda sanki kaza yapmışsınız gibi benzini kesiyor olabilir buda yuksek bi ihtimal bence. aklıma gelenle şimdilik bunlar hade geçmiş olsun.ama şiddetle beyin çıkış soketlerini ve benzin otomatigini kontrol etmenizi yada ettirmenizi tavsiye ederim


    arkadaşımızın aracı serviste ECU test cihazına hiç bağlanmadığından hata kodu verip vermediğini bilmiyoruz ve bu yüzden test cihazına bağlanmasını öneriyoruz..ilk mesajı dikkatle okursanız arkadaşımıza "servisimizde beyin yok" diye anlamsız bir ifadede bulunulmuş..zaten biz de ford servislerinde beyin olmadığını biliyoruz...eğer konuyu açan arkadaş bize bir şekilde geri dönmüş olsaydı garanti kapsamı dışında olan aracı için özel servis yolları gösterebilirdik ama arkadaş ortalıkta yok..konuyu takip ediyoruz...




  • Aynı sorun bizim arabadada vardı.Peder böyle sorun çıkarttığı zaman benzinle çalıştırıp sonra gaza dönüyodu.bence siz bir arkadaşınızdan rica edin sanayiye götürsün ordaki lpg ilgilenenlerde illa bir beyin olur.Adama olayı iza edin ve beynini değiştirsin eğer düzelirse beyin alırsınız(bayide 1800 abartmış).
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hypetrax

    Aynı sorun bizim arabadada vardı.Peder böyle sorun çıkarttığı zaman benzinle çalıştırıp sonra gaza dönüyodu.bence siz bir arkadaşınızdan rica edin sanayiye götürsün ordaki lpg ilgilenenlerde illa bir beyin olur.Adama olayı iza edin ve beynini değiştirsin eğer düzelirse beyin alırsınız(bayide 1800 abartmış).


    arkadaşımızın aracı lpg li değil...
  • bu sorun immobilizer'dan bile olabilir. (tabi varsa, ama sanırım vardır). kumandadaki bi temassızlık (tabi immo elektronik kodluysa), motorun immo kodunu algılamasına engel oluyorsa, ateşlemeye müsaade etmeyebilir. tavsiyem, yedek anahtar (ya da anahtarın yanında taşıdığınız kumanda modülü) varsa bi müddet onunla kullanılması... yedek kumanda ve anahtarın şu an kullanılanla değiştirilip bu ihitimalin de elenmesi gerekir...
  • evvela servisin onesurdugu ECU (beyin)arizasi mantik disi. Cunku beyin arizali olsa bazen calisip bazen calismama yapmaz, ya calisir ya calismaz. Illa beyinde bir ariza araniyorsa beyin soketlerinde pim gevsemesi deselerdi daha mantikli olurdu. Tabi pim 1800 ytl etmeyecegi icin ariza beyin olarak gosterildi. Fordu bilmiyorum ama arac beyinlerinin genel yapisini biliyorum ve iclerinde mutlaka bir eprom bellek olur. Yani program yuklemeye imkaan verir. Bu aracin mutlak suretle diagnoz cihazina baglanmasi gerekli. Aksi halde ariza kaynagi tahminden ote gecmez. Anlamadigim bir nokta da arac sahibi arkadas neden adam gibi diagnoz techizati olan bir servise gitmiyor?? Arac beyni ariza aktif olmasa bile ariza kodunu hafizada tutar. Buyuk ihtimalle sensorlerden birisi beyine yanlis bilgi gonderiyor. Tahminim rolanti sensoru arizali, fazla pahali bir parca degil. 2.ihtimal hava sensoru varolan havayi oldugundan dusuk gonderiyor. Dolayisiyla enjektorlere gidenyakit zengin karisim oluyor ve motor boguluyor.




  • herkese selamlar..
    güzel bir haberim var arabam artık hiçbir problem çıkarmıyo, neden bu sorun oldu yada bu sorun kendi kendine nasıl çözüldü bilmiyorum ama umrumda da değil açıkçası:)
    güzel bir haber daha: artık o kadar da acemi sayılmam, düşündüm ki ne kadar çok kullanırsam o kadar daha hızlı öğrenirim, günlerdir sürekli yollardayım, çok gelişti, bütün arkadaşlarım hayran şoförlüğüme:)
    herkese çok teşekkürler
    bundan sonra da buralardayım, görüşmek üzere
  • geçmiş olsun araba hakkaten orjinal 15000demi
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.