Şimdi Ara

açık kalan teyp akü bitirir mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
0
Favori
38.928
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samet0647

    72 lik mutlu aküde teyip 24 saat gibi süre açık kaldı ardından tek marşda çalıstı araç tipo 1.6 ie

    Alıntıları Göster
    Ben çocukken Hacı muratın aküsünü bitirmiştim.

    Bu arada güncel ses sistemleri kapalıyken de akım çekebiliyor. Eğer aracınızı hergün kullanmazsanız kapalı bıraktığınız teyp te aküyü bitirebilir. En iyisi kontağa bağlamak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    Ben çocukken Hacı muratın aküsünü bitirmiştim.

    Bu arada güncel ses sistemleri kapalıyken de akım çekebiliyor. Eğer aracınızı hergün kullanmazsanız kapalı bıraktığınız teyp te aküyü bitirebilir. En iyisi kontağa bağlamak.

    Alıntıları Göster
    ACIK KALAN TEYB HATTA 4 LÜ SİNYALLER BİLE ÇOK ETKİLER
  • peki araç çalışır vaziyette ama hareket yok ozaman akü bitermi arkadaşlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadrainman

    peki araç çalışır vaziyette ama hareket yok ozaman akü bitermi arkadaşlar.
    2-3 gün açık kalsın en kral akünün anasını ağlatır
  • hazir teyp konusu açilmişken bi soru da ben sorayim;

    pioneer'in usbli teybinden aldim lakin 2-3günde bir bellegi teypten cikarip şarkilari güncelliyorum. Usb girisinin bozulmasindan tirsiyorum yav daha uzun araliklarla mi cikarmaliyim bellegi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanoute

    yeni bir pioneer taktırıdm ford focus a. takan kişi bunları kontaksız takmak daha iyi dedi.

    sabah arabanın aküsü bitmişti. gittim yeni akü aldım. gerçi 4 senelik aküydü. normal bitmiş de olabilir.

    teyp sabaha kadar açık kalsa dolu aküyü de bitirir mi? bu tehlike varsa kontaklıya çevirteyim

    Teyp arkasındaki sokette 2 adet besleme kablosu bulunur. Bunlardan hafıza kablosu direk, güç kablosu kontaktan beslenmelidir. Aksi takdirde teybi motoru kapadıktan sonra açık unutabilirsiniz. Akünüz küçükse ve teybin sesi biraz açıksa teyp aküyü sabaha kadar bitirebilir. Saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    Ben çocukken Hacı muratın aküsünü bitirmiştim.

    Bu arada güncel ses sistemleri kapalıyken de akım çekebiliyor. Eğer aracınızı hergün kullanmazsanız kapalı bıraktığınız teyp te aküyü bitirebilir. En iyisi kontağa bağlamak.

    İki kabloyuda kontağa bağlarsanız, dil seçenekleri, ekolayzır, kişisel ayarlar, AM-FM seçimi gibi ayarları her seferinde sıfırdan yapmak gerekir. Saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PIERzig

    Yeni aküde biter tabiiki ama şarj tutar yani akü şarj olunca tekrar kullanılabilir ,halbüki eski aküde böyle olmuyor bir kez böyle bitince bir daha zor şarj oluyor.Tecrübe ile sabittir

    Oto aküleri sulu aküdür. Sulu aküler derin deşarj için uygun olmadığından yenide olsa kesinlikle yarı kapasiteden aşağıya düşürülmemesi lazımdır. Aksi takdirde çok kısa sürede şarj tutmaz duruma gelir. Oto aküsünün(starter akü) 2 ana işlevi vardır; marş sistemini çalıştırmak, alternatör ikaz sargılarını ilk çalışma anında beslemek. Saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    Ben çocukken Hacı muratın aküsünü bitirmiştim.

    Bu arada güncel ses sistemleri kapalıyken de akım çekebiliyor. Eğer aracınızı hergün kullanmazsanız kapalı bıraktığınız teyp te aküyü bitirebilir. En iyisi kontağa bağlamak.

    İki kabloyuda kontağa bağlarsanız, dil seçenekleri, ekolayzır, kişisel ayarlar, AM-FM seçimi gibi ayarları her seferinde sıfırdan yapmak gerekir. Saygılarımla.

    Merhaba meslektaşım

    Güncel ses sistemlerinin nasıl beslendiği konusunda çok fazla bilgim yok. Ancak bazı cihazlarda kişisel ayarlar, preset bilgileri küçük hacimli serial eeprom'larda saklanabiliyor. Bu cihazlar beslemenin tümüyle kesilmesi durumunda da bilgileri tutabiliyor. Babamın eski aracındaki cihazda da (markasını anımsamıyorum) teybin içinde de back-up pili mevcuttu. Ama o cihaz da Nuh Nebi'den kalma bir cihazdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    Ben çocukken Hacı muratın aküsünü bitirmiştim.

    Bu arada güncel ses sistemleri kapalıyken de akım çekebiliyor. Eğer aracınızı hergün kullanmazsanız kapalı bıraktığınız teyp te aküyü bitirebilir. En iyisi kontağa bağlamak.

    İki kabloyuda kontağa bağlarsanız, dil seçenekleri, ekolayzır, kişisel ayarlar, AM-FM seçimi gibi ayarları her seferinde sıfırdan yapmak gerekir. Saygılarımla.

    Merhaba meslektaşım

    Güncel ses sistemlerinin nasıl beslendiği konusunda çok fazla bilgim yok. Ancak bazı cihazlarda kişisel ayarlar, preset bilgileri küçük hacimli serial eeprom'larda saklanabiliyor. Bu cihazlar beslemenin tümüyle kesilmesi durumunda da bilgileri tutabiliyor. Babamın eski aracındaki cihazda da (markasını anımsamıyorum) teybin içinde de back-up pili mevcuttu. Ama o cihaz da Nuh Nebi'den kalma bir cihazdı.

    Doğrudur hocam yakın zamanda Pioneer markasının yeni bir teybini(alt modellerden) bağlamıştım. O cihazda durum bahsettiğim gibiydi. Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    Ben çocukken Hacı muratın aküsünü bitirmiştim.

    Bu arada güncel ses sistemleri kapalıyken de akım çekebiliyor. Eğer aracınızı hergün kullanmazsanız kapalı bıraktığınız teyp te aküyü bitirebilir. En iyisi kontağa bağlamak.

    İki kabloyuda kontağa bağlarsanız, dil seçenekleri, ekolayzır, kişisel ayarlar, AM-FM seçimi gibi ayarları her seferinde sıfırdan yapmak gerekir. Saygılarımla.

    Merhaba meslektaşım

    Güncel ses sistemlerinin nasıl beslendiği konusunda çok fazla bilgim yok. Ancak bazı cihazlarda kişisel ayarlar, preset bilgileri küçük hacimli serial eeprom'larda saklanabiliyor. Bu cihazlar beslemenin tümüyle kesilmesi durumunda da bilgileri tutabiliyor. Babamın eski aracındaki cihazda da (markasını anımsamıyorum) teybin içinde de back-up pili mevcuttu. Ama o cihaz da Nuh Nebi'den kalma bir cihazdı.

    Doğrudur hocam yakın zamanda Pioneer markasının yeni bir teybini(alt modellerden) bağlamıştım. O cihazda durum bahsettiğim gibiydi. Saygılarımla.

    Selamlar.

    Genelde memory back-up sistemleri SRAM bazlı olduğu için, eğer SRAM besleme devresi tasarlanırken ciddi bir hata yapılmamışsa back-up devresi mikroamperler seviyesinde akım çeker. Örneğin 20-30 uA gibi. Bilgisayarların anakartlarında da bios ayarları ve saat bilgileri Li back-up pillerle canlı tutulan SRAM belleklerde tutulur.
    Bu çekilen akımlar da aracın aküsü için tehdit teşkil etmez.
    Size de saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    Ben çocukken Hacı muratın aküsünü bitirmiştim.

    Bu arada güncel ses sistemleri kapalıyken de akım çekebiliyor. Eğer aracınızı hergün kullanmazsanız kapalı bıraktığınız teyp te aküyü bitirebilir. En iyisi kontağa bağlamak.

    İki kabloyuda kontağa bağlarsanız, dil seçenekleri, ekolayzır, kişisel ayarlar, AM-FM seçimi gibi ayarları her seferinde sıfırdan yapmak gerekir. Saygılarımla.

    Merhaba meslektaşım

    Güncel ses sistemlerinin nasıl beslendiği konusunda çok fazla bilgim yok. Ancak bazı cihazlarda kişisel ayarlar, preset bilgileri küçük hacimli serial eeprom'larda saklanabiliyor. Bu cihazlar beslemenin tümüyle kesilmesi durumunda da bilgileri tutabiliyor. Babamın eski aracındaki cihazda da (markasını anımsamıyorum) teybin içinde de back-up pili mevcuttu. Ama o cihaz da Nuh Nebi'den kalma bir cihazdı.

    Doğrudur hocam yakın zamanda Pioneer markasının yeni bir teybini(alt modellerden) bağlamıştım. O cihazda durum bahsettiğim gibiydi. Saygılarımla.

    Selamlar.

    Genelde memory back-up sistemleri SRAM bazlı olduğu için, eğer SRAM besleme devresi tasarlanırken ciddi bir hata yapılmamışsa back-up devresi mikroamperler seviyesinde akım çeker. Örneğin 20-30 uA gibi. Bilgisayarların anakartlarında da bios ayarları ve saat bilgileri Li back-up pillerle canlı tutulan SRAM belleklerde tutulur.
    Bu çekilen akımlar da aracın aküsü için tehdit teşkil etmez.
    Size de saygılar.

    Net bilgi için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    Ben çocukken Hacı muratın aküsünü bitirmiştim.

    Bu arada güncel ses sistemleri kapalıyken de akım çekebiliyor. Eğer aracınızı hergün kullanmazsanız kapalı bıraktığınız teyp te aküyü bitirebilir. En iyisi kontağa bağlamak.

    İki kabloyuda kontağa bağlarsanız, dil seçenekleri, ekolayzır, kişisel ayarlar, AM-FM seçimi gibi ayarları her seferinde sıfırdan yapmak gerekir. Saygılarımla.

    Merhaba meslektaşım

    Güncel ses sistemlerinin nasıl beslendiği konusunda çok fazla bilgim yok. Ancak bazı cihazlarda kişisel ayarlar, preset bilgileri küçük hacimli serial eeprom'larda saklanabiliyor. Bu cihazlar beslemenin tümüyle kesilmesi durumunda da bilgileri tutabiliyor. Babamın eski aracındaki cihazda da (markasını anımsamıyorum) teybin içinde de back-up pili mevcuttu. Ama o cihaz da Nuh Nebi'den kalma bir cihazdı.

    Doğrudur hocam yakın zamanda Pioneer markasının yeni bir teybini(alt modellerden) bağlamıştım. O cihazda durum bahsettiğim gibiydi. Saygılarımla.

    Selamlar.

    Genelde memory back-up sistemleri SRAM bazlı olduğu için, eğer SRAM besleme devresi tasarlanırken ciddi bir hata yapılmamışsa back-up devresi mikroamperler seviyesinde akım çeker. Örneğin 20-30 uA gibi. Bilgisayarların anakartlarında da bios ayarları ve saat bilgileri Li back-up pillerle canlı tutulan SRAM belleklerde tutulur.
    Bu çekilen akımlar da aracın aküsü için tehdit teşkil etmez.
    Size de saygılar.

    Net bilgi için teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    teyp demoda kaldıysa aküde zayıfsa nolmaldir. yapılacak şey teybi demodan çıkarmak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: PIERzig

    Yeni aküde biter tabiiki ama şarj tutar yani akü şarj olunca tekrar kullanılabilir ,halbüki eski aküde böyle olmuyor bir kez böyle bitince bir daha zor şarj oluyor.Tecrübe ile sabittir

    Oto aküleri sulu aküdür. Sulu aküler derin deşarj için uygun olmadığından yenide olsa kesinlikle yarı kapasiteden aşağıya düşürülmemesi lazımdır. Aksi takdirde çok kısa sürede şarj tutmaz duruma gelir. Oto aküsünün(starter akü) 2 ana işlevi vardır; marş sistemini çalıştırmak, alternatör ikaz sargılarını ilk çalışma anında beslemek. Saygılarımla.

    Ne kadar gider misal .
    Babamın clionun öyle bi kere deşarj oldu 4 5 yıllık aküymüş değiştirmek zrunda kaldık..
    Geçen gün benim arabanında farları açık unutmuşum neyse vurdurarak çalıştırdık şimdi çalışıyor ama ne kadar daha gider bilmem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PIERzig

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: PIERzig

    Yeni aküde biter tabiiki ama şarj tutar yani akü şarj olunca tekrar kullanılabilir ,halbüki eski aküde böyle olmuyor bir kez böyle bitince bir daha zor şarj oluyor.Tecrübe ile sabittir

    Oto aküleri sulu aküdür. Sulu aküler derin deşarj için uygun olmadığından yenide olsa kesinlikle yarı kapasiteden aşağıya düşürülmemesi lazımdır. Aksi takdirde çok kısa sürede şarj tutmaz duruma gelir. Oto aküsünün(starter akü) 2 ana işlevi vardır; marş sistemini çalıştırmak, alternatör ikaz sargılarını ilk çalışma anında beslemek. Saygılarımla.

    Ne kadar gider misal .
    Babamın clionun öyle bi kere deşarj oldu 4 5 yıllık aküymüş değiştirmek zrunda kaldık..
    Geçen gün benim arabanında farları açık unutmuşum neyse vurdurarak çalıştırdık şimdi çalışıyor ama ne kadar daha gider bilmem

    Örnek vermek gerekirse 1 yıl boyunca araçta kullanılan bir aküyü 6-7 defa fazla deşarj ederseniz yani farları aküyü bitirene kadar açık unutursanız 6-7 kere bir daha kullanamazsınız. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: PIERzig

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: PIERzig

    Yeni aküde biter tabiiki ama şarj tutar yani akü şarj olunca tekrar kullanılabilir ,halbüki eski aküde böyle olmuyor bir kez böyle bitince bir daha zor şarj oluyor.Tecrübe ile sabittir

    Oto aküleri sulu aküdür. Sulu aküler derin deşarj için uygun olmadığından yenide olsa kesinlikle yarı kapasiteden aşağıya düşürülmemesi lazımdır. Aksi takdirde çok kısa sürede şarj tutmaz duruma gelir. Oto aküsünün(starter akü) 2 ana işlevi vardır; marş sistemini çalıştırmak, alternatör ikaz sargılarını ilk çalışma anında beslemek. Saygılarımla.

    Ne kadar gider misal .
    Babamın clionun öyle bi kere deşarj oldu 4 5 yıllık aküymüş değiştirmek zrunda kaldık..
    Geçen gün benim arabanında farları açık unutmuşum neyse vurdurarak çalıştırdık şimdi çalışıyor ama ne kadar daha gider bilmem

    Örnek vermek gerekirse 1 yıl boyunca araçta kullanılan bir aküyü 6-7 defa fazla deşarj ederseniz yani farları aküyü bitirene kadar açık unutursanız 6-7 kere bir daha kullanamazsınız. Saygılar.

    Alıntıları Göster
    bitirir. teyp de bitirir, iç lambalar da bitirir, farlar da bitirir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gentleman_

    bitirir. teyp de bitirir, iç lambalar da bitirir, farlar da bitirir...

    Alıntıları Göster
    akü zayıflamışsa ve araç uzun süre çalışmamışsa kontağa bağlı teypler dahi aküyü bitiriyor ancak yüksek amperli bir akü ve araç sık çalışıyorsa hiç sorun olmaz

    yalnız aküyü bitiren kontağa bağlı olması değil hafıza kablosu bağlıysa yukarıda anlattığım olay gerçekleşir ,akü bitmesin derseniz hafıza kablosunu bağlamayacaksınız ama bu defa da her seferinde yaptığınız ayarlar bozulur ,birde kodlu teyp ise o zaman daha büyük sorun çıkabilir (kodlu teyp kullanmadığım için pek bilgim yok ama akü kutup başlarını bile ayırmayın deniliyor)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1414

    akü zayıflamışsa ve araç uzun süre çalışmamışsa kontağa bağlı teypler dahi aküyü bitiriyor ancak yüksek amperli bir akü ve araç sık çalışıyorsa hiç sorun olmaz

    yalnız aküyü bitiren kontağa bağlı olması değil hafıza kablosu bağlıysa yukarıda anlattığım olay gerçekleşir ,akü bitmesin derseniz hafıza kablosunu bağlamayacaksınız ama bu defa da her seferinde yaptığınız ayarlar bozulur ,birde kodlu teyp ise o zaman daha büyük sorun çıkabilir (kodlu teyp kullanmadığım için pek bilgim yok ama akü kutup başlarını bile ayırmayın deniliyor)

    Alıntıları Göster
    yeni akü ise kolay bitmez diyorum
    yalnız, yeni şarz olmuş aküden medet ummayın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    yeni akü ise kolay bitmez diyorum
    yalnız, yeni şarz olmuş aküden medet ummayın

    Alıntıları Göster
    Kardeşim TelefonunuŞarjda Unutmuş.. Elek kesmiş Araba Ne Yapmamız Lazım Acil Yardımmm.. Reno Fluence..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProfesyoneL1ii

    Kardeşim TelefonunuŞarjda Unutmuş.. Elek kesmiş Araba Ne Yapmamız Lazım Acil Yardımmm.. Reno Fluence..

    Alıntıları Göster
    Teyp,far vs. açık kalırsa akünün bitmezi normaldir.Hele akünün ömrü kısaldıysa 5-6 Saatte biter.Biliyorum çünkü çook yaşadım daha önce




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.