Şimdi Ara

ACIL! Sifir aracimin henuz 10 gunluk iken beyni gitti, degisim icin gereken yasal prosedur nedir? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
280
Cevap
6
Favori
20.169
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Kardeşim, sağda solda okuduğunuz birkaç yazıyla bilinçli tüketici havasına girmeyin. Adamlar arızayı onaracaklarmış. Bu onarımla aracın değerinde düşüş de yaşanmayacaktır. Adamlar "Değiştirmiyoruz. Onardık; buyrun, güle güle kullanın." derlerse dava açmanız gerekir. O dava da para ve zaman kaybına neden olur ve bir netice alamazsınız.

    dava ticaret mahkemesinde görülürse evet çok uzun sürer ama tüketici mahkemesinde açılırsa benim bildiğim kadarıyla hızlı ilerliyor.
  • Marka model nedir acaba ? Sizi anliyorum o kadar emegin sonucu almissiniz basiniza gelenler ben olsam bende yeni araba isterdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkgezgin

    OM gonderip marka model bilgisi isteyen arkadaslara marka model bilgilerini gönderdim. Şu aşamada özellikle hangi bayiden aldıgımı belirtmedim. Yazdığım arkadaşlar forumda marka model yazmazsanız konu altında sevinirim. Olası bir dava durumunda aleyhime kullanılmasını, haklı durumdayken haksız duruma düşmeyi istemiyorum.

    Bugunku gelişmeleri kısaca yazayım. Öğlen bayinin müşteri ilişkilerinden arandım ve talebimin olumsuz karşılandığı söylendi. Dün akşam aynı bayan bana talebimi bölge müdürlüğüne, fabrikaya ve genel merkeze ileteceklerini ve perşembe saat 16 ya kadar döneceğini söylemişti. Ayrıca yazışmalarında benim email adresimide CC olarak koymalarını rica etmiştim ve koyabileceklerini söyleyip email adresimi not etmişlerdi. Bugun bu konular hakkında hiçbir email almadım. Telefon edildiğinde bundan bahsettiğimde kendi iç yazışmalarını paylaşamayacaklarından bahsettiler?! Ayrıca düşününki bir kurumsal firmada bir sorun genel merkez ve fabrika dahil gerekli yerlere iletilip 2-3 saat içerisinde bir karar alınacak, hemen müşteriye dönülecek... Keşke o şekilde işlese bütün sorunlar. Perşembe denilip hemen ertesi gün cevap verilmeside ayrı bir ilginçlik... Ben sorunun gerekli birimlere iletildiğine kendi adıma inanmıyorum.

    Marka model bayi farketmez arkadaşlar, her marka ve modelde olabilecek birşey, önemli olan ne şekilde adım atmam gerektiğini öğrenmem... Çok yapıcı ve bilgilendirici mesajlarda var herkese çok teşekkür ederim. İnşallah bu şekilde bir sorun hiçbirinizin başına gelmez, ayrıca inanın sadece parça değişimi vs değil olay, ben ve eşim arabadan tamamen soğuduk. Hatayı bütün gün araştırıp adam akıllı birşey soyleyemediler sorun hakkında. Yeni beyin vs takıldı, bana kim garanti edebilir bunun 500 km sonra olmayacağını, sonuçta sorunun esas kaynagı konusundada problem var. Ayrıca ben nasıl içim rahat bebeğimi ve eşimi gönderecegim? Hayatınızda kac kere direksiyonu ve freni kilitlenen bir aracı durdurdunuz? Bunun dısında seneye aracı satıp yenileyeceğim diyelim, hanginiz bir yaşında bir arabanın beyni değiştiyse piyasa fiyatını verip alır? Gidip beyni değişmemiş bir araç alırsınız. Sonuçta servis kayıtları vs hep olacak.... Daha uzun yazamıyorum şu an çalışıyorum...

    Ayrıca olayı baska boyutlara cekmeye calısan arkadaslarada bir sözüm var. Bu foruma yıllardır uyeyim ama yuzlerce binlerce mesajım yok, çünkü genel bir okuyucusuyum forumun. Bilmediğim konularda yorum yapmaktansa öylece izliyorum, hatta online bile olmam forumda misafir olarak dolasırım. Ne mesaj kasma hevesim ne de konuyu canlı tutmak amacım... Sorunuma faydalı olabilecek birkaç cevap bulup ona gore hareket etmek isteğim...

    Yapacaklarıma gelince... Eğerki yarında bayi yonlu olumlu bir gelişme yasanmazsa tüketici derneği ile görüşüp, sorunumu bildirip noterden isteklerime dair resmi bir ihtarname çekeceğim. Perşembe günüde avukatımla beraber bayiye gidip gerekli işlemlere başlayacağımı bildireceğim. Bu arada bugun kesinlikle parça değişimini kabul etmediğime dair gerekli bir yazı kendilerine gönderdim.

    Bütün olay yargı yonune giderse buradan marka model bayi bildirimi yapma haklımı saklı tutuyorum avukatıma danışarak. Zaten diğer medya kanallarınıda kullanıp hakkımı sonuna kadar aramaya niyetliyim...

    Saygılar.

    Sen benim dediğimi dinle harcadığın her dakika aleyhine işliyor. Notere gidip ihtarname çekmen gerekiyor, bir avukata da danışman faydalı olacaktır. İş işten geçerse ne marka ne de bayi firma umursamaz bilgin olsun. Bu tür müşteri ilişkileri ile görüşme, sözlü tartışmak, karşıdakinin not alması senin adına birilerine yazılar döşemesi, üretici firma ile kontak kurma vs. vs. vs..... T.C kanunlarına göre yasal hakların neyse onu kullanman zaruri ve kafidir, oyalanırsan açıkta kalırsın.

    Ve hak aramak da sonuna kadar haklısın bunu da belirteyim,kimseye kulak asma sakın, basit bir kapı menteşesi, sunroof sesi veya disk frenlerin çizik sesi değil bu, otobanda birden içindekileri tehlikeye düşürecek major bir arıza sözkonusu.

    pm den marka ve model bilgisi istiyorum, bu aralar yeni araba alma aşamasındayım bu kounda ki gelişmeler kararımı kesinlikle etkiler.




  • sözliyim arkadaş davayla uraşma çok buyuk bela olur zatn kazıkcıalr ama senın dedığın şeyi anlamadım ama bnce değiştir
  • Davanın içeriği de belirleyicidir ancak tüketici mahkemeleri fazla yoğun olmadığından en fazla birkaç yıl içinde karara bağlanır. Yalnız yazmayı unuttuğum bir şey vardı. Eğer bu arızaya neden olan bir kaçak veya başka bir arıza varsa o zaman aracın kesinlikle değiştirlmesi icap eder. Sonuçta beynin değişmesi, bir balata veya hava yastığının değişmesi gibi bir şey. Parçada, üretimden kaynaklı bir sorun olabilir. Eğer arızaya neden bulunamadıysa sorun da kuvvetle muhtemel bu yüzdendir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    turkzengin, servis kayıtlarında bu çıkacaksa eğer, bir soru daha.2.elde bırak kapıyı, tamponu boyanan arabadan insanlar son sürat kaçıyorken sen üç dört sene sonra bu arabayı nasıl satıcaksın? konuyu uzatma diyen arkadaşlar beyni değiştirilen 2.el bir aracı alır mı? alırsa ne kadar fiyat kırarlar?? turkzengin kardeşim sen bu arabadan kurtulmaya bak ilerde canını daha çok sıkar

    allah allah ya sizde tozdan nem kapar olmuşsunuz . nasıl satacak gayette güzel satacak öyle saçma şeymi olur beyni değişti diye kim niye arabayı almasın. çok saçma konuşmuşsun

    bak arkadaşım satışın "S"sini bilmiyorsun gelmişsin bana saçma konuşuyorsun diyorsun ben hergün terciye tere satıyorum bırak da satış konusunda iki çift lafım olsun..her malın alıcısı vardır, 1) işi bilmeyen adam aracın beyninin değiştiğini öğrendiğinde korkar olayı aklında çok büyütür almaz 2)alıcı araba piyasasını bilir beyin değiştirme durumu umrunda değildir ama bunu yüzde yüz pazarlık silahı olarak sonuna kadar kullanır.

    forumda beyaz eşya ve televizyon bölümlerini okuyun insanlar 1500tl lik ürün bile ilk 30günde arıza yapınca değişim yada iade için ortalığı yıkıyorlar, konu sahibi de sonuna kadar hakkını arayabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enes78

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    birincisi aracın markasını modelini niye yazmadığınız anlayamadım.

    ikincisi kanunlar açık: ya aynı arızayı 3, ya farklı arızaları 5 den fazla yepacak, ya da tamir süresi 30 iş gününü aşacak ki yeni araç talep etme hakkınız doğsun.

    kafanıza göre yeni araç talep edemezsiniz.

    Zannediyorum mevzuat konusunda güncelleme gerekiyor; en az 4 defa aynı arıza veya toplamda en az 6 defa arızalanması ve parça ve ürüne göre (20 iş günü genellikle) belirtilmiş olan servis süresinin geçmesiyle birlikte değişim veya para iadesi hakkınız doğacaktır.

    Marka ve model pm rica edebilir miyim??

    ben de 3 ve 5 den fazla demiştim zaten :)

    sanırım otomobilde hala 30. Ama haklı da olabilirsiniz.




  • turkgezgin
    Arkadaşım maalesef ülkemiz taşların bağlı itlerin serbest gezdiği bir yer ,Anlı şanlı Dünya devi firmalar ülkemizde insanımıza enayi muamelesi yapmaya çalışıyorlar
    Bu durum araçtan,elektroniğe her alanda karşımıza çıkıyor.Ürün yada hizmeti hem en pahalı alıyoruz hemde en kısa garanti süresi bizde oluyor,ve kanunen hakkımız olan bu garantiyi kullanabilmek için resmen üretici yada ithalatçının insafına bırakılıyoruz
    Sana tavsiyem bu kadar ciddi bir sorunu daha kullanım ömrünün başında çıkarmış bir aracı geri verip paranı alabilmen için diger forum üyesi Arkadaşların da belirttiği gibi
    hukuksal destek alıp noterden ihtarname çekmen olacaktır
  • Bende yaklaşık 6 ay önce sıfır km. de 2012 model bir araç aldım. Bir an kendimi sizin yerinize koydum. Bir ton para para sayıp yeni aldığım aracımda keyif içinde yol alırken birden bire böylesine tuhaf bir durum ve sonrasında araç serviste.

    Sonuç: Beyin değişecek...

    Araçtan soğurmuydum???

    Evet, araçtan soğurdum.
  • Pm istemiştim ama gelmemiş.

    Cidden merak ettim aracı.
  • Yakında bu konuya bahis bile açılır. :)))
  • hocam sen markayı söyle için rahat olsun kimseye söylemeyiz..mezara kadar hemde..
  • Valla merak ettirdiniz aracı ;)
  • Pm le aracın ne olduğunu öğrenebilir miyim?
  • pm alabilirmiyiz lütfen? bana opel gibi geliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mightywolf35 -- 10 Nisan 2012; 19:50:08 >
  • evet arkadaşlar ben öğrendim ama söylemeyeceğim..
  • pm alabilirmiyim, markayı?
  • Evet arkadaşlar konu sahibi pm attı araç markasını , açık olarak paylaşılmaması için özellikle uyarıda bulunmuş. Bir kaç arkadaş fransız malı olabilir demiş, araç fransız malı değil.Avrupa menşeili bi araç. Konu sahibine saygı çerçevesinde bundan fazlasını söylemem doğru olmaz.
  • Bende merak ettim marka ve modeli. PM alabilir miyim?
  • yeni araç alacağım model konusunda kararsızım,iyice kıllandım şimdi bak..kılı kırk yarar oldum araba bakarken şimdi de bu konuyu gördüm huzursuz oldum iyice.
    bir özel mesaj da ben alabilirmiyim ?
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.