Şimdi Ara

ACIL! Sifir aracimin henuz 10 gunluk iken beyni gitti, degisim icin gereken yasal prosedur nedir? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
280
Cevap
6
Favori
20.175
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Pm isteyen üyelere pm leri geldi mi gelsiyse bu pm leri alan üyeler marka model yazacaklar mı? Pm lütfen
  • Marka model yazın da konu biraz şahlansın :)

    Çok geçmiş olsun diyorum.Dün otobanda yol kenarında yolda kalmış e350 2012 yi görünce bu habere çok şaşırmadım.
  • Merak ettim aracın marka ve modelini pm olarak alabilirmiyim ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    Marka model adi verin ki millet rahatca linc yapabilsin





  • Umrumda degildi markasi ama herkes sorunca bende merak ettim. Pm alabilirmiyim?
  • ne arabaymış arkadaş. Sırf merakımdan pm alabilir miyim ?
  • Özel ileti alabilir miyim ben de?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    birincisi aracın markasını modelini niye yazmadığınız anlayamadım.

    ikincisi kanunlar açık: ya aynı arızayı 3, ya farklı arızaları 5 den fazla yepacak, ya da tamir süresi 30 iş gününü aşacak ki yeni araç talep etme hakkınız doğsun.

    kafanıza göre yeni araç talep edemezsiniz.

    Zannediyorum mevzuat konusunda güncelleme gerekiyor; en az 4 defa aynı arıza veya toplamda en az 6 defa arızalanması ve parça ve ürüne göre (20 iş günü genellikle) belirtilmiş olan servis süresinin geçmesiyle birlikte değişim veya para iadesi hakkınız doğacaktır.

    Marka ve model pm rica edebilir miyim??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onthelastway -- 10 Nisan 2012; 15:50:39 >
  • Öncelikle geçmiş olsun. Ama marka/model yazmamanızı pek samimi bulduğumu söyleyemem. Aklıma 2 sebep geliyor marka ismi vermemek için:

    1-Forumun gözbebeği markalarından biridir (VW Jetta gibi) ve konunuz amacından sapar. Bunu bir nebze olsa anlarım. Ama şu anda da yapılan yorumlar size yardımdan çok aracın marka modeli ile ilgili. Yani yine elinizde fazla bir şey yok ve konu sulandı.

    2- Servis size kötü muamele göstermiş ve iş adalete taşınmıştır. Böyle bir durumda yok anladığım kadarıyla.

    Birde konunun ilgi çekmesi için yapılabilir(ki başarılı olmuş gibi) ama ben buna ihtimal vermek istemiyorum.

    Herşeyin aksine yetkili servisiniz olabildiğince size yardım etmeye çalışıyor gibi. Kötü davrandıklarında itin götüne sokmayı biliyorsak aynı zamanda yardımlarında da isimlerini anmalıyız bence. Hiç gitmediğim bir servis hakkında iyi yorumlar duyarsam, her zaman kullandığım dışında ki ilk adresim ister istemez orası olacaktır. Yani isim vermek bu durumda servis için zarar değil aksine fayda bence.

    Ek olarak forumda fanatizm olsa bile bu fanatik dediğimiz kişiler, ilgilendikleri markaların iç yüzünü diğer herkesten daha fazla biliyor. Yani spesifik olarak marka/model vermeniz sizin açınızdan sorunu çözmeyi de hızlandıracaktır.

    Yine de konu sahibi olarak nihai karar sizin. Ben sadece görüşlerimi bildirdim. Umarım anlatabilmişimdir derdimi. Sorununuz da hallolur inşallah kısa sürede.

    Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tsipura -- 10 Nisan 2012; 15:44:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    Arkadaşlar bir çok kişi bilip bilmeden konuşmuş... Şöyle söyleyeyim;

    Mağazaya gittiniz cep telefonu aldınız, açılmamış kutusunda, kutuyu açtınız kullanmaya başladınız ama o da ne? Karşı tarafa sesiniz gitmiyor... Şimdi mağaza yetkilisi dese ki tamam haklısınız hemen servise gönderip yaptıralım, kabul eder misiniz?

    Yasal olarak 4077 Sayılı TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN'da;

    Ayıplı Mal
    Madde 4- (Değişik: 6/3/2003-4822/4 md.) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma
    kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında
    veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da
    tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan
    veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul
    edilir.

    Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle
    yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız
    misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına
    sahiptir.
    Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik
    haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya
    kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da
    sahiptir.

    http://www.sanayi.gov.tr/Files/Mevzuat/tuketici_korunmasi-13042010210536.pdf

    Başlığı açan arkadaşım;

    Yapmanız gereken şudur, önce bayiye/ilgili markanın ithalatçısına (ithal olduğunu biliyorum) efendi efendi söylersiniz, bunu değiştirin, yoksa yasal haklarımı kullanacağım... Buna yanaşmazlarsa tüketici mahkemesinde dava açmanız gereklidir. Tüketici Hakem Heyetlerinin de karar verme yetkisi vardır ancak bu tarz büyük meblalarda karar bağlayıcı değildir. Karara uymaması halinde mahkemeye gidilir. O yüzden en garantisi direkt mahkemede dava açı zaman kaybetmemektir.

    http://www.cankayakaymakamligi.gov.tr/default_B0.aspx?content=97
    Şikayet konusu olan mal ya da hizmetin değeri 3.032,65 TL.nin üstünde ise doğrudan Tüketici Mahkemelerine ya da İl Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız gerekmektedir.


    linki incelerseniz yapmanız gerekenler orada da az çok yazılmış
    http://www.cankayakaymakamligi.gov.tr/default_B0.aspx?content=97

    Benzer bir konu da burada var:http://forum.donanimhaber.com/m_53426776/tm.htm

    Ayıplı Mal yan başlıklı 4. Maddenin 2. fıkrasındaki düzenleme sürekli uygulanmaz. Gizli ayıp açık ayıp kavramıyla ilgilidir. Fakat kanun değişikliklerden sonra net bir şekilde ortaya koymamıştır, uygulamada bilinir.

    http://www.t.rkhukuksitesi.com/showthread.php?t=64002

    http://www.tur.hukuksitesi.com/showthread.php?t=14834

    yukarıda vermiş olduğum linklerden de olayları biraz daha takip edebilirsiniz.
    30 gün içinde bildirim yükümlülüğü vardır; fakat sizin aracınızda arıza meydana gelmiş ve üst fıkrada belirtildiği gibi kullanımdan ötürü faydaları azaltan bir durum da söz konusu değil; tamir edilebilir. Avukat desteği almanızı tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    turkzengin, servis kayıtlarında bu çıkacaksa eğer, bir soru daha.2.elde bırak kapıyı, tamponu boyanan arabadan insanlar son sürat kaçıyorken sen üç dört sene sonra bu arabayı nasıl satıcaksın? konuyu uzatma diyen arkadaşlar beyni değiştirilen 2.el bir aracı alır mı? alırsa ne kadar fiyat kırarlar?? turkzengin kardeşim sen bu arabadan kurtulmaya bak ilerde canını daha çok sıkar

    allah allah ya sizde tozdan nem kapar olmuşsunuz . nasıl satacak gayette güzel satacak öyle saçma şeymi olur beyni değişti diye kim niye arabayı almasın. çok saçma konuşmuşsun
  • Ben de merak ettim şimdi acaba markası nedir tahmin hakkımı Hyundai İ30'dan yana kullanıyorum bakalım ne çıkacak.
  • beyni degişen bir arabada kronik sorun olma olasılığı yüksektir. Sorunun temeline inmek için tüm devreler kablo tesisatı ekipman ve aparatlar kontrol edilmeli.

    2. Elde servis raporuna ragmen hiç düşünmeden alırım diyenlef işkembeden sallıyorlar maalesef. Nedenini servis yada fabrikanın çözemedği bir arabayı gözü kapalı alacak babayiğit daha doğmadı, yoldadır az bekleyin.

    Acilen tüketici mahkemesine müracaat noterden değişim talep ettiğinize dair ihbarname, 1 gün bile vakit kaybetmeyin. Yasal süre dolarsa ne kadar reklam etseniz de boş kimse kaale almaz sizi.
  • "..." Ben beyin değişimini kesinlikle kabul etmemeniz taraftarıyım, beyin bozulmuş değişir ama onun bozulma sebebi nedir onu bulsunlar...

    edit: böylesi daha iyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AirDream -- 10 Nisan 2012; 22:31:52 >
  • 2. elde deger kaybi yasayacaksiniz. o araci servisine 2.el olarak teklif alin bakalim ne diyecekler. onlar nasil kendisini guvene almak isteyecekse siz de yapin. om alabilir miyim ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enes78

    Ayıplı Mal yan başlıklı 4. Maddenin 2. fıkrasındaki düzenleme sürekli uygulanmaz. Gizli ayıp açık ayıp kavramıyla ilgilidir. Fakat kanun değişikliklerden sonra net bir şekilde ortaya koymamıştır, uygulamada bilinir.

    http://www.t.rkhukuksitesi.com/showthread.php?t=64002

    http://www.tur.hukuksitesi.com/showthread.php?t=14834

    yukarıda vermiş olduğum linklerden de olayları biraz daha takip edebilirsiniz.
    30 gün içinde bildirim yükümlülüğü vardır; fakat sizin aracınızda arıza meydana gelmiş ve üst fıkrada belirtildiği gibi kullanımdan ötürü faydaları azaltan bir durum da söz konusu değil; tamir edilebilir. Avukat desteği almanızı tavsiye ederim.


    verdiğiniz ilk linkteki son örneği okumuş muydunuz? sadece usûlden kaybetmişler, eğer fatura bedeli ya da ayıpsız yeni araçla değişimini isteseymiş kazanacaklarmış bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 10 Nisan 2012; 17:09:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkgezgin

    quote:

    Orijinalden alıntı: haven

    hocam geçmiş olsun..
    aynı duruma yakın bir durum başıma geldi, aracın motorlu sunroofu, aracı aldıktan 1 hafta sonra yola fırladı. ben sorunu epey uğraşarak çözdüm. gerçi bayi sorun çıkarmazsa fabrika sorun çıkarmıyor ve aracı geri alıyor. ama malesef benim bayi sürekli olarak beni suçladı. neyse...
    süreç şu şekilde işliyor:
    1. sözleşme metnini okuyunuz. sözleşme metninde arıza durumuna ilişkin değişiklik ve tam değişiklik bölümü vardır. ben 6-7 sıfır araç sözleşmesi okudum ve üç aşağı beş yuları hemen hepsinde belirli bir km ya da süre içinde değişim hakkınızın bulunduğuna ilişkin bilgi vardır.
    2. bayi sizi yönlendirir ancak eğer yönlendirmezse ki bana olan buydu. bayi tamir edilip verileceğini söyledi. ben araçtan soğumuştum ve değişim istedim. ısrarla dava açacağımı ve tüketici mahkemesinde hakkımı arayacağımı söyledim vs..uzun uğraşlardan sonra genel müdürlük arandı ve hatta yurtdışındaki ana fabrikadan bilgi alındı. neyse ki yurtdışı firma aracı geri çağırdı ve bana istediğim bir model için indirim hakkı verdiler.
    bende bir üst modeli epey indirimle almıştım.
    kolaylıklar diliyorum..

    Bilgi paylasiminiz icin cok tesekkur ederim.

    Su an bayi dediginiz gibi fabrika ile ve bolge sorumlulari ile iletisime gececeklerini soylediler. Benim bu durumda suclanacagim bir durum yok zaten onda herkes hem fikir, o bakimdan suclamalari gibi bir durum olmayacaktir. Sozlesme metni derken ben hatirlamiyorum o sekilde bir metin imzaladigimi. Sadece aracin faturasini imzaladim teslim alirken diger evraklarla eger yanlis hatirlamiyorsam. Ama tekrar kontrol edecegim butun verilen belgeleri.

    Bayiden ilk bana soylenende tamir edilecegi oldu elbette ama ben kabul etmeyecegimi soyledim, ondan sonra genel mudurluk ve fabrika ile iletisime gecilecegi bilgisi verildi. Persembe gunune kadar sure verdim kendilerine. Ayrica iletisim email ile kurulacaksa benide CC ye eklemelerini istedim. Bakalim persembe ogleden sonra belli olacak uc asagi bes yukari. Bende o zamana kadar yasal haklarim ile ilgili hazirlik yapacagim elbette...

    Tekrardan tesekkurler paylasiminiz icin.


    Arac bilgisini neden ifsa etmedigimi israrla soran arkadaslar icin sunu soylemek istiyorum. Bayinin iyi niyetli davranip sorunumu cozecegine inaniyorum, o yuzden marka/model bilgisi vermeye gerek duymuyorum, her marka/model aracta ayni sorun yasanabilir...

    Ayrica israrla sorunun ufak bir problem oldugunu belirten arkadaslara fazla sozum yok, sizin sifir aldiginiz araciniz ile bu sekilde bir problem basiniza gelirse siz sorun etmeyip yola devam edersiniz, sizin seciminiz elbette.

    araç modelini vermemenizi anlamıyorum. yoksa gidip bizimde aynı hatayı mı yapmamızı istiyorsunuz? madem paylaşımcı bir kişi değilsiniz neden burada bizden aynı şeyi yapmamızı istiyorsunuz. herkese özel mesajdan yazabiliyorsunuz ama burada ifşa edemiyorsunuz o da ayrı mesele. ya kimseye söylemeyin ya da direk olarak burada yazın.

    ayrıca bayi değiştirse de değiştirmese de burada ifşa etmek yanlış bir şey değil. değiştirse burada bayinin ne kadar iyi niyetli bir bayi olduğunu öğrenmiş olacağız. değiştirmezse burdaki insanlar o marka ve bayiye daha temkinli yanaşacaklar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkgezgin

    Yorum yazan herkese tesekkurler. Arac bilgisini OM gonderdim talep eden arkadaslara. Forumda desifre etmek istemiyorum henuz, magdur olduguma ve giderilecegine inaniyorum. Neden magdur oldugumu soranlara ise cevabim sudur: Hangi sifir arac 10 gun icinde ciddi bir ariza olusturur? Ayrica arizanin kaynagi bile adam akilli tespit edilemez. Ayrica dusununku beyni degisecek, ben bu araci 1-2 sene sonra satacagimda hicbir kazasi olmasa bile servis kayitlarinda beyninin degistigi yazacak. Ben sahsen ikinci el araba alirken bu sekilde sorunu olmus bir arabayi fiyati cok cok uygun olmadikca almam... Ayrica ayni sorun tekrar otobanda vs gelse basima olumlu kazayada yol acabilirdi (direksiyon ve frenlerin kilitlenmesi)... Ben bu araca guvenip colugum cocugum ile tekrar nasil binecegim?



    2003 opel astra g aracımda aynı problemi yaşadım almanyadan beyin geldi beyin gelene kadar başka araç verdiler,2 hafta sonra arcımı teslim ettiler ve 6 sene kullandım tık demedi.Bunlar olabilme ihtimali düşük ama başa gelebilecek durumlardır.Size aracınızı teslim etsinler daha sonrasında yeni takılan beyinden kaynaklanan problemler oluşursa elinizdeki faturalarla belgelerle hakkınızı arayabilirsiniz geçmiş olsun...




  • mümkünse pm alabilirmiyim
  • OM gonderip marka model bilgisi isteyen arkadaslara marka model bilgilerini gönderdim. Şu aşamada özellikle hangi bayiden aldıgımı belirtmedim. Yazdığım arkadaşlar forumda marka model yazmazsanız konu altında sevinirim. Olası bir dava durumunda aleyhime kullanılmasını, haklı durumdayken haksız duruma düşmeyi istemiyorum.

    Bugunku gelişmeleri kısaca yazayım. Öğlen bayinin müşteri ilişkilerinden arandım ve talebimin olumsuz karşılandığı söylendi. Dün akşam aynı bayan bana talebimi bölge müdürlüğüne, fabrikaya ve genel merkeze ileteceklerini ve perşembe saat 16 ya kadar döneceğini söylemişti. Ayrıca yazışmalarında benim email adresimide CC olarak koymalarını rica etmiştim ve koyabileceklerini söyleyip email adresimi not etmişlerdi. Bugun bu konular hakkında hiçbir email almadım. Telefon edildiğinde bundan bahsettiğimde kendi iç yazışmalarını paylaşamayacaklarından bahsettiler?! Ayrıca düşününki bir kurumsal firmada bir sorun genel merkez ve fabrika dahil gerekli yerlere iletilip 2-3 saat içerisinde bir karar alınacak, hemen müşteriye dönülecek... Keşke o şekilde işlese bütün sorunlar. Perşembe denilip hemen ertesi gün cevap verilmeside ayrı bir ilginçlik... Ben sorunun gerekli birimlere iletildiğine kendi adıma inanmıyorum.

    Marka model bayi farketmez arkadaşlar, her marka ve modelde olabilecek birşey, önemli olan ne şekilde adım atmam gerektiğini öğrenmem... Çok yapıcı ve bilgilendirici mesajlarda var herkese çok teşekkür ederim. İnşallah bu şekilde bir sorun hiçbirinizin başına gelmez, ayrıca inanın sadece parça değişimi vs değil olay, ben ve eşim arabadan tamamen soğuduk. Hatayı bütün gün araştırıp adam akıllı birşey soyleyemediler sorun hakkında. Yeni beyin vs takıldı, bana kim garanti edebilir bunun 500 km sonra olmayacağını, sonuçta sorunun esas kaynagı konusundada problem var. Ayrıca ben nasıl içim rahat bebeğimi ve eşimi gönderecegim? Hayatınızda kac kere direksiyonu ve freni kilitlenen bir aracı durdurdunuz? Bunun dısında seneye aracı satıp yenileyeceğim diyelim, hanginiz bir yaşında bir arabanın beyni değiştiyse piyasa fiyatını verip alır? Gidip beyni değişmemiş bir araç alırsınız. Sonuçta servis kayıtları vs hep olacak.... Daha uzun yazamıyorum şu an çalışıyorum...

    Ayrıca olayı baska boyutlara cekmeye calısan arkadaslarada bir sözüm var. Bu foruma yıllardır uyeyim ama yuzlerce binlerce mesajım yok, çünkü genel bir okuyucusuyum forumun. Bilmediğim konularda yorum yapmaktansa öylece izliyorum, hatta online bile olmam forumda misafir olarak dolasırım. Ne mesaj kasma hevesim ne de konuyu canlı tutmak amacım... Sorunuma faydalı olabilecek birkaç cevap bulup ona gore hareket etmek isteğim...

    Yapacaklarıma gelince... Eğerki yarında bayi yonlu olumlu bir gelişme yasanmazsa tüketici derneği ile görüşüp, sorunumu bildirip noterden isteklerime dair resmi bir ihtarname çekeceğim. Perşembe günüde avukatımla beraber bayiye gidip gerekli işlemlere başlayacağımı bildireceğim. Bu arada bugun kesinlikle parça değişimini kabul etmediğime dair gerekli bir yazı kendilerine gönderdim.

    Bütün olay yargı yonune giderse buradan marka model bayi bildirimi yapma haklımı saklı tutuyorum avukatıma danışarak. Zaten diğer medya kanallarınıda kullanıp hakkımı sonuna kadar aramaya niyetliyim...

    Saygılar.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.