Şimdi Ara

acil yardım hem benzini hem lpgyi yakıyo

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
5.600
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar acil yardıma ihtiyacım var ve bir hatamı yapıyorum bilmem gerekiyor.
    aracım 97 polo 1.6
    aracıma iki hafta önce denizlide tartarini sıralı sistem taktırdım. iki hafta ben kullanmadım ama abim kullandı.
    iki gündür ben kullanıyorum.
    abim kullanırken iki defa arabanın yakıtını inceleme fırsatım oldu ve aracın lpg tüketiminin çok iyi(az) olduğunu farkettim ortalama 13YKR falan. fakat benzin tüketiminin de olağanüstü fazla olduğunu gödüm. neredeyse tüp taktırmadan önceki hali gibiydi.
    servise gittim program güncelleyim sıfırlamaya baktılar tamam diyip yolladılar ama araç hala aynı.
    performansı çok iyi yakuşları çok iyi çıkıyo ama yakıtı beni şaşırtıyo.
    ben de biliyorum motor açılır açılmaz benzinle başlıyo bazen benzinle yakıtı zenginleştiriyo ama benim araba neredeyse tüp taktırmadan önceki gibi benzin yakıyo.
    1. sorum: bu olayın sebebi ne olabilir?
    2. sorum: benzini boş depoya 20 ytl falan alıyoruz hem abim hem de ben. bundan yani az almamdan kaynaklanabilir mi? çünkü forumda böyle bişi gördüm.
    3. sorum: problem sizce nasıl çözülebilir?
    şimdiden çok tşk. ederim







  • böyle birşeyin olması hem gaz hem benzini aynı anda yakması imkansız geliyor bana ama siz dedikten sonrada tecrübesini siz yaptığınız için acaba olurmu demekte geliyor montaj yaptırdığınız yere tekrar gidin ve olmadı aracınızı bırakın onlarda test ve tecrübe sürüşü yapıp olaya daha sağlıklı müdahalede bulunsunlar
  • Olayı tam olarak anlayamadım.

    Araç hem benzin hem lpg'mi yakıyor? Aynı anda yapmaz bu ikisini, zenginleştirmek için de yapmaz. İlk çalıştırmada benzin daha sonra da programlanan ısı ve devirde benzini kesip lpg'ye geçer.

    Eğer öyleyse bir problem vardır elektrovalflerde. Taktırdığınız yerle görüşün en iyisi.

    Yok benzin seçiliyken eski değerlerde yakıyor benzini derseniz normaldir araba orjinali gibi çalışyor o sırada. Lpg takılmadan önceki değerlerde yakması iyidir sevinebilirsiniz bence. Siz isterseniz araca sadece benzinde çalış diyebilirsiniz.

    LPG'deyken demin de dediğim gibi önce benzin sonra lpg. Geçiş için programlanan motor suyu ısısı değeri yüksekse geçiş geç oluyordur uzun süre benzinle gidiyorsunuzdur. Geçiş devri de yüksek ayarlanmış olabilir.

    Sorunuzun tam ve kesin cevabı taktırdığınız yerde olacaktır. Ama anlattığınız kadarında bir belirsizlik var ya da ben anlayamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkxwing

    Olayı tam olarak anlayamadım.

    Araç hem benzin hem lpg'mi yakıyor? Aynı anda yapmaz bu ikisini, zenginleştirmek için de yapmaz. İlk çalıştırmada benzin daha sonra da programlanan ısı ve devirde benzini kesip lpg'ye geçer.

    Eğer öyleyse bir problem vardır elektrovalflerde. Taktırdığınız yerle görüşün en iyisi.

    Yok benzin seçiliyken eski değerlerde yakıyor benzini derseniz normaldir araba orjinali gibi çalışyor o sırada. Lpg takılmadan önceki değerlerde yakması iyidir sevinebilirsiniz bence. Siz isterseniz araca sadece benzinde çalış diyebilirsiniz.

    LPG'deyken demin de dediğim gibi önce benzin sonra lpg. Geçiş için programlanan motor suyu ısısı değeri yüksekse geçiş geç oluyordur uzun süre benzinle gidiyorsunuzdur. Geçiş devri de yüksek ayarlanmış olabilir.

    Sorunuzun tam ve kesin cevabı taktırdığınız yerde olacaktır. Ama anlattığınız kadarında bir belirsizlik var ya da ben anlayamadım.
    dostum co.k ılgınc kı aynı olayları bende yasadım dıyebılırım .imzamdakı araca 96 ful hb poloya ecotech sıralı sıstem takdırdım hersey guzel gıderken aynı dedıın gıbı benzın ıbresı nerdeyse ısık hızıyla dusuyor.lpg yaptırdıım ustaya sordum ya bu gaz yakarken arda benzındemı harcıyor dıye yok olmaz ole sey ama benzın enjektorunden benzın kacıran olma ıhtımalı olabılır dedıler.sıstemın tek dez avantajı lpg ye gecınce benzın pompasını devreden cıkartmayısı yanı lpg ıle gıderken devamlı benzın pompan calısıyor eger kacıran benzın enjektorun varsa durum ortada benzın de harcamaya baslıyosun bende bunu nasıl onlerım dıye dusunurken lpg ye gectığimde pompayı durdıracak bı role takmak geldı aklıma (elektronıkcıyım )hemen parcacıdan aldım 12 v normalde kapalı role bagladım benzın pompasının +12 v besleme ucuna rolenın kontaklarını serı rolenın bobın uclarınıda tankta lpg ye gecınce ceken selenoidın bobınıne parelel yaptım hersey cozuldu lpg ye gecınce pompa artık benzın basmıyor bıde pompanın o zırıltı sesi kesılmıs oluyor dıkkat bu ecotech sıralı sistem dıer markalarda durum ne olur bılemem...saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ne5555

    dostum co.k ılgınc kı aynı olayları bende yasadım dıyebılırım .imzamdakı araca 96 ful hb poloya ecotech sıralı sıstem takdırdım hersey guzel gıderken aynı dedıın gıbı benzın ıbresı nerdeyse ısık hızıyla dusuyor.lpg yaptırdıım ustaya sordum ya bu gaz yakarken arda benzındemı harcıyor dıye yok olmaz ole sey ama benzın enjektorunden benzın kacıran olma ıhtımalı olabılır dedıler.sıstemın tek dez avantajı lpg ye gecınce benzın pompasını devreden cıkartmayısı yanı lpg ıle gıderken devamlı benzın pompan calısıyor eger kacıran benzın enjektorun varsa durum ortada benzın de harcamaya baslıyosun bende bunu nasıl onlerım dıye dusunurken lpg ye gectığimde pompayı durdıracak bı role takmak geldı aklıma (elektronıkcıyım )hemen parcacıdan aldım 12 v normalde kapalı role bagladım benzın pompasının +12 v besleme ucuna rolenın kontaklarını serı rolenın bobın uclarınıda tankta lpg ye gecınce ceken selenoidın bobınıne parelel yaptım hersey cozuldu lpg ye gecınce pompa artık benzın basmıyor bıde pompanın o zırıltı sesi kesılmıs oluyor dıkkat bu ecotech sıralı sistem dıer markalarda durum ne olur bılemem...saygılar

    Alıntıları Göster
    Doğru haklısınız ama benzin pompası istediği kadar çalışsın depodan gelen benzini kesen valf doğru çalışıyorsa benzin enjektörü ister kaçırsın ister kaçırmasın ne farkeder. Eğer takan yer nasılsa enj. tutuyor diye benzin valfini takmayı es geçiyorsa 3 kuruş kar için, suç takan yerdedir bence. Ama pompa zırıltısının kesilmesi için iyi bir yöntem.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ne5555

    dostum co.k ılgınc kı aynı olayları bende yasadım dıyebılırım .imzamdakı araca 96 ful hb poloya ecotech sıralı sıstem takdırdım hersey guzel gıderken aynı dedıın gıbı benzın ıbresı nerdeyse ısık hızıyla dusuyor.lpg yaptırdıım ustaya sordum ya bu gaz yakarken arda benzındemı harcıyor dıye yok olmaz ole sey ama benzın enjektorunden benzın kacıran olma ıhtımalı olabılır dedıler.sıstemın tek dez avantajı lpg ye gecınce benzın pompasını devreden cıkartmayısı yanı lpg ıle gıderken devamlı benzın pompan calısıyor eger kacıran benzın enjektorun varsa durum ortada benzın de harcamaya baslıyosun bende bunu nasıl onlerım dıye dusunurken lpg ye gectığimde pompayı durdıracak bı role takmak geldı aklıma (elektronıkcıyım )hemen parcacıdan aldım 12 v normalde kapalı role bagladım benzın pompasının +12 v besleme ucuna rolenın kontaklarını serı rolenın bobın uclarınıda tankta lpg ye gecınce ceken selenoidın bobınıne parelel yaptım hersey cozuldu lpg ye gecınce pompa artık benzın basmıyor bıde pompanın o zırıltı sesi kesılmıs oluyor dıkkat bu ecotech sıralı sistem dıer markalarda durum ne olur bılemem...saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkxwing

    Doğru haklısınız ama benzin pompası istediği kadar çalışsın depodan gelen benzini kesen valf doğru çalışıyorsa benzin enjektörü ister kaçırsın ister kaçırmasın ne farkeder. Eğer takan yer nasılsa enj. tutuyor diye benzin valfini takmayı es geçiyorsa 3 kuruş kar için, suç takan yerdedir bence. Ama pompa zırıltısının kesilmesi için iyi bir yöntem.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ne5555

    dostum co.k ılgınc kı aynı olayları bende yasadım dıyebılırım .imzamdakı araca 96 ful hb poloya ecotech sıralı sıstem takdırdım hersey guzel gıderken aynı dedıın gıbı benzın ıbresı nerdeyse ısık hızıyla dusuyor.lpg yaptırdıım ustaya sordum ya bu gaz yakarken arda benzındemı harcıyor dıye yok olmaz ole sey ama benzın enjektorunden benzın kacıran olma ıhtımalı olabılır dedıler.sıstemın tek dez avantajı lpg ye gecınce benzın pompasını devreden cıkartmayısı yanı lpg ıle gıderken devamlı benzın pompan calısıyor eger kacıran benzın enjektorun varsa durum ortada benzın de harcamaya baslıyosun bende bunu nasıl onlerım dıye dusunurken lpg ye gectığimde pompayı durdıracak bı role takmak geldı aklıma (elektronıkcıyım )hemen parcacıdan aldım 12 v normalde kapalı role bagladım benzın pompasının +12 v besleme ucuna rolenın kontaklarını serı rolenın bobın uclarınıda tankta lpg ye gecınce ceken selenoidın bobınıne parelel yaptım hersey cozuldu lpg ye gecınce pompa artık benzın basmıyor bıde pompanın o zırıltı sesi kesılmıs oluyor dıkkat bu ecotech sıralı sistem dıer markalarda durum ne olur bılemem...saygılar


    Alıntıları Göster
    BİR ŞEY SORUCAM BİZİM FRANSIZLARDA ARAÇ TEKERDEN OKUYOR VE BENZİN DÜŞÜYOR 5 YTLLİK BENZİN ALINCA YERİNE GELİYOR BÖYLE BİR ŞEY OLABİLİRMİ
    ,PEJO 206




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamerbagdas

    BİR ŞEY SORUCAM BİZİM FRANSIZLARDA ARAÇ TEKERDEN OKUYOR VE BENZİN DÜŞÜYOR 5 YTLLİK BENZİN ALINCA YERİNE GELİYOR BÖYLE BİR ŞEY OLABİLİRMİ
    ,PEJO 206

    Alıntıları Göster
    Tekerden okuduğu şey nedir?

    quote:

    Orjinalden alıntı: tamerbagdas

    BİR ŞEY SORUCAM BİZİM FRANSIZLARDA ARAÇ TEKERDEN OKUYOR VE BENZİN DÜŞÜYOR 5 YTLLİK BENZİN ALINCA YERİNE GELİYOR BÖYLE BİR ŞEY OLABİLİRMİ
    ,PEJO 206






  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkxwing

    Tekerden okuduğu şey nedir?

    quote:

    Orjinalden alıntı: tamerbagdas

    BİR ŞEY SORUCAM BİZİM FRANSIZLARDA ARAÇ TEKERDEN OKUYOR VE BENZİN DÜŞÜYOR 5 YTLLİK BENZİN ALINCA YERİNE GELİYOR BÖYLE BİR ŞEY OLABİLİRMİ
    ,PEJO 206




    Alıntıları Göster
    YAPTIĞI YOLU ARAÇ TEKERDEN OKUYOR VE ONA GÖRE YAKIT GÖSTERGESİNDEN YAKIT DÜŞÜYOR
    FRANSIZ ARAÇLARINA HAS SAÇMA Bİ ÖZELLİK BENZİN KULLANILMADIĞI HALDE YAKIT GÖSTERGESİ DÜŞÜYOR 5 YTLLİK BENZİN ALDINIZDA GÖSTERGE DÜZELİYOR BENCE SİZDEDE BÖYLE BİRŞEY OLABİLİRR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamerbagdas

    YAPTIĞI YOLU ARAÇ TEKERDEN OKUYOR VE ONA GÖRE YAKIT GÖSTERGESİNDEN YAKIT DÜŞÜYOR
    FRANSIZ ARAÇLARINA HAS SAÇMA Bİ ÖZELLİK BENZİN KULLANILMADIĞI HALDE YAKIT GÖSTERGESİ DÜŞÜYOR 5 YTLLİK BENZİN ALDINIZDA GÖSTERGE DÜZELİYOR BENCE SİZDEDE BÖYLE BİRŞEY OLABİLİRR

    Alıntıları Göster
    Şimdi bende 2005 c3 var onda öyle bir sorun yok harcadığı kadar düşüyor gittiği km'ye göre değil. Ayrıca yıllardır renault kullanırım onlarda da öyle bir soruna rastlamadım(megane2,clio dahil). Peugeot'ta da böyle bir sistem olduğunu ilk defa duyuyorum. Bence yanıldığınız bir nokta var, eğer araç ne kadar benzin aldığınızı algılayabilen bir sisteme(5, 10, 20, 30YTL, tam depo) sahipse tekerden okumak gibi bir saçmalığa ihtiyacı yoktur. Depoda şamandıra dururken ve miktarı okurken neden bir de km'ye göre düşürme ihtiyacı olsun. Bu işte bi terslik var. Aracın kitapçığında böyle bir özellikten bahsediliyor mu? Servisteki ustanın sözüne güvenmeyin eğer onlar bunu dediyse.

    quote:

    Orjinalden alıntı: tamerbagdas

    YAPTIĞI YOLU ARAÇ TEKERDEN OKUYOR VE ONA GÖRE YAKIT GÖSTERGESİNDEN YAKIT DÜŞÜYOR
    FRANSIZ ARAÇLARINA HAS SAÇMA Bİ ÖZELLİK BENZİN KULLANILMADIĞI HALDE YAKIT GÖSTERGESİ DÜŞÜYOR 5 YTLLİK BENZİN ALDINIZDA GÖSTERGE DÜZELİYOR BENCE SİZDEDE BÖYLE BİRŞEY OLABİLİRR






  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkxwing

    Doğru haklısınız ama benzin pompası istediği kadar çalışsın depodan gelen benzini kesen valf doğru çalışıyorsa benzin enjektörü ister kaçırsın ister kaçırmasın ne farkeder. Eğer takan yer nasılsa enj. tutuyor diye benzin valfini takmayı es geçiyorsa 3 kuruş kar için, suç takan yerdedir bence. Ama pompa zırıltısının kesilmesi için iyi bir yöntem.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ne5555

    dostum co.k ılgınc kı aynı olayları bende yasadım dıyebılırım .imzamdakı araca 96 ful hb poloya ecotech sıralı sıstem takdırdım hersey guzel gıderken aynı dedıın gıbı benzın ıbresı nerdeyse ısık hızıyla dusuyor.lpg yaptırdıım ustaya sordum ya bu gaz yakarken arda benzındemı harcıyor dıye yok olmaz ole sey ama benzın enjektorunden benzın kacıran olma ıhtımalı olabılır dedıler.sıstemın tek dez avantajı lpg ye gecınce benzın pompasını devreden cıkartmayısı yanı lpg ıle gıderken devamlı benzın pompan calısıyor eger kacıran benzın enjektorun varsa durum ortada benzın de harcamaya baslıyosun bende bunu nasıl onlerım dıye dusunurken lpg ye gectığimde pompayı durdıracak bı role takmak geldı aklıma (elektronıkcıyım )hemen parcacıdan aldım 12 v normalde kapalı role bagladım benzın pompasının +12 v besleme ucuna rolenın kontaklarını serı rolenın bobın uclarınıda tankta lpg ye gecınce ceken selenoidın bobınıne parelel yaptım hersey cozuldu lpg ye gecınce pompa artık benzın basmıyor bıde pompanın o zırıltı sesi kesılmıs oluyor dıkkat bu ecotech sıralı sistem dıer markalarda durum ne olur bılemem...saygılar


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: darkxwing

    Doğru haklısınız ama benzin pompası istediği kadar çalışsın depodan gelen benzini kesen valf doğru çalışıyorsa benzin enjektörü ister kaçırsın ister kaçırmasın ne farkeder. Eğer takan yer nasılsa enj. tutuyor diye benzin valfini takmayı es geçiyorsa 3 kuruş kar için, suç takan yerdedir bence. Ama pompa zırıltısının kesilmesi için iyi bir yöntem.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ne5555

    dostum co.k ılgınc kı aynı olayları bende yasadım dıyebılırım .imzamdakı araca 96 ful hb poloya ecotech sıralı sıstem takdırdım hersey guzel gıderken aynı dedıın gıbı benzın ıbresı nerdeyse ısık hızıyla dusuyor.lpg yaptırdıım ustaya sordum ya bu gaz yakarken arda benzındemı harcıyor dıye yok olmaz ole sey ama benzın enjektorunden benzın kacıran olma ıhtımalı olabılır dedıler.sıstemın tek dez avantajı lpg ye gecınce benzın pompasını devreden cıkartmayısı yanı lpg ıle gıderken devamlı benzın pompan calısıyor eger kacıran benzın enjektorun varsa durum ortada benzın de harcamaya baslıyosun bende bunu nasıl onlerım dıye dusunurken lpg ye gectığimde pompayı durdıracak bı role takmak geldı aklıma (elektronıkcıyım )hemen parcacıdan aldım 12 v normalde kapalı role bagladım benzın pompasının +12 v besleme ucuna rolenın kontaklarını serı rolenın bobın uclarınıda tankta lpg ye gecınce ceken selenoidın bobınıne parelel yaptım hersey cozuldu lpg ye gecınce pompa artık benzın basmıyor bıde pompanın o zırıltı sesi kesılmıs oluyor dıkkat bu ecotech sıralı sistem dıer markalarda durum ne olur bılemem...saygılar




    abicim enj araçlarda benzin akışı kesilemez. keserseniz pompa yanar. railin içinden dolaşanbenzin geri depoya döner. çalışmasının sakıncası yok sati.

    Topik sahibi eğer buraya tekrar bakarsa ki sanmıyorum takip ettiğini sorularıma cevap verirse çözüme yardımcı olurum.

    Arkadaşım egz dan beyaz duman çıkıyomu ?
    Araç ta çeşitli kokular varmı ?
    Çekiş düzensizliği varmı ?
    Aracın çalışması sıcak yada soğukda değişiyomu ?
    Ustana gidip egz emisyonuna baktırınca sonuç ne çıktı ?
    Eğer gaza geçme sıcaklığı çok yüksek ise benzin harcar onu 35-40 dereceye ayarlattınmı ?
    Biyerden benzin kaçağı varmı dye tüm boruları inceledinmi kelepçeler özellikle ? LPG li olunca basınç yükseliyor kaçak olabiliyor


    Muhtemel arıza : ENj lerin uyutulmasında sıkıntı olabilir. açık kalma yada bazen açılma olabilir.

    Benzin enj lerine gelen sinyal lpg beyini üzerinden şasilenerek enj lerin açılıp kapandığı izlenimi veriliyor ve benz beyni kandırılıyor. Bazen elektrik kablolarında şaseye değme olursa enj gerçekten açılıyor ve benz püskürtüyor...

    BENCE Bİ PROBLEM YOK DA VARMIŞ GİBİ GELİYOR.

    Benzini de aynı anda verse araç çalışmaz boğulur çekmez gitmez ısınınca stop eder.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkxwing

    Şimdi bende 2005 c3 var onda öyle bir sorun yok harcadığı kadar düşüyor gittiği km'ye göre değil. Ayrıca yıllardır renault kullanırım onlarda da öyle bir soruna rastlamadım(megane2,clio dahil). Peugeot'ta da böyle bir sistem olduğunu ilk defa duyuyorum. Bence yanıldığınız bir nokta var, eğer araç ne kadar benzin aldığınızı algılayabilen bir sisteme(5, 10, 20, 30YTL, tam depo) sahipse tekerden okumak gibi bir saçmalığa ihtiyacı yoktur. Depoda şamandıra dururken ve miktarı okurken neden bir de km'ye göre düşürme ihtiyacı olsun. Bu işte bi terslik var. Aracın kitapçığında böyle bir özellikten bahsediliyor mu? Servisteki ustanın sözüne güvenmeyin eğer onlar bunu dediyse.

    quote:

    Orjinalden alıntı: tamerbagdas

    YAPTIĞI YOLU ARAÇ TEKERDEN OKUYOR VE ONA GÖRE YAKIT GÖSTERGESİNDEN YAKIT DÜŞÜYOR
    FRANSIZ ARAÇLARINA HAS SAÇMA Bİ ÖZELLİK BENZİN KULLANILMADIĞI HALDE YAKIT GÖSTERGESİ DÜŞÜYOR 5 YTLLİK BENZİN ALDINIZDA GÖSTERGE DÜZELİYOR BENCE SİZDEDE BÖYLE BİRŞEY OLABİLİRR




    Alıntıları Göster
    benim gibi lpg kullanıpta kit markası önemli değil pejolarda meganlarda ve c 4 bu sorun var ve forumdada yazıları oldukça çok inceliyebilirsiniz


    quote:

    Orjinalden alıntı: darkxwing

    Şimdi bende 2005 c3 var onda öyle bir sorun yok harcadığı kadar düşüyor gittiği km'ye göre değil. Ayrıca yıllardır renault kullanırım onlarda da öyle bir soruna rastlamadım(megane2,clio dahil). Peugeot'ta da böyle bir sistem olduğunu ilk defa duyuyorum. Bence yanıldığınız bir nokta var, eğer araç ne kadar benzin aldığınızı algılayabilen bir sisteme(5, 10, 20, 30YTL, tam depo) sahipse tekerden okumak gibi bir saçmalığa ihtiyacı yoktur. Depoda şamandıra dururken ve miktarı okurken neden bir de km'ye göre düşürme ihtiyacı olsun. Bu işte bi terslik var. Aracın kitapçığında böyle bir özellikten bahsediliyor mu? Servisteki ustanın sözüne güvenmeyin eğer onlar bunu dediyse.

    quote:

    Orjinalden alıntı: tamerbagdas

    YAPTIĞI YOLU ARAÇ TEKERDEN OKUYOR VE ONA GÖRE YAKIT GÖSTERGESİNDEN YAKIT DÜŞÜYOR
    FRANSIZ ARAÇLARINA HAS SAÇMA Bİ ÖZELLİK BENZİN KULLANILMADIĞI HALDE YAKIT GÖSTERGESİ DÜŞÜYOR 5 YTLLİK BENZİN ALDINIZDA GÖSTERGE DÜZELİYOR BENCE SİZDEDE BÖYLE BİRŞEY OLABİLİRR








  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamerbagdas

    benim gibi lpg kullanıpta kit markası önemli değil pejolarda meganlarda ve c 4 bu sorun var ve forumdada yazıları oldukça çok inceliyebilirsiniz


    quote:

    Orjinalden alıntı: darkxwing

    Şimdi bende 2005 c3 var onda öyle bir sorun yok harcadığı kadar düşüyor gittiği km'ye göre değil. Ayrıca yıllardır renault kullanırım onlarda da öyle bir soruna rastlamadım(megane2,clio dahil). Peugeot'ta da böyle bir sistem olduğunu ilk defa duyuyorum. Bence yanıldığınız bir nokta var, eğer araç ne kadar benzin aldığınızı algılayabilen bir sisteme(5, 10, 20, 30YTL, tam depo) sahipse tekerden okumak gibi bir saçmalığa ihtiyacı yoktur. Depoda şamandıra dururken ve miktarı okurken neden bir de km'ye göre düşürme ihtiyacı olsun. Bu işte bi terslik var. Aracın kitapçığında böyle bir özellikten bahsediliyor mu? Servisteki ustanın sözüne güvenmeyin eğer onlar bunu dediyse.

    quote:

    Orjinalden alıntı: tamerbagdas

    YAPTIĞI YOLU ARAÇ TEKERDEN OKUYOR VE ONA GÖRE YAKIT GÖSTERGESİNDEN YAKIT DÜŞÜYOR
    FRANSIZ ARAÇLARINA HAS SAÇMA Bİ ÖZELLİK BENZİN KULLANILMADIĞI HALDE YAKIT GÖSTERGESİ DÜŞÜYOR 5 YTLLİK BENZİN ALDINIZDA GÖSTERGE DÜZELİYOR BENCE SİZDEDE BÖYLE BİRŞEY OLABİLİRR






    Alıntıları Göster
    arkadaşlar takip ediyorum yazıları.
    bir süredir araba bende.
    ve 290 km yaptım.
    fazla benzin yakmıyo.
    dalamandan gelirken tüp bitti benzin de biter korkusuyla 20 ytl'lik benzin aldım. yaklaşık 50 km. o benzini kullandım. sonra 37,5 ytl lpg ile boş depoyu fulledim.
    aracı lpg aldığımda sıfırladım ve 210 km.'yi gösterdiğinde lpgnin son lambası kırmızı kırmızı yanmaya başladı benzin de bitmek üzereydi ve lpg aldım
    gariplik şu araç bu sefer 24,75ytllik lpg ile yeterli basınca ulaştı ve pompalama durdu.
    biliyorum pompalar arası basınç farkı var ama ben aynı istasyona daha önce fullettim ve 37 ytlde fullendi.
    merak ettiğim şu:
    1. ben bu 210km'de kaç ytllik. lpg tükettim 24,75 mi? 37,5 mi? eğer 24,75 ise niye son ışık çok erken yanmış olabilir?
    2. 50km(benzin)+210km(benzinle başlangıç + lpg) = 20 YTL. benzin normal bir benzin tüketimi mi?

    ama benim kanaatim benzin tüketimi normal gibi sizce
    abim kullanırken heralde başka bir sorun vardı.
    bir de kullanıştan kullanışa farkeder mi?
    o acayip sert kullanır. takip mesafesi falan dinlemiyo. iyi yolda 120'nin altına pek inmiyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hubulu

    arkadaşlar takip ediyorum yazıları.
    bir süredir araba bende.
    ve 290 km yaptım.
    fazla benzin yakmıyo.
    dalamandan gelirken tüp bitti benzin de biter korkusuyla 20 ytl'lik benzin aldım. yaklaşık 50 km. o benzini kullandım. sonra 37,5 ytl lpg ile boş depoyu fulledim.
    aracı lpg aldığımda sıfırladım ve 210 km.'yi gösterdiğinde lpgnin son lambası kırmızı kırmızı yanmaya başladı benzin de bitmek üzereydi ve lpg aldım
    gariplik şu araç bu sefer 24,75ytllik lpg ile yeterli basınca ulaştı ve pompalama durdu.
    biliyorum pompalar arası basınç farkı var ama ben aynı istasyona daha önce fullettim ve 37 ytlde fullendi.
    merak ettiğim şu:
    1. ben bu 210km'de kaç ytllik. lpg tükettim 24,75 mi? 37,5 mi? eğer 24,75 ise niye son ışık çok erken yanmış olabilir?
    2. 50km(benzin)+210km(benzinle başlangıç + lpg) = 20 YTL. benzin normal bir benzin tüketimi mi?

    ama benim kanaatim benzin tüketimi normal gibi sizce
    abim kullanırken heralde başka bir sorun vardı.
    bir de kullanıştan kullanışa farkeder mi?
    o acayip sert kullanır. takip mesafesi falan dinlemiyo. iyi yolda 120'nin altına pek inmiyo

    Alıntıları Göster
    arkadasım ecun bozuk lpg ecusu benzın enjektorlerıne hukmetmıyo tam kapatmıyo demektır ksıselyorumum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omer49

    arkadasım ecun bozuk lpg ecusu benzın enjektorlerıne hukmetmıyo tam kapatmıyo demektır ksıselyorumum

    Alıntıları Göster
    Merhabalar...
    Benim aracımda (clio 1.4 16 v otom rxt 2001) benzin göstergesi bilgileri yol bilgisayarından alıyor.Kontağı açtığımda örneğin depoda 10 litre benzin olduğunu varsayalım, bir kaç dk sonra lpg ye geçiyor.Yola çıkıyorum.100 km sonra benzin ibresi aşağı düşmemesine rağmen benzin uyarı ışığı yanıyor.Yol bilgisayarının hesapladığı menzile göre uyarı ışığını yakıyor.Arabayı stop edip biraz bekleyip çalıştırınca tekrar benzini (depodakini) hesaplıyor, benzin ikaz ışığı sönüyor ve yol bilgisayarındaki menzil 90- 100 km diye gösteriyor.Rakamlar tabiki değişken, örnek olarak veriyorum.Ama sonuç olarak aracı kullanırken bende benzin ibresi aşağı inmemesine rağmen yol bilg hesapladığı menzile ulaşınca depodaki benzine bakmadan benzin ikaz ışığı yanıyor.Bu aslında çok önemli değil bence.Çünkü deponun yarısını dolu tutup, arada tekrar benzin alıp yarım depoya çıkartırsam zaten çok zeki yol bilgisayarının hesapladığı menzili bir seferde geçmiyorum.Araç stop edilince tekrar menzil başa dönüyor.
    Biraz uzun oldu ama, bu problemi aracımda takılı olan BRC SEQUENT 24 PSA modül denilen bir aparatla çözüyormuş.Bu aparat nedir?Montajı kolay mıdır.Zira ben şu anda mükemmel çalışan ve çok memnun olduğum lpg sistemimin ayarının vs bozulmasından korkuyorum.Hani çalışan bişeyi kurcalama derler ya:) Bu konuda bilgili olan arkadaşlar sizce bu PSA taktırma işini yapayım mı?Şu an ki durumumun aracıma herhangi bir zarar vereceğini düşünmüyorum.Ama benzin bitti ikaz ışığını hiç görmesem de hoş olur.
    Bir de aynı problemi ya da benzerini yaşayan arkadaşlar var mı?Var sa nasıl çözdüler, psa işe yaradı mı?
    Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ctuna

    Merhabalar...
    Benim aracımda (clio 1.4 16 v otom rxt 2001) benzin göstergesi bilgileri yol bilgisayarından alıyor.Kontağı açtığımda örneğin depoda 10 litre benzin olduğunu varsayalım, bir kaç dk sonra lpg ye geçiyor.Yola çıkıyorum.100 km sonra benzin ibresi aşağı düşmemesine rağmen benzin uyarı ışığı yanıyor.Yol bilgisayarının hesapladığı menzile göre uyarı ışığını yakıyor.Arabayı stop edip biraz bekleyip çalıştırınca tekrar benzini (depodakini) hesaplıyor, benzin ikaz ışığı sönüyor ve yol bilgisayarındaki menzil 90- 100 km diye gösteriyor.Rakamlar tabiki değişken, örnek olarak veriyorum.Ama sonuç olarak aracı kullanırken bende benzin ibresi aşağı inmemesine rağmen yol bilg hesapladığı menzile ulaşınca depodaki benzine bakmadan benzin ikaz ışığı yanıyor.Bu aslında çok önemli değil bence.Çünkü deponun yarısını dolu tutup, arada tekrar benzin alıp yarım depoya çıkartırsam zaten çok zeki yol bilgisayarının hesapladığı menzili bir seferde geçmiyorum.Araç stop edilince tekrar menzil başa dönüyor.
    Biraz uzun oldu ama, bu problemi aracımda takılı olan BRC SEQUENT 24 PSA modül denilen bir aparatla çözüyormuş.Bu aparat nedir?Montajı kolay mıdır.Zira ben şu anda mükemmel çalışan ve çok memnun olduğum lpg sistemimin ayarının vs bozulmasından korkuyorum.Hani çalışan bişeyi kurcalama derler ya:) Bu konuda bilgili olan arkadaşlar sizce bu PSA taktırma işini yapayım mı?Şu an ki durumumun aracıma herhangi bir zarar vereceğini düşünmüyorum.Ama benzin bitti ikaz ışığını hiç görmesem de hoş olur.
    Bir de aynı problemi ya da benzerini yaşayan arkadaşlar var mı?Var sa nasıl çözdüler, psa işe yaradı mı?
    Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bu hafta ilk olarak lpg servisime gittim durumu anlattım benzin pompasını otomobil lpg ile giderken kapatacak bişiler yaptı ve gerçekten işe yaradı. geçişler de sorunsuz.
    fakat bu defa da aşağıda yazacağım sorun oluştu:
    aracıma ilk lpg taktırdığımda lpg servisindeki ustam aracımın ateşleme sisteminde arıza olduğunu; bu arızanın benzinde fazla farkedilemediğini fakat lpg de motor titremesi; araba rollantideyken devrin aşırı düşmesi ve yine motor titremesi; arabanın su motoru gibi ses yapması gibi problemlerle farkedildiğini daha tüp sstemi tam takılmadan hatta benzinle çalışırken anlattı. buji kabloları ve bujilere baktırmam gerektiğini anlattım.
    ben de servisime gitmiştim. o da kablolar da problem olmadığını hatta bujilerde de problem olmadığını söyledi ve bujileri değiştirdi. bir de buji kablolarını takılığı yeri çevirerek(ne olduğunu söylerseniz sevinirim) artık ateşlemenin daha iyi olacağını söyledi. ve öyle de oldu.
    dün lpg servisinden çıkınca (bu hafta ilk olarak lpg servisime gittim durumu anlattım benzin pompasını otomobil lpg ile giderken kapatacak bişiler yaptı ve gerçekten işe yaradı.) bir gariplik farkettim aracım yine su motoru gibi ses çıkarıyordu. otomobilimin devri acayip düşmüştü. yokuşlarda çekişte problem olyodu ama bugün 100km. yol yaptım ve ilk defa aynı yerlerde aracım 2'ye düşştü. çok saçma ama gerçekten aracım benzinle lpg'yi birlikte mi kullanıyordu demekten kendimi alamıyorum.
    hatta dün öğleden sonra vw servisine gittim triger kayışını ve gergi makarasını falan değiştirttim. servisteki usta da ben bişi demeden aracın ateşlemesinde problem olduğunu ama bunun motordan kaynaklanmadığını söyledi. vaktim olmadığı için baktıramadım. çıldırmak üzereyim. madem aracın lpg ile benzini bir arada kullanması mümkün değil o zaman neden benzin pompasını devre dışı bırakınca araç o kadar problem çıkardı?
    ateşlemedeki problem ne olabilir?
    96 vw polosu olan arkadaş problem yaşıyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hubulu

    arkadaşlar bu hafta ilk olarak lpg servisime gittim durumu anlattım benzin pompasını otomobil lpg ile giderken kapatacak bişiler yaptı ve gerçekten işe yaradı. geçişler de sorunsuz.
    fakat bu defa da aşağıda yazacağım sorun oluştu:
    aracıma ilk lpg taktırdığımda lpg servisindeki ustam aracımın ateşleme sisteminde arıza olduğunu; bu arızanın benzinde fazla farkedilemediğini fakat lpg de motor titremesi; araba rollantideyken devrin aşırı düşmesi ve yine motor titremesi; arabanın su motoru gibi ses yapması gibi problemlerle farkedildiğini daha tüp sstemi tam takılmadan hatta benzinle çalışırken anlattı. buji kabloları ve bujilere baktırmam gerektiğini anlattım.
    ben de servisime gitmiştim. o da kablolar da problem olmadığını hatta bujilerde de problem olmadığını söyledi ve bujileri değiştirdi. bir de buji kablolarını takılığı yeri çevirerek(ne olduğunu söylerseniz sevinirim) artık ateşlemenin daha iyi olacağını söyledi. ve öyle de oldu.
    dün lpg servisinden çıkınca (bu hafta ilk olarak lpg servisime gittim durumu anlattım benzin pompasını otomobil lpg ile giderken kapatacak bişiler yaptı ve gerçekten işe yaradı.) bir gariplik farkettim aracım yine su motoru gibi ses çıkarıyordu. otomobilimin devri acayip düşmüştü. yokuşlarda çekişte problem olyodu ama bugün 100km. yol yaptım ve ilk defa aynı yerlerde aracım 2'ye düşştü. çok saçma ama gerçekten aracım benzinle lpg'yi birlikte mi kullanıyordu demekten kendimi alamıyorum.
    hatta dün öğleden sonra vw servisine gittim triger kayışını ve gergi makarasını falan değiştirttim. servisteki usta da ben bişi demeden aracın ateşlemesinde problem olduğunu ama bunun motordan kaynaklanmadığını söyledi. vaktim olmadığı için baktıramadım. çıldırmak üzereyim. madem aracın lpg ile benzini bir arada kullanması mümkün değil o zaman neden benzin pompasını devre dışı bırakınca araç o kadar problem çıkardı?
    ateşlemedeki problem ne olabilir?
    96 vw polosu olan arkadaş problem yaşıyor mu?

    Alıntıları Göster
    Benim bildigim araban ne kadar yakiyor diye sorulur,yani 100 km de kaç litre.
    Turkiyede sorulan,"araban km de kaç kurus yakiyor"benim tuhafima gidiyor.Zaten butun dunyada sorulanda kaç litre 100kmde.Araba ureticileri bile arabanin kaç litre yaktigini soyler.
    Ozur dilerim yanlis yere cevap verdim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 2000watts -- 20 Ağustos 2007; 21:09:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ctuna

    Merhabalar...
    Benim aracımda (clio 1.4 16 v otom rxt 2001) benzin göstergesi bilgileri yol bilgisayarından alıyor.Kontağı açtığımda örneğin depoda 10 litre benzin olduğunu varsayalım, bir kaç dk sonra lpg ye geçiyor.Yola çıkıyorum.100 km sonra benzin ibresi aşağı düşmemesine rağmen benzin uyarı ışığı yanıyor.Yol bilgisayarının hesapladığı menzile göre uyarı ışığını yakıyor.Arabayı stop edip biraz bekleyip çalıştırınca tekrar benzini (depodakini) hesaplıyor, benzin ikaz ışığı sönüyor ve yol bilgisayarındaki menzil 90- 100 km diye gösteriyor.Rakamlar tabiki değişken, örnek olarak veriyorum.Ama sonuç olarak aracı kullanırken bende benzin ibresi aşağı inmemesine rağmen yol bilg hesapladığı menzile ulaşınca depodaki benzine bakmadan benzin ikaz ışığı yanıyor.Bu aslında çok önemli değil bence.Çünkü deponun yarısını dolu tutup, arada tekrar benzin alıp yarım depoya çıkartırsam zaten çok zeki yol bilgisayarının hesapladığı menzili bir seferde geçmiyorum.Araç stop edilince tekrar menzil başa dönüyor.
    Biraz uzun oldu ama, bu problemi aracımda takılı olan BRC SEQUENT 24 PSA modül denilen bir aparatla çözüyormuş.Bu aparat nedir?Montajı kolay mıdır.Zira ben şu anda mükemmel çalışan ve çok memnun olduğum lpg sistemimin ayarının vs bozulmasından korkuyorum.Hani çalışan bişeyi kurcalama derler ya:) Bu konuda bilgili olan arkadaşlar sizce bu PSA taktırma işini yapayım mı?Şu an ki durumumun aracıma herhangi bir zarar vereceğini düşünmüyorum.Ama benzin bitti ikaz ışığını hiç görmesem de hoş olur.
    Bir de aynı problemi ya da benzerini yaşayan arkadaşlar var mı?Var sa nasıl çözdüler, psa işe yaradı mı?
    Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım PSA mödülü de zaten aracı stop edip çalıştırınca benzin göstergesini düzeltiyor.Senin araç da gerek yok bence ama megan 2 lerde stop etmek yetmediği için PSA modülü takılabilir.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: ctuna

    Merhabalar...
    Benim aracımda (clio 1.4 16 v otom rxt 2001) benzin göstergesi bilgileri yol bilgisayarından alıyor.Kontağı açtığımda örneğin depoda 10 litre benzin olduğunu varsayalım, bir kaç dk sonra lpg ye geçiyor.Yola çıkıyorum.100 km sonra benzin ibresi aşağı düşmemesine rağmen benzin uyarı ışığı yanıyor.Yol bilgisayarının hesapladığı menzile göre uyarı ışığını yakıyor.Arabayı stop edip biraz bekleyip çalıştırınca tekrar benzini (depodakini) hesaplıyor, benzin ikaz ışığı sönüyor ve yol bilgisayarındaki menzil 90- 100 km diye gösteriyor.Rakamlar tabiki değişken, örnek olarak veriyorum.Ama sonuç olarak aracı kullanırken bende benzin ibresi aşağı inmemesine rağmen yol bilg hesapladığı menzile ulaşınca depodaki benzine bakmadan benzin ikaz ışığı yanıyor.Bu aslında çok önemli değil bence.Çünkü deponun yarısını dolu tutup, arada tekrar benzin alıp yarım depoya çıkartırsam zaten çok zeki yol bilgisayarının hesapladığı menzili bir seferde geçmiyorum.Araç stop edilince tekrar menzil başa dönüyor.
    Biraz uzun oldu ama, bu problemi aracımda takılı olan BRC SEQUENT 24 PSA modül denilen bir aparatla çözüyormuş.Bu aparat nedir?Montajı kolay mıdır.Zira ben şu anda mükemmel çalışan ve çok memnun olduğum lpg sistemimin ayarının vs bozulmasından korkuyorum.Hani çalışan bişeyi kurcalama derler ya:) Bu konuda bilgili olan arkadaşlar sizce bu PSA taktırma işini yapayım mı?Şu an ki durumumun aracıma herhangi bir zarar vereceğini düşünmüyorum.Ama benzin bitti ikaz ışığını hiç görmesem de hoş olur.
    Bir de aynı problemi ya da benzerini yaşayan arkadaşlar var mı?Var sa nasıl çözdüler, psa işe yaradı mı?
    Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhannn

    Arkadaşım PSA mödülü de zaten aracı stop edip çalıştırınca benzin göstergesini düzeltiyor.Senin araç da gerek yok bence ama megan 2 lerde stop etmek yetmediği için PSA modülü takılabilir.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: ctuna

    Merhabalar...
    Benim aracımda (clio 1.4 16 v otom rxt 2001) benzin göstergesi bilgileri yol bilgisayarından alıyor.Kontağı açtığımda örneğin depoda 10 litre benzin olduğunu varsayalım, bir kaç dk sonra lpg ye geçiyor.Yola çıkıyorum.100 km sonra benzin ibresi aşağı düşmemesine rağmen benzin uyarı ışığı yanıyor.Yol bilgisayarının hesapladığı menzile göre uyarı ışığını yakıyor.Arabayı stop edip biraz bekleyip çalıştırınca tekrar benzini (depodakini) hesaplıyor, benzin ikaz ışığı sönüyor ve yol bilgisayarındaki menzil 90- 100 km diye gösteriyor.Rakamlar tabiki değişken, örnek olarak veriyorum.Ama sonuç olarak aracı kullanırken bende benzin ibresi aşağı inmemesine rağmen yol bilg hesapladığı menzile ulaşınca depodaki benzine bakmadan benzin ikaz ışığı yanıyor.Bu aslında çok önemli değil bence.Çünkü deponun yarısını dolu tutup, arada tekrar benzin alıp yarım depoya çıkartırsam zaten çok zeki yol bilgisayarının hesapladığı menzili bir seferde geçmiyorum.Araç stop edilince tekrar menzil başa dönüyor.
    Biraz uzun oldu ama, bu problemi aracımda takılı olan BRC SEQUENT 24 PSA modül denilen bir aparatla çözüyormuş.Bu aparat nedir?Montajı kolay mıdır.Zira ben şu anda mükemmel çalışan ve çok memnun olduğum lpg sistemimin ayarının vs bozulmasından korkuyorum.Hani çalışan bişeyi kurcalama derler ya:) Bu konuda bilgili olan arkadaşlar sizce bu PSA taktırma işini yapayım mı?Şu an ki durumumun aracıma herhangi bir zarar vereceğini düşünmüyorum.Ama benzin bitti ikaz ışığını hiç görmesem de hoş olur.
    Bir de aynı problemi ya da benzerini yaşayan arkadaşlar var mı?Var sa nasıl çözdüler, psa işe yaradı mı?
    Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım...


    Alıntıları Göster
    degerli kadesım benım aracta senın bahsettıgın problemler yasanmadı bazen polo larda ozellıkle 100000 km ler dogru bogaz kelebegı problem yapıyor benzındev bu dedıım gaza gecıncede aynı seyler oluyo yanı arabanındewrı ınıyor cıkıyor acayıp seyler oluyor araba sarsıntı yapıyor dıye bı zamanlkar duydum ama bende sorun yok lpg ye gecınce benzın pompası artık duruyor bıde sen de yaptırmıssın anladıım kadarıyla benzın pompanı durdurmayı o işlemi iptal edıp tekrara eskı halıne getır derım bıde ole dene saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ne5555

    degerli kadesım benım aracta senın bahsettıgın problemler yasanmadı bazen polo larda ozellıkle 100000 km ler dogru bogaz kelebegı problem yapıyor benzındev bu dedıım gaza gecıncede aynı seyler oluyo yanı arabanındewrı ınıyor cıkıyor acayıp seyler oluyor araba sarsıntı yapıyor dıye bı zamanlkar duydum ama bende sorun yok lpg ye gecınce benzın pompası artık duruyor bıde sen de yaptırmıssın anladıım kadarıyla benzın pompanı durdurmayı o işlemi iptal edıp tekrara eskı halıne getır derım bıde ole dene saygılar

    Alıntıları Göster
    bu boğaz kelebeği nedir?
    değiştirtebilir miyim?
    bir de bu sorun sürekli oluyo tüpte
    benzinde de ses olmuyo ama tölantide neredeyse stop edecek kadar devir düşüyo sonra yine çıkıyo ama araba aşırı silkeliyo




  • Merhaba,

    Sayın hubulu, bu mesajı geçen sene atmışsınız ama sonucu merak ettim.

    Benim araçta da aynı problem olmaya başladı. Şu aynı anda benzin ve lpg yakma problemi.

    Opel vectra 98 model sıralı sistem lovato var. Depodaki benzinle gideceğim mezili gösteriyor araç. Lpg'ye geçtikten sonra da sanırım benzin harcıyor(veya kaçırıyor) ki mezil düşmeye devam ediyor ve benzin ibresi de öyle. Lpg'ye geçtikten sonra yakıt pompasını durduran sistem taktırdığınızı söylemişsiniz. Ama sonra sarsıntı olmuş. O sarsıntının nedeni o taktırdığınız parça mıymış? Gerçekten benzin ve lpg aynı anda harcanıyor muymuş?

    Acaba kesin çözüm ne oldu. Teşekkürler.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.